Elektromobilita
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeBaterie s pevným elektrolytem budou revoluční. V praxi si na ně ovšem počkáme
80 komentářů
Hendly
"To by v praxi znamenalo obrovský dojezd při relativně malé kapacitě akumulátoru."
Může autor tuhle větu vysvětlit?
PS: nebylo by lepší psát o něčem čemu rozumíte? Clickbait nadpis opravdu není kvalitní novinařina.
Může autor tuhle větu vysvětlit?
PS: nebylo by lepší psát o něčem čemu rozumíte? Clickbait nadpis opravdu není kvalitní novinařina.
Nejspíše tam mělo být při malé hmotnosti akumulátoru.
O takových akumulátorech čteme pořád a za posledních 12-13 se téměř žádný praktický posun nekonal.
O takových akumulátorech čteme pořád a za posledních 12-13 se téměř žádný praktický posun nekonal.
Zadny posun se nekonal???
😁 😁
https😐/www.electrive.com/…state-batteries/
Nio integrates 150 kWh semi-solid state batteries
Muzes mi ukazat 150kWh EV pred 12i lety?
WTF
😁 😁
https😐/www.electrive.com/…state-batteries/
Nio integrates 150 kWh semi-solid state batteries
Muzes mi ukazat 150kWh EV pred 12i lety?
WTF
A kolik ta batérie váží? Jakou má energetickou hustotu na jednotku hmotnosti a objemu?
https😐/www.energy.gov/eere/vehicles/articles/fotw-1234-april-18-2022-volumetric-energy-density-lithium-ion-batteries
In 2008, lithium-ion batteries had a volumetric energy density of 55 watt-hours per liter; by 2020, that had increased to 450 watt-hours per liter.
😲 😲 😲
Staci?
Kdyz pises prispevky o bateriich, tak o nich neco vis?
Obavam se, ze odpoved je: NE
In 2008, lithium-ion batteries had a volumetric energy density of 55 watt-hours per liter; by 2020, that had increased to 450 watt-hours per liter.
😲 😲 😲
Staci?
Kdyz pises prispevky o bateriich, tak o nich neco vis?
Obavam se, ze odpoved je: NE
:yes:
podle tehle pitomcu uz bylo vsechno obejeveno a vynalezeno a patentovej urad se muze zrusit ...
podle tehle pitomcu uz bylo vsechno obejeveno a vynalezeno a patentovej urad se muze zrusit ...
Ale to vůbec ne. Jen nebudu propadat falešnýmu pocitu, že ICE končí.
Falesny pocit je to jen u Toyoty a BMW.
Plany snad vsech ostatnich automobilek jsou jasne.
Vazne nadrazujes sve pocity planum automobilek??
😁
https😐/www.caranddriver.com/…-gas-sales-2040/
Six Major Automakers Agree to End Gas Car Sales Globally by 2040
At the United Nations Climate Change Conference, six automakers and 30 countries signed a pledge to end sales of gas and diesel-powered cars worldwide by 2040.
The agreement also includes phasing out sales of those vehicles by 2035 in “leading markets.”
Ford, General Motors, Mercedes-Benz, Volvo, Jaguar Land Rover, and Chinese automaker BYD all signed, as did two dozen fleet operators including Uber.
Neco se zmenilo na teto dohode?
Automobiles bilky obycejne nemeni dlouhodobe plany na zaklade kratkodobeho vykyvu, ktery ke vsemu poradne ani zadnym vykyvem neni.
Plany snad vsech ostatnich automobilek jsou jasne.
Vazne nadrazujes sve pocity planum automobilek??
😁
https😐/www.caranddriver.com/…-gas-sales-2040/
Six Major Automakers Agree to End Gas Car Sales Globally by 2040
At the United Nations Climate Change Conference, six automakers and 30 countries signed a pledge to end sales of gas and diesel-powered cars worldwide by 2040.
The agreement also includes phasing out sales of those vehicles by 2035 in “leading markets.”
Ford, General Motors, Mercedes-Benz, Volvo, Jaguar Land Rover, and Chinese automaker BYD all signed, as did two dozen fleet operators including Uber.
Neco se zmenilo na teto dohode?
Automobiles bilky obycejne nemeni dlouhodobe plany na zaklade kratkodobeho vykyvu, ktery ke vsemu poradne ani zadnym vykyvem neni.
Je dobře, že si zmínil největší automobilku světa, ještě ti ale vypadl třeba Stellantis. Plány všech ostatních automobilek jsou jasné. Přežít v čase a vydělat. Na EV nevydělají, takže třeba Stellantis
https😐/www.auto.cz/…ellantisu-150826
Peugeot a Citroen vrací zpátky spalovací modely viz třeba:
https😐/zpravy.aktualne.cz/…3abac1f6b220ee8/
Mé pocity klidně vynech. Soustřeď se na fakta 😉
https😐/www.auto.cz/…ellantisu-150826
Peugeot a Citroen vrací zpátky spalovací modely viz třeba:
https😐/zpravy.aktualne.cz/…3abac1f6b220ee8/
Mé pocity klidně vynech. Soustřeď se na fakta 😉
Celý pack váží 575 kg, jen o 20 kg více než 100kWh baterka. Má totiž semi-solid-state články s hustotou 360 Wh/kg.
Tvl, ty jsi nikdy o tom ani nečetl, ale máš svá moudra co? Tohle tvrdit, ze baterie se nikam neposunuly, je jako dost ukázka inteligence zarytych odpůrců ev.
Ano přesně tak. Žádný zásadní posun se nekonal. Baterky jsou pořád těžký, drahý a mají malou kapacitu. Při poškození neuhasitelně hoří.
Chces tim rict, ze baterie pred deseti lety byla stejne těžká, draha a s malou kapacitou jako je dnes?
Nevím jestli před 10 lety. To EV ještě nefrčely. To až po zinscenované pseudo kauze Dieselgate. Takže řekněme před 7 lety, ale jo to byly stejně těžký, drahý s mizernou kapacitou.
Jako že není žádný posun v bateriích za posledních 13 let? 😲
Pořád jsou to všechno jen baterie....a pohon na bateríe je u aut slepá ulička...... 😒] 😒] 😒]
Počkej. Buďme objektivní. Pokud se podaří zdvojnásobit kapacitu při poloviční hmotnosti a poloviční ceně za baterii, tak pak začnou EV dávat smysl. Toho se ovšem v této dekádě asi nedočkáme, takže spalovák to jistí :yes:
DonVito
EV dramaticky zlevnuji a rozsiruji se i bez SSB.
https😐/cleantechnica.com/…-vehicle-prices/
“In recent months, price parity between EVs and ICE has almost seemed possible,”
:yes: :yes:
https😐/cleantechnica.com/…-vehicle-prices/
“In recent months, price parity between EVs and ICE has almost seemed possible,”
:yes: :yes:
Tvl....ale je to jen tím, že výrobci záměrně ICE zdražují a tak kompenzují zlevňování BEV....tvl....
To by logicky znamenalo, ze treba Tesla je ve velke financni nevyhode, kdyz nemuze vydelavat na svou produkci EV tim, ze prodava predrazene spalovaky… zajimave, ze zrovna Tesle se dari dobre, zatimco velci OEM jako VW se v tom placaji…
Anebo je taky uplne klidne mozne, ze v tom klasicti OEM nejsou moc dobri a neumi vyrobit levne EV.
To mi zni jako vice logicke
Anebo je taky uplne klidne mozne, ze v tom klasicti OEM nejsou moc dobri a neumi vyrobit levne EV.
To mi zni jako vice logicke
Je ještě třetí možnost. Ti, co si kupovali ICE a ty jsou dražší, tak jdou právě té Tesle. Ta ve finanční nevýhodě není, protože nemusí štěpit síly na vývoj ICE a vývoj EV.
My jsme potenciální zlevňování EV zaplatili a stále platíme nákupem ICE. Z toho důvodu, že pro spoustu lidských činností nebo potřeb jsou EV nepoužitelná.
Samozřejmě se nebráním tomu, jakmile na nabití ujedu 1000km, dojedu na charger a za finanční obdobu tankování nádrže za 15min odjedu, si EV koupit, naopak.
Samozřejmě se nebráním tomu, jakmile na nabití ujedu 1000km, dojedu na charger a za finanční obdobu tankování nádrže za 15min odjedu, si EV koupit, naopak.
vetsina lidi jede 1000km+ v jednom dni jen parkrat v roce a zbytek krouzi kolem komina
a vsadim boty, ze vetsina aut byla dal nez 500km od komina jen kdyz je vezli od vyrobce do salooonu
a vsadim boty, ze vetsina aut byla dal nez 500km od komina jen kdyz je vezli od vyrobce do salooonu
Dostáváme se k tomu, co je potřeba pro firemní a rodinné účely. Většina prodejů nových aut je privat? Asi ne...
ale predstava, ze firemni auta jezdi vesmes 500+km denne je zcestna
nektery samozrejme jo, ale pochybuju, ze jich je vic jak 20%
jako druhy auto do rodiny s dojezdem 300-400km je EV pro vetsinu naprosto dostacujici
a nekoukej na cenu auta kapsou cloveka chudy postkomunisticky zeme, kterou 40+ roku devastovali komousi
nektery samozrejme jo, ale pochybuju, ze jich je vic jak 20%
jako druhy auto do rodiny s dojezdem 300-400km je EV pro vetsinu naprosto dostacujici
a nekoukej na cenu auta kapsou cloveka chudy postkomunisticky zeme, kterou 40+ roku devastovali komousi
Podívej se na prodeje v EU, pokud nebereš TMY, tak vše ostatní jsou malá, levná nebo relativně levná auta.
Proč by měla firemní auta nutně jezdit 500+ km denně? Resp. je jasné, že většina lidí nepotřebuje jezdit 500+ denně. Ale někdy ano, někdo častěji někdo méně často. A pak je to, při použití současné EV techniky, problém. Málokdo chce svou cestu plánovat v závislosti na potřebách svého auta, a to je při EV nutnost, jak a kudy pojedu, abych dojel, nabil... To je prostě zásadní omezení a je jedno jestli denní nebo jen občasné. Až se technologie zlepší natolik, aby provoz EV fungoval podobně jako provoz ICE, tj. jak píše webpaja, reálný dojezd nad 500 km, možnost okamžitého přístupu k nabíjení kdekoliv (v podobné hustotě jako čerpačky) a doba nabíjení do plna do těch 15 min, pak EV bez problémů kompletně nahradí ICE. Do té doby, s výjimkou těch druhých třetích aut do rodiny ve velkých městech, bude EV prodáváno pouze za použití silného politickoekonomického tlaku vlád, potažmo EU.
Prosim te, Dinare, svez se nekdy Teslou.
Pak snad pochopis, ze to "planovani" spociva v zadani cile do navigace. 😁
At se tu neztrapnujes jak v diskuzi o Cybertrucku, komunikacnich protokolech a 48V...
Pak snad pochopis, ze to "planovani" spociva v zadani cile do navigace. 😁
At se tu neztrapnujes jak v diskuzi o Cybertrucku, komunikacnich protokolech a 48V...
Nejsi trochu mimo? Četl jsi vůbec téma na které jsem reagoval já i Dinar?
Ne, plánování delší cesty zcela jistě u EV nespočívá pouze u zadání cíle do navigace, pokud tím cílem není nabíječka.
Ne, plánování delší cesty zcela jistě u EV nespočívá pouze u zadání cíle do navigace, pokud tím cílem není nabíječka.
Ano, protože to auto ti v navigaci naplánuje i nabíjecí zastávky po cestě.
Ano, o tom mluvím, auto ti plánuje cestu, bezvadný... Navíc, tou cestou není jen trasa samotná, ale i plán cesty ve smyslu, chci jet na tři dny na pět míst po Evropě (jezdím tak běžně), kdy jedinými kriterii plánu jsou časy schůzek a moje fyzické možnosti denního nájezdu. Zastávky na doplnění paliva jsou zcela podružná věc, která do plánu cesty nemá proč zasahovat, tedy naprosto nevidím důvod akceptovat je (použitím EV) jako zásadní milníky ve svých plánech cesty.
Chcete-li se tu jeden druhého utvrzovat v tom, že pro vás není EV žádné omezení, utvrzujte se, mně je to šumák.
Chcete-li se tu jeden druhého utvrzovat v tom, že pro vás není EV žádné omezení, utvrzujte se, mně je to šumák.
No však to je o tom, že to plánování zastávek navigací z toho dělá více podružnou věc, než kdybys je musel plánovat sám. To neznamená, že to není omezení, ale zas z toho nedělej větší problém, než jaký to ve skutečnosti je. Sám si neplánuješ cestu v závislosti na potřebách svého auta, auto to dělá za tebe tak, aby to omezení bylo pro tebe co nejmenší (to neznamená, že to omezení není, ale zmenšuje se). Pokud navíc ví, že budeš mít v cíli destination charging, tak to navigace může uzpůsobit tak, abys zbytečně někde nenabíjel těsně před cílem cesty na 80 %, když tam můžeš dojet s 25 % a nabít to pak v cíli cesty.
Pajo, pro tebe to plati taky.
😄
Sedni do Tesly, zadej 1000km vzdaleny cil a vyraz.
Tak vypada planovani cesty s EV.
Je smutne, ze se tu poustite do komentu o planovani cest s EV s nulovou zkusenosti o tomto topicu!
😄
Sedni do Tesly, zadej 1000km vzdaleny cil a vyraz.
Tak vypada planovani cesty s EV.
Je smutne, ze se tu poustite do komentu o planovani cest s EV s nulovou zkusenosti o tomto topicu!
preco sa snazis ? 😊 niektori ludia nikdy nepochopia, ze zivot sa nesklada len zo sedenia doma na riti a travenia casu na socialnych sietach, alebo v praci par km od mamahotela. takym tazko vysvetlis, ako je dolezite, aby malo auto dojazd aspon 500km kazdeho pocasia . ludia bez rodiny a zaujmov mimo virtualny svet nikdy nepochopia ako dolezite je mat dopravny prostriedok, ktorym sa bez stresu dostanes kam potrebujes a nemusis neustale sledovat cas, pocasie, kapacitu baterie a termin kde mas byt, pocas celej jazdy. proste auto, ktore sluzi Tebe a nie Ty jemu. je to nieco podobne, ako ked mna niekto presviedca, ze je fuj mat vykonny 6valec, ked uplne v pohode staci 3valec. je predsa len na mne, ake si urcim parametre auta, za ktore som ochotny zaplatit urcitu sumu.
jeden z tu pritomnych mi raz napisal, ze cestovanie po svete su pre neho vyhodene peniaze. ja na rozdiel o neho jeho nazor respektujem a nebudem ho presviedcat ake je uzasne, ze som precestoval velku cast sveta a ze on je uplny tupec, lebo poriadne neopustil hranice republiky.
jeden z tu pritomnych mi raz napisal, ze cestovanie po svete su pre neho vyhodene peniaze. ja na rozdiel o neho jeho nazor respektujem a nebudem ho presviedcat ake je uzasne, ze som precestoval velku cast sveta a ze on je uplny tupec, lebo poriadne neopustil hranice republiky.
Hlavne nechapem, kde sa v tebe berie ta drzost mudrovat nad tym, kolko na svojom aute, ktore som zo svojho zaplatil a 100 krat zdanil najazdim km a v akom rezime. 😂 a rozhodovat o tom, ake auto si mam kupit a ako jazdit. Takych rozumbradov by tu bolo🫵
Ale no tak to je prece svoboda.
On si svobodne zvani a ty se svobodne ohradis, co mu je do tebe, no a pak si svobodne rozhodnes cim budes jezdit.
On si svobodne zvani a ty se svobodne ohradis, co mu je do tebe, no a pak si svobodne rozhodnes cim budes jezdit.
Ok. Já dlouhodobě vidím největší problém v tom, že k výrobě baterií jsou potřeba vzácné minerály a ty se vyskytují "vzácně" a jejich dolování a zpracování je neekologické a nákladné.
Osobně bych vsadil na vodík. Logicky....kdyby se vynaložilo takové úsilí s vodíkem, jako se vynaložilo v případě BEV, tak by dnes cena vodíku byla úplně někde jinde....
Osobně bych vsadil na vodík. Logicky....kdyby se vynaložilo takové úsilí s vodíkem, jako se vynaložilo v případě BEV, tak by dnes cena vodíku byla úplně někde jinde....
lithia jsou 3 pr*dele, letos cena klesla na 1/4, cobalt neni potreba a je otazka, z ceho budou baterku za 5 nebo 10 roku
nebud takovej pesimista dedku
vodik mozna u nakladaku a lokomotiv, u osobaku tezko
navic abys vyrabel vodik levne, musis mit levnou zelenou elektriku
a ty zatim zas tolik neni a jeste nejakej patek nebude
a zacit s tim driv - vime jak dopad sosanskej solarni tunel z 2005
oklepavat se z toho budeme az do 2030 vcetne
pritom stacilo pockat 5 roku a bylo by zeleny elektriky vic a bez dotaci
nebud takovej pesimista dedku
vodik mozna u nakladaku a lokomotiv, u osobaku tezko
navic abys vyrabel vodik levne, musis mit levnou zelenou elektriku
a ty zatim zas tolik neni a jeste nejakej patek nebude
a zacit s tim driv - vime jak dopad sosanskej solarni tunel z 2005
oklepavat se z toho budeme az do 2030 vcetne
pritom stacilo pockat 5 roku a bylo by zeleny elektriky vic a bez dotaci
Nesouhlasím. Bez dotací by to nešlo. Ale ano, mělo se to provést jinak....
To je furt to samy.
Jeee vyrabej elektrinu, kde se vezme vsechno to uhli? Vsechna ta ropa?
Jeee vyrabej vrtule, kam je dame?
Jeee vyrabej solary, kde na to vezmou material? Kam to postavi?
Jeee vyrabej baterky, kde na to vezmou kobalty a lithia a ja vevim co jeste.
Jeee jak budeme nabijet elektricky auta? Kam postavime ty nabijecky? Jak natahame ty kabely? Jak vylepsime ty trafa?
Konce to nema.
A mezi tim se svet posunuje rychle kupredu.
Vytezi se co je potreba, upravi se co je potreba, vyrobi se co je potreba, nabiji se ode je potreba … :-!
Neco s dotacema neco bez nich.
Jeee vyrabej elektrinu, kde se vezme vsechno to uhli? Vsechna ta ropa?
Jeee vyrabej vrtule, kam je dame?
Jeee vyrabej solary, kde na to vezmou material? Kam to postavi?
Jeee vyrabej baterky, kde na to vezmou kobalty a lithia a ja vevim co jeste.
Jeee jak budeme nabijet elektricky auta? Kam postavime ty nabijecky? Jak natahame ty kabely? Jak vylepsime ty trafa?
Konce to nema.
A mezi tim se svet posunuje rychle kupredu.
Vytezi se co je potreba, upravi se co je potreba, vyrobi se co je potreba, nabiji se ode je potreba … :-!
Neco s dotacema neco bez nich.
Zase ten vodík? 😁
Vodik je naprosto super, dokud nezacnes premyslet o jeho vyrobe, o jeho distribuci, o nakladech na to vsechno.
Mimochodem nejvetsi problem je skutecne distribuce.
Do letadel super. Do autobusu nebo nakladaku asi proc ne.
Do osobnich aut nemas sanci.
Si vem ze i kdybys mel distribucni sit plne v provozu - stejne si Mirai nikdo nekoupi oproti autu na baterky.
Mimochodem nejvetsi problem je skutecne distribuce.
Do letadel super. Do autobusu nebo nakladaku asi proc ne.
Do osobnich aut nemas sanci.
Si vem ze i kdybys mel distribucni sit plne v provozu - stejne si Mirai nikdo nekoupi oproti autu na baterky.
Nemáš pravdu. Vše je to jen o penězích. Jak píši nahoře, kdyby se do vodíku investovalo tolik času a peněz co do BEV, tak všechny negativy Tebou vyjmenované, by byly už dávno vyřešeny.
Mnohokrat nejen zde ctu kritiku EU ve smyslu ze by chtěla menit fyzikální zakony pomoci predpisu. Jedna vec je ze to neni pravda.
Ale druha vec je, ze nasledne od tech samých lidi viz Pradeda ctu ze staci jen cas a penize na to ty fyzikální zakony zmenit😀
Ale druha vec je, ze nasledne od tech samých lidi viz Pradeda ctu ze staci jen cas a penize na to ty fyzikální zakony zmenit😀
Není, je to o fyzikálních zákonech a tom, jak se dokážeš přiblížit 100% účinnosti. Ve vodíku máš tolik procesů navíc, že to nedává smysl už ani selským rozumem. Jak máš elektřinu, je jednodušší a efektivnější ji použít jako elektřinu přímo v elektromobilu, než tam blbnout se ztrátovou výrobou vodíku z ní, ztrátovým stlačováním vodíku a ztrátovou výrobou elektřiny zpět z tohoto vodíku. Tam ztrácíš tolik energie, že to energeticky nedává vůbec smysl. To by se ten vodík musel vyrábět nějak, kde není elektřina, jinak je to násobně efektivnější prohnat přes baterku, přes kterou to v těch vodíkových autech mimochodem jde taky.
Vzácné materiály nejsou takový problém. Lithia je docela dost, cena klesá, u levných baterek se nahrazuje ještě levnějším sodíkem. Kobalt dnešní liionky skoro už nemají (hodně se snižuje podíl kobaltu jak v baterkách NCM, tak třebas LiFePO, na které se ve velkém přechází, ho nemají vůbec).
Vodík je energetický nesmysl, dobrý jako "odpad" při nadbytečné výrobě elektřiny, kterou už není kde uložit, ale jinak je to nesmysl. Na ujetý kilometr vyžaduje násobně větší množství vstupní energie než pro klasické baterkové auto.
Vodík je energetický nesmysl, dobrý jako "odpad" při nadbytečné výrobě elektřiny, kterou už není kde uložit, ale jinak je to nesmysl. Na ujetý kilometr vyžaduje násobně větší množství vstupní energie než pro klasické baterkové auto.
Z mého pohledu bych si ho rád určitě nekoupil, protě ten průběh spalovacích motorů, jejich projev a možnost s tím pracovat mě baví, ale pokud by to blo jak píšeš, tak by holt člověk znuděně bezemočně bzučel a alespoň by neřešil problémy dojezdu a tankování. S tím už by se přežívat dalo.
Arese
Koukam, ze sis nasel novy zdroj informaci k AF.
😁
Hruza jaky ctes neustale srance.
Nerad bych sdilel apokalypticke nazory tve nebo Sichtarove.
PS Optikou ucetniho se samozrejme ESG chapat neda... K tomu je potreba znalost vice nez jednoho oboru - pocitani penez.
😁
Hruza jaky ctes neustale srance.
Nerad bych sdilel apokalypticke nazory tve nebo Sichtarove.
PS Optikou ucetniho se samozrejme ESG chapat neda... K tomu je potreba znalost vice nez jednoho oboru - pocitani penez.
gil54
...do běžných osobních EV je proto, že zatím nikdo nedokáže říct, kdy se podaří odstranit nebo alespoň výrazně eliminovat negativa. A zda se to vůbec nějak rozumně zdaří. Proto se odhaduje čas v rámci roků a očekává se, že se to neutuchající snahou a výzkumem snad, možná podaří vyřešit. Výhody jsou sice lákavé, ale.....
(Ve srovnání se současnými bateriemi - velmi špatně snášejí nízké teploty, tj pod nulou, nižší životnost resp. snesou méně cyklů, prakticky neakceptují rychlonabíjení tak, jak je dnes již možné a běžné a mají větší ztráty.)
SSB je můj oblíbenej šlágr, každej rok. Píšu to každej rok už tak pět šest let stejně a pořád to +/- platí, zatím nic nového.
(Ve srovnání se současnými bateriemi - velmi špatně snášejí nízké teploty, tj pod nulou, nižší životnost resp. snesou méně cyklů, prakticky neakceptují rychlonabíjení tak, jak je dnes již možné a běžné a mají větší ztráty.)
SSB je můj oblíbenej šlágr, každej rok. Píšu to každej rok už tak pět šest let stejně a pořád to +/- platí, zatím nic nového.
A az SSB budou, tak budes delat jakoby nic.
😁
😁
Ty zas děláš jakoby nic u zpráv o hroucení trhu s elektrozkraty! 😒] :no:
Trh elektromobilov stále rastie, aké hroucení? Prečo ťa to vlastne tak hnevá a zaujíma? Prečo más vôbec tú potrebu dávať všade odkaza na to, aká je elektromobilita zlá? Veď si také niečo nemusíš kupovať. Nemusíš dokonca ani otvárať tieto články, nebodaj diskusie k nim. Quo vadis?
Presne takto vypada analyticke mysleni hejteru.
Zpomaleni rustu nazyvaji "zhroucenim trhu".
Neskutecny jelita
Srry, to jsem si nemohl odpustit
Zpomaleni rustu nazyvaji "zhroucenim trhu".
Neskutecny jelita
Srry, to jsem si nemohl odpustit
Ne, nemám nic proti SSB. Uvítal bych jejich používání v běžných EV.
Jen se snažím objektivně vnímat realitu.
Normálně, bez plytkých klišé, jako že doba je elektrická. (Nezaměňovat s dobou kamennou, bronzovou ledovou nebo třeba železnou.)
Jen se snažím objektivně vnímat realitu.
Normálně, bez plytkých klišé, jako že doba je elektrická. (Nezaměňovat s dobou kamennou, bronzovou ledovou nebo třeba železnou.)
Renoo
tyhle baterky už hodně hodně dlouho. V roce 2017 tvrdili, že v roce 2022 bude hotová. Není. V roce 2020 slibovali, že bude v roce 2025 a nebude. Takže máme další termín a to 2027. Dvakrát posunuli termín o 5 let. Bude to teda 2032?
V roce 2032 uz na beton bude vic nez 50% novych aut na zapade elektrickych, podle me tak 75%
Z toho odhaduju cca polovina cinske znacky, protoze to budou LEPSI EV za NIZSI cenu. Evropani neumi udelat dobre mainstream EV. I evropske “premiove” znacky maji zpocene celo.
Z toho odhaduju cca polovina cinske znacky, protoze to budou LEPSI EV za NIZSI cenu. Evropani neumi udelat dobre mainstream EV. I evropske “premiove” znacky maji zpocene celo.
Posouvani terminu Toyoty v oblasti EV neni prekvapive.
Toyota ma nulovou motivaci k posunu EV.
Nastesti to jde velmi dobre i bez jejich SSB.
Toyota ma nulovou motivaci k posunu EV.
Nastesti to jde velmi dobre i bez jejich SSB.
canár
Mě to příjde jak,,zářné zítřky".Již,již brzy bude na světě ráj,,,,.A reálně,raději pomlčet.To je jako u fotovoltaiky-jaká je reálná návratnost,u nás?Raději se neptat.Ale má to pozitivum,pro firmy s fotovoltaikou je to kšeft.
Přesně tak. Technologie, která zdaleka není dovyvinutá (a kdo ví, jestli vůbec bude), ale melounoví fanatici v Bruselu už naplánovali její masové využívání v praxi. Typická levičácká idiocie! 😲 :no:
Ja Prvni 123
A v praxi?
Nova generace prinese... vetsi baterky.
I kdyz i na ty mensi uz neni dost materialu.
Nova generace prinese... vetsi baterky.
I kdyz i na ty mensi uz neni dost materialu.
Znas vyvoj cen lithia?
Nezda se, ze by lithia bylo malo.
:-!
Nezda se, ze by lithia bylo malo.
:-!
S cenou se da "carovat", a caruje.
Lithia proste je omezene mnozstvi.
Solanky jeste mene, a ze zeme se tezi desive neekolickym a neekonomickym zpusobem.
Pro jednoduchost: tezis tuny materialu z hlubinneho dolu, a pak ho rozpoustis kyselinou sirovou.
No proste zelene zitrky.
Lithia proste je omezene mnozstvi.
Solanky jeste mene, a ze zeme se tezi desive neekolickym a neekonomickym zpusobem.
Pro jednoduchost: tezis tuny materialu z hlubinneho dolu, a pak ho rozpoustis kyselinou sirovou.
No proste zelene zitrky.
Vis kolik lithia je potreba za zivotnost prumerneho EV? A o tom, ze se bude po konci zivotnosti recyklovat je jiste zbytecny ti psat...
😁
A kolik ropy je treba vytezit, prepravit pres pul Zemekoule, vyrafinovat za zivotnost prumerneho fosilu???
:-!
Kolikrat je tve auto asi horsi nez moje?
350x? 😉
https😐/elektrickevozy.cz/…do-elektromobilu
Výsledky nové studie potvrzují, což už dávno víme
Nicméně že to bude až takový rozdíl, jsme popravdě nečekali 😲
Elektromobily jsou v celkovém cyklu mnohonásobně čistší než spalovací auta
Nemas zac. Zase ses dozvedel neco noveho. Nekorespondujiciho s tvym videnim sveta (apokalypsa pri omezeni spotreby ropy).
Tudiz to budes zurive odmitat, kopat kolem sebe a urazet...
Bez jedineho realneho argumentu.
:no:
PS Jestlize by se ti moje studie nezdala, klidne poskytni sva data. Rad ti je zrecenzuji.
😄
😁
A kolik ropy je treba vytezit, prepravit pres pul Zemekoule, vyrafinovat za zivotnost prumerneho fosilu???
:-!
Kolikrat je tve auto asi horsi nez moje?
350x? 😉
https😐/elektrickevozy.cz/…do-elektromobilu
Výsledky nové studie potvrzují, což už dávno víme
Nicméně že to bude až takový rozdíl, jsme popravdě nečekali 😲
Elektromobily jsou v celkovém cyklu mnohonásobně čistší než spalovací auta
Nemas zac. Zase ses dozvedel neco noveho. Nekorespondujiciho s tvym videnim sveta (apokalypsa pri omezeni spotreby ropy).
Tudiz to budes zurive odmitat, kopat kolem sebe a urazet...
Bez jedineho realneho argumentu.
:no:
PS Jestlize by se ti moje studie nezdala, klidne poskytni sva data. Rad ti je zrecenzuji.
😄
Pořád se nachází nová a nová ložiska lithia. Těžba lithia se dá dělat několika způsoby, ty se stávají stále ekologičtějšími (i bez té kyseliny sírové). Lithium se dá recyklovat. Lithium se dá nahradit (např. sodíkem v Na-Ion baterkách, které teď zažívají boom).
"Při zpracováním surového benzinu, který bývá zpravidla silně zakalen přítomnou vodou, postupuje se tak, že se nejdříve promísí pomocí stlačeného vzduchu s malým množstvím koncentrované (soustředěné) kyseliny sírové.. "
https😐/krohne.com/…renskem-prumyslu
Hlavně že si necháváte furt nalévat do hlavy nesmysle od autofora a spol...
U ropných paliv ten "desive neekolickym" asi nevadí...
U baterie ten postup proběhne jednou. U paliv stale dokola s každým spálenym litrem.
https😐/krohne.com/…renskem-prumyslu
Hlavně že si necháváte furt nalévat do hlavy nesmysle od autofora a spol...
U ropných paliv ten "desive neekolickym" asi nevadí...
U baterie ten postup proběhne jednou. U paliv stale dokola s každým spálenym litrem.
😁
A utesovat se, ze elektromobilita se nerozviji podle planu.
No nastesti cisla celosvetovych prodeju EV hovori jasne.
:yes😒br />
A SSB jsou jen otazkou casu. Jestli budou v roce 2025 nebo 2027 neni az tak podstatne.
Přesně toto bude brzdou rozvoje prodeje EV do doby příchodu a reálného zlepšení fungování baterií SSB.
Podle všeho nebudou ani 25, ani 27, ale masověji už na konci desetiletí.
dat 200k za novou baterku do auta staryho treba 10 roku a prodlouzit mu zivot o dalsich 10 roku by nemusel byt problem, kdyz obcas slysim, kolik kdo dal za opravu 10 letyho klumpru.
vyrobci by se zastavbou novy baterky musely pocitat u soucasnych aut
me se vracej na uprade treba 10 lety pristroje
vymenim procesor, par elytu, a jsou jako novy s novejma vlastnostma
pravda je, ze na tom spis prodelavam i kdyz uprava stoji 10 nasobek ceny soucastkek, ale je to o duveryhodnosti
To ma byt smutná zprava smerem k EV?
https😐/autaprozeny.cz/…lovacim-motorem/