Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda se vrací do Kazachstánu. Pomůže tím nahradit ztráty z Ruska a Číny

Ondřej Šámal
Diskuze (34)

Mladoboleslavská automobilka se vrací na perspektivní trh v Kazachstánu, na kterém by do roku 2028 ráda získala pětiprocentní podíl, čímž by alespoň částečně vyvážila ztráty z Ruska a Číny, která ještě nedávno byla největším odbytištěm Škody.

Škoda v Číně v roce 2018 prodala 341 tisíc automobilů a slibovala si růst až na více než půl milionu vozů. Jenže druhá nejlidnatější země světa v uplynulých letech rychle přepnula na elektromobily a začala masivně podporovat domácí výrobce, odbyt Škodovky (ale i jiných zahraničních značek) od té doby začal rychle padat. Česká automobilka v Číně aktuálně prodává pouze zlomek toho co v minulosti. K tomu se přidal také odchod z Ruska, které patřilo k nejvýznamnějším trhům Škodovky. Proto se mladoboleslavští musejí rozhlížet po nových destinacích.

Jednou z nich je například Vietnam, kam značka nedávno vstoupila. Dalším, tentokrát staronovým místem je Kazachstán, kde už Škoda v minulosti fungovala. Automobilka v nejbližší době hodlá otevřít dealerství v Almaty, Astaně, Karagandě a Šymkentu, oficiálně vstoupit na trh a spustit prodej v druhé polovině února. Dlouhodobým cílem je se do roku 2028 dostat na 5% tržní podíl.

Vedle samotného prodeje je v plánu též částečná montáž modelů Octavia, Kamiq, Karoq a Kodiaq v podobě tzv. sad SKD (semi knocked-down), která zde pod patronátem Škody probíhala již v minulosti. V jejich případě se jedná o kompletně smontovanou karoserii, přičemž motor a podvozek jsou samostatně. Ve spolupráci se společností Allur se jedná také o možnosti dodávání setů CKD, které představují prakticky úplně rozložené automobily s nenalakovanými díly, jež nejsou ani svařené do podkompletů.

Video se připravuje ...

Škoda Auto a Allur se rovněž zavázaly ke spolupráci na posílení a dalším zkvalitňování technického vzdělávání v Kazachstánu. Základem spolupráce bude výměna znalostí o vzdělávání mladých odborníků připravujících se na nové zaměstnání v automobilovém průmyslu. Mladoboleslavská automobilka se na rozvoj technického vzdělávání zaměřuje dlouhodobě, ať už prostřednictvím Škoda Auto Vysoké školy nebo na vlastním středním odborném učilišti. Dále spolupracuje s desítkami středních odborných i vysokých škol po celé České republice. Základem podpory je přímá materiální pomoc pro zdokonalení výuky.

Ondřej Šámal
Diskuze (34)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
12. 12. 2023 14:14
Re: to se v Rusku těší
Ty si prisiel na Zem len teraz? Sankcie sa obchádzajú pretože € $ £
12. 12. 2023 08:43
Re: to se v Rusku těší
No ale němečtí výrobci přeci nebudou omezovat vývoz svých aut do Kyrgystánu, když je tam o ně zájem. To by nedávalo moc logiku :-D A jestli je tam odtud prodají do Ruska je čistě jejich věc ne naše.
12. 12. 2023 08:41
Re: to se v Rusku těší
kapacity těchto logistických cest se přizpůsobí poptávce ze strany ruského trhu. To je jednoduchý.
12. 12. 2023 08:39
Re: Re: Jako vazme?
Cenový strop na ruskou ropu je taky jen tak na oko. A samozřejmě, že ruský zboží proniká na evropský trh profiltrovaný přes 3. země. Myslím, že takové Turecko je ideální vstupní brána pro ruský zboží do Evropy a i opačným směrem :-D Ale jak píše adamzprahy - je to takový gesto, který jsme asi udělat museli. Byť to nemá žádný zásadní efekt. Jen pár naivů žije v domnění, že se pod našima sankcema v Rusku asi zhroutí trh.
12. 12. 2023 08:35
Re: Re: Jako vazme?
Tohle Rusko ale až tak netrápí. Ropa a plyn jim teče ze země, takže buď na to vydělají víc nebo míň.Ostatně s touhle perspektivou funguje každý stát vyvážející suroviny podle toho jak se hýbe jejich cena. A zrovna teď si myslím, že na ropě a plynu vydělávají. Jestli někdy Rusko finančně krvácelo, tak 4 roky zpátky když byl barel ropy hluboko pod výrobníma nákladama. Nemluvě o diamantech a dalších surovinách, který dál vesele prodávají. Takže jestli hoši čekáte, že se Rusko pod našima sankcema - na oko - bude nějak hroutit, tak nebude. Jediné co se nám povedlo je, donutit je vytvořit alternativní obchodní cesty do a z Evropy.