Elektromobilita
Na 2 týdny. 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
Blábolům ve smyslu že nemají díly do výroby může věřit jen don vito a jeho sborná elektropošuků... 😒]
Blábolům ve smyslu že nemají díly do výroby může věřit jen don vito a jeho sborná elektropošuků... 😒]
Jasne. Blokady Rudeho more jsou fejkovy.
Wtf
https😐/www.reuters.com/…-gap-2024-01-11/
Automakers Tesla (TSLA.O) and Geely-owned Volvo Car (VOLCARb.ST) said they were suspending some production in Europe due to a shortage of components, the first clear sign that attacks on shipping in the Red Sea are hitting manufacturers in the region.
Wtf
https😐/www.reuters.com/…-gap-2024-01-11/
Automakers Tesla (TSLA.O) and Geely-owned Volvo Car (VOLCARb.ST) said they were suspending some production in Europe due to a shortage of components, the first clear sign that attacks on shipping in the Red Sea are hitting manufacturers in the region.
Daci Spring - roční prodeje kolem 50 000ks.
A teď sleva přes 200 000kč na autě...
Za ty roky na tom zřejmě pro Dacia slušný zisk.
To až tu zas budou trollové psát o tom jak se EV "dotují" ze spalováků.
A teď sleva přes 200 000kč na autě...
Za ty roky na tom zřejmě pro Dacia slušný zisk.
To až tu zas budou trollové psát o tom jak se EV "dotují" ze spalováků.
Jj mají cca 42000 prodejů. Proč ne. Ať si každý koupí co mu vyhovuje.
Průser je když někdo nařizuje co máme kupovat.
Průser je když někdo nařizuje co máme kupovat.
Pruser je, kdyz lidi siri nesmysly o EV.
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
A co já, já už ti nejsem dost dobrej? Chci bejt dál taky hejter a muItinick, roztleskávač a placenej animátor, agresivní a zlé individuum...a chci bejtt dál nahlašován jako násilník a velmi zlý člověk, co stále útočí na DonVita a Hendlyho a vysmívá se jim.
Nikdo nikomu nic nenarizuje.
Haha. Emisní povoleny. Flotilove emise. To nejni výmysl politiků? Zkrz to jsou tlaceny BEV.
Emisni povolenky nemaji nic spolecneho s BEV.
Flotilove emise nikomu nenarizuji aby si BEV koupil.
Flotilove emise nikomu nenarizuji aby si BEV koupil.
Jasné, elektřina na výrobu BEV není potřeba, že? Emisní povolenky ji zdražují všem, tj jak koncovým uživatelům, tak firmám 😉
A flotilové emise omezují možnosti výrobců a odnášejí to malá dostupná auta, takže pro tebe jako zákazníka se zužuje výběr a snižuje dostupnost modelů…
Trochu se prober 😉
A flotilové emise omezují možnosti výrobců a odnášejí to malá dostupná auta, takže pro tebe jako zákazníka se zužuje výběr a snižuje dostupnost modelů…
Trochu se prober 😉
U té druhé věty nejsi asi úplně informovaný. Ono tomu je přesně naopak, jen se o tom hlasitě mlčí.
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nejdříve si to nastuduj. 😉
Nenarizuji. Ale výrobci spalováky nebudou vyrabet. Protože budou donuceni vysokými danrmi.
Pak je tu nařízení euro7.
Veškeré emise CO2 ze spalovacích motorů u nových vozidel budou od roku 2035 v Evropské unii zpoplatněny. Členské země EU v úterý definitivně schválily normu, která od zmíněného data prakticky znemožňuje prodej nových benzínových a naftových aut.
Nenarizuji. Ale výrobci spalováky nebudou vyrabet. Protože budou donuceni vysokými danrmi.
Pak je tu nařízení euro7.
Veškeré emise CO2 ze spalovacích motorů u nových vozidel budou od roku 2035 v Evropské unii zpoplatněny. Členské země EU v úterý definitivně schválily normu, která od zmíněného data prakticky znemožňuje prodej nových benzínových a naftových aut.
EURO7 ve schválené podobe neni pro spalovaky problem.
Do roku 2035 teda muzes vyrabet a kupovat jaky spalovak chces. Nikdo ti nic nenuti.
Po roce 2035 muzes dal kupovat spalovak na syntetická paliva.
PS: ohledem na to ze tady mame takřka cenovou paritu uz dnes myslím, ze nikoho v roce 2035 spalovak nebude zajímat.
Do roku 2035 teda muzes vyrabet a kupovat jaky spalovak chces. Nikdo ti nic nenuti.
Po roce 2035 muzes dal kupovat spalovak na syntetická paliva.
PS: ohledem na to ze tady mame takřka cenovou paritu uz dnes myslím, ze nikoho v roce 2035 spalovak nebude zajímat.
Jsi odporný lhář a eurohujer! 😲 :no: :no: :no:
Celou dobu tu pises o tom jak jsou BEV dráha a jak na ne klasicke automobilky doplácí.
Chapu, ze se ted citis podveden a flustrovan, kdyz se ukázalo, ze treba na Dacii Spring ma firma zisk vic jak 200 000 kc. To je na aute za 500 000kc celkem dost. A to samozrejme i na dnesni cene ma nejaky zisk.
No ale myslim, ze si z toho vsichni muzeme vzit jedno ponaučení. Automobilkám jejich tvrzeni nejde verit. Uz zase….
Chapu, ze se ted citis podveden a flustrovan, kdyz se ukázalo, ze treba na Dacii Spring ma firma zisk vic jak 200 000 kc. To je na aute za 500 000kc celkem dost. A to samozrejme i na dnesni cene ma nejaky zisk.
No ale myslim, ze si z toho vsichni muzeme vzit jedno ponaučení. Automobilkám jejich tvrzeni nejde verit. Uz zase….
Četl jsem pokec a kolega z Belgie tvrdil, že mají Teslu 3 za 35 000 po započtení dotací.
To ID.3 za 33 000 je taky pokles.
A ceny budou dále klesat.
To ID.3 za 33 000 je taky pokles.
A ceny budou dále klesat.
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Přichází cenový pád, o kterém jsme psali.
Až bude reálný dojezd cca. 1000km, nabito za 10minut a jízdní vlastnosti standartního auta, proč ne. U menších aut typu city car apod. 600km. Jinak je to opruz a nabídka pro někoho, koho to baví. Infrastruktura chybí - na ono dobíjení "když přijedeš z práce" iu baráku... prostě je to zatím v plenkách a to znečistěných ... bohužel se nám direktivně snaží nacpat to, že ty zešvihané pleny jsou kašmír.
Plus, až na pár vyjimek, je to v kabíně fakt hnusné, levné, plastové, ano: někdo to sežral marketingu a velebí slovo minimalistické.
Plus, až na pár vyjimek, je to v kabíně fakt hnusné, levné, plastové, ano: někdo to sežral marketingu a velebí slovo minimalistické.
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Čo to zase trepeš za kraviny? Ktoré benzínové auto má dnes dojazd 1000 km? K čomu by to bolo? Tých 500-600 km by bolo do pohody, aj dobíjanie za 30 minút. Aspoň by ťa niečo prinútilo spomaliť a dať si pauzu.
Auto do mesta 300 km, taktiež úplne vpohode. Súhlas s chýbajúcou infraštruktúrou. Mať kde večer auto odstaviť a pripojiť k nabíjačke by mal byť základ, a to sa nerieši.
Auto do mesta 300 km, taktiež úplne vpohode. Súhlas s chýbajúcou infraštruktúrou. Mať kde večer auto odstaviť a pripojiť k nabíjačke by mal byť základ, a to sa nerieši.
Tak reálných 600-700km v jakýchkoliv podmínkách je standard pro současné kompakty ICE. Až to EV dá a za podobnou prodejní cenu, tak to bude mít možná i smysl. Nabíjení za 30minut ale ne. Do 10min jsem ochoten čekat, déle na pumpě nebo kdekoliv u stojanu na cestě čekat nemíním. Nedělám to s benzinem, ani s CNG. Plná je do 10min i s placením 😉
Tak si holt budeš musieť zvyknúť.
ber to tak, že u tankování musíš čekat u auta. A u většiny pump musíš dojít zaplatit na kasu. Jsou to čistě promarněné minuty. Chceš kafe, párek? Leckdy bys měl od stojanu přeparkovat, protože je tam fronta. Další minuty navíc.
U nabíjení nemusíš stát u auta a platba je vyřešená už při autorizaci. Takže si skočíš na WC, vyřešíš hovory, mejly. Dojdeš na ten párek, kafe, auto necháváš na místě.
Pro mnohé z nás je to sakra rozdíl. Mě to vychází tak, že je pro mne tankování těžká zdržovačka. Za ten rok se to nasčítá na hodiny. Každý 3.-4. den brát plnou ... děs.
Ano, EV nabíjím skoro každý den. Ale zdržení? Asi 20 vteřin denně. Nabíjím převážně doma.
Chápu, že to pro tebe nemusí být, že to máš jinak. Jen se snažím ukázat, že není obecně třeba, aby EV bylo možno nabíjet za 10 minut na 1000km. Spousta lidí to nepožaduje, resp. současné EV jim šetří čas už nyní.
A ti, co tohle požadují, musí ještě třeba 10 let počkat.
U nabíjení nemusíš stát u auta a platba je vyřešená už při autorizaci. Takže si skočíš na WC, vyřešíš hovory, mejly. Dojdeš na ten párek, kafe, auto necháváš na místě.
Pro mnohé z nás je to sakra rozdíl. Mě to vychází tak, že je pro mne tankování těžká zdržovačka. Za ten rok se to nasčítá na hodiny. Každý 3.-4. den brát plnou ... děs.
Ano, EV nabíjím skoro každý den. Ale zdržení? Asi 20 vteřin denně. Nabíjím převážně doma.
Chápu, že to pro tebe nemusí být, že to máš jinak. Jen se snažím ukázat, že není obecně třeba, aby EV bylo možno nabíjet za 10 minut na 1000km. Spousta lidí to nepožaduje, resp. současné EV jim šetří čas už nyní.
A ti, co tohle požadují, musí ještě třeba 10 let počkat.
Mé benzínové auto (kompakt) má 60 nádrž. Takže dojezd je podle údajů z TP cca 1100km.
Tankování do plna trvá 1,5minuty.
Tankování do plna trvá 1,5minuty.
Ktorý súčasný kompakt má 60-litrovú nádrž? A ktorý benzínový kompakt má priemernú spotrebu pod 5,5 litra? v TP sú o spotrebe obvykle nezmysly. Ako keby si to nevedel.
Současný? Treba Megane má 50l a spotrebu 6.
Cele je to o jednom. Az bude cena pod spalovakem. O ničem jinem.
To bude v jednotkách let.
Ale to uz musi byt vyrobce připraven. Predstava, ze az to bude začneme vyrabet BEV pres noc je nesmysl.
To bude v jednotkách let.
Ale to uz musi byt vyrobce připraven. Predstava, ze az to bude začneme vyrabet BEV pres noc je nesmysl.
k čemu sakra potřebuješ 1000km? Na to abys jednou za rok dojel k moři bez zastávky?
Vždyť více jak 50% spalováků takový dojezd nemá. Moje Volvo S60 má 70L nádrž, takže reálně vyčerpatelných je 65. Při 12 litrové spotřebě to vyjde na 540km dojezd. A to už mají některá EV.
Vždyť více jak 50% spalováků takový dojezd nemá. Moje Volvo S60 má 70L nádrž, takže reálně vyčerpatelných je 65. Při 12 litrové spotřebě to vyjde na 540km dojezd. A to už mají některá EV.
Jenže to tvoje Volvo to dá vždycky a v jakýchkoliv podmínkách a ty EV to mají jen na papíře 😉 V tom je ten rozdíl. Navíc to Volvo za 10min na každém rohu doplníš a jedeš dál. To s EV nezvládneš a to je ten rozdíl 😉
za těch 2,5 roku s Teslou mám nějaké srovnání. A to mám starou Teslu s dojezdem jen cirka 380km/léto, 200km/zimní popojížďky (cirka 280km souvislá jízda v zimě).
V 95% jízd mi to dostačuje.
Co ten zbytek? V cirka 4% jízd si to umím zařídit tak, abych neplýtval časem. A jen 1% jízd mě EV vyloženě otravuje, zdržuje.
Řešení? Návrat ke spalováku? Ani omylem. Resp. leda bych vyhrál eurojackpot a stihl koupit ještě nějakou zajímavou V12 (což je asi už jen Rolls Royce). Ale jinak? Platit za benzin, častý servis, otravovat se s kvalitou paliva, aditivama, modlit se, aby to prošlo emisema ... ne díky.
Takže dojezdit, vytěžit z téhle historie co nejvíce to půjde. A pak asi novou Teslu model S, Lucid, nebo holt nějakou Čínu. V té době to bude překonávat ty "dnes opěvované spalováky" s přehledem a dost možná i v zimě.
V 95% jízd mi to dostačuje.
Co ten zbytek? V cirka 4% jízd si to umím zařídit tak, abych neplýtval časem. A jen 1% jízd mě EV vyloženě otravuje, zdržuje.
Řešení? Návrat ke spalováku? Ani omylem. Resp. leda bych vyhrál eurojackpot a stihl koupit ještě nějakou zajímavou V12 (což je asi už jen Rolls Royce). Ale jinak? Platit za benzin, častý servis, otravovat se s kvalitou paliva, aditivama, modlit se, aby to prošlo emisema ... ne díky.
Takže dojezdit, vytěžit z téhle historie co nejvíce to půjde. A pak asi novou Teslu model S, Lucid, nebo holt nějakou Čínu. V té době to bude překonávat ty "dnes opěvované spalováky" s přehledem a dost možná i v zimě.
TOYOTA dává na loňský model slevu 300 tis Kč a kdzž se k tomu přičte dotace 200 tis, tak je to sleva z ceníku o 500 tis Kč a cena většího SUV tak začíná na 800 tis. bez DPH
Volkswagen s nabídkou evidentně pracuje, ale zatím v tom moc jasno není. Momentálně mají v konfigurátoru ID.3 jen variantu Pro S. Ještě nedávno tam byly 4 varianty. Jsem zvědavý, jak to nastaví pro ČR. Novináři vypouštějí informace o brzkých slevách, ale do konfigurátorů se to zatím nedostalo.
https😐/www.autoforum.cz/…vou-pul-milionu/
Není divu!
https😐/www.autoforum.cz/…lovacim-motorum/
https😐/www.autoforum.cz/…obu-a-propousti/
Až se zima zeptá...
https😐/www.autoforum.cz/…obu-a-propousti/
Nikdy více!
https😐/www.autoforum.cz/…redstaveni/vypro
https😐/www.autoforum.cz/…palovacimi-auty/