Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nové Porsche Macan bude v EU pouze na elektřinu. Hlavní důvod je překvapivý

Nová generace populárního Porsche Macan se v zemích Evropské unie bude prodávat výhradně s čistě elektrickým pohonem. Hlavním důvodem jsou nové evropské předpisy pro kybernetickou bezpečnost.
Zpět na článek
17. 12. 2023 14:18
17. 12. 2023 14:58
17. 12. 2023 15:08
17. 12. 2023 15:40
17. 12. 2023 16:03
17. 12. 2023 20:14
17. 12. 2023 20:22
17. 12. 2023 15:49
17. 12. 2023 16:29
17. 12. 2023 19:56
17. 12. 2023 20:15
17. 12. 2023 20:31
17. 12. 2023 22:17
17. 12. 2023 22:27
Avatar - WinDiesel
17. 12. 2023 14:01
Král levých pruhů na dálnicích v Německu dokraloval
Elektrického Macana rozjedete na maximální rychlost a po 10 minutách už hledáte dobíječku.
I benzín byl užraný a diesel nebyl v nabídce.
V levých pruzích dálnic v SRN už Macana neuvidíte, uvidíte ho v pravých pruzích bok po boku Tesel :-[] :-[] :-[] 100 km/h mezi kamiony to jistí, aby s tím vůbec někam dojeli :-[]
Rozbalit vlákno
6
17. 12. 2023 14:22
Re: Král levých pruhů na dálnicích v Německu dokraloval
porsche se zbavilo smrdutejch a problemovejch dizlu a kam sly prodeje je videt. Nahrazeno phev a nikomu to nevadi ani u Cayennu. A ze tech turb se hybridu jezdi na to co za nesmysl to stoji
Avatar - WinDiesel
17. 12. 2023 16:00
Re: Král levých pruhů na dálnicích v Německu dokraloval
ty musíš mít v hlavě jen smrad z "dizlu", kdyby ses raději vrátil do školy, gumo
17. 12. 2023 20:12
Re: Král levých pruhů na dálnicích v Německu dokraloval
sam mas v hlave vyhuleno tema svejma smradama…
18. 12. 2023 07:04
Re: Král levých pruhů na dálnicích v Německu dokraloval
Všimol som si, že agresivita u teba stále narastá. Si v poriadku?
17. 12. 2023 22:13
Re: Král levých pruhů na dálnicích v Německu dokraloval
Keď raz v Nemecku zrušia neobmedzenú rýchlosť, prestaneš sa oháňať tou maximálkou pri nových autách?
Avatar - wakantanka
17. 12. 2023 23:15
Re: Re: Král levých pruhů na dálnicích v Německu dokraloval
V tom je ten vtip, oni ju nezrušia, akurát áut ktoré budú môcť dlhodobo jazdiť 200+ bude ako šafránu. :)
17. 12. 2023 14:13
Dalsi dobra zprava
Spravne Porsche - elektricke Porsche.
:yes:
Rozbalit vlákno
2
18. 12. 2023 08:57
Re: Dalsi dobra zprava
Sorry, ale ty seš fakt hrozně vůl.... :-O :no:
17. 12. 2023 14:18
Smernice
US má fungujúcu AI, Čína má fungujúcu AI,
Európa má predpisy k AI
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Roman Horký
17. 12. 2023 14:24
Re: Smernice
Funkční AI nemá na zeměkouli vůbec nikdo. Existují jen lháři, kteří tvrdí, že ano.
17. 12. 2023 14:58
Re: Smernice
Tak to bude podobné ako s tými EU predpismi, hneď sa cítim kyberbezpečnejšie 😅
17. 12. 2023 14:20
Re: Král levých pruhů na dálnicích v Německu dokraloval
Neznam nikoho, kdo jezdi po dalnici 100.

EV jezdi vetsinou 110-140.

Za kamionem uz jsem EV nevidel fakt dlouho.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Roman Horký
17. 12. 2023 15:32
Re: Král levých pruhů na dálnicích v Německu dokraloval
Vito dnes: Za kamionem uz jsem EV nevidel fakt dlouho.
Vito dnes - rok: EV za kamionem nejezdí.
18. 12. 2023 02:23
Re: Král levých pruhů na dálnicích v Německu dokraloval
Ako ja z EV tiež nie som celkom happy, ale za kamiónmi ich veľmi nevídam, skôr v ľavom pruhu.
Avatar - kari.laz
18. 12. 2023 06:24
Re: Král levých pruhů na dálnicích v Německu dokraloval
To že všichni v EV jezdí za kamiony je blbost, ale procentuálně jich je MNOHONÁSOBNĚ víc, co se plouží v pravém, než jiných aut. Skoro si troufám říct, že to bude v desítkách procent, kteří jedou v pravém kolem kila.
18. 12. 2023 06:34
Re: Král levých pruhů na dálnicích v Německu dokraloval
Kdyz to je stale dokola. Proc kdyz vidíte EV mate rudo pred ocima?
Subjektivní vnímání jevu na ktery se soustředite je v psychologii detailně popsáno.

PS: nastav tempomat na 130 a sleduj provoz. Pojedes v levém a předjedes vic jak polovinu aut. To ze si vsimas jen EV je tvoje zkreslení.
18. 12. 2023 14:18
Re: Král levých pruhů na dálnicích v Německu dokraloval
Ano, jet za kamionem a jet okolo 120 je rozdil.
:-)

EV v pravem pruhu je normalni. Ale ne za kamionem.
Avatar - Barrichello
18. 12. 2023 09:38
Re: Král levých pruhů na dálnicích v Německu dokraloval
já viděl na dálnici auta jet 70-80 :-) Když sem tam naposledy před několika lety jel, protože dálnicím se vyhýbám co to jen jde :-)
17. 12. 2023 15:08
Super
Takže dostaneme auto na spalovací platformě a zároveň nebude možnost si spalovací motor objednat. Geniální spojení nevýhod obou koncepcí.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - white label
17. 12. 2023 15:40
Re: Super
"Porsche Macan se představí už brzy na nové elektrické platformě vyvinuté ve spolupráci s Audi a sourozencem modelu bude nový elektromobil Q6 e-tron."
Nedáváš pozor dvojkový večerníčku, stejně jako ve škole... ;-)
Avatar - WinDiesel
17. 12. 2023 16:03
Re: Super
Rozumím tomu tedy správně, že Porsche bude používat 2 platformy, jednu pro spalovací auta pro prodej mimo Evropu (bravo) a jednu pro EV?
17. 12. 2023 20:14
Re: Super
ano, jedna ppe a druha mlb evo, tzn facelift jako u q7/cayennu a tuarega, gumo
Avatar - white label
17. 12. 2023 20:22
Re: Super
Ano a ta pro spalovací verze (mimo EU) bude ta současná.
17. 12. 2023 15:49
Re: Super
Na jaké spalovací platformě? Máš to snad v článku napsané jasně, "nové Porsche Macan se představí už brzy na nové elektrické platformě vyvinuté ve spolupráci s Audi a sourozencem modelu bude nový elektromobil Q6 e-tron."
https://media.porsche.com/…ng-series-models
17. 12. 2023 16:29
Re: Super
Co na tom nechápeš?
17. 12. 2023 19:56
Re: Super
No nerekl bych, ze je to v clanku napsany jasne.

Mluvi se tam o novem spalovacim Macanu.
Ja myslim, ze zadny novy spalovaci nebude.
Ze tim bylo mysleno ten stavajici.

Toto je dnes uz druhy velmi nesrozumitelny clanek.
A nevim, jestli je to A) zpusobeny tim, ze jsem blbej nebo B) tim, ze je to blbe (nesrozumitelne) napsano nebo C) tim ze autor vubec nevi o cem vlastne pise.

Teto vete nerozumim:
"Nová generace úspěšného Macanu se spalovacími motory neumí splnit nejnovější požadavky UNECE WP.29 pro kybernetickou bezpečnost a ochrannu proti hackerům."

Ja jsem se tedy na netu docetl toto:
You see, the next-generation Macan will in fact be all-electric, based on Porsche's new “PPE” electric vehicle platform. However, Porsche will continue to sell the gas-powered, first-generation :-O model alongside it in dealerships for as long as the market demands it.

Podle tohoto si myslim, ze C) je spravne.
17. 12. 2023 20:15
Re: Super
no ofaceliftujou to jako vetsi sourozence. Do vyvoje novyho spalovaciho suv uz koncern vw penize neda
Avatar - white label
17. 12. 2023 20:31
Re: Super
O případném dalším! faceliftu současného spalovacího Macanu dost pochybuji, a už vůbec ne v míře jaká proběhla u Cayenneu a Panamery, ty totiž mimochodem nové evropské předpisy pro kybernetickou bezpečnost splňují, takže potom by tento článek vůbec nedával smysl.
Prostě to nejspíš Macan se spalováky dojede tak, jak je teď (po posledním faceliftu).
17. 12. 2023 22:17
Re: Super
Ohledně EV verze je to napsané jasně, bude na nové elektrické platformě. Tady není o čem.
Ohledně ICE verze je napsán špatně, ICE verze bude pokračovat v současné verzi na platformě Audi MLB dokud o něj bude zájem (mimo Evropu).
17. 12. 2023 22:27
Re: Super
Aha, tak potom to znie celkom logicky. Niečo ako Škoda Karoq a chystaný Elroq. Budú sa vyrábať súčasne. Nový Macan so spaľovákom je blbosť, nechajú dožiť súčasný, maximálne mu ešte dajú nejaký update pre posledné roky výroby a hotovo.
Mne sa len vždy páči, ako to PR oddelenia automobiliek hrajú na to, či ešte bude o spaľováky dopyt. Aj keby bol a im takýto záujem kvôli flotilovým emisiám nevyhovoval, tak nikdy sa nikto nedozvie, koľko mali objednávok a museli ich odmietnuť, lebo by to nevykryli elektro modelmi.
17. 12. 2023 15:10
Green deal je velká věc
Tlak v Evropě na elektromobilitu do 2 let způsobí, že kdo bude jezdit ve spalováku bude považován za škůdce lidstva a pak odhaduju další 2 roky a budou veřejně pranýřování. ;-)
A zbytek světa si bude ťukat na čelo a smát se. :no:
Rozbalit vlákno
18
Avatar - WinDiesel
17. 12. 2023 16:04
Re: Green deal je velká věc
Budeme jezdit uličkou hanby. Ale třeba mi odpustí, když mám MHEV a baterku :-) :-[] :-[]
17. 12. 2023 17:00
Re: Green deal je velká věc
Ty se taky prober. Adopce EV je v Cine, v Norsku nebo v Britanii? vyssi nez v EU.
I bez Green dealu. :-O
https://cleantechnica.com/…ev-sales-report/

V EU je podil BEV pod 20%, ale v Cine asi 25%.
O Norsku ani nemluvim.

Jedinej kdo si tuka na celo je zaostalej Cech v TDIcku, kterymu jedovatej smrad jeho auta nevadi, protoze ho sam cuchat nemusi. Narozdil od matky s detma jedouci za nim. :no:
A ten samej clovek pise do diskuzi o tom, jak EV neni bezemisni a tezba kobaltu skodi detem v Africe.
WTF

Mne se libi heslo:
Think globally, act locally
Ale vyse
Avatar - white label
17. 12. 2023 17:22
Re: Green deal je velká věc
Počkej si na brutální propad prodejů Macanu v EU a pak mudruj...
17. 12. 2023 17:26
Re: Green deal je velká věc
Jak to souvisi s tematem?

Ja psal o tom, ze na nas nikdo nebude koukat divne.

Na prodeje jsem zvedavej. Myslim, ze parametry Macanu budou super. A cenove se dostat v techto tridach pod spalovak neni problem. Takze co muze branit v prodejich? Predevsim predsudky.

Ale Macan bude pomalu treti generace EV na zcela nove platforme, takze posun by mel byt znat. :yes:

Vykony v primce i rychlosti nabijeni ocekavam brutalni... Co ze by melo hovorit proti Macanu v elektrice? Myslim, ze potencialni zakaznici by nemeli byt takovy chudaci, co musi cestovat 700km bez zastavky, aby splnili svuj obchodni cil... Ty at si koupi diesel od VW.

PS Kolik je majitelu dnesnich Macanu bez moznosti domaciho nabijeni? :-!
17. 12. 2023 20:33
Re: Green deal je velká věc
mluvilo se o 116kwh baterie, s tim by to melo v lete dat v kombinaci 600 a i v zime to bude jistejch 400. Navic po etronech a taycanech hadam rychly nabijeni a jim se to uchladi i v extremu. Muze to bejt zajimavy. Otazkou je android automotive…
17. 12. 2023 20:19
Re: Green deal je velká věc
Done Vito, ty máš dost, koukám. Podlehnout marketingovým floskulím a ohánět se jimi je hezké ale realita je a bude jiná.
Mohl bych se pustit tady s tebou do dlouhého školení o energiích ale já položím jenom pár otázek a když si na ně odpovíš popravdě, tak se ti otevřou oči (možná?)
Takže otázky jsou:
1. kolik nových zdrojů elektřiny bylo v ČR a v EU postaveno za posledních 30 let?
2. kolik nových výkonných zdrojů bude postaveno do 5-ti let v ČR a EU?
3. kolik těchto zdrojů se dá do provozu v Číně?

Děkuji za odpovědi já a myslím, že i většina čtenářů

Jenom pro zamyšlení - víš kolik stojí 1 kW elektřiny v současné energeticky turbulentní době v Číně? Odpověď - 8,8 centu USD. T,j. 2 Kč. Kolik stojí u nás? 5 Kč po slevě od ledna 2024 :-O
17. 12. 2023 20:34
Re: Green deal je velká věc
vis kolik stoji kwh ve francii? Spanelsku? Ale treba i na Slovensku.. Neni to jenom o nasem trhu…
17. 12. 2023 20:52
Re: Green deal je velká věc
ano vím, mám plug in hybridní BMW a včera mi přišel nový ceník od BMW platný od 1. února 2024 a mohu ti ho poslat k náhledu, když mi dáš email ;-)
Takže pro zajímavost v Česku AC ( to je to pomalé pro neznalé) - 7,50 Kč/ kW, Slovensko - 0,24 €/kW, Portugalsko - 0,08 €/kW . Ne není tam ćhyba, je to 0,08€.

Ještě tě trochu naštvu. Dnes platím za 16 MW elektriky ročně 70 000 Kč, od ledna budu platit 110 000 Kč. Když dám tuto spotřebu do kalkulačky v maďarsku, tak mi vychází platba 50 000 kč ročně.
A tak si my tady žijeme a huráááá do green dealu!!

ještě nějaké dotazy?
17. 12. 2023 22:13
Re: Green deal je velká věc
Ano dotazy mam.
Neplati Green deal nahodou i pro Portugalsko???
Takze je to jen smula, ze zrovna u nas muze ten zly Green deal za zdrazovani.
Ale v Portugalsku je hodny a energii zlevnuje. :yes:
Muzes mi to objasnit?

Resp. zkus se radeji zamyslet pred tim, nez vypotis prispevek.
:D

Jinak nechapu, proc by me melo stvat, kolik ty platis za energie.
:D :D
Energie a nova elektricka auta jsou dnes drahe.

A k tvym predchozim dotazum si prosvisti tento web, jestli te to skutecne zajima:
https://www.spvez.cz/…y/history_01.htm

Dal by me zajimalo, k cemu bys mel proboha dobijet s plug-inem dlouhe hodiny na verejnych nabijeckach? Jeste ke vsemu za "super" cenu BMW, ktera je dost srovnatelna s CEZem a tim padem s tvym autem ani neusetris ;-)

PS Skoleni o energiich me zajima. Na jake tema konkretne? Mohl bys zacit s V2G a obchodovanim na spotovem trhu? Energetika je moje hobby. Jsi obchodnik s energii nebo pres co jsi expert, ze davas skoleni? O cene za kW? Ne, spravne je to kWh. Prej skoleni. Nejdriv si sam nastuduj alespon fyzikalni jednotky, ty joudo.
:D :D :D
18. 12. 2023 06:54
Re: Green deal je velká věc
Tak k tomu co jsi napsal je moje odpověď krátká a jasná. Nejhorší je srážka s volem. Howgh! Goebels by měl z tebe radost. Ten by řekl, podívejte se, jak se moje dítě potatilo😄
Avatar - Barrichello
18. 12. 2023 09:44
Re: Green deal je velká věc
Diskuze s nimi nemá cenu, sou to fanatičtí zelení utopisté, následníci sovětských STALINISTICKYCH UTOPISTU, a jsou placeni Čínou za podporu OZE a EV pleček. Kde je čína dodavatel 45-98% komponent :-)
18. 12. 2023 10:44
Re: Green deal je velká věc
to jsem zjistil také, že je to negramotný utopista a proto jsem ho už dal do ignorace.
On je momentálně zaostalý jak by řekla bába ve Vesničce. :D

Obhajuje green deal a mne se ptá, proč je v Portugalsku elektřina skoro zadarmo a u nás jak by nám to dávali na zlatém podnosu? To ať nám odpoví on nebo jeho nějaký kmotr z ČEZ-u
Avatar - Barrichello
18. 12. 2023 10:52
Re: Green deal je velká věc
Ona ta elektřina je levnější asi krom 5ti zemí v celém zbytku EU.
A co se týče zbytku světa mimo EU, tam je levnější všude :-) A plyn taky.
18. 12. 2023 11:08
Re: Green deal je velká věc
Tvoj odhad ceny plynu v USA je vysoký. Je tam násobne nižšia cena.
Poučení z krízy v 70.-80. rokoch výrazne zainvestovali, aby neboli závislí ako EU.
18. 12. 2023 07:56
Re: Green deal je velká věc
Jazda na elektrinu je drahšia ako jazda so spaľovacím motorom.
- Či je energia z vlastného soláru zadarmo, alebo investícia navyše do EV/PHEV/alebo auto do rodiny navyše, si musí každý zodpovedať sám podľa svojho intelektu.
- Tým nikoho od tejto investície nechcem odradzovať. Len treba vnímať realitu.
---
- Minister životného prostredia Jürgen Trittin, 2004: Podpora obnoviteľných energií stojí priemernú domácnosť len okolo 1 eura mesačne – toľko, čo jeden kopček zmrzliny.
- Frauhofer Institut 2015: Scenár 85% zníženia CO2 emisií do 2050 bude stáť Nemecko 7056 miliárd EUR
- odvtedy sa odhady znásobili, a nebola započítaná zvýšená cena energií.
18. 12. 2023 12:06
Re: Green deal je velká věc
Ja kdyz nabijim doma za 6Kc za kWh tak jezdim do 120Kc / 100km.
To jsou pro srovnani 4l benzinu. Se spalovakem jsem jezdil za sest...

At si to prebere kazdy podle sveho auta a podle svych nakladu na energie.

Tvrdit, ze jizda na elektrinu je drazsi (pausalizovat) je bullshit.
Sorry.
Ja jsem ti to vyvratil i bez solaru.
Dalsi prokazatelne vyvraceni tveho bludu najdes zde:
https://www.autosalon.tv/reportaze/autosalon-20/special-cesta-do-chorvatska
:-O
A to autosalon neni zrovna podporovatelem EVcek. :D
Ale cesta do Chorvatska Teslou vysla nejlevneji. :-O
:yes:
Viz 46. minuta. Naklady na cestu do Chorvatska dieselem cca 1.800Kc.
Naklady Teslou cca 1300Kc. :-O
:yes: :-!
Asi tak. To jsou tvrda zdokumentovana a zverejnena data.
Ne tve dojmy, emoce a prazdne ideologicke plky!

Bude sebereflexe?
Nebo kopani?
;-)

Prej vnimat realitu.
WTF
Avatar - Barrichello
18. 12. 2023 09:42
Re: Green deal je velká věc
A víš kolik stojí v USA plyn? o 30-48% méně než u nás, dle jednotlivého státu.

Veškeré zdejší výroby jsou NAPROSTO NEKONKURENCESCHOPNE, DIKY DRAHYM ENERGIIM!!!!! a OD LEDNA BUDOU NAPROSTO NEPRODEJNE!!!!!!!!!!!!!!
České pivo už je dražší jak to německé a to je jen třešnička na dortu
Avatar - Barrichello
18. 12. 2023 09:39
Re: Green deal je velká věc
A za další roky, že všude vyhrají partnerské strany Wilderse a bude konec zeleným snům :-) :-) :-)
17. 12. 2023 16:47
Nesprávne informácie
No počkať. Vo švédskom Vi Bilägare o tom písali inak. Tam sa spomína, že súčasný benzínový Macan (na trhu od 2010) nespĺňa nové pravidlá kibernetickej bezpečnosti (rovnako ako Audi TT a R8) a bude jeho predaj ukončený predčasne (hoci je na trhu už dlho). Prerobenie jeho zastaranej technológie by bolo príliš drahé. To, že nástupca bude čisto elektrický sa už vie dosť dávno. No tieto dve veci tam nespájali dohromady. Tento článok na Auto.cz mi príde ako zavádzajúci.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
17. 12. 2023 19:23
Nepouzitelna srajda
Az na nu to Macan dopracoval... gratulujem porsatku.. a este k tomu to budu vyhodene prachy... macan domacanoval... ako tazkotonazne elektro uz preda urcite menej kusov ako v spalovaku .... a strati aj tu pomyselnu auru aku mal... este raz gratulacia do porsche... tomu sa povie tah desatrocia 8-s
Rozbalit vlákno
5
17. 12. 2023 19:47
Re: Nepouzitelna srajda
Ešte si mohol dodať, že si Macan zvažoval, ale teda pokašľali si to u teba. :-[] Čaká to aj všetkých ostatných, takže čoskoro nebudeš stíhať rozdávať tieto tvoje sarkastické gratulácie. ;-)
18. 12. 2023 07:18
Re: Nepouzitelna srajda
Nerozumiem tomu pesimizmu, stačí si pozrieť predaje Taycan vs Panamera. Macan nie je Berlingo, tam diesel chýbať nebude. Aj ked sa Cayenne zbavoval dieslu tak mu prorokovali koniec... a teraz ide bomby jak este nikdy.
Avatar - Barrichello
18. 12. 2023 10:10
Re: Nepouzitelna srajda
Jede to bomby nekutečné hlavně v ČR
1-11/2023
Macan - 120 ks všechno BENZIN
Caynne - 172 ks BENZIN, 32 ks HYBRID
Panamera - 36 BENZIN, 9 ks hybrid
911 - 162 ks, všechno BENZIN
Boxster - 20 ks všechno BENZIN
Cayman - 42 ks - všechno BENZIN
Taycan - 43 ks EV

Že ale ty Ev a hybridy frčí :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Jako perlička, MB G, oblíbené to vozítko bárbín, 223 ks benzín, 55 nafta.
Jaktože barbíny nejsou uvědomělé a nekupují Teslu Y místo V8 Géčka . Divný co :-)
18. 12. 2023 19:16
Re: Nepouzitelna srajda
takze porovnatelnych taycanu a panamer se proda vic taycanu nez benzinovych panamer. Cemu nerozumis?
Avatar - Barrichello
18. 12. 2023 19:55
Re: Nepouzitelna srajda
Co ty Cayenne a Gčka? proč lidi místo benzínu nekupují EV? Divný ne, :-) :-) :-)