Novinky
Mikesus
11
Presne tohle tu chybí. Velké rodinné auto bez dieselu. Snad se blýská na lepší časy.
ericn
6
To je spíš průšvih než výhra :no: btw pokud by tam byla ta americká 2,5T s hybridem, tak by to fajn. 1.6T je na tenhle kus auta malý motor…
Miorolo
1
132 kW / 265 Nm + elektro motor je pro rodinné auto málo? Se podívej, co za motory měl donedávna takový VW Sharan.
ericn
2
Jenže ten byl o 400-500kg lehčí 1,9 - 2,5 😉 Staria má 2,3 - 3t...A ano, ať je ta 1,6t dopovaná čím chce, je to málo.
Mikesus
4
Jo ty předsudky o objemu. Já to hodnotit nebudu, dokud to nevyzkousim.
ericn
2
Tak plné auto má 3t, tak jaképak předsudky 😉
Mikesus
2
No tak má 3t a? Jaký je rozdíl, kdyz to má 180kw z 1.6 + el nebo 130kw z 2.2?
XTad
0
Jeste lepsi by byl 3.5 V6 MPI, ktery se tam dava na jinych trzich.
Ví někdo, jak odcházejí turba u hybridních a plug-in hybridních pohonů? Připadá mi, že musí hrozně trpět častým zapínáním a vypínáním motoru. Přišlo by mi mnohem vhodnější použít větší atmo čtyřválec s Atkinsonem, jako to dělá Toyota nebo Ford.
Ja si myslím, že to bude hodně podobné jako u klasického turbomotoru. Tak často v zátěži díky elektro pomoci to nebude a zároveň vypnutí není na dlouho. Nejspíš budou mít i sw ošetřeno, aby po zátěži to ještě chvíli nevyplo.
Omyl je to velky problem. Turbo potrebuje staly tlak oleje. Vypinani motoru a pokles tlaku oleje mu vadi. Nutno resit elektrickym obehovym cerpadlem. To same chlazeni. Opet nutno resit elektrickym obehovym cerpadlem. Turbomotor je na pouziti v hybridu absolutne nevhodny. Proto to taky Toyota nepouziva a dava do svych hybridu primitivni atmo motor, ktery neustale chcipani zvladne a neskodi mu to.
Tak sis odpověděl. Elektrické čerpadlo.
To je ale dost nespolehlive reseni. K tomu potrebujes elektroniku, ktera to ridi. Az neco z ni chcipne, tak zadres nebo upeces turbo. Mechanicky hnana vodni pumpa a olejove cerpadlo je daleko lepsi a spolehlivejsi. Jak do motoru zacnes cpat takovy ***iny, tak z neho udelas nespolehlivy kram. Proc myslis ze to Toyota dela bez turba?
Moderni motor, at uz atmosfericky nebo preplnovany, ma v sobe tolik soucastek, cidel a elektroniky, ze cerpadlo pro chlazeni a mazani turba je opravdu to posledni, co by nejak zvysovalo komplexitu na ukor spolehlivosti. Navic to davno maji i nehybridni motory, prave kvuli tomu, aby se po vypnuti motoru turbo chladilo a nezapeklo. To ale stejne nastava v extremnich pripadech, kdy po jizde na plny plyn hned chcipnes motor. Ne ze upeces turbo kdyz se zapne start stop na cervene.
P.S. Ted jsem otevrel vedlejsi clanek o 30 let starem atmo V6 od Opelu a co tam nevidim - elektricka vodni pumpa pro dochlazovani motoru...
P.S. Ted jsem otevrel vedlejsi clanek o 30 let starem atmo V6 od Opelu a co tam nevidim - elektricka vodni pumpa pro dochlazovani motoru...
Obecně platí, že čím míň elektroniky čidel a součástek do motoru nacpeš tím menší je pravděpodobnost, že se něco podělá. Dnešní moderní motor jich má tolik, že to vede k tomu, že si radši lidi nechávají svá stará auta, než by si koupili nová plná kur-vítek.
PS: co se asi tak stane, když na tom starém V6 atmo motoru přestane ta elektrická dochlazovací pumpa fungovat, když to nemá žádný start-stop a není to hybrid? To je tam jen pro případ, že s tím někdo bude řádit a pak to rychle chcípne. Co takové elektrické olejové čerpadlo, kdyby ti přestalo mazat? Jak myslíš, že to turbo a vršek motoru zvládne, když mu bude na každé křižovatce padat olej při zastavení motoru?
PS: co se asi tak stane, když na tom starém V6 atmo motoru přestane ta elektrická dochlazovací pumpa fungovat, když to nemá žádný start-stop a není to hybrid? To je tam jen pro případ, že s tím někdo bude řádit a pak to rychle chcípne. Co takové elektrické olejové čerpadlo, kdyby ti přestalo mazat? Jak myslíš, že to turbo a vršek motoru zvládne, když mu bude na každé křižovatce padat olej při zastavení motoru?
ja si zas myslim, ze s tim elektromotorem ma spalovak mensi vykonovy spicky treba pri rozjezdech a predjizdeni, takze se min trapi a vydrzi dyl ...
Turbomotoru, ale nevadi kdyz z neho tahas vykon. Napr. Pri predjizdeni nebo kdyz na nej slapnes. Naopak mu to svedci, protoze se promaze a lopatky se vypali od karbonu.
vsadim boty, ze vytocenej litrovej trihrnek klekne driv, nez line se prevalujici dvoulitr
Ale ten trihrnek klekne proto ze je kvuli emisim osizenej a procpanej elwktronikou a kurvitkama
klekne proto, že malý objem musí pracovat s velkými tlaky
Jaký tlaky myslíš? Jako kompresi nebo tlak na turbu? To není ten důvod. Pokud uděláš spodek motoru a turbo dostatečně dimenzovaný a dobře chlazený a mazaný, tak to klidně bude spolehlivě fungovat a dávat vysoký výkon. Klekne to proto, že nějaký bruselský úředník tak nesmyslně tlačí na emise, že se konstruktéři snaží ušetřit každý gram. Ne proto, že by snad ten motor nešel udělat pořádně (byť by to byl malý tříhrnek) na vině jsou ty jejich emisní cíle pos-raný.
Pracovní tlaky ve válcích. Víc zatěžujou písty, hlavu, ventily apod.
Spodku motoru je to jedno, ten nepozná jestli má nad sebou malé písty s velkými tlaky, nebo velké písty s malými tlaky, i když setrvačnost nahrává spíše menším dílům
Turbo by mělo být co nejmenší taky z důvodu setrvačnosti, ale to taky přináší vyšší koncentraci namáhání do malých dílů
Spodku motoru je to jedno, ten nepozná jestli má nad sebou malé písty s velkými tlaky, nebo velké písty s malými tlaky, i když setrvačnost nahrává spíše menším dílům
Turbo by mělo být co nejmenší taky z důvodu setrvačnosti, ale to taky přináší vyšší koncentraci namáhání do malých dílů
Vzdycky zalezi na konkretnim motoru. Pokud bude litrovy trihrnek dostatecne dimenzovany, tj. bude mit pisty, valce atd. z odolneho materialu, tak klidne vydrzi vic, nez nejaka atmosfera, kde si konstrukteri rekli, ze tam jsou maly tlaky, to prece vydrzi a osidili to. A opravdu nikdo nebude zbytecne naddymenzovavat motor, resp. spis bych to cekal u toho trihrnku, ktery bude kvuli turbu mene "predvidatelny" v tom smyslu, ze nejde uplne zarucit kdy a jak moc to turbo zrovna foukne a jake tlaky vytvori, tudiz radeji udelaji motor odolnejsi, aby se vyhnuli prusvihu, zatimco atmosfera pracuje s atmosferickym tlakem a neni tam moc co resit.
Hele srovnávejme srovnatelné a ne jen dobře navržený litr s mizerným třílitrem (pokud takové vůbec existují)
Obecně jsou díly v malém přefoukaném motoru mnohem víc zatížené než u větší konstrukce pracující s nižšími tlaky. A jen rozvoj nových kvalitních materiálů, povrchových úprav i způsobů opracování dovolily vyrábět minimotory s výkony, jaké by v nedávné minulosti byly nemyslitelné
Obecně jsou díly v malém přefoukaném motoru mnohem víc zatížené než u větší konstrukce pracující s nižšími tlaky. A jen rozvoj nových kvalitních materiálů, povrchových úprav i způsobů opracování dovolily vyrábět minimotory s výkony, jaké by v nedávné minulosti byly nemyslitelné
Ale to všechno jsi schopen dimenzovat a z pohledu životnosti vyřešit, tak aby to fungovalo. Není konstrukčně neřešitelný problém, aby ten foukaný litr dával 120-130 koní a přitom najel 300-400 tkm.
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jasně gumo, ale nakonec bude smutnit Hyundai, až mu prodeje padnou o 80%. Takovéto auto potřebuje diesel, 2,2 a ne motůreček 1,6, který bude na 2,3 ař 3 tuny úplně sám, až budou baterie na nule ...
Stellantis si to vyzkoušel s Berlingem a co se stalo? Diesel je zpět.
Stellantis si to vyzkoušel s Berlingem a co se stalo? Diesel je zpět.
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
a osobni dodavky jsou bez nafty a zadnej problem to neni
nebejt nesmyslnymu danovymu zvyhodnovani nafty proti benzinu, tak polovina motorovych vyvojaru, se mohla venovat necemu smysluplnejsimu, treba tem hybridum, kdyz uz ne primo EV
nebejt nesmyslnymu danovymu zvyhodnovani nafty proti benzinu, tak polovina motorovych vyvojaru, se mohla venovat necemu smysluplnejsimu, treba tem hybridum, kdyz uz ne primo EV
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
JJ. Evropská komise by si měla vytáhnou hlavu z prd€le a konečně nařídit pro celou EU rozumnou minimální daň na naftu. Daňový doping ala Polsko apod. akorát kurví trh (státy si ve zdanění vzájemně konkurují) a způsobuje dieseldezolátům neléčitelnou závislost na "dotované" naftě ("dotované" spotřební daní z benzinu).
diesel stojí na desetní stejně jako benzín, 36,50 trolle
A kdyby nebyl dotovam daní z benzinu, stojí skoro o 5 korun vic
a jelikož stojí stejně a servis moderního dieslu je náročnější jak u benzínu, nemá diesl už žádné výhody. A stejně s tím lidi jezdí
Takže cenou to asi nebude.... Bohužel vaše EKO evropské státy tu 30 let popragovali diesly a tak lidem vymyli palice, benzín je fuj a moc žere, lpg patří do sporáku a jedině samzomět je to nej.
Pak se to otočilo, sazomet už nej není , je to fuj a tak nastává nové kolo vymývání palic s elektromobilitou
Jenom se směju 😄 😄 😄 😄
Takže cenou to asi nebude.... Bohužel vaše EKO evropské státy tu 30 let popragovali diesly a tak lidem vymyli palice, benzín je fuj a moc žere, lpg patří do sporáku a jedině samzomět je to nej.
Pak se to otočilo, sazomet už nej není , je to fuj a tak nastává nové kolo vymývání palic s elektromobilitou
Jenom se směju 😄 😄 😄 😄
No a já na tyhle hysterie a ideologie kašlu a jezdím jednou tím a podruhý oním a je mi to jedno.
nauč se česky, evropské státy propagovaly, ježiš to tady musím číst každý den
a diesely ty pako, to jsi opravdu tak líný přidat 1 písmenko? Ten pán se nejmenoval Rudolf Diesl čéče
a diesely ty pako, to jsi opravdu tak líný přidat 1 písmenko? Ten pán se nejmenoval Rudolf Diesl čéče
Je to tak, protoze úředník 20 let si myslel, že z vyfuku jde jen co2. No a od nástupu dieselu se najednou začalo řešit, že je prudký nárůst autismu, chopn, astma, neurologických potíží, onkologických onemocnění a začali zjišťovat postupně, že to není jen co2 a že diesel má v realu úplně jiné emise než na papíře a dále brekot automobilek, že euro5 není splnitelné a najednou zvládají najednou euro6 i s rezervou.
nenávidějící auta a opakující stejný spam
😄 😄 😄 😄
😄 😄 😄 😄
Nářez.