Novinky
Takže vlastně konečně to vysněné perpetuum mobile, že.
Že se nestydíte takhle lhát.
Že lže EK a EP už jsme si zvykli, ale vy "novináři" byste měli psát pravdu, pokud tedy nejste pouzí pisálci-prostituti. hanba by vás měla fackovat a chodit byste měli jen v kanálech.
A můžete lhát pořád dokola a stejně zůstává pravdou že EV produkují různé druhy emisí, otěr z brzd a z pneumatik i CO2 z komínů uhelných a plynových elektráren, bezemisní tedy v žádném případě nejsou a to nezmiňuji jejich extrémní náročnost na emise CO2 vznikající při výrobě EV.
Že se nestydíte takhle lhát.
Že lže EK a EP už jsme si zvykli, ale vy "novináři" byste měli psát pravdu, pokud tedy nejste pouzí pisálci-prostituti. hanba by vás měla fackovat a chodit byste měli jen v kanálech.
A můžete lhát pořád dokola a stejně zůstává pravdou že EV produkují různé druhy emisí, otěr z brzd a z pneumatik i CO2 z komínů uhelných a plynových elektráren, bezemisní tedy v žádném případě nejsou a to nezmiňuji jejich extrémní náročnost na emise CO2 vznikající při výrobě EV.
minimalne tisickrat lepsi nez tohle😒br />https😐/www.novinky.cz/…-hranou-40460380#…
nebyl jsi to ty wine, ze ses tak nasupenej ??
nebo demoska nedopadla jak si predstavoval ???
nebyl jsi to ty wine, ze ses tak nasupenej ??
nebo demoska nedopadla jak si predstavoval ???
EU je založena na BEZ
Bezpohlavní identita jedince
Bezmozkové jednání
Bezemisní emise
Bezpáteřní politika
Bezedné přerozdělování
Bezdůvodné omezování
Bezbřehé lži
EU BEZ. BEZ budoucnosti.
Bezpohlavní identita jedince
Bezmozkové jednání
Bezemisní emise
Bezpáteřní politika
Bezedné přerozdělování
Bezdůvodné omezování
Bezbřehé lži
EU BEZ. BEZ budoucnosti.
Nebyl si včera v tom průvodu ? Jsem si skoro jistej, že jsem tě tam viděl... řval si něco podobného a taky Fyjalo Octup
Proč se tady prezentuješ jako ubohý trapák? 😒 :no:
Protože včera ta taškařice skončila přesně tak, jak jsem v neděli tady předpovídal 😁 Jen plivnutí na EU, na vládu, taky se ozývaly proRuské narativy včetně sláva Putinovi a podobné výkřiky a narážky jako píše Rohypnol. Se zemědělstvím to mělo pramálo společného, stejně jako s tím green dealem na který všichni tam na videu nadávají, ale nevědí o tom zhola nic a jen věří lžím. Drtivá většina tady o fungování EU a politikách ví kulové, jen se z toho dělá automatický strašák, ale hlavně když z něj prší penízky a příležitosti, to nesmrdí, ale běda jim kecat, za co ty peníze rozhází, či je kontrolovat a nebo je nutit udržitelně nakládat s půdou.
Bezpohlavnost a tyhle nesmysly jdou z USA, kdy léta bojů za rovnoprávnost se zvrhla v pozitivní diskriminaci, což vadí i normálním lidem
Omezování a nějaká politika a emise mají smysl, zvláště pro ty, kteří natahují ruce pro peníze... za hlupáka je tu rohYpnol s těmito alibistickými kecy, protože i když mne propagace EV taky nevoní, tak to rozhodně nění v moci EU, ale tenhle trend jede ve vyspělých společnostech celosvětově... já vím, že ty to nepochopíš, nepochopil si ani tu diskuzi v neděli....
p.s. Jandejsek teď nepřímo řekl, že Green Deal zabil dinosaury 😁 😁 😁
Bezpohlavnost a tyhle nesmysly jdou z USA, kdy léta bojů za rovnoprávnost se zvrhla v pozitivní diskriminaci, což vadí i normálním lidem
Omezování a nějaká politika a emise mají smysl, zvláště pro ty, kteří natahují ruce pro peníze... za hlupáka je tu rohYpnol s těmito alibistickými kecy, protože i když mne propagace EV taky nevoní, tak to rozhodně nění v moci EU, ale tenhle trend jede ve vyspělých společnostech celosvětově... já vím, že ty to nepochopíš, nepochopil si ani tu diskuzi v neděli....
p.s. Jandejsek teď nepřímo řekl, že Green Deal zabil dinosaury 😁 😁 😁
Těším se na směrnici EU fit for 55,5, která nařídí že polovina prvorodiček musí být muži...
Až pochopíš definici bezemisniho vozidla, možná se prestanes ztrapňovat. Už sis postavil svůj diesel do obýváku, aby ti cistil vzduch?
Bezemisní vozidlo neexistuje Lojzo, tvoje elektroplečka má šmise na oceánech, v číně, chile, rusku, africe, venezuele atd atd
Hlavně bezemisní auto není nic za čím bychom se měli bezhlavě hnát. Plně postačují současné spalováky s minimálními emisemi a dopadem na životní prostředí. Kvůli emisím nemíním sedět v jeskyni.
Nepostacuji. Porad beres uhlik zpod zeme nebo more a poustis ho do atmosfery. Tenhle fakt se okecat neda.
A to je správně, oxid uhličitý je důležitý, za doby dinosauru tu bylo 4 větší koncentrace, takže jeho snižováním hubíme dinosaury 😁 Nesleduješ média ? 😁 A tohle prosím řekl bývalý prezident agrární komory 😁
No a co? Ten uhlík, který vypouštíme spalováním ropy už kdysi v ovzduší byl. To si kvůli tomu za chvíli nebudeme ani topit? Promiň, ale klima-alarmistická propaganda na mě nefunguje. To mě fakt nezajímá, že tím, že žiju produkuju skleníkový plyny.
Ten uhlik se tam ukladal desitky milionu a mi ho ted vypoustime v radu desitek let.
V poradku, nezajima te to. Ale nepis, ze spalovaky maji minimalni emise a dopad na zivotni prostredi, protoze to proste neni pravda.
Ono jde krapet o to množství. Kdyby nás tu byly 2-3 miliardy a žili bychom skormněji a lokálněji, tak by trocha emisí neškodila a cyklus by se zase stabilizoval. Problém je ten, že se lidstvo množí jako kobylky a pořád chce víc a víc, výroba leze do naprostých extrémů a všechno se furt vozí sem a tam přes celou planetu a do toho se všude válčí.
Trochu me prijde rozpor kdyz pises o skromnosti, ale zaroven je pro tebe nepřekonatelný problem se nekolikrat za rok zdržet na dovolene par desitek minut na nabijecce…
Každá druhá moje cesta je ve stovkách km. Ne jen dovolená. Nemám vlastní nabíječku a nehodlám denně řešit kde jak, proč a za kolik nabiju a do kolika % a jestli je zima, nebo teplo atd.
Až se vychytají baterie a bude něco jako solid state reálně k dispozici a dostupná kapacita bude alespoň 120 kWh a záruka na 10 let na 80% nejméně a všude budou nejméně 100 kWh nabíječky se zastřešením, abych nemusel tančit v lijáku okolo auta, jako šašek a abych mohl kdykoli vyrazit třeba s 50-60% na rychlý přesun 200-300 km, bez nabíječky, tak o tom začnu uvažovat.
Do té doby na tyhle nesmysly plné protichůdných potřeb a omezení kašlu.
Navíc už to tu zaznělo mockrát. Mám sice dlouhé cesty, ale celkové km malé. S ohledem ne emisní stopu při výrobě EV a energetický mix ČR se prostě moje emise protnou kdesi v nekonečnu, respektive v době, kdy bude baterie toho EV na kaši. A tak se bude vyrábět nová.
Ale abych nebyl za hovado, dám šanci recyklaci. A až bude prokazatelné, že se bude recyklovat skutečně alespoň 80-90% baterií z EV, tak to opět přehodnotím. Ale recyklovat fyzicky, ne v prognózách na papíře. A ano, vím, že takové projekty už běží různě po světě a já jsem za to rád.
Až se vychytají baterie a bude něco jako solid state reálně k dispozici a dostupná kapacita bude alespoň 120 kWh a záruka na 10 let na 80% nejméně a všude budou nejméně 100 kWh nabíječky se zastřešením, abych nemusel tančit v lijáku okolo auta, jako šašek a abych mohl kdykoli vyrazit třeba s 50-60% na rychlý přesun 200-300 km, bez nabíječky, tak o tom začnu uvažovat.
Do té doby na tyhle nesmysly plné protichůdných potřeb a omezení kašlu.
Navíc už to tu zaznělo mockrát. Mám sice dlouhé cesty, ale celkové km malé. S ohledem ne emisní stopu při výrobě EV a energetický mix ČR se prostě moje emise protnou kdesi v nekonečnu, respektive v době, kdy bude baterie toho EV na kaši. A tak se bude vyrábět nová.
Ale abych nebyl za hovado, dám šanci recyklaci. A až bude prokazatelné, že se bude recyklovat skutečně alespoň 80-90% baterií z EV, tak to opět přehodnotím. Ale recyklovat fyzicky, ne v prognózách na papíře. A ano, vím, že takové projekty už běží různě po světě a já jsem za to rád.
😀 stacilo napsat, ze se ma uskromnit nekdo jiny nez ty.
To ale není náš problém. Nás tu v Evropě tolik není a naše emise CO2, ve srovnání s okolním světem nejsou nijak zásadní. To křičíš dobře, ale musíš dělat agitačku v Číně, Indii, Africe a Americe. S tou lokalizací souhlasím, ale ta už přichází. Globalizace skončila s Covidem.
Já nekřičím a nepíšu, že to je problém EU. Žijeme na jedné planetě a probém je vždy komplexní.
Já si kladu spíš otázku jestli je sodovkový plyn něco čím bychom se měli vůbec tak intenzivně zabývat.
Myslím, že ani jeden na to nedokážeme 100% jistě odpovědět.
Lidstvo má před sebou mnoho neřešitelných úkolů, které jaksi nejdou dohromady s jeho podstatou.
Nemnožit se jako kobylky.
Nevěřit bludům.
Nebýt nenažrané.
Nenechat se ovládat.
Neustále neválčit.
Neničit všechno kolem sebe za účelem zisku.
A s tím vším a mnohým dalším souvisí i ten sodovkový plyn.
Vše je o množství. A všeho moc škodí, jak známo. A kdo chce moc, nemá nic. A žádný strom neroste do nebe.
Lidstvo má před sebou mnoho neřešitelných úkolů, které jaksi nejdou dohromady s jeho podstatou.
Nemnožit se jako kobylky.
Nevěřit bludům.
Nebýt nenažrané.
Nenechat se ovládat.
Neustále neválčit.
Neničit všechno kolem sebe za účelem zisku.
A s tím vším a mnohým dalším souvisí i ten sodovkový plyn.
Vše je o množství. A všeho moc škodí, jak známo. A kdo chce moc, nemá nic. A žádný strom neroste do nebe.
Myslím, že na to nedokáží pořádně odpovědět ani vědci. Jsou to jen dohady na základě modelů, který jsou ale natolik diskutabilní, že když je aplikuješ do minulosti, tak zjistíš, že nefungují.
Nicméně nemnožit se jako kobylky to je osvěta, kterou musíš šířit v Africe a Asii. Ne v Evropě.
Nicméně nemnožit se jako kobylky to je osvěta, kterou musíš šířit v Africe a Asii. Ne v Evropě.
Ani to není tak jednoduché. Evropa a státy mají rypák všude a dnes už zase Čína a další.
Na jedný straně se Afrika kolonizovala a drancovala a drancuje a na druhý straně se tam dodávají léky, potraviny a rozdává se humanitární pomoc a oni se množí a množí.
Kdyby to zůstalo jen na nich a kmenových systémech, rozhodně by jich nebylo tolik, co dnes.
A nemusíš mi pořád říkat, že pláču na špatným hrobě. Já netrpím představou, že všechno musíme řešit od nás. Bohužel je to všechno moc složitý a propojený a opět jako vždy to souvisí s lidskou mentalitou. A už bych se zase jen opakoval.
Na jedný straně se Afrika kolonizovala a drancovala a drancuje a na druhý straně se tam dodávají léky, potraviny a rozdává se humanitární pomoc a oni se množí a množí.
Kdyby to zůstalo jen na nich a kmenových systémech, rozhodně by jich nebylo tolik, co dnes.
A nemusíš mi pořád říkat, že pláču na špatným hrobě. Já netrpím představou, že všechno musíme řešit od nás. Bohužel je to všechno moc složitý a propojený a opět jako vždy to souvisí s lidskou mentalitou. A už bych se zase jen opakoval.
V pohodě se nečil. Já s tebou souhlasím. To že si je v Africe krmíme a léčíme a oni se za odměnu množí a jezdí nám sem dělat bordel je čistě naše chyba.
"Kdyby to zůstalo jen na nich a kmenových systémech, rozhodně by jich nebylo tolik, co dnes." - je to presne obracene.
Takže myslíš, že kdybychom jim tam nevozili horem dolem jídlo, léky a veškerou humanitární pomoc, tak je jich tam stejně jako dnes?
Ne, bylo by jich vic. Data jasne ukazuji, ze porodnost v Africe vyrazne klesa s tim, jak se zvysuje zivotni uroven a zlepsuje zdravotni pece. A "nevyvazi" to ani snizujici se umrtnost.
Muzes se podivat treba sem: https😐/ourworldindata.org/fertility-rate
EDIT: Kdyby te to zajimalo nejak hloubeji, tak tohle je docela zajimava kniha: https😐/www.databazeknih.cz/…aktomluva-381703
Muzes se podivat treba sem: https😐/ourworldindata.org/fertility-rate
EDIT: Kdyby te to zajimalo nejak hloubeji, tak tohle je docela zajimava kniha: https😐/www.databazeknih.cz/…aktomluva-381703
Viz já 16😁6
Každý nechť si to přebere po svém.
To, že se za 50 let cca zečtyřnásobil počet lidí v Africe je jen špička ledovce.
Všechno je to opět komplexní. Zdravotní péče, očkování, zemědělství, školství, humanitární pomoc, atd...
Kdybys je nic nenaučil a nechal na stromech a museli by s oštěpem lovit antilopy, tak by jich bylo sakra míň.
Každý nechť si to přebere po svém.
To, že se za 50 let cca zečtyřnásobil počet lidí v Africe je jen špička ledovce.
Všechno je to opět komplexní. Zdravotní péče, očkování, zemědělství, školství, humanitární pomoc, atd...
Kdybys je nic nenaučil a nechal na stromech a museli by s oštěpem lovit antilopy, tak by jich bylo sakra míň.
Diky, co z toho dvacet let stareho clanku rozporuje data, na ktera jsem odkazal, pripadne moje tvrzeni?
Je tam na zaver hezka prognoza "Indie do roku 2050 pravdepodobne predstihne v poctu obyvatel Cinu" - to se stalo loni. Ten clanek je zajimavy, ale tezce zastaraly.
Je tam na zaver hezka prognoza "Indie do roku 2050 pravdepodobne predstihne v poctu obyvatel Cinu" - to se stalo loni. Ten clanek je zajimavy, ale tezce zastaraly.
Co třeba komické počty obyvatel na počátku letopočtu? Nebo před ním.
A pak po zavedení zemědělství a lékařské péče atd...
A co je na těch datech zastaralého? Máš nové vykopávky, kde jsou o řády jiná čísla?
A pak po zavedení zemědělství a lékařské péče atd...
A co je na těch datech zastaralého? Máš nové vykopávky, kde jsou o řády jiná čísla?
Ano, Afrika prochazi populacni e😜lozi, to neni nova informace. Otazka znela jestli by tam bez "svetove pomoci" lide pribyvali rychleji nebo ne.
Ano já vím jak zněla otázka a já jsem přesvědčen, že bez zásahů jiných civilizací by byla populace v Africe mnohem nižší. Řádově nižší.
Těžko si to ale navzájem dokážeme.
Těžko si to ale navzájem dokážeme.
Chapu, jak a proc to tvrdis. Nic proti tomu. Jenom tim ale rikas, ze ta nevyhnutelna populacni krivka by proste prisla pozdeji.
Ten bocny ponton je brutalne vysoky... dat tam terenne gumy tak skoro poviem ze je to SUV ... pod pojmom kombik si predstavim passata ale nie tuto rarohu... aj ked nakoniec je nadalej krajsia ako 90 percent inych ev... clovek ani nevie ci teraz sa ma z toho tesit alebo plakat ... a cena bude urcite aspon 2 melony ... rodiny s deckami uz jasaju... aky to krasny svet :yes:
ID.7 Tourer vypadá slibně.
Ovšem jen do doby než zjistíte že stále žije Passat Variant. S dieselem. Bez elektra.
Pak tenhle zgarb pošlete jedním zkratem tam kam patří :-!
Ovšem jen do doby než zjistíte že stále žije Passat Variant. S dieselem. Bez elektra.
Pak tenhle zgarb pošlete jedním zkratem tam kam patří :-!
Tak to radši ten id.7 než jedovaté chrocht.
Pokud někdo má skutečně rád své děti, do dieselu je neposadí.
Pokud někdo má skutečně rád své děti, do dieselu je neposadí.
Jsi ovšem řádný magor.
Kylie Minogue
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
citace "pokud čelíte dlouhé a vyčerpávající jízdě", se mi nějak nezdá. Nemělo by být "pokud čelíte dlouhému a vyčerpávajícímu čekání na nabíjení"?
Passat TDI ujede na jedno natankování 800km a když bych s ním jel jako s elektrovehiklem, tak 1000km. A to jde o 4kolku. Jinak se mi na té kreatuře opravdu hodně nelíbí ten LGBT předek a interiér - nu a taky příliš velká kola.
No a kdyby si měl automat, tak dojedeš i víc, protože by to za tebe lépe řadilo a neztratil bys naftu při tom, když zapomeneš odřadit a točíš motor...
Tak to je dost slabé, 1000km ujedu s krabicí 4x4 na benzín jak nic, ve větším komfortu než uklepané tdi a ještě 2x vetsi než ten passat.
Tak asi sa bavíš o hybride, nie o čistom benzíne. Môj užraný benzín, najhorší motor daného modelu čo do spotreby, tiež 4x4 mi teraz po dotankovaní ukázal dojazd 730 km. Takže Passat TDI bude mať dojazd tak 1300-1400 km. Takže stále o tretinu viac, než ten hybrid a asi 2,5-násobok dojazdu tohto EV.
Nádhera, utáhne i karavan, lyže či kola na strechu, dojezd 700km, 600l kufru, nabití do nekolika desítek minut, maximalka 250, zrychleni 6s.
Dokonale rodinné auto na polykání kilometrů s rodinou. 😉 👍🏻
Dokonale rodinné auto na polykání kilometrů s rodinou. 😉 👍🏻
Já si do toho auta v salónu sedl, totální holobyt, byla tam sleva z 1950000,-Kč na 175000,- Kč.Interiér jak dobře vybavená fábie. A vedle byl Touareg ( 210kw) facelift, to bylo jiný kafe , r-line, interiér skoro prémiovka, až na volant...Byla tam sleva na 2200 000,-Kč.Nicméně slabší kusy Touaregu budou kolem 1700 000,-Kč. Ty auta neměli dávat vedle sebe, to bylo , jak kráska a zvíře.
Tak si to zkus a uvidíš 😉 Doporučuji test sedanu od kluků z SK TOP Speedu. Test, jestli dojedou na jedno nabití z Bratislavy do Košic, cca 400km. Dali to opatrným tempem a v cíli zbývalo 2% baterie… Tj iD.7 s baterií 77kWh, těch reálných 400km (a při troše sebeodříkání) dalo… Na 700km zapomeň 😉 To je jen marketingový plk…
Tak tak, jeli pomalu a polovinu trasy mimo dálnice. A prakticky jeli na celou kapacitu nové baterie. Jako vždy, když se pojede v běžném režimu 80-10% a svižněji po dálnici, tak 250 km (s koly na střeše 200 km) bude vysněné maximum možného. S tím karavanem tak 100-120km max.
Potkal jsem teď bývalého kolegu a pořídil si ID4 (něco s větší baterkou a zadokolku), říkal že reálně na tom jezdí 480km, to už je docela použitelné, otázkou jak dlouho.
Nieco mam na pozicanych id pojazdene, 450 das za idealnych podmienok, hlavne ked sa motkas po a pri meste v malych rychlostiach. Ked zacnes jazdit okresky a sviznejsie, uz to ide dole, dialnice ani nespominam. Pred vianocami som nechal etrona naschval vonku mrznut dva dni, ledva som z toho vyzmykal 250km, cely system lagoval a raz spadol.
Tohle by se Tesle nestalo... 😁 Určitě 😁
No, co na to říct, já s EV mám jeto jen jako s předváděčkami a vlastně mne to ani neláká, jen mne ta informace, kterou jsem slyšel u ID4 zaujala.
No, co na to říct, já s EV mám jeto jen jako s předváděčkami a vlastně mne to ani neláká, jen mne ta informace, kterou jsem slyšel u ID4 zaujala.
Hezká pohádka o tom, jak kráva jako ID.4 žere pod 15 kWh/100.
A jak majitel jistě nabíjí do 100% na cukačky po městě a dojíždí do 0%
A jak majitel jistě nabíjí do 100% na cukačky po městě a dojíždí do 0%
Jak jsem slyšel, tak povídám, předtím jezdil Leafem (taky mi vyprávěl, že to nemohl prodat, protože to nikdo nechtěl 😁)
Té druhé pohádce už bych věřil 😁
Tak jazdeny leaf je mnamka, to ti nezoberu zadara ani na zbernom dvore. Najhorsie na tom je, ze tych nepredajnych vrakov tu bude coraz viac
Mali do toho dať aj hybrid, a pokojne sa to mohlo volať Passat.
Hybridní Passat snad už existuje, ne? Tak 2 Passaty mít asi nepotřebují.
Nový model sa zíde vždy. Súčasný Passat je už tisíci odvar tých predchádzajúcich.
Po prvé súčasný Passat je kompletne nová generácia, žiaden facelift či polovičná generácia ako B5.5. No a to, čo robí, robí veľmi dobre, ponúka maximálny úžitok a funkčnosť. Hoci sa môžeme baviť o dizajne a pod. (aj ja mám voči jeho dizajnu značné výhrady), z hľadiska účelnosti nemôžeš nič namietať. Na rozdiel od tohto iD7, len keď sa pozrieme na základný (a pri kombi najdôležitejší parameter), zaostáva za Passatom Variant o 200 litrov. A to je sakra veľa.
Ja Ti neviem, ono sa strašne ťažko dá určiť, čo je komplet nové a čo nie. Zrovna u VW by som si tým celkom istý nebol, pretože veľa, naozaj veľa aktuálnych dielov používaných v koncerne má korene hlboko v minulosti, ale narážal som hlavne na dizajn. Chcel som tým len povedať, že voči doterajšiemu dizajnovému jazyku vyzerá ID.7 vcelku sviežo a novo, napriek tomu unisex a nekonfliktne, ako je u VW zvykom. Isteže "klasická" verzia ID.7, teda so spaľovákom a nejakou tou baterkou a elektromotorom naviac, by od EV bola odlišná dosť, a nepochybujem, že pri absencii veľkej časti bateriek by aj kufor nejaké litre získal.
Skutočne, ID.7 (až na nejaké detaily) z pohľadu dizajnu páči a nepochybujem, že ako Passat by si obľubu získal rýchlejšie ako ID.
Skutočne, ID.7 (až na nejaké detaily) z pohľadu dizajnu páči a nepochybujem, že ako Passat by si obľubu získal rýchlejšie ako ID.
Ja by som síce zrovna nehovoril, že sa mi páči, ale áno, ten dizajn je v pohode, rozhodne o level lepší, ako doterajšie ID. Ale to je už z princípu, ide o dlhý klasický sedan (resp. lift) a tam je ťažko niečo veľmi pokaziť. Až keď ho dáme vedľa Arteonu, vynikne jeho objemnosť (slušne povedané). Ale chápem, princíp pohonu a potreba bateriek nepustí, takže v rámci EV dosť dobré a nemal by som s tým problém. I tak ale myslím, že konkurencia to vie lepšie, viď napr. i4, ktoré je rovnaké, ako spaľovacia 4GC. Naviac je oproti ID7 lacnejšie: ID7 začína na 55490 eur, i4 na 55160 eur (obe 210 kW motory).
I4 je o dost menší, s menší baterkou, s menším dojezdem, s nižší rychlostí nabíjení a navíc se moc nevyznamenala v nárazových testech.
Jo, i4 nemá úplne porovnateľnú baterku. Verzia s35 s 210 kW má 67 kWh, t.j. menej ako ID7, verzia s40 má zase 81 kWh, teda viac, ako ID7. Ja by som bral tú verziu s40, okrem väčšej baterky má aj vyšší výkon 340k, cenové navýšenie minimálne.
Čo sa rýchlosti nabíjania, je to 28 min. pri ID7 vs 31 min. pri i4, teda úplne zanedbateľný rozdiel.
ID7 je bezpochyby väčšie, to je normál vo vzťahu mainstream-prémia, tak to je pri Passate vs 3er.
Čo sa rýchlosti nabíjania, je to 28 min. pri ID7 vs 31 min. pri i4, teda úplne zanedbateľný rozdiel.
ID7 je bezpochyby väčšie, to je normál vo vzťahu mainstream-prémia, tak to je pri Passate vs 3er.
Jenže u ICE 3er vždy nabízela lepší techniku i u základních motorů než mainstream, u EV je ta technika i4 sotva stejná jako v mainstreamu.
To je pravda, tu už nie je žiadny šesťalcový elektromotor. 😉 Ale rovnakej technike už zodpovedá rovnaká cena, ako som písal vyššie, ID7 stojí tolko, čo i4.
Zostávajú ale stále také "drobnosti" ako kvalita materiálov a vypracovania (v doterajších ID úplne hrozná), naladenie podvozka, jazdné vlastnosti a agilita. A v týchto oblastiach sa dá predpokladať, že BMW bude mať stále navrch. Takže áno, pri rovnakej cene a technike by som bez váhania uprednostnil BMW pred VW a kašlal na viac centimetrov vzadu.
Zostávajú ale stále také "drobnosti" ako kvalita materiálov a vypracovania (v doterajších ID úplne hrozná), naladenie podvozka, jazdné vlastnosti a agilita. A v týchto oblastiach sa dá predpokladať, že BMW bude mať stále navrch. Takže áno, pri rovnakej cene a technike by som bez váhania uprednostnil BMW pred VW a kašlal na viac centimetrov vzadu.
Aj dizajn dlhého klasického sedana sa dá pokaziť, a niekedy sa to podarí docela dosť https😐/imgr1.auto-motor-und-sport.de/…82167-115729.jpghttps😐/upload.wikimedia.org/…kia_amanti_1.jpghttps😐/media.springernature.com/…25943042/data/v3?…
Rozdiel v cene ID7 a i4 je, povedal by som, zanedbateľný, 330 € pri cene nad 50 litrov ťažko bude pre niekoho zásadný. (Za mňa vyzerajú nové bavoráky vo väčšine prípadov hnusne, hlavne spredu.)
Rozdiel v cene ID7 a i4 je, povedal by som, zanedbateľný, 330 € pri cene nad 50 litrov ťažko bude pre niekoho zásadný. (Za mňa vyzerajú nové bavoráky vo väčšine prípadov hnusne, hlavne spredu.)
A bude i ten nový? Trochu mne "vyděsila" absence hybridu u O4, tak aby VW neměl jen spalovák a místo Passatu máš pak ekozelené ID7 kombi 😁
Však octavia hybrid jako takový nikdy neměla, jen phev. Jako nevím, proč ho vyhodili.
Ale vždyť už je v cenících i nový. B9 bude mít samozřejmě PHEV taky a ve 2 výkonových variantách 204 a 272 koní. Vždyť se to omílá všude pořád dokola.
Nesleduji ho, ptal jsem se po tom, co u Ofce to PHEV zrušili, aby to nebyl nový trend VW, naučit si lidi na EV a pak postupně vymazat klasické modely
Myslím, že naopak koncern je z posledních, kteří mají nabídku rozumných pohonů. Tedy krom klasického hybridu. Ten jim schází. Ale jinak i když nabídku dost osekali a už si člověk nemůže vybírat z hromady motorů a převodovek a hnaných náprav a míchat si to stejně jako barvu potahů, stále zůstaly rozumné verze a malé vozy mohou mít R3 litr, nebo i R4 1.5 a větší modely mají R4 1.5 benzín i PHEV, R4 2.0 benzín a R4 2.0 naftu a vše v několika výkonových variantách a čtyřkolky se taky najdou. A ještě vejš máš šestiválce. Kdo z neprémie ti to dnes nabídne?
Ano, s tím souhlasím, ta nabídka tam zatím je velmi štědrá, otázka je, jak to bude dál, já věřím, že ten zákaz spalováků bude odsunut, v 2026 by mělo být zhodnocení, kdy se dá vše zvrátit (Green Deal nezahrnuje zákaz spalováků, aby bylo jasné viz dezinterpretace výše) a cíle naplnit jinak, třeba cestou kombinace EV, HEV i spalováků.
Mimo HEV u Toyoty a defakto jednoho modelu Fordu jsou v mainstreamu už normální motory navymření, Renault doprodává 1,33Tce (navíc už jen 140k verze) či 1.5dci a ten je slabý na větší auta, PSA mají tříválce a jeden né moc povedený hybrid za cenu BMW3 😁, takže zbývá Hyundai, který má na papíře slušný 1.5TGDi/1.6TGDi (nikdy jsem nejel) a dva diesly, buď malorážku 1.6 či pak 2.2 co dávají až do Sorenta.
Výběr je vskutku tristní
Mimo HEV u Toyoty a defakto jednoho modelu Fordu jsou v mainstreamu už normální motory navymření, Renault doprodává 1,33Tce (navíc už jen 140k verze) či 1.5dci a ten je slabý na větší auta, PSA mají tříválce a jeden né moc povedený hybrid za cenu BMW3 😁, takže zbývá Hyundai, který má na papíře slušný 1.5TGDi/1.6TGDi (nikdy jsem nejel) a dva diesly, buď malorážku 1.6 či pak 2.2 co dávají až do Sorenta.
Výběr je vskutku tristní
Cenova parita o ktere tu v souvisosti s r. 2025 pisu leta pomalu nastava.
https😐/electrek.c👋2024/02/19/byd-launches-15k-qin-plus-ev-kicking-off-price-war-gas-cars/
BYD said it’s “officially opening a new era of electricity is lower than oil.”
Takze EV maji dojezd 700km, nabiji se za 20 minut a budou levnejsi nez fosily.
V cem je problem?
:-!
PS Hejteri, zkuste uz proboha pochopit, ze "bezemisni" vozidlo znamena, ze k jeho pohonu nevznikaji ZADNE lokalni emise. Nic vic, nic min.
Kez by na tom fosily byly stejne "spatne"...
https😐/electrek.c👋2024/02/19/byd-launches-15k-qin-plus-ev-kicking-off-price-war-gas-cars/
BYD said it’s “officially opening a new era of electricity is lower than oil.”
Takze EV maji dojezd 700km, nabiji se za 20 minut a budou levnejsi nez fosily.
V cem je problem?
:-!
PS Hejteri, zkuste uz proboha pochopit, ze "bezemisni" vozidlo znamena, ze k jeho pohonu nevznikaji ZADNE lokalni emise. Nic vic, nic min.
Kez by na tom fosily byly stejne "spatne"...
V čem je problém?
V malých nepřesnostech. Dojezd 700 km, ale jen skoro, možná a jen někdy. Za 20 minut se nabije, ale z kolika % na kolik %? A budou levnější než fosily, ale je otázka kdy. Snad až se konečně podaří agresivním cenově politickým tlakem zdražit ty hanebné fosily nad hladinu božských EV.
Zkus už proboha pochopit, že tvé neobjektivní, proklamativní, agitační tlachy dokáží žrát jen omezené intelekty, možná. I jen průměrně myslící jedinec dokáže i bez tvých věčných jalových plků vyhodnotit klady a zápory obou alternativ.
Možná by se dala tvoje sveřepá úchylka v plytkých povrchních žvástech pochopit, pokud by ti za to někdo dával prachy, ale to dost pochybuji. Ty naše parito.
V malých nepřesnostech. Dojezd 700 km, ale jen skoro, možná a jen někdy. Za 20 minut se nabije, ale z kolika % na kolik %? A budou levnější než fosily, ale je otázka kdy. Snad až se konečně podaří agresivním cenově politickým tlakem zdražit ty hanebné fosily nad hladinu božských EV.
Zkus už proboha pochopit, že tvé neobjektivní, proklamativní, agitační tlachy dokáží žrát jen omezené intelekty, možná. I jen průměrně myslící jedinec dokáže i bez tvých věčných jalových plků vyhodnotit klady a zápory obou alternativ.
Možná by se dala tvoje sveřepá úchylka v plytkých povrchních žvástech pochopit, pokud by ti za to někdo dával prachy, ale to dost pochybuji. Ty naše parito.
:yes:
Ted jsi na to kapnul😒br /> "I jen průměrně myslící jedinec dokáže i bez tvých věčných jalových plků vyhodnotit klady a zápory obou alternativ."
Toto je obrovsky omyl.
Ja bych napsal: I vyrazne nadprumerne myslici jedinec si dokaze z medii vytvorit velmi negativni postoj k EV na zaklade pochybnych informaci.
Presne proto sem chodim.
Ale zustanme u tebe. A diskutujme vecne.
Precetl sis text z meho odkazu?
Podle toho co jsi napsal zrejme ne.
Protoze tam se nepise o EU, ale o Cine. A tam spalovaky skutecne drahy nejsou. 😉
Presto zacina era of electricity (jako auto) 😉 is lower (jako cena) than oil.
:yes: :yes: :yes:
Pochopil jsi to? To neni zadna agitace.
To je realita.
Ale ty jako (dejme tomu, tvymi slovy) nadpruprumerne myslici se to zdrahas pochopit a misto toho zacnes s ideologickyma plkama.
PS K 700km: u fosilu se taky vztekas, ze na dalnici nejedes za udavanou spotrebu? 😁
Nebo ze v zime na kratky trasy mas fosilni spotrebu o pulku vyssi??
Ted jsi na to kapnul😒br /> "I jen průměrně myslící jedinec dokáže i bez tvých věčných jalových plků vyhodnotit klady a zápory obou alternativ."
Toto je obrovsky omyl.
Ja bych napsal: I vyrazne nadprumerne myslici jedinec si dokaze z medii vytvorit velmi negativni postoj k EV na zaklade pochybnych informaci.
Presne proto sem chodim.
Ale zustanme u tebe. A diskutujme vecne.
Precetl sis text z meho odkazu?
Podle toho co jsi napsal zrejme ne.
Protoze tam se nepise o EU, ale o Cine. A tam spalovaky skutecne drahy nejsou. 😉
Presto zacina era of electricity (jako auto) 😉 is lower (jako cena) than oil.
:yes: :yes: :yes:
Pochopil jsi to? To neni zadna agitace.
To je realita.
Ale ty jako (dejme tomu, tvymi slovy) nadpruprumerne myslici se to zdrahas pochopit a misto toho zacnes s ideologickyma plkama.
PS K 700km: u fosilu se taky vztekas, ze na dalnici nejedes za udavanou spotrebu? 😁
Nebo ze v zime na kratky trasy mas fosilni spotrebu o pulku vyssi??
Aj keď niekedy nastane parita, otázka znie aká bude zostatková hodnota! Za koľko predáš 5 ročný dieselový Passat a za koľko 5 ročné ID 7? Tam bude VEĽKÝ rozdiel.
5 rocne id 7 sa nepredava, ale daruje ako 5 rocny mobil alebo telka
Zas trepeš koniny bez podkladu? Čo vás podaktorých k vymýšľaniu takýchto naivných detinských tvrdení vedie?
Po prve, to bol lahky zart na rano. Po druhe poznam realne majitelov ev, ktory nemozu predat dvojrocne auto a ani diler to nechce sp5 odkupit. Tak netrep ty, a niekedy sa nauc radsej nic nepisat, lebo robis zo seba vacsieho blbca ako si.
Realny problem pro prvomajitele EVcek (zdravim SIXT nebo Zetti), je strme klesajici cena novych EV.
Ktera se samozrejme logicky odrazi v nevyhodnost prodeje starsi EV ojetiny.
Zetti si koupil bZ4X a nasledne cena klesla o 250.000Kc. To nastve... Chapu.
Ktera se samozrejme logicky odrazi v nevyhodnost prodeje starsi EV ojetiny.
Zetti si koupil bZ4X a nasledne cena klesla o 250.000Kc. To nastve... Chapu.
Tak to je viac ako nevyhodnost, ked to diler nechce za ziadnu cenu, lebo ako pises, chce predavat nove v zlavach a aj tak slabo predava
Jak jsem psal, prudky vyvoj a pokles cen EV muze byt pro prvomajitele problem.
Je treba koupit vyhodne.
TMYem za milion nemuzes slapnout vedle.
BMW za dva miliony hodnotu ztrati rychle.
Je treba koupit vyhodne.
TMYem za milion nemuzes slapnout vedle.
BMW za dva miliony hodnotu ztrati rychle.
Daj inzerat na tie ich autá, také 2 ročné EV by sa mi práve zišlo.
https😐/www.sixtcarsales.de/…l/tesla_model-3/
TESLA MODEL 3 GEBRAUCHTWAGEN GÜNSTIG KAUFEN
29 FAHRZEUGE GEFUNDEN
TESLA MODEL 3 GEBRAUCHTWAGEN GÜNSTIG KAUFEN
29 FAHRZEUGE GEFUNDEN
K žartu sa dáva smajlík, aby to bolo pochopené ako žart. U teba nie som si istý, či sa tvoj príspevok nestane žartom až po tom, čo ťa niekto upozorní, že píšeš hlúposti. 😉
No jasne, po peti letech uz budes mit na baterky zaruku u id.7 jen tri roky. 😁
Narozdil od dieselu, kterej se ti vysype kdykoli a neudelas nic.
Narozdil od dieselu, kterej se ti vysype kdykoli a neudelas nic.
A preto mi minulý diesel vydržal bez problému 10 rokov a verím, že jazdí ďalej.
Ja to bral z pohledu kupujiciho po peti letech.
EV mas jeste baterku v zaruce a ostatni se nema tolik co rozbit.
U dieselu po peti letech nevis a hlavne jsi davno po zaruce.
EV mas jeste baterku v zaruce a ostatni se nema tolik co rozbit.
U dieselu po peti letech nevis a hlavne jsi davno po zaruce.
Výmysly. Práve som ti napísal, že diesel šiel bez poruchy 10 rokov (kým som ho nevymenil za nový) a ty tu stále pletieš niečo o piatich rokoch. Aspoň si nevymýšľaj a neklam, ale to chcem po tebe asi veľa.
1) Můžeme začít dotovat těžbu zlata a pak se radovat, že zlaté prsteny dosáhly cenové parity se stříbrnými.
2) Můžeme zavést daň ze stříbra, kterou lze kompenzovat nákupem stříbrných povolenek od výrobců zlata, a pak se radovat z cenové parity zlatých a stříbrných prstenů.
První je ilustrace toho, co dělá Čína.
Druhé je ilustrace toho, co dělá EU.
... a když zadotujeme nebo přerozdělíme víc, budou zlaté prsteny levnější! Ráj na zemi.
2) Můžeme zavést daň ze stříbra, kterou lze kompenzovat nákupem stříbrných povolenek od výrobců zlata, a pak se radovat z cenové parity zlatých a stříbrných prstenů.
První je ilustrace toho, co dělá Čína.
Druhé je ilustrace toho, co dělá EU.
... a když zadotujeme nebo přerozdělíme víc, budou zlaté prsteny levnější! Ráj na zemi.
Velmi hloupe prirovnani, sorry.
Porovnavat tezbu vzacnych kovu s economy of scale je pitomost.
Cina vi moc dobre, proc EVcka dotovat. Jeden z nejdulezitejsich duvodu je aktualne popsan i zde😒br />https😐/www.novinky.cz/…ytapeni-40461338
Lombardie se dusí, zastavuje provoz starších aut
Elektromobil bude ve meste vzdy lepsi i nez EU7 fosil.
Porovnavat tezbu vzacnych kovu s economy of scale je pitomost.
Cina vi moc dobre, proc EVcka dotovat. Jeden z nejdulezitejsich duvodu je aktualne popsan i zde😒br />https😐/www.novinky.cz/…ytapeni-40461338
Lombardie se dusí, zastavuje provoz starších aut
Elektromobil bude ve meste vzdy lepsi i nez EU7 fosil.
Ta tzv. cenové parita, kterou si zmiňoval u BMW a teď o BYD, není dána "economy of scale", ale přerozdělovacími (EU) či dotačními (Čína) mechanismy.
Elektromobily jsou plné vzácných kovů. Nebo snad měď, kobalt či neodym prší z oblohy? To je právě to, proč jsou elektromobily drahé. Protože potřebují více vzácných=drahých surovin než spalovací auta.
Elektromobily jsou plné vzácných kovů. Nebo snad měď, kobalt či neodym prší z oblohy? To je právě to, proč jsou elektromobily drahé. Protože potřebují více vzácných=drahých surovin než spalovací auta.
Kdybys neco o EVckach vedel, tak bys nepsal o kobaltu nebo neodymu.
Zakladni Tesla napr. je kompletne bez kobaltu.
BMW se obejdou uplne bez neodymu. 😲
Atd.
Cena medi mozna do budoucna stoupne, tak bude motor o 200Kc drazsi. Asi tak...
😁
PS Zkus se radeji zamyslet proc jsou tak drahy spalovaky. A hlavne proc je tak drahy jejich provoz. Ja jezdim s EV za korunu na km, silova kWh je dnes za 4,50Kc... A nikdo mi nic nedotuje. Krome toho, ze (po zasluze, protoze neotravuji ostatni svymi zplodinami) neplatim dalnicni znamku a parkovny. 😄
Zakladni Tesla napr. je kompletne bez kobaltu.
BMW se obejdou uplne bez neodymu. 😲
Atd.
Cena medi mozna do budoucna stoupne, tak bude motor o 200Kc drazsi. Asi tak...
😁
PS Zkus se radeji zamyslet proc jsou tak drahy spalovaky. A hlavne proc je tak drahy jejich provoz. Ja jezdim s EV za korunu na km, silova kWh je dnes za 4,50Kc... A nikdo mi nic nedotuje. Krome toho, ze (po zasluze, protoze neotravuji ostatni svymi zplodinami) neplatim dalnicni znamku a parkovny. 😄
Ano, základní Tesla má LFP baterku, ale na druhé straně má motor s permanentním magnetem na bázi neodymu a dalších prvků ze skupiny tzv. vzácných zemin. Většinu prvků vzácných zemin těží a rafinuje Čína. Kupříkladu Čína kontroluje 99,9 % těžbya rafinace dysprosia, které se používá jako aditivum pro neodymové magnety, zatímco u neodymu a praseodymu se uvádí závislost na Číně 80 %. BMW mají sice elektromotory s buzením pomocí kartáče, ale zase se jeho baterky neobejdou bez toho kobaltu.
Já jsem se nad tím zamyslel a vyšlo mi z toho, že drahé je to kvůli daním. Když jsem měl auto na LPG, tak jsem taky jezdil za 1 Kč/km za palivo (2,7 Kč/km TCO). Teď jezdím na benzín a je to samozřejmě víc. Holt něco do českého či polského rozpočtu přispět musím.
Já jsem se nad tím zamyslel a vyšlo mi z toho, že drahé je to kvůli daním. Když jsem měl auto na LPG, tak jsem taky jezdil za 1 Kč/km za palivo (2,7 Kč/km TCO). Teď jezdím na benzín a je to samozřejmě víc. Holt něco do českého či polského rozpočtu přispět musím.
Tak to si troufne rozporovat.
Rozdil ceny nedělají vyjmenované materiály, protoze tam jde o rozdíly v radu tisícu korun.
Duvod drahých EV vidim osobne stale v maloseriove výrobě ktera musi zaplatit vyvoj. To je pripad ciste EV automobilek.
U stávajících znacek je to snaha nepodtrhnout si vlastni zlaté těle spalovaku. O tom jak moc jsou EV nadstrelena vypovídají aktualni slevy po konci dotaci v DE.
Rozdil ceny nedělají vyjmenované materiály, protoze tam jde o rozdíly v radu tisícu korun.
Duvod drahých EV vidim osobne stale v maloseriove výrobě ktera musi zaplatit vyvoj. To je pripad ciste EV automobilek.
U stávajících znacek je to snaha nepodtrhnout si vlastni zlaté těle spalovaku. O tom jak moc jsou EV nadstrelena vypovídají aktualni slevy po konci dotaci v DE.
Nepodtrhnout si zlatou zidli.
Presne takto skoncil Kodak (prestoze byl i v digitalnich technologiich spicka).
A Toyota ma slusne naslapnuto stejnym smerem.
Presne takto skoncil Kodak (prestoze byl i v digitalnich technologiich spicka).
A Toyota ma slusne naslapnuto stejnym smerem.
Buď se můžete chlubit tím, že Tesla Model Y je nejprodávanější auto světa s roční výrobou cca 1 milion kusů.
Nebo můžete omlouvat cenu EV tím, že je to malosériová výroba, která splácí vývoj.
Ale oba tyto argumenty nemůžete používat zároveň, to prostě nejde, to se prostě vylučuje.
Tesla vyrobí na platformě 3/Y za jeden kvartál tolik aut, co Alfa Romeo na platformě Giorgio za 10 let. A i VW se svou neúspěšnou platformou MEB je několikanásobně efektivnější než Alfa.
Ano, můžeme se bavit třeba o argumentu, že EV mohou být zatíženy poplatky za licencované (patentované) technologie více než spalovací auta. Ale jinak je to daná prostě tím, že na jejich výrobu je potřeba vytěžit více surovin (protože je těžší) a dražších surovin (protože baterku nebo elektromotor nejde vyrobit z litiny či hliníku).
Nebo můžete omlouvat cenu EV tím, že je to malosériová výroba, která splácí vývoj.
Ale oba tyto argumenty nemůžete používat zároveň, to prostě nejde, to se prostě vylučuje.
Tesla vyrobí na platformě 3/Y za jeden kvartál tolik aut, co Alfa Romeo na platformě Giorgio za 10 let. A i VW se svou neúspěšnou platformou MEB je několikanásobně efektivnější než Alfa.
Ano, můžeme se bavit třeba o argumentu, že EV mohou být zatíženy poplatky za licencované (patentované) technologie více než spalovací auta. Ale jinak je to daná prostě tím, že na jejich výrobu je potřeba vytěžit více surovin (protože je těžší) a dražších surovin (protože baterku nebo elektromotor nejde vyrobit z litiny či hliníku).
Tak prvni vec na kterou jsem reagoval bylo tve tvrzeni, ze EV jsou dráha z duvodu použitých materiálu. To si myslim je hloupost s ohledem na mnozstvi toho materiálu.
K počtu vyrobených aut u Tesla. Tesla se k těmto prodejním číslům dostala az v posledních letech za cenu neustálého vyvoje novych technologii a novych modelu. Roste z ničeho a vse musi budovat od zacatku vcetne dodavatelských řetězců atd. I tak drzi v EV vlastne nejnižší ceny a nejvetsi zisk na aute.
Porovnani s Alfou ktera vyuziva zaplacené a vyvinuté technologie neni z meho pohledu vypovídající.
K počtu vyrobených aut u Tesla. Tesla se k těmto prodejním číslům dostala az v posledních letech za cenu neustálého vyvoje novych technologii a novych modelu. Roste z ničeho a vse musi budovat od zacatku vcetne dodavatelských řetězců atd. I tak drzi v EV vlastne nejnižší ceny a nejvetsi zisk na aute.
Porovnani s Alfou ktera vyuziva zaplacené a vyvinuté technologie neni z meho pohledu vypovídající.
Jak už jsem několikrát řekl, čekal jsem, že Tesla nepřežije. A přežila. Klobouk dolů. Ale nedělejme z Tesly něco, čím nebyla. Ona si nevyvíjela celá auta sama. To nejdůležitější, tedy baterie, bylo dílo Panasonicu. Některé díly vyvinul (respektive ze svých továren dodával) Mercedes, který tehdy vlastnil 10 % Tesly. Atd.
Tak co tedy podle tebe tvoří tu zvýšenou hmotnost EV vůči srovnatelnému spalovacímu autu? Pokud řekneš baterie, tak vyjmenuj několik levných a všude dostupných materiálů, které obsahuje taková baterie.
Tak co tedy podle tebe tvoří tu zvýšenou hmotnost EV vůči srovnatelnému spalovacímu autu? Pokud řekneš baterie, tak vyjmenuj několik levných a všude dostupných materiálů, které obsahuje taková baterie.
Tesla ma podle všeho ohromne naklady na vyvoj ktere az ted muze rozpouštět v prodejich vozu.
Původně pises med- tam jde o jednotky tisíc korun na auto, kobalt-LFP baterie ho neobsahuje a neodym- ten bude v magnetech v radu gramu (muj odhad, budu rad za případně upřesnění).
Lithia je tam do 20kg.
Ostatni hmotnost jde podle meho na klasicke materiály k ochraně baterie pri nárazu.
Původně pises med- tam jde o jednotky tisíc korun na auto, kobalt-LFP baterie ho neobsahuje a neodym- ten bude v magnetech v radu gramu (muj odhad, budu rad za případně upřesnění).
Lithia je tam do 20kg.
Ostatni hmotnost jde podle meho na klasicke materiály k ochraně baterie pri nárazu.
Tohle neřeš, je tu prostě pár dieseldezolátů, kteří už nechápou ani psaný text. Nemůžeš jim to mít za zlé, za to nemůžou, jejich milacci je ponalu zabíjejí. Dieslove emise negativně ovlivňují myšlení a tim i prave chapani psaneho textu.
The investigators found that diesel exhaust decreased functional connectivity in areas of the brain tied to reduced mental ("cognitive") performance, decision-making and symptoms of depression.
https😐/myhealth.ucsd.edu/RelatedItems/6,1659315554
The investigators found that diesel exhaust decreased functional connectivity in areas of the brain tied to reduced mental ("cognitive") performance, decision-making and symptoms of depression.
https😐/myhealth.ucsd.edu/RelatedItems/6,1659315554
Chápu, ze to neni pro každého. Ale s 20 kWp na střeše mam od března do října takové přebytky, že EV smysl dává.
A vy jste během pracovního dne i s autem doma?
Virtuální nebo i vlastní baterie třeba?
Ano, přesně tak.
Aby si mohl dobíjet baterii v autě, bude potřebovat ještě další baterii. Opravdu v tom nikdo nevidí, že to jde přímo proti podstatě ekologického chování? Naše planeta není dost velká na to, aby každý občan mohl vlastnit tunu baterií.
Aby si mohl dobíjet baterii v autě, bude potřebovat ještě další baterii. Opravdu v tom nikdo nevidí, že to jde přímo proti podstatě ekologického chování? Naše planeta není dost velká na to, aby každý občan mohl vlastnit tunu baterií.
Tuny baterii?
Jaky je problem nabijet v praci “vlastni” elektrinou z vlastni FVE doma na střeše?
Jaky je problem nabijet v praci “vlastni” elektrinou z vlastni FVE doma na střeše?
Stejný problém, jakým je nabíjet elektromobil v Bavorsku elektřinou z větrných elektráren v Severním moři. Natažení kabelu je drahé a zdlouhavé.
Tzv. komunitiní energetika je zatím jen na papíře. A až se z papíru dostane do reality, bude hodně lidí překvapeno, jak je distribuce elektřiny přes stadardní distrubuční a přenosovou soustavu poměrně drahá. Vždycky bude nejvýhodnější spotřebovat elektřinu z FVE přímo v místě výroby.
Tzv. komunitiní energetika je zatím jen na papíře. A až se z papíru dostane do reality, bude hodně lidí překvapeno, jak je distribuce elektřiny přes stadardní distrubuční a přenosovou soustavu poměrně drahá. Vždycky bude nejvýhodnější spotřebovat elektřinu z FVE přímo v místě výroby.
Tak nebavíme se prece o natazeni vlastního kabelu ke kancelari😀
Koukam ze byl jeste edit.
Samozrejme, ze je efektivní spotřebovat elektrinu v miste vyroby. Moje FVE dodává v dobe kdy jsem v kancelari elektrinu do cele ulice bez nutnosti transformace a užití site. Jina FVE v okolí moji kanceláře nabijí me auto.
Problem je jen distribuci, ktera je ale ve stavu kdy tu mame totalni absurdity jako mereni po fázích.
Koukam ze byl jeste edit.
Samozrejme, ze je efektivní spotřebovat elektrinu v miste vyroby. Moje FVE dodává v dobe kdy jsem v kancelari elektrinu do cele ulice bez nutnosti transformace a užití site. Jina FVE v okolí moji kanceláře nabijí me auto.
Problem je jen distribuci, ktera je ale ve stavu kdy tu mame totalni absurdity jako mereni po fázích.
Distribuce elektřiny je velmi výnosný byznys, mnohem výnosnější než výroba elektřiny. Nečekejme, že si kapři nechají tento rybník vypustit. Jde to vidět i na plánech na rozdělení ČEZu. Státu by zůstaly na bedrech konvenční elektrárny vyžadující na příští roky stamiliardy investic, zatímco soukromí investoři by si nechali distribuci a dotované OZE, které by každý rok snášely zlatá vejce. Něco podobného bylo už v Německu, když se z EONu vydělil Uniper.
A v tom je IMHO ten zasadni problem.
EV meni pravidla hry nejen pro vyrobce aut. Ma to dopad na servis, prodejce paliv a maziv, prodejce náhradních dilu a nakonec i na distribuci elektriny atd…Pro tyto odvetvi to znamena min zmenu a ve velke casti z nich ztrátu az nebezpeci krachu.
Proto ten medialni odpor k EV.
EV meni pravidla hry nejen pro vyrobce aut. Ma to dopad na servis, prodejce paliv a maziv, prodejce náhradních dilu a nakonec i na distribuci elektriny atd…Pro tyto odvetvi to znamena min zmenu a ve velke casti z nich ztrátu az nebezpeci krachu.
Proto ten medialni odpor k EV.
Jaké stamiliardy vyžaduje odsířená konvenční elektrárna na uhlí? Pojd nám o tom podrobně vyprávět 😄
Barrichello: No vyžadují náhradní jaderné zdroje za stamiliardy, až budou dotěženy všechny stávající uhelné lomy v platných těžebních limitech. Dneska už se mělo dávno stavět.
Dneska legislativa a obchodni modely neumoznuji balancovat nabidku a spotrebu malych vyrobcu/spotrebitelu. To se zacne menit letos s Lex OZE II. Osobne vidim budoucnost energetiky ve dvou moznych scenarich. Bud revival jaderne energetiky a tak budou vsechny OZE zbytecne, protoze jadro bude dodavat dost energie 24x7. To je scenar realny ode dneska tak za 20 let. Nebo naopak budeme muset peclive hospodarit s kazdou vyrobenou a spotrebovanou kWh a flexibilne agregovat nabidku a poptavku. Pak se EV s rezimem Vehicle to Grid, Vehicle to Load stanou vyznamnou soucasti tohoto balancovani na urovni cele energeticke site. Individualni reseni typu vlastni FVE, vlastni back-up baterie a vlastní EV pak nebudou davat smysl, v tom mate pravdu.
Revival jaderné energetiky jsme zaspali.
Takže reálná je pouze možnost 2. Bohužel je to dosti škodlivé pro naši ekonomiku, jejíž páteř tvoří průmysl, který už nyní bojuje s tím, že cena elektřiny pro průmyslové podniky je jedna z nejvyšších na světě (i v Německu je levnější, jelikož ty jejich zelené "nesmysly" platí jen běžní spotřebitelé, nikoliv průmyslové podniky ... ani Němci nejsou tak blbí, aby si podřezali větev, na které sedí ).
Takže reálná je pouze možnost 2. Bohužel je to dosti škodlivé pro naši ekonomiku, jejíž páteř tvoří průmysl, který už nyní bojuje s tím, že cena elektřiny pro průmyslové podniky je jedna z nejvyšších na světě (i v Německu je levnější, jelikož ty jejich zelené "nesmysly" platí jen běžní spotřebitelé, nikoliv průmyslové podniky ... ani Němci nejsou tak blbí, aby si podřezali větev, na které sedí ).
Bohuzel tady se projevuje dlouhodobe spatna činnost předchozích i aktuálních vlád.
Minulost ale nezměnime. Takze jde jen o to zacit konecne neco delat.
Zatim se jen nadává na EU…
Minulost ale nezměnime. Takze jde jen o to zacit konecne neco delat.
Zatim se jen nadává na EU…
Jenže EU nám do jakékoliv smysluplné koncepce hodí vidle. Je už prakricky nemožné v EU vyjednat kapacitní mechanismy pro klasické záložní elektrárny. Jaderné elektrárny se do tzv. taxonomie dostaly jen "na výjimku", jako předchodné řešení a i proti tomu Rakousko či Greenpeace žalují EU. Tady v naší geografické poloze je energetika založená na OZE jako hlavním zdroji ekonomická sebevražda.
Žádná pitomost, normální auto, ale na elektriku. Takto začaly i LEDky. Nikdo nestavěl panely 2 x 2 metry z dotací. Já bych to auto nechtěl, ale jako alternativa ok.
Když se dívám na obrazovku infotainmentu, kde je teplota zobrazena jen na straně řidiče, tak mě napadly dvě možnosti.
1) Auto má jednozónovou klimu
2) Pokud si chce řidič nebo spolujezdec zobrazit nastavení teploty na straně spolujezdce, musí se proklikat do třetítho podmenu, jelikož displej má sice 20 palců, ale 18 z toho zabraly animace a na informace a ovladače nezbylo místo.
1) Auto má jednozónovou klimu
2) Pokud si chce řidič nebo spolujezdec zobrazit nastavení teploty na straně spolujezdce, musí se proklikat do třetítho podmenu, jelikož displej má sice 20 palců, ale 18 z toho zabraly animace a na informace a ovladače nezbylo místo.
Presne, moja otazka. Kto vymyslel tie dementne animacie v modernych autach? Dve tlacitka v rohu a na 13tich palcoch hluposti, co odvadzaju pozornost od jazdy
A co když se sebrali jen při obsazeném místě? Automaticky detekuje, že tam není nikdo a danou stranu vypne. Mám to taky, že když nikdo nesedí na místě spolujezdce, klima na jeho straně je vypnutá
To pak třeba jo. Já mám klasický climatronic a tam nelze stranu spolujezdce "vypnout", pouze měnit tu teplotu, kterou mu to tam fouká.
Tak čítajúc ten článok mi prišlo, že toto auto má samé "ale...". Samé dodatky, podmienky. Prejde skoro 700 km, ale v skutočnosti je to 685 km. Prejde 685 km, akurát iba so silnejšou baterkou. Má to aj silnejšiu baterku, ale ešte nie je k dispozícii. Nabije sa za 28 minút, ale iba z 10 na 80%. Kufor má 605 litrov, ale iba keď máš operadlá zadných sedadiel vo vzpriamenej polohe (kde sa nedá normálne sedieť). Má to ChatGPT, ale ešte nie je k dispozícii.
Proste auto s podmienkami.
A v porovnaní s vlastným bratom Passatom Variant sa naplno ukazuje, ako toto auto zaostáva. Síce je o hodne dlhšie a vyššie, ale má podstatne menší kufor (a to je asi hlavný zmysel kombíka). Auto dlhé 5 metrov (!) a kufor iba 545 litrov v základe, kde sa stala chyba?
O dojazde nejdem začínať, najlepšie to ukázal real test Topspeedu, kde s tým ledva prešli z Bratislavy do Košíc, cca. 420 km. A to pri opatrnej jazde nižšími ako povoleným irýchlosťami.
Proste auto s podmienkami.
A v porovnaní s vlastným bratom Passatom Variant sa naplno ukazuje, ako toto auto zaostáva. Síce je o hodne dlhšie a vyššie, ale má podstatne menší kufor (a to je asi hlavný zmysel kombíka). Auto dlhé 5 metrov (!) a kufor iba 545 litrov v základe, kde sa stala chyba?
O dojazde nejdem začínať, najlepšie to ukázal real test Topspeedu, kde s tým ledva prešli z Bratislavy do Košíc, cca. 420 km. A to pri opatrnej jazde nižšími ako povoleným irýchlosťami.
Hloupy marketing VW.
Meli napsat dojezd 420km. 😁
Sorry, ale zadny realny problem, z toho co jsi popsal, nevidim.
PS Az jednou vyzkousis cestovat s EV, tak treba pochopis, ze i dojezd 420km je dost. Anebo ne a rad si poslechnu SKUTECNE vyhrady. 😄
Treba: Cesta do Chorvatska trvala o 15 minut dyl.
😁
Meli napsat dojezd 420km. 😁
Sorry, ale zadny realny problem, z toho co jsi popsal, nevidim.
PS Az jednou vyzkousis cestovat s EV, tak treba pochopis, ze i dojezd 420km je dost. Anebo ne a rad si poslechnu SKUTECNE vyhrady. 😄
Treba: Cesta do Chorvatska trvala o 15 minut dyl.
😁
Neviem, či to má vôbec zmysel, ale...
Dojazd 420 km je zúfalo málo. Presne ako ukázal ten test iD7, pri ceste Blava-Košice (bežná cesta pre tisícky ľudí čo dochádzajú do BA za prácou) sa musíš triasť, aby si (s plne nabitým!) autom vôbec došiel, a to pri úspornej jazde nižšími ako povolenými rýchlosťami. A to je fakt zúfalé. Možno Ty jazdíš výhradne mesto a stačí ti dojazd 200 km, ale normálni ľudia tu bežne otáčajú 500 km denne. S akýmkoľvek (!), aj s tým najužranejším spaľovákom to dáš. S elektrickou cestovnou (!) limuzínou však nie.
Jediné, s čím sa dá s Tebou súhlasiť, je "hlúpy marketing VW". 😉
Dojazd 420 km je zúfalo málo. Presne ako ukázal ten test iD7, pri ceste Blava-Košice (bežná cesta pre tisícky ľudí čo dochádzajú do BA za prácou) sa musíš triasť, aby si (s plne nabitým!) autom vôbec došiel, a to pri úspornej jazde nižšími ako povolenými rýchlosťami. A to je fakt zúfalé. Možno Ty jazdíš výhradne mesto a stačí ti dojazd 200 km, ale normálni ľudia tu bežne otáčajú 500 km denne. S akýmkoľvek (!), aj s tým najužranejším spaľovákom to dáš. S elektrickou cestovnou (!) limuzínou však nie.
Jediné, s čím sa dá s Tebou súhlasiť, je "hlúpy marketing VW". 😉
Nemusi sa triast, normalne na par minut niekde zastavi po ceste.
To je argument... Načo potom riešite stále dojazd? Veď môžte stále niekde po ceste zastaviť a dobiť. 😉
Dojazdom sa oháňate vy, fanúšikova EV. Ľuďom so spaľovákmi je to srdečne jedno, jednak aj najužranejší spaľovák má lepší dojazd ako priemerný elektromobil a jednak dotankovanie je otázka 3-4 minút.
Dojazdom sa oháňate vy, fanúšikova EV. Ľuďom so spaľovákmi je to srdečne jedno, jednak aj najužranejší spaľovák má lepší dojazd ako priemerný elektromobil a jednak dotankovanie je otázka 3-4 minút.
Na druhú stranu je to náš zvyk, naše pohodlie, rýchle natankovať a fičať ďalej. Byť zvyknutý na elektrinu, vôbec ti to nepríde, že polhodku-hodku nabíjať po 300-400 km je niečo neadekvátne alebo zlé. Proste by si to bral ako realitu.
Keď sa na to pozriem z druhej strany, tak tenkratší dojazd, resp. nutnosť dlhšieho "tankovania" sa dá vidieť aj trochu pozitívne - žijeme pod neustálym tlakov, v zhone a strese. Zakalkulovať do denného kolotoča aj takúto nutnú pauzu by nám možno prospelo. 😉
Keď sa na to pozriem z druhej strany, tak tenkratší dojazd, resp. nutnosť dlhšieho "tankovania" sa dá vidieť aj trochu pozitívne - žijeme pod neustálym tlakov, v zhone a strese. Zakalkulovať do denného kolotoča aj takúto nutnú pauzu by nám možno prospelo. 😉
Existuje len velmi malá skupina ludí, ktorí to dávajú na jeden záťah. Väčšina si urobí pauzu na WC alebo kávu. A 15 minút na nabíjačke znamená cca 200km dojazdu navyše. Tak aké trasenie?
Asi tak. :yes:
Zajimavy je, jak si majitele fosilu predstavuji cestovani s EV jako horor.
A dobijeni jako nocni muru.
Oni maji proste strach...
PS Priznam se, ze kdysi pred nakupem EV jsem mel take trochu obavy, ktere se ale ukazaly jako liche. A obzvlast s dnesni infrastrukturou neni zadny problem.
Zajimavy je, jak si majitele fosilu predstavuji cestovani s EV jako horor.
A dobijeni jako nocni muru.
Oni maji proste strach...
PS Priznam se, ze kdysi pred nakupem EV jsem mel take trochu obavy, ktere se ale ukazaly jako liche. A obzvlast s dnesni infrastrukturou neni zadny problem.
A když bude volná jen 50kW nabíječka, tak za 15 minut nabiješ na 50-60 km po dálnici normálním tempem a ne za kamionem 80 km/h, kde bys na to ujel asi tak 80 km.
Neviem ako Ty, ale ja mám prostatu v poriadku a nemočím 15 minút. 😉
A kým EV nabije svojich 200 km (aj to len v tom ideálnom prípade, ak je k dispozícii výkonná rýchlonabíjačka), spaľovák je už 10 minút na ceste a s plnou nádržou.
A kým EV nabije svojich 200 km (aj to len v tom ideálnom prípade, ak je k dispozícii výkonná rýchlonabíjačka), spaľovák je už 10 minút na ceste a s plnou nádržou.
No ty blaho, deset minut.
😁
Kolik minut jsi dnes stravil ve zdejsi diskuzi?
😉
Ja dnes zhruba tolik, co jsem ztratil za poslednich par mesicu na verejnych nabijeckach....
I kdyz, tezko se to pocita. Kdyz jsem dnes byl na nabijecce, tak jsem si dal obed a jel jsem dal. Je to ztrata casu?
Jinak jeste k tomu kufru.
600 litru me rozhodne neurazi.
Co je ale SKUTECNY fail oproti konkurenci (Tesla), je absence frunku.
:no: :no:
😁
Kolik minut jsi dnes stravil ve zdejsi diskuzi?
😉
Ja dnes zhruba tolik, co jsem ztratil za poslednich par mesicu na verejnych nabijeckach....
I kdyz, tezko se to pocita. Kdyz jsem dnes byl na nabijecce, tak jsem si dal obed a jel jsem dal. Je to ztrata casu?
Jinak jeste k tomu kufru.
600 litru me rozhodne neurazi.
Co je ale SKUTECNY fail oproti konkurenci (Tesla), je absence frunku.
:no: :no:
Sorry, ale toto su typicke pseudoargumenty EV-fanatikov. Nieco na sposob 'naco ti je nieco, co ja nepotrebujem'. To, ze si si dal obed kym si bol na nabijacke, neznamena ze si ten obed chce dat aj niekto iny. Ja napriklad nepotrebujem ziadne obedy na nabijackach, pumparske bagety, zastavky na cigaretu alebo 20 minutove mocenie (a ak niekto potrebuje, tak by namiesto kupy EV mohol v prvom rade zvazit navsetvu urologa). Cize ten cas by bol pre mna cisto zabity a keby mam absolvovat 1000 - 1500km trasu (tam aj nazad, ale s tym ze v destinacii nemam sancu nabijat) s elektroautom tak by som ho asi niekde na pol ceste zhodil z utesu a kupil by som si hned spalovak. Ak mas taky rezim, pri ktorom ti EV vyhovuje, tak super, tesim sa aj za teba. Ale rovnako, ako sa ta nesnazi nikto presvedcit, aby si namiesto EV pouzival spalovak tak by si aj ty mohol akceptovat, ze ak niekto funguje v inom rezime tak tieto pseudoargumenty su akurat tak otravne. Bolo by lepsie sa bavit vecne a ostat pri realnych vyhodach EV a vyhybat sa pseudoargumentom typu 'ajtak si das bagetu'
Napsal jsem vlastni zkusenost ze vcera.
Hluboce se ti omlouvam, ze jsi ji musel cist. Protoze odporuje tvemu nazoru na EV.
Dej si me radeji na hate-list at nemusim cist tve dlouhe nesmyslne reakce.
Diky
Nekoho s otevrenejsi mysli by mohli me realne zkusenosti z provozu EV zajimat. Bohuzel ve zdejsich diskuzich me obvykle o provozu EV poucuji majiele fosilu.
😲 Kteri mimo jine znaji lepe i naklady na provoz EV. 😁
PS Sorry, za to, ze muj zivot je lepsi. Muzu si zajit v klidu na obed. Nevadi mne pauza na nabijeni, kterou jsem schopnej obvykle smysluplne vyuzit. Jsem panem sveho casu.
Sorry. Chapu, ze ne kazdy je na tom stejne a temhle lidem preju dlouhe spokojene pouzivani fosilnich aut s co nejvyssi emisni normou, minimalne EU6 a jizdu na nadrz minimalne 1000km non-stop. 😁
https😐/youtu.be/g3peTPD7aZI?si=vzRnvF4fbf6MTLsV
Hluboce se ti omlouvam, ze jsi ji musel cist. Protoze odporuje tvemu nazoru na EV.
Dej si me radeji na hate-list at nemusim cist tve dlouhe nesmyslne reakce.
Diky
Nekoho s otevrenejsi mysli by mohli me realne zkusenosti z provozu EV zajimat. Bohuzel ve zdejsich diskuzich me obvykle o provozu EV poucuji majiele fosilu.
😲 Kteri mimo jine znaji lepe i naklady na provoz EV. 😁
PS Sorry, za to, ze muj zivot je lepsi. Muzu si zajit v klidu na obed. Nevadi mne pauza na nabijeni, kterou jsem schopnej obvykle smysluplne vyuzit. Jsem panem sveho casu.
Sorry. Chapu, ze ne kazdy je na tom stejne a temhle lidem preju dlouhe spokojene pouzivani fosilnich aut s co nejvyssi emisni normou, minimalne EU6 a jizdu na nadrz minimalne 1000km non-stop. 😁
https😐/youtu.be/g3peTPD7aZI?si=vzRnvF4fbf6MTLsV
neviem preco sa hned urazas, napisal som ti to slusne a keby prave tento akoze argument nebol naduzivany a pritom nezmyselny (nie kazdy o tie pauzy stoji), nemal by som ani potrebu ti na to nieco pisat. A nemam ziadnu motivaciu si ta pridat na hate-list, kedze tu pises tiez slusne a sem tam s tvojimy pohladmi na vec aj suhlasim. Len to o vyuziti pauz pri nabijani je uz skutocne tak naduzivane, ze sa to stava otravnym. To je vsetko.
PS: u mna je pan svojho casu ten, kto nemusi obed ani ine pauzy planovat podla auta ale vie si ich spravit podla seba 😊
PPS: neviem kto ma lepsi zivot a je mi to celkom jedno. Kvalita zivota sa snad nemeria podla auta a ani podla toho, kto si kedy zabehne na obed
PS: u mna je pan svojho casu ten, kto nemusi obed ani ine pauzy planovat podla auta ale vie si ich spravit podla seba 😊
PPS: neviem kto ma lepsi zivot a je mi to celkom jedno. Kvalita zivota sa snad nemeria podla auta a ani podla toho, kto si kedy zabehne na obed
Ja viem, ty zaparkuješ rovno pri mise a ani ruky si neumývaš. Že nemáš ženu na ktorú by si čakal je tiež samozrejmé.
predstav si, ze niekto to stihne aj rychlejsie a nemusi ani parkovat pri mise, aj si ryky umyje. A niekto je aj natolko samostatny, ze absolvuje aj jazdy bez zeny (alebo ze su aj take zeny, co na seba nepotrebuju kazdy chvilu hadzat nove kilogramy ometky kym ty nabijas)! A ze nie kady potrebuje mocit kazdu 1,5 - 2 hod (co je realny cas za ktory vyplieskas bateriu pri sviznejsom dialnicnom tempe ak budes dobijat z10 na 80😖. V svete fanatikov EV je to sice sci-fi, ale pre mnohych bezna realita.
Tak sa s tebou stavim, ze ked pojdeme z prahy do dubrovnika, ty na lubovolnom ev ja na lubovolnom ice, tak rozdiel nebude 15 min. Ak sa ma udrzis, zaplatim ti dva tyzdne dovolenky s rodinou
Inak pre redaktora: ten údaj o objeme kufra máte nesprávny. Deklarovaných 605 litrov nie je "pokud bychom započítali i úložný prostor pod podlahou", ale za predpokladu, že sú polohovateľné zadné operadlá vo vzpriamenejšej polohe. Ak sú v pohodlnejšej polohe viac vzadu, vtedy je objem kufra menší.
Sorry autora co pise:”, je v průměru dvakrát těžší, poškozuje vozovku i mosty a rychleji obrušuje pneumatiky” beres vazne?
Nechytej podružných faktů.
Hlavní informací je, že celá elektromobilita je podvod
Hlavní informací je, že celá elektromobilita je podvod
jen to jen prostě jak se napakovat na dotacích a jak se zbavit tradiční konkurence pro pár šíbrů a těch co umí oblbnout ivestory a politiky 😄 😄 😄
Jinak je to jedna velká neostalinistická utopie
Jinak je to jedna velká neostalinistická utopie
ještě pár takových článků a bublina splaskne dříve, než automobilky spálí všechny plány na spalováky a vrátí se na normální cestu vývoje.
Je to jako se včerejší stávkou farmářů. Pochopili poměrně brzo a odpochodovali zase domů a počkají si v klidu na své dotace. V Praze by jím pšenka nepokvetla a společnost nevyjádřila nijakou přesvědčenou podporu o nutnosti něco změnit na systému, který funguje blbě ale funguje.
Je to jako se včerejší stávkou farmářů. Pochopili poměrně brzo a odpochodovali zase domů a počkají si v klidu na své dotace. V Praze by jím pšenka nepokvetla a společnost nevyjádřila nijakou přesvědčenou podporu o nutnosti něco změnit na systému, který funguje blbě ale funguje.
Články sa píšu, ale najpredavanejším autom sveta je stále elektromobil. Preložte ten článok aj do čínštiny prosím, nech sa aj oni čím skôr spamätajú.
Nebuď smiešny
Nebuď smiešny
Čína je ve zcela jiné situaci jak Evropa.
Spalováků se vyrábí asi 40x tolik modelů jak Ev, takže lidi si nejsou nuceni vybírat z 5 modelů žabotlamu 😄
Spalováků se vyrábí asi 40x tolik modelů jak Ev, takže lidi si nejsou nuceni vybírat z 5 modelů žabotlamu 😄
Kde to skončí je snad úplně jasné, u BEV. Umí snad lidstvo vyrobit jinou energii než elektrickou, no neumí. Teď jsme ještě ve stavu vývoje. Chyba je akorát v tom, že se zbytečně předbíhá vývoj. Mělo se postupovat jako s LED světly. Halogen už nikdo nemůže do auta chtít dobrovolně. Zvláště v čočce to nefunguje vůbec.
Za vsechno muze jeden blaznivy chlapik z Jizni Afriky, ktereho nenapadlo nic lepsiho, nez ze si za penize z prodeje PayPalu koupit podil v malem nefunkcim startupu na vyrobu elektrickych sportaku. Par let nato se mu povedlo naprosto poblaznit investory, k smrti vydesit cely automotive a vnutit jim nova pravidla hry. To jen abychom vedeli, koho hejtovat 😄
Nad touto informací rozum zůstává stát
https😐/www.idnes.cz/…58_automoto_dohr#…
Co to je zase za hnutí pablbů ve státech?
https😐/www.idnes.cz/…58_automoto_dohr#…
Co to je zase za hnutí pablbů ve státech?
“Já tady taky nemusím bejt. Redakce má raději trolly tak toto je můj skutečně poslední příspěvek.
Sbohem Roman Horký a sbohem rohor.
Šmejde máš tady poslední šanci na mě sprostě reagovat. Tebe nezablokujou, ty jsi redakční kolega.
Vážený uživateli,
Při používání diskusního systému na www.auto.cz dlouhodobě porušujete Pravidla diskusí (odkaz). V našem zájmu je poskytnout návštěvníkům diskuse, které je obohatí o nové názory nebo informace.
Záleží nám na tom, abyste v našem systému mohli svobodně a bez zásahů administrátora diskutovat. Proto vás vyzýváme, abyste začali respektovat Pravidla diskusí a přestali je porušovat.
Pokud naši výzvu nebudete brát v potaz, budeme přinucení zablokovat vaše konto a znemožníme vám přístup do diskusí. Upozorňujeme vás, že zablokováním konta nebudete moci používat svou původní přezdívku a přijdete tím i o další výhody, které vám používání registrací na portálech vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s. přináší.
S pozdravem
Auto.cz”
Tak hodně štěstí! Bohužel, celý ACZ je v diskusích postavený na muItitroIIech a multiúčtech.
https😐/www.auto.cz/diskuse/92015/1
Navíc nevíme, jestli tady to půjde nedat.
Zato já v jednom městě asi zavadil o páčku a přepnul automatiku na plný dálky (nevím jak) a pak to napral do jednoho chudáka na výjezdu. Neblikal, ale já se lekl, co se děje a pak uviděl ikonu dálkových bez "A", tak jsem se mu v duchu omluvil a přepnul zpět na automat a byl klid.
Problémem jsou kamiony na zvlněné silnici plné horizontů, kdy hlavní světla jsou pod horizontem a ty horní jsou často bludičky a systém je nevezme a tam je to na postřehu a slušnosti řidiče, protože je nutný zásah.
Druhá výtka je tablet, to není nic pro mě, ale taková je doba.
Když jsem si statický osahal sedan, tak dvě překvapení. Obrovský interiér a naprosto fantastická přední sedadla. Z těch se mi opravdu nechtělo vystupovat :yes: