Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
srandu z Peugeotu a jako vždy, přesně to trefil. Mám velké auto a proto zcela logicky a přirozeně do něj použiju malý motor a ten dvoulitrový osvědčený HDI nebudu používat raději vůbec ani do dodávek. To tam raději budu cpát upravený ne tak dobrý motor 2,2 HDI z Peugeotu 607. A tak trochu logiky to má, když není diesel, tak každý desátý si možná koupí PHEV, s vylhanou spotřebou 2,1 litru. Však do emisí se počítá ta vylhaná spotřeba 2x.
V 5008 není PHEV, ale obyčejný hybrid (s normovanou spotřebou 5,7). PHEV by sám o sobě nevadil, spotřeba je odvislá od dobíjení a na 2,1 litru není nic vylhaného, je to prostě spotřeba podle normy, někdo dokáže jezdit za 1 litr, někdo za 9. Spíše vadí, že na tak velké auto je i tento HEV silně podměrečná motorizace, abych tě/Clarksona parafrázoval, tak mám velké auto a proto do něj zcela logicky a přirozeně použiji HEV na základě tříválcového chrchelu místo daleko přiměřenějšího čtyřválce 1.6, který má v PHEV systémový výkon 180 nebo 225 koní. Jinak řečeno, je úplně jedno jestli potenciální zájemce fandí dieselu, benalu nebo hybrid, Peugeot jej "nezklame" a vždy nabídne pouze dýchavičnou motorizaci.
Spotřeba PHEV je skutečně vylhaná, protože spotřebovaná el. energie se neudává a spotřebovaný benzín se dělí. 2,1 = 4 litry a 15 kWh
To se hluboce mýlíš, spotřebu el. energie u PHEV výrobci udávají, viz třeba zde 2,6-2,8 l/100 km benzínu, spotřeba elektrické energie 21,9-22,9 kWh/100 km
https😐/www.audi.cz/…sign-a-filozofie
nebo zde, strana 145, spotřeba 0,98-1,06 benzínu, 13,81 kW-14,41kW el. energie
https😐/www.skoda-auto.cz/…fd2-7afc6fe82f47
Spotřebovaný benzín se ničím nedělí. Když se něco dělí, tak CO2 započítávané do flotilových emisí.
https😐/www.audi.cz/…sign-a-filozofie
nebo zde, strana 145, spotřeba 0,98-1,06 benzínu, 13,81 kW-14,41kW el. energie
https😐/www.skoda-auto.cz/…fd2-7afc6fe82f47
Spotřebovaný benzín se ničím nedělí. Když se něco dělí, tak CO2 započítávané do flotilových emisí.
Kombinovaná spotřeba 1,5 litru na sto kilometrů vypadá na papíře fantasticky. Kde se ale vůbec vzala? V rámci měřícího cyklu se zjišťuje čistě elektrický dojezd a na jeho základě se pak snižuje spotřeba vypočtena při dalším měření s vybitými bateriemi. Elektrický dojezd 25 km sníží spotřebu na polovinu, 75 km už výsledné číslo vydělí čtyřmi (největší benefit, kterého lze dosáhnout). Většina plug-in hybridů má dojezd okolo 50 kilometrů, což spotřebu v litrech snižuje zhruba na třetinu. Velice zjednodušeně lze tedy říct, že spotřeba v reálu by měla být třikrát vyšší než v tabulkách. A to pořád pracujeme se starší metodikou NEDC, která je pro letošní rok stále ještě relevantní.
Tak to je, prostě lež ze zákona.
Tak to je, prostě lež ze zákona.
Má pravdu, předsedo, možná jen situaci nepopsal úplně přesně.
Nepopsal úplně přesně je nový eufemismus pro vymýšlení si? Tak znovu
1. 5008 nenabízí PHEV, nýbrž HEV (a už vůbec ne s normovanou spotřebou 2,1 litru), takže je zcela mimo mísu o nějakém PHEV diskutovat, když žádný nemá.
2. Když už o PHEV chce psát (zcela nesmyslně pod autem, které žádný PHEV nemá), tak by si měl zjistit základní informace. U PHEV se spotřeba elektřiny prostě měří a automobilky ji uvádějí, přesvědčit se o tom může každý, kdo chce. Kdo nechce, tak tady prostě jenom zapleveluje diskuzi výmysly.
1. 5008 nenabízí PHEV, nýbrž HEV (a už vůbec ne s normovanou spotřebou 2,1 litru), takže je zcela mimo mísu o nějakém PHEV diskutovat, když žádný nemá.
2. Když už o PHEV chce psát (zcela nesmyslně pod autem, které žádný PHEV nemá), tak by si měl zjistit základní informace. U PHEV se spotřeba elektřiny prostě měří a automobilky ji uvádějí, přesvědčit se o tom může každý, kdo chce. Kdo nechce, tak tady prostě jenom zapleveluje diskuzi výmysly.
Spíš ty spotřeby benzínu automobilky tají, běžně nikde uvedené nejsou. A to PHEV 5008 fakt nemá, to auto opravdu končí tříválcem. 3008 PHEV má a 5008 zcela logicky a přirozeně ne.
Mensi motor znamena mensiu zataz pre zivotne prostredie 😄 Maximalka je 190, ten motor vyzera uplne v pohode.
Ziadne auto bude znamenat ziadnu zataz ZP.... dobra logika ano.... v praxi ale k hounu
ptr078
Ako to vyzera s ad blue problemom u frantikov? Dost sa toho popisalo posledne roky, chystala sa hromadna zaloba, uz to maju poriesene?
žádný problém, mám 5 let staré Berlinogo HDI 130 a jen dolévám, motůrek živý a tichý, spotřeba 6, super převodovka Aisin 8
Nijako , problém sa rieši po francúzsky, teda nijako.
Treba počítať s tým, že nádoba na močovej sa pokazí tak každých 100000 km fakticky u všetkých kusov.
Výmena na počkanie v servise okolo 1000€. Majú ich skladom lebo sa to série hromadne 😄
Treba počítať s tým, že nádoba na močovej sa pokazí tak každých 100000 km fakticky u všetkých kusov.
Výmena na počkanie v servise okolo 1000€. Majú ich skladom lebo sa to série hromadne 😄
Dik za info
Začal som do AdBlue liať aditívum, a chyba niekam zmizla, kontrolky zhasli a niet čo opravovať. Uvidím, ako dlho to vydrží.
Je to chyba systému AdBlue, nie francúzskych značiek. Prejavuje sa v rôznej miere u rôznych áut. U Volkswagenov vedia servisáci sondu z výfuku obísť, napriek obmedzenej funkčnosti vstrekovania močoviny autá emiskou vpohode prechádzajú.
Je to chyba systému AdBlue, nie francúzskych značiek. Prejavuje sa v rôznej miere u rôznych áut. U Volkswagenov vedia servisáci sondu z výfuku obísť, napriek obmedzenej funkčnosti vstrekovania močoviny autá emiskou vpohode prechádzajú.
Jirka B.
Jako rodinny dostavnik.. Jen mne zarazi cena. Kdysi to slo koupit za castku neco malo pres mul mega. Dneska od 800 klacku.. Za auto na konci zivotniho cyklu.
Přesně tak, P5008 jsem měl v první generaci s 1,6THP 115kW za půl milionu a auto bylo naprosto v pohodě, až na rozvody a čistění motoru. Německé princátko nemělo moc rádo natural 95. Bylo sem tam potřeba tankovat 98/100 😄 Nicméně se svým motorem na auto v pohodě stačilo i s rezervou, 2.0HDI 110/120kW taky v pohodě. 2G byla najednou o 300tis Kč výše a s cingrlátkovým interiérem. Postupně vypouštěla zajímavé motorizace, až jí zbylo to co má dnes. V podstatě pro toto velké a těžké auto, nepoužitelné malé motory :no:
Podiel predajov Peugeot 5008 s motorom 1.6 THP na celkových predajoch v Európe v rokoch 2009 až 2016 bol nasledovný😒br />
2009: 30 %
2010: 25 %
2011: 20 %
2012: 15 %
2013: 10 %
2014: 5 %
2015: 2 %
2016: 1 %
V roku 2009 bol motor 1.6 THP najvýkonnejším motorom v ponuke Peugeot 5008. V nasledujúcich rokoch sa jeho podiel na celkových predajoch postupne znižoval, až sa v roku 2016 stal najmenej predávaným motorom v ponuke.
Dôvodom znižovania podielu predajov motoru 1.6 THP bola najmä jeho nespoľahlivosť. Motor bol náchylný na poruchy, najmä na problémy s rozvodmi. V roku 2014 Peugeot spustil program spätného ťahu na motory 1.6 THP, ktorým sa snažil odstrániť problémy s rozvodmi.
Napriek nespoľahlivosti bol motor 1.6 THP obľúbený pre svoje dobré jazdné vlastnosti a nízku spotrebu paliva.
2009: 30 %
2010: 25 %
2011: 20 %
2012: 15 %
2013: 10 %
2014: 5 %
2015: 2 %
2016: 1 %
V roku 2009 bol motor 1.6 THP najvýkonnejším motorom v ponuke Peugeot 5008. V nasledujúcich rokoch sa jeho podiel na celkových predajoch postupne znižoval, až sa v roku 2016 stal najmenej predávaným motorom v ponuke.
Dôvodom znižovania podielu predajov motoru 1.6 THP bola najmä jeho nespoľahlivosť. Motor bol náchylný na poruchy, najmä na problémy s rozvodmi. V roku 2014 Peugeot spustil program spätného ťahu na motory 1.6 THP, ktorým sa snažil odstrániť problémy s rozvodmi.
Napriek nespoľahlivosti bol motor 1.6 THP obľúbený pre svoje dobré jazdné vlastnosti a nízku spotrebu paliva.
Důležité je že byl a za rozumné peníze, což se o PlugInu založeném na tomto motoru říci nedá. Je totiž brutálně drahý :no:
Cena aut nás může udivovat kdekoliv. 5008 stojí ceníkově 869 až 1039 tis. Kč. Kodiaq , který je také na konci cyklu, stojí 1069 až 1399 tis. Kč. Oni to spočítané mají.
Meky
Doplním nejaké reálne skúsenosti😒br />
Na prístrojovky vidieť úplne parádne. Volant patrí do lona, na to bol určený a keď je dole, tak ničomu nezavadzia.
Vzadu je na šírku malo miesta, sedačky sú úzke a hlava sa z boku dotýka stropu. Na dlhšie cesty veľmi nepohodlne, max pre deti. Tretí rad sedadiel škoda komentovať, to je len z núdze cnosť.
Motor, až na problém s dá blue je ok, len je to diesel, teda hlučné. Spotreba okolo 6,5 litra je bežná, na diaľnici okolo 7. Medzimestá sa dá robiť aj okol 5 litrov keď ide človek ako potraty v kolóne.
Veľký problém je slabé zaťaženie čapu ťažného zariadenia, absolútne nehodné na prenos ebikov. Je to síce 7 miestne auto ale v nijakom prípade neodvezie 4 bicykle. Pozor na to.
Krátka záruka dokresľuje celkový obraz.
Na prístrojovky vidieť úplne parádne. Volant patrí do lona, na to bol určený a keď je dole, tak ničomu nezavadzia.
Vzadu je na šírku malo miesta, sedačky sú úzke a hlava sa z boku dotýka stropu. Na dlhšie cesty veľmi nepohodlne, max pre deti. Tretí rad sedadiel škoda komentovať, to je len z núdze cnosť.
Motor, až na problém s dá blue je ok, len je to diesel, teda hlučné. Spotreba okolo 6,5 litra je bežná, na diaľnici okolo 7. Medzimestá sa dá robiť aj okol 5 litrov keď ide človek ako potraty v kolóne.
Veľký problém je slabé zaťaženie čapu ťažného zariadenia, absolútne nehodné na prenos ebikov. Je to síce 7 miestne auto ale v nijakom prípade neodvezie 4 bicykle. Pozor na to.
Krátka záruka dokresľuje celkový obraz.
Výhled na přístrojový štít peugeotů je hodně individuální věc, bývalý kolega, který je hubený a vysoký, si to taky pochvaluje, že na budíky dobře vidí. Jenže ne každý je hubený a vysoký a na klasické umístění budíků, že se na ně člověk dívá skrz volant, vidí všichni +- dobře. A abych si dával volant do klína a při každém vystupování ho musel zvedat, abych pohodlně vylezl, nezlobte se, to opravdu dělat nebudu. Už takhle musím mít volant níž, než bych chtěl, abych viděl aspoň 2/3 budíků.
jhamil
Divím se, že to s tímto motorem vůbec někdo kupuje. 1,5 diesel v tak velkém autě, ovšem tou benzínovou 1,2 tím doslova nasadili korunu 😁 , Toho majitele 1,2 bych chtěl poznat a promluvit si co ho vedlo ke koupi. 😁 😁 😁 Na druhou stranu dodávky jako Partner byly jen elektrické, takže se vlastně pomalu ani není čemu divit. Asi chtějí předběhnout dobu, která teprve nastane.
Mám stejný motor v Peugeot Rifter Long (ještě větší krabice) a považuji ho za naprosto dostačující motorizaci. Dlouhé dálniční přesuny zvládá i s plně naloženým autem + 4 kola na kouli úplně v klidu. Při tempomatových 130 km/h dle dotankování po 1000 km=6,1 l/100km. Při tempomatových 145 km/h =7,5 l/100km. Dálničních 150 km/h udrží tempomat kopec/nekopec, i když je pravda, že pokud do kopce zpomalíte, tak už nezrychlí. Tuhle jsem jel asi 500 km 160km/h a to se obávám, že průměrná spotřeba bylo okolo 11 l/100km. To už opravdu není jeho revír. Ale na plynulé přesuny okolo 130 km/h silnější motor netřeba. Co mě trochu děsí, tak to Adblue. Zkusím se pozeptat v servisu. Dokupoval jsem Peugeotí záruku 5 let za 38000,- Kč - V CENĚ jsou garančky, takže v podstatě za cenu garanček plná záruka a to i na spotřebák - brzdy, stěrače atd.
Ona ta 1.2 benzín má kupodivu lepší dynamiku než ten diesel -- aspoň tedy měřeno 0-100km/h (9,9-10,4s vs 11,8s u dieselu).
Ginger Kyriakos
Nestaci? Se nam tady nekdo rozmlsal..v tomhle aute stejne nikdo na okreskach predjizdet nebude, jste se zblaznili? Tato, at te to ani nenapadne, vzdyt vezes nase deti!!! Na dalnici to 130 v tichu pojede s prehledem, neni treba víc koníků
Má jakousi funkci „Foggy Mode“, která dle ceníku "v kombinaci se zapnutými zadními mlhovými světly snižuje intenzitu předních potkávacích světel" - ale to nejsou přední mlhovky, protože to nezlepší nasvícení vozovky za ztížených podmínek.