Design
Nový Volkswagen ID.2 na první skice. Nejlevnější elektromobil VW bude stát pod 600 tisíc
77 komentářů
Oto Bezák
2
Pokládat auto za takovou cenu, jako levné je výsměch a je jedno jestli je na baterku nebo spalován. Jen to ukazuje jak vysoko si žíje manažerství a jak moc jsou mimo normální život.
možná pořád není to, co si trh žádá. Na druhou stranu 600tis v roce 2025 je vlastně cena, za kterou se před lety prodávalo elektrické CitiGO (po zohlednění inflace) a to byl docela hit... Tak uvidíme...
Na Citygo ztrata cca 200 tisic Kc na kus.
Ale ono to snizilo flotilove emise, a to usetrilo vic nez 200 tisic na kus.
Proto z niceho nic prisel a pak zas ze dne na den zmizel.
Ale ono to snizilo flotilove emise, a to usetrilo vic nez 200 tisic na kus.
Proto z niceho nic prisel a pak zas ze dne na den zmizel.
známe tahle vyjádření VW. Nefunguje nám pořádně tepelné čerpadlo? Tak zákazníkům řekneme, že nejsou čipy.
Lidi kupují EV, které bastíme na koleni s minimální marží, což nám bude podkopávat nohy až budeme prodávat ID.3 a podobné za dvojnásobek? Tak řekneme, že tohle dotujeme a proto to musí skončit.
Lidi kupují EV, které bastíme na koleni s minimální marží, což nám bude podkopávat nohy až budeme prodávat ID.3 a podobné za dvojnásobek? Tak řekneme, že tohle dotujeme a proto to musí skončit.
Proč by se mělo něco, co dávno existuje😒br />
https😐/youtu.be/8flSRQXdrtE?si=bWVBs_vAqoRnO_m2
představovat na první skice??????????
https😐/youtu.be/8flSRQXdrtE?si=bWVBs_vAqoRnO_m2
představovat na první skice??????????
To píšou strašný jelita. :no: Za každou cenu pro koncern vytvářej hype kde žádnej není.
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Hele ten design ale nesedí. V tom filmu na youtube je hatchback, zatím co na té designové skice je evidentně SUV. 😄
No veď toto má byť silueta ID.2, ale SUV. Autorovi ako keby nejak uniklo, že to budú dva modely - elektro B hatch a SUV, tak ako to má väčšina konkurentov. Bude to zaujímavý boj o cenovo dostupné elektro s rozumnými parametrami. Ale kým VW príde s týmto crossoverom, Citroen e-C3 už bude mať facelift. 😊
Pravda, že já jsem četl jen nadpis a podnadpis a následný myšlenkový průjem jsem už nechal být. VW prezentuje ID.2 už dost dlouho a tak by nový počin zasloužil minimálně smysluplnou větu na úvod a ne toto. Jako vždy na konkurenčních webech informace smysl dávají, ale tady si to člověk musí vždycky domyslet, dohledat, dopočítat, nebo radši vzdát.
Ja jsem celkem EV optimista, ale podle me VW dost uskodi, ze nemluvi pravdu, tedy ze lze.
To auto za 600 tisic v roce 2026 nebude.
Dam vysvetleni - rekneme inflace 5% (samozrejme bude vyssi) takze 600 / 1.05^3 = 518 dnesnich tisic Kc.
A je mi lito, ale za dnesnich 518 tisic Kc nejde vyrobit EV. To nezvladne ani Tesla, natoz VW.
Pro predstavu totalne zakladni Polo s 5st manualem a 95k motorem dnes stoji 500 tisic presne.
No a protoze lzou, a protoze se projekt beztak zpozdi, a protoze mezitim konkurence z ciny bude poradne tlacit, tak se to VW cele hodne vymsti.
Zrovna jsem koukal jak ID7 dostalo tezce napraskany od Tesly a BYD … :-! https😐/youtu.be/y-f9mLCxgrw?si=OtwIB5N4gkutW1Or
A to jeste ani nejde koupit a uz ted technicky nestiha.
To auto za 600 tisic v roce 2026 nebude.
Dam vysvetleni - rekneme inflace 5% (samozrejme bude vyssi) takze 600 / 1.05^3 = 518 dnesnich tisic Kc.
A je mi lito, ale za dnesnich 518 tisic Kc nejde vyrobit EV. To nezvladne ani Tesla, natoz VW.
Pro predstavu totalne zakladni Polo s 5st manualem a 95k motorem dnes stoji 500 tisic presne.
No a protoze lzou, a protoze se projekt beztak zpozdi, a protoze mezitim konkurence z ciny bude poradne tlacit, tak se to VW cele hodne vymsti.
Zrovna jsem koukal jak ID7 dostalo tezce napraskany od Tesly a BYD … :-! https😐/youtu.be/y-f9mLCxgrw?si=OtwIB5N4gkutW1Or
A to jeste ani nejde koupit a uz ted technicky nestiha.
Inflace 5 % je zhůvěřilost - s tou přece do budoucna nemůžeme počítat (zhůvěřilost je i cílování na 2 %, ale dejme tomu...)
Tak to by nebulo u VW žádnou novinkou. Když připravovali ID3, tak taky šéf VW sliboval, že bude stát jako dobře vybavený Golf TDI! 😒] :no:
Že dnes predávajú predražené benzínové Polo v základe predsa nemá nič s tým, za koľko budú vedieť vyrobiť elektrickú ID.2. Že sa navyšované ceny benziňákov raz stretnú s elektro je už blízka budúcnosť. Niekde sa to už aj deje, napr. BMW rad 4.
Pokiaľ si to Stellantis sám nejak nedotuje pre senzáciu, tak budúci rok bude mať na trhu porovnateľne veľké auto za 564-tisíc korún a európskej výroby. Za tri roky to isté musí VW zvládnuť s prstom v nose.
Pokiaľ si to Stellantis sám nejak nedotuje pre senzáciu, tak budúci rok bude mať na trhu porovnateľne veľké auto za 564-tisíc korún a európskej výroby. Za tri roky to isté musí VW zvládnuť s prstom v nose.
Počin Stellantisu je pro mě lehce kontroverzní. Odrbaná platforma, v základu snad ani infotainment, 44kWh baterie a maximálka 135 km/h. Člověk by si rád myslel, že alternativa od VW bude univerzálnější.
Inflaci jaksi logicky žádná automobilka nezmiňuje. Totiž nikdo neví, zda bude inflace 1% a nebo 100% že ano. A automobilka a vlastně jakýkoli výrobce čehokoli slíbí jednoduše cenu jaká by byla aktuální. A nebo nějaká automobilka snad uvádí, že cena automobilu bude podle inflace?
Konkurence z Číny možná bude, možná taky ne. Záleží na tom, jak dlouho bude e😜ort dotovat a zda bude clo. A taky se uvidí, kolik morálního odpadu v EU máme. Třeba tak moc ne.
Pokud se stane to nejhorší a automobilky to položí tak bude zle a mnozí i ze střední třídy budou na ty levné čínské elektriky koukat smutnýma očima, protože ani na ty nebudou mít prachy. Jak tu padne automotive, tak jdeme do haj...u a my v ČR především.
Konkurence z Číny možná bude, možná taky ne. Záleží na tom, jak dlouho bude e😜ort dotovat a zda bude clo. A taky se uvidí, kolik morálního odpadu v EU máme. Třeba tak moc ne.
Pokud se stane to nejhorší a automobilky to položí tak bude zle a mnozí i ze střední třídy budou na ty levné čínské elektriky koukat smutnýma očima, protože ani na ty nebudou mít prachy. Jak tu padne automotive, tak jdeme do haj...u a my v ČR především.
a tady se píše o roku 2026.
Rozhodně neznáme cenu a velikosti baterek v roce 2026.
Pokud cena bude vysoká, nebude tak vysoká produkce, o které se mluví.
Ve Španělsku se má vyrábět 3 000 000 ID.2 sourozenců, navíc má vzniknout konkurence, třeba Tesla 2 se má vyrábět ještě ve větším počtu.
Rozhodně neznáme cenu a velikosti baterek v roce 2026.
Pokud cena bude vysoká, nebude tak vysoká produkce, o které se mluví.
Ve Španělsku se má vyrábět 3 000 000 ID.2 sourozenců, navíc má vzniknout konkurence, třeba Tesla 2 se má vyrábět ještě ve větším počtu.
Tesla 2 je uplne jina pisnicka.
To je to, ceho se VW obava.
Jenze Tesla zaprve neslibuje nemozne (protoze to ted nemaji zapotrebi) a za druhe JE schopna produkovat extremne efektivne a v obrovskych poctech a s modernejsimi technologiemi - a technologicky skok ve vyrobe je jediny mozny zpusob, jak produkovat levne EV.
Nic moc o Modelu 2 nerikaji a to je presne ukazatel toho, ze to mysli s Modelem 2 uplne vazne.
Zatim se vi, ze 2 je vice mene narysovana, ze vyrobni linka bude minimalne o generaci pred ostatnimi a ze neni cas postavit na to novou fabriku v Mexiku, ale zacne se v existujici fabrice (v Texasu). Vzhledem k tomu, ze fabriku daji od zakladu k prvni produkci behem 3 let, tak je celkem jasny, ze Model 2 bude na trhu odhadem 2026.
Jinak tady je zazita nejaka predstava, ze zabehle automobilky maji v produkci levnych EV vyhodu napr diky svym zkusenostem, jenze realne je opak pravdou - ta tendence vyuzivat jiz existujici technologie (jak vyroby, tak i “polickovych” soucastek) je tezce znevyhodnuje - misto inovace a soustredeni se na novou eru se snazi uplacat EV stylem kompromis za kompromisem.
To se tyka predevsim VW a Toyoty. Stellantis to zda se celkem chape a Ford podle vseho taky, ale ten na mala EV zkratka neni pripraven.
To je to, ceho se VW obava.
Jenze Tesla zaprve neslibuje nemozne (protoze to ted nemaji zapotrebi) a za druhe JE schopna produkovat extremne efektivne a v obrovskych poctech a s modernejsimi technologiemi - a technologicky skok ve vyrobe je jediny mozny zpusob, jak produkovat levne EV.
Nic moc o Modelu 2 nerikaji a to je presne ukazatel toho, ze to mysli s Modelem 2 uplne vazne.
Zatim se vi, ze 2 je vice mene narysovana, ze vyrobni linka bude minimalne o generaci pred ostatnimi a ze neni cas postavit na to novou fabriku v Mexiku, ale zacne se v existujici fabrice (v Texasu). Vzhledem k tomu, ze fabriku daji od zakladu k prvni produkci behem 3 let, tak je celkem jasny, ze Model 2 bude na trhu odhadem 2026.
Jinak tady je zazita nejaka predstava, ze zabehle automobilky maji v produkci levnych EV vyhodu napr diky svym zkusenostem, jenze realne je opak pravdou - ta tendence vyuzivat jiz existujici technologie (jak vyroby, tak i “polickovych” soucastek) je tezce znevyhodnuje - misto inovace a soustredeni se na novou eru se snazi uplacat EV stylem kompromis za kompromisem.
To se tyka predevsim VW a Toyoty. Stellantis to zda se celkem chape a Ford podle vseho taky, ale ten na mala EV zkratka neni pripraven.
Pobavilo, že Tesla neslibuje nemožné, protože teď to nemají zapotřebí… Šéfino vždy sľubuje nemožné, on je proste taký, jeho ego a štýl práce.
Kompromis, ktorý z toho nakoniec vyjde je aj tak na konci veľmi úspešný. Ledaže by nebol, oklepe sa a vymyslí niečo iné :-! .
https😐/www.visualcapitalist.com/…s-by-model-2023/
Kompromis, ktorý z toho nakoniec vyjde je aj tak na konci veľmi úspešný. Ledaže by nebol, oklepe sa a vymyslí niečo iné :-! .
https😐/www.visualcapitalist.com/…s-by-model-2023/
Ty kdysi úspěšná a uznávaná automobilko.
Přesně tak. Pokud tam alespoň jako alternativu nedají spalovací motor (což nedají, protože to ta speciální el. platforma zřejmě neumožňuje), zůstanou prodeje toto elektrokřápu daleko za očekáváním. Jako je tomu vždy, a to i u konkurentů. Jenže Stellantis má pak vždycky v záloze i spalovací provedení, které zoufale prodeje zachrání! 😄 :yes:
... sklonu čelního skla přímo stříká na všechny strany, protože tak agresivní sklon čelního skla se jen tak nevidí. 😁
Tak zrovna dnes je v Nemecku konec dotaci.
Takze se VW prestane zbytecne dotovat a bude se muset zacit snazit ze svyho. :yes:
https😐/www.auto-motor-und-sport.de/…rderung-beendet/
Jsem zvedavej, co se stane s cenami EV po novem roce i u nas, jelikoz v Cesku jsou samozrejme plus minus nemecky ceny... Jenze u nas dotace nula a podle toho zde prodeje EVcek vypadaji.
Osobne predpokladam vyznamne snizeni napr. u (bez dotaci neprodejneho) id.3 s absurdni cenou az od milionu Kc. Ocekavam rychly pokles minimalne o 100.000Kc a navic, ze se prodejci budou muset snazit a nabizet slevy.
Dotace ve vedlejsi silne zemi a nedotovani u nas nadelalo podle meho nazoru cenovou paseku. Podle pohybu cen EV od VW v lednu, nejpozdeji v unoru (aby to nebylo tak okate) uvidime, jak moc byly dotace zneuzivany resp. stat - Nemecko a nemecky (cesky si to bez dotaci nekoupil) zakaznik oskubavan
Takze se VW prestane zbytecne dotovat a bude se muset zacit snazit ze svyho. :yes:
https😐/www.auto-motor-und-sport.de/…rderung-beendet/
Jsem zvedavej, co se stane s cenami EV po novem roce i u nas, jelikoz v Cesku jsou samozrejme plus minus nemecky ceny... Jenze u nas dotace nula a podle toho zde prodeje EVcek vypadaji.
Osobne predpokladam vyznamne snizeni napr. u (bez dotaci neprodejneho) id.3 s absurdni cenou az od milionu Kc. Ocekavam rychly pokles minimalne o 100.000Kc a navic, ze se prodejci budou muset snazit a nabizet slevy.
Dotace ve vedlejsi silne zemi a nedotovani u nas nadelalo podle meho nazoru cenovou paseku. Podle pohybu cen EV od VW v lednu, nejpozdeji v unoru (aby to nebylo tak okate) uvidime, jak moc byly dotace zneuzivany resp. stat - Nemecko a nemecky (cesky si to bez dotaci nekoupil) zakaznik oskubavan
co se stane po ukončení umweltbonusu v Německu.
Podle mě, jako první zareagoval Renault, který prodává 87kWh BEV kolem 1 milionu.
Podle mě, jako první zareagoval Renault, který prodává 87kWh BEV kolem 1 milionu.
A o tom to je. 87kWh ve vybavením aute za tuhle cenu. Proc tedy stejne penize stoji auta co maji poloviční baterii?
EV maji obrovsky prostor pro pokles ceny.
EV maji obrovsky prostor pro pokles ceny.
Neviem kto a koľko (diskutér) zarába ale skúste pochopiť že našich končinách je pre väčšinu ľudí dať za auto 1M Kč (inflácia/neinflácia) brutálne veľa. A za EV to obyčajný ľud už nedá vôbec.
A jaka je pointa?
Ze auta okolo milionu jsou neprodejna?
Jinak nezapomen, ze diskutujeme pod clankem o EV za 600.000Kc.
Jaka je prumerna cena novyho spalovaku? 😲
Ze auta okolo milionu jsou neprodejna?
Jinak nezapomen, ze diskutujeme pod clankem o EV za 600.000Kc.
Jaka je prumerna cena novyho spalovaku? 😲
Kolega písal niečo o Renolte za jedničku, a nestojím ani za tento mikro VW za 600t. Ostávam radšej u spaľovákov čo mám a je to viac eko.
Uz jsem to tu vysvetloval.
Ale nejvic eko BY byl okamzity prechod na EV, samozrejme nabijene obnovitelnou energii.
Na paleni ropy neni ekologickeho vubec nic. Cim dyl budes dojizdet svuj fosil, tim hur. Samozrejme kdyz nepocitam to, ze si koupis jiny fosil. 😄
Mne nevadi cim jezdis. Jen nepis hlouposti o ekologii.
Ale nejvic eko BY byl okamzity prechod na EV, samozrejme nabijene obnovitelnou energii.
Na paleni ropy neni ekologickeho vubec nic. Cim dyl budes dojizdet svuj fosil, tim hur. Samozrejme kdyz nepocitam to, ze si koupis jiny fosil. 😄
Mne nevadi cim jezdis. Jen nepis hlouposti o ekologii.
Vy si tu cenotvorbu predstavujete ako hurvinek valku. Problem pri ev je, ze technologia sa rychlo meni a stary junk v zlave si aj tak nikto normalny nekupi. id3 je tak slabe auto, ze by to museli zlavit min o polovicu aby nieco predali. Ked chcem ev, tak si kupim najmodernejsiu verziu. Napriklad enyak. Mame doma kodiaka, tak nam momentalne predajca vola v jednom kuse a otravuje s tou kopou srotu. Uz sme ju mali dvakrat doma
Vy EV hejteri uz si konecne rozmyslete, co vlastne psat. 😉
Na jednu stranu pisete, ze vyvoj baterek ani EVcek neni vubec znat a EV jsou porad stejne drahy a spatny...
Na druhou stranu pisete, ze EV se vyviji tak rychle, ze je kvuli tomu nikdo nechce, ze si radeji pocka.
😲
Jinak presednout z Kodiaqa do Enyaqa musel byt otresny zazitek. Protoze ses pote musel vratit ke svymu ucukanymu dieselu s otresnym zvukem a se start-stopem. A netvrd mi tu, ze tvuj Kodiaq jezdi lip....
Nebo ze ho mas pro radost z jizdy jako arese.
😁
PS My fanousci EV narozdil od tebe vime, co tu cenotvorbu skutecne tvori. 😉
A id.3 byl ted vyznamne aktualizovan. I kdyz je pravda, ze pohon i baterky zustaly stejny.
Na jednu stranu pisete, ze vyvoj baterek ani EVcek neni vubec znat a EV jsou porad stejne drahy a spatny...
Na druhou stranu pisete, ze EV se vyviji tak rychle, ze je kvuli tomu nikdo nechce, ze si radeji pocka.
😲
Jinak presednout z Kodiaqa do Enyaqa musel byt otresny zazitek. Protoze ses pote musel vratit ke svymu ucukanymu dieselu s otresnym zvukem a se start-stopem. A netvrd mi tu, ze tvuj Kodiaq jezdi lip....
Nebo ze ho mas pro radost z jizdy jako arese.
😁
PS My fanousci EV narozdil od tebe vime, co tu cenotvorbu skutecne tvori. 😉
A id.3 byl ted vyznamne aktualizovan. I kdyz je pravda, ze pohon i baterky zustaly stejny.
Start Stop inteligentní řidič automaticky vypíná okamžitě po nastartování (nebo ho má úpravou v programu řidicí jednotky vypnutý napořád). 🙂
Ja nie som ev hejter a kodiaka mam zadarmo, takze darovanemu konovi na zuby nepozeram. A pisal som tu uz milion krat, ze kodiak nie je buhvico... tak ako enyak. Tak ako som tu pisal milion krat, nech si kazdy kupi co chce. Takze neviem pochopit ludi ako ty, co maju potrebu vypisovat hluposti pod kazdym druhym clankom...
Muzes napsat, s cim se ti jezdi lip? 😁
Kdyz nejsi hejter... 😉
Protoze znamka hejtera je ta, ze neprizna zadnou vyhodu EV...
Mohl bys i napsat, co ti vadi na Enyaqu.
Mne treba pocitove slabe brzdy a to, ze skutecne pusobi tezkopadne. Ale v porovnani s Kodiakem?
Kdyz nejsi hejter... 😉
Protoze znamka hejtera je ta, ze neprizna zadnou vyhodu EV...
Mohl bys i napsat, co ti vadi na Enyaqu.
Mne treba pocitove slabe brzdy a to, ze skutecne pusobi tezkopadne. Ale v porovnani s Kodiakem?
Na kodiaku mi vadi vsetko, je to auto usite lacnou ihlou, v dobovom golfe je vsetko poskladane lepsie, nic nevrze a su pouzite rovnake a lepsie materialy za polovicnu cenu kodiaka pri rovnakej technike. V tom je enyak lepsi aj oproti id4 a interier posobi lepsie. Jazdne vlastnosti ma nenadchynaju ani pri kodiaku ani pri enyaku, je to suv nuda. A kedze byvam v centre mesta u mna ev ako auto nema sancu. Lebo ja si vsetko dojdem za minutu pesi a ked sadam do auta tak smer dialnica a stovky km.
No ja mel samozrejme spis na mysli rozdily v pohonu.
No alespon ze nevynasis Kodiaka do nebes. :yes:
No alespon ze nevynasis Kodiaka do nebes. :yes:
Tak terajsi vw 2l dizel papka olej, ale ide to teraz a pojde to aj o 20 rokov 1000km doprava, 1000km dolava, je to jedno. Ev pohon s biedou ide teraz a cim viac to pouzivas ako auto, tak tym menej to ide.
Ty vis neco o dnesnich EV? Tvoji posledni vetu nechapu vubec. 😄
Chtel jsem se te zeptat, ktery VW diesel ma zaruku milion km?
😁 😁 😁
A kolik narves u 2.0TDI za dvacet let do udrzby? Ja vlastnim co se tyce pohonu (krome vymeny chladici kapaliny) bezudrzbove EV...
Chtel jsem se te zeptat, ktery VW diesel ma zaruku milion km?
😁 😁 😁
A kolik narves u 2.0TDI za dvacet let do udrzby? Ja vlastnim co se tyce pohonu (krome vymeny chladici kapaliny) bezudrzbove EV...
Ja nepotrebujem vediet o ev nic. Je to vec, ktora ma sluzit mne, ako sa rozhodnem ja. A mojim potrebam nevyhovuje. Este raz, ja sa nepotrebujem valat kolo komina, do obchodu, lekara, kina atd. Ked ja sadnem do auta, malo krat urobim menej ako par stoviek km. Mam doma tsi golf co ma najazdenych 110k km a z toho asi 105k po dialniciach. To mi ziadne ev neda
VW uz reagoval ze prej snizi produkci EV 2024 o 60%.
Problem jsou ale odbory.
Takze evidentne nemaji prostor jit cenou dolu.
Problem jsou ale odbory.
Takze evidentne nemaji prostor jit cenou dolu.
Zaujímavé, máš k tomu 60% poklesu nejaký odkaz? Díky!
https😐/www.bnnbloomberg.ca/volkswagen-cuts-ev-production-at-german-sites-as-demand-craters-1.1976530
Tohle je prvni kolo, jeste maji byt 2 nasledujici redukce produkce EV. Jsou to ale spekulace. Uvidime.
Tohle je prvni kolo, jeste maji byt 2 nasledujici redukce produkce EV. Jsou to ale spekulace. Uvidime.
Jj, k tomu oznámili, že zastavujú výrobu ID3 a Cupra Born pre nízky dopyt a nepredĺžia 500 zamestnancom zmluvy na dobu určitú v Zwickau.
https😐/www.chip.de/…b_185057899.html
Hoci dodávky elektrických áut vzrástli za prvých deväť mesiacov roka o 45 %, finančný riaditeľ spoločnosti Arno Antilitz oznámil, že objednávky elektrických vozidiel v Európe klesli na 150 000 (z 300 000 v minulom roku).
https😐/www.chip.de/…b_185057899.html
Hoci dodávky elektrických áut vzrástli za prvých deväť mesiacov roka o 45 %, finančný riaditeľ spoločnosti Arno Antilitz oznámil, že objednávky elektrických vozidiel v Európe klesli na 150 000 (z 300 000 v minulom roku).
No kdyz Diess pred lety VW varoval, tak reakce odboraru byla, ze Diesse vykopli.
😁
Kazdej trochu soudnej clovek z oboru vedel, co s Giga-Berlin bude nasledovat. Jen odbory ne.
A to nemluvim o EV z Ciny.
https😐/www.e15.cz/…stnancum-1385018
"Tesla vás může připravit o práci, řekl šéf Volkswagenu Diess svým zaměstnancům"
5. listopadu 2021 · 08:55
Obcas je dobre se ohlednout. Nejen si precist, ze mezi mistnimi diskutery nenavideny Diess (a ja) mel pravdu. Rozumny clovek se ohledne, zhodnoti jestli mel pravdu a pripadne poupravi svuj nazor.
Rika se tomu sebereflexe.
Nerozumny se chova jak decko a kope kolem sebe...
Mistni diskuteri, co predpovidali krach Tesle a neustale tvrdi, ze EV jsou slepa ulicka, ted breci, ze je nekonkurenceschopnej VW. WTF
Komu asi ubira prodeje TMY???
😁
Kazdej trochu soudnej clovek z oboru vedel, co s Giga-Berlin bude nasledovat. Jen odbory ne.
A to nemluvim o EV z Ciny.
https😐/www.e15.cz/…stnancum-1385018
"Tesla vás může připravit o práci, řekl šéf Volkswagenu Diess svým zaměstnancům"
5. listopadu 2021 · 08:55
Obcas je dobre se ohlednout. Nejen si precist, ze mezi mistnimi diskutery nenavideny Diess (a ja) mel pravdu. Rozumny clovek se ohledne, zhodnoti jestli mel pravdu a pripadne poupravi svuj nazor.
Rika se tomu sebereflexe.
Nerozumny se chova jak decko a kope kolem sebe...
Mistni diskuteri, co predpovidali krach Tesle a neustale tvrdi, ze EV jsou slepa ulicka, ted breci, ze je nekonkurenceschopnej VW. WTF
Komu asi ubira prodeje TMY???
Jestli budou dva modely id.2 all a id.2 all SUV.
Nebo jen jeden. Nedivil bych se, kdyby byl jen ten crossover. Na tom se vydelava lip. 20.000Eur za male auto je moc. Ale 20.000Eur za male SUV (jehoz naklady jsou skoro totozne) je malo! 😁
Volvo nabizi take jen EX30 - "SUV"...
Edit😒br /> Ale asi se pletu. Id.2 psali uvedeni o rok driv a od 20.000Eur. 😄 Nechal jsem se zmast zdejsim clankem. WTF
Kazdopadne to budou sympaticka relativne dostupna pouzitelna lokalne bezemisni auta.
:yes: :yes: :yes😒br />
Az se tohoto auta budou delat planovane pocty obdobne s TM2, tak to bude elektricky masakr TDIcek! 😁
Nebo jen jeden. Nedivil bych se, kdyby byl jen ten crossover. Na tom se vydelava lip. 20.000Eur za male auto je moc. Ale 20.000Eur za male SUV (jehoz naklady jsou skoro totozne) je malo! 😁
Volvo nabizi take jen EX30 - "SUV"...
Edit😒br /> Ale asi se pletu. Id.2 psali uvedeni o rok driv a od 20.000Eur. 😄 Nechal jsem se zmast zdejsim clankem. WTF
Kazdopadne to budou sympaticka relativne dostupna pouzitelna lokalne bezemisni auta.
:yes: :yes: :yes😒br />
Az se tohoto auta budou delat planovane pocty obdobne s TM2, tak to bude elektricky masakr TDIcek! 😁
Již dříve napsali, že se všichni ID.2 sourozenci budou dělat ve Španělsku, i ten SUV a v množství 3 000 000.
Tudiz je spatne napsany zdejsi clanek predevsim nadpis, ktery mota oba modely dohromady.
"Nový Volkswagen ID.2 na první skice. Nejlevnější elektromobil VW bude stát pod 600 tisíc" - bude oprava?
Melo by tam tedy byt "id.2 all SUV", ne?
"Nový Volkswagen ID.2 na první skice. Nejlevnější elektromobil VW bude stát pod 600 tisíc" - bude oprava?
Melo by tam tedy byt "id.2 all SUV", ne?
Dokonce i Škoda Small se bude vyrábět ve Španělsku.
třeba bude koncern VAG konkurenceschopnější, používat budou bateriové celky od Hyundai
https😐/www.idnes.cz/…30_automoto_lobl
https😐/insideevs.com/…tems-volkswagen/
https😐/www.idnes.cz/…30_automoto_lobl
https😐/insideevs.com/…tems-volkswagen/
Diky za zajimave info.
Nicmene nektere veci jsou tam dost zkreslene.
"V souvislosti s elektromobilitou evropské automobilky ztratily letitý náskok, který si vybudovaly v oblasti spalovacích motorů."
Toto plati mozna ve vyssich tridach.
A u dieselovych aut.
Jinak mi to prijde spis jako marketingova legenda...
To je muj pohled. Rad se pobavim v cem byla Evropa napred.
Pro me jsou dulezita usporna a cista auta a tam jednoznacne ve fosilech (bez zasuvky) vede Toyota s Hondou se svymi hybridy. Jinak se da rici celosvetove, ze jestli ma nekdo naskok ve spalovacich motorech, tak je to Toyota, cemuz odpovidaji i vysledky prodeju...
Nicmene nektere veci jsou tam dost zkreslene.
"V souvislosti s elektromobilitou evropské automobilky ztratily letitý náskok, který si vybudovaly v oblasti spalovacích motorů."
Toto plati mozna ve vyssich tridach.
A u dieselovych aut.
Jinak mi to prijde spis jako marketingova legenda...
To je muj pohled. Rad se pobavim v cem byla Evropa napred.
Pro me jsou dulezita usporna a cista auta a tam jednoznacne ve fosilech (bez zasuvky) vede Toyota s Hondou se svymi hybridy. Jinak se da rici celosvetove, ze jestli ma nekdo naskok ve spalovacich motorech, tak je to Toyota, cemuz odpovidaji i vysledky prodeju...
Tak samozřejmě je to přehnaná novinářská lichotka koncernu VAG, aby nevypadali jako totální lůzři.
Skoro před 100 lety, v roce 1927, přišlo na trh Bugatti Royale. Osmiválec s více než 12-litrovým objemem, extrémní kultivovaností chodu (Étore Bugatti to testoval tak, že naplnil skleničku vína po okraj, položil na běžicí motor a nic se nesmělo vylít), extrémní otáčkový rozsah (auto bylo navženo tak, aby mohlo trvale jezdit bez řazení na druhý převodový stupeň a to od 0 do 160 km/h, zatímco první a třetí převodový stupeň byly "opce" pro speciální situace). Tento náskok dodnes nikdo nedohnal. Konec konců, je to právě koncern VW, který umí nabídnout 16válcový motor, zatímco mimoevropští výrobci jsou na maximu 8válců.
😁 😁 😁
Ted jsi me pobavil a nahral na smec.
Kazdy EV ktery dosahne 160km/h je lepsi nez tebou zminovany kultivocany unikat s "extremnim" otakovym rozsahem.
Jinak k fosilum😒br /> Ve 14;01 jsem napsal
"Toto plati mozna ve vyssich tridach."
😉
Klidne tvuj prispevek muzeme brat jako potvrzeni mozneho.
Ted jsi me pobavil a nahral na smec.
Kazdy EV ktery dosahne 160km/h je lepsi nez tebou zminovany kultivocany unikat s "extremnim" otakovym rozsahem.
Jinak k fosilum😒br /> Ve 14;01 jsem napsal
"Toto plati mozna ve vyssich tridach."
😉
Klidne tvuj prispevek muzeme brat jako potvrzeni mozneho.
Ano, EV to dokáží. Ale až po skoro 100 letech.
Ono toho mají EV a Bugatti Royale společného více. Třeba malý dojezd. Ani se 190-litrovou nádrží nedokázal dojet dál než asi 450 km.
Ale nejde jen o vyšší třídy. Evropa je charakteristická i malými motory. Dvouválce, tříválce apod.
Ono toho mají EV a Bugatti Royale společného více. Třeba malý dojezd. Ani se 190-litrovou nádrží nedokázal dojet dál než asi 450 km.
Ale nejde jen o vyšší třídy. Evropa je charakteristická i malými motory. Dvouválce, tříválce apod.
A proc nejvic takovych motoru vyrabi Toyota?
Utesovat se nejakym naskokem Evropy je blbost. Evropa musi zacit brat EV vazne, jinak bude v haji.
Utesovat se nejakym naskokem Evropy je blbost. Evropa musi zacit brat EV vazne, jinak bude v haji.
Ti co si objednali BEV, chtěli ho zaregistrovat a stihnout bonus do konce roku, již umweltbonus nedostanou.
Tedy i 6750€.
Tedy i 6750€.
Takže skončia už v tomto roku?
PS: Frantíci usúdili, že Čínske EV nie sú ekologicky vyrobené a dotáciu im zatrhli. Osobne mi je milšie skončenie dotácií všetky autá, ale aj tak zaujímavé a rozumné.
https😐/www.asiafinancial.com/…om-subsidies/amp
PS: Frantíci usúdili, že Čínske EV nie sú ekologicky vyrobené a dotáciu im zatrhli. Osobne mi je milšie skončenie dotácií všetky autá, ale aj tak zaujímavé a rozumné.
https😐/www.asiafinancial.com/…om-subsidies/amp
Viz vyse😒br />
DonVito
Dnes 06😁0
Konec dotaci
😉
Trocha ekofanatickych informaci. 😁
Nemas zac.
A k tvemu prispevku?
Je skvele, ze ve Francii ma EV v podstate nulove CELKOVE emise. Tudiz prechod na elektromobilitu je pro Francouze obrovskou vyhrou.
Zaroven se zbavuji zavislosti na rope.
Take si prokazatelne a bez debat zlepsuji ovzdusi, protoze jaderne elektrarny skutecne vzduch neznecistuji.
Dale vyznamne snizuji emise CO2.
A jako bonus penizky za energii jim zustanou doma.
Tomu rikam WIN WIN WIN WIN situace.
:yes: :yes: :yes😒br />
Jinak Renault-Nissan, kdyz odhledneme od ceny, ma skvela EVcka. A Citroen prichazi s prvnim poradnym dostupnym evropskym EV. :yes:
Bravo Francie
Future is Electric
DonVito
Dnes 06😁0
Konec dotaci
😉
Trocha ekofanatickych informaci. 😁
Nemas zac.
A k tvemu prispevku?
Je skvele, ze ve Francii ma EV v podstate nulove CELKOVE emise. Tudiz prechod na elektromobilitu je pro Francouze obrovskou vyhrou.
Zaroven se zbavuji zavislosti na rope.
Take si prokazatelne a bez debat zlepsuji ovzdusi, protoze jaderne elektrarny skutecne vzduch neznecistuji.
Dale vyznamne snizuji emise CO2.
A jako bonus penizky za energii jim zustanou doma.
Tomu rikam WIN WIN WIN WIN situace.
:yes: :yes: :yes😒br />
Jinak Renault-Nissan, kdyz odhledneme od ceny, ma skvela EVcka. A Citroen prichazi s prvnim poradnym dostupnym evropskym EV. :yes:
Bravo Francie
Future is Electric
U Francie to má logiku. Levná jaderná elektřina vybízí nejen k topení, ale i k pohonu vozidel.
Asi málokdo ví, že Francie byla v podstatě lídrem novodobé elektromobility. V roce 1990 byl na trh uveden Citroen C15 électrique, v roce 1998 Citroen Berlingo électrique. "Zelení" Němci šli tehdy směrem spalování zemního plynu. A ten jejich přístup se nezměnil. Němci jsou dodnes největší "spalovači" uhlí v EU a i ve světovém žebříčku spalování uhlí jsou v TOP 5.
Asi málokdo ví, že Francie byla v podstatě lídrem novodobé elektromobility. V roce 1990 byl na trh uveden Citroen C15 électrique, v roce 1998 Citroen Berlingo électrique. "Zelení" Němci šli tehdy směrem spalování zemního plynu. A ten jejich přístup se nezměnil. Němci jsou dodnes největší "spalovači" uhlí v EU a i ve světovém žebříčku spalování uhlí jsou v TOP 5.
No ja nasel, ze Nemecko je sedme.
https😐/yearbook.enerdata.net/coal-lignite/coal-world-consumption-data.html
Ale ok. Jinak vcelku souhlas. Podle me na Nemce melo velky vliv rusko. Odstavit jaderky a misto toho prejit na plyn. Hrozna blbost.
https😐/de.m.wikipedia.org/…wiki/Atomkonsens
https😐/yearbook.enerdata.net/coal-lignite/coal-world-consumption-data.html
Ale ok. Jinak vcelku souhlas. Podle me na Nemce melo velky vliv rusko. Odstavit jaderky a misto toho prejit na plyn. Hrozna blbost.
https😐/de.m.wikipedia.org/…wiki/Atomkonsens
Informacni hodnota clanku acz se blizi nule.
Autor bohuzel ani u id.2 ani u Macanu zrejme nepochopil o cem vlastne pise. To je muj dojem.
Nadpis zde je id.2, ale mel byt o id.2 all SUV.
U Macanu pise o kyberbezpecnosti noveho modelu, ale ve skutecnosti se to tyka Macanu stavajiciho.
Nerad bych mu krivdil. Jestli se pletu ja, tak se omluvim.
Autor bohuzel ani u id.2 ani u Macanu zrejme nepochopil o cem vlastne pise. To je muj dojem.
Nadpis zde je id.2, ale mel byt o id.2 all SUV.
U Macanu pise o kyberbezpecnosti noveho modelu, ale ve skutecnosti se to tyka Macanu stavajiciho.
Nerad bych mu krivdil. Jestli se pletu ja, tak se omluvim.
Ještě mi nikdo nevysvětlil jak se budou nabíjet miliony elektromobilů na českých sídlištích. Kde se vezme ta energie. A kdy se posílí ty staré elektrické rozvody aby to unesly.