Budoucí nejmenší elektromobil Volkswagenu se představuje na první oficiální skice. Láká na dynamickou siluetu a stylové designové doplňky. Německá značka slibuje jeden z nejlevnějších elektromobilů v Evropě.
Pokládat auto za takovou cenu, jako levné je výsměch a je jedno jestli je na baterku nebo spalován. Jen to ukazuje jak vysoko si žíje manažerství a jak moc jsou mimo normální život.
možná pořád není to, co si trh žádá. Na druhou stranu 600tis v roce 2025 je vlastně cena, za kterou se před lety prodávalo elektrické CitiGO (po zohlednění inflace) a to byl docela hit... Tak uvidíme...
známe tahle vyjádření VW. Nefunguje nám pořádně tepelné čerpadlo? Tak zákazníkům řekneme, že nejsou čipy.
Lidi kupují EV, které bastíme na koleni s minimální marží, což nám bude podkopávat nohy až budeme prodávat ID.3 a podobné za dvojnásobek? Tak řekneme, že tohle dotujeme a proto to musí skončit.
No veď toto má byť silueta ID.2, ale SUV. Autorovi ako keby nejak uniklo, že to budú dva modely - elektro B hatch a SUV, tak ako to má väčšina konkurentov. Bude to zaujímavý boj o cenovo dostupné elektro s rozumnými parametrami. Ale kým VW príde s týmto crossoverom, Citroen e-C3 už bude mať facelift. :)
Pravda, že já jsem četl jen nadpis a podnadpis a následný myšlenkový průjem jsem už nechal být. VW prezentuje ID.2 už dost dlouho a tak by nový počin zasloužil minimálně smysluplnou větu na úvod a ne toto. Jako vždy na konkurenčních webech informace smysl dávají, ale tady si to člověk musí vždycky domyslet, dohledat, dopočítat, nebo radši vzdát.
Ja jsem celkem EV optimista, ale podle me VW dost uskodi, ze nemluvi pravdu, tedy ze lze.
To auto za 600 tisic v roce 2026 nebude.
Dam vysvetleni - rekneme inflace 5% (samozrejme bude vyssi) takze 600 / 1.05^3 = 518 dnesnich tisic Kc.
A je mi lito, ale za dnesnich 518 tisic Kc nejde vyrobit EV. To nezvladne ani Tesla, natoz VW.
Pro predstavu totalne zakladni Polo s 5st manualem a 95k motorem dnes stoji 500 tisic presne.
No a protoze lzou, a protoze se projekt beztak zpozdi, a protoze mezitim konkurence z ciny bude poradne tlacit, tak se to VW cele hodne vymsti.
Zrovna jsem koukal jak ID7 dostalo tezce napraskany od Tesly a BYD … :-! https://youtu.be/y-f9mLCxgrw?si=OtwIB5N4gkutW1Or
A to jeste ani nejde koupit a uz ted technicky nestiha.
Že dnes predávajú predražené benzínové Polo v základe predsa nemá nič s tým, za koľko budú vedieť vyrobiť elektrickú ID.2. Že sa navyšované ceny benziňákov raz stretnú s elektro je už blízka budúcnosť. Niekde sa to už aj deje, napr. BMW rad 4.
Pokiaľ si to Stellantis sám nejak nedotuje pre senzáciu, tak budúci rok bude mať na trhu porovnateľne veľké auto za 564-tisíc korún a európskej výroby. Za tri roky to isté musí VW zvládnuť s prstom v nose.
Počin Stellantisu je pro mě lehce kontroverzní. Odrbaná platforma, v základu snad ani infotainment, 44kWh baterie a maximálka 135 km/h. Člověk by si rád myslel, že alternativa od VW bude univerzálnější.
O tom že bude alternatíva od VW univerzálnejšia podľa mňa niet pochýb, ale určite nie za cenu e-C3. Aspoň nie v najbližších dvoch rokoch. Ale veď bodaj by som sa mýlil.
Inflaci jaksi logicky žádná automobilka nezmiňuje. Totiž nikdo neví, zda bude inflace 1% a nebo 100% že ano. A automobilka a vlastně jakýkoli výrobce čehokoli slíbí jednoduše cenu jaká by byla aktuální. A nebo nějaká automobilka snad uvádí, že cena automobilu bude podle inflace?
Konkurence z Číny možná bude, možná taky ne. Záleží na tom, jak dlouho bude export dotovat a zda bude clo. A taky se uvidí, kolik morálního odpadu v EU máme. Třeba tak moc ne.
Pokud se stane to nejhorší a automobilky to položí tak bude zle a mnozí i ze střední třídy budou na ty levné čínské elektriky koukat smutnýma očima, protože ani na ty nebudou mít prachy. Jak tu padne automotive, tak jdeme do haj...u a my v ČR především.
Rozhodně neznáme cenu a velikosti baterek v roce 2026.
Pokud cena bude vysoká, nebude tak vysoká produkce, o které se mluví.
Ve Španělsku se má vyrábět 3 000 000 ID.2 sourozenců, navíc má vzniknout konkurence, třeba Tesla 2 se má vyrábět ještě ve větším počtu.
Tesla 2 je uplne jina pisnicka.
To je to, ceho se VW obava.
Jenze Tesla zaprve neslibuje nemozne (protoze to ted nemaji zapotrebi) a za druhe JE schopna produkovat extremne efektivne a v obrovskych poctech a s modernejsimi technologiemi - a technologicky skok ve vyrobe je jediny mozny zpusob, jak produkovat levne EV.
Nic moc o Modelu 2 nerikaji a to je presne ukazatel toho, ze to mysli s Modelem 2 uplne vazne.
Zatim se vi, ze 2 je vice mene narysovana, ze vyrobni linka bude minimalne o generaci pred ostatnimi a ze neni cas postavit na to novou fabriku v Mexiku, ale zacne se v existujici fabrice (v Texasu). Vzhledem k tomu, ze fabriku daji od zakladu k prvni produkci behem 3 let, tak je celkem jasny, ze Model 2 bude na trhu odhadem 2026.
Jinak tady je zazita nejaka predstava, ze zabehle automobilky maji v produkci levnych EV vyhodu napr diky svym zkusenostem, jenze realne je opak pravdou - ta tendence vyuzivat jiz existujici technologie (jak vyroby, tak i “polickovych” soucastek) je tezce znevyhodnuje - misto inovace a soustredeni se na novou eru se snazi uplacat EV stylem kompromis za kompromisem.
To se tyka predevsim VW a Toyoty. Stellantis to zda se celkem chape a Ford podle vseho taky, ale ten na mala EV zkratka neni pripraven.
Přesně tak. Pokud tam alespoň jako alternativu nedají spalovací motor (což nedají, protože to ta speciální el. platforma zřejmě neumožňuje), zůstanou prodeje toto elektrokřápu daleko za očekáváním. Jako je tomu vždy, a to i u konkurentů. Jenže Stellantis má pak vždycky v záloze i spalovací provedení, které zoufale prodeje zachrání! :-):yes:
Takze se VW prestane zbytecne dotovat a bude se muset zacit snazit ze svyho. :yes: https://www.auto-motor-und-sport.de/…rderung-beendet/
Jsem zvedavej, co se stane s cenami EV po novem roce i u nas, jelikoz v Cesku jsou samozrejme plus minus nemecky ceny... Jenze u nas dotace nula a podle toho zde prodeje EVcek vypadaji.
Osobne predpokladam vyznamne snizeni napr. u (bez dotaci neprodejneho) id.3 s absurdni cenou az od milionu Kc. Ocekavam rychly pokles minimalne o 100.000Kc a navic, ze se prodejci budou muset snazit a nabizet slevy.
Dotace ve vedlejsi silne zemi a nedotovani u nas nadelalo podle meho nazoru cenovou paseku. Podle pohybu cen EV od VW v lednu, nejpozdeji v unoru (aby to nebylo tak okate) uvidime, jak moc byly dotace zneuzivany resp. stat - Nemecko a nemecky (cesky si to bez dotaci nekoupil) zakaznik oskubavan
A o tom to je. 87kWh ve vybavením aute za tuhle cenu. Proc tedy stejne penize stoji auta co maji poloviční baterii?
EV maji obrovsky prostor pro pokles ceny.
Neviem kto a koľko (diskutér) zarába ale skúste pochopiť že našich končinách je pre väčšinu ľudí dať za auto 1M Kč (inflácia/neinflácia) brutálne veľa. A za EV to obyčajný ľud už nedá vôbec.
Vy si tu cenotvorbu predstavujete ako hurvinek valku. Problem pri ev je, ze technologia sa rychlo meni a stary junk v zlave si aj tak nikto normalny nekupi. id3 je tak slabe auto, ze by to museli zlavit min o polovicu aby nieco predali. Ked chcem ev, tak si kupim najmodernejsiu verziu. Napriklad enyak. Mame doma kodiaka, tak nam momentalne predajca vola v jednom kuse a otravuje s tou kopou srotu. Uz sme ju mali dvakrat doma
Vy EV hejteri uz si konecne rozmyslete, co vlastne psat. ;-)
Na jednu stranu pisete, ze vyvoj baterek ani EVcek neni vubec znat a EV jsou porad stejne drahy a spatny...
Na druhou stranu pisete, ze EV se vyviji tak rychle, ze je kvuli tomu nikdo nechce, ze si radeji pocka. :-O
Jinak presednout z Kodiaqa do Enyaqa musel byt otresny zazitek. Protoze ses pote musel vratit ke svymu ucukanymu dieselu s otresnym zvukem a se start-stopem. A netvrd mi tu, ze tvuj Kodiaq jezdi lip....
Nebo ze ho mas pro radost z jizdy jako arese. :D
PS My fanousci EV narozdil od tebe vime, co tu cenotvorbu skutecne tvori. ;-)
A id.3 byl ted vyznamne aktualizovan. I kdyz je pravda, ze pohon i baterky zustaly stejny.
Ja nie som ev hejter a kodiaka mam zadarmo, takze darovanemu konovi na zuby nepozeram. A pisal som tu uz milion krat, ze kodiak nie je buhvico... tak ako enyak. Tak ako som tu pisal milion krat, nech si kazdy kupi co chce. Takze neviem pochopit ludi ako ty, co maju potrebu vypisovat hluposti pod kazdym druhym clankom...
Na kodiaku mi vadi vsetko, je to auto usite lacnou ihlou, v dobovom golfe je vsetko poskladane lepsie, nic nevrze a su pouzite rovnake a lepsie materialy za polovicnu cenu kodiaka pri rovnakej technike. V tom je enyak lepsi aj oproti id4 a interier posobi lepsie. Jazdne vlastnosti ma nenadchynaju ani pri kodiaku ani pri enyaku, je to suv nuda. A kedze byvam v centre mesta u mna ev ako auto nema sancu. Lebo ja si vsetko dojdem za minutu pesi a ked sadam do auta tak smer dialnica a stovky km.
Tak terajsi vw 2l dizel papka olej, ale ide to teraz a pojde to aj o 20 rokov 1000km doprava, 1000km dolava, je to jedno. Ev pohon s biedou ide teraz a cim viac to pouzivas ako auto, tak tym menej to ide.
Ja nepotrebujem vediet o ev nic. Je to vec, ktora ma sluzit mne, ako sa rozhodnem ja. A mojim potrebam nevyhovuje. Este raz, ja sa nepotrebujem valat kolo komina, do obchodu, lekara, kina atd. Ked ja sadnem do auta, malo krat urobim menej ako par stoviek km. Mam doma tsi golf co ma najazdenych 110k km a z toho asi 105k po dialniciach. To mi ziadne ev neda
Jj, k tomu oznámili, že zastavujú výrobu ID3 a Cupra Born pre nízky dopyt a nepredĺžia 500 zamestnancom zmluvy na dobu určitú v Zwickau. https://www.chip.de/…b_185057899.html
Hoci dodávky elektrických áut vzrástli za prvých deväť mesiacov roka o 45 %, finančný riaditeľ spoločnosti Arno Antilitz oznámil, že objednávky elektrických vozidiel v Európe klesli na 150 000 (z 300 000 v minulom roku).
No kdyz Diess pred lety VW varoval, tak reakce odboraru byla, ze Diesse vykopli. :D
Kazdej trochu soudnej clovek z oboru vedel, co s Giga-Berlin bude nasledovat. Jen odbory ne.
A to nemluvim o EV z Ciny.
Obcas je dobre se ohlednout. Nejen si precist, ze mezi mistnimi diskutery nenavideny Diess (a ja) mel pravdu. Rozumny clovek se ohledne, zhodnoti jestli mel pravdu a pripadne poupravi svuj nazor.
Rika se tomu sebereflexe.
Nerozumny se chova jak decko a kope kolem sebe...
Mistni diskuteri, co predpovidali krach Tesle a neustale tvrdi, ze EV jsou slepa ulicka, ted breci, ze je nekonkurenceschopnej VW. WTF
Nebo jen jeden. Nedivil bych se, kdyby byl jen ten crossover. Na tom se vydelava lip. 20.000Eur za male auto je moc. Ale 20.000Eur za male SUV (jehoz naklady jsou skoro totozne) je malo! :D
Volvo nabizi take jen EX30 - "SUV"...
Edit:
Ale asi se pletu. Id.2 psali uvedeni o rok driv a od 20.000Eur. :-) Nechal jsem se zmast zdejsim clankem. WTF
Kazdopadne to budou sympaticka relativne dostupna pouzitelna lokalne bezemisni auta. :yes::yes::yes:
Az se tohoto auta budou delat planovane pocty obdobne s TM2, tak to bude elektricky masakr TDIcek! :D
"V souvislosti s elektromobilitou evropské automobilky ztratily letitý náskok, který si vybudovaly v oblasti spalovacích motorů."
Toto plati mozna ve vyssich tridach.
A u dieselovych aut.
Jinak mi to prijde spis jako marketingova legenda...
To je muj pohled. Rad se pobavim v cem byla Evropa napred.
Pro me jsou dulezita usporna a cista auta a tam jednoznacne ve fosilech (bez zasuvky) vede Toyota s Hondou se svymi hybridy. Jinak se da rici celosvetove, ze jestli ma nekdo naskok ve spalovacich motorech, tak je to Toyota, cemuz odpovidaji i vysledky prodeju...
Skoro před 100 lety, v roce 1927, přišlo na trh Bugatti Royale. Osmiválec s více než 12-litrovým objemem, extrémní kultivovaností chodu (Étore Bugatti to testoval tak, že naplnil skleničku vína po okraj, položil na běžicí motor a nic se nesmělo vylít), extrémní otáčkový rozsah (auto bylo navženo tak, aby mohlo trvale jezdit bez řazení na druhý převodový stupeň a to od 0 do 160 km/h, zatímco první a třetí převodový stupeň byly "opce" pro speciální situace). Tento náskok dodnes nikdo nedohnal. Konec konců, je to právě koncern VW, který umí nabídnout 16válcový motor, zatímco mimoevropští výrobci jsou na maximu 8válců.
Ano, EV to dokáží. Ale až po skoro 100 letech.
Ono toho mají EV a Bugatti Royale společného více. Třeba malý dojezd. Ani se 190-litrovou nádrží nedokázal dojet dál než asi 450 km.
Ale nejde jen o vyšší třídy. Evropa je charakteristická i malými motory. Dvouválce, tříválce apod.
Ano, ten náskok se neuvěřitělně rychle smrskává. Kdo by si před 20 lety dokázal představit, že v Číně budou přísnější limity škodlivin než v Evropě. Dnes je to realita. I sebehorší čínský motor dnes s prstem v nose splní evropskou homologaci.
PS: Frantíci usúdili, že Čínske EV nie sú ekologicky vyrobené a dotáciu im zatrhli. Osobne mi je milšie skončenie dotácií všetky autá, ale aj tak zaujímavé a rozumné. https://www.asiafinancial.com/…om-subsidies/amp
A k tvemu prispevku?
Je skvele, ze ve Francii ma EV v podstate nulove CELKOVE emise. Tudiz prechod na elektromobilitu je pro Francouze obrovskou vyhrou.
Zaroven se zbavuji zavislosti na rope.
Take si prokazatelne a bez debat zlepsuji ovzdusi, protoze jaderne elektrarny skutecne vzduch neznecistuji.
Dale vyznamne snizuji emise CO2.
A jako bonus penizky za energii jim zustanou doma.
Tomu rikam WIN WIN WIN WIN situace. :yes::yes::yes:
Jinak Renault-Nissan, kdyz odhledneme od ceny, ma skvela EVcka. A Citroen prichazi s prvnim poradnym dostupnym evropskym EV. :yes:
U Francie to má logiku. Levná jaderná elektřina vybízí nejen k topení, ale i k pohonu vozidel.
Asi málokdo ví, že Francie byla v podstatě lídrem novodobé elektromobility. V roce 1990 byl na trh uveden Citroen C15 électrique, v roce 1998 Citroen Berlingo électrique. "Zelení" Němci šli tehdy směrem spalování zemního plynu. A ten jejich přístup se nezměnil. Němci jsou dodnes největší "spalovači" uhlí v EU a i ve světovém žebříčku spalování uhlí jsou v TOP 5.
No ja nasel, ze Nemecko je sedme.
https://yearbook.enerdata.net/coal-lignite/coal-world-consumption-data.html
Ale ok. Jinak vcelku souhlas. Podle me na Nemce melo velky vliv rusko. Odstavit jaderky a misto toho prejit na plyn. Hrozna blbost. https://de.m.wikipedia.org/…wiki/Atomkonsens
Jo, je to možné. Ono od 4. do cca 8. místa to bylo vždy natěsno.Ta statistika bude asi všechno uhlí dohromady. Což je vlastně taková středoevropská specialita. Ve světě by skoro nikoho nepapadlo spalovat hnědé uhlí,
Ještě mi nikdo nevysvětlil jak se budou nabíjet miliony elektromobilů na českých sídlištích. Kde se vezme ta energie. A kdy se posílí ty staré elektrické rozvody aby to unesly.