Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda se vrací do Kazachstánu. Pomůže tím nahradit ztráty z Ruska a Číny

Škoda se vrací do Kazachstánu
Škoda se vrací do Kazachstánu
Škoda se vrací do Kazachstánu
Škoda se vrací do Kazachstánu
33 Fotogalerie
Ondřej Šámal

Mladoboleslavská automobilka se vrací na perspektivní trh v Kazachstánu, na kterém by do roku 2028 ráda získala pětiprocentní podíl, čímž by alespoň částečně vyvážila ztráty z Ruska a Číny, která ještě nedávno byla největším odbytištěm Škody.

Škoda v Číně v roce 2018 prodala 341 tisíc automobilů a slibovala si růst až na více než půl milionu vozů. Jenže druhá nejlidnatější země světa v uplynulých letech rychle přepnula na elektromobily a začala masivně podporovat domácí výrobce, odbyt Škodovky (ale i jiných zahraničních značek) od té doby začal rychle padat. Česká automobilka v Číně aktuálně prodává pouze zlomek toho co v minulosti. K tomu se přidal také odchod z Ruska, které patřilo k nejvýznamnějším trhům Škodovky. Proto se mladoboleslavští musejí rozhlížet po nových destinacích.

Jednou z nich je například Vietnam, kam značka nedávno vstoupila. Dalším, tentokrát staronovým místem je Kazachstán, kde už Škoda v minulosti fungovala. Automobilka v nejbližší době hodlá otevřít dealerství v Almaty, Astaně, Karagandě a Šymkentu, oficiálně vstoupit na trh a spustit prodej v druhé polovině února. Dlouhodobým cílem je se do roku 2028 dostat na 5% tržní podíl.

Vedle samotného prodeje je v plánu též částečná montáž modelů Octavia, Kamiq, Karoq a Kodiaq v podobě tzv. sad SKD (semi knocked-down), která zde pod patronátem Škody probíhala již v minulosti. V jejich případě se jedná o kompletně smontovanou karoserii, přičemž motor a podvozek jsou samostatně. Ve spolupráci se společností Allur se jedná také o možnosti dodávání setů CKD, které představují prakticky úplně rozložené automobily s nenalakovanými díly, jež nejsou ani svařené do podkompletů.

Video placeholder
Výroba modelu ŠKODA OCTAVIA v Mladé Boleslavi • Zdroj: Škoda Auto

Škoda Auto a Allur se rovněž zavázaly ke spolupráci na posílení a dalším zkvalitňování technického vzdělávání v Kazachstánu. Základem spolupráce bude výměna znalostí o vzdělávání mladých odborníků připravujících se na nové zaměstnání v automobilovém průmyslu. Mladoboleslavská automobilka se na rozvoj technického vzdělávání zaměřuje dlouhodobě, ať už prostřednictvím Škoda Auto Vysoké školy nebo na vlastním středním odborném učilišti. Dále spolupracuje s desítkami středních odborných i vysokých škol po celé České republice. Základem podpory je přímá materiální pomoc pro zdokonalení výuky.