Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Volkswagen ID.2 na první skice. Nejlevnější elektromobil VW bude stát pod 600 tisíc

Budoucí nejmenší elektromobil Volkswagenu se představuje na první oficiální skice. Láká na dynamickou siluetu a stylové designové doplňky. Německá značka slibuje jeden z nejlevnějších elektromobilů v Evropě.
Zpět na článek
16. 12. 2023 19:02
16. 12. 2023 19:41
16. 12. 2023 21:38
17. 12. 2023 00:44
16. 12. 2023 21:48
17. 12. 2023 22:35
16. 12. 2023 21:48
17. 12. 2023 06:30
17. 12. 2023 09:10
17. 12. 2023 10:25
17. 12. 2023 12:20
17. 12. 2023 13:00
17. 12. 2023 09:36
17. 12. 2023 09:40
17. 12. 2023 15:58
17. 12. 2023 17:30
17. 12. 2023 18:30
17. 12. 2023 07:00
17. 12. 2023 08:00
17. 12. 2023 13:37
17. 12. 2023 14:01
17. 12. 2023 14:22
17. 12. 2023 18:37
17. 12. 2023 18:50
17. 12. 2023 19:00
17. 12. 2023 19:05
17. 12. 2023 19:19
17. 12. 2023 07:42
17. 12. 2023 20:07
26. 12. 2023 09:52
1. 1. 2024 09:58
16. 12. 2023 18:16
Levné auto za 600tisíc
Pokládat auto za takovou cenu, jako levné je výsměch a je jedno jestli je na baterku nebo spalován. Jen to ukazuje jak vysoko si žíje manažerství a jak moc jsou mimo normální život.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barry Lyndon
16. 12. 2023 18:46
38 kWh za 600tis v holobytu
možná pořád není to, co si trh žádá. Na druhou stranu 600tis v roce 2025 je vlastně cena, za kterou se před lety prodávalo elektrické CitiGO (po zohlednění inflace) a to byl docela hit... Tak uvidíme...
Rozbalit vlákno
2
16. 12. 2023 19:44
Re: 38 kWh za 600tis v holobytu
Na Citygo ztrata cca 200 tisic Kc na kus.

Ale ono to snizilo flotilove emise, a to usetrilo vic nez 200 tisic na kus.
Proto z niceho nic prisel a pak zas ze dne na den zmizel.
Avatar - eLzyx
18. 12. 2023 01:34
Re: 38 kWh za 600tis v holobytu
známe tahle vyjádření VW. Nefunguje nám pořádně tepelné čerpadlo? Tak zákazníkům řekneme, že nejsou čipy.
Lidi kupují EV, které bastíme na koleni s minimální marží, což nám bude podkopávat nohy až budeme prodávat ID.3 a podobné za dvojnásobek? Tak řekneme, že tohle dotujeme a proto to musí skončit.
16. 12. 2023 19:02
ID2
Na YT je v Autogefühl už prezentace modelu i s interiérem..
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Mokrous
16. 12. 2023 19:13
Tvl! Co to je zase za nadpis a článek?!?!?!?!
Proč by se mělo něco, co dávno existuje:

https://youtu.be/8flSRQXdrtE?si=bWVBs_vAqoRnO_m2

představovat na první skice??????????
Rozbalit vlákno
6
Avatar - kuk
16. 12. 2023 19:22
Re: Tvl! Co to je zase za nadpis a článek?!?!?!?!
To píšou strašný jelita. :no: Za každou cenu pro koncern vytvářej hype kde žádnej není.
Avatar - Fomax
16. 12. 2023 22:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 12. 2023 21:37
Re: Tvl! Co to je zase za nadpis a článek?!?!?!?!
Hele ten design ale nesedí. V tom filmu na youtube je hatchback, zatím co na té designové skice je evidentně SUV. :-)
Avatar - Mokrous
16. 12. 2023 22:32
Re: Tvl! Co to je zase za nadpis a článek?!?!?!?!
No, nesedí hlavně hotentotština v článku. Viz níže.
16. 12. 2023 21:39
Re: Tvl! Co to je zase za nadpis a článek?!?!?!?!
No veď toto má byť silueta ID.2, ale SUV. Autorovi ako keby nejak uniklo, že to budú dva modely - elektro B hatch a SUV, tak ako to má väčšina konkurentov. Bude to zaujímavý boj o cenovo dostupné elektro s rozumnými parametrami. Ale kým VW príde s týmto crossoverom, Citroen e-C3 už bude mať facelift. :)
Avatar - Mokrous
16. 12. 2023 22:27
Re: Tvl! Co to je zase za nadpis a článek?!?!?!?!
Pravda, že já jsem četl jen nadpis a podnadpis a následný myšlenkový průjem jsem už nechal být. VW prezentuje ID.2 už dost dlouho a tak by nový počin zasloužil minimálně smysluplnou větu na úvod a ne toto. Jako vždy na konkurenčních webech informace smysl dávají, ale tady si to člověk musí vždycky domyslet, dohledat, dopočítat, nebo radši vzdát.
16. 12. 2023 19:41
Sliby chyby
Ja jsem celkem EV optimista, ale podle me VW dost uskodi, ze nemluvi pravdu, tedy ze lze.

To auto za 600 tisic v roce 2026 nebude.
Dam vysvetleni - rekneme inflace 5% (samozrejme bude vyssi) takze 600 / 1.05^3 = 518 dnesnich tisic Kc.

A je mi lito, ale za dnesnich 518 tisic Kc nejde vyrobit EV. To nezvladne ani Tesla, natoz VW.

Pro predstavu totalne zakladni Polo s 5st manualem a 95k motorem dnes stoji 500 tisic presne.

No a protoze lzou, a protoze se projekt beztak zpozdi, a protoze mezitim konkurence z ciny bude poradne tlacit, tak se to VW cele hodne vymsti.

Zrovna jsem koukal jak ID7 dostalo tezce napraskany od Tesly a BYD … :-! https://youtu.be/y-f9mLCxgrw?si=OtwIB5N4gkutW1Or
A to jeste ani nejde koupit a uz ted technicky nestiha.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Barry Lyndon
16. 12. 2023 20:11
Re: Sliby chyby
Inflace 5 % je zhůvěřilost - s tou přece do budoucna nemůžeme počítat (zhůvěřilost je i cílování na 2 %, ale dejme tomu...)
16. 12. 2023 21:38
Re: Sliby chyby
Tak to by nebulo u VW žádnou novinkou. Když připravovali ID3, tak taky šéf VW sliboval, že bude stát jako dobře vybavený Golf TDI! :-[] :no:
Avatar - Barry Lyndon
16. 12. 2023 23:54
Re: Sliby chyby
No a kolik dneska stojí vybavený GTD? A kolik stojí základní ID.3? Splněno :D :D
17. 12. 2023 00:44
Re: Sliby chyby
JJ, všechno je relativní! :-[] :no:
Avatar - twistedTSD
17. 12. 2023 00:48
Re: Sliby chyby
Tak to už právě zapomněl dodat, že tím dobře vybaveným Golfem TDI myslel GTD s "optimalizovaným" ceníkem. Naopak tehdy koncern plácal o 25 000 eurech.
16. 12. 2023 21:48
Re: Sliby chyby
Že dnes predávajú predražené benzínové Polo v základe predsa nemá nič s tým, za koľko budú vedieť vyrobiť elektrickú ID.2. Že sa navyšované ceny benziňákov raz stretnú s elektro je už blízka budúcnosť. Niekde sa to už aj deje, napr. BMW rad 4.
Pokiaľ si to Stellantis sám nejak nedotuje pre senzáciu, tak budúci rok bude mať na trhu porovnateľne veľké auto za 564-tisíc korún a európskej výroby. Za tri roky to isté musí VW zvládnuť s prstom v nose.
Avatar - twistedTSD
17. 12. 2023 00:58
Re: Sliby chyby
Počin Stellantisu je pro mě lehce kontroverzní. Odrbaná platforma, v základu snad ani infotainment, 44kWh baterie a maximálka 135 km/h. Člověk by si rád myslel, že alternativa od VW bude univerzálnější.
17. 12. 2023 22:35
Re: Sliby chyby
O tom že bude alternatíva od VW univerzálnejšia podľa mňa niet pochýb, ale určite nie za cenu e-C3. Aspoň nie v najbližších dvoch rokoch. Ale veď bodaj by som sa mýlil.
16. 12. 2023 21:48
Re: Sliby chyby
Inflaci jaksi logicky žádná automobilka nezmiňuje. Totiž nikdo neví, zda bude inflace 1% a nebo 100% že ano. A automobilka a vlastně jakýkoli výrobce čehokoli slíbí jednoduše cenu jaká by byla aktuální. A nebo nějaká automobilka snad uvádí, že cena automobilu bude podle inflace?

Konkurence z Číny možná bude, možná taky ne. Záleží na tom, jak dlouho bude export dotovat a zda bude clo. A taky se uvidí, kolik morálního odpadu v EU máme. Třeba tak moc ne.

Pokud se stane to nejhorší a automobilky to položí tak bude zle a mnozí i ze střední třídy budou na ty levné čínské elektriky koukat smutnýma očima, protože ani na ty nebudou mít prachy. Jak tu padne automotive, tak jdeme do haj...u a my v ČR především.
16. 12. 2023 20:04
Nikdo neví, co bude na konci roku 2024
a tady se píše o roku 2026.

Rozhodně neznáme cenu a velikosti baterek v roce 2026.

Pokud cena bude vysoká, nebude tak vysoká produkce, o které se mluví.
Ve Španělsku se má vyrábět 3 000 000 ID.2 sourozenců, navíc má vzniknout konkurence, třeba Tesla 2 se má vyrábět ještě ve větším počtu.
Rozbalit vlákno
3
16. 12. 2023 23:09
Re: Nikdo neví, co bude na konci roku 2024
Tesla 2 je uplne jina pisnicka.
To je to, ceho se VW obava.

Jenze Tesla zaprve neslibuje nemozne (protoze to ted nemaji zapotrebi) a za druhe JE schopna produkovat extremne efektivne a v obrovskych poctech a s modernejsimi technologiemi - a technologicky skok ve vyrobe je jediny mozny zpusob, jak produkovat levne EV.
Nic moc o Modelu 2 nerikaji a to je presne ukazatel toho, ze to mysli s Modelem 2 uplne vazne.

Zatim se vi, ze 2 je vice mene narysovana, ze vyrobni linka bude minimalne o generaci pred ostatnimi a ze neni cas postavit na to novou fabriku v Mexiku, ale zacne se v existujici fabrice (v Texasu). Vzhledem k tomu, ze fabriku daji od zakladu k prvni produkci behem 3 let, tak je celkem jasny, ze Model 2 bude na trhu odhadem 2026.

Jinak tady je zazita nejaka predstava, ze zabehle automobilky maji v produkci levnych EV vyhodu napr diky svym zkusenostem, jenze realne je opak pravdou - ta tendence vyuzivat jiz existujici technologie (jak vyroby, tak i “polickovych” soucastek) je tezce znevyhodnuje - misto inovace a soustredeni se na novou eru se snazi uplacat EV stylem kompromis za kompromisem.

To se tyka predevsim VW a Toyoty. Stellantis to zda se celkem chape a Ford podle vseho taky, ale ten na mala EV zkratka neni pripraven.
17. 12. 2023 09:38
Re: Nikdo neví, co bude na konci roku 2024
Pobavilo, že Tesla neslibuje nemožné, protože teď to nemají zapotřebí… Šéfino vždy sľubuje nemožné, on je proste taký, jeho ego a štýl práce.

Kompromis, ktorý z toho nakoniec vyjde je aj tak na konci veľmi úspešný. Ledaže by nebol, oklepe sa a vymyslí niečo iné :-! .

https://www.visualcapitalist.com/…s-by-model-2023/
17. 12. 2023 15:52
Re: Nikdo neví, co bude na konci roku 2024
No tyjo dobre ta Tesla drti EV konkurenci.
Avatar - Roman Horký
16. 12. 2023 20:37
Tož hodně štěstí s tém pertinaxem
Ty kdysi úspěšná a uznávaná automobilko.
Rozbalit vlákno
1
16. 12. 2023 21:41
Re: Tož hodně štěstí s tém pertinaxem
Přesně tak. Pokud tam alespoň jako alternativu nedají spalovací motor (což nedají, protože to ta speciální el. platforma zřejmě neumožňuje), zůstanou prodeje toto elektrokřápu daleko za očekáváním. Jako je tomu vždy, a to i u konkurentů. Jenže Stellantis má pak vždycky v záloze i spalovací provedení, které zoufale prodeje zachrání! :-) :yes:
16. 12. 2023 21:50
Hlavně, že agresivita...
... sklonu čelního skla přímo stříká na všechny strany, protože tak agresivní sklon čelního skla se jen tak nevidí. :D
Rozbalit vlákno
1
16. 12. 2023 22:53
Re: Hlavně, že agresivita...
Zase z toho bude spatne videt nahoru na semafory, nekup to
17. 12. 2023 06:30
Konec dotaci
Tak zrovna dnes je v Nemecku konec dotaci.

Takze se VW prestane zbytecne dotovat a bude se muset zacit snazit ze svyho. :yes:
https://www.auto-motor-und-sport.de/…rderung-beendet/
Jsem zvedavej, co se stane s cenami EV po novem roce i u nas, jelikoz v Cesku jsou samozrejme plus minus nemecky ceny... Jenze u nas dotace nula a podle toho zde prodeje EVcek vypadaji.

Osobne predpokladam vyznamne snizeni napr. u (bez dotaci neprodejneho) id.3 s absurdni cenou az od milionu Kc. Ocekavam rychly pokles minimalne o 100.000Kc a navic, ze se prodejci budou muset snazit a nabizet slevy.

Dotace ve vedlejsi silne zemi a nedotovani u nas nadelalo podle meho nazoru cenovou paseku. Podle pohybu cen EV od VW v lednu, nejpozdeji v unoru (aby to nebylo tak okate) uvidime, jak moc byly dotace zneuzivany resp. stat - Nemecko a nemecky (cesky si to bez dotaci nekoupil) zakaznik oskubavan
Rozbalit vlákno
23
17. 12. 2023 07:46
Nikdo zde nedokáže říct
co se stane po ukončení umweltbonusu v Německu.

Podle mě, jako první zareagoval Renault, který prodává 87kWh BEV kolem 1 milionu.
17. 12. 2023 08:57
Re: Nikdo zde nedokáže říct
A o tom to je. 87kWh ve vybavením aute za tuhle cenu. Proc tedy stejne penize stoji auta co maji poloviční baterii?
EV maji obrovsky prostor pro pokles ceny.
Avatar - speedfred
17. 12. 2023 17:22
Re: Nikdo zde nedokáže říct
Neviem kto a koľko (diskutér) zarába ale skúste pochopiť že našich končinách je pre väčšinu ľudí dať za auto 1M Kč (inflácia/neinflácia) brutálne veľa. A za EV to obyčajný ľud už nedá vôbec.
17. 12. 2023 22:40
Re: Nikdo zde nedokáže říct
A jaka je pointa?
Ze auta okolo milionu jsou neprodejna?
Jinak nezapomen, ze diskutujeme pod clankem o EV za 600.000Kc.

Jaka je prumerna cena novyho spalovaku? :-O
Avatar - speedfred
17. 12. 2023 23:21
Re: Nikdo zde nedokáže říct
Kolega písal niečo o Renolte za jedničku, a nestojím ani za tento mikro VW za 600t. Ostávam radšej u spaľovákov čo mám a je to viac eko.
18. 12. 2023 07:33
Re: Nikdo zde nedokáže říct
Uz jsem to tu vysvetloval.

Ale nejvic eko BY byl okamzity prechod na EV, samozrejme nabijene obnovitelnou energii.

Na paleni ropy neni ekologickeho vubec nic. Cim dyl budes dojizdet svuj fosil, tim hur. Samozrejme kdyz nepocitam to, ze si koupis jiny fosil. :-)

Mne nevadi cim jezdis. Jen nepis hlouposti o ekologii.
Avatar - speedfred
18. 12. 2023 09:52
Re: Nikdo zde nedokáže říct
Tu nejde o žiadnu ekológiu, celá zelená šaskaren stojí iba kopec peňazí ale mnohým to vyhovuje.
17. 12. 2023 09:10
Re: Konec dotaci
Vy si tu cenotvorbu predstavujete ako hurvinek valku. Problem pri ev je, ze technologia sa rychlo meni a stary junk v zlave si aj tak nikto normalny nekupi. id3 je tak slabe auto, ze by to museli zlavit min o polovicu aby nieco predali. Ked chcem ev, tak si kupim najmodernejsiu verziu. Napriklad enyak. Mame doma kodiaka, tak nam momentalne predajca vola v jednom kuse a otravuje s tou kopou srotu. Uz sme ju mali dvakrat doma
17. 12. 2023 10:25
Re: Konec dotaci
Vy EV hejteri uz si konecne rozmyslete, co vlastne psat. ;-)

Na jednu stranu pisete, ze vyvoj baterek ani EVcek neni vubec znat a EV jsou porad stejne drahy a spatny...

Na druhou stranu pisete, ze EV se vyviji tak rychle, ze je kvuli tomu nikdo nechce, ze si radeji pocka.
:-O

Jinak presednout z Kodiaqa do Enyaqa musel byt otresny zazitek. Protoze ses pote musel vratit ke svymu ucukanymu dieselu s otresnym zvukem a se start-stopem. A netvrd mi tu, ze tvuj Kodiaq jezdi lip....
Nebo ze ho mas pro radost z jizdy jako arese.
:D

PS My fanousci EV narozdil od tebe vime, co tu cenotvorbu skutecne tvori. ;-)
A id.3 byl ted vyznamne aktualizovan. I kdyz je pravda, ze pohon i baterky zustaly stejny.
17. 12. 2023 12:20
Re: Konec dotaci
Start Stop inteligentní řidič automaticky vypíná okamžitě po nastartování (nebo ho má úpravou v programu řidicí jednotky vypnutý napořád). 🙂
17. 12. 2023 13:00
Re: Konec dotaci
Hm je fakt “super” jit kolem rady aut co stoji na červenou a blafaji uplne k nicemu a jedine co z toho je je smrad.
17. 12. 2023 13:57
Re: Re: Konec dotaci
Ja nie som ev hejter a kodiaka mam zadarmo, takze darovanemu konovi na zuby nepozeram. A pisal som tu uz milion krat, ze kodiak nie je buhvico... tak ako enyak. Tak ako som tu pisal milion krat, nech si kazdy kupi co chce. Takze neviem pochopit ludi ako ty, co maju potrebu vypisovat hluposti pod kazdym druhym clankom...
17. 12. 2023 14:04
Re: Re: Konec dotaci
Muzes napsat, s cim se ti jezdi lip? :D
Kdyz nejsi hejter... ;-)

Protoze znamka hejtera je ta, ze neprizna zadnou vyhodu EV...

Mohl bys i napsat, co ti vadi na Enyaqu.
Mne treba pocitove slabe brzdy a to, ze skutecne pusobi tezkopadne. Ale v porovnani s Kodiakem?
17. 12. 2023 16:18
Re: Re: Re: Konec dotaci
Na kodiaku mi vadi vsetko, je to auto usite lacnou ihlou, v dobovom golfe je vsetko poskladane lepsie, nic nevrze a su pouzite rovnake a lepsie materialy za polovicnu cenu kodiaka pri rovnakej technike. V tom je enyak lepsi aj oproti id4 a interier posobi lepsie. Jazdne vlastnosti ma nenadchynaju ani pri kodiaku ani pri enyaku, je to suv nuda. A kedze byvam v centre mesta u mna ev ako auto nema sancu. Lebo ja si vsetko dojdem za minutu pesi a ked sadam do auta tak smer dialnica a stovky km.
17. 12. 2023 18:27
Re: Re: Re: Konec dotaci
No ja mel samozrejme spis na mysli rozdily v pohonu.

No alespon ze nevynasis Kodiaka do nebes. :yes:
17. 12. 2023 18:56
Re: Re: Re: Re: Konec dotaci
Tak terajsi vw 2l dizel papka olej, ale ide to teraz a pojde to aj o 20 rokov 1000km doprava, 1000km dolava, je to jedno. Ev pohon s biedou ide teraz a cim viac to pouzivas ako auto, tak tym menej to ide.
17. 12. 2023 19:37
Re: Re: Re: Re: Konec dotaci
Ty vis neco o dnesnich EV? Tvoji posledni vetu nechapu vubec. :-)
Chtel jsem se te zeptat, ktery VW diesel ma zaruku milion km?
:D :D :D

A kolik narves u 2.0TDI za dvacet let do udrzby? Ja vlastnim co se tyce pohonu (krome vymeny chladici kapaliny) bezudrzbove EV...
17. 12. 2023 22:02
Re: Re: Re: Re: Re: Konec dotaci
Ja nepotrebujem vediet o ev nic. Je to vec, ktora ma sluzit mne, ako sa rozhodnem ja. A mojim potrebam nevyhovuje. Este raz, ja sa nepotrebujem valat kolo komina, do obchodu, lekara, kina atd. Ked ja sadnem do auta, malo krat urobim menej ako par stoviek km. Mam doma tsi golf co ma najazdenych 110k km a z toho asi 105k po dialniciach. To mi ziadne ev neda
17. 12. 2023 09:36
Re: Konec dotaci
VW uz reagoval ze prej snizi produkci EV 2024 o 60%.
Problem jsou ale odbory.
Takze evidentne nemaji prostor jit cenou dolu.
17. 12. 2023 09:40
Re: Konec dotaci
Zaujímavé, máš k tomu 60% poklesu nejaký odkaz? Díky!
17. 12. 2023 15:58
Re: Konec dotaci
https://www.bnnbloomberg.ca/volkswagen-cuts-ev-production-at-german-sites-as-demand-craters-1.1976530

Tohle je prvni kolo, jeste maji byt 2 nasledujici redukce produkce EV. Jsou to ale spekulace. Uvidime.
17. 12. 2023 17:30
Re: Konec dotaci
Jj, k tomu oznámili, že zastavujú výrobu ID3 a Cupra Born pre nízky dopyt a nepredĺžia 500 zamestnancom zmluvy na dobu určitú v Zwickau.
https://www.chip.de/…b_185057899.html

Hoci dodávky elektrických áut vzrástli za prvých deväť mesiacov roka o 45 %, finančný riaditeľ spoločnosti Arno Antilitz oznámil, že objednávky elektrických vozidiel v Európe klesli na 150 000 (z 300 000 v minulom roku).
17. 12. 2023 18:30
Re: Konec dotaci
No kdyz Diess pred lety VW varoval, tak reakce odboraru byla, ze Diesse vykopli.
:D
Kazdej trochu soudnej clovek z oboru vedel, co s Giga-Berlin bude nasledovat. Jen odbory ne.
A to nemluvim o EV z Ciny.

https://www.e15.cz/…stnancum-1385018
"Tesla vás může připravit o práci, řekl šéf Volkswagenu Diess svým zaměstnancům"
5. listopadu 2021 · 08:55

Obcas je dobre se ohlednout. Nejen si precist, ze mezi mistnimi diskutery nenavideny Diess (a ja) mel pravdu. Rozumny clovek se ohledne, zhodnoti jestli mel pravdu a pripadne poupravi svuj nazor.
Rika se tomu sebereflexe.
Nerozumny se chova jak decko a kope kolem sebe...
Mistni diskuteri, co predpovidali krach Tesle a neustale tvrdi, ze EV jsou slepa ulicka, ted breci, ze je nekonkurenceschopnej VW. WTF

Komu asi ubira prodeje TMY???
17. 12. 2023 07:00
Nemam jasno
Jestli budou dva modely id.2 all a id.2 all SUV.

Nebo jen jeden. Nedivil bych se, kdyby byl jen ten crossover. Na tom se vydelava lip. 20.000Eur za male auto je moc. Ale 20.000Eur za male SUV (jehoz naklady jsou skoro totozne) je malo! :D

Volvo nabizi take jen EX30 - "SUV"...

Edit:
Ale asi se pletu. Id.2 psali uvedeni o rok driv a od 20.000Eur. :-) Nechal jsem se zmast zdejsim clankem. WTF

Kazdopadne to budou sympaticka relativne dostupna pouzitelna lokalne bezemisni auta.
:yes: :yes: :yes:

Az se tohoto auta budou delat planovane pocty obdobne s TM2, tak to bude elektricky masakr TDIcek! :D
Rozbalit vlákno
11
17. 12. 2023 07:49
Re: Nemam jasno
Již dříve napsali, že se všichni ID.2 sourozenci budou dělat ve Španělsku, i ten SUV a v množství 3 000 000.
17. 12. 2023 08:00
Re: Nemam jasno
Tudiz je spatne napsany zdejsi clanek predevsim nadpis, ktery mota oba modely dohromady.

"Nový Volkswagen ID.2 na první skice. Nejlevnější elektromobil VW bude stát pod 600 tisíc" - bude oprava?

Melo by tam tedy byt "id.2 all SUV", ne?
17. 12. 2023 08:30
Re: Nemam jasno
Dokonce i Škoda Small se bude vyrábět ve Španělsku.
17. 12. 2023 13:37
Re: Nemam jasno
třeba bude koncern VAG konkurenceschopnější, používat budou bateriové celky od Hyundai
https://www.idnes.cz/…30_automoto_lobl
https://insideevs.com/…tems-volkswagen/
17. 12. 2023 14:01
Re: Nemam jasno
Diky za zajimave info.

Nicmene nektere veci jsou tam dost zkreslene.

"V souvislosti s elektromobilitou evropské automobilky ztratily letitý náskok, který si vybudovaly v oblasti spalovacích motorů."
Toto plati mozna ve vyssich tridach.
A u dieselovych aut.
Jinak mi to prijde spis jako marketingova legenda...
To je muj pohled. Rad se pobavim v cem byla Evropa napred.
Pro me jsou dulezita usporna a cista auta a tam jednoznacne ve fosilech (bez zasuvky) vede Toyota s Hondou se svymi hybridy. Jinak se da rici celosvetove, ze jestli ma nekdo naskok ve spalovacich motorech, tak je to Toyota, cemuz odpovidaji i vysledky prodeju...
17. 12. 2023 14:22
Re: Nemam jasno
Tak samozřejmě je to přehnaná novinářská lichotka koncernu VAG, aby nevypadali jako totální lůzři.
17. 12. 2023 18:37
Re: Nemam jasno
Skoro před 100 lety, v roce 1927, přišlo na trh Bugatti Royale. Osmiválec s více než 12-litrovým objemem, extrémní kultivovaností chodu (Étore Bugatti to testoval tak, že naplnil skleničku vína po okraj, položil na běžicí motor a nic se nesmělo vylít), extrémní otáčkový rozsah (auto bylo navženo tak, aby mohlo trvale jezdit bez řazení na druhý převodový stupeň a to od 0 do 160 km/h, zatímco první a třetí převodový stupeň byly "opce" pro speciální situace). Tento náskok dodnes nikdo nedohnal. Konec konců, je to právě koncern VW, který umí nabídnout 16válcový motor, zatímco mimoevropští výrobci jsou na maximu 8válců.
17. 12. 2023 18:50
Re: Nemam jasno
:D :D :D
Ted jsi me pobavil a nahral na smec.

Kazdy EV ktery dosahne 160km/h je lepsi nez tebou zminovany kultivocany unikat s "extremnim" otakovym rozsahem.

Jinak k fosilum:
Ve 14;01 jsem napsal
"Toto plati mozna ve vyssich tridach."
;-)
Klidne tvuj prispevek muzeme brat jako potvrzeni mozneho.
17. 12. 2023 19:00
Re: Nemam jasno
Ano, EV to dokáží. Ale až po skoro 100 letech.
Ono toho mají EV a Bugatti Royale společného více. Třeba malý dojezd. Ani se 190-litrovou nádrží nedokázal dojet dál než asi 450 km.
Ale nejde jen o vyšší třídy. Evropa je charakteristická i malými motory. Dvouválce, tříválce apod.
17. 12. 2023 19:05
Re: Nemam jasno
A proc nejvic takovych motoru vyrabi Toyota?

Utesovat se nejakym naskokem Evropy je blbost. Evropa musi zacit brat EV vazne, jinak bude v haji.
17. 12. 2023 19:19
Re: Nemam jasno
Ano, ten náskok se neuvěřitělně rychle smrskává. Kdo by si před 20 lety dokázal představit, že v Číně budou přísnější limity škodlivin než v Evropě. Dnes je to realita. I sebehorší čínský motor dnes s prstem v nose splní evropskou homologaci.
17. 12. 2023 07:42
Nesmysl
Tak určitě , žádné ID.2 neexistuje a ta cena taky nesedí...
Rozbalit vlákno
0
17. 12. 2023 09:02
Humor jako v Německu
Ti co si objednali BEV, chtěli ho zaregistrovat a stihnout bonus do konce roku, již umweltbonus nedostanou.

Tedy i 6750€.
Rozbalit vlákno
6
17. 12. 2023 09:47
Re: Humor jako v Německu
Takže skončia už v tomto roku?

PS: Frantíci usúdili, že Čínske EV nie sú ekologicky vyrobené a dotáciu im zatrhli. Osobne mi je milšie skončenie dotácií všetky autá, ale aj tak zaujímavé a rozumné.
https://www.asiafinancial.com/…om-subsidies/amp
17. 12. 2023 10:20
Re: Humor jako v Německu
Viz vyse:

DonVito
Dnes 06:30
Konec dotaci
;-)

Trocha ekofanatickych informaci. :D
Nemas zac.

A k tvemu prispevku?
Je skvele, ze ve Francii ma EV v podstate nulove CELKOVE emise. Tudiz prechod na elektromobilitu je pro Francouze obrovskou vyhrou.
Zaroven se zbavuji zavislosti na rope.
Take si prokazatelne a bez debat zlepsuji ovzdusi, protoze jaderne elektrarny skutecne vzduch neznecistuji.
Dale vyznamne snizuji emise CO2.
A jako bonus penizky za energii jim zustanou doma.

Tomu rikam WIN WIN WIN WIN situace.
:yes: :yes: :yes:

Jinak Renault-Nissan, kdyz odhledneme od ceny, ma skvela EVcka. A Citroen prichazi s prvnim poradnym dostupnym evropskym EV. :yes:

Bravo Francie
Future is Electric
17. 12. 2023 18:20
Re: Humor jako v Německu
U Francie to má logiku. Levná jaderná elektřina vybízí nejen k topení, ale i k pohonu vozidel.
Asi málokdo ví, že Francie byla v podstatě lídrem novodobé elektromobility. V roce 1990 byl na trh uveden Citroen C15 électrique, v roce 1998 Citroen Berlingo électrique. "Zelení" Němci šli tehdy směrem spalování zemního plynu. A ten jejich přístup se nezměnil. Němci jsou dodnes největší "spalovači" uhlí v EU a i ve světovém žebříčku spalování uhlí jsou v TOP 5.
17. 12. 2023 19:27
Re: Humor jako v Německu
No ja nasel, ze Nemecko je sedme.
https://yearbook.enerdata.net/coal-lignite/coal-world-consumption-data.html
Ale ok. Jinak vcelku souhlas. Podle me na Nemce melo velky vliv rusko. Odstavit jaderky a misto toho prejit na plyn. Hrozna blbost.
https://de.m.wikipedia.org/…wiki/Atomkonsens
17. 12. 2023 19:33
Re: Humor jako v Německu
Jo, je to možné. Ono od 4. do cca 8. místa to bylo vždy natěsno.Ta statistika bude asi všechno uhlí dohromady. Což je vlastně taková středoevropská specialita. Ve světě by skoro nikoho nepapadlo spalovat hnědé uhlí,
17. 12. 2023 18:37
Re: Humor jako v Německu
Francie má v Číně málo investic, tak si to může dovolit.
17. 12. 2023 20:07
Shrnovacka
Informacni hodnota clanku acz se blizi nule.

Autor bohuzel ani u id.2 ani u Macanu zrejme nepochopil o cem vlastne pise. To je muj dojem.

Nadpis zde je id.2, ale mel byt o id.2 all SUV.

U Macanu pise o kyberbezpecnosti noveho modelu, ale ve skutecnosti se to tyka Macanu stavajiciho.

Nerad bych mu krivdil. Jestli se pletu ja, tak se omluvim.
Rozbalit vlákno
0
26. 12. 2023 09:52
Fyzika
Nerob nám hanbu. Čo si mal z fyziky?
Rozbalit vlákno
0
1. 1. 2024 09:58
???
Ještě mi nikdo nevysvětlil jak se budou nabíjet miliony elektromobilů na českých sídlištích. Kde se vezme ta energie. A kdy se posílí ty staré elektrické rozvody aby to unesly.
Rozbalit vlákno
0