Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Technika: Transaxle má československou stopu

Nejstarší uspořádání pohonu osobních automobilů, takzvané klasické, mělo motor s převodovkou uložený vpředu podélně. Z převodovky vycházel kloubový hřídel, který poháněl diferenciál zadní nápravy. V roce 1927 konstruktéry československé automobilky Enka napadlo přesunout převodovku k zadní nápravě.
Zpět na článek
24. 10. 2023 09:29
Transaxle (trasmission, axle, differential)
je obecně zařízení, které kombinuje v jednom převodovku, osu a diferenciál. Nehovoří nic o tom, co je vzadu a co je vepředu.
Rozbalit vlákno
0
24. 10. 2023 09:49
A "rychlej kardan" ještě...
... může být sice subtilnější, protože přenáší menší síly, ale je daleko choulostivější na dokonalé vyvážení a i uložení do karosérie, protože se točí násobně vyššími otáčkami - otáčkami motoru - než u koncepce s převodovkou u motoru.
Rozbalit vlákno
0
24. 10. 2023 11:58
Alfa 75 a spol...
.... je pravda že když v tom člověk jede tak cítí, jak je to auto dokonale vyvážené a neutrální.... na tereních vlnách nemá lehký předek tendenci se ponořovat atd.... přejetí horizontu v takovém autě je taky něco úplně jiného než s klasickým FWD.

Prostě transaxle Alfy jezdí skvěle, byť samozřejmě údržba a servis je zas jiná story....

Na druhou stranu, třeba Giulia má vše vpředu podélně a taky s vyvážením nemá problémy a jezdí božsky. Pravda, patrně na úkor vnitřního prostoru, kde prostě dlouhý čumák sežere třetinu auta a pro posádku toho místa zas tolik nezbylo ;-)

každopádně kde jsou ty časy kdy tohle lidi řešili.... dnes to už zajímá jen mizivou část řidičské populace.... ono kde taky chcete ty jízdní vlastnosti využít. Na těch přecpaných silnicích?
Rozbalit vlákno
1
24. 10. 2023 13:07
Re: Alfa 75 a spol...
Kdysi jsem měl na pár dní Giuliettu, měla už dost v těle, takže řazení strašný, protože synchrony byly vysokými nároky na ně dávno sežraný.

Jízdní vlastnosti, ale i když to byl polovrak, velmi dobré, v kontextu standardů třídy a sedmdesátých, osmdesátých let.
Avatar - Martin911Turbo
24. 10. 2023 13:02
Porsche 944 S2
Měl jsem Porsche 944 S2 1988 s tehdy největším čtyřválcem doby vs výkon a souhlasím že jízda byla perfektní, bohužel řazení i po servise u auta co mělo najeto 270 000 km už bylo jak v Citroenu...
Převodovka už hučela, to naštěstí vyřešili šikovní servismeni výplachem a lepším olejem do převodovky
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barry Lyndon
24. 10. 2023 15:30
a to vám všechno elektromotory vzaly...
:D :D :D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - xxc
24. 10. 2023 19:49
Re: a to vám všechno elektromotory vzaly...
Ani nie, praveze s baterkou v podlahe prislo dokonalejsie rozlozenie hmotnosti. To, co museli konstrukteri domyselne vymyslat do spalovacich aut, priniesli pre beznych ludi elektromobily.