Elektromobily
Osahali jsme si modernizovanou Teslu Model 3. Minimalismus jde do ještě většího extrému
81 komentářů
stejný článek vzniklý ze stejné prezentace o týden později, než na iDnes? Kde děláte vážená redakce chybu? Rozumím, že patrně nešlo "osahat" si přímo ten systém rozpoznání D/R, ale fakt to nešlo aspoň "nějak zařídit", když už si hrajete na specialisty na auta?
Johnnie Walker
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Facelfit zvenku je velký zlepšení, trošku amorfní čumák dostal nějaký výraz... a auto je pořád uhlazený a proporčně v pořádku. Jo, taky bych radši lifta, ale to je holt asi evropská odchylka.
Interiér... já nejsem proti minimalismu, ale v tomhle pojetí to jde úplně mimo mě a z mýho pohledu je to největší slabina Tesly obecně.
Interiér... já nejsem proti minimalismu, ale v tomhle pojetí to jde úplně mimo mě a z mýho pohledu je to největší slabina Tesly obecně.
Ja mám zase radšej sedany a teraz TM3 na rozdiel od Y vypadá už fajn, technika bude asi bez debaty.
Ten interiér by som ale nedal ani ja.
Ten interiér by som ale nedal ani ja.
Interiér je hezký. Kdo miluje korejsko čínské kolotočářské atrakce v interiéru, tomu se holt nelíbí.
sice PRND packa mi chybat nebude ale blinkre cez dotykovy volant je fakt odveci. staci s pozriet reakcie na TMS plaid ako to kritizovali.
Líbí se mi Ingolstadtské atrakce
https😐/cdn.carbuzz.com/…buzz-1060644.jpg
https😐/cdn.carbuzz.com/…buzz-1060644.jpg
Jestli považuješ za kolotočářské atrakce páčky pod volantem nebo volič jízdních režimů, pak se jednoznačně prohlašuju za světskýho. 😉
Sa divim, ze za tie roky ich nenapadlo tam hodit kombi, nemali by konkurenciu, vela by to nestalo a predajom by to pomohlo
Kombi je v podstatě jen evropská záležitost, nikde jinde by výrazný úspěch nemělo. A buďme upřímní, evropský trh už nikoho moc nezajímá, aspoň ne do takové míry, aby kvůli němu Tesla dělala specifické modely. Kdo chce víc místa, jde stejně do Y. Ale ano, taky bych se mi Model 3 kombík líbil 😄
No neviem, ked som u sestry v colorade, tych kombi je tam dost a subaru outback ma kazdy, co je v podstate tiez kombi
2/3 kombíků se prodají v Evropě. A jen mezi roky 2019 a 2021 to celosvětově kleslo o 35 %. Kombíky dnes skoro nikdo nechce. Už i v té Evropě to dost klesá.
https😐/uk.motor1.com/…n-sales-outlook/
https😐/uk.motor1.com/…n-sales-outlook/
@ speedfre😜 Je mozny spousta uprav (ne od Tesla) od HUD az po displej pred volantem.
https😐/tlyard.com/…-cluster-display?…
Nerikam, ze to je dobry reseni. Ale existuje jich asi hodne.
Nejspis nekdo prijde i s packou blinkru.
😁 😉
https😐/tlyard.com/…-cluster-display?…
Nerikam, ze to je dobry reseni. Ale existuje jich asi hodne.
Nejspis nekdo prijde i s packou blinkru.
😁 😉
Na extra páčku blinkra sa kľudne vyprdnem, prestanem dávať smerovky úplne.
Ja na cestu domov potrebujem auto čo dá povedzme 450-500km na jeden záťah (nie, fakt WC a rozcvičku nepotrebujem) pri svižnejšej jazde. Potom bude mať pre mňa súkromne EV zmysel. Samozrejme že dôležitá bide aj cena.
Ja na cestu domov potrebujem auto čo dá povedzme 450-500km na jeden záťah (nie, fakt WC a rozcvičku nepotrebujem) pri svižnejšej jazde. Potom bude mať pre mňa súkromne EV zmysel. Samozrejme že dôležitá bide aj cena.
... jízdě zajímavé EV, jinak auto pro auto, ne pro řidiče. Ale věřím, že si to najde spoustu příznivců, nicméně jiní to raději obejdou velikým obloukem. A tato nová? Ta bude ještě více "jiná", než by si mnozí přáli. Víc o tom nemá cenu psát. Já osobně si minimalismus v autě představuji jinak.
druhá šetření nákladů. Spíše se šetří (viz Volvo EX30: tablet doprostřed, ve dveřích žádné repro, atd.), u Tesly je asi podíl i inovátorství, akorát se bude za chvíli řídit nejdřív očima, pak myšlenkami. A bude z toho akorát více bouraček. Myslím, že Tesla reaguje na konkurenci (BMW, Mercedes). Každý technický náskok se dřív nebo později dohoní, tak zbyde to pozlátko.
Myslím, že automobilky stále nevědí, jak ta auta nacenit a co mají vlastě lidi rádi. A bohužel, už ani lidi často nevědí, co mají chtít. O to víc hraje roli marketing a reklama. Kupodivu si nevzpomínám na žádnou reklamu v ČR na Teslu. Asi nejsme (zatím) důležitý trh, nebo si Tesla myslí, že kvalita se prodává sama? (i když zrovna kvalita zpracování s Tesle vyčítá).
Myslím, že automobilky stále nevědí, jak ta auta nacenit a co mají vlastě lidi rádi. A bohužel, už ani lidi často nevědí, co mají chtít. O to víc hraje roli marketing a reklama. Kupodivu si nevzpomínám na žádnou reklamu v ČR na Teslu. Asi nejsme (zatím) důležitý trh, nebo si Tesla myslí, že kvalita se prodává sama? (i když zrovna kvalita zpracování s Tesle vyčítá).
Tesla nemá reklamy v podstatě vůbec a nikde. Až letos Musk pod nátlakem investorů připustil, že by přeci jen nějakou reklamu mohl někdy zaplatit.
Ja uz reklamy Tesly videl na ruznych socialnich sitich...
schopnosti počítačových systémů. Neexistuje nic, co by se mohlo nazývat umělou inteligencí bez pejorativního smyslu. Neexistuje nic, jako samořídící auto. Neexistuje nic, co umí bezpečně poznat, zda chci jet R nebo D. Až tyto technologie budou existovat, poznáme to. Zatím nás s nimi jen opruzují. Na telefonických službách, v autech, v bílé technice atd. Chtělo by to trošku přibrzdit v marketingovém rozletu a začít více makat a méně kecat.
u Tesly je ten autopilot hodně odlišný od ostatních. Tam už se o AI docela dá mluvit.
Nemají to naprogramované ve stylu (silně zjednodušeno):
if (STOP sign detected) {
stop vehicle;
check traffic;
resume drive;}
else {
drive
}
Auto údajně ani netuší, co je STOP značka, nebo jak vypadá. Nemá ani pevně definovaná pravidla silničního provozu. Je to v podstatě natrénované na vzorcích jízd živých řidičů ve stylu "podívej se na to a najdi vzorec chování a ten pak aplikuj na sebe" (opět silně zjednodušeno). Tedy v podstatě tak, jak se to učí lidé
Nemají to naprogramované ve stylu (silně zjednodušeno):
if (STOP sign detected) {
stop vehicle;
check traffic;
resume drive;}
else {
drive
}
Auto údajně ani netuší, co je STOP značka, nebo jak vypadá. Nemá ani pevně definovaná pravidla silničního provozu. Je to v podstatě natrénované na vzorcích jízd živých řidičů ve stylu "podívej se na to a najdi vzorec chování a ten pak aplikuj na sebe" (opět silně zjednodušeno). Tedy v podstatě tak, jak se to učí lidé
Tak třeba Mercedes je minimálně na podobném levelu, ne?
Mercedes se zatím nepochlubil způsobem naprogramování. Ale ano, Mercedesu to funguje zatím dobře. Možná i lépe jak Tesle. Aspoň mu evropské regulační úřady neháží takové klacky pod nohy, protože ctí takové to klasické homologační kolečko - nová funkce-žádost-prověření-schválení-prodej. U Tesly je to - úřady zdržujete nás, než rozhodnete, tak ta verze je 10x překonaná, takže na vás kašleme.
Ale Tesla také jela dlouho (až do letoška) v řekněme parametrickém způsobu - když vidíš značku, udělej to a to. Když uvidíš auto, tak ... jenže po letech narazili na limity takového programování, takže všechno zahodili začali znovu. Právě s tím "tady jsou vzorové situace, najdi si v tom vzorec chování a podle toho se chovej taky".
Takže je otázka, jaká programovací technika je lepší z hlediska finálního autopilota páté úrovně. A co používá Mercedes.
Ale Tesla také jela dlouho (až do letoška) v řekněme parametrickém způsobu - když vidíš značku, udělej to a to. Když uvidíš auto, tak ... jenže po letech narazili na limity takového programování, takže všechno zahodili začali znovu. Právě s tím "tady jsou vzorové situace, najdi si v tom vzorec chování a podle toho se chovej taky".
Takže je otázka, jaká programovací technika je lepší z hlediska finálního autopilota páté úrovně. A co používá Mercedes.
V zásadě je to klasické dilema mezi AI a algoritmickým programováním. Dneska to vypadá, že AI je hodně zajímavá cesta... má ale jednu nevýhodu - není úplně testovatelná, protože se nechová... no, algoritmicky... prostě u toho klasického způsobu jsi schopný (aspoň teoreticky) kdykoli říct, proč se systém rozhodl tak jak se rozhodl, u toho AI přístupu to tak není. A to může být třeba problém pro byrokraty.
Co používá Mercedes nevím, jen jsem zaznamenal, že je možná nejdále z hlediska toho schvalování (a snad i v US, nejen v Evropě).
Co používá Mercedes nevím, jen jsem zaznamenal, že je možná nejdále z hlediska toho schvalování (a snad i v US, nejen v Evropě).
naprostý souhlas.
U toho Mercedesu se přikláním k algoritmickému programování, protože nevím, kde by vzali tolik dat pro AI. Nemyslím si, že by stačili jen testovací jezdci.
Pak je otázka, jestli to dokáží dotáhnout do level 5. Nebo ta "skoro" level 4 bude sloužit také převážně na sběr dat a pro level 5 budou muset také vše zahodit a začít znovu s nasbíranými jízdními daty předchozího způsobu programování.
Bude to zajímavé sledovat.
U toho Mercedesu se přikláním k algoritmickému programování, protože nevím, kde by vzali tolik dat pro AI. Nemyslím si, že by stačili jen testovací jezdci.
Pak je otázka, jestli to dokáží dotáhnout do level 5. Nebo ta "skoro" level 4 bude sloužit také převážně na sběr dat a pro level 5 budou muset také vše zahodit a začít znovu s nasbíranými jízdními daty předchozího způsobu programování.
Bude to zajímavé sledovat.
Nevim jak na to Tesla sbírá data, ale MB má auta už dlouho online a s kamerou za zrcátkem, které používá za příplatek do navigace nebo k rozšířené realitě, ale myslím že to tam mají asi všechny verze stejně, takže prostředky ke sběru dat od běžných řidičů může mít taky.
Jinak držet historii rozhodnutí AI nebude problém v nějaké dané formě, ono to celé není buď a nebo (AI vs algoritmy) a celé je to o nějaké integraci, v které jde Mercedes dál tím, že zapojuje senzory, což Tesla nedělá. A myslim, že to je i jeden z důvodů proč se to MB daří homologovat.
Jinak držet historii rozhodnutí AI nebude problém v nějaké dané formě, ono to celé není buď a nebo (AI vs algoritmy) a celé je to o nějaké integraci, v které jde Mercedes dál tím, že zapojuje senzory, což Tesla nedělá. A myslim, že to je i jeden z důvodů proč se to MB daří homologovat.
Záleží na tom? Ať si to udělají jak chtějí ale neměli by pouštět mezi lidi paskvilní polotovary.
To, co vam dnes pripada prilis, bude za 10 let normalni.
Tesla je proste inovator a neboji se vyzkouset nove veci ve velke produkci. Nektere budou dobre a u jinch se ukaze, ze to dobry napad nebyl (napriklad yoke v soucasne forme neni OK ale jak ukazal Lexus, neni daleko doba, kdy i yoke bude v pohode).
Napriklad muj odhad je, ze volic prevodovky nebude zadny problem a brzy to adoptuji i ostatni. Ostatne jde volit velice intuitivne na displayi, takze to ma ridic normalne pod kontrolou - a ze auto nepojede do zdi je tak nejak logicke.
Naopak blinkry na volantu podle me nikdy nebudou tak intuitivni, jako na pacce. Uvidime.
Tesla je proste inovator a neboji se vyzkouset nove veci ve velke produkci. Nektere budou dobre a u jinch se ukaze, ze to dobry napad nebyl (napriklad yoke v soucasne forme neni OK ale jak ukazal Lexus, neni daleko doba, kdy i yoke bude v pohode).
Napriklad muj odhad je, ze volic prevodovky nebude zadny problem a brzy to adoptuji i ostatni. Ostatne jde volit velice intuitivne na displayi, takze to ma ridic normalne pod kontrolou - a ze auto nepojede do zdi je tak nejak logicke.
Naopak blinkry na volantu podle me nikdy nebudou tak intuitivni, jako na pacce. Uvidime.
O švédském spisovateli Augustu Strindbergovi se dočteme, že byl přistižen, jak vyfukuje kouř z dýmky do umyvadla s vodou, zkoušeje, zda touto cestou nevznikne zlato. A my si říkáme: Hle, jak podivínský nápad se zrodil v tak geniálním mozku!
Ale není správnější říci: Nebyl to Strindberg, kdo e😜erimentálně zjistil, že vypouštěním tabákového dýmu do vody zlato nevznikne? Někdo to totiž vyzkoušet musel. Někdo musel slepou uličku lidského poznání ohledat a ohlásit světu: Tudy ne, přátelé!
Ale není správnější říci: Nebyl to Strindberg, kdo e😜erimentálně zjistil, že vypouštěním tabákového dýmu do vody zlato nevznikne? Někdo to totiž vyzkoušet musel. Někdo musel slepou uličku lidského poznání ohledat a ohlásit světu: Tudy ne, přátelé!
Trefné. A bohužel taky smutné, že na popis inovací v souč. automotive nejlépe pasuje cimrmanovská satira...
Tahle země není pro starý.
Mám štěstí, že až budou všechna ta "inovativní řešení" normální, jak píšeš, tak už nebudu žít nebo minimálně řídit.
I když je mi líto, že se tím pádem asi nedočkám, jak se všechna auta budou ovládat jen dotykovým displayem se čtyřmi, pěti podmenu. No a a chudáci ti, co potřebují na čtení brýle. Ale do tý doby už budou určitě muskovy oční kapky - dvě kapky do oka a na hodinu voči spravený. 😄
Mám štěstí, že až budou všechna ta "inovativní řešení" normální, jak píšeš, tak už nebudu žít nebo minimálně řídit.
I když je mi líto, že se tím pádem asi nedočkám, jak se všechna auta budou ovládat jen dotykovým displayem se čtyřmi, pěti podmenu. No a a chudáci ti, co potřebují na čtení brýle. Ale do tý doby už budou určitě muskovy oční kapky - dvě kapky do oka a na hodinu voči spravený. 😄
Zvykol by si si.
Asi nezvykl.
Jako jsem si nikdy nezvykl třeba na strašné, kolébkou zapínané blinkry u Citroëna CX a to mi bylo o 45 let méně. http😐/www.citroenet.org.uk/…977-no-cx/08.jpg
Jako jsem si nikdy nezvykl třeba na strašné, kolébkou zapínané blinkry u Citroëna CX a to mi bylo o 45 let méně. http😐/www.citroenet.org.uk/…977-no-cx/08.jpg
Ja som to mal na Oltcite a uplne v pohode. Bolo to moje prve auto a v podstate som si musel zvykat na nejake tie packy. Mozno to raz inovuju tak, ze lava bude vlavo a prava vpravo, lebo ani packa nie je idealna pri rychlom prejazde kruhoveho objazdu.
Fandím vývoji autonomního řízení, doufám, že to tak do pětadvaceti let zvládnou, protože v té době se mi už nebude chtít řídit a představa, že jezdím hromadnou dopravou, není hezká. Takže, vlastní auto, které mě po zadání cíle odveze, kam budu chtít... Proč ne, na podzim a sklonek života dobré. 😉
Nejde ani o vlastne auto, ale o samotne auto, ktore zbehne pre nakup, odvezie deti do skoly a pojde po ne poobede je uzasna inovacia. A na spoplatnene zony parkovania, ved auto moze samo kruzit 5 km rychlostou po ceste celu noc. Alebo sa niekde odparkuje dalej na nabijacku a nemusia ludia riesit tahanie kablov z panelakov 😄
Vyrostl jsem ve světě, kde všechno patřilo všem, dobře si to pamatuju, takže děkuji, nechci, ta sdílecí ideologie novodobých svazáků fakt není pro mě. Nechci sedat do interiéru ve kterém jel, kdo ví kdo, dělal, kdo ví co, sahat na někým opatlané okolí...
Takže o auto jde, o vlastní, jen bude umět jezdit samo, protože já budu starý, hluchý a bez reflexů.
Takže o auto jde, o vlastní, jen bude umět jezdit samo, protože já budu starý, hluchý a bez reflexů.
Řídit už nebudeme nikdo, dědo. Řídit bude Autopilot! 😁
Tak to určitě, až dokud puzůstalí obětí nebudou chtít na výrobcích odškodné ccca 25-60 BILIONU USD 😄 😄 😄 😄 😄
https😐/www.autoforum.cz/…t-dalsich-nehod/
https😐/www.autoforum.cz/…t-dalsich-nehod/
No rozdíl je, že ostatní automobilky to testují v rámci svého uzavřeného systému, kdežto Tesla testuje na lidech v ostrém provozu. Mně ten první přístup přijde mnohem lepší.
Tak ono není až tak důležité, co Vám nebo mně přijde lepší, ale co má lepší výsledky. A v tomto směru jaksi není moc o čem debatovat. 😄
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
Není? Nějak zvlášť jsem to nezkoumal, ale třeba EQE má lepší hodnocení než Tesla Y...
https😐/www.euroncap.com/…-safety-ratings/#…
V kolonce "safety assist" má Tesla model 3 a Y 98% a jsou na prvním a druhém místě, Mercedes EQE má 81% a je hluboko pod nimi.
V kolonce "safety assist" má Tesla model 3 a Y 98% a jsou na prvním a druhém místě, Mercedes EQE má 81% a je hluboko pod nimi.
V ideálním světě by se všichni (včetně VW) museli přizpůsobit ergonomii, jakou měl VW v Golfu 7 a hotovo. Takový menší ergonomický fašizmus, ale ku prospěchu věci 😁 . Nějaká bezpáčková anarchie a nebo japonská ergotyranie by nebyly přípustné 😁 .
Jinak by mohla Tesla rovnou přejít na bluetooth interface na neuralink a ušetřili by nejen za páčky, ale i za volant a pedály (když už jim ten autopilot nejde). 😁 😁
Jinak by mohla Tesla rovnou přejít na bluetooth interface na neuralink a ušetřili by nejen za páčky, ale i za volant a pedály (když už jim ten autopilot nejde). 😁 😁
Nikdy, na to debilne kolecko ovladania svetiel som si nikdy nezvykol a nesuhlasim s tym, ze to ma nejaku dobru ergonomiu. Tempomat neviem doteraz ovladat. Vsetky ostatne ovladania tempomatov v inych autach boli lepsie.
Aby byly EV dostupnejsi. :yes😒br />
Kdo chce, at si koupi i4 s packama. 😉
https😐/www.caranddriver.com/…shes-since-2019/
Zkoušel jsem novou TMS, která je také bez páček pod volantem a jako .. dá se to. Ale je to otravné, obzvláště na kruháči. Přemýšlet v jaké pozici volantu je blinkr vpravo ...