Technika
realne to tak funguje v kazdodennim zivote
kdyz vyneses plechovku piva na snezku, tak tam ma vetsi hmotnost nez v peci, protoze ma vetsi potencialni energii
nabita baterka z vnejsiho zdroje ma vetsi hmotnost, protoze ma vetsi energii ...
jedouci (elektricky) rychlik ma vetsi hmotnost nez ten, co stoji na nadrazi, protoze ma vetsi kinetickou energii
na to je hadanka pro zacinajici fyziky - kdy je krava nejtezsi ? - kdyz se jeji rychlost blizi rychlosti svetla ...
takhle to v realu funguje, aspon podle teorie relativity
to neni zadna nadsazka
o ty 4 ug vetsi hmotnost u nabity 100kWh baterky neni zas tak malo
1 kubik vzduchu vazi dejme tomu 1kg
pak 1mm3 vzduchu vazi miliardkrat min, ted 1ug
tedy nabita 100kWh baterka vazi vic o hmotnost vzduchu ve 4mm3, coz se da docela lehce predstavit
a 70TWh energie ve forme elektriky, kolik v cechach rocne spotrebujeme, vazi cca 3 kila
uz se blizi doba, kdy se spotreba elektriky bude vazit na kila
my rocne doma spotrebujeme cca 0.0000003kg elektriky ... 😁
kdyz vyneses plechovku piva na snezku, tak tam ma vetsi hmotnost nez v peci, protoze ma vetsi potencialni energii
nabita baterka z vnejsiho zdroje ma vetsi hmotnost, protoze ma vetsi energii ...
jedouci (elektricky) rychlik ma vetsi hmotnost nez ten, co stoji na nadrazi, protoze ma vetsi kinetickou energii
na to je hadanka pro zacinajici fyziky - kdy je krava nejtezsi ? - kdyz se jeji rychlost blizi rychlosti svetla ...
takhle to v realu funguje, aspon podle teorie relativity
to neni zadna nadsazka
o ty 4 ug vetsi hmotnost u nabity 100kWh baterky neni zas tak malo
1 kubik vzduchu vazi dejme tomu 1kg
pak 1mm3 vzduchu vazi miliardkrat min, ted 1ug
tedy nabita 100kWh baterka vazi vic o hmotnost vzduchu ve 4mm3, coz se da docela lehce predstavit
a 70TWh energie ve forme elektriky, kolik v cechach rocne spotrebujeme, vazi cca 3 kila
uz se blizi doba, kdy se spotreba elektriky bude vazit na kila
my rocne doma spotrebujeme cca 0.0000003kg elektriky ... 😁
Zásadní hlavně pro provozovatele obytných aut ? Takže pro autodopravce, pro kamiony, nákladní auta, dodávky atd je to jen banalita ?
Plus minus ano.
Ale reálně to platí jen pro anihilaci hmoty. V reálných procesech je té hmoty potřeba více. Ale i kdyby to bylo tisíckrát víc, 4 mg, tak by to bylo nemožné změřit. Stačilo, aby na EV sedla moucha a bylo by to víc než nabití.
Ale reálně to platí jen pro anihilaci hmoty. V reálných procesech je té hmoty potřeba více. Ale i kdyby to bylo tisíckrát víc, 4 mg, tak by to bylo nemožné změřit. Stačilo, aby na EV sedla moucha a bylo by to víc než nabití.
Ano, nabita baterie je o neco tezsi nez vybita.
Stejne jako je napnuta pruzina tezsi nez pruzina v klidu.
Vice potencialni energie znamena vetsi hmotnost.
Nicmene neni to neco, co lze zmerit.Mozna vypocitat, to ja z hlavy neumim, ale odhadl bych, ze to bude nekde treba miliardkrat mene nez chlup na ruce. Nejspis jeste mnohem mene.
Stejne jako je napnuta pruzina tezsi nez pruzina v klidu.
Vice potencialni energie znamena vetsi hmotnost.
Nicmene neni to neco, co lze zmerit.Mozna vypocitat, to ja z hlavy neumim, ale odhadl bych, ze to bude nekde treba miliardkrat mene nez chlup na ruce. Nejspis jeste mnohem mene.
a tedy m = E/c^2
takze kdyz vezmu baterku 100kWh, tak samotna energie by mela vazit😒br />
m = 100*3.6E6 / 3E8^2 = 36E7/9E16 = 4E-9kg = 4ug (mikrogramy)
tedy nabita 100kWh baterka by mela byt o 4ug tezsi nez vybita
bez zaruky