Mazda MX-30 jako elektromobil svými parametry moc neoslňuje. Technik Světa motorů František Pisarovič se podíval na to, zda je verze R-EV s prodlužovačem dojezdu lepší.
Taky jsem zatím mentálně ve stádiu plug-in. Nicméně takový plug-in se hodí i na venkově, když jsou cesty časté a krátké (ušetří to bambilion studených startů). Na druhou stranu mezi všemi těmi okoličnatými dieseldezoláty tam fakt nejde o emise...
nechci ti volbu vyvracet, jen by mne zajímalo, jakou máš obvyklou skladbu cest, že "potřebuješ" phev.
Znám spoustu vesničanů, co nakoupili BEV (všichni Tesly) a spokojenost.
tlieskam Mazde ze prisla na EU trh s takouto koncepciou. podla mna (a pre mna) to je velmi zmysluplny koncept :
- v podstate elektromobil cca 100kW s nie zbytocne tazkou baterkou ..... vacsine ludi to staci na denne jazdenie (vratane mna).......moznost nabijat doma (s fotovolt.)
- mala lahka spalovacia centrala s vykonom potrebnym k ustalenej 130km/h po dialnici. ked sa rozhodli pre wankel budis, ale aj "normalny" dvojvalcek by mohol byt........mala vaha spalovaku s generatorom, motor moze pracovat s vyrazne lepsou ucinnostou, jednoduchsie odhlucnenie, moznost spojit chladenie spal. motora s kurenim v kabine.
- 70-80% odjazdim na elektrike (z toho 2/3 fotovolt.), ale nemam ziaden problem ist cez weekend na 800km vylet.
- ako celok vaha okolo 2l naftaku....super.....(mimochodom tie vyse 2 tonove ciste Ev mi lezu s nazvom EKO trochu na city.)
Zatím najeto jen 793 km (takže vlastně v záběhu), ale průměrná spotřeba klesla na 4,7 l/100km a 22,1 kWh/100km a stále klesá... určitě to je počtem a délkou cest (mám spíš krátké a časté cesty s dobíjením) - takže kromě ceny údržby si zmapujte svůj nájezd.