Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

BMW odhaluje řadu 5 Touring. Přijde jako silný elektromobil i s dieselovým šestiválcem

61 komentářů

ryccardo
Aha takže BMW má nějakou výjimku z placení pokuty za "nadměrné" emise CO2, kterou v EU normálně automobilky musejí platit? To je totiž jediný důvod proč tam ty motory v EU nedávají.
Arese
Zadek kombíku je sice rozhodně stravitelnější, než u odporně splývavého víka kufru sedanu, ale celkově se mi prostě styl této generace vůbec nelíbí. No a ta palubka, to je prostě učiněná tragédie - tady už to nevypadá jako v pořádném Baworáku, ale jako v nějaké počítačové laboratoři. Fuj! :-O :-( :no: :no: :no:
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně tak, celé je to o tzv. flotilových emisích CO2. A vzhledem k tomu, že prodeje elektromobilů jsou nižší než původní plány, automobilky půjdou cestou omezení nabídky klasických verzí. Výkonnější benzínové verze jsou na ráně první. Ono to jde vidět i na tom zahájení prodejů - elektromobil nebo čtyřválcový diesel, nic jiného zatím v BMW 5 koupit nejde.
Avatar - Dinar
Dinar
Mrkni do galerie, kde na jedné fotce stojí exemplář mladého moderního českého muže u otevřených pátých dveří. Ten chasník má, tipuju, tak 170cm, tj. pokud by nakládací hrana toho auta byla 80 cm nad zemí (to mmch. nemá ani X5), tak by mu od hrany nahoru k hlavě zbývalo 90 cm, resp. ta nakládací hrana by ho skoro půlila. A ona nepůlí, má ji lehce nad koleny, tj. bude to tak max. 55 cm. ;-)
VII
Jasně, protože zrovna BMW nemůže těch pár stovek €, o které by to překročili naúčtovat v autě za 2.5M zákazníkům, tak určitě. Když se třeba kompakt jako Golf může prodávat s 2.0 TSI jako GTI, R, Clubsport bez jakékoli hybridizace.
Navíc zatím všechny automobilky limity plní. I s tím relativně malým % elektormobilů a PHEV, co v současné době prodají.
ryccardo
Ano to je přesně ten důvod. Jinými slovy pokud by se jim neočekávaně dařily prodeje EV verzí, tak si možná budou moci dovolit nasadit i omezené množství benzínových motorizací. Celé je to vina politiky EU a nesouvisí to s tím co BMW chce nebo nechce. Bohužel v takové době teď žijeme. Co bude BMW vyrábět určuje bruselský úředník.
Avatar - iudex
iudex
50e je síce fajn, ale i tak by to znamenalo, že kombík nebude mať ani jediný nehybridný benzín. :-(
adamzprahy
Tak jako musim říct, že silueta, respektive ten zadek mi připomíná G21/G31 a už to vypadá jako 5er. Asi i jak je to celé masivnější a není to takové nakopnuté jak výchozí sedan. Ale pořád se mi vůbec nelíbí předek.

No a co jako ty motory? Už jsem tu jednou psal, že 40d jako jediný silnější spalovák je docela zvláštní volba. Ale jako že pro kombík nebude 50e?? To byla verze, kterou jsem chtěl řešit a čekal na uvedení kombíku :D A teda vlastně benzínová verze nebude vůbec žádná? :D Já už se tomu fakt směju, tohle neni možný...

Neodpustím si pak rýpnutí na 40d - má jen 220 kw, takže je to spíš 30d. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale 5er je ikona silného cestovního auta. Jestli nemá většinu prodejů v silnějších motorizacích, tak tomu minimálně dělají image. Mimo EU existuje 530i a 540i a je toho plné Youtube. Ale v místě jeho vzniku...nas----. 8-s

Jinak dnes jsem zase potkal G60 bez m paketu a bylo mi..ehm...blivno :-[]
kesumb
no to jo do traktoru, ale do osobaku fakt chrochtak nepatri..
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Spíš níž, otylá šestka neměla úspěch, takže leda 440i Gran Coupe...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
To bez debat ... ale aj tak slaby dizajn... dokonca krok spat voci predchodcovi
Avatar - speedfred
speedfred
“exemplář mladého moderního českého muže”. Hotovo, koniec 😆😆😆😆😆
wit torio
Sedan mi připomíná passata - hlavně zezadu, a to je degradace. Předek taky nic extra, ale aspoň nemá ty "deblíně" dělené světla jak 7 - to je fakt humus, ale číhaní si to prý přeji....
Jinak kombík alespoň podle zadních světel vypadá jako BMW, akorát škoda otevíracího zadního skla, top bylo dobrý..
Čistě benzinové motory už asi nebudou, pouze hybridy - Škoda....
kesumb
vysokej plech kolem zadnich kol z toho dela horsi insignii 2. A jestli se trapit s ctyrvalcovou naftou nebo na 500km stat dvakrat na nabijecce plus mit doma wallbox to je teda volba. Sel bych budto jinam nebo pro x5 dokud to jde
Avatar - sargis
sargis
Mozno trochu nestastna promofarba, ale zadok urcite lepsi ako sedan. Za mna osobne F10 bola top klasika vyssej strednej.
Na to, ze to ma byt kriznik napriec krajinou to je dost slabo motorizovane. Dajte do toho dvoch manazerov na sluzobku a tych omielanych 1000km na nadrz/zatah ma naozaj len jeden motor LTT.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Sedan se mi líbí víc, škoda, že není v nabídce liftback :D :yes:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Takto měl znít titulek :-[] :-[] :-[]
A hádejte čeho se prodá víc :-[] :-[] :-[]
ryccardo
Za to že mimo EU existuje 530 a 540i můžeš poděkovat vedení EU, které to způsobilo. To není vina BMW.
adamzprahy
Stejně nerozumím, proč neuvolní konfigurátor s ceníkem s výhradou, že buď ti to odloží na příští rok nebo ti rovnou řeknou, že aktuálně nelze zadat do výroby. Stejně se to tak děje a nedávno bylo standardem kvůli různým chipům apod.

Má to tak nějak Mercedes. Dnes jsem řešil E450. V konfigurátoru je sice už delší dobu, ale zatím nejde ani zadat do výroby. Zájemci ať počkají, dáme vám vědět za měsíc status. Ok, to prostě nějak chápu. Ale říct kup si 20d nebo uvidíme za rok jestli vůbec něco bude...jenom odhání zákazníky pryč.

Bizarní situace je, že pokud chci 40i, tak mě to žene směrem X5/X6, což jsou auta s vyšší spotřebou a emisemi. Ty si koupit můžu, protože prostě si to tak nějak systematicky nastavili. Mimo EU 540i MHEV 280 kw WLTP 6.8l / 100 km - kde je problém...
adamzprahy
Já si to nemyslím. Určitě ne po posledním faceliftu. Jasně, nejvíc bude 520d protože cena "od", ale jinak bych to tak jednoznačně neviděl. Zkusil jsem na sauto 5er nad 180 kw (tj 30+ i/d) 2020-2023 a poměr je benzín 81 ks, nafta 106 ks. Nehledě na výkon je to 87:196. Takže to táhne 520d, jinak je to zhruba vyrovnané.
adamzprahy
No právě. Já měl 2x 40i a naftu beru jen do užitkáčů. Znám firmu s flotilou 10+ 40i v různých modelech. Podle mě kdo chtěl něco víc než 520d, tak 40i byla v posledních letech velmi populární, což není překvapení když s MHEV umí jezdit kombinovaně pod 10 a dynamiku na úrovni nedávných supersportů... Můj podíl s tímhle druhem auta je třeba 30% město, 70% dálnice. Na těch 30% (často krátké jízdy) mě nikdo nepřesvědčí že je nafta v pohodě.
Avatar - Tomogo
Tomogo
Tak alespoň napište co se vám nelíbí a netrollujte tady. A nepište dojezd, to už jsem zmínil.
adamzprahy
No akorát v 2030 bude další generace auta. A jako klidně, v té době to bude dál. Ale takto brutálně osekaná nabídka motorů dnes za mě rozhodně na palec nahoru není.
Avatar - Seeloewe
Seeloewe
Pokud se za každý gram nad limit platí 95€, tak pokuta za daný model může být klidně i přes 20 000€. Stačí V8, která má v měřícím cyklu třeba 350g CO2 na km. Tu pokutu automobilky počítají přímo do ceny auta, kterou dávají do ceníku. Nepočítají to tak, že po skončení roku stanoví flotilové emise a podle toho zpětně vyberou od zákazníků pokuty.
Avatar - speedfred
speedfred
Ono sa to asi počita skrz celú automobilku a koeficient váhy vozidla (??) ale som to skúsil tak laicky spočítať u môjho auta a pokuta vychádza 19.380€.
VII
Když překročí limit o 1g, stojí je to přesně 95€ na vozidlo, takže kecal.
Jinak za rok 2022, kdy kvůli čipové krizi nevyrobil přes 250 00 BEV, měl třeba VW koncern k dobru skoro 10g CO2, jen pro informaci, jak "horké" to je.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Pokud jde o grafiku budíků, nechápu, proč jich není na výběr třeba pět...
Avatar - wakantanka
wakantanka
Mno, ale nič nebráni automobilke premietnuť tie pokuty do ceny svojich produktov. A kto iný ako prémia tú pokutu schová v cene najľahšie?
Avatar - iudex
iudex
Otázka je, pre ktoré. Samo BMW písalo, že 5er je pre nich jeden z kľúčových modelov. Chápal by som šetrenie na okrajových autách typu Z4, ale nie, oni sa rozhodli nedať benzín do masovky, ako je 5er.
ryccardo
Ano je to ekonomicke rozhodnuti zpusobene vedenim EU. Nejspis potrebuji setrit flotilove emise pro jine modely.
ryccardo
No s ohledem na to kolik maji mit emise, aby neplatili vypalne a kolik maji v realu si zjevne spocitali ze je to nesmysl benzinove motory do tohodle modelu vubec davat. Nebyt vypalneho EU za emise, tak tam normalne muze byt. Plati to co jsem napsal 🤷‍♂️
Avatar - iudex
iudex
Nemá samozrejme žiadnu výnimku. Myslel som to tak, že ak by tie pokuty chceli premietnuť do cien, nič im nebráni dať tam aj desaťvalec. Ale rozhodli sa, že nie, lebo by to zrejme z ich pohľadu príliš predražilo autá.
Ja si síce myslím, že pri tých vysokých cenách by nejaká tisícka eur na auto nič neznamenala a zákazník by to zaplatil, ale oni to vidia asi inak a R6 tam nedajú. Teda ako píšem, čisto ekonomické rozhodnutie.
adamzprahy
To otevírání zadního skla bych jim možná i prominul, ale z pohledu stávajícího zákazníka prostě další mínus. U g31 jsem to docela používal.
adamzprahy
Zmizelo z konfigurátoru a zřejmě už nebude :-(
stopel
6tka skoncila :)
Avatar - speedfred
speedfred
Však oni ho evidentne vyrábajú len nie pre EU trh.
Avatar - iudex
iudex
Nechcime to opakovať znovu. Ak by BMW chcelo, 40i tam bez problémov dá. NIČ a NIKTO (!) nebráni v r. 2024 používaniu benzínových motorov v 5er, tak ako nič nebráni použitiu 40i v 340i,440i, Z4 40i, X3 40i... Je to čisto ekonomické rozhodnutie BMW, že tak 40i nedá.
Avatar - Seeloewe
Seeloewe
Podle německých médií by měly další motorizace dorazit v roce 2025, což tady na auto.cz v článku není. Nicméně, jaké varianty to konkrétně budou, se neuvádí. Ale myslím, že 550e bude i jako Touring.
Avatar - Dinar
Dinar
Taky se mi g61 jeví designově líp než g60, ten kombi zadek k celk. pojetí nějak líp sedí. Objem kufru super, místo vzadu taky vypadá ok, tohle se dá jako rodinné auto používat. Co jsem se díval na růz. představovačky na YT, tak by měl kombík být i ve verzi 550e, resp. obecně se tvrdí, že motorizace budou stejné jako u sedanu. Škoda, že zrušili samostatně otevíratelné okno pátých dveří, prý šetření na váze :-[] , těch ušetřených dvacet deka zní velmi komicky zvlášť u takové M60i.
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
Chápu Vaší preferenci kombíku. Povšimněte si prosím, že nakládací hrana kufru je u této novinky už na stejné úrovni, jako u SUV, t.j. na horní hraně zadních kol, t.j. cca 80 cm nad zemí. Další z atributů, které jsou negativně ovlivněny koncepcí zaměřenou na elektomobilitu. Ne, že by kvůli tomu bylo celé kombi k ničemu, ale těch kompromisů se schází poněkud moc.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
palec dolů :no:
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
nejlepší - a jedině správný motor je diesel. S tím se nikdo netrápí.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Adolf je tady jediný, kdo má rozum.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Koncern toho v roce 2022 nevyrobil hodně. EV měly naopak prioritu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Okrajový model jim nezachrání flotilové emise.
Avatar - Seeloewe
Seeloewe
Ano, emise a výsledná pokuta se počítá za celou flotilu a roli v tom hrají i ty koeficienty. Nicméně to nic nemění na tom, že pro sebe si automobilka možnou pokutu stanovuje na základě toho, o kolik daný model překračuje stanovený limit emisí. Takže do jeho ceny promítne pokutu v teoretické plné výši. A model tak může být i o desítky tisíc € dražší.
ryccardo
X5/X6 můžou být auta s vysokou marží kde to manažeři BMW vidí jako perspektivní nabízet je i s benzínem. To máš jako proč Škodovka přestala vyrábět Citigo. Benzínový přestali vyrábět, protože jim to EU znemožnila pokutou za emise (auto by bylo neprodejné) a baterkáče přestali vyrábět, protože do ceny za něj nedokázali schovat cenu za baterku a udržet přijatelnou cenu. Tak se soustředili na Enyaq, což je nevýdělečnější auto celé Škodovky a realizují na něm krásnou marži.

BTW spotřeba 6,8 litru znamená, že zaplatí na pokutě 152000 korun za auto. Pakliže to nedokáží znegovat dostatkem prodaných EV.
Prasivak P
tento expert je podobny trol ako horky rom, akurat trochu menej aktivny a na opacnej strane spektra j*bnutosti
Prasivak P
ved toto mi absolutne hlava neberie, preco vypustili 40i pri 5-ke a nie radsej pri X5-ke. Mozno kvoli prepoctom na vahu, bohvie. Kazdopadne keby to spravia naopak (t.j. nechat 40i pre 5-ku a 50e pre X5), davalo by to vzhladom na vyuzitie tychto aut urcite vacsi zmysel
VII
Jenže se to počítá za celý koncern dohromady, takže je úplně fuk, že na jednom autě by zaplatili 5000€ pokuty, když celkem jim ty emise vyjdou.
Frede, ano roli hraje i hmotnost vozu, ale prostě počítají se celkové emise všech aut a pak z toho vypadne případná pokuta.
Žádnou pokutu si do ceníku nikdo nedává, ty emise prostě v pohodě vychází, když máš elektro a PHEV pčítány 1,5x za 0, nebo kolik teď ten koeficient je. Dřív byl dokonce 2x.
Avatar - Tomogo
Tomogo
520d, 540d, 530e, i5 eDrive40, i5 M60.
No, není to moc, ale já to hodnotil jen jako EV, které je první, co bych osobně možná vzal na milost.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
žádný elektrovehikl! ;-) a co manuální převodovka?
Avatar - Tomogo
Tomogo
...myšleno pro mě/rodinu. Tedy až na dojezd, ale je vidět, že i to se postupně bude zlepšovat. Takže za mě palec nahoru, jen tak dál. A někdy kolem roku 2030, bych to viděl na přestup do stáje EV. :yes:
ryccardo
To můžeme jen spekulovat. Masovka 5er sice je, ale s ohledem na fakt, že je to dálniční limuzína/kombi je pro toto auto stejně nejideálnější volba naftový motor a ta bude tvořit páteř prodejů.
jurozizo
Ked som bol par mesiacov dozadu v Mazde, tak predajca mi tvrdil, ze ak prekrocia emisny limit, tak to vyjde zhruba 8000EUR na jedno vozidlo. Neviem co je na tom pravda, ale ak by to mala byt len tisicka, tak pri vozidle za 80tis. by to bolo uplne jedno. Takze tipujem ze tie pokuty su na jedno vozidlo viac ako 5000EUR.
Avatar - miromen
miromen
V posledich letech maji bavoraky designově docela rozporuplne kousky. No tenhle se mi i docela libi k tomu ta zajimava barva no zaleži jak to bude realně. Interier taky docela pěkny jen ta grafika budiku připominajici chlupate přirozeni dost taha za oči to by chtělo změnit.
Avatar - lyon667
lyon667
:D
Avatar - Anonym
Anonym
55 cm to určitě nebude. Jak vysoko má redaktor kolena, to asi nezjistíme. Ale pneumatiky mají výšku 70,4 cm a hrana (včetně plastové ochrany) je podle fotek asi o trochu níž než pneumatika. Tipuju tedy 65 až 70 cm, což je více, než je u kombíků zvykem (55 až 60 cm).
Avatar - Ozzman
Ozzman
GTčko je teď 6tka ne? Takže musíš o "číslo výš" :D
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Samozřejmě dieselů se prodá stokrát víc, než elektrovehiklů :-)
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
K čemu cukavé benzínové motory? Zlatý diesel!