Elektromobilita
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářePoptávka po elektromobilech zpomalí, myslí si špičky autoprůmyslu i analytici
203 komentářů
Rumcajs Rumcajs
Nikdo (kromě Tesly) neumí vyrábět a prodávat elektrická auta se ziskem. Takže panikaří a snaží se vymyslet, jak udělat “přechod”.
Vtipné bude, až Tesla přijde s tím low cost autem za 25 tis. dolarů. Ok, ono bude dražší 😏 ale i tak to bude revoluce podobně jako cybertruck😍
Vtipné bude, až Tesla přijde s tím low cost autem za 25 tis. dolarů. Ok, ono bude dražší 😏 ale i tak to bude revoluce podobně jako cybertruck😍
ano, pretoze vyraba auta v kvalite dacie ( s vybornym kombom bateria + motor) s katastrofalnym servisom za cenu premie. navyse su zamestnacni tesly najhorsie plateni na trhu. tesla kralovala, lebo bola jedina. dnes aby uspela a predala musi znizovat ceny a prichadza stale lepsia a lepsia konkurencia. dalsia generacia BEV od ostatnych vyrobcov bude rovnako dobra, resp. lepsia ako auta od tesly.
navyse, tesla je ziskova len par poslednych rokov. vznikla v roku 2003
navyse, tesla je ziskova len par poslednych rokov. vznikla v roku 2003
Sorry ale Cybertruck není žádná revoluce. To se obávám skončí dost neslavně. Každý nad tím pokýve hlavou, že to vypadá fakt futuristicky, ale zákazníků takový haldy asi nebudou.
Okrem toho, čo má Cybertruck spoločné s ekológiou?
Cybertruck má tyhle revoluční prvky😒br />
– 48V interní sběrnice
– streer by wire, tj. mezi volantem a nápravou je "pouze" počítač
– je to nerezové a neprůstřelné 😊)
– 48V interní sběrnice
– streer by wire, tj. mezi volantem a nápravou je "pouze" počítač
– je to nerezové a neprůstřelné 😊)
Co je na 48V interní sběrnici revolučního?
Steer by wire mělo více automobilek, např. Infiniti už někdy před min. pěti lety, nic revolučního na tom není, pro majitele cybertrucku doufám, že to bude aspoň po nějakou dobu funkční.
Karoserii z nerez plechu měl už Delorean v roce 1981 a "neprůstřelnost" cybertrucku nám ukázal Elon v přímém přenosu, tu komedii si asi pamatuje každý. Každopádně neprůstřelná auta jezdí x desítek let, tady jen není jasné, proč by měl být běžný pickup truck neprůstřelný v sérii, to Musk počítá s nějakou občanskou válkou nebo revolucí? To pak ano, pak je cybertruck skutečně revoluční auto. 😁
Steer by wire mělo více automobilek, např. Infiniti už někdy před min. pěti lety, nic revolučního na tom není, pro majitele cybertrucku doufám, že to bude aspoň po nějakou dobu funkční.
Karoserii z nerez plechu měl už Delorean v roce 1981 a "neprůstřelnost" cybertrucku nám ukázal Elon v přímém přenosu, tu komedii si asi pamatuje každý. Každopádně neprůstřelná auta jezdí x desítek let, tady jen není jasné, proč by měl být běžný pickup truck neprůstřelný v sérii, to Musk počítá s nějakou občanskou válkou nebo revolucí? To pak ano, pak je cybertruck skutečně revoluční auto. 😁
48V? Co bylo revolučního na přechodu z 6V na 12V? Ale dokážeš si dnes představit 6V rozvod v autě?
Z mého pohledu je na tom revoluce hlavně v tom, že Tesla už to má. To znamená, že má kompletně vše v autě předělané na 48V. Minimálně na kabeláži je to velká úspora cenová a i hmotnostní.
Pochybuji, že některá ze stávajících automobilek na to zareaguje dříve než za 5-10let.
Steer by wire - asi stejný případ. Dřív nebo později se to stane normálním. Výhody to má.
A karoserie, design a forma prodává. Jestli to Tesla dokáže prodat tak je to její úspěch. Každopádně to chce odvahu přijít s něčím tak jiným.
Z mého pohledu je na tom revoluce hlavně v tom, že Tesla už to má. To znamená, že má kompletně vše v autě předělané na 48V. Minimálně na kabeláži je to velká úspora cenová a i hmotnostní.
Pochybuji, že některá ze stávajících automobilek na to zareaguje dříve než za 5-10let.
Steer by wire - asi stejný případ. Dřív nebo později se to stane normálním. Výhody to má.
A karoserie, design a forma prodává. Jestli to Tesla dokáže prodat tak je to její úspěch. Každopádně to chce odvahu přijít s něčím tak jiným.
Možná si najdi význam slova revoluční, ať se v tom zbytečně neplácáš. Nic z toho, co Rumcajs uvádí, není revoluční.
A pokud píšeš o odvaze přijít s řešením (nerez plech), které někdo předvedl už před čtyřicet lety, a které se nepoužívá kvůli nepraktičnosti (nemožnost individualizace barvy, technická nemožnost jednoduchých oprav, tj. extrémní náklady na jakoukoliv opravu karoserie), pak je otázka, proč slepou uličku, do které navíc už někdo došel, nazývat odvahou a ne hloupostí. Tohle řešení je čirá designerská manýra, musíme být jiní ať to stojí, co to stojí (hlavně budoucí kupce), jiný smysl to nemá.
A pokud píšeš o odvaze přijít s řešením (nerez plech), které někdo předvedl už před čtyřicet lety, a které se nepoužívá kvůli nepraktičnosti (nemožnost individualizace barvy, technická nemožnost jednoduchých oprav, tj. extrémní náklady na jakoukoliv opravu karoserie), pak je otázka, proč slepou uličku, do které navíc už někdo došel, nazývat odvahou a ne hloupostí. Tohle řešení je čirá designerská manýra, musíme být jiní ať to stojí, co to stojí (hlavně budoucí kupce), jiný smysl to nemá.
Pro výrobce v automotiv je přechod z 12V na 48V revoluční. Pro zákazníka je to bonus.
Takže záleží na úhlu pohledu.
Takže záleží na úhlu pohledu.
Že přehodili na 48V i canbus je spíše otázka šetření, než technologického pokroku, stejně mají pořád 12V pro některou elektroniku auta, u které ví, že její selhání by bylo kritické. Takže, nic revolučního v tom není, naopak používat dnes canbus je spíš známkou zastaralosti, premie už min pět let používá sběrnici flexray, která je řádově rychlejší, a to, že nešetří na drátech a drží elektroniku na 12V, je právě znakem premiovosti, lepšího řešení, které myslí také na výdrž palubní elektroniky. Jinými slovy, musíš si umět trochu ten teslí marketing přebrat.
Ten zbytek jsme si snad už vysvětlili, takže cybertruck je spíše revoluci odolné auto, tedy pokud nějaká revoluce bude a bude se u toho střílet. 😉
Ten zbytek jsme si snad už vysvětlili, takže cybertruck je spíše revoluci odolné auto, tedy pokud nějaká revoluce bude a bude se u toho střílet. 😉
Mají tam stále 12V? Já jsem tu informaci zatím potvrzenou nenašel.
CAN je zatím v naprosté většině aut základ.
"a to, že nešetří na drátech a drží elektroniku na 12V, je právě znakem premiovosti, lepšího řešení, které myslí také na výdrž palubní elektroniky. " tohle své tvrzení dovedeš nějak vysvětlit?
PS: Cybertruck je revolucí v designu auta a přístupu. Prostě udělat takovéhle auto chce odvahu.
Sorry, ale šedivá myš alá Golf prostě zabil auta. Naprosto průměrné auto, v průměrné barvě pro průměrného člověka. To je to co obdivuješ?
CAN je zatím v naprosté většině aut základ.
"a to, že nešetří na drátech a drží elektroniku na 12V, je právě znakem premiovosti, lepšího řešení, které myslí také na výdrž palubní elektroniky. " tohle své tvrzení dovedeš nějak vysvětlit?
PS: Cybertruck je revolucí v designu auta a přístupu. Prostě udělat takovéhle auto chce odvahu.
Sorry, ale šedivá myš alá Golf prostě zabil auta. Naprosto průměrné auto, v průměrné barvě pro průměrného člověka. To je to co obdivuješ?
Ty tvoje tři příspěvky zde by mohly sloužit jako ukázkový příklad demagogie. Někdo o cybertrucku tvrdí, že nabízí revoluční řešení, já jsem každé z nich rozebral s vysvětlením a příklady, tedy s tím, že na nich nic revolučního není neb už je dávno před teslou někdo použil, viz mé komenty, aby tys neustále mlel o odvaze a uzavřel to jakýmsi strašlivým zablábolením o golfu.
Ano, canbus je základ, lépe řečeno standard, proto píšu, že lepší značky používají lepší řešení flexray.
"FlexRay is a successor of a CAN bus. Higher data rates and bigger size of transmitted data make a basic difference between the two buses."
A co se týká těch 12V v cybertrucku, udivuje mě, že moderní progresivec tvého typu neumí dvakrát kliknout na netu.
https😐/e-vehicleinfo.com/…harness-not-12v/
Ano, canbus je základ, lépe řečeno standard, proto píšu, že lepší značky používají lepší řešení flexray.
"FlexRay is a successor of a CAN bus. Higher data rates and bigger size of transmitted data make a basic difference between the two buses."
A co se týká těch 12V v cybertrucku, udivuje mě, že moderní progresivec tvého typu neumí dvakrát kliknout na netu.
https😐/e-vehicleinfo.com/…harness-not-12v/
Dinare jak to vidím já. Jo?
Dinar 10😁9 -"stejně mají pořád 12V pro některou elektroniku auta,"
Já 11:52 :"Mají tam stále 12V? Já jsem tu informaci zatím potvrzenou nenašel."
Dinar 12:25: odkaz na článek o tom že mají 48V a "some 12V components" (ten článek je dost povrchní na to, abych z něho dělal závěr že tam taky 12V síť.)
Takže jaký máš teda ty vlastně názor?
A jak je to s tím CANem, kdo ho nepoužívá? Znáš nějakou automobilku?
A tohle je co :"a to, že nešetří na drátech a drží elektroniku na 12V, je právě znakem premiovosti, lepšího řešení, které myslí také na výdrž palubní elektroniky. " dokážeš to nějak technicky zdůvodnit?
Opět se to od techniky dostává k osobním útokům. Chápu, že pro netechnika málo co z toho co je považováno u Cybertrucku za revoluční nemusí tak působit. Ale pro dnešní automotiv firmu je přechod na 48V něco naprosto nového a nikdo jiný než Tesla na to asi není připraven. Přitom je to logický krok, ale znamená to začít vše znova a to je u korporace mega problém.
Dinar 10😁9 -"stejně mají pořád 12V pro některou elektroniku auta,"
Já 11:52 :"Mají tam stále 12V? Já jsem tu informaci zatím potvrzenou nenašel."
Dinar 12:25: odkaz na článek o tom že mají 48V a "some 12V components" (ten článek je dost povrchní na to, abych z něho dělal závěr že tam taky 12V síť.)
Takže jaký máš teda ty vlastně názor?
A jak je to s tím CANem, kdo ho nepoužívá? Znáš nějakou automobilku?
A tohle je co :"a to, že nešetří na drátech a drží elektroniku na 12V, je právě znakem premiovosti, lepšího řešení, které myslí také na výdrž palubní elektroniky. " dokážeš to nějak technicky zdůvodnit?
Opět se to od techniky dostává k osobním útokům. Chápu, že pro netechnika málo co z toho co je považováno u Cybertrucku za revoluční nemusí tak působit. Ale pro dnešní automotiv firmu je přechod na 48V něco naprosto nového a nikdo jiný než Tesla na to asi není připraven. Přitom je to logický krok, ale znamená to začít vše znova a to je u korporace mega problém.
Dinar pise o necem, o cem vi kulovy.
Stejnou diskuzi jsem zde uz vedl s nekym, kdo nakonec uznal ze se mylil.
:yes:
Od Dinara sebereflexi neocekavej.
To by si musel o tematu neco precist😒br /> https😐/electrek.c👋2023/12/07/tesla-shares-48v-architecture-with-other-automakers-to-move-the-industry/
If you cannot convert all of a vehicle’s systems to 48V architecture, the benefits of using such an architecture start to diminish pretty quickly in the form of introducing new complexities (i.e., a hybrid 48V / 12V vehicle architecture). As such, most automakers have clung to 12V because they know it and it works.
The benefits were apparently more than just the lower amperage / smaller wires. Tesla also changed to a high speed data bus (Elon referred to it as essentially ethernet) instead of CAN-bus which allowed them to daisy chain the majority of the components that in legacy systems required point to point wiring runs.
PS Tohle je ryzi ukazka bullshitu😒br /> Dinar Dnes 10😁9
"Že přehodili na 48V i canbus je spíše otázka šetření, než technologického pokroku, stejně mají pořád 12V pro některou elektroniku auta, u které ví, že její selhání by bylo kritické. Takže, nic revolučního v tom není, naopak používat dnes canbus je spíš známkou zastaralosti, premie už min pět let používá sběrnici flexray, která je řádově rychlejší, a to, že nešetří na drátech a drží elektroniku na 12V, je právě znakem premiovosti, lepšího řešení, které myslí také na výdrž palubní elektroniky. Jinými slovy, musíš si umět trochu ten teslí marketing přebrat."
Tady je spatne asi uplne vsechno.
Nechapu potrebu zdejsich diskuteru vyjadrovat se k necemu o cem vim H O V N O.
A udelat ze sebe diskuzniho saska.
Stejnou diskuzi jsem zde uz vedl s nekym, kdo nakonec uznal ze se mylil.
:yes:
Od Dinara sebereflexi neocekavej.
To by si musel o tematu neco precist😒br /> https😐/electrek.c👋2023/12/07/tesla-shares-48v-architecture-with-other-automakers-to-move-the-industry/
If you cannot convert all of a vehicle’s systems to 48V architecture, the benefits of using such an architecture start to diminish pretty quickly in the form of introducing new complexities (i.e., a hybrid 48V / 12V vehicle architecture). As such, most automakers have clung to 12V because they know it and it works.
The benefits were apparently more than just the lower amperage / smaller wires. Tesla also changed to a high speed data bus (Elon referred to it as essentially ethernet) instead of CAN-bus which allowed them to daisy chain the majority of the components that in legacy systems required point to point wiring runs.
PS Tohle je ryzi ukazka bullshitu😒br /> Dinar Dnes 10😁9
"Že přehodili na 48V i canbus je spíše otázka šetření, než technologického pokroku, stejně mají pořád 12V pro některou elektroniku auta, u které ví, že její selhání by bylo kritické. Takže, nic revolučního v tom není, naopak používat dnes canbus je spíš známkou zastaralosti, premie už min pět let používá sběrnici flexray, která je řádově rychlejší, a to, že nešetří na drátech a drží elektroniku na 12V, je právě znakem premiovosti, lepšího řešení, které myslí také na výdrž palubní elektroniky. Jinými slovy, musíš si umět trochu ten teslí marketing přebrat."
Tady je spatne asi uplne vsechno.
Nechapu potrebu zdejsich diskuteru vyjadrovat se k necemu o cem vim H O V N O.
A udelat ze sebe diskuzniho saska.
V odkazu super popis situace kolem přechodu na 48V.
Nejhorsi je styl diskuze Dinara s tebou, kde popira sam sebe😒br />
"A co se týká těch 12V v cybertrucku, udivuje mě, že moderní progresivec tvého typu neumí dvakrát kliknout na netu."
😁 😁 😁
Tohle byla ukazkova diskuze s hejterem EV/Tesly.
Diky Hendly za tvou trpelivost a slusnost v obdobnych diskuzich.
:yes😒br />
Pravda nakonec zvitezila nad hlouposti.
:yes: :yes:
😁 😁 😁
Tohle byla ukazkova diskuze s hejterem EV/Tesly.
Diky Hendly za tvou trpelivost a slusnost v obdobnych diskuzich.
:yes😒br />
Pravda nakonec zvitezila nad hlouposti.
:yes: :yes:
Když já bych tak rád dostal aspoň jednou odpověď na některou z mých otázek tady😊
Jenze tihle lidi sem nechodi diskutovat a odpovidat na otazky.
Chodi si sem obhajovat sve (nicim nepodlozene) nazory - viz Dinar a Cybertruck s CAN BUS s 12V, urazet a povysovat se.
My se chceme bavit vecne o konkretnich predevsim TECHNICKYCH tematech. Bez ideologickeho zabarveveni a (pokud mozno) bez urazek.
Chodi si sem obhajovat sve (nicim nepodlozene) nazory - viz Dinar a Cybertruck s CAN BUS s 12V, urazet a povysovat se.
My se chceme bavit vecne o konkretnich predevsim TECHNICKYCH tematech. Bez ideologickeho zabarveveni a (pokud mozno) bez urazek.
Přesně tak, nerez kastle už zkoušela celá řada firem, poslední byl asi DeLorean ne? Od tý doby už to nikdo další nepoužil
Zítra má VW představit koncept iD.2 do 25 tisíc € (jestli na tom vydělá nevím)
Koncept nebo sériový vůz? A bude do 25kEUR bez dotací?
myslíš toto? https😐/www.volkswagen.cz/…a-vozu-id/id2all
myslíš toto? https😐/www.volkswagen.cz/…a-vozu-id/id2all
Bohužel stále jen koncept
The ID.2all, together with the interio concept, will be presented to the public for the first time at the Volkswagen City Studio in Copenhagen from Thursday 14 December. This concept is the answer to affordable e-mobility at less than 25,000 Euros, 450 km electric range and amazing interior space.
The ID.2all, together with the interio concept, will be presented to the public for the first time at the Volkswagen City Studio in Copenhagen from Thursday 14 December. This concept is the answer to affordable e-mobility at less than 25,000 Euros, 450 km electric range and amazing interior space.
Ano, 25k Eur bez dotaci.
Pokud vim, tak treba v Nemecku brzy dotace konci.
Takze dotaz opet vubec nechapu...
Pokud vim, tak treba v Nemecku brzy dotace konci.
Takze dotaz opet vubec nechapu...
Mne to za malu nakupnu tasku pride stale vela, oproti nejakej zakladnej fabii to bude rozdiel vyse 10000 EUR, ktore sa beznemu pouzivatelovi takehoto auta nestihnu vratit. Pokial clovek nenajazdi v meste velku porciu km, napr. ako rozvoz jedla, tak to je stale maximalne nerentabilne
Tesla to bez přeprodeje emisních povolenek a výroby baterií pro jiné a jiné účely taky neumí 😄
No umí, ale proč? Protože veškerý zisk může vynaložit na vývoj 4 čistě EV modelů (nebo kolik jich má)....vydělává na emisních povolenkách ...pro tradiční výrobce jsou tyhle věci hodně nákladné. Transformace tradičních obřích kolosů na moderní firmy je zdlouhavá a nákladná. Dost často to ani nezvládnou.
PowerHouse
Problém je samozřejmě jinde, vidíme to i na Cariadu.
VW nedávno tvrdil, že do Cariadu nabere 13 000 programátorů. A dnes, o 10 000 méně?
I za problémy Cariadu může dle zdejších čtenářů BEV.
Myslím si, že Vaše komenty budou hodnotné, až zde dokážete rozebrat takové změny u Cariadu.
VW nedávno tvrdil, že do Cariadu nabere 13 000 programátorů. A dnes, o 10 000 méně?
I za problémy Cariadu může dle zdejších čtenářů BEV.
Myslím si, že Vaše komenty budou hodnotné, až zde dokážete rozebrat takové změny u Cariadu.
Kdo trošku vidí do IT tak se směje nad 13k programátorů až mu praská břicho. Takové stádo by absolutně nešlo uřídit, to může vymyslet jen manažer-hňup.
Tak hlavně, že platí přímá úměra. Čím větší a bohatší firma a čím víc programátorů a miliard ve vývoji softwaru, tím horší a v reálu nefunkční produkt. Ať je to VW, nebo T-Mobile, nebo Sony, tak je to k smíchu. 3 uhrovatí kluci v garáži za víkend zprovozní základní software, ale bilionová firma s tisícovkama programátorů to nesvede ani za 5 let.
Právě proto se IT vyplatí outsourcovat. Ajťáci jsou specifická banda lidí - nemyšleno vůbec ve zlém - a korporátní manageři s nimi prostě jednat neumí. A zároveň je to povolání natolik žádané, že pokud se ti v dané firmě nelíbí, jdeš prostě pryč.
Z jiného soudku - viz. herní počiny Amazonu. Přijde mi, že dosud nechápou, že to není (jen) o množství peněz do projektů nalitých.
Z jiného soudku - viz. herní počiny Amazonu. Přijde mi, že dosud nechápou, že to není (jen) o množství peněz do projektů nalitých.
To je pravda, ale aj to, že v prípade tradičných automobiliek ide o takú zlepeninu všelijakých dodávateľov. Žiadny štandard a jasná SW architektúra. A toto pospájať, keď máš v aute 100vky rôznych čipov od 20 dodávateľov…
Na druhej strane my tie nové SW nedávajú zmysel. Dostatočne dobrý adaptívny tempomat som mal v Superbe v 2015. Žiaden reálny pokrok tam dodnes nevidím.
Na druhej strane my tie nové SW nedávajú zmysel. Dostatočne dobrý adaptívny tempomat som mal v Superbe v 2015. Žiaden reálny pokrok tam dodnes nevidím.
ryccardo
To co říkají analytici a odborníci by nás totiž mělo znepokojovat pokud platí pořád teze, že EU komplet přechází na elektrické vozy a moderní neekologické spalováky z našich silnic mají začít mizet 😁
lukas13
Tak kde jsou zdejší největší bojovníci za EV, Don a Hendly? Už několikátý článek v posledních dnech, který predikuje ve střednědobém horizontu problémy EV, či problematecká konkrétní EV a vy nic, pánové. Že by společná dovolená, v přírodě, bez signálu? 😉
Ps.: Nemyslím to jako nějakou urážku, berte to prosím s humorem a nadhledem. Ale toho si prostě nešlo nevšimnout. 😉
Pps.: Krach či obrovskou krizi evropské/americké automotive si může přát jen úplný m*g*r, pokud zde bydlí teda. Ale právě proto je třeba o tom diskutovat a řešit to, ne strkat hlavu do písku. Tohle je přesně to, čeho jsem se obával a několik let to zde kontinuálně píši. A ne, radost z toho nemám.
Snad tu zatáčku vybereme.
Ps.: Nemyslím to jako nějakou urážku, berte to prosím s humorem a nadhledem. Ale toho si prostě nešlo nevšimnout. 😉
Pps.: Krach či obrovskou krizi evropské/americké automotive si může přát jen úplný m*g*r, pokud zde bydlí teda. Ale právě proto je třeba o tom diskutovat a řešit to, ne strkat hlavu do písku. Tohle je přesně to, čeho jsem se obával a několik let to zde kontinuálně píši. A ne, radost z toho nemám.
Snad tu zatáčku vybereme.
To bychom museli od rajčáků a volantů našich společností vykopat neschopné neobolševiky. Bohužel jsme na to příliš měkkosrdcatí a pohodlní. Místo toho čekáme, až se to stane samo, nebo to někdo udělá za nás.
stratili zmysel zivota, ked auto.cz zrusilo "palec dole" 😊
https😐/financialpost.com/…atly-exaggerated
Reports of an electric vehicle slowdown have been greatly exaggerated
:no:
https😐/insideevs.com/…-plans-on-track/
Hyundai Motor Sees Record Profit In Q3, Keeps Its EV Plans On Track
:yes:
Ja bych nazval toto tema clanku "z prdu kulicka"...
Reports of an electric vehicle slowdown have been greatly exaggerated
:no:
https😐/insideevs.com/…-plans-on-track/
Hyundai Motor Sees Record Profit In Q3, Keeps Its EV Plans On Track
:yes:
Ja bych nazval toto tema clanku "z prdu kulicka"...
No, ten odkaz který jsi tu dal ukazuje sice výrazný růst v Číně (důvody vysvětloval Dinar), ale spíše stagnaci v EU a velmi důležitý bude příští rok, kdy skončí masivní podpory v D.
Země, které se nás bezprostředně dotýkají nebo ovlivňují pak žádný růstový zázrak netvoří.
Nebo-li, v našem případě půjde o dlouhodobý evoluční a ne krátkodobý revoluční krok. Což je samozřejmě mnohem lepší, protože bude dostatek času na přípravu infrastruktury, dalšího vývoje EV a baterií atp. Sám víš jak dlouho se mluví o tom, že už příští rok budou v nabídce SSB... A stále bez výsledku. Vidět je to na Toyotě, která nechce bezhlavě investovat do stávajícího systému EV a trpělivě čeká.
Země, které se nás bezprostředně dotýkají nebo ovlivňují pak žádný růstový zázrak netvoří.
Nebo-li, v našem případě půjde o dlouhodobý evoluční a ne krátkodobý revoluční krok. Což je samozřejmě mnohem lepší, protože bude dostatek času na přípravu infrastruktury, dalšího vývoje EV a baterií atp. Sám víš jak dlouho se mluví o tom, že už příští rok budou v nabídce SSB... A stále bez výsledku. Vidět je to na Toyotě, která nechce bezhlavě investovat do stávajícího systému EV a trpělivě čeká.
Jo tak VW přerušuje výrobu a propouští, Ford a GM zbržďují tempo vývoje levných EV (tzn. teče tam méně peněz) ale ty to nazveš "z prdu kulička".
První článek viz. webpaja.
Ten druhý - BTW už jen název stránek - InsideEVs svědčí o mnohém - sám tyto problémy popisuje.
Úspěch samotného H je dám mnoha dalšími faktory, ale já se do této diskuze (záměrně") pouštět nebudu. Protože zahltit jiného diskutéra odkazy na články, marginalitami a svés diskuzi mimo její gró je vaše stará, osvědčená taktika. A mě už to nebaví. A nemám na to čas.
Tvoje reakce je reakcí fanatika s klapkami na očích.
První článek viz. webpaja.
Ten druhý - BTW už jen název stránek - InsideEVs svědčí o mnohém - sám tyto problémy popisuje.
Úspěch samotného H je dám mnoha dalšími faktory, ale já se do této diskuze (záměrně") pouštět nebudu. Protože zahltit jiného diskutéra odkazy na články, marginalitami a svés diskuzi mimo její gró je vaše stará, osvědčená taktika. A mě už to nebaví. A nemám na to čas.
Tvoje reakce je reakcí fanatika s klapkami na očích.
Jakykoli odkaz ktery vyvraci tvuj afekt je fanaticky... 😁
To ze VW bude propoustet vedel Diess pred lety a nema nic spolecnyho s poptavkou po EV.
Je to interni problem VW.
Proto jsem uvedl odkaz na Hyundai. Ale pochopit tuto souvislost je na tebe evidentne moc.
https😐/www.idnes.cz/…749_ekoakcie_rts
To ze VW bude propoustet vedel Diess pred lety a nema nic spolecnyho s poptavkou po EV.
Je to interni problem VW.
Proto jsem uvedl odkaz na Hyundai. Ale pochopit tuto souvislost je na tebe evidentne moc.
https😐/www.idnes.cz/…749_ekoakcie_rts
Jasně, to víš že jo. Jsem úplně hloupej a souvislosti v automotive mi vůbec nedocházejí. :-!
"Německý Volkswagen může čekat zeštíhlení. Odboráři propouštění odmítli
středa 13. října 2021"
Jsem tu od toho, aby ti souvislosti dosly.
Nemam potrebu nazyvat te hlupakem (narozdil od tve potreby nazyvat me fanatikem...). 😉
Nemas zac.
středa 13. října 2021"
Jsem tu od toho, aby ti souvislosti dosly.
Nemam potrebu nazyvat te hlupakem (narozdil od tve potreby nazyvat me fanatikem...). 😉
Nemas zac.
Ford je díky Ev už pomalu před bankrotem a GM schválně omezeuje počet vyrobených aut, nebot ví že to nemaj šanci prodat a musíš to dotovat z prodeje spalováků, které zatím tvoří 99% prodejů 😄 😄 😄
Asi tak
Asi tak
Ale ale.
Tak nejdriv byla porad pred bankrotem Tesla. 😁
A najednou zase GM nebo Ford.
Wtf
Ty vase priposrany komenty o bankrotech bez spetky znalosti....
I kdyz samozrejme ze nastupem elektromobility jsou existencne ohrozeny vsechny tradicni automobilky.
Tak nejdriv byla porad pred bankrotem Tesla. 😁
A najednou zase GM nebo Ford.
Wtf
Ty vase priposrany komenty o bankrotech bez spetky znalosti....
I kdyz samozrejme ze nastupem elektromobility jsou existencne ohrozeny vsechny tradicni automobilky.
https😐/www.bloomberg.com/…gn-for-ev-market
Daří se jim výborně, nepsal si tu nedávno že pikapy s V8 už nikdo nebude kupovat?
😄 😄 😄 😄
Daří se jim výborně, nepsal si tu nedávno že pikapy s V8 už nikdo nebude kupovat?
😄 😄 😄 😄
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
"Jsem tu od toho, aby ti souvislosti došli" - jasně, to je postoj normálního, nezaslepeného diskutéra. Ó svaté tótó, jak já se mýlil...
BTW - četl jsi vůbec článek, pod kterým diskutujeme? Jak VW, tak Ford propouštějí a omezují výrobu ne kvůli optimalizaci výrobního procesu, nýbrž kvůli nezájmu trhu o ta auta. Tak co tady šermuješ starším článkem, který s touto informací nemá nic společného? Pokud takhle "rozumíš souvislostem", pak potěš koště.
A hlavně mi, prosím, ty "tvé" souvislosti nepodstrkuj jako objektivní skutečnosti. Neb například v tomto jsi úplně mimo mísu.
BTW - četl jsi vůbec článek, pod kterým diskutujeme? Jak VW, tak Ford propouštějí a omezují výrobu ne kvůli optimalizaci výrobního procesu, nýbrž kvůli nezájmu trhu o ta auta. Tak co tady šermuješ starším článkem, který s touto informací nemá nic společného? Pokud takhle "rozumíš souvislostem", pak potěš koště.
A hlavně mi, prosím, ty "tvé" souvislosti nepodstrkuj jako objektivní skutečnosti. Neb například v tomto jsi úplně mimo mísu.
Sorry, ale prodeje EV letos budou kolik? Pres 10 mil aut globálně?
A kolik z toho trhu bere VW?
To ze VW prouposti neni z duvodu, ze EV existuji. Jde o kvalitu nabízených vyrobku..
A kolik z toho trhu bere VW?
To ze VW prouposti neni z duvodu, ze EV existuji. Jde o kvalitu nabízených vyrobku..
V tom článku, pod kterým diskutujeme, píší že jistý útlum očekávaí vlastně všichni. A dospěli k tomu až v poslední době.
Ford, GM, Tesla atd...
Dál ta diskuze asi nemá smysl. Jen si přečti mou reakci na tebe níže.
Ford, GM, Tesla atd...
Dál ta diskuze asi nemá smysl. Jen si přečti mou reakci na tebe níže.
To ale. ema mnoho spolecneho s EV jak se snazi navodit nadpis, ale a ekonomickou situaci.
A v tom se právě, dle mého názoru, hluboce mýlíš.
Budu rad kdyz to zdůvodnis.
EV jsou nyní drahá sranda.
Cena při prodeji ojetiny je nízká - tohle počítají i firmy v rámci fleetů.
Nabíjecí infrastruktura je mizerná - zejména pokud by skutečně hypoteticky došlo k masovému rozšíření. V drtivé většině zemí EU.
Dojezd/rychlost dobíjení/infrastruktura - pokud jsi zvyklý na to, že auto je symbolem nezávislosti, tohle se ti prostě nelíbí.
Pokud nemáš možnost nabíjet doma, je EV passé. Tzn. drtivá většina lidí, kteří žijí ve městech.
Paradoxně je problém i rychlý pokrok ve vývoji - co je high-tech dnes, za pět let to bude morálně zastaralé.
ICE se mizerně prodávají i kvůli výraznému zdražení - krom inflace hraje roli i investice do vývoje právě EV a emisní pokuty. To, že jsou dnes "levná" je jeden z nejhloupějších bludů zdejších diskuzí.
To zcela jistě nejsou všechny důvody, jen pár co mě narychlo napadlo. Jo, v automotive je to dnes opravdu těžké. Balancujeme na hraně útesu. Snad to zvládneme, držím palce.
EV zkrátka narazila na jistou hranici - už je mají technologičtí nadšenci, uvědomělé firmy a lidé, kteří ho mají coby druhé/třetí auto do rodiny a nemají problém dát za to 35tis Euro a více. Další růst bude znamenat to, aby je přijala většinová populace.
BTW - u těch posledních mě baví, když někteří z nich tvrdí, jak jsou eko... My s jedním autem, protože našemu životnímu stylu to postačuje, máme výrazně nižší uhlíkovou stopu než např. majitel EV + BEV. Přijde mi to legrační.
Cena při prodeji ojetiny je nízká - tohle počítají i firmy v rámci fleetů.
Nabíjecí infrastruktura je mizerná - zejména pokud by skutečně hypoteticky došlo k masovému rozšíření. V drtivé většině zemí EU.
Dojezd/rychlost dobíjení/infrastruktura - pokud jsi zvyklý na to, že auto je symbolem nezávislosti, tohle se ti prostě nelíbí.
Pokud nemáš možnost nabíjet doma, je EV passé. Tzn. drtivá většina lidí, kteří žijí ve městech.
Paradoxně je problém i rychlý pokrok ve vývoji - co je high-tech dnes, za pět let to bude morálně zastaralé.
ICE se mizerně prodávají i kvůli výraznému zdražení - krom inflace hraje roli i investice do vývoje právě EV a emisní pokuty. To, že jsou dnes "levná" je jeden z nejhloupějších bludů zdejších diskuzí.
To zcela jistě nejsou všechny důvody, jen pár co mě narychlo napadlo. Jo, v automotive je to dnes opravdu těžké. Balancujeme na hraně útesu. Snad to zvládneme, držím palce.
EV zkrátka narazila na jistou hranici - už je mají technologičtí nadšenci, uvědomělé firmy a lidé, kteří ho mají coby druhé/třetí auto do rodiny a nemají problém dát za to 35tis Euro a více. Další růst bude znamenat to, aby je přijala většinová populace.
BTW - u těch posledních mě baví, když někteří z nich tvrdí, jak jsou eko... My s jedním autem, protože našemu životnímu stylu to postačuje, máme výrazně nižší uhlíkovou stopu než např. majitel EV + BEV. Přijde mi to legrační.
Jak ta pohádka kde je useknuta jedna hlava a narostou dve nove😀
Stale dokola tu nekdo bude vytahovat tisíckrát vyvracene argumenty proti EV.
Takze k tomu co jsem psal. Trh s auty klesa diky ekonomické situaci. EV prodeje stale rostou, ale ne tak rychle jak se předpokládalo.
Klasicke znacky maji s EV problem a jsou poražené značkama ktere jeste nedavno nikdo neznal.
Auta jdou dnes levna. Staci se podivat kolik stala auta pred 20 lety.
A spalovaci auto jako symbol nezávislosti?😀 Sorry kupovat paliva od ruska ze site kartelovych benzinek je nezávislost?😀
Stale dokola tu nekdo bude vytahovat tisíckrát vyvracene argumenty proti EV.
Takze k tomu co jsem psal. Trh s auty klesa diky ekonomické situaci. EV prodeje stale rostou, ale ne tak rychle jak se předpokládalo.
Klasicke znacky maji s EV problem a jsou poražené značkama ktere jeste nedavno nikdo neznal.
Auta jdou dnes levna. Staci se podivat kolik stala auta pred 20 lety.
A spalovaci auto jako symbol nezávislosti?😀 Sorry kupovat paliva od ruska ze site kartelovych benzinek je nezávislost?😀
Ano, benzín je strašidelná závislost, která trvá víc jak sto let a nikdy se s ní nedalo žít a zejména dnes sužuje celý svět. A Rusko drží v šachu všechny státy světa přilehlých vesmírů, protože v těžbě ropy a následné výrobě paliv není konkurence. Fuj, jen Rusko, Rusko, Rusko a zase Rusko. Nelze koupit ropu nikde jinde.
I já změním svůj život, protože už mám tak vymytou palici, že jsem si nakonec uvědomil jak naložit se zbytkem svého života.
Odkopnu krásný a absolutně pohodlný byt s luxusním výhledem prakticky v centru jednoho z nejkrásnějších měst světa proto, abych se mohl odstěhovat někam na pole do horoucích pekel a tam postavil pasivní boudičku, vše jen proto, abych se mohl stát konečně šťastným majitelem elektrárny na střeše.
Auto, které dnes skoro nepotřebuji a mám ho víceméně pro radost a jízdy po Evropě s jednou kartou bez nutnosti aplikací, tour po nabíjecích bodech a vynucených kávičkách u Humpolce odkopnu a naberu - teď už z nutnosti - nějaké jiné, samozřejmě elektrické. Ani nebudu trvat na adekvátní náhradě, stačit mi k té boudičce na poli nějaká obyčejná elektrická socka, tak do dvojky, protože radost jsem již zahodil a k dojetí pro chleba a antidepresiva mi stačit bude.
To celé udělám, abych změnil svůj postoj k životu na ten jedině správný. Čert vem, že to bude stát nějaký ten milion, deset, nebo dvacet? A za dva, pět nebo sedm let si to stejně šoupnu, ani nebudu muset uvažovat, jestli vrátit dobrovolně řidičák pro sešlost věkem nebo ne. 😄
I já změním svůj život, protože už mám tak vymytou palici, že jsem si nakonec uvědomil jak naložit se zbytkem svého života.
Odkopnu krásný a absolutně pohodlný byt s luxusním výhledem prakticky v centru jednoho z nejkrásnějších měst světa proto, abych se mohl odstěhovat někam na pole do horoucích pekel a tam postavil pasivní boudičku, vše jen proto, abych se mohl stát konečně šťastným majitelem elektrárny na střeše.
Auto, které dnes skoro nepotřebuji a mám ho víceméně pro radost a jízdy po Evropě s jednou kartou bez nutnosti aplikací, tour po nabíjecích bodech a vynucených kávičkách u Humpolce odkopnu a naberu - teď už z nutnosti - nějaké jiné, samozřejmě elektrické. Ani nebudu trvat na adekvátní náhradě, stačit mi k té boudičce na poli nějaká obyčejná elektrická socka, tak do dvojky, protože radost jsem již zahodil a k dojetí pro chleba a antidepresiva mi stačit bude.
To celé udělám, abych změnil svůj postoj k životu na ten jedině správný. Čert vem, že to bude stát nějaký ten milion, deset, nebo dvacet? A za dva, pět nebo sedm let si to stejně šoupnu, ani nebudu muset uvažovat, jestli vrátit dobrovolně řidičák pro sešlost věkem nebo ne. 😄
Jo, to je stále dokola.
Ekonomika drtivé většiny zemí eurozóny a USA roste. Naše nikoli, o tom žádná.
Klasické značky mají problém. Státem dotované čínské útočí (Teslu neřeším, tam je to za mě fér soutěž). A Čína v současné době sedí jako obří ropucha na surovinových zdrojích potřebných k výrobě baterií. To jsem zahrnul do problematiky oněch logistických řetězců.
Pokud zkrachuje několik velkých evropských/amerických automobilek, čeká nás krize, proti které je ta dnešní čajíček. To vidí i průměrně inteligentní kokršpaněl.
Auta zlevnila v letech 2009/2010. Velmi. Již jsem to zde psal a dal jsem si tu práci se započtením inflace. V roce 2010 jsem kupoval kombi C segmentu, tehdy novinka, za (reálných) 265 s DPH. 6 airbagů, klima, ESP atd , žádná holina. Na začátku 2023, po započtení inflace, by to stálo cca 380. V roce 2015 také kombi C segmentu, nejvyšší výbava, většina příplatků - za 360. Dnes cca 470. Tak prosím nepiš ty bludy o láci dnešních ICE - je to nesmysl a každý, kdo se vyzná trochu v ekonomice se směje až se za břicho popadá.
Brát ceny z roku 2003, kdy typickým rodinným vozem byla Fabia combi a ceny skutečně byly vysoké a naše země byla 13 po startu tržní ekonomiky je absurdní. A podpásovka.
Ps.: Když už se s těmi důvody vypisuji, možná by byla bazální slušnost reagovat na všechny, ne na jeden-dva a na tom se vozit.
Pps.: Už máš EV, popř jaké? Stačí do SZ.
Ekonomika drtivé většiny zemí eurozóny a USA roste. Naše nikoli, o tom žádná.
Klasické značky mají problém. Státem dotované čínské útočí (Teslu neřeším, tam je to za mě fér soutěž). A Čína v současné době sedí jako obří ropucha na surovinových zdrojích potřebných k výrobě baterií. To jsem zahrnul do problematiky oněch logistických řetězců.
Pokud zkrachuje několik velkých evropských/amerických automobilek, čeká nás krize, proti které je ta dnešní čajíček. To vidí i průměrně inteligentní kokršpaněl.
Auta zlevnila v letech 2009/2010. Velmi. Již jsem to zde psal a dal jsem si tu práci se započtením inflace. V roce 2010 jsem kupoval kombi C segmentu, tehdy novinka, za (reálných) 265 s DPH. 6 airbagů, klima, ESP atd , žádná holina. Na začátku 2023, po započtení inflace, by to stálo cca 380. V roce 2015 také kombi C segmentu, nejvyšší výbava, většina příplatků - za 360. Dnes cca 470. Tak prosím nepiš ty bludy o láci dnešních ICE - je to nesmysl a každý, kdo se vyzná trochu v ekonomice se směje až se za břicho popadá.
Brát ceny z roku 2003, kdy typickým rodinným vozem byla Fabia combi a ceny skutečně byly vysoké a naše země byla 13 po startu tržní ekonomiky je absurdní. A podpásovka.
Ps.: Když už se s těmi důvody vypisuji, možná by byla bazální slušnost reagovat na všechny, ne na jeden-dva a na tom se vozit.
Pps.: Už máš EV, popř jaké? Stačí do SZ.
Reagovat na všechno není v mých časových možnostech už jen proto, že v každé reakci je další, nesmysl, nepřesnost atd (vše většinou už několikrát vyvráceno) viz to co píšeš.
Dávat sem jako referenční ceny aut z roku 2009/2010? V té době byla nejvetší finanční krize moderní historie. Automobilky na krach a jediné co je zachránilo byla pomoc státu.
"Pokud zkrachuje několik velkých evropských/amerických automobilek, čeká nás krize, proti které je ta dnešní čajíček. To vidí i průměrně inteligentní kokršpaněl."
Ale tohle přesně se stane, když se automobilky nepřipravují na EV.
Na čem zakládáš přesvedčení, že lidé budou kupovat ICE místo EV když EV budou levnější?
Dávat sem jako referenční ceny aut z roku 2009/2010? V té době byla nejvetší finanční krize moderní historie. Automobilky na krach a jediné co je zachránilo byla pomoc státu.
"Pokud zkrachuje několik velkých evropských/amerických automobilek, čeká nás krize, proti které je ta dnešní čajíček. To vidí i průměrně inteligentní kokršpaněl."
Ale tohle přesně se stane, když se automobilky nepřipravují na EV.
Na čem zakládáš přesvedčení, že lidé budou kupovat ICE místo EV když EV budou levnější?
Proto uvádím i auto kupované 2015. A i flační přepočet. Od 2010 prostě auta zlevnila, my jsme zároveň bohatli a až do cca 2018 to bylo OK. To ví každý, kdo auta reálně kupuje. Dnes jsou prostě drahá. I relativně, nemyslím absolutní cifry.
Já se bojím toho, že lidé nebudou kupovat žádná auta. Protože ICE, z důvodů které uvádím výše, zdražují tak, že až se jejich ceny protnou s EV, budou tak vysoké že prodeje budou v kelu jako celek.
Já se bojím toho, že lidé nebudou kupovat žádná auta. Protože ICE, z důvodů které uvádím výše, zdražují tak, že až se jejich ceny protnou s EV, budou tak vysoké že prodeje budou v kelu jako celek.
Ale i kdyz jsou dnes auta z tveho pohledu drahá (zcela tržní vec po nedostatku aut po covid atd) stale jsou dostupnější nez v nedávné minulosti.
Navázat to na EV je jak z clanku autofora. Prave ceny EV naopak neustale klesaji.
Znacky s převahou ICe maji posledni 3 roky minimální prodeje, ale zisk jako nikdy v minulosti. Za ty ceny fakt nemůžou EV. k
Navázat to na EV je jak z clanku autofora. Prave ceny EV naopak neustale klesaji.
Znacky s převahou ICe maji posledni 3 roky minimální prodeje, ale zisk jako nikdy v minulosti. Za ty ceny fakt nemůžou EV. k
Fakt sou dostupnější?
Jak to počtáš Borisove?
že si za průměrnou výplatu koupíš dřív auto, to je krásný, to rohlíků si koupíšč taky víc a benzínu taky.
Akorát je tu malý detail, že energií, vody a stočného si koupíš o cca 15-30% méně a že bydlení sežere z průměrné výplaty 40-65% 😄 😄 😄 pokud nebydlíš ve vlastním a chceš bydlet ve městě za komerční nájmy 14-23 000 Kč 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
A kdo bydlí v zapadlé Horní lhotě za 9000 Kč měsíčně, nemá z 99% průměrnou výplatu.
Takže ve výsledku si nic dřív nekoupíš a nic dostupnějšího není, prolhanino.
Když počtáš A, musíš vždy počítat B
Jídlo je taky výrazně dražší stejně jako služby.
Jak to počtáš Borisove?
že si za průměrnou výplatu koupíš dřív auto, to je krásný, to rohlíků si koupíšč taky víc a benzínu taky.
Akorát je tu malý detail, že energií, vody a stočného si koupíš o cca 15-30% méně a že bydlení sežere z průměrné výplaty 40-65% 😄 😄 😄 pokud nebydlíš ve vlastním a chceš bydlet ve městě za komerční nájmy 14-23 000 Kč 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
A kdo bydlí v zapadlé Horní lhotě za 9000 Kč měsíčně, nemá z 99% průměrnou výplatu.
Takže ve výsledku si nic dřív nekoupíš a nic dostupnějšího není, prolhanino.
Když počtáš A, musíš vždy počítat B
Jídlo je taky výrazně dražší stejně jako služby.
Auta jsou objektivně výrazně méně dostupná než v minulé dekádě. Tady nejde o můj subjektivní pohled.
Přepočítám ceny na současné, uvedu dva příklady 2010 a 2015 a ty stále meleš (při vší úctě) svou jako kolovrátek. Pro boha živého, jak s tebou diskutovat? Jak brát vážně tvé ostatní argumenty, když nejsi schopen přijmout prostý fakt, který si může každý ověřit/spočítat, notabene každý, kdo auta reálně kupuje to ví?
Už jsem to uváděl výše - ano, vliv má i kovid. I neskutečné marže, viz. VW, kdy se často vyplatí koupit podobné BMW či MB (Tiguan), což je zcela absurdní.
Ale mohou za to také emisní pokuty a to, že nikoli nepodstatná část zisků z prodejů ICE jde do vývoje EV. Ale to už se opakuji, stačí vnímat co říká diskuzní oponent.
A po x-té, ať je to jasné - já si uvědomoji, že ke změně dojít musí. Chápu to, je to taková malá průmyslová revoluce. Ale tím, jak je to hnané na sílu, přes dotace a restrikce, vidím na té cestě spoustu úskalí a nebezpečí. A je třeba před tím nestrkat hlavu do písku.
Kontrolní otázka - co se stane, když se ceny ICE a EV setkají tak vysoko, že to lidi přestanou kupovat? Nebo co se stane, když vyhraje čína a VW, Stellantis, Renault apod. zkrachují?
Budeme žít v báječné, zelené Evropě?
Přepočítám ceny na současné, uvedu dva příklady 2010 a 2015 a ty stále meleš (při vší úctě) svou jako kolovrátek. Pro boha živého, jak s tebou diskutovat? Jak brát vážně tvé ostatní argumenty, když nejsi schopen přijmout prostý fakt, který si může každý ověřit/spočítat, notabene každý, kdo auta reálně kupuje to ví?
Už jsem to uváděl výše - ano, vliv má i kovid. I neskutečné marže, viz. VW, kdy se často vyplatí koupit podobné BMW či MB (Tiguan), což je zcela absurdní.
Ale mohou za to také emisní pokuty a to, že nikoli nepodstatná část zisků z prodejů ICE jde do vývoje EV. Ale to už se opakuji, stačí vnímat co říká diskuzní oponent.
A po x-té, ať je to jasné - já si uvědomoji, že ke změně dojít musí. Chápu to, je to taková malá průmyslová revoluce. Ale tím, jak je to hnané na sílu, přes dotace a restrikce, vidím na té cestě spoustu úskalí a nebezpečí. A je třeba před tím nestrkat hlavu do písku.
Kontrolní otázka - co se stane, když se ceny ICE a EV setkají tak vysoko, že to lidi přestanou kupovat? Nebo co se stane, když vyhraje čína a VW, Stellantis, Renault apod. zkrachují?
Budeme žít v báječné, zelené Evropě?
Začnu od konce, protoze tam je to podstatne. “ Nebo co se stane, když vyhraje čína a VW, Stellantis, Renault apod. zkrachují?”
To je prave to nebezpečí o kterem to cele je.
Cina jede naprosto brutalne EV. Leje do toho státní penize, legislativa je mnohem tvrdší nez v EU atd. A ma to sve ovoce.
EV jsou tam mnohem dal. Cena pada a kazdemu kdo vidi rozdil techniky EV vs ICE je jasne, ze v tomhle cenovem souboji nema ICE sanci.
K tem cenám. Znova. Porovnavat cenu z roku 2010 kdy byla ekonomika sveta na kolenou a ceny 2023 kdy cely trh dohání 3 roky bez objednávek je zavádějící. Nehlede k tomu, ze auta z roku 2010 nelze porovnavat v mnoha ohledech.
Dostupnost aut je videt i na hustotě dopravy a počtu aut.
Vem si cenu nějaké třídy aut a udelej si graf od roku 2000 do 2023. Ten trend je jasny. Jiste tam budou propady podle ekonomických cyklu, ale ta křivka jde stale dolu.
Jako treba fabia za 370. Výbava ktera drive byla top jako zaklad a cena pod 10 průměrných platu. a to fabia za 4 generace vyrostla do jineho segmentu.
To je prave to nebezpečí o kterem to cele je.
Cina jede naprosto brutalne EV. Leje do toho státní penize, legislativa je mnohem tvrdší nez v EU atd. A ma to sve ovoce.
EV jsou tam mnohem dal. Cena pada a kazdemu kdo vidi rozdil techniky EV vs ICE je jasne, ze v tomhle cenovem souboji nema ICE sanci.
K tem cenám. Znova. Porovnavat cenu z roku 2010 kdy byla ekonomika sveta na kolenou a ceny 2023 kdy cely trh dohání 3 roky bez objednávek je zavádějící. Nehlede k tomu, ze auta z roku 2010 nelze porovnavat v mnoha ohledech.
Dostupnost aut je videt i na hustotě dopravy a počtu aut.
Vem si cenu nějaké třídy aut a udelej si graf od roku 2000 do 2023. Ten trend je jasny. Jiste tam budou propady podle ekonomických cyklu, ale ta křivka jde stale dolu.
Jako treba fabia za 370. Výbava ktera drive byla top jako zaklad a cena pod 10 průměrných platu. a to fabia za 4 generace vyrostla do jineho segmentu.
"Co se stane, když se ceny ICE a EV setkají tak vysoko, že to lidi přestanou kupovat?" - to je ta nejpodstatnější otázka. Vybrals nevalně (cituji klasiku).
Zapoměň na 2010. Jasně hovořím o celé (předkovidové) dekádě a po x té to opakuji. To se pak diskutuje těžko. Auta nejsou dostupnější, to je zcela špatně. Viz. brutální stárnutí vozového parku v posledních třech letech.
Já tyhle věci opravdu počítat umím.
Zapoměň na 2010. Jasně hovořím o celé (předkovidové) dekádě a po x té to opakuji. To se pak diskutuje těžko. Auta nejsou dostupnější, to je zcela špatně. Viz. brutální stárnutí vozového parku v posledních třech letech.
Já tyhle věci opravdu počítat umím.
Udelej si tu křivku.
Ja teda nevim… stárnuti vozového parku.. celkem logické kdyz byl nedostatek novych aut…
Co se stane, když se ceny ICE a EV setkají tak vysoko, že to lidi přestanou kupovat?" - S ohledem na to, ze ceny EV neustale padají a prodeje stoupaji k tomu neni duvod.
Cim vic se proda EV tim mensi bude teoretická pokuta za CO2 pres paletu.
Proc by mela cena spalovaku tedy stoupat?
Ja teda nevim… stárnuti vozového parku.. celkem logické kdyz byl nedostatek novych aut…
Co se stane, když se ceny ICE a EV setkají tak vysoko, že to lidi přestanou kupovat?" - S ohledem na to, ze ceny EV neustale padají a prodeje stoupaji k tomu neni duvod.
Cim vic se proda EV tim mensi bude teoretická pokuta za CO2 pres paletu.
Proc by mela cena spalovaku tedy stoupat?
Aut je všude plno, na internetu tisíce nabídek nových aut, stačí si vybrat.
Jenže lidi nekupují, protože jedni na to nemaj, druzí se bojí co to bude a třetí tyhle moderní jebky nechtěj a radši si udržují svoje ojetiny 😄
Jenže lidi nekupují, protože jedni na to nemaj, druzí se bojí co to bude a třetí tyhle moderní jebky nechtěj a radši si udržují svoje ojetiny 😄
Až bude použitelné EV C segmentu, kombík za cca 20-25 tis Euro, s rozumným reálným dojezdem, můžeme to považovat za vyřešené. Obávám se, že k tomu máme stále daleko. 40tis a více je prostě hodně i na lidi ze západu.
Cena spalováků roste z mnoha příčin, mimo jiné i alokace získaných prostředků na vývoj EV. To se prostě reálně déje. Stejně jako emisní pokuty. Atd - ale to už bych se opakoval, zdaleka ne poprvé.
Každopádně - závidím ti tvůj optimismus. Doufám, že to vyjde - to myslím zcela vážně.
Cena spalováků roste z mnoha příčin, mimo jiné i alokace získaných prostředků na vývoj EV. To se prostě reálně déje. Stejně jako emisní pokuty. Atd - ale to už bych se opakoval, zdaleka ne poprvé.
Každopádně - závidím ti tvůj optimismus. Doufám, že to vyjde - to myslím zcela vážně.
Jsem fascinován neustálou představou toho, ze EV je k nicemu protoze se za 10 let nevyvinulo do podoby velkého auta za par korun a prodeje stoupaji jen dvojnásobně kazdy rok.
Spalovaky lide kupuji za vysoke ceny i kdyz jde z prevazne vetsiny o platformy používané pres x generaci aut a jde jen o nove plechy pro novy vzhled.
Spalovaky lide kupuji za vysoke ceny i kdyz jde z prevazne vetsiny o platformy používané pres x generaci aut a jde jen o nove plechy pro novy vzhled.
A já snad někde píši že jsou k ničemu?
A ty spalováky za současné ceny právě že už spousta lidí nekupuje. Až se vyřeší objednávky z minulosti, uvidíme jak budou vypadat prodeje.
Přijde mi fascinující - a vidím to jak u tebe, tak u Dona - tu vaši schopnost zcela přehlížet a ignorovat to, co se vám jiný snaží říci.
Ps.: Tak se konečně pochlap - už máš EV, nebo stále ICE?
A ty spalováky za současné ceny právě že už spousta lidí nekupuje. Až se vyřeší objednávky z minulosti, uvidíme jak budou vypadat prodeje.
Přijde mi fascinující - a vidím to jak u tebe, tak u Dona - tu vaši schopnost zcela přehlížet a ignorovat to, co se vám jiný snaží říci.
Ps.: Tak se konečně pochlap - už máš EV, nebo stále ICE?
"Přijde mi fascinující - a vidím to jak u tebe, tak u Dona - tu vaši schopnost zcela přehlížet a ignorovat to, co se vám jiný snaží říci."
A co se mi snažíš říct?
Já se ti snažím říct, že vývoj v baterkách je obrovský a cena padá. Když k tomu přidáš elektromotory které važí pár desítek kg a mají stovky kW tak mě prostě vychází jasná věc. Do pár let bude na trhu EV které bude levnější než spalovák a bude mít daleko lepší vlastnosti.
Ty a ostatní se mě stále snaží tvrdit to, že to tak nebude.
A co se mi snažíš říct?
Já se ti snažím říct, že vývoj v baterkách je obrovský a cena padá. Když k tomu přidáš elektromotory které važí pár desítek kg a mají stovky kW tak mě prostě vychází jasná věc. Do pár let bude na trhu EV které bude levnější než spalovák a bude mít daleko lepší vlastnosti.
Ty a ostatní se mě stále snaží tvrdit to, že to tak nebude.
No jasně, takže se nepletu.
"Ty a ostatní se mě stále snaží tvrdit to, že to tak nebude." - to není pravda, nic takového netvrdím. Tvrdím, že než k tomuto bodu dospějeme (EV za rozumnou cenu, infrastruktura jež uspokojí většinu populace), může se stát mnoho ošklivých věcí. Stačí jedno zaškobrtnutí v tomto procesu změny automotive a máme tady pr*s*r, že si ho dnes plně neumíme představit.
A právě tím politickým tlakem na rychlost tohoto procesu se toto nebezpečí zvyšuje.
A omílám to tady shora zdola, x příspěvků a ty ani Don nic.
"Ty a ostatní se mě stále snaží tvrdit to, že to tak nebude." - to není pravda, nic takového netvrdím. Tvrdím, že než k tomuto bodu dospějeme (EV za rozumnou cenu, infrastruktura jež uspokojí většinu populace), může se stát mnoho ošklivých věcí. Stačí jedno zaškobrtnutí v tomto procesu změny automotive a máme tady pr*s*r, že si ho dnes plně neumíme představit.
A právě tím politickým tlakem na rychlost tohoto procesu se toto nebezpečí zvyšuje.
A omílám to tady shora zdola, x příspěvků a ty ani Don nic.
Ten politicky tlak je proto, ze v cine uz ten přelom nastal. Tam je se spalovaky konec a stejne tak s evropskými značkami tam.
Takze bud je doženeme a nebo skoncime.
Co mas za priklad co se muze stat?
Takze bud je doženeme a nebo skoncime.
Co mas za priklad co se muze stat?
Co mám za příklad? To už si opravdu děláš srandu?
Vy dva se mi opravdu zdáte. No, hlavně že tomu vy dva "vopravdu, fakt" rozumíte, zatímco my ostatní jsme parta blbců.
Ps.: Tak jaké máš EV? Klidně do SZ.
Vy dva se mi opravdu zdáte. No, hlavně že tomu vy dva "vopravdu, fakt" rozumíte, zatímco my ostatní jsme parta blbců.
Ps.: Tak jaké máš EV? Klidně do SZ.
"Nabíjecí infrastruktura je mizerná - zejména pokud by skutečně hypoteticky došlo k masovému rozšíření. V drtivé většině zemí EU."
Priste nez vyplodis podobnou stupiditu, zkus se nejpve zamyslet.
Dal s tebou diskutovat a vysvetlovat nesmyslnost podobnych tvrzeni je ztrata casu.
Protoze vysvetlovat ti, ze jsem uzivatel EV a jsem s infrastrukturou spokojen je marny.
Protoze ty hledas hypoteticke problemy. Ktere neexistuji.
😁 😁 😁
Priste nez vyplodis podobnou stupiditu, zkus se nejpve zamyslet.
Dal s tebou diskutovat a vysvetlovat nesmyslnost podobnych tvrzeni je ztrata casu.
Protoze vysvetlovat ti, ze jsem uzivatel EV a jsem s infrastrukturou spokojen je marny.
Protoze ty hledas hypoteticke problemy. Ktere neexistuji.
😁 😁 😁
Á, jedna věc které se chytíš a hned "dál nemá cenu diskutovat, protože já to mám jinak a je to úplně cajk". Super! Dál jen potvrzuješ to, co si myslím a co jsem napsal na začátku.
Takže - zaprvé si opravdu zkus představit, že EV bude 5-10 krát tolik - stále to bude s nabíjením OK?
Zadruhé - díval jsem se na apku CityMove. Nejbližší nabíječku (jednu, 22kW) mám cca 700m od baráku. Další dvě přes 800m.
Už vidím jak po nějakém výletu vysadím manželku, syna, psa, tuny nákladu a jedu k nabíječce, pokud je teda volná. A ránu jdu pro auto - tedy vlastně neměl bych jít v noci, až se nabije...? Jo, luxus, pohoda, omezení nula, že?
Problémy s infrastrukturou existují. Pokud je nevidíš, musím na tom fanatikovi trvat.
Takže - zaprvé si opravdu zkus představit, že EV bude 5-10 krát tolik - stále to bude s nabíjením OK?
Zadruhé - díval jsem se na apku CityMove. Nejbližší nabíječku (jednu, 22kW) mám cca 700m od baráku. Další dvě přes 800m.
Už vidím jak po nějakém výletu vysadím manželku, syna, psa, tuny nákladu a jedu k nabíječce, pokud je teda volná. A ránu jdu pro auto - tedy vlastně neměl bych jít v noci, až se nabije...? Jo, luxus, pohoda, omezení nula, že?
Problémy s infrastrukturou existují. Pokud je nevidíš, musím na tom fanatikovi trvat.
Ja som to skúsil asi 2-3x, odpovedať Hendlymu, je to podľa mňa začiatočnícka chyba. Mne to pripadalo ako ochutnávka “diskusie” so straníkmi v roku 1948.
Lebo to čo som zažil ja diskusia nebola, skôr náhodné vety a otázka nakoniec (teraz nevidím čo píše, možno je to inak, už nepotrebujem znova byť obvinený koho podporujem ak si ihneď nekúpim 2. alebo 3. auto do rodiny napriek tomu, že chodím ročne pešo 2000 km+ a podobne na bicykli).
Podľa mňa, ale samozrejme, treba zažiť a možno prídeš na niečo iné.
Inak, súhlas s tým čo píšeš. Rozumné a vyvážené príspevky so snahou o pochopenie druhej strany.
Lebo to čo som zažil ja diskusia nebola, skôr náhodné vety a otázka nakoniec (teraz nevidím čo píše, možno je to inak, už nepotrebujem znova byť obvinený koho podporujem ak si ihneď nekúpim 2. alebo 3. auto do rodiny napriek tomu, že chodím ročne pešo 2000 km+ a podobne na bicykli).
Podľa mňa, ale samozrejme, treba zažiť a možno prídeš na niečo iné.
Inak, súhlas s tým čo píšeš. Rozumné a vyvážené príspevky so snahou o pochopenie druhej strany.
Díky za podporu :yes:
Jinak já se na zdejších diskuzích pohybuji již přes 15 let, už jsem leccos zažil. Čas od času to zkusím, zda se něco nezměnilo...
Vlastně se u toho občas i pobavím.
Možná kdyby alespoň občas uznali dílčí chybu (viz. výše Don a jeho "optimalizace výrobních procesů" ve vztahu k chystanému propouštění ve VW a Fordu). Ale ne, toho prostě nejsou schopni. Zdá se mi, že vždy nějakou objektivní informaci naroubují do svého vidění světa tak, aby to zapadalo a vše bylo pozitivní... a jede se dál.
Jinak já se na zdejších diskuzích pohybuji již přes 15 let, už jsem leccos zažil. Čas od času to zkusím, zda se něco nezměnilo...
Vlastně se u toho občas i pobavím.
Možná kdyby alespoň občas uznali dílčí chybu (viz. výše Don a jeho "optimalizace výrobních procesů" ve vztahu k chystanému propouštění ve VW a Fordu). Ale ne, toho prostě nejsou schopni. Zdá se mi, že vždy nějakou objektivní informaci naroubují do svého vidění světa tak, aby to zapadalo a vše bylo pozitivní... a jede se dál.
Ja tady uz leta pisu o tom, jak bude uspesna Tesla a ze tradicni vyrobci budou mit problemy.
Wtf
Momentalne zduraznuji Toyotu, ktera se neorientuje na budoucnost vubec.
Wtf
Momentalne zduraznuji Toyotu, ktera se neorientuje na budoucnost vubec.
Ty už vůbec nevíš o čem tu diskutujeme, už jsi se v tom ztratil, viď?
Prosím, přečti si znovu můj příspěvek v tomto vlákně z 22:46 a pak ty další a reaguj na jednotlivé body.
A dále by bylo fajn reagovat na ten můj příspěvek o nabíjení v okolí mého bydliště. Protože tu je problém ve většině měst (já jsem širší centrum Prahy, velmi lukrativní a žádaná lokalita).
Tahle tvoje salámová metoda už mě opravdu nebaví. Děkuji.
Prosím, přečti si znovu můj příspěvek v tomto vlákně z 22:46 a pak ty další a reaguj na jednotlivé body.
A dále by bylo fajn reagovat na ten můj příspěvek o nabíjení v okolí mého bydliště. Protože tu je problém ve většině měst (já jsem širší centrum Prahy, velmi lukrativní a žádaná lokalita).
Tahle tvoje salámová metoda už mě opravdu nebaví. Děkuji.
Ohledne infrastruktury😒br />
Az si koupis (nebo treba na tyden pujcis) EV, tak pochopis jeho fungovani. Protoze bez toho to evidentne nepochopis - protoze chapat nechces.
Nutnost prizpusobeni je minimalni.
Ale lidem jako ty to vysvetlim tezko.
Protoze fakt je, ze za 5 minut nenabijes.
Takze z tveho pohledu bez moznosti vlastniho nabijeni komfortu spalovaku NIKDY nedosahnes.
Toto je jasne a jakakoli diskuze je ZBYTECNA.
Pro me aktualne BY nebyl problem ani s nabijeckou jako mas ty.
Ale VZDY to bude vyzadovat jiste, podle me minimalni, prizpusobeni.
Protoze jezdis do prace, na nakupy, do bazenu, do ZOO, do fitka, do restaurace a tam vsude nabijecky jsou nebo budou.
Takze tebou uvedeny priklad je hypoteticky a nastane jednou za rok. Tudiz nestoji za rec.
Nutnost prizpusobeni je minimalni.
Ale lidem jako ty to vysvetlim tezko.
Protoze fakt je, ze za 5 minut nenabijes.
Takze z tveho pohledu bez moznosti vlastniho nabijeni komfortu spalovaku NIKDY nedosahnes.
Toto je jasne a jakakoli diskuze je ZBYTECNA.
Pro me aktualne BY nebyl problem ani s nabijeckou jako mas ty.
Ale VZDY to bude vyzadovat jiste, podle me minimalni, prizpusobeni.
Protoze jezdis do prace, na nakupy, do bazenu, do ZOO, do fitka, do restaurace a tam vsude nabijecky jsou nebo budou.
Takze tebou uvedeny priklad je hypoteticky a nastane jednou za rok. Tudiz nestoji za rec.
Ten CapsLock byl opravdu zbytečný.
Chceš mi jako namluvit, že pokud mám v perimetru 900m (dál jsem nezjišťoval) tři nabíjecí místa 22kW v husté zástavbě, jsem cajk? Jako vážně?
A pokud by to v blízké budoucnosti klaplo a EV by se skutečně masově rozšířila, bylo by to taky v pořádku? Děláš si srandu?
A vtipné je, jak si myslíš, že každý žije tvým stylem.
Pracuji z domova. Všechna místa cos vyjmenoval, krom ZOO, mám v dosahu, cca 5 minut pěšky. A mnoho dalšího. Nabíječky tam evidentně nejsou - vše v onom perimetru.
Do úplného centra zásadně MHD nebo TAXI, pokud je to nutné.
Ale jednou za čas jedu pracovně dlouhou štreku, často zahraničí.
A s rodinou rádi jezdíme na výlety, někdy i dlouhé.
Jestli si fakt myslíš, že každý má v práci možnost nabíjet, stejně tak u každé restaurace, bazénu apod. tak evidentně žiješ v jiné, alternativní realitě.
Ps.: To že jsi nereagoval na jednotlivé body už beru jako místní kolorit. Typický příklad jak utopit diskuzi v marginalitách.
Chceš mi jako namluvit, že pokud mám v perimetru 900m (dál jsem nezjišťoval) tři nabíjecí místa 22kW v husté zástavbě, jsem cajk? Jako vážně?
A pokud by to v blízké budoucnosti klaplo a EV by se skutečně masově rozšířila, bylo by to taky v pořádku? Děláš si srandu?
A vtipné je, jak si myslíš, že každý žije tvým stylem.
Pracuji z domova. Všechna místa cos vyjmenoval, krom ZOO, mám v dosahu, cca 5 minut pěšky. A mnoho dalšího. Nabíječky tam evidentně nejsou - vše v onom perimetru.
Do úplného centra zásadně MHD nebo TAXI, pokud je to nutné.
Ale jednou za čas jedu pracovně dlouhou štreku, často zahraničí.
A s rodinou rádi jezdíme na výlety, někdy i dlouhé.
Jestli si fakt myslíš, že každý má v práci možnost nabíjet, stejně tak u každé restaurace, bazénu apod. tak evidentně žiješ v jiné, alternativní realitě.
Ps.: To že jsi nereagoval na jednotlivé body už beru jako místní kolorit. Typický příklad jak utopit diskuzi v marginalitách.
Nemáš smysl se s ním vůbec bavit, žije zcela mimo realitu.
90% lidí dneska nemá šanci v práci něco nabíjet, leda načerno že si natáhne prodlužku čím riskuje vyhazoov za černý odběr proudu.
Naštěstí to nikoho netrápí, nebot 98% lidí co dojíždí do práce autem, má auto na benzín, naftu nebo LPG 😄
90% lidí dneska nemá šanci v práci něco nabíjet, leda načerno že si natáhne prodlužku čím riskuje vyhazoov za černý odběr proudu.
Naštěstí to nikoho netrápí, nebot 98% lidí co dojíždí do práce autem, má auto na benzín, naftu nebo LPG 😄
Proc mas neustale potrebu predvidat veci, kterym vubec nerozumis?
Jsou ty nabijecky volny dnes?
Tak na nich muzes dnes nabijet.
Az budou casteji obsazeny, tak pribydou dalsi.
Je to tak tezky pochopit???
Existuje nabidka a poptavka a energeticky/nabijeci firmy si ji nenechavaji ujit.
Tak uz se prober. Nebo radeji diskutuj o necem jinem nez o budoucnosti nabijeni. Ju?
😉
https😐/www.cez.cz/…0-stojanu-174021
Pro stát je elektromobilita hlavním cílem v rámci ekologizace dopravy, :yes: proto ji velmi podporuje. Do roku 2030 počítá s nárůstem osobních elektromobilů v řádu statisíců a prostřednictvím evropských fondů dotuje výstavbu neustále se rozšiřující sítě dobíjecích stanic. Nejvíce stanic spravují tři čeští distributoři elektrické energie, mezi nimiž dominuje ČEZ (spravuje 35 % všech stanic).
Jsou ty nabijecky volny dnes?
Tak na nich muzes dnes nabijet.
Az budou casteji obsazeny, tak pribydou dalsi.
Je to tak tezky pochopit???
Existuje nabidka a poptavka a energeticky/nabijeci firmy si ji nenechavaji ujit.
Tak uz se prober. Nebo radeji diskutuj o necem jinem nez o budoucnosti nabijeni. Ju?
😉
https😐/www.cez.cz/…0-stojanu-174021
Pro stát je elektromobilita hlavním cílem v rámci ekologizace dopravy, :yes: proto ji velmi podporuje. Do roku 2030 počítá s nárůstem osobních elektromobilů v řádu statisíců a prostřednictvím evropských fondů dotuje výstavbu neustále se rozšiřující sítě dobíjecích stanic. Nejvíce stanic spravují tři čeští distributoři elektrické energie, mezi nimiž dominuje ČEZ (spravuje 35 % všech stanic).
Jak víš, že těm věcem nerozumím? Víš například něco o mém vzdělání apod.?
Tohle co píšeš, to už je příspěvek fanatika.
A vůbec se ani nesnažíš pochopit, co se ti snaží sdělit jiní. Nejen já.
Končím, to nemá cenu. Klidně ti to poslední slovo (reakci) dopřeji, ostatně to děláš v diskuzích vždy. Ovšem jeden detail - mít poslední slovo nemá nic společného s tím mít pravdu.
Tohle co píšeš, to už je příspěvek fanatika.
A vůbec se ani nesnažíš pochopit, co se ti snaží sdělit jiní. Nejen já.
Končím, to nemá cenu. Klidně ti to poslední slovo (reakci) dopřeji, ostatně to děláš v diskuzích vždy. Ovšem jeden detail - mít poslední slovo nemá nic společného s tím mít pravdu.
Jo promin, nabijeni i EV samozrejme rozumis lip nez majitel EV. Z kazdeho tveho prispevku to primo cisi.
😁
😁
Kdo bude dělat to přebudování přenosové sítě? Stávající to nemá šanci utáhnout stejně jako v německu
https😐/energozrouti.cz/…u-novych-obchodu
https😐/energozrouti.cz/…u-novych-obchodu
Tak samotne nazvani “bojovník” ukazuje nepochopeni situace.
EV přicházejí, spalovak konci. Ten rozdil technologii je propastny. Tady nejde o nejaky nazor nebo jak tu nekdo rad pise ideologii. Je to proste jen popsání techniky.
Jestli někdo chce technicky diskutovat o zásadních rozdílech EV a ICE nemam problem.
Tenhle clanek je ale o necem jinem. Je o aktuálním zpomalení nárůstu prodeje EV. Trochu teda zapomněl uvést i razantní propdy prodeje ICE, ale to by asi clanek nebyl tak zajimavy.
Clanek ukazuje paniku a bezradnost stávajících firem. Co maji vlastne delat? Tlačit EV a tim si zabit vlastni spalovak? Nebo se drzet spalovaku a vydělat dokavad to jde?
Ceka nas desetiletí ktere přinese uzasne technicke pokroky. Uměla inteligence otevře dnes neznáme dveře vědy lidstvo muzou uzasne posunout, ale ma to jedno velke a aktualni riziko. To riziko vidíme i zde. Umele ziveny strach ze změny a z toho vznikající vlada populismu a volání po vůdci. Jak to dopadá víme….
EV přicházejí, spalovak konci. Ten rozdil technologii je propastny. Tady nejde o nejaky nazor nebo jak tu nekdo rad pise ideologii. Je to proste jen popsání techniky.
Jestli někdo chce technicky diskutovat o zásadních rozdílech EV a ICE nemam problem.
Tenhle clanek je ale o necem jinem. Je o aktuálním zpomalení nárůstu prodeje EV. Trochu teda zapomněl uvést i razantní propdy prodeje ICE, ale to by asi clanek nebyl tak zajimavy.
Clanek ukazuje paniku a bezradnost stávajících firem. Co maji vlastne delat? Tlačit EV a tim si zabit vlastni spalovak? Nebo se drzet spalovaku a vydělat dokavad to jde?
Ceka nas desetiletí ktere přinese uzasne technicke pokroky. Uměla inteligence otevře dnes neznáme dveře vědy lidstvo muzou uzasne posunout, ale ma to jedno velke a aktualni riziko. To riziko vidíme i zde. Umele ziveny strach ze změny a z toho vznikající vlada populismu a volání po vůdci. Jak to dopadá víme….
Stejně jako automobily nevytlačily přes noc koňské povozy, tak ani EV podobně nesmažou ICE. jasně chybí infrastruktura pro masové rozšíření, cenová dostupnost je někde jinde a zavedení mnoho let avizovaných revolučních řešení baterií a jejich nabíjení stále není k dispozici.
To je pravý důvod zdánlivého přešlapování tradičních výrobců. Investice do pravděpodobně za pár let definitivně zastaralé současné technologie EV je nerentabilní a byla zbytečně tlačena evropskými zákonodárci. Zatímco číňané mohli pouze vydělat, tak evropští (a i jiní tradiční) výrobci naopak ztratit. Berme to jako přechodné období a aktuálně drobné snížení tlaku na bezpodmínečnou změnu výrobního programu.
To je pravý důvod zdánlivého přešlapování tradičních výrobců. Investice do pravděpodobně za pár let definitivně zastaralé současné technologie EV je nerentabilní a byla zbytečně tlačena evropskými zákonodárci. Zatímco číňané mohli pouze vydělat, tak evropští (a i jiní tradiční) výrobci naopak ztratit. Berme to jako přechodné období a aktuálně drobné snížení tlaku na bezpodmínečnou změnu výrobního programu.
Jeden dobry prikla😜” mnoho let avizovaných revolučních řešení baterií a jejich nabíjení stále není k dispozici.”
Co je mnoho let? 3/5? V roce 2018 bylo kolik modelu EV?
Spalovaky tu jezdi nekolik generaci (klidne 20 let) na jedne platformě nebo s motorem jehož koreny desitky let do minulosti.
Po EV chcete razantní zmenu za 5 let a kdyz neni tak na tom stavis kritiku?
Dnesni baterie i rychlost nabijeni uz neni zasadni problem. Nejvetsi problem baterii je, ze kazde 3 roky je baterie nove generace ktera je lepsi a levnejsi.
Co je mnoho let? 3/5? V roce 2018 bylo kolik modelu EV?
Spalovaky tu jezdi nekolik generaci (klidne 20 let) na jedne platformě nebo s motorem jehož koreny desitky let do minulosti.
Po EV chcete razantní zmenu za 5 let a kdyz neni tak na tom stavis kritiku?
Dnesni baterie i rychlost nabijeni uz neni zasadni problem. Nejvetsi problem baterii je, ze kazde 3 roky je baterie nove generace ktera je lepsi a levnejsi.
Ukaž mi tu kritiku? Léta se píše o SS bateriích, jak už příští rok. A že je to řešení budoucnosti. Samozřejmě, že se EV vyvíjí, ale ne dost rychle na to, aby se vyplatilo tak rychle přehodit výhybku. Taky si neumím představit, že aktuálně pořídím EV, kde ceny za použitelný vůz přesahují 1,5M, nebudu mít dost možností nabíjet tak rychle jak potřebuji a ještě za relativně draho pokud to bude doma.
u SS baterie byl uváděn rok 2024 2025. Nekdo uz je omezené pouziva.
A kritika. Znova ji pises ve svem prispevku… ne dost rychle… rust je prakticky dvojnasobek prodeju kazdy rok.. je snad vetsi rychlost realna?
A kritika. Znova ji pises ve svem prispevku… ne dost rychle… rust je prakticky dvojnasobek prodeju kazdy rok.. je snad vetsi rychlost realna?
Největší problém je, že to není čím nabíjet, zejména v zimě. Všechno krmíte fosilními zdroji a troch větru 😄 😄 😄
Zato tvoje V8 jezdi na slunce. 😁
Tro(t)lle
Tro(t)lle
Jenže jemu ta V8 pojede, i když slunce nesvítí.
a pojede i kdyz sejkove z arabie a terorista z rossiji zavrou kohouty ?
3 mesicni zasoby ropy co mame znamena, ze do tydne bude pridelovej system a za dalsi tyden benzin jen pro policii, sanitky a hasice a mozna zasobovani
cim vic EV budeme mit, tim vic budeme nezavisli na jednom teroristojz rossiji a sejcich z arabie
3 mesicni zasoby ropy co mame znamena, ze do tydne bude pridelovej system a za dalsi tyden benzin jen pro policii, sanitky a hasice a mozna zasobovani
cim vic EV budeme mit, tim vic budeme nezavisli na jednom teroristojz rossiji a sejcich z arabie
Já ale nevolám po bezemisní energii.
Já na zetelelé dinosaury jezdím rád, btw benzín dneska zlevnil na 33,90 😄 😄 😄
Já na zetelelé dinosaury jezdím rád, btw benzín dneska zlevnil na 33,90 😄 😄 😄
Kolik bude mit treba Nemecko letos podil vyroby elektriny z OZE? Tipuju ze zase pres 50%.
A to do toho fakt neni počítána domaci vyroba FVE pro nabijeni EV.
A to do toho fakt neni počítána domaci vyroba FVE pro nabijeni EV.
jj, pres pade
tzn, ze usetrili polovinu folsnich paliv
resp to co pred par lety spalili za rok, dnes spali za roky 2
a brzo to bude za roku 5
a budou vydiratelni jeste min
tzn, ze usetrili polovinu folsnich paliv
resp to co pred par lety spalili za rok, dnes spali za roky 2
a brzo to bude za roku 5
a budou vydiratelni jeste min
v létě.....v zimě jsou zavislí na tom jak fouká a když nekuká, musí přikládat do uhelek co uhlí stačí 😄 😄 😄 Jinak BLACKOUT 😄 😄 😄
Nějak se Vám v Hellmutlandu bouří
https😐/energozrouti.cz/…u-novych-obchodu
Nějak se Vám v Hellmutlandu bouří
https😐/energozrouti.cz/…u-novych-obchodu
O údajných revolučních bateriích slyším od doby, co mě živí IT, tj. nějakých 20 let. Za celou dobou se žádný takový skok nekonal, všechny slibované "zázraky" vyšuměly do ztracena.
Já třeba věřím, že budoucnost výroby energie je v jaderné fúzi, což ale neznamená, že už dneska začnu prosazovat uzavření ostatních elektráren. Hlavně když vím, že i optimistické odhady mluví nejdřív o roce 2060.
Já třeba věřím, že budoucnost výroby energie je v jaderné fúzi, což ale neznamená, že už dneska začnu prosazovat uzavření ostatních elektráren. Hlavně když vím, že i optimistické odhady mluví nejdřív o roce 2060.
pred 20 lety se o pouzitelnym EV nikomu ani nesnilo, vyvoj v oblasti aku se blizil nule a vrcholem byly li-po aku do tlacitkovych telefonu
v IT se v ty dobe pouzivaly obycejny oloveny AKU s nulovym potencialem na zlepseni parametru
od 2010 se snizila cena lion AKU 10x, pred 20 lety byla jeste doba kamenna
i diky lepsim aku mas dnes mnohem vykonnejsi telefon nez pred 20 lety
v IT se v ty dobe pouzivaly obycejny oloveny AKU s nulovym potencialem na zlepseni parametru
od 2010 se snizila cena lion AKU 10x, pred 20 lety byla jeste doba kamenna
i diky lepsim aku mas dnes mnohem vykonnejsi telefon nez pred 20 lety
https😐/www.electrive.com/…state-batteries/
Nio integrates 150 kWh semi-solid state batteries
SSB Toyoty budou nasledovat pozdeji.
Nio integrates 150 kWh semi-solid state batteries
SSB Toyoty budou nasledovat pozdeji.
Prijde ti jako zmena na 100% e-mobilitu dejme tomu v roce 2040—2050 jako pres noc???
😁
Uvedom si, ze i po zakazu prodeju novych fosilu v roce 2035 tu patrne bude jezdit jeste vetsina spalovaku.
Zalezi na vyvoji v dalsich letech.
Kazdopadne resit zde dnes hypoteticke problemy v roce 2040 (kdy teprve bude snad vetsina aut na silnicich EV) je uplne mimo.
😁
Uvedom si, ze i po zakazu prodeju novych fosilu v roce 2035 tu patrne bude jezdit jeste vetsina spalovaku.
Zalezi na vyvoji v dalsich letech.
Kazdopadne resit zde dnes hypoteticke problemy v roce 2040 (kdy teprve bude snad vetsina aut na silnicich EV) je uplne mimo.
A já vlastně s většinou z toho co píšeš souhlasím.
Jen zapomínáš na to, že k restrukturalizaci silniční dopravy je třeba i pár dalších detailů. Nabíjecí infrastruktura. Přeorání logistických řetězců automobilek. Vznik nových, vysoce sofistikovaných profesí, zánik jiných - nemluvíme o pár lidech, mluvíme o desetitisicích. Atd, atd.
A hlavně to vše musí proběhnout tak, aby cena těch EV byla taková, aby to někdo kupoval.
A pokud se něco v tomto, na sílu probíhajícím, procesu zadrhne, může z toho být obrovský pr*s*r.
Snažím se tím říci, že to ani zdaleka není pouze o tom, co uvádíš a "vidíš" ty.
Jen zapomínáš na to, že k restrukturalizaci silniční dopravy je třeba i pár dalších detailů. Nabíjecí infrastruktura. Přeorání logistických řetězců automobilek. Vznik nových, vysoce sofistikovaných profesí, zánik jiných - nemluvíme o pár lidech, mluvíme o desetitisicích. Atd, atd.
A hlavně to vše musí proběhnout tak, aby cena těch EV byla taková, aby to někdo kupoval.
A pokud se něco v tomto, na sílu probíhajícím, procesu zadrhne, může z toho být obrovský pr*s*r.
Snažím se tím říci, že to ani zdaleka není pouze o tom, co uvádíš a "vidíš" ty.
Prave protoze vim, ze tezko znam a vidim vsechny dopady a siri prechodu na EV jsem tady a ptam se.
Ale o tom, ze prechod na EV znamena totalni zmenu automotiv spojenou s nepotrebou mnoha profesi atd tady pisu uz hodne dlouho
Jenze jina alternativa neni. A je lepsi udávat tempo i za cenu řezani a propouštění pro budoucnost nez zjistit, ze ma sice dokonaly “parní stroj”, ale svet je jinde. Scenar Nokia atd…
Ad cena. Na. EV se podle me uz nelze dívat jen jako na dopravní prostředek, ale i z pohledu energeticke site. At uz jde o dnesni moznosti nabijeni z FVE, vyuzivani kapacity baterie pro napajeni domacnosti az po blízké automatické obchodování s energii.
Ale o tom, ze prechod na EV znamena totalni zmenu automotiv spojenou s nepotrebou mnoha profesi atd tady pisu uz hodne dlouho
Jenze jina alternativa neni. A je lepsi udávat tempo i za cenu řezani a propouštění pro budoucnost nez zjistit, ze ma sice dokonaly “parní stroj”, ale svet je jinde. Scenar Nokia atd…
Ad cena. Na. EV se podle me uz nelze dívat jen jako na dopravní prostředek, ale i z pohledu energeticke site. At uz jde o dnesni moznosti nabijeni z FVE, vyuzivani kapacity baterie pro napajeni domacnosti az po blízké automatické obchodování s energii.
Vlastně s většinou souhlas.
Jen dodám - na EV můžeš koukat jak chceš, ale pokud to velká množina potenciálních zákazníků bude odmítat (z jakýchkoliv důvodů, ať objektivních, či subjektivních, plynoucích z neznalosti a obav z nového), je to putna. Průšvih je na světě.
A jen ještě jednou zdůrazním tu cenu - zatím je šíleně vysoká. I pro lidi ze západu.
Jen dodám - na EV můžeš koukat jak chceš, ale pokud to velká množina potenciálních zákazníků bude odmítat (z jakýchkoliv důvodů, ať objektivních, či subjektivních, plynoucích z neznalosti a obav z nového), je to putna. Průšvih je na světě.
A jen ještě jednou zdůrazním tu cenu - zatím je šíleně vysoká. I pro lidi ze západu.
https😐/energozrouti.cz/…u-novych-obchodu
Investice v řádech Miliard a utopie vzhledem ke stavu přenosové sítě.
A to německá přenosová sít je slušná , co takové rummunsko albánie, portugalsko atd. V průměrné nemecké město kde je plácnu nutné investova 15 milionů na rekonstrucki přenosové sítě bude v \portuglaksu potřeba 21 a v Abánii 33-45 😄 😄 😄 😄
Sem zvědav kdo to zaplatí, Já byl byl pro aby zelení e😜erti co to chctěj, speciální tarif 1 KWh za 300 kč.
Užívejte zelené utopie drazí neostalinisti 😄 😄 😄
Investice v řádech Miliard a utopie vzhledem ke stavu přenosové sítě.
A to německá přenosová sít je slušná , co takové rummunsko albánie, portugalsko atd. V průměrné nemecké město kde je plácnu nutné investova 15 milionů na rekonstrucki přenosové sítě bude v \portuglaksu potřeba 21 a v Abánii 33-45 😄 😄 😄 😄
Sem zvědav kdo to zaplatí, Já byl byl pro aby zelení e😜erti co to chctěj, speciální tarif 1 KWh za 300 kč.
Užívejte zelené utopie drazí neostalinisti 😄 😄 😄
https😐/www.moneyshake.com/…eyshake-compares
Overall winner: Volkswagen ID.3
Vlastnictvi EV je uz dnes vyhodnejsi nez fosilu!
Prestan tu sirit nesmysly o EV.
Ja setrim diky EV desitky tisic Kc rocne.
Overall winner: Volkswagen ID.3
Vlastnictvi EV je uz dnes vyhodnejsi nez fosilu!
Prestan tu sirit nesmysly o EV.
Ja setrim diky EV desitky tisic Kc rocne.
topten
ze za 2-3 roky budou podstatne lepsi a levnejsi a za dalsi 2-3 roky zase lepsi a levnejsi
je to jako kdyz odkladas koupi mobilu na novej model
spalovak s nejakym vyraznejsim zlepsenim uz dlouho neprisel a uz ani neprijde
posledni vyraznejsi inovace u spalovaku bylo prejiti na turbo u benzinaku pred 10-15 lety
je to jako kdyz odkladas koupi mobilu na novej model
spalovak s nejakym vyraznejsim zlepsenim uz dlouho neprisel a uz ani neprijde
posledni vyraznejsi inovace u spalovaku bylo prejiti na turbo u benzinaku pred 10-15 lety
Turbo je věc stará 60 let - první turbo na benzínové motoru mělo duo Oldsmobile Jetfire a Chevrolet Corvair.
Co bys chtěl vylepšovat?
Všechny poslední vylepšení znamenaly akorát snížení kvality, výdrže a přidělání problémů.
Nejlepší motory sou z 90 a 00 let, to byl vrchol.
VVT, proměnná délka sání, vypínání válců, které funguje bez problémů, komfortní prvky .
Co bys chtěl vylepšovat?
Všechny poslední vylepšení znamenaly akorát snížení kvality, výdrže a přidělání problémů.
Nejlepší motory sou z 90 a 00 let, to byl vrchol.
VVT, proměnná délka sání, vypínání válců, které funguje bez problémů, komfortní prvky .
kolik tech turbobenzinu z vyrobnich linek sjizdelo pred 15 lety a kolik dnes ???
fakt netouzim po trilitru s devadesatek
fakt netouzim po trilitru s devadesatek
tvůj problém, ten třílitr z devadesátek najede půl mega bez větších investic.
Oturbená 1,2 se rozsype mezi 120-200 tis km 😄 😄 😄
Oturbená 1,2 se rozsype mezi 120-200 tis km 😄 😄 😄
Renoo
Především polevuje prodej automobilů se spalovacím motory a to už několik let po sobě. A začalo to před čínským virem. To jsou počty velmi lehce ověřitelné. A pád prodejů ICE je rychlejší než EV. Je tu krize a evidentně zasahuje víc ICE.
Ano, prodeje spalováků klesají, ale zcela cíleně kvůli nekonečným podrazům a nenávisti bruselských ekoteroristů. V důsledku toho nemohou automobilky vyrábět auta, která po nich jejich zákazníci chtějí a automobilky je ještě musejí uměle zdražovat, aby měly na platbu ekovýpalného za překročení absurdně nízkých limitů flotilových emisí a taky na vývoj EV, která ovšem drtivá většina zákazníků nechce a odmítá!
Kolika ktera znacka platila loni pokuty CO2 ?
Nemaji nahodou evropske automobilky rekordni zisky i pres rekordně nizke prodeje?
EV co nikdo nechce je nejprodávanější auto letošního roku.
Nemaji nahodou evropske automobilky rekordni zisky i pres rekordně nizke prodeje?
EV co nikdo nechce je nejprodávanější auto letošního roku.
del42sa
Lubo
Koalícia v DE sa zhodla, že zrejme bude musieť úplne ukončiť dotácie na EV už v tomto roku miesto budúceho kvôli rozpočtu. Odborníci očakávajú, že v takom prípade sa predá o 90-200 tis EV menej a prvýkrát ich predaj môže v roku 2024 klesnúť.
https😐/www.handelsblatt.com/…t/100003390.html
https😐/www.handelsblatt.com/…t/100003390.html
A realita? Nic.
Ale to je stejný, jako když mi nějakej zpovykanej pražák začne vysvětlovat jaký si mám do Jizerek pořídit zimní pneumatiky, protože on to musí vědět přeci v Praze nejlíp.
Proc si tedy ty vybíras zdroje ktere vyhovují tvému vidění sveta ktere se “nahodou” shodují s ruskou informační linkou. Neni to mozna proto, ze te neustale přesvědčují o tom jak si výjimečný viz:” Právě že ta "stařešina" vychovaná komunismem vidí ten nově nastupující komunismus z Bruselu. Vy mladí co jste to nezažili a neposloucháte ty starší, kteří před tím varují to bohužel nevidíte.”
No je dobrý, že do toho, že se neprodávají EV zatáhneš "ruskou informační linku" 😁 ale odpovím ti. Ne není to proto. Tvá úvaha je naprosto zcestná.
Jenom naprosté minimum lidí, kteří museli vyrůst v komunismu, k němu vzhlíží. Byli by fakt na hlavu padlí kdyby to dělali. Ke komunismu (zelenému, ale často i rudému) vzhlížejí ti, kdo ho nepoznali.
Vem si ze z kazdeho km co ujedes jde kolem koruny do ruska. To se mozna pak vyplatí podporovat nazory o tom, ze EV jsou spatne.
https😐/www.tydenikhrot.cz/…i-cinsky-monopol
https😐/finlord.cz/…ni-kapitalizace/
asi tak..
A když si přečteš ten článk tak je o tom, že mnoho států si toto uvědomuje a začíná pracovat na zmenšení tohoto Čínského nebezpečí.
Paradoxní je, že ty a ostatní tady dlouho razíte teoriii o tom, jak má vše zajistit trh. Ale pak si stěžuješ, když Čína ovládne absolutně netržně nějaké odvetví a získá dominanci.
Jistě že Rusko použilo plyn jako zbraň, ale já se tomu čoveče ani nedivím.
Zmenšujeme čínské nebezpečí konkrétně jak? Že jsme řekli, že od teď chceme vyrábět elektřinu jen z jejich solárních panelů a ukládat do jejich baterií nebo tím, že jsme řekli, že si zakážeme naše spalovací auta a budeme kupovat jejich baterkáče případně drahé baterie do u nás vyrobených karosérií (ovšem opět z jejich dílů nebo surovin) Takže kde konkrétně vidíš tu "práci na zmenšení Čínského nebezpečí"?
Jistě že má všechno zajistit trh a on by to taky zajistil nebýt toho, že soudruzi v Bruselu se neustále snaží všechno řídit skrz zákazy, příkazy a dotace. Kombinace centrálně řízeného trhu z Bruselu s prvky tržního prostředí v našem podání nějak skřípe a myslet si že to vyřeší ještě více zákazů a a nařízení je poněkud iluzorní.
"A my se otevřeně snažíme poškodit Rusko" Kde čerpáš podklady pro tento názor?
A Překupníci jedou o sto šest, peníze totiž NIKDY NESMRDI!!!
To ma EU delat?
Samozrejme ze jsi schopen ovlivňovat. Treba uz tim, ze přestaneš sirit ruskou propagandu.
Krásný priklad je Slovensko. Tam hybridního válka dostala do vlády Fica ktery okamzite zacal Rusku pomáhat.
A na Slovensku vyhrál Fico ze stejnýho důvodu jako vyhraje Babiš příští volby. Nestojí za tím žádný Rusko, ale neschopnost předchozí vlády, arogance a neumění komunikace vůči voličům. Osobně budu volit taky někoho kdo bude umět bouchnout občas do stolu a říct do Bruselu jasné NE!
Fico vyhrál protoze jede populistickou politiku založenou na vyvolávání strachu a nenavisti.
A hned jak byl zvolen zacal podlezat rusku.
Budes tedy volit nějakého vůdce?
- bez sankci by rusko melo daleko vetsi moznosti v pokračování ve válce a zabíjení.
Aktualne sledujes o cem Orban rozhodl.
Od invaze a zavedeni sankci je jasne pozorovatelný problem ruska v podobe kurzu rublu a úrokových sazeb.
Aktualne muzes pozorovat jak Orban zablokoval pomoc Ukrajine. Ukrajine ktera je brutalne napadena a brani se.
Rusko prodává většinu ropy mimo cenové stropy
https😐/www.tydenikhrot.cz/…a-sankce-obchazi
https😐/eurozpravy.cz/…-stropu.6ewyjghk
https😐/www.kurzy.cz/…ritom-mely-vest/
Ty uz jsi uplne propadl rusku… 😢
Orgán jediny zablokoval pomoc pro Ukrajinu. Ukrajinu ktera se brani agresivitě ruska.
Proboha to je pro evropu naprosto zakladni vec pomoc Ukrajine.
Rusko dela na mediální scéně v evrope maximální tlak aby tu pomoc zastavilo.
Ty tomu pomáhas. Proste dalsi co podlehnout ruske propagandě.
Ty chces mit skoro sousední zem kterou uchvátilo rusko zabíjením?
+ nechá vydělat překupníkům z půlky světa
Znižovať závislosť od ropy má význam. Eliminovať ju žiaľ nevieme. A podľa mňa by nám viac pomohli iné investície ako do EV. Napr. funkčnejšie a rýchlejšie vlaky, vyššie zdanenie plastov a odpadu, cirkulárna ekonomika, podpora opravovní miesto nových vecí, atď, atď.
Bez ropy by sme žiaľ (!) skončili skôr ako bez včiel. Tým netvrdím, že sa netreba zbavovať závislosti od ropy. Ale kúpiť si druhé auto do rodiny v tom fakt nepomôže.
—-
Produkty, ktoré sú z veľkej časti, alebo úplne závislé na ropnom a plynárenskom priemysle:
1. Hnojivá: Syntetické hnojivá, ktorých výroba závisí na využití zemného plynu na výrobu amoniaku, sú kľúčové pre modernú poľnohospodársku výrobu. Bez nich by väčšina z nás nebola na svete.
2. Plasty
3. Liekové prípravky: Ropa je zdrojom základných chemikálií používaných pri výrobe liekov.
4. Syntetické tkaniny
5. Asfalt
... Pneumatiky, Kozmetika a hygienické produkty, Detergenty a čistiace prostriedky, Farby a nátery, Insekticídy a pesticídy.
😄 😄 😄 😄
Samozřejmě, že máš mít doma jen jeden talíř. Statistika se musí brát vážně. Nemáš co snídat ve více lidech a není vůbec běžné jezdit nad 50 km.
https😐/www.finmag.cz/…eli-dve-miliardy
A když si koupíš diesel, tak z tebe stát hlavně stáhne spotřební daň a DPH. Neodpustí ti nic.
Když ti zadotuje EV a ty si budeš dobíjet doma solárama, tak z tebe stát nemá zhola nic .
Konečne niečo o dotovanej nafte 🙈
Čo keby sme sa dohodli, že táto téma už tu bola dostatočne rozoberaná?