Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily u sousedů zlevňují. Zajímavou nabídku můžeme čekat i v Česku

Ondřej Šámal
Diskuze (49)

Zatímco země západní Evropy v hojném počtu omezují nebo rovnou ruší dotace na elektrická auta, Česko pobídky teprve začíná zavádět. To se přitom může projevit na vyšších cenách.

Když v půlce loňského prosince náhle skončily dotace na elektromobily v Německu, byl to blesk z čistého nebe. Volkswagen už ovšem na tenhle krok stihl reagovat výrazným snížením ceny vybraných modelů. Například základní ID.3 se 150 kW a akumulátorem s využitelnou kapacitou 58 kWh místo 39.995 eur (asi 984 tisíc korun) stojí 32.975 eur neboli lehce přes 811 tisíc.

V Česku není situace ohledně ID.3 stejná jako v Německu. Ještě koncem roku jste elektromobil ve verzi Life Pro pořídili za 999.900 Kč, dnes už tuto nabídku v konfigurátoru nenajdete. Volkswagen nicméně připravuje výhodnou nabídku nejen pro ID.3, ale i celou řadu dalších modelů. Podle našich informací nebudou akční verze Volkswagenů tlačit na co nejnižší cenu, ale nabídnou zajímavou kombinaci ceny a výbavy, kterou čeští zákazníci skutečně kupují. 

Zatímco západní sousedé se musejí již téměř měsíc obejít bez přímých státních subvencí na nákup, u nás se naopak pomalu rozjíždí dotační program na financování aut s bezemisních pohonem, na která dostanete až 200 tisíc korun. Právě tenhle faktor přitom může motivovat zdejší zastoupení k zdražení, které zákazníkovi vykompenzuje státní příspěvek. Výjimkou je zatím MG, které na své elektrické SUV ZS EV poskytuje bonus 40 až 50 tisíc.

Ještě vyšší slevu v Německu dostanete na Dacii Spring. V případě základního modelu Essential Electric 45 s výkonem 33 kW a 27 kWh tamní zájemci zaplatí pouze 12.750 eur, v přepočtu asi 313.650 korun. Silnější Spring Extreme Electric s elektromotorem se 48 kilowatty díky slevě 10 tisíc eur (246.000 Kč) začíná na 14.550 eur, což je zhruba 357.930 korun. Platnost této nabídky je ovšem omezena pouze do 31. března.

Video se připravuje ...

Když se ještě vrátím k Volkswagenu, ten nezlevňuje pouze na domácím trhu. Ve Francii díky snížení cen většina verzí řad ID.3, ID.4 a ID.5 dosáhne na vládní dotaci 5000 až 7000 eur (123 až 172 tisíc korun). Za ID.3 tak bez příspěvku zaplatíte v přepočtu necelých 984 tisíc korun, ID.4 začíná na 1.082.000 Kč, ID.5 pak na 1.226.900 Kč.

Podobný krok německá automobilka podnikla také v Norsku, jediné zemi světa, kde elektromobily drží dominantní postavení. Cena hatchbacku ID.3 zde v přepočtu začíná na 780.560 Kč, před zlevněním jste přitom za nejlevnější model dali zhruba o 300 tisíc českých korun více. Cenových úprav se dočkali také v Belgii a ve Švédsku, v Itálii šel Volkswagen cestou lehkého zdražení, ovšem výměnou za dodatečnou výbavu v hodnotě zhruba desetinásobku nárůstu ceny.

Ondřej Šámal
Diskuze (49)

Doporučujeme

15. 1. 2024 11:01
VW ceny EV pro začátek 2024?
Volkswagen s nabídkou evidentně pracuje, ale zatím v tom moc jasno není. Momentálně mají v konfigurátoru ID.3 jen variantu Pro S. Ještě nedávno tam byly 4 varianty. Jsem zvědavý, jak to nastaví pro ČR. Novináři vypouštějí informace o brzkých slevách, ale do konfigurátorů se to zatím nedostalo.
Avatar - speedfred
13. 1. 2024 21:26
Re: Pořád to samé...
Ak chceš tak si zvykaj, ja nechcem.
Nedávno som mal trip 3500km na východ od hraníc sk/pl a bol som hodne rád za dojazd cca 800-1000km.
13. 1. 2024 19:44
Re: Pořád to samé...
O tom dost pochybuju ;-) Btw ale pokud tomu věříš, tak good luck :yes:
13. 1. 2024 19:36
Re: TOYOTA
Plus DPH a do milióna už veľa nechýba.
13. 1. 2024 19:35
Re: Pořád to samé...
Ty si písal o 60 litrovej nádrži a spotrebe pod 5,5 litra. Teoretický dojazd 833 km. Ty si uvádzal 1100. To je dosť výrazný rozdiel. Inak by ma zaujímalo, kde si našiel priemernú spotrebu benzínového Meganu 6 litrov na 100 km a aký to má byť motor.