Podle indické televize CNBC-TV18 je novým majitelem automobilek Jaguar a Land Rover indická automobilka Tata Motors. Ford informaci popřel a uvedl, že nyní teprve začne jednat s vybranými zájemci.
ostava verit ze je to len novinarska kacica :'-( To by som Fordu nikdy neodpustil...Indovia by pochovali Jaga aj LR, Cinania uz pochovali Rover :no::no::no: To je ako utok na Britaniu...
ano dostali mrtvolu ale tu spinej tak ze mi je z toho nabliti ;-\ jeste ze ten znak rover koupil ford aby to neodnesl i land rover
a jinak vim ze je to jen mala zavsivena britska automobilka ale uctu by si zaslouzila
Tomu Jaguaru bych jeste mozna veril, to je mrtva znacka. Nicmene Land Rover je pres vsechny problemy s kvalitou stale ziskovy a ma unikatni know-how ve velmi atraktivnim sektoru terennich vozidel. To je prilis draha znacka na to aby si ji koupila Tata. Land Rover koupi nektera z kvalitnich znacek, ktere chybi offroady v portfoliu produktu, mozna nejaky Francouz nebo Fiat.
Evidentně jde o průsaky z posledního předkola výběrového řízení - v téhle chvíli má podle všeho Ford v zúženém výběru nějaké 2-4 uchazeče, kteří nejlíp vyhověli kritériím. Neznamená to, že mezi nimi není taky nějaký investiční žralok (tedy společnost, která s auty nemá nic společného, jen loví peníze), který třeba nakonec nabídky firem z oboru přetlačí. - Pokud jde o indické firmy: Mahindra&Mahindra je skupina s výnosy kolem 4,5 miliardy USD, založená v r. 1945, v Indii dnes hlavní výrobce traktorů a užitkových vozidel, známá je licenční výrobou starších modelů Jeepu. Kromě autoprůmyslu působí také v informačních technologiích, výstavbě infrastruktury, hotelové síti a finančních službách. Má uzavřeno několik aliancí, pro nás nejzajímavější je asi ta s Renaultem. - Tata je podobně jako M+M skupina vybudovaná na základech rodinné firmy, má ale delší a v Asii slavnější minulost, s počátky kolem roku 1900-1910, výnosy kolem 22 miliard USD. Dnes tvoří největší indický průmyslový a obchodní konglomerát, kromě autoprůmyslu např strojírenství, chemie, energetika, komunikace+IT, letecká doprava. Pro nás nejzajímavější alianci má s Fiatem, už pro něj zajišťuje distribuci přes svou síť v Indii. - Můj názor: na rozdíl od čínských, stranou a vládou podporovaných rychlokvašných firem, stojí tyhle indické skupiny pevně na zemi, navíc na zemi dlouhá léta těsně spojené s britským impériem. - Nakonec kontrolní otázka: komu patří Nová huť Ostrava, kdo je Lakshmi Mittal, a jaký je roční obrat skupiny Arcelor Mittal?
Pěkně si to sesumíroval... Ten článek jak sem četl, že to tata koupí v tichém společenství s Fiatem bych prostě věřil nejvíc. Fiat má eminentní zájem o LR, ale Jaguar nechce. Tatě by zase zančka jako Jaguár evidentně v portfoliu nevadila... Tahle zpráva, byť ji Ford popírá je podle mě asi nejpravděpodobnější. Uvidíme
Vidim to uplne stejne a souhlasil bych i s wolfovou tezi o rozdeleni si znacek mezi Fiat a Tata. M&M mi pripada min prevdepodobny vitez, ale muze prekvapit. Pripadny uspech nejake financni skupiny bude zalezet predevsim na stavu bilanci a CF baliku LR a Jaguar a to predevsim pokud pujde rychle ozdravit nebo rychle a vynosne zariznout ;-)
Konečně někdo napsal relevantní info :yes: Sice nejásám, že má zájem i Indie, na druhou stranu je pro obě značky určitě lepší silný indický majitel z oboru (třeba i s podporou) než nějaký spekulant - viz Aston Martin
To je pro Anglány dobrá rána že jejich nejslavnější značky bude vlastnit podnik s Indie ;-) !Lotus už vlastní Proton z Malajsie a Rover s MG Číňani >:D .Jo a ještě TVR patří Rusům >:D .Stejně do několika roků všechny skrachují!Absolutně nejsou schopny konkurovat Německým značkám a třeba Jaguar a Aston Italským.
Pičov*na s tim Astonem, v době, kdy patřil pod Ford, jako jediný vykazoval zisk. AM je schopnej konkurovat, s těma ostatníma je to ale bohužel horší, to jako souhlas. Jaguar je těžce v *...Noble se zatim docela drží, ale to, že nedávno prodali licenci do USA se mi moc nelíbí. Ascari vlastní nějakej finančník, čert ví odkud. MG je nejspíš vyřízený. Smůla no.
Noble "prodal do USA" licenci na výrobu a prodej _v USA_. Můžeš naznačit, co se ti na tom nelíbí? 8-s
Fa Noble není ZATÍM schopna (ochotna) do USA dodávat/prodávat ani tam poskytovat servis s tím spojený. Takže prostě v USA není, hotovo.
Takhle 1) bude mít okamžitý zisk z licence, 2) její výrobky se budou v USA prodávat, takže Noble zjistí, jestli tam o její produkt je zájem; a po vypršení licence se může rozhodnout, jestli už se jí vyplatí do USA jít. Navíc pro zákazníky už nebude velkou neznámou.
V téhle věci je už lepší ničemu nevěřit. Ono to nějak dopadne a pak se prostě uvidí.... do té doby už jsou všechno spekulace, protože těch verzí už bylo, že to snad ani nejde spočítat.