Evropským trhům nadále vládnou malá auta, z nichž většina si pořád udržuje spalovací motory jako jedinou možnost. Elektromobily mohou v následujících měsících čelit poklesu registrací. Objednávky totiž obecně váznou.
Pokud má někdo problém, tak to není Tesla, ale VW. Nejlepší model na 9. příčce a desítky let bestseller evropského trhu, Golf, na 16. místě.
Tesla Y na 22. místě je reálně úspěch, jelikož Tesla většinu svých aut registruje vždy poslední měsíc daného čtvrtletí.
Zaujímavé info, že napr. Sixt s Teslami úplne končí (majú ich do 5000 ks).
A Hertz tiež spomaľuje v oblasti elektrifikácie z rovnakých dôvodov. https://www.electrive.com/…as-in-its-fleet/
Z vyhlásenia Sixt (https://www.focus.de/…d_256300747.html):
Dopyt po elektrickej mobilite – a registrujeme to aj u SIXT – je stále jednoznačne pod úrovňou spaľovacích motorov. Pokiaľ ide o náklady, okrem vyšších cenníkových cien a nákladov na opravy majú batériové elektrické vozidlá (BEV) v porovnaní so spaľovacími motormi nižšie zostatkové hodnoty. Tie sa dostali pod ďalší tlak v dôsledku zľavových akcií niektorých výrobcov, najmä jednoznačne v prípade Tesly. Celkovo to vedie k výrazne vyšším nákladom na držanie vozidiel Tesla, ktoré musíme samozrejme z obchodného hľadiska zohľadniť pri rozhodovaní o flotile.
nedivím se. Je dost nanic počítat s nějakou zůstatkovou hodnotou v ekonomické kalkulaci, když ta se mění nejen tím, že ta auta neskutečně rychle stárnou díky neustálým změnám, ale i tím, že se mění pořizovací cena nových, což tu cenu ojetin ještě více žene k dolů (efekt - nejenže je to nové je o pár set tisíc dražší než ojetina, ale je také o dost lepší ... ojetinu tedy nechci, nevyplatí se).
Ovšem s jinými EV si moc nepomůžou. Tam sice ta pořizovačka, ani meziroční updaty nehrozí, ale pořád je tu Tesla. Nová i ojetá.
Zaujímavé, že záujem o elektroautá je v požičovniach menší ako počítali.
A pritom cenovo čo som námatkovo pozeral rozdiel BEV a ICE v požičovniach nebol.
Len v cene asi problém nebude, či?
Když jsem loni měl letět do USA, tak jsem koukal po Tesle v autopůjčovně a nebyly volné.
Ale nevím jaká je obecně poptávka. Nevím jak mají vyřešené nabíjení.
Spíš se nikdo v autě z půjčovny nechce trápit s nabíjením, navíc v cizí zemi. U ICE
je dojezd dlouhý a benzinka na každém rohu, žádný nervy a dojezdová úzkost;-)
Taky bych to tak viděl. Proti elektrickým autům obecně nic nemám, ale z půjčovny bych si vzal radši auto spalovací, právě kvůli dojezdu a pokrytí benzínkama.
Tak zalezi na, co to auto chces, ak mas nabijacku v hotely/rezorte a nechystas sa zjazdit usa z vychodu na zapad aj ev posluzi. Ja si praveze zasadne poziciavam auta, ktore by som si nesiel ani pozriet k dilerovi.
Pujcovny ty auta vubec nenabiji. Napisou do kontraktu, ze je baterka na 20% a vrat to taky s 20%. Takze najit nabijecku je casto prvni starost po priletu. Coz je opruz, pokud mas za sebou dlouhy let, neznas tu oblast a treba potrebujes hned nekam dojet. Se spalovakem to tak nebyva, lidi to vetsinou vraci plne, aby se vyhnuli poplatkum za dotankovani. Aspon teda v Americe, v Evrope jsem zazil, ze mi dali auto s prazdnou nadrzi a napsali to rukou do kontraktu
Tak zatím jsem nezažil to, že by po mě půjčovna nechtěla vrátit auto jinak než s plnou nádrží ;-) Naposled Hertz před 3 týdny ve Goteborgu, kde mě na to upozornil, že se vrací auto s plnou… Jinak Opel Mokka s 1.2PT 8AT, spotřeba kolem 6l, za 2 dny kolem 500km a tankoval jsem až před vracením zas na letišti, pohoda :-)
Vetsinou si muzes vybrat, ne? Bud vratis s plnou, nebo se o to postaraji oni, ale ty zaplatis zvysenou cenu za palivo. Proto vetsina lidi radsi vraci s plnou.
Ve statech vzdy plna. V Evrope, konkretne treba Spanelsko, jsem zazil nekolikrat, ze jsem dostal auto s pulkou nadrze s tim, ze mam vracet se stejnym mnozstvim v nadrzi.
Informovat o tom, co je zřejmé, je vcelku k ničemu. Kdo chce Teslu nebo případně i jiný elektromobil tak čeká na Highland. Dodávky se teprve rozjíždí. Lidi, co chtěli TMY, často přehodnotili své rozhodnutí, protože nová TM3 je úplně jiný auto. A jak je známo, málo lidí skutečně SUV vlastně potřebuje. No a teď se ukazuje, že to je zatraceně velká část. Aby to nevyznělo jako SUV hejt, tak nutno uznat, že v době příchodu TMY na trh, byla TM3 jednoduše mnohem horší auto a neměla kromě ceny a o něco lepším dojezdem vlastně čím konkurovat.
Neviem, či sa Y dá počítať za SUV. Svetlá výška a rozmer kolies ju predurčujú na asfalt. Vyššia stavba a objemnejšia karoséria jej skôr dávajú prednosti bližšie k MPV.
Smutné kam to Evropa dotáhla. Nejlepší čísla dělá největší pekáč na trhu, zatímco největší mediální a politická pozornost směřuje k autům, které nukdo nechce, nekupuje a nepotřebuje...
Každopádně co je prohrou pro Evropu, je výhrou pro Dacii. Ta jasně ukazuje, co chtějí normální lidé. Prostě jednoduché spolehlivé praktické a prostorné auto, co nestojí raketu. A co nemusí být pořád v zásuvce.