Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen ID.7 Tourer poprvé naživo: Kombík má styl, ujede skoro 700 km

Matyáš Kunst
Diskuze (249)

První elektrické kombi vyšší střední třídy shodilo maskování a my se tak můžeme podívat, co lokálně bezemisní alternativa modelu Passat schovává. Enormní zavazadlový prostor je samozřejmostí, ale novinka překvapí i řadou menších novinek.

Elektrický nástupce modelu Passat přichází v provedení, které bude tuzemským zákazníkům obzvlášť imponovat. Německý Volkswagen je tradičně jedním z nejúspěšnějších výrobců vozů kombi, které můžeme znát pod označením Variant nebo Shooting Brake v případě odcházejícího modelu Arteon. 

Na probouzející se Mallorce, největším španělském ostrově, jsme měli příležitost poprvé detailně prozkoumat ID.7 v karosářské verzi Tourer bez jakéhokoliv maskování. Zatím nebyla příležitost se v novince svézt, přesto si z Baleárů odvážíme řadu důležitých poznatků.

Na okraj je třeba říct, že do karoserie se zasahovalo až za sloupkem C a výsledkem protažení linie střechy je až 605 litrů zavazadlového prostoru, pokud bychom započítali i úložný prostor pod podlahou. Za předpokladu, že tato část bude většinu času obsazena nabíjecími kabely, mluvíme o 545 litrech. Po sklopení všech zadních sedadel se objem rozšíří až na 1714 litrů (opět včetně prostoru pod podlahou). 

Pasažéři v druhé řadě nepocítí žádnou zásadní změnu. Nad hlavou sice budou mít o jednotky milimetrů více prostoru, ale v tomto ohledu rozhodně nebudete mít problém ani ve verzi fastback. Svislé sklo ovšem výrazně vylepšuje výhled řidiče přes vnitřní zpětné zrcátko, což je u běžné ID.7 často vytýkaný nedostatek. Co se vnějších rozměrů týče, kombík se od originální karoserie neliší ani o milimetr v žádném směru.

Zatímco původně elektrická „sedmička“ neměla podsvícené zadní ani přední logo (tak jako tomu je u modelu Touareg nebo modernizovaného golfu), novinka se ho dočká rovnou na obou stranách. Stejně jako u sedanu (kde se připlácí za sdružené LED světlomety), i zde půjde o příplatkovou výbavu.

Verze Tourer sdílí se sedanem veškeré prvky interiéru, přičemž v hlavní roli je systém MIB 4, který znamenitě odčinil všechny nedostatky svého předchůdce a přinesl řadu nových funkcí. Za zmínku rozhodně stojí integrace umělé inteligence v podobě ChatGPT do vylepšeného hlasového asistenta IDA. Naneštěstí, ani vystavené kusy neměly chatbota zprovozněného, takže nebyla možnost jej vyzkoušet v praxi, ale novinky bychom se měli dočkat již brzy (výrobce uvádí od druhého čtvrtletí letošního roku).

Při prezentaci byla také představena nová aplikace Wellness, která se poprvé objeví v tomto toureru. Po jejím zapnutí si můžete vybrat z několika přednastavených programů, které upraví interiér podle vašich preferencí. Pokud potřebujete povzbuzení, klimatizace začne foukat vlažný vzduch, sedačky aktivují odvětrávání a energizující masáž, z reproduktorů se ozvou povzbuzující tóny a ambientní osvětlení bude pulzovat mezi modrou a tyrkysovou barvou. Stejně tak vám systém pomůže s odbouráním stresu či uklidnění během krátkého spánku, pokud čelíte dlouhé a vyčerpávající cestě.

Video se připravuje ...

Co se týče technických specifikací, modely ID.7 a ID.7 Tourer jsou vybaveny elektrickým pohonem nejnovější generace, který je u Volkswagenu známý pod označením APP550. Ústředním modulem tohoto vysoce účinného ústrojí je elektromotor s výkonem 210 kW a 545 N.m točivého momentu. Elektromotor je integrován do zadní nápravy, přičemž energii pro jeho provoz zajišťuje lithium-iontová baterie umístěná v podlaze. 

Zprvu bude k dispozici, stejně jako u sedanu, verze Pro s baterií o využitelné kapacitě 77 kWh. Alternativou poté bude verze Pro S, která nabídne dokonce 86 kWh a maximální dojezd až 685 kilometrů na jedno nabití (v případě varianty tourer). Modely s baterií o kapacitě 77 kWh lze nabíjet stejnosměrným proudem výkonem až 175 kW a z 10 na 80 % se tak dostanete asi za 28 minut (s předehřátou baterií). Zmiňovaná verze Pro S bude schopna pojmout výkon až 200 kW.

Předobjednávky plně elektrického modelu ID.7 Tourer Pro začnou již příští týden a první kusy se k zákazníkům dostanou na přelomu července a srpna. Verze Pro S se do nabídky dostane v květnu letošního roku (s největší pravděpodobností spolu s variantou sedan). Ceník pro český trh prozatím není k dispozici.

Matyáš Kunst
Diskuze (249)

Doporučujeme

Avatar - Mokrous
21. 2. 2024 22:02
Re: Bezemisní, pisálku?
Možné to je. Záleží na rychlosti rozvoje konkrétní lidské společnosti a zdrojích. Hádat se nebudu, jelikož to není exaktní věda a tebe zatím beru jako vcelku rozumného diskutéra, byť občas s odlišnými postoji a názory.
Avatar - JirkaVejrazka
21. 2. 2024 20:24
Re: Bezemisní, pisálku?
Chapu, jak a proc to tvrdis. Nic proti tomu. Jenom tim ale rikas, ze ta nevyhnutelna populacni krivka by proste prisla pozdeji.
Avatar - Mokrous
21. 2. 2024 19:28
Re: Bezemisní, pisálku?
Ano já vím jak zněla otázka a já jsem přesvědčen, že bez zásahů jiných civilizací by byla populace v Africe mnohem nižší. Řádově nižší.

Těžko si to ale navzájem dokážeme.
Avatar - JirkaVejrazka
21. 2. 2024 19:19
Re: Bezemisní, pisálku?
Ano, Afrika prochazi populacni explozi, to neni nova informace. Otazka znela jestli by tam bez "svetove pomoci" lide pribyvali rychleji nebo ne.
Avatar - Mokrous
21. 2. 2024 19:14
Re: Bezemisní, pisálku?
Co třeba komické počty obyvatel na počátku letopočtu? Nebo před ním.
A pak po zavedení zemědělství a lékařské péče atd...
A co je na těch datech zastaralého? Máš nové vykopávky, kde jsou o řády jiná čísla?