Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Osahali jsme si modernizovanou Teslu Model 3. Minimalismus jde do ještě většího extrému

Inovovaná Tesla Model 3 působí bytelně a nabídne příjemné materiály v interiéru, ale absence drtivé většiny ovládacích prvků jde tak daleko, že tu není ani volič převodovky a auto má samo poznat, zda zařadit zpátečku či dopředný chod. Prozkoumali jsme ho zblízka na pražské prezentaci.
Zpět na článek
30. 10. 2023 06:43
30. 10. 2023 07:24
30. 10. 2023 08:42
30. 10. 2023 08:45
30. 10. 2023 09:21
30. 10. 2023 10:33
30. 10. 2023 10:56
30. 10. 2023 11:09
30. 10. 2023 10:56
30. 10. 2023 13:03
30. 10. 2023 21:00
30. 10. 2023 07:32
30. 10. 2023 11:43
30. 10. 2023 11:54
30. 10. 2023 13:03
30. 10. 2023 21:06
30. 10. 2023 12:06
30. 10. 2023 12:14
30. 10. 2023 12:26
30. 10. 2023 19:36
30. 10. 2023 20:25
30. 10. 2023 21:25
30. 10. 2023 21:07
30. 10. 2023 21:25
30. 10. 2023 13:10
30. 10. 2023 19:42
31. 10. 2023 07:31
31. 10. 2023 09:52
31. 10. 2023 10:13
30. 10. 2023 12:41
31. 10. 2023 09:55
31. 10. 2023 12:55
3. 11. 2023 13:58
30. 10. 2023 06:43
setreni
Tohle setreni na prvcich, ktere jsou desetiletimi osvedcene a funkcni, dosahuje uz absurdnich vysin. Tesla ma stale nejspis nejlepsi pohon, ale zato je uzivatelsky cim dal horsi auto
Rozbalit vlákno
11
30. 10. 2023 07:24
Re: setreni
Svymi inovacemi (vcetne uspornych opatreni) Tesla proslapava cestu ostatnim.
Aby byly EV dostupnejsi. :yes:

Kdo chce, at si koupi i4 s packama. ;-)
30. 10. 2023 08:42
Re: setreni
presne to bych udelal… Btw Y kdyz nezasolis autopilot vypne tempomat pri pouziti blinkru. Asi aby ti ukazali ze ses socka co nevysolila priplatky. Fakt pro me to neni
Avatar - Emel
30. 10. 2023 08:45
Re: setreni
No a proč myslíš, že jsou blinkry na tlačítkách? Nemáš na to vůbec sahat. Kdyby tu páčku dali pryč u BMW, tak nikomu chybět nebude ;-)
Avatar - del42sa
30. 10. 2023 10:33
Re: setreni
příští inovace bude auto bez volantu protože vůz sám pozná kam má zatočit :-!
Avatar - Emel
30. 10. 2023 10:56
Re: setreni
Tak to není nic jiného než autonomní řízení, o kterém už se nějaký ten pátek mluví ;-)
Avatar - del42sa
30. 10. 2023 11:09
Re: setreni
v případě Tesly ideální pro sebevrahy a dost na houby pro ostatní účastníky provozu a chodce

https://www.caranddriver.com/…shes-since-2019/
30. 10. 2023 10:56
Re: setreni
Řeknu to jinak. Jestli mě něco od Tesly odrazuje, tak je to takhle protivná až nebezpečná minimalizace a ignorace. Těch otravných věcí se tam postupně naakumulovalo už tolik, že bych dal určitě šanci konkurenci, která dělá pořád ještě normálnější auta. A těch pár desítek tisíc navíc bych neřešil.
Avatar - eLzyx
30. 10. 2023 13:03
Re: setreni
pořád doufám, že nějakého aftermarket úpravce napadne udělat aspoň ty páčky blinkrů jako příslušenství. Nebo ideálně kombo se stěrači.
Zkoušel jsem novou TMS, která je také bez páček pod volantem a jako .. dá se to. Ale je to otravné, obzvláště na kruháči. Přemýšlet v jaké pozici volantu je blinkr vpravo ...
30. 10. 2023 21:00
Re: setreni
Normální lidi si stejně koupí normální spalovací auto. :-)
30. 10. 2023 07:32
Re: setreni
Myslím si, že nejde o šetření ale o snahu šokovat za každou cenu. Psychopatický manipulátor Musk a jeho trapárny.
30. 10. 2023 06:56
Proč je na specializovaném webu o autech
stejný článek vzniklý ze stejné prezentace o týden později, než na iDnes? Kde děláte vážená redakce chybu? Rozumím, že patrně nešlo "osahat" si přímo ten systém rozpoznání D/R, ale fakt to nešlo aspoň "nějak zařídit", když už si hrajete na specialisty na auta?
Rozbalit vlákno
2
30. 10. 2023 21:01
Re: Proč je na specializovaném webu o autech
Zkratowozy drtivou většinu Čechá stejně nezajímají, tak proč v jejich případě spěchat? :-) :yes:
31. 10. 2023 06:36
Re: Proč je na specializovaném webu o autech
Jako bonmot dobré, ale tady je podstata věci jinde. Není to zdaleka poprvé, kdy má ACZ s novinkou o autě zpoždění za iDnes. A bez jakékoli přidané hodnoty.
Avatar - Johnnie Walker
30. 10. 2023 08:08
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Emel
30. 10. 2023 08:44
Re: TM3 FL dospělejší vzhled
Facelfit zvenku je velký zlepšení, trošku amorfní čumák dostal nějaký výraz... a auto je pořád uhlazený a proporčně v pořádku. Jo, taky bych radši lifta, ale to je holt asi evropská odchylka.
Interiér... já nejsem proti minimalismu, ale v tomhle pojetí to jde úplně mimo mě a z mýho pohledu je to největší slabina Tesly obecně.
Avatar - speedfred
30. 10. 2023 09:09
Re: TM3 FL dospělejší vzhled
Ja mám zase radšej sedany a teraz TM3 na rozdiel od Y vypadá už fajn, technika bude asi bez debaty.
Ten interiér by som ale nedal ani ja.
30. 10. 2023 09:19
Re: TM3 FL dospělejší vzhled
Interiér je hezký. Kdo miluje korejsko čínské kolotočářské atrakce v interiéru, tomu se holt nelíbí.
30. 10. 2023 09:24
Re: TM3 FL dospělejší vzhled
sice PRND packa mi chybat nebude ale blinkre cez dotykovy volant je fakt odveci. staci s pozriet reakcie na TMS plaid ako to kritizovali.
Avatar - speedfred
30. 10. 2023 09:40
Re: TM3 FL dospělejší vzhled
Tak, a ty si na to prišiel aký ja mám vkus 🤪😱
30. 10. 2023 10:02
Re: TM3 FL dospělejší vzhled
Ale spousta hezkých věcí je zároveň nepraktických.
Avatar - Emel
30. 10. 2023 10:35
Re: TM3 FL dospělejší vzhled
Líbí se mi Ingolstadtské atrakce
https://cdn.carbuzz.com/…buzz-1060644.jpg
31. 10. 2023 09:49
Re: TM3 FL dospělejší vzhled
Takový bordel? Jako správný Svědek Elonův si přidávám do slovníku slovo "předesignovaný" :-)
Avatar - Dinar
30. 10. 2023 13:06
Re: TM3 FL dospělejší vzhled
Jestli považuješ za kolotočářské atrakce páčky pod volantem nebo volič jízdních režimů, pak se jednoznačně prohlašuju za světskýho. ;-)
30. 10. 2023 19:06
Re: TM3 FL dospělejší vzhled
Tak mezi čínskou kolotočařinou a touhle nebetyčnou odporností je naštěstí ještě dost alternativ.
30. 10. 2023 21:03
Re: TM3 FL dospělejší vzhled
:-[] :yes:
30. 10. 2023 10:19
Re: Re: TM3 FL dospělejší vzhled
Sa divim, ze za tie roky ich nenapadlo tam hodit kombi, nemali by konkurenciu, vela by to nestalo a predajom by to pomohlo
30. 10. 2023 10:26
Re: Re: TM3 FL dospělejší vzhled
Kombi je v podstatě jen evropská záležitost, nikde jinde by výrazný úspěch nemělo. A buďme upřímní, evropský trh už nikoho moc nezajímá, aspoň ne do takové míry, aby kvůli němu Tesla dělala specifické modely. Kdo chce víc místa, jde stejně do Y. Ale ano, taky bych se mi Model 3 kombík líbil :-)
30. 10. 2023 10:33
Re: Re: Re: TM3 FL dospělejší vzhled
No neviem, ked som u sestry v colorade, tych kombi je tam dost a subaru outback ma kazdy, co je v podstate tiez kombi
30. 10. 2023 13:47
Re: Re: Re: TM3 FL dospělejší vzhled
Souhlas, ale evidentne to v US berou jako SUV. :D

Jinak by se to neprodavalo...
30. 10. 2023 14:27
Re: Re: Re: TM3 FL dospělejší vzhled
2/3 kombíků se prodají v Evropě. A jen mezi roky 2019 a 2021 to celosvětově kleslo o 35 %. Kombíky dnes skoro nikdo nechce. Už i v té Evropě to dost klesá.

https://uk.motor1.com/…n-sales-outlook/
30. 10. 2023 21:32
Re: Re: Re: TM3 FL dospělejší vzhled
Mám pocit, že zrovna Colorado je výjimka a je to stát s nejvyšším podílem Subaru a kombíků :D Zkusil jsem schválně dát street view na parkoviště u Walmartu v Miami: https://maps.app.goo.gl/WdpsDTRkbeHcSg667 - aut je tam hodně, ale žádný kombík :D
30. 10. 2023 13:42
Re: TM3 FL dospělejší vzhled
@ speedfred: Je mozny spousta uprav (ne od Tesla) od HUD az po displej pred volantem.

https://tlyard.com/…-cluster-display?…

Nerikam, ze to je dobry reseni. Ale existuje jich asi hodne.

Nejspis nekdo prijde i s packou blinkru.
:D ;-)
Avatar - speedfred
31. 10. 2023 18:38
Re: TM3 FL dospělejší vzhled
Na extra páčku blinkra sa kľudne vyprdnem, prestanem dávať smerovky úplne.
Ja na cestu domov potrebujem auto čo dá povedzme 450-500km na jeden záťah (nie, fakt WC a rozcvičku nepotrebujem) pri svižnejšej jazde. Potom bude mať pre mňa súkromne EV zmysel. Samozrejme že dôležitá bide aj cena.
Avatar - Tomogo
30. 10. 2023 09:35
Teslu jsem viděl, seděl v ní, řídil...
... jízdě zajímavé EV, jinak auto pro auto, ne pro řidiče. Ale věřím, že si to najde spoustu příznivců, nicméně jiní to raději obejdou velikým obloukem. A tato nová? Ta bude ještě více "jiná", než by si mnozí přáli. Víc o tom nemá cenu psát. Já osobně si minimalismus v autě představuji jinak.
Rozbalit vlákno
4
30. 10. 2023 13:49
Re: Teslu jsem viděl, seděl v ní, řídil...
Jak? :-)
Avatar - Fomax
30. 10. 2023 16:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 10. 2023 09:51
Re: Teslu jsem viděl, seděl v ní, řídil...
Tak ono co je dneska auto pro řidiče? Možná BRZ...
Avatar - Barrichello
31. 10. 2023 10:14
Re: Teslu jsem viděl, seděl v ní, řídil...
Aut pro řidiče je milion, stačí nebýt českej pepík co zná jen Oktávku.
30. 10. 2023 11:11
Jedna věc je minimalismus,
druhá šetření nákladů. Spíše se šetří (viz Volvo EX30: tablet doprostřed, ve dveřích žádné repro, atd.), u Tesly je asi podíl i inovátorství, akorát se bude za chvíli řídit nejdřív očima, pak myšlenkami. A bude z toho akorát více bouraček. Myslím, že Tesla reaguje na konkurenci (BMW, Mercedes). Každý technický náskok se dřív nebo později dohoní, tak zbyde to pozlátko.
Myslím, že automobilky stále nevědí, jak ta auta nacenit a co mají vlastě lidi rádi. A bohužel, už ani lidi často nevědí, co mají chtít. O to víc hraje roli marketing a reklama. Kupodivu si nevzpomínám na žádnou reklamu v ČR na Teslu. Asi nejsme (zatím) důležitý trh, nebo si Tesla myslí, že kvalita se prodává sama? (i když zrovna kvalita zpracování s Tesle vyčítá).
Rozbalit vlákno
4
Avatar - eLzyx
30. 10. 2023 13:05
Re: Jedna věc je minimalismus,
Tesla nemá reklamy v podstatě vůbec a nikde. Až letos Musk pod nátlakem investorů připustil, že by přeci jen nějakou reklamu mohl někdy zaplatit.
30. 10. 2023 13:50
Re: Jedna věc je minimalismus,
Ja uz reklamy Tesly videl na ruznych socialnich sitich...
Avatar - eLzyx
30. 10. 2023 13:59
Re: Jedna věc je minimalismus,
jj, ale to až letos. Jinak spíše používali metody "JPP" a špatná reklama taky reklama, případně elektromobil=Tesla.
Si dělali i legraci z konkurence, že když oni měli reklamu v Superbowl time na svoje EV, tak Tesle rostly prodeje ještě více než jim.
31. 10. 2023 11:11
Re: Jedna věc je minimalismus,
Právě Volvo EX 30 mě tím interiérem dost zklamalo, aktuálně Volvo mám, ale jestli má být trend tohle, tak asi bohužel poslední.
30. 10. 2023 11:27
Obecně se v dnešní době neskutečně přeceňují
schopnosti počítačových systémů. Neexistuje nic, co by se mohlo nazývat umělou inteligencí bez pejorativního smyslu. Neexistuje nic, jako samořídící auto. Neexistuje nic, co umí bezpečně poznat, zda chci jet R nebo D. Až tyto technologie budou existovat, poznáme to. Zatím nás s nimi jen opruzují. Na telefonických službách, v autech, v bílé technice atd. Chtělo by to trošku přibrzdit v marketingovém rozletu a začít více makat a méně kecat.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - eLzyx
30. 10. 2023 13:16
Re: Obecně se v dnešní době neskutečně přeceňují
u Tesly je ten autopilot hodně odlišný od ostatních. Tam už se o AI docela dá mluvit.
Nemají to naprogramované ve stylu (silně zjednodušeno):
if (STOP sign detected) {
stop vehicle;
check traffic;
resume drive;}
else {
drive
}

Auto údajně ani netuší, co je STOP značka, nebo jak vypadá. Nemá ani pevně definovaná pravidla silničního provozu. Je to v podstatě natrénované na vzorcích jízd živých řidičů ve stylu "podívej se na to a najdi vzorec chování a ten pak aplikuj na sebe" (opět silně zjednodušeno). Tedy v podstatě tak, jak se to učí lidé
Avatar - Emel
30. 10. 2023 13:30
Re: Obecně se v dnešní době neskutečně přeceňují
Tak třeba Mercedes je minimálně na podobném levelu, ne?
Avatar - eLzyx
30. 10. 2023 13:50
Re: Obecně se v dnešní době neskutečně přeceňují
Mercedes se zatím nepochlubil způsobem naprogramování. Ale ano, Mercedesu to funguje zatím dobře. Možná i lépe jak Tesle. Aspoň mu evropské regulační úřady neháží takové klacky pod nohy, protože ctí takové to klasické homologační kolečko - nová funkce-žádost-prověření-schválení-prodej. U Tesly je to - úřady zdržujete nás, než rozhodnete, tak ta verze je 10x překonaná, takže na vás kašleme.
Ale Tesla také jela dlouho (až do letoška) v řekněme parametrickém způsobu - když vidíš značku, udělej to a to. Když uvidíš auto, tak ... jenže po letech narazili na limity takového programování, takže všechno zahodili začali znovu. Právě s tím "tady jsou vzorové situace, najdi si v tom vzorec chování a podle toho se chovej taky".
Takže je otázka, jaká programovací technika je lepší z hlediska finálního autopilota páté úrovně. A co používá Mercedes.
Avatar - Emel
30. 10. 2023 14:02
Re: Obecně se v dnešní době neskutečně přeceňují
V zásadě je to klasické dilema mezi AI a algoritmickým programováním. Dneska to vypadá, že AI je hodně zajímavá cesta... má ale jednu nevýhodu - není úplně testovatelná, protože se nechová... no, algoritmicky... prostě u toho klasického způsobu jsi schopný (aspoň teoreticky) kdykoli říct, proč se systém rozhodl tak jak se rozhodl, u toho AI přístupu to tak není. A to může být třeba problém pro byrokraty.
Co používá Mercedes nevím, jen jsem zaznamenal, že je možná nejdále z hlediska toho schvalování (a snad i v US, nejen v Evropě).
Avatar - eLzyx
30. 10. 2023 14:09
Re: Obecně se v dnešní době neskutečně přeceňují
naprostý souhlas.

U toho Mercedesu se přikláním k algoritmickému programování, protože nevím, kde by vzali tolik dat pro AI. Nemyslím si, že by stačili jen testovací jezdci.
Pak je otázka, jestli to dokáží dotáhnout do level 5. Nebo ta "skoro" level 4 bude sloužit také převážně na sběr dat a pro level 5 budou muset také vše zahodit a začít znovu s nasbíranými jízdními daty předchozího způsobu programování.
Bude to zajímavé sledovat.
30. 10. 2023 21:39
Re: Obecně se v dnešní době neskutečně přeceňují
Nevim jak na to Tesla sbírá data, ale MB má auta už dlouho online a s kamerou za zrcátkem, které používá za příplatek do navigace nebo k rozšířené realitě, ale myslím že to tam mají asi všechny verze stejně, takže prostředky ke sběru dat od běžných řidičů může mít taky.

Jinak držet historii rozhodnutí AI nebude problém v nějaké dané formě, ono to celé není buď a nebo (AI vs algoritmy) a celé je to o nějaké integraci, v které jde Mercedes dál tím, že zapojuje senzory, což Tesla nedělá. A myslim, že to je i jeden z důvodů proč se to MB daří homologovat.
30. 10. 2023 15:32
Re: Obecně se v dnešní době neskutečně přeceňují
Záleží na tom? Ať si to udělají jak chtějí ale neměli by pouštět mezi lidi paskvilní polotovary.
Avatar - eLzyx
30. 10. 2023 16:11
Re: Obecně se v dnešní době neskutečně přeceňují
tento vývoj jinak udělat nejde. Je zapotřebí velký vzorek dat od mnoha řidičů, z mnoha lokalit, za mnoha povětrnostních podmínek.
A také je zapotřebí průběžné financování vývoje. Tohle holt není jako vyvinout třeba novou automatickou převodovku - vyvineš a máš.
30. 10. 2023 21:05
Re: Obecně se v dnešní době neskutečně přeceňují
https://www.autoforum.cz/…t-dalsich-nehod/
:-) :yes:
30. 10. 2023 11:43
Napred
To, co vam dnes pripada prilis, bude za 10 let normalni.

Tesla je proste inovator a neboji se vyzkouset nove veci ve velke produkci. Nektere budou dobre a u jinch se ukaze, ze to dobry napad nebyl (napriklad yoke v soucasne forme neni OK ale jak ukazal Lexus, neni daleko doba, kdy i yoke bude v pohode).

Napriklad muj odhad je, ze volic prevodovky nebude zadny problem a brzy to adoptuji i ostatni. Ostatne jde volit velice intuitivne na displayi, takze to ma ridic normalne pod kontrolou - a ze auto nepojede do zdi je tak nejak logicke.

Naopak blinkry na volantu podle me nikdy nebudou tak intuitivni, jako na pacce. Uvidime.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Emel
30. 10. 2023 11:54
Re: Napred
O švédském spisovateli Augustu Strindbergovi se dočteme, že byl přistižen, jak vyfukuje kouř z dýmky do umyvadla s vodou, zkoušeje, zda touto cestou nevznikne zlato. A my si říkáme: Hle, jak podivínský nápad se zrodil v tak geniálním mozku!
Ale není správnější říci: Nebyl to Strindberg, kdo experimentálně zjistil, že vypouštěním tabákového dýmu do vody zlato nevznikne? Někdo to totiž vyzkoušet musel. Někdo musel slepou uličku lidského poznání ohledat a ohlásit světu: Tudy ne, přátelé!
Avatar - Dinar
30. 10. 2023 13:03
Re: Napred
Trefné. A bohužel taky smutné, že na popis inovací v souč. automotive nejlépe pasuje cimrmanovská satira...
30. 10. 2023 21:06
Re: Napred
Skvěle vystiženo! :-) :yes:
30. 10. 2023 12:06
Re: Napred
Tahle země není pro starý.

Mám štěstí, že až budou všechna ta "inovativní řešení" normální, jak píšeš, tak už nebudu žít nebo minimálně řídit.

I když je mi líto, že se tím pádem asi nedočkám, jak se všechna auta budou ovládat jen dotykovým displayem se čtyřmi, pěti podmenu. No a a chudáci ti, co potřebují na čtení brýle. Ale do tý doby už budou určitě muskovy oční kapky - dvě kapky do oka a na hodinu voči spravený. :-)
30. 10. 2023 12:26
Re: Napred
Asi nezvykl.
Jako jsem si nikdy nezvykl třeba na strašné, kolébkou zapínané blinkry u Citroëna CX a to mi bylo o 45 let méně. http://www.citroenet.org.uk/…977-no-cx/08.jpg
Avatar - xxc
30. 10. 2023 19:36
Re: Napred
Ja som to mal na Oltcite a uplne v pohode. Bolo to moje prve auto a v podstate som si musel zvykat na nejake tie packy. Mozno to raz inovuju tak, ze lava bude vlavo a prava vpravo, lebo ani packa nie je idealna pri rychlom prejazde kruhoveho objazdu.
30. 10. 2023 20:25
Re: Napred
No asi je to tim ze Elon uz vi ze blinkry nebudete potrebovat. Do roka ma komplet autonomni rizeni a blinkry tam uz bude davat auto samo podle navigace.
Avatar - twistedTSD
30. 10. 2023 21:25
Re: Napred
Zvyknout si lze i na smrt.
Avatar - Dinar
30. 10. 2023 13:10
Re: Napred
Fandím vývoji autonomního řízení, doufám, že to tak do pětadvaceti let zvládnou, protože v té době se mi už nebude chtít řídit a představa, že jezdím hromadnou dopravou, není hezká. Takže, vlastní auto, které mě po zadání cíle odveze, kam budu chtít... Proč ne, na podzim a sklonek života dobré. ;-)
Avatar - xxc
30. 10. 2023 19:42
Re: Napred
Nejde ani o vlastne auto, ale o samotne auto, ktore zbehne pre nakup, odvezie deti do skoly a pojde po ne poobede je uzasna inovacia. A na spoplatnene zony parkovania, ved auto moze samo kruzit 5 km rychlostou po ceste celu noc. Alebo sa niekde odparkuje dalej na nabijacku a nemusia ludia riesit tahanie kablov z panelakov :-)
Avatar - Dinar
31. 10. 2023 07:31
Re: Napred
Vyrostl jsem ve světě, kde všechno patřilo všem, dobře si to pamatuju, takže děkuji, nechci, ta sdílecí ideologie novodobých svazáků fakt není pro mě. Nechci sedat do interiéru ve kterém jel, kdo ví kdo, dělal, kdo ví co, sahat na někým opatlané okolí...
Takže o auto jde, o vlastní, jen bude umět jezdit samo, protože já budu starý, hluchý a bez reflexů.
31. 10. 2023 09:52
Re: Napred
Řídit už nebudeme nikdo, dědo. Řídit bude Autopilot! :D
Avatar - Barrichello
31. 10. 2023 10:13
Re: Napred
Tak to určitě, až dokud puzůstalí obětí nebudou chtít na výrobcích odškodné ccca 25-60 BILIONU USD :-) :-) :-) :-) :-)
https://www.autoforum.cz/…t-dalsich-nehod/
30. 10. 2023 12:41
Re: Napred
No rozdíl je, že ostatní automobilky to testují v rámci svého uzavřeného systému, kdežto Tesla testuje na lidech v ostrém provozu. Mně ten první přístup přijde mnohem lepší.
31. 10. 2023 09:55
Re: Napred
Tak ono není až tak důležité, co Vám nebo mně přijde lepší, ale co má lepší výsledky. A v tomto směru jaksi není moc o čem debatovat. :-)

https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Emel
31. 10. 2023 12:55
Re: Napred
Není? Nějak zvlášť jsem to nezkoumal, ale třeba EQE má lepší hodnocení než Tesla Y...
3. 11. 2023 13:58
Re: Napred
https://www.euroncap.com/…-safety-ratings/#…

V kolonce "safety assist" má Tesla model 3 a Y 98% a jsou na prvním a druhém místě, Mercedes EQE má 81% a je hluboko pod nimi.
Avatar - Barry Lyndon
30. 10. 2023 13:35
zvláštní, že je to vůbec homologovatelné
V ideálním světě by se všichni (včetně VW) museli přizpůsobit ergonomii, jakou měl VW v Golfu 7 a hotovo. Takový menší ergonomický fašizmus, ale ku prospěchu věci :D . Nějaká bezpáčková anarchie a nebo japonská ergotyranie by nebyly přípustné :D .

Jinak by mohla Tesla rovnou přejít na bluetooth interface na neuralink a ušetřili by nejen za páčky, ale i za volant a pedály (když už jim ten autopilot nejde). :D :D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - xxc
30. 10. 2023 19:45
Re: zvláštní, že je to vůbec homologovatelné
Nikdy, na to debilne kolecko ovladania svetiel som si nikdy nezvykol a nesuhlasim s tym, ze to ma nejaku dobru ergonomiu. Tempomat neviem doteraz ovladat. Vsetky ostatne ovladania tempomatov v inych autach boli lepsie.
Avatar - twistedTSD
30. 10. 2023 21:30
Re: zvláštní, že je to vůbec homologovatelné
Kolečko je vrchol ergonomie, nicméně ho u moderního auta vesměs není důvod používat. Tempomat je horší, hlavně páčka adaptivního tempomatu je u VAGu celkem bizár.
30. 10. 2023 20:04
Re: zvláštní, že je to vůbec homologovatelné
Ono je to jednoduché. Nikdy nikoho nenapadlo, že by někdo mohl dát místo volantu "berany" z herní konzole nebo vpřed či zad nezávisle na vůli řidiče. Proto nic takového není zakázáno.