Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW odhaluje řadu 5 Touring. Přijde jako silný elektromobil i s dieselovým šestiválcem

Marek Bednář
Diskuze (61)

Několik měsíců po sedanu přichází i kombi-verze BMW řady 5 se stejnými motorizacemi, ale lepší praktičností. Druhá řada sedadel je uvnitř hezky prostorná, zmizela ovšem možnost otvírání pouze skla pátých dveří.

Mnichovská „pětka“ je na světě již řadu měsíců v podobě sedanu, ať už elektrického, nebo s konvenčním pohonným ústrojím. Nyní do nabídky přibývá kombík, tradičně označený Touring.

Oproti předchůdci narostl o 97 mm na délku na celkových 5.060 mm, o 32 mm na šířku na celkových 1.900 a o 17 mm na výšku na celkových 1.515 mm. Rozvor je podle automobilky nejdelší ve své třídě s hodnotou 2.995 mm. Vyjma o 10 mm vyšší výšky jsou všechny tyto hodnoty shodné se sedanem.

Vůz se po designové stránce vyznačuje tenkými D-sloupky, dlouhým spoilerem na pátých dveřích a široké boky v zadní části vozu. Od sedanu jsou odlišné také zadní lampy, které zasahují dál na boky vozu a jejich dolní linky tam mají výraznou „hokejku“.

Video se připravuje ...

Do novinky už jsem měl příležitost se posadit, a to při zářijové jízdní premiéře verze i5 M60. Vepředu se oproti sedanu nic nemění, vzadu je spousta místa na hlavu díky protažené střeše a téměř třímetrový rozvor náprav znamená i spoustu místa na kolena.

Co oproti minulé generaci kombíku zmizelo, je možnost otevření pouze skla pátých dveří. Podle automobilky je důvodem kromě nízkého využití prvku zákazníky také sportovnější, aerodynamičtější design zádě a svažující se střecha. „Mechanismus otvírání okna zvlášť by byl na úkor prostornosti,“ nechal se slyšet mluvčí severoamerické divize BMW Alexander Schmuck.

Zavazadelník je u všech motorizací stejně prostorný; nabídne 570 litrů pod roletkou v základním uspořádání a až 1.700 litrů při sklopení zadních sedaček a naložení po strop. Pod jeho podlahou je místo k uložení dělicí sítě a roletky, podle toho, co zrovna použijete.

Vůz je k mání i s elektricky sklopným tažným zařízením, na kterém lze táhnout 1,5 tuny u i5 eDrive40 Touring, 1,8 tuny u 530e Touring a rovné 2 tuny u všech ostatních variant.

Motorizace BMW řady 5 Touring: Základní technická data
Diesel Spalovací motor + 48V elektromotor Spotřeba Zrychlení na 100 km/h, nejvyšší rychlost
520d, 520d xDrive 145 kW/400 Nm + 8 kW 5,3-5,9/5,7-6,2 l/100 km 7,5 s, 220/218 km/h
540d xDrive* 220 kW/670 Nm + 13 kW 5,8-6,6 l/100 km 5,4 s, -
Plug-in hybrid Celkový výkon (elektromotor) Spotřeba Dojezd na elektřinu
530e* 220 (135) kW 0,7-0,9 l/100 km + 19,5-21,6 kWh/100 km 84-96 km
530e xDrive* 220 (135) kW 0,8-1,1 l/100 km + 20,3-22,4 kWh/100 km 79-89 km
Elektromobil Elektromotor Spotřeba, dojezd na nabití Zrychlení na 100 km/h, nejvyšší rychlost
i5 eDrive40 250 kW/400 Nm 16,5-19,3 kWh/100 km, 483-560 km 6,1 s, 193 km/h
i5 M60 xDrive 442 kW/795 Nm 18,3-20,8 kWh/100 km, 445-506 km 3,9 s, 230 km/h
* - dostupné od léta 2024    

Stejně jako sedan může mít spalovací motory s 48V mild hybridní technikou, plug-in hybridní systém i ryze elektrický pohon v podobě modelu i5. Ta má v obou dostupných provedeních baterii o využitelné kapacitě 81,2 kWh; rychlonabíjení je možné výkonem až 205 kW, stejně jako u sedanu.

Všechny verze kombíkové „pětky“ se vyrábí v německém Dingolfingu. Na evropské trhy přijde novinka v květnu letošního roku, ostatní trhy budou následovat v červnu. Zdaleka nejdůležitějším prodejním trhem nového BMW řady 5 Touring je domácí německý trh, následovaný Velkou Británií, Itálií, Švédskem, Belgií a Japonskem.

České ceny BMW řady 5 Touring (včetně DPH)
520d Touring 1.574.300 Kč
520d xDrive Touring 1.636.700 Kč
i5 eDrive40 Touring 1.799.200 Kč
i5 M60 xDrive Touring 2.572.700 Kč
Marek Bednář
Diskuze (61)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
12. 2. 2024 10:48
Re: zadek
Adolf je tady jediný, kdo má rozum.
Avatar - twistedTSD
12. 2. 2024 09:42
Re: Lepší než sedan ale co zase ty motory
Koncern toho v roce 2022 nevyrobil hodně. EV měly naopak prioritu.
Avatar - twistedTSD
12. 2. 2024 09:41
Re: Lepší než sedan ale co zase ty motory
Okrajový model jim nezachrání flotilové emise.
Avatar - Seeloewe
8. 2. 2024 17:42
Re: Re: Re: Lepší než sedan ale co zase ty motory
Ano, emise a výsledná pokuta se počítá za celou flotilu a roli v tom hrají i ty koeficienty. Nicméně to nic nemění na tom, že pro sebe si automobilka možnou pokutu stanovuje na základě toho, o kolik daný model překračuje stanovený limit emisí. Takže do jeho ceny promítne pokutu v teoretické plné výši. A model tak může být i o desítky tisíc € dražší.
8. 2. 2024 08:26
Re: Lepší než sedan ale co zase ty motory
X5/X6 můžou být auta s vysokou marží kde to manažeři BMW vidí jako perspektivní nabízet je i s benzínem. To máš jako proč Škodovka přestala vyrábět Citigo. Benzínový přestali vyrábět, protože jim to EU znemožnila pokutou za emise (auto by bylo neprodejné) a baterkáče přestali vyrábět, protože do ceny za něj nedokázali schovat cenu za baterku a udržet přijatelnou cenu. Tak se soustředili na Enyaq, což je nevýdělečnější auto celé Škodovky a realizují na něm krásnou marži.

BTW spotřeba 6,8 litru znamená, že zaplatí na pokutě 152000 korun za auto. Pakliže to nedokáží znegovat dostatkem prodaných EV.