Nový Volkswagen ID.7 Tourer poprvé naživo: Kombík má styl, ujede skoro 700 km

Volkswagen ID.7 Tourer
Volkswagen ID.7 Tourer
Volkswagen ID.7 Tourer
Volkswagen ID.7 Tourer
42 Fotogalerie
Diskuze (249)

První elektrické kombi vyšší střední třídy shodilo maskování a my se tak můžeme podívat, co lokálně bezemisní alternativa modelu Passat schovává. Enormní zavazadlový prostor je samozřejmostí, ale novinka překvapí i řadou menších novinek.

Elektrický nástupce modelu Passat přichází v provedení, které bude tuzemským zákazníkům obzvlášť imponovat. Německý Volkswagen je tradičně jedním z nejúspěšnějších výrobců vozů kombi, které můžeme znát pod označením Variant nebo Shooting Brake v případě odcházejícího modelu Arteon. 

Na probouzející se Mallorce, největším španělském ostrově, jsme měli příležitost poprvé detailně prozkoumat ID.7 v karosářské verzi Tourer bez jakéhokoliv maskování. Zatím nebyla příležitost se v novince svézt, přesto si z Baleárů odvážíme řadu důležitých poznatků.

Na okraj je třeba říct, že do karoserie se zasahovalo až za sloupkem C a výsledkem protažení linie střechy je až 605 litrů zavazadlového prostoru, pokud bychom započítali i úložný prostor pod podlahou. Za předpokladu, že tato část bude většinu času obsazena nabíjecími kabely, mluvíme o 545 litrech. Po sklopení všech zadních sedadel se objem rozšíří až na 1714 litrů (opět včetně prostoru pod podlahou). 

Pasažéři v druhé řadě nepocítí žádnou zásadní změnu. Nad hlavou sice budou mít o jednotky milimetrů více prostoru, ale v tomto ohledu rozhodně nebudete mít problém ani ve verzi fastback. Svislé sklo ovšem výrazně vylepšuje výhled řidiče přes vnitřní zpětné zrcátko, což je u běžné ID.7 často vytýkaný nedostatek. Co se vnějších rozměrů týče, kombík se od originální karoserie neliší ani o milimetr v žádném směru.

Zatímco původně elektrická „sedmička“ neměla podsvícené zadní ani přední logo (tak jako tomu je u modelu Touareg nebo modernizovaného golfu), novinka se ho dočká rovnou na obou stranách. Stejně jako u sedanu (kde se připlácí za sdružené LED světlomety), i zde půjde o příplatkovou výbavu.

Verze Tourer sdílí se sedanem veškeré prvky interiéru, přičemž v hlavní roli je systém MIB 4, který znamenitě odčinil všechny nedostatky svého předchůdce a přinesl řadu nových funkcí. Za zmínku rozhodně stojí integrace umělé inteligence v podobě ChatGPT do vylepšeného hlasového asistenta IDA. Naneštěstí, ani vystavené kusy neměly chatbota zprovozněného, takže nebyla možnost jej vyzkoušet v praxi, ale novinky bychom se měli dočkat již brzy (výrobce uvádí od druhého čtvrtletí letošního roku).

Při prezentaci byla také představena nová aplikace Wellness, která se poprvé objeví v tomto toureru. Po jejím zapnutí si můžete vybrat z několika přednastavených programů, které upraví interiér podle vašich preferencí. Pokud potřebujete povzbuzení, klimatizace začne foukat vlažný vzduch, sedačky aktivují odvětrávání a energizující masáž, z reproduktorů se ozvou povzbuzující tóny a ambientní osvětlení bude pulzovat mezi modrou a tyrkysovou barvou. Stejně tak vám systém pomůže s odbouráním stresu či uklidnění během krátkého spánku, pokud čelíte dlouhé a vyčerpávající cestě.

Video placeholder
Volkswagen ID.7 Tourer • Zdroj: Volkswagen

Co se týče technických specifikací, modely ID.7 a ID.7 Tourer jsou vybaveny elektrickým pohonem nejnovější generace, který je u Volkswagenu známý pod označením APP550. Ústředním modulem tohoto vysoce účinného ústrojí je elektromotor s výkonem 210 kW a 545 N.m točivého momentu. Elektromotor je integrován do zadní nápravy, přičemž energii pro jeho provoz zajišťuje lithium-iontová baterie umístěná v podlaze. 

Zprvu bude k dispozici, stejně jako u sedanu, verze Pro s baterií o využitelné kapacitě 77 kWh. Alternativou poté bude verze Pro S, která nabídne dokonce 86 kWh a maximální dojezd až 685 kilometrů na jedno nabití (v případě varianty tourer). Modely s baterií o kapacitě 77 kWh lze nabíjet stejnosměrným proudem výkonem až 175 kW a z 10 na 80 % se tak dostanete asi za 28 minut (s předehřátou baterií). Zmiňovaná verze Pro S bude schopna pojmout výkon až 200 kW.

Předobjednávky plně elektrického modelu ID.7 Tourer Pro začnou již příští týden a první kusy se k zákazníkům dostanou na přelomu července a srpna. Verze Pro S se do nabídky dostane v květnu letošního roku (s největší pravděpodobností spolu s variantou sedan). Ceník pro český trh prozatím není k dispozici.

Vstoupit do diskuze (249)