No to nevím. Podle mě byla jednička jasně nejslabší - tam byly ještě nejvíc patrné konstrukční limity krátké platformy, to auto bylo prostě uvnitř malé. Ten zbytek v něčem lepší a v něčem horší, ale tohle jedno mínus bylo hlavně před fl zásadní.
Někdo má nejradši dvojku - víceprvková náprava všude, před fl celkem čistý design, přichází Scout, dle některých je méně zasažená šetřením v interiéru než pak 3.
Já mám nejradši trojku - konečně s MQB delší rozvor než Golf, výrazný posun v motorech dynamice, asi nejlepší poměr value/money (RS startovalo na 610t asi a ještě jsi dostal slevu... tuhle dobu myslím). Torzka u 2.0TDI zamrzí, zadní náprava mohla být o kousek širší... jo, ona byla, po faceliftu, jenže facelift se mi nelíbí.
Čtyřka by byla hezkou mírnou evolucí trojky... nebýt nezvládnuté revoluce v ovládání auta. Má výbornou aerodynamiku, pořád dobré motory... a je pohodlnější, to je docela výrazné plusko.
Přesně tyto auta dostaly Škodovku na třetí místo v Evropě za leden. Možná bys mohl z hlavy odstranit ten filtr, že vše nové je špatné. Pak si tu notuješ s rudomozkem. A jak známo západní lži se blíží mnohem víc realitě než ty lži rusácké.
Přesně tyhle auta s příchodem SAIC půjdou s prodeji dolů úplně stejně jako v Číně.
Octavia je skvělé auto. Ale premiovou cenovou pilitiku neustojí. Nebyla to prémie. Není to prémie. Nebude to prémie. A Čína to samé vyrobí za poloviční peníze. Plus dovoz atd. tipuji že bude min. -20% pod cenou Škody (a jiných).
Jo, BMW 3er předfacelift je poslední kloudná trojka co se týče ovládání, to, co přišlo poté, je naprostá zhovadilost. Teď ještě kdy tomu uberou iDrive a je to taky hotový. Ale už i tam jsou ústupky - viz ovladač světel - není otočný, iDrive už nemá tlačítka ale mikrospínače a jistě se najde pár dalších věcí. Jde to do kopru dlouhodobě taky, ale le je to dobrý kompromis, velmi dobrý.
No abych ti odpověděl, tak do minulého měsíce to byl golf 8, rovněž s firmwarem 1900+. Teď jsem nově udělal "downgrade" do mírně jetýho předfaceliftovýho trojkovýho bmw (který narozdíl od faceliftu ještě nemá všechno ovládání přes tablet). Nejlepší downgrade ever.
A u golfu se o jednoduchém ovládání nedá mluvit. Nastartovat, počkat než naběhne infotainment, teprve potom lze tažením shora přes rychlou nabídku vypnout startstop, pak přes (tentokrát už fyzické) tlačítko na volantu přes nabídku asistentů povypínat asistenty (minimálně lane assist). Btw, režim individual si auto sice pamatuje, ale jenom napůl. Individual se po startu nastaví sám, ale DSG zůstane v comfort módu přestože je v individual nastavená na sport. Takže ještě automat do sportu, protože v comfortu furt za jízdy vyřazoval a to mi taky pilo krev. Dodnes nevím, jestli to byl bug nebo fíčura.
Jo a s tou klimačkou, když jsem chtěl zapnout nebo vypnout vyhřívání sedaček, tak to se dělá na tý dotykový liště dvojhmatem na červenou i modrou. A ten dvojklik to zaregistruje tak v polovině případů, takže do toho člověk prstama tluče jak debil a musí koukat, jestli to auto zaregistrovalo nebo ne. A taková ta akustická zpětná vazba se použít nedá, protože ty do toho ťukneš třikrát, ono to tříkrát "klikne", ale klimatizace udělá kroky třeba jenom dva nebo jeden. Fakt paráda.
V čem je k smíchu vypínání kurwítka S&S?
To je druhá věc po stisknutí startovacího tlačítka, kterou mačkám a mačká ji každý majitel auta, který má alespoň elementární vztah k technice i jízdě.
Zato předpotopní manuální klima je skutečně zoufalá věc a lituju chudáky, co nemají na auto s automatickou klimou a můžou si každej den ruce ukroutit, aby jim bylo snesitelně.
Cože? Škodovka neuměla před rokem a půl automat? A jaký noví asistenti se tu objevili, co ti chyběli?
360Nm dvoulitrový diesel je na Octavii silný dost. Kdo potřebuje závodit, může si později koupit 204 koňový benzín ve čtyřkolce a kdo potřebuje závodit v kolonách ještě víc, může si koupit 265 koní v RS.
Tady jde o to, že v tý verzi Ultimate je úplně všechno myslitelný i nemyslitelný. Prostě kompletní auto.
Já tím jezdím již třetí rok a teď s posledním sw infotainemtu (myslím 1911) si nestěžuji.
Nevím jak používate auto vy, ale já sednu, nastartuji, vypnu startstop, zapnu režim induviduál a dál mačkám jenom tlačítka na volantu.
Nářky lidí který mají ve svém pekáči manuální klimatizaci a pořád to musí ladit jsou k smíchu.
Rádio nepoužívám, audioknihy, spotify nebo podcasty stejně ladíte přes telefón/car play.
Odkdy je Octavia IV malé auto???
Místa je dost všude a kufr je obrovský.
A cena je s ohledem na inflaci a naprosto do bezvědomí vybavený vůz se silným a úsporným dieselem v automatu zcela adekvátní.
Navíc výbavy a technologie pokročily o pěkný kus dál.
Trochu jsem doufal, že i oktáva dostane ty nové ovladače na klimačku a rádio z nového superbu, byť třeba nějak zjednodušené. Ale holt nic, no. Zatím naštěstí existují i jiní výrobci, kteří se na ergonomii interiéru ještě úplně nevykašlali.
Víš jak to bylo v Číně? Přesně takto. Já zvonil na poplach, zatímco jiní se plácali čísly s úžasným růstem... jak to dopadlo víme.
To stejné čeká nás. Pokud si EK nevytáhne hlavu ze své zelené zadnice. Každopádně včera bylo pozdě.
Cenovou politiku neustojí, to je oč tu běží. Během růstu předpovídáš špatné zítřky. Umění je prodávat za co nejvíc, když to prodáš. Nebýt levný, že asi jednou něco.
K smíchu je, že to musíš neustále vypínat. Opravdová auta to mají udělané treba tak, že motor se při zastavení zhasne až po hlubším prošlápnutí brzdy. Ty méně opravdová na to mají extra tlačítko a ve škodovce hold musíš matlat po tabletu po každém startu :-O
Vyřazovaní DSG opravdu není bug, ale perfektní fičúra která pomáhá v plachtění a tím poměrně výrazně snižuje spotřebu. S benzínovým RS meziměstské dojíždění do práce při troše předvídaní pod 6 litrů dle PP.
A obecně k systému ovládaní - s tímto názorem (který v podstatě chápu aj když se s ním zcela nestotožním) ti nebude vyhovovat žádné moderní auto. Různý asistenti, jízdní režimy v defaultní pozici po každém startu jsou homologační nutnost všech výrobců a ne výmysel koncernu.
Jinak na vyhřívaní sedaček aspoň u škodovky se dá nastavit režim auto, kde pod nějakou vnější teplotu sedačky vyhřívá automaticky. Pak jen po pár minutách vyhřívaní vypneš. To už je ale dávno po těch prvních 20ti vteřinách než se infotainment zcela vzpamatuje a odezva na dotyky už je uspokojivá. Ale souhlasím, iPad to pořád není no ;-)
Netusim jestli se predchozi prispevek odeslal nebo ne, tak znova...
Ne, neumela.
Mozna sis nevsiml, ale skodovka je v hierarchii VWG uplne dole. To se projevilo treba tim, ze kdyz byl nedostatek soucastek tak je skodovka proste nedostala. Takze koupit pred rokem a pul skodovku s hlidanim mrtveho uhlu, acc a automatem bylo na cekacku na 1-2 roky. Zato holobytu s manualem byly tuny.
360 nm je hezke cislo, skoda ze jen v nejakem rozsahu otacek. Dostatecny vykon pro bezny provoz? Ano. Silny motor? Ne.