Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Hyundai v Česku proinvestoval 3,25 miliard korun

3 komentáře

Klaudius
Dalsia "ceska" automobilka na obzore. Treba jej drzat palce, aj ked to nie je narodna znacka. Bude zamestnavat mnozstvo ludi, platit dane Cecham. Vyrabat dobre, cenovo pristupne auta. To nie je malo.

Male MPV, to vyzera na nastupcu Matrixu. Uz to potrebuje, sucasny model ma svoj horizont uz za sebou. Hoci je, podla mna, dost nedoceneny. Nema nijak atraktivny vzhlad, ale vzhladom na vonkajsie kompaktne rozmery je nadmieru priestorny, s variabilnym interierom, slusnymi jazdnymi vlastnostami a od zavedenia 1.5 CRDi aj s vynikajucim a uspornym pohonom, a to vsetko za velmi dobru cenu.
[odkaz]
[odkaz]
Ano, já jim palec držím taky. Ale jako konzervativní investor mám z téhle euforické investiční pobídky české vlády přecejen nějaké ty obavy. Podle mého dlouhodobé perspektivy evropského trhu budou znamenat, že některá se současných významných automobilek na něm nakonec zkolabuje - příchod Kie a Hyundaie do Evropy situaci dál zahušťuje a v dalším "pětiletce" ji budou dál destabilizovat Číňani. Hyundai (+Kia) se chtějí jako skupina ze současného 7. místa přesunout do roku 2010 do první pětky světových výrobců, to předpokládá velkou dávku agresivity. No uvidíme.

S tím Matrixem taky souhlasím - výměnu potřebuje jako sůl + je to hlavně z hlediska prostoru a variability velmi dobře vymyšlené auto. Úspěšnost máme zkreslenou našimi domácími poměry - globálně se prodává velmi dobře a dostal i nějaké 1.místo v sérii hodnocení JDPower 2006 (možná 2005, teď to nemůžu najít). Ten odkaz, cos tam dal, je ale možná dnes s otazníkem, ty fotky lovci pořizovali někdy od roku 2005 a když se dobře podíváš, vypadá to jako zapytlovaná i30 (nebo dokonce cee'd) se schválně nastřelenými hagusy. Já bych se pořád držel toho konceptu minivanu HED-1 z Ženevy 2005 a ještě bych po straně sledoval novější koncepty Veloster a Hellion. To jsou oboje krátká auta 4 metry, která se odchylují od klasického hatche. Hyundai teď poměrně výrazně tlačí na vizáž zavedenou Veracruzem, opakuje ji na masce i30 (viz i přední pohled na tvůj odkaz), nedivil bych se, kdyby něco podobného zkusil i pro minivan. Na druhé straně už jde do předvýrobní přípravy Kia Soul (sestřenice Hellionu), v US se začne prodávat příští rok: je to crossover na pomezí MPV a fun-SUV, měří 4 metry, má dost objemný vnitřní prostor a všelijaké variabilní vychytávky a la Yeti, takže jsem skoro přesvědčený, že o záměrech Hyundaie hodně napoví. - (pěkné přestavení Hellionu HCD-10 s výbornými obrázky je na autoblogu.com (29/11/06 - report z LosAngeles Auto Show).
POřád je na co se těšit :yes:
*** :no: