Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Takhle vypadá nejdražší Škoda Octavia po faceliftu. Na kolik vyjde?

Ondřej Šámal
Diskuze (29)

Omlazená nejprodávanější škodovka historie zná první české ceny. Jak vypadá aktuálně nejdražší verze a kolik za ni dáte?

Modernizace čtvrté generace Škody Octavia se nesla v překvapivě decentním duchu, což se o jejích dvou předchůdcích říci nedalo. Změna v oblastní předních světel sice proběhla, byla ovšem méně radikální než třeba u minulého provedení, jež se v roce 2017 ukázala se čtveřicí reflektorů.

Zatímco světová premiéra faceliftu proběhla na svatého Valentýna, o osm dní později jsme se dozvěděli první ceny pro český trh. Škoda tradičně představila omezenou nabídku soustředěnou na nejžádanější motory a výbavové prvky.

Jestliže nejlevněji octavii po omlazení aktuálně objednáte za necelých 800 tisíc, nejdražší provedení First Edition Ultimate s motorem 2.0 TDI se 110 kilowatty a sedmistupňovou dvouspojkou DSG startuje lehce pod milionem. Pokud si však připlatíte 34 tisíc za červenou metalízu Velvet, antracitová 18palcová kola Lerna v leštěném provedení (2500 Kč), akční paket Ochrana cestujících (11 tisíc), nezávislé topení za 32.900 Kč a 3500 korun za zadní stěrač, dostanete se u liftbacku na 1.073.800 Kč bez případných volitelných balíčků prodloužené záruky v ceně minimálně 11.500 Kč. A pokud budete chtít Octavii Combi, musíte na stůl vyložit dalších 40 tisíc, tudíž se v tomhle případě dostanete nad 1,1 milionu.

Video se připravuje ...

Brzy se dočkáme cen ostatních motorů a variant včetně vrcholného provedení RS, jež je zatím dostupné výhradně se zážehovým čtyřválcem 2.0 TSI se 195 kilowatty.

Ondřej Šámal
Diskuze (29)

Doporučujeme

6. 3. 2024 01:12
Re: ovládání
K smíchu je, že to musíš neustále vypínat. Opravdová auta to mají udělané treba tak, že motor se při zastavení zhasne až po hlubším prošlápnutí brzdy. Ty méně opravdová na to mají extra tlačítko a ve škodovce hold musíš matlat po tabletu po každém startu :-O
28. 2. 2024 12:30
Re: ovládání
Vyřazovaní DSG opravdu není bug, ale perfektní fičúra která pomáhá v plachtění a tím poměrně výrazně snižuje spotřebu. S benzínovým RS meziměstské dojíždění do práce při troše předvídaní pod 6 litrů dle PP.

A obecně k systému ovládaní - s tímto názorem (který v podstatě chápu aj když se s ním zcela nestotožním) ti nebude vyhovovat žádné moderní auto. Různý asistenti, jízdní režimy v defaultní pozici po každém startu jsou homologační nutnost všech výrobců a ne výmysel koncernu.

Jinak na vyhřívaní sedaček aspoň u škodovky se dá nastavit režim auto, kde pod nějakou vnější teplotu sedačky vyhřívá automaticky. Pak jen po pár minutách vyhřívaní vypneš. To už je ale dávno po těch prvních 20ti vteřinách než se infotainment zcela vzpamatuje a odezva na dotyky už je uspokojivá. Ale souhlasím, iPad to pořád není no ;-)
27. 2. 2024 21:57
Re: Cena
Netusim jestli se predchozi prispevek odeslal nebo ne, tak znova...

Ne, neumela.
Mozna sis nevsiml, ale skodovka je v hierarchii VWG uplne dole. To se projevilo treba tim, ze kdyz byl nedostatek soucastek tak je skodovka proste nedostala. Takze koupit pred rokem a pul skodovku s hlidanim mrtveho uhlu, acc a automatem bylo na cekacku na 1-2 roky. Zato holobytu s manualem byly tuny.

360 nm je hezke cislo, skoda ze jen v nejakem rozsahu otacek. Dostatecny vykon pro bezny provoz? Ano. Silny motor? Ne.
27. 2. 2024 12:15
Re: ovládání
Jo, BMW 3er předfacelift je poslední kloudná trojka co se týče ovládání, to, co přišlo poté, je naprostá zhovadilost. Teď ještě kdy tomu uberou iDrive a je to taky hotový. Ale už i tam jsou ústupky - viz ovladač světel - není otočný, iDrive už nemá tlačítka ale mikrospínače a jistě se najde pár dalších věcí. Jde to do kopru dlouhodobě taky, ale le je to dobrý kompromis, velmi dobrý.
27. 2. 2024 09:08
Re: ovládání
No abych ti odpověděl, tak do minulého měsíce to byl golf 8, rovněž s firmwarem 1900+. Teď jsem nově udělal "downgrade" do mírně jetýho předfaceliftovýho trojkovýho bmw (který narozdíl od faceliftu ještě nemá všechno ovládání přes tablet). Nejlepší downgrade ever.

A u golfu se o jednoduchém ovládání nedá mluvit. Nastartovat, počkat než naběhne infotainment, teprve potom lze tažením shora přes rychlou nabídku vypnout startstop, pak přes (tentokrát už fyzické) tlačítko na volantu přes nabídku asistentů povypínat asistenty (minimálně lane assist). Btw, režim individual si auto sice pamatuje, ale jenom napůl. Individual se po startu nastaví sám, ale DSG zůstane v comfort módu přestože je v individual nastavená na sport. Takže ještě automat do sportu, protože v comfortu furt za jízdy vyřazoval a to mi taky pilo krev. Dodnes nevím, jestli to byl bug nebo fíčura.

Jo a s tou klimačkou, když jsem chtěl zapnout nebo vypnout vyhřívání sedaček, tak to se dělá na tý dotykový liště dvojhmatem na červenou i modrou. A ten dvojklik to zaregistruje tak v polovině případů, takže do toho člověk prstama tluče jak debil a musí koukat, jestli to auto zaregistrovalo nebo ne. A taková ta akustická zpětná vazba se použít nedá, protože ty do toho ťukneš třikrát, ono to tříkrát "klikne", ale klimatizace udělá kroky třeba jenom dva nebo jeden. Fakt paráda.