Novinky
wakantanka
6
Toto celé mi pripadá hlavne ako spôsob obísť legálne proti ruské sankcie. Oficiálne predáme v Kazachstane a šedý dovoz to pošle do ruska, rovnako ako sa to v súčasnosti deje cez iné krajiny a s inými tovarmi.
Přejít do diskuze
Plán je 200.000 aut během pěti let... takže evidentně to nebude plnohodnotná náhrada toho, že se svého času prodávalo v Číně 350t aut za rok. Ty časy jsou holt pryč.
jak se dostanou ke škodovkám zase snadněji. Je obecně známý fakt, že jižní státy bývalého SSSR všechno mohutně přeprodávaj do Ruska.
Sou statisitiky, že v některých těchto zemích za rok 2022 a první pololetí 2023 stoupl dovoz některých komponent a finálních výrobků o 150-700%. Divné co, že ty tamní chudý lid najednou tak zbohatl aby si mohl dovolit o tolik vyšší spotřebu na domácím trhu.
Aneb at žijí sankce 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
V Rusku všude plné obchody západního zboží i přes veškeré sankce.
Ruské baríny na instagramu ukazují nové Iphony a , Range Rovery a Bentley 😄 😄 😄
A jak si užívají luxusní dovolené v Turecku, Dubaji, Ománu, Jiží Americe nebo v Almaty v Kazachstánu.
Sou statisitiky, že v některých těchto zemích za rok 2022 a první pololetí 2023 stoupl dovoz některých komponent a finálních výrobků o 150-700%. Divné co, že ty tamní chudý lid najednou tak zbohatl aby si mohl dovolit o tolik vyšší spotřebu na domácím trhu.
Aneb at žijí sankce 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
V Rusku všude plné obchody západního zboží i přes veškeré sankce.
Ruské baríny na instagramu ukazují nové Iphony a , Range Rovery a Bentley 😄 😄 😄
A jak si užívají luxusní dovolené v Turecku, Dubaji, Ománu, Jiží Americe nebo v Almaty v Kazachstánu.
Ne, ne, je to tak, že škůdka to bude Kazachům prodávat za poloviční cenu, jen proto, aby každej pastevec se mohl projíždět a nahánět svoje stáda do ohrady v enyakách a superbech. To všechno proto, aby zoufalí zbídačelí Rusové, s nohama omotanýma starými hadry, museli mlsně a smutně koukat přes hranice, o co všechno přišli tou válkou na Ukrajině. Žádné přeprodeje, žádné obcházení sankcí.
To je aktivní boj Škoda auto proti válce, přece. 😄
To je aktivní boj Škoda auto proti válce, přece. 😄
Neznám přesná čísla a nechce se mi to teď hledat. Jenom můžu říct, že v západním Rusku měla Škoda továrnu, v Moskvě a Petrohradu jsem osobně Škodovky viděl hodně, taky hodně taxíků používalo Octávky a od pár místních rusů jsem slyšel ódy na Superb snad víc než na české vesnici 😁 Takže bych řekl že ta pozice tam nebyla špatná a sankce jim určitě ublížili.
No a obzvlášť když se nenaplnila očekávání z jiných trhů, tak je mi jasné, že nižší management bude mít zakázáno spekulovat, vyšší management strčí hlavu do písku před logikou poptávky v Kazachstánu a jeho okolí…a něco se určitě prodá…
No a obzvlášť když se nenaplnila očekávání z jiných trhů, tak je mi jasné, že nižší management bude mít zakázáno spekulovat, vyšší management strčí hlavu do písku před logikou poptávky v Kazachstánu a jeho okolí…a něco se určitě prodá…
K smíchu to není a to ze zcela jiného důvodu než je kupní síla obyvatel Kazachstánu. Zcela jasně jde o obcházení sankcí po německém vzoru. E😜ort z Německa do zemí bývalého SSSR v regionu vzrostl o tisíce procent a dál roste. Konkrétně do Kyrgystánu šlo o 4129% (!!) více aut než vloni. Okolní země stejný trend. Zvýšenou životní úrovní místních a poptávkou po Mercedesech to asi nebude 😒]
K tomu bezcelní unie Německa s Tureckem, které má obchodní unii s Ruskem. Takže ty se můžeš smát jak chceš, ale reálně si s tebou vedení těchto firem vytírá pozadí 😂
K tomu bezcelní unie Německa s Tureckem, které má obchodní unii s Ruskem. Takže ty se můžeš smát jak chceš, ale reálně si s tebou vedení těchto firem vytírá pozadí 😂
To se uplne kutalim smichy. Kazachstan ma 20 milionu obyvatel.Cina a Rusko zhruba 1,5 miliardy. Tak to se asi uplne nepodari ne? Navic Kazasi tahaj auta hodne z Japonka. Byl jsem tam pred peti lety a zadny Skodovky jsem tam nevidel. Prachaci BMW, Mercedes. Plebs Subaru, Toyota. Je to Asie, tam nikoho evropsky auta nezajimaj, podobne jako v Evrope moc nejdou asijsky. I kdyz ted jo, protoze zebrwci na nic jinyho nemaj, tak jsou k kursu cinsky, casem vietnamsky 🤣 a nakonec skoncite na tech kolech. Ojetejch, z Ciny 🤣 btw Skodovka se tam v tu dobu delala, komu to prodavala vi Buh.
To je na debatu, do které bych se obzvlášť tady nerad pouštěl…já ty sankce beru jako gesto, ale že by to reálně k něčemu bylo si já osobně nemyslím, v dnešní globální ekonomice je to skoro neřešitelné a vedlo by to ke globální totální válce pokud by se to mělo striktně vynucovat, protože by to najednou bylo všichni proti všem, protože každý má s někým nějaký zájem… Tak se to prostě neřeší. Co dalšího je v tom správně nebo špatně, to bych tady asi neřešil…
Jen k té situaci, tohle jsou čísla co si každý najde na webu eurostatu přímo na EU portálu. Člověk nemusí být profesionální analytik aby poznal o co jde v růstu e😜ortu do střední Asie, to nemá žádné jiné vysvětlení než že to jde všechno do Ruska. Jediný efekt je, že jim to způsobí nějakou inflaci, kterou si ale vezmou zpátky skrz e😜ortované suroviny a energie…
Jen k té situaci, tohle jsou čísla co si každý najde na webu eurostatu přímo na EU portálu. Člověk nemusí být profesionální analytik aby poznal o co jde v růstu e😜ortu do střední Asie, to nemá žádné jiné vysvětlení než že to jde všechno do Ruska. Jediný efekt je, že jim to způsobí nějakou inflaci, kterou si ale vezmou zpátky skrz e😜ortované suroviny a energie…
Tohle Rusko ale až tak netrápí. Ropa a plyn jim teče ze země, takže buď na to vydělají víc nebo míň.Ostatně s touhle perspektivou funguje každý stát vyvážející suroviny podle toho jak se hýbe jejich cena. A zrovna teď si myslím, že na ropě a plynu vydělávají. Jestli někdy Rusko finančně krvácelo, tak 4 roky zpátky když byl barel ropy hluboko pod výrobníma nákladama. Nemluvě o diamantech a dalších surovinách, který dál vesele prodávají. Takže jestli hoši čekáte, že se Rusko pod našima sankcema - na oko - bude nějak hroutit, tak nebude. Jediné co se nám povedlo je, donutit je vytvořit alternativní obchodní cesty do a z Evropy.
Jedna věc je Kazachstán, druhá je Čína. Pokud vím, tak Škodovka v Číně pořád vyrábí... ale letos tam prodala za 1-9 18.000 aut, to je -50% a sešup v desítkách procent tam jede už posledních pár let.
Škodovka by se ale měla na ty rozvojové trhy zaměřovat, takže zkouší právě trhy jako Vietnam, Kazachstán, Indie.
https😐/cdn.skoda-storyboard.com/…50-1276x2560.jpg
Škodovka by se ale měla na ty rozvojové trhy zaměřovat, takže zkouší právě trhy jako Vietnam, Kazachstán, Indie.
https😐/cdn.skoda-storyboard.com/…50-1276x2560.jpg
Hlavne severovychodna oblast s pohorim Ťanšan ... voci nemu su aj Himalaje preludnene ...
No ale němečtí výrobci přeci nebudou omezovat vývoz svých aut do Kyrgystánu, když je tam o ně zájem. To by nedávalo moc logiku 😁 A jestli je tam odtud prodají do Ruska je čistě jejich věc ne naše.
kapacity těchto logistických cest se přizpůsobí poptávce ze strany ruského trhu. To je jednoduchý.
Cenový strop na ruskou ropu je taky jen tak na oko. A samozřejmě, že ruský zboží proniká na evropský trh profiltrovaný přes 3. země. Myslím, že takové Turecko je ideální vstupní brána pro ruský zboží do Evropy a i opačným směrem 😁 Ale jak píše adamzprahy - je to takový gesto, který jsme asi udělat museli. Byť to nemá žádný zásadní efekt. Jen pár naivů žije v domnění, že se pod našima sankcema v Rusku asi zhroutí trh.
To je skor otazka na nasho vseveduceho, legendarneho a nikdy sa nemyliaceho milovnika h/k ktori ale ked prislo na to sa rozhodnut dal prednost demonickemu vw…..v kazdej diskusii aspon raz spomenie ,,uzastne gecko,,
A este mi ani raz neodpovedal ze v com je to gecko take uzastne…..asi ma pocit ze je to prerastene ,,ASX,, 😂😂😂😂
A este mi ani raz neodpovedal ze v com je to gecko take uzastne…..asi ma pocit ze je to prerastene ,,ASX,, 😂😂😂😂
A máš informace že 99% ropy se neprodává za cenový strop ale výš?
A že překupníci nevozí jen zboží do Ruska ale i suroviny azboží z Ruska ven, s falšenými papíry.
A že spřátelené země jako Bělorusko, Irán, KLDR, Sýrie, Kuba, Venezuela atd už vůbec žádný stropy nedrží
Nebo že díky navýšení zbrojní výroby kleskla nezaměstnanost v Rusku na 3%....
A že překupníci nevozí jen zboží do Ruska ale i suroviny azboží z Ruska ven, s falšenými papíry.
A že spřátelené země jako Bělorusko, Irán, KLDR, Sýrie, Kuba, Venezuela atd už vůbec žádný stropy nedrží
Nebo že díky navýšení zbrojní výroby kleskla nezaměstnanost v Rusku na 3%....
země bývalého SSSR, Čína, Turecko.
Superdrahé kusy klidně letecky, zbytek kamiony, loděmi do Vladivostoku nebo po železnici. Kudy asi....
Superdrahé kusy klidně letecky, zbytek kamiony, loděmi do Vladivostoku nebo po železnici. Kudy asi....
Mno, určite majú, minimálne to russáky stojí všetko oveľa viac a ostáva im menej na ostatné. Oni ani tí Turci a ani ostatní to nerobia zadarmo.
Akože nedal by som ruku do ohňa za to, že to v tom Kazachstane zčasti rozoberú a do Mordoru to pošlú ako náhradné diely, tak ako to dosť dlho robili pri priamom e😜orte cez SK.
No veď práve na to narážam, že majú v Číne nevyužitú fabriku, takže logicky by som čakal výrobu pre Kazachstan práve tam.
Par excellence 😁 a to nemluvě dalším dobroserském divadle se škodovkou v tom zlém Íránu a SAIPL, kde dostala od vlkohradu opakovaný zákaz..
To těm číňanům dáváme na stříbrném podnose, ale tak hlavně, že ten šašek Zelí tu agonii svým oligarchům na východě rozkradeného zkorumpovaného agrarního státu udrží. Za to to rozhodně stojí a montáž v Užhorodě a kazachstánu nahradí jak Novgorod, tak Kalugu 😊
To těm číňanům dáváme na stříbrném podnose, ale tak hlavně, že ten šašek Zelí tu agonii svým oligarchům na východě rozkradeného zkorumpovaného agrarního státu udrží. Za to to rozhodně stojí a montáž v Užhorodě a kazachstánu nahradí jak Novgorod, tak Kalugu 😊
Jako pohled do oficiálních statistik e😜ortu je brutální a jde to dokonce do tisíců procent. Jak jsem psal výše, Kyrgystán je +4129% v kategorii motorových vozidel z Německa 😲
Kazachstánský trh nových osobních vozů míří ke 200000 ks ročně. 5% z toho ročních 10 000. Škoda tam historicky dokázal opakovaně prodat přes 5000 vozů ročně. Takže tento cíl je realistický, ale nikterak lehký. Zvláště, když se blíže podíváme na logistiku. Dříve easy peasy železnice, pouze na PL-BY hranici změna podvozků na vagonech. Dnes Balkán, Černé moře, GE-AZ Kaspik KZ. To asi nebude zvláště levné, že? Přeji škodovce, aby i tak zůstala konkurenceschopná.
P.S.: v RU se odbyt škodovek blížil ke 100000 ročně, v CN pak 350000. C’est la vie!
P.S.: v RU se odbyt škodovek blížil ke 100000 ročně, v CN pak 350000. C’est la vie!