Novinky
KANKUNEN
10
VelkoPSA si nemůže dovolit kvalitu Tesly, nemůže vyrábět za stejné prachy jako dotační čínský automotive. Může ale prodávat za 50% ceny čínského EV 308 kombi 1,2PT. Čas EV příjde, příjde až bude vymyšlena vhodná baterie.
Přejít do diskuze
Jsem sám, komu to vyjádření pana Stellantise přijde jako zoufalý křik o záchranu? Podle mě jsou oba velké evropské koncerny ve velkých sr**čk ách, protože slušné EV neumějí a diesly mají zakázané. Toyota sice v EV taky pokulhává ale pořád si mlaská na hybridech, protože pro ni existuje celý světový trh a nikoli jen Evropa. A klucí japonský se umějí postarat, aby se zlepšili, a rozdíl od lenivých Němců a Frantíků.
Nemaji tam nic. Muzes tam jezdit cimkoliv, ale my to v Evrope zachranime az budeme jezdit baterkacema 😁
Nemohl. Evropské automobilky do Číny nevozí, ale vyrábějí na místě. Navíc za povinné účasti místních státem kontrolovaných firem.
Je nezbytné vrátit do energetiky i autobyznysu svobodný trh, který politici zrušili.Firmy a zákazníci musejí rozhodovat v čem chtějí jezdit, čím topit a svíti. Do toho politici nemají co mluvit. Je nutné zrušit všechny manipulace trhu. To znamená zrušit všechny zákazy, euro emise max. 5, zrušit sankce, embarga na energie, zrušit emisní povolenky, dotace OZE, celý GD.Zastavit vypíná klasických elektráren.
A Stellantis na to navazuje😒br />
"Někdy je nutné učinit dva kroky zpět, abyste mohli učinit jeden krok vpřed."
😄
😄
Sankce za překročení flotilových emisí CO2 bych zrušil okamžitě, stejně jako celý zlodějský trh s povolenkami.
Já bych to viděl jako zoufalý křik, aby si soudruzi ve vedení EU vytáhli hlavy ze zadků.
Nicméně Stellantis se k výrobě spalováků už letos vrátil, když zjistil, že o baterkáče není zájem 😁
https😐/zpravy.aktualne.cz/…3abac1f6b220ee8/
Nicméně Stellantis se k výrobě spalováků už letos vrátil, když zjistil, že o baterkáče není zájem 😁
https😐/zpravy.aktualne.cz/…3abac1f6b220ee8/
Přesně tak, s podílem 8% na světových emisích zachráníme v EVčkách svět 😒] Jak řekl pan Timmermans, musíme být ten "trendsetter" 😒]
No, mnoho dieselových aut PSA se dnes prodává pod značkou Toyota... tolik k úspěšnosti EV 😒]
Ať si zatíží, auta tam skoro nevozíme. Mimochodem Čína má clo stále vyšší než má EU. Takže nemá co pyskovat. Jen to je o tom, že jsme připosraní a v EU se především žvaní a až pak koná. v USA se s tím nepárali, nahodili mastné clo, zavedli IRA a je to. Proto bude USA velmoc a proto bude EU připosránek spoléhající na všechny ostatní. USA a Čína si dělají co chtějí a my si cvrkáme do gatí.
No to by bylo sice ideální, ale myslím, že by ti to místní zelená úderka vysvětlila jak se pleteš. Takhle svět přeci fungovat nemůže 😁
Koukni na trh motorek.
Bez euro norem sem Cina nacpe spalovaky za ceny na ktere nebude mit evropa odpoved.
Bez euro norem sem Cina nacpe spalovaky za ceny na ktere nebude mit evropa odpoved.
EV platforma je asi něco jako motor, převodovka a část podvozku spalováků. Fakt si někdo může myslet, že takhle funguje kšeft? Jakože se uživí všechny evropské automobilky s tím, že základ bude stejný, jen kastl a interiér jiný? Nene, to je konečná. CATL není automobilka. Automobilky jsou mu ukradený. Chce prodávat baterky.
Kdo dokáže číst mezi řádky, tak ví, že CATL má asi jiné plány. CATL si uvědomil, že na trhu je a bude čím dál víc bateriových hráčů a dřív nebo později jeho hvězdná éra skončí a bude jeden z mnoha. Pokud by však tento počin uspěl, získá krom financí především dokonalý řetězec výroby a know how, které bude vznikat zpětnou vazbou od automobilek. Budou mu informace padat přímo do klína a zadarmo. Časem jednoduše začne CATL vyrábět automobily vlastní. Podobně to udělal BYD. Dříve především baterkárna, dnes spíše automobilka. CATL má však díky vhodné době mnohem lepší příležitost něco takového podniknout. BYD má obrovskou výhodu, že se nemusí párat s odběrateli, protože vyrábí pro sebe. CATL očekává úpadek, protože krom trhem vznikající konkurence přichází politická - je tlak na výrobu doma. V USA daně a IRA, v Evropě si chtěji baterie vyrábět automobilky samy.
Kdo dokáže číst mezi řádky, tak ví, že CATL má asi jiné plány. CATL si uvědomil, že na trhu je a bude čím dál víc bateriových hráčů a dřív nebo později jeho hvězdná éra skončí a bude jeden z mnoha. Pokud by však tento počin uspěl, získá krom financí především dokonalý řetězec výroby a know how, které bude vznikat zpětnou vazbou od automobilek. Budou mu informace padat přímo do klína a zadarmo. Časem jednoduše začne CATL vyrábět automobily vlastní. Podobně to udělal BYD. Dříve především baterkárna, dnes spíše automobilka. CATL má však díky vhodné době mnohem lepší příležitost něco takového podniknout. BYD má obrovskou výhodu, že se nemusí párat s odběrateli, protože vyrábí pro sebe. CATL očekává úpadek, protože krom trhem vznikající konkurence přichází politická - je tlak na výrobu doma. V USA daně a IRA, v Evropě si chtěji baterie vyrábět automobilky samy.
Nemyslím si, že by dodávky kompletních šasi bylo to, čemu tradiční automobilky nedokážou čelit. Jestli jim v poslední době něco nadělalo vrásky, tak je to Tesla, která se naopak snaží dělat si všechno sama.
Pokud by teoreticky třeba CATL dokázal díky standardizaci prodat těch šasi tolik, že by je vypiplal k dokonalosti, pak by mohl automobilky přesvědčit, že se jim nevyplatí vlastní vývoj... jako se to stalo u automatických převodovek. Jenže šasi je potřeba víc ladit spolu s celým autem a i logisticky je to náročnější... nemyslím, že by zrovna tohle byl nějaký významný trend v automotive příštích let.
Pokud by teoreticky třeba CATL dokázal díky standardizaci prodat těch šasi tolik, že by je vypiplal k dokonalosti, pak by mohl automobilky přesvědčit, že se jim nevyplatí vlastní vývoj... jako se to stalo u automatických převodovek. Jenže šasi je potřeba víc ladit spolu s celým autem a i logisticky je to náročnější... nemyslím, že by zrovna tohle byl nějaký významný trend v automotive příštích let.
No tak zase vznikne x EV startupů, kde investoři projedou miliardy a nic z toho nebude.
Když se bude někdo chtít udržet, tak určitě nebude chtít 50% závislost na Čínským dodavateli a jeho cenách.
"Dokonalá" budoucnost - LEGO pro dospělé. Čínský střeva a doma se na to ušijou potahy a vylisují plechy.
Když se bude někdo chtít udržet, tak určitě nebude chtít 50% závislost na Čínským dodavateli a jeho cenách.
"Dokonalá" budoucnost - LEGO pro dospělé. Čínský střeva a doma se na to ušijou potahy a vylisují plechy.
A napadlo Vás, že by recipročně zatížila Čína člen auta z EU a že by to pro naše automobilky mohl být větší problém, než čínská konkurence?
A můžu doma topit pět lahvemi? Třeba jsem Váš soused...
A co kdybychom povolili chemičkám vypouštět jejich odpadní vody do řek, to by se Vám také líbilo?
A co kdybychom povolili chemičkám vypouštět jejich odpadní vody do řek, to by se Vám také líbilo?
Až sa bojím opýtať, čo si predstavuješ pod "slušné EV". Strednú triedu so 100 kWh batériou a za cenu tvojej dieselovej 406?
Tam naštěstí vyhrál Wilders, takže tupani úrovně Timmermans tam nebudou mít moc prostoru páchat zlo a škody.
Zase nie len plastovy odpad, ale sem tam prihodit ku drevu, snad to ma nejaku vyhrevnost. Komin sa aj tak cisti tak ci tak. To bola taka socialisticka drevotrieska, dost to smrdelo, ale ved nech nevetraju ludia, aj tak je zima 😄 A toto presne je o ludoch, ze sami jazdia na euro 4, to im vobec nevadi, ale ked niekto iny zasmradi, tak zacnu zvonit 😁
Ano. Dobrá myšlenka. Jestli chce Evropa se svými výdělky konkurovat Číně, tak se automobilky budou muset nutně spojit. Jednotné šasi by byla pro začátek dobrá cesta.
Dále by se už konečně měla EU podívat na dovozní clo pro vozy vyrobené v Číně. S jejich "asistencí" by přiměla Číňany, aby začali stavět výrobní závody v Evropě, ne jen přebírat krachující automobilky. Zároveň musí odbory dohlédnout na to, aby v těchto závodech opravdu nezávislé odbory fungovaly.
Dále by se už konečně měla EU podívat na dovozní clo pro vozy vyrobené v Číně. S jejich "asistencí" by přiměla Číňany, aby začali stavět výrobní závody v Evropě, ne jen přebírat krachující automobilky. Zároveň musí odbory dohlédnout na to, aby v těchto závodech opravdu nezávislé odbory fungovaly.
Nie je to celkom tak, stacilo v peci zapalit par dosiek starej drevotriesky, energeticky v nej zhodnotit plastovy odpad a zrazu sa stazovali susedia siroko daleko. Celkom ma zaraza aj to obmedzovanie emisii na euro 5. Naco?
Tak za prvé moje 406ka je 1.8i 16V. Za druhé, v roce 2000 se prodával cca za 0,5 mega korun. Takže EV sedan střední třídy by mohl stát cca 0,9 mega korun dnes.
To sice ano, ale stále je hodnota importu aut vyrobených v EU do Číny výrazně vyšší, než je tomu obráceně, což je předpokládám hlavní důvod, proč EU tato cla nezavedla...
Ta obrovská změna je co? Že baterka bude stejně malá, jen se na papír napíše vylhaná imaginární spotřeba 10kWh na 100 km? Komici s.r.o.
Jak může Čína zatížit auta z EU??
Auta z EU v Číně nejsou z EU ale jsou z Číny!!!
A pokud budeme v top class, tak tam je nějaké clo nepodstatné.
Auta z EU v Číně nejsou z EU ale jsou z Číny!!!
A pokud budeme v top class, tak tam je nějaké clo nepodstatné.
Jsou zde nové možnosti, kterým legacy carmakers nedokáží čelit.
Příklad😒br /> Další, další, další ... kdo nabízí kompletní chassis bude CATL.
https😐/www.carscoops.com/…-621-mile-range/
Nyní nabízí kompletní chassis kdekdo,
za dob ICE nikdo.
Tímto nechválím BEV nebo ICE, popisuji obrovskou změnu.
Příklad😒br /> Další, další, další ... kdo nabízí kompletní chassis bude CATL.
https😐/www.carscoops.com/…-621-mile-range/
Nyní nabízí kompletní chassis kdekdo,
za dob ICE nikdo.
Tímto nechválím BEV nebo ICE, popisuji obrovskou změnu.