Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen Golf R Variant – Zábavná černá šmouha

Ostrý kombík modelové řady Golf se nevyvaroval jistých nedostatků, vlastních všem golfům osmé generace, ale díky výborně sladěnému pohonnému ústrojí od vzduchového filtru po pneumatiky mě černočerné „erko“ nesmírně baví.
Zpět na článek
11. 3. 2024 14:17
11. 3. 2024 13:51
K té vystrčené značce
Do senzorů v předním nárazníku zasahuje reklamní držák na registrační značky. Když se použije držák, který značku nerozšiřuje, resp. nezvyšuje, tak sedí perfektně. SPZ je pak zarovnaná s hranou nárazníku.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - cizekHUNTER
11. 3. 2024 17:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - miromen
11. 3. 2024 19:19
Re: K té vystrčené značce
Nebo držak nepouživat vubec.
11. 3. 2024 14:13
Tvrda konkurence TMY
Model Y
Model Y Performance s pohonem všech kol Dual Motor
1 485 400 Kč

514 km
Dojezd (Dojezd)
250 km/h
Maximální rychlost
3,7 s
0-100 km
Rozbalit vlákno
130
Avatar - Ozzman
11. 3. 2024 14:16
Re: Tvrda konkurence TMY
Akorát, že vůbec... všiml sis, že tohle je kombi ?
Avatar - iudex
11. 3. 2024 14:24
Re: Tvrda konkurence TMY
Nekŕm trolla.
Ak by tu bol test Lamborghini Revuleto, on sem dá Teslu. Ak by bol test Dacie Sandero, on dá Teslu. Proste je zbytočné na takýchto ľudí reagovať, len to vyvolá ďalšie zbytočné a nesúvisiace príspevky.
Avatar - Ozzman
11. 3. 2024 14:29
Re: Tvrda konkurence TMY
Máš pravdu, pokud by to bylo relevantní, mlčím, ale zájemce o kombík takového výkonu asi chce kombík, protože ho potřebuje, vozí věci/rodinu/zboží, tak určitě nepujde do malého crossoveru s karoserií liftback.
11. 3. 2024 14:41
Re: Tvrda konkurence TMY
WTF

Prej maly crossover... s kufrem 854l.
:D :D

Kdo si asi myslis, ze TMY Performance kupuje?
:D

Komu asi crossover bere prodeje?
Proc skoncilo Mondeo?
;-) ;-) ;-)
Avatar - Ozzman
11. 3. 2024 14:44
Re: Tvrda konkurence TMY
Opravdu i tobě budu vysvětlovat, že litry na papíře nejsou všechno a že některé předměty prostě do liftacku dáš hůře, než do kombíku a proto si lidi prostě ty kombíky kupují ?
11. 3. 2024 14:45
Re: Tvrda konkurence TMY
Chtel jsi napsat proc kombiky NEkupuji...
:D :D :D

Dnes jsi jeste slabsi nez jindy. Delej se sebou neco, pridej na urazkach.
:-)
Stehovaku pracek a lednicek!
Avatar - JirkaVejrazka
11. 3. 2024 14:48
Re: Tvrda konkurence TMY
Tak nejak prestavam verit, ze jsem vas videl oba na stejnem miste a jestli se nepletu, tak jste si spolu i povidali. Ted to trochu vypada, ze potkat se znovu tak dojde k souboji na hevery.

Proc? To je takovy problem udelat krok zpatky a respektovat ze nekdo muze mit jiny nazor?
11. 3. 2024 14:55
Re: Tvrda konkurence TMY
Protoze jeden z nas nehodla akceptovat fakta.

Treba o skodlivosti dieselu.

Nebo o tom, ze EV od Toyoty vyslo lepe nez HEV od Toyoty.
Avatar - Ozzman
11. 3. 2024 15:02
Re: Tvrda konkurence TMY
"Treba o skodlivosti dieselu."

tak doufám, že tohle vysvětlíš a podpoříš fakty ty. Tohle jsem nikdy netvrdil a do těchto diskuzí zásadně nechodim.
11. 3. 2024 20:01
Re: Re: Tvrda konkurence TMY
Problem je, ze to co ty nazyvas fakta pod kazdym clankom, su iba glupociny 😂
Avatar - Ozzman
11. 3. 2024 14:59
Re: Tvrda konkurence TMY
Chtěl jsem počkat, co Don napíše na tvůj naprosto logický příspěvek, ale když jsem ji viděl, tak na to asi nemám slov. Že se věčně dohadujem o slovíčkaření a polemikách ještě nějak chápu, ale že o mne napíše naprostou lež to bych od něj nečekal... :) Ale díky Jirko.
Avatar - Ozzman
11. 3. 2024 14:51
Re: Tvrda konkurence TMY
Done, proč si takhle diskuzně klesl ? To, že kombíky moc lidí už nechce, jako dříve, přeci nemění nic na faktu, že zavazadlový prostor kombi je využitelnější, než u liftbacku-crossoveru (nebo co to TMY je).... nic jiného jsem netvrdil. Proč máš potřebu uhýbat od tématu ? Vysvětli mi to prosím slušně.
11. 3. 2024 14:54
Re: Tvrda konkurence TMY
Slusne jsem napsal, ze si auta konkuruji.

Ze se jedna o jinou karoserii vime oba.
A ze lednicku lip prestehujes kombikem taky.

Takze o cem je diskuze?
Avatar - Ozzman
11. 3. 2024 14:56
Re: Tvrda konkurence TMY
Přesně o tom co si napsal. Z mého pohledu si tyto karoserie nekonkurují, já bych si karoserii TMY (v jakémkoliv autě ) nikdy nekoupil, kombi ano.
11. 3. 2024 14:57
Re: Tvrda konkurence TMY
Ano a z meho pohledu si konkuruji.
O tom je diskuze. ;-)

Btw. dukazem meho tvrzeni budiz klesajici prodeje kombi a stoupajici crossovery. :-!

Jenze diskuteri jako ty jsou prilis namysleni na to, aby respektovali odlisny nazor.
Avatar - Ozzman
11. 3. 2024 15:01
Re: Tvrda konkurence TMY
Názor a fakta jsou dvě věci, jsou to odlišné kategorie, nic víc v tom nehledej
11. 3. 2024 15:02
Re: Tvrda konkurence TMY
Ano, muj nazor je podepren fakty o klesajicich prodejich kombi.

Tvuj nazor je opren o tvou viru...
Nebo ne?
:D
Avatar - Ozzman
11. 3. 2024 15:03
Re: Tvrda konkurence TMY
Muj názor je podpořen faktem, že karoserie kombi není karoserie crossover
11. 3. 2024 15:04
Re: Tvrda konkurence TMY
Dobre.

Tak hezky den
Avatar - Mikesus
11. 3. 2024 15:06
Re: Tvrda konkurence TMY
No konkurují si cenou. To je asi tak vše. To bych mohl přidat i jako konkurenta třeba supru, je za stejné peníze.
Ano, dnes je těžké srovnat litry na papíře, protoze u SUV jsou jinde než u kombiku, ale z vlastni zkusenosti mohu říct, že i méně litru v kombiku bývá ve výsledku více ( ne reálných, ale použitelných).
11. 3. 2024 15:15
Re: Tvrda konkurence TMY
@ Mikesus:

Jakym autum myslis, ze ubira TMY Performance prodeje?
Toyote Supra?
:-)

Podle me prave testovanemu autu.
Ale rad o tom s nekym slusne (pro zmenu) podiskutuju...
Avatar - Mikesus
11. 3. 2024 15:47
Re: Tvrda konkurence TMY
Pokud takovému golfu, tak spíš HB než kombi. Ale můj odhad na cílovou skupinu je spis majitel Q5, X3 než golfa R.
11. 3. 2024 22:48
Re: Tvrda konkurence TMY
Hmmm, ale temto SUV prodeje neklasaji.
;-)
Avatar - Mikesus
12. 3. 2024 08:17
Re: Tvrda konkurence TMY
Golfu prodeje padaly ještě před příchodem Y.
Ono ke to hrozně těžké srovnavat, kdyz byly dost ovlivněné roky 2020-2022
Avatar - Ozzman
11. 3. 2024 15:47
Re: Tvrda konkurence TMY
Ja na tebe tady jsem neslusny ? ;)
11. 3. 2024 15:06
Re: Tvrda konkurence TMY
Relativizujes tu skodlivost dieselu tim, ze jezdis tramvaji atp.

Trollis tu spolu s barikem proti EV.

Sbohem
Avatar - Ozzman
11. 3. 2024 15:09
Re: Tvrda konkurence TMY
Tim ze jezdim MhD hajim diesel ??? :D Made my day :-[] :-[] Teď mne omluv, jdu hajit diesel jizdou metrem :D Musim se synem na kroužek
Avatar - Mikesus
11. 3. 2024 15:44
Re: Tvrda konkurence TMY
Tohle nechápu. Co má společného tramvaj s dieselem?
Avatar - Ozzman
11. 3. 2024 15:46
Re: Tvrda konkurence TMY
Má zátah vodspodu :D Jen ekologictejsi
11. 3. 2024 18:40
Re: Tvrda konkurence TMY
:D. S tou ekologicnosti by leckdy obyvatele Prunerova moc nesouhlasili :)
Avatar - Ozzman
11. 3. 2024 19:44
Re: Tvrda konkurence TMY
No, minimálně je to stejně ekologické, jako běžně nabíjená Tesla mimo soláry :D A zavazadlový prostor a prostor pro posádku je nesrovnatelný :D
Avatar - Barrichello
12. 3. 2024 15:03
Re: Tvrda konkurence TMY
že to dní máš sednout odjet do tramtárie :-)
Avatar - Barrichello
12. 3. 2024 15:04
Re: Tvrda konkurence TMY
Sbohem a šáteček, utopisto. Už se nevracej.

PS: včera sem najel 27 let starým V8 390 Km :-) :-) :-) :-)
Až tu zas budeš psát pohádky, jak lidi jezdí denně jenom 30 km :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
12. 3. 2024 15:02
Re: Tvrda konkurence TMY
to nemá cenu, na utopisty je zbytečný reagovat :-)
11. 3. 2024 20:14
Re: Re: Tvrda konkurence TMY
Kolko bicyklov das rozumne do kufra y
Avatar - Jamme
11. 3. 2024 14:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 3. 2024 14:30
Re: Tvrda konkurence TMY
Jsou auta, ktera si konkuruji cenove, zrychlenim, uzitnymi vlastnosti.

Ok. Podle tveho nazoru TMY nekonkuruje, protoze neni kombi.

Podle meho nazoru konkuruje...
Avatar - Ozzman
11. 3. 2024 14:34
Re: Tvrda konkurence TMY
Ano, testovanému Golfu R kombi samozřejmě nekonkuruje... to rovnou mužu napsat, že tomu Golfu R konkuruje třeba 2dv sporťák, protože stojí podobně a má podobnou dynamiku... ale chápu, že tvé nutkání je silnější... ;)

aktuální konkurent je maximálně +/- Cupra Leon kombi a Focus ST kombi, to jsou asi poslední "ostřešjší" kombíky C segmentu na trhu. S přimhouřenýma očima možná ještě něco jako Astra/308 s tím PHEV, ale to je už slabší a taktéž jen FWD
Avatar - Emel
11. 3. 2024 15:36
Re: Tvrda konkurence TMY
Možná je to trošku terminologické nepochopení v kombinaci se vzájemnou alergií.
Třídní konkurenti to samozřejmě nejsou.
Konkurenti ve smyslu "koupím si A místo B" to klidně být můžou. Jasně, v tomhle smyslu může být "konkurentem" Golfu třeba i chatka na Vysočině. To, že rostou prodeje SUV a klesají prodeje kombíků, ještě neznamená, že jsou SUV konkurentem kombíků... ale že si zájemce o silnej kombík koupí Y podle mě je docela "uvěřitelnej" scénář. Kdyby byla TM3 kombi, bylo by to lepší... ale podle mě je obliba Y v Evropě právě důsledkem toho, že TM3 je pouze sedan.
Avatar - Ozzman
11. 3. 2024 15:44
Re: Tvrda konkurence TMY
S tim samozrejme souhlasim, proto jsem jen napsal, ze konkurenty nejsou - mysleno třidou auta. Že si někdo za ty penize muze koupit TMY, nebo treba tu Supru, či ojetej Charger V8 a nebo 2 naložené ASX (at tady zastoupime vsechny diskuzni bezne nazory) je naprosto regulerni alternativa :)
11. 3. 2024 23:06
Re: Tvrda konkurence TMY
@ Emel:

Diky za castecne (kvuli te chatce...) pochopeni.
Ja jsem nikde nepsal o PRIME konkurenci!

Dovolim si definici, bez ktere bohuzel Ozzy nemel zadnou sanci muj prispevek pochopit:
"Přímá konkurence je ta, která prodává stejný produkt stejnému typu zákazníků. ‍Nepřímá konkurence nabízí produkty, které se od toho vašeho liší, ale splňují stejný účel." :-O

Takze shrnovacka:
Ozzy uz si snad nebude myslet, ze TMY je maly crossover.
Pochopenim terminu NEPRIMA konkurence nebude psat hloupe arogantni prispevky rozporujici me tvrzeni.
:yes:

Nemate zac, kluci.
Dobrou
Avatar - Ozzman
12. 3. 2024 08:32
Re: Tvrda konkurence TMY
Ale ty jsi nenapsal NEPŘÍMÁ, ale tvrdá konkurence....
12. 3. 2024 11:02
Re: Tvrda konkurence TMY
:D :D :D :D

Tomu rikam diskuzni dno.
Avatar - Barrichello
12. 3. 2024 15:08
Re: Tvrda konkurence TMY
Super , konečně sebereflexe? :-) :-) :-) :-)
Avatar - Emel
12. 3. 2024 15:01
Re: Tvrda konkurence TMY
Co je mezi tebou a Ozzákem si vyřešte spolu
V tom ohledu, že Y a GolfRVariant můžou uspokojit podobné zadání (rodinné auto s nadstandardní dynamikou a třeba 4x4) a stojí i podobné peníze s tebou souhlasím a snad je to z mého příspěvku jasné.
Možná (i když z toho co píšeš to explicitně jasné není) se shodneme i na tom, že obliba Y v Evropě může být do nějaké míry daná tím, že prostě jiná rodinná Tesla neexistuje* a zároveň je price/value u Tesly dobrá (na poměry EV bezkonkurenční).

*já vím že tu je eSko a iXko, ale ty jsou prostě drahé.
Avatar - KANKUNEN
11. 3. 2024 15:43
Re: Tvrda konkurence TMY
Co ti dneska je? Jsi nějaký vzteklý, to nebýváš.
Avatar - Jamme
11. 3. 2024 15:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 3. 2024 22:23
Re: Tvrda konkurence TMY
Nemam rad, kdyz nekdo devalvuje diskuzi poucovanim o zjevnych skutecnostech. Jako o typu karoserie.

A zaroven pise totalni bullshit:
"chce kombík, protože ho potřebuje, vozí věci/rodinu/zboží, tak určitě nepujde do malého crossoveru s karoserií liftback"

Realita je nicmene toto:
"Model Y je plně elektrické středně :-O velké SUV s bezkonkurenční bezpečnostní a flexibilním nákladovým prostorem."

TMY ma kufr o tretinu VETSI!
Na delku je TMY o vic jak 10cm DELSI!
:-!

https://www.autogott.at/autovergleich/tesla-model-y/volkswagen-golf-variant

Opet se tu jen pletly pojmy s dojmy...
:no: :no: :no:
11. 3. 2024 23:37
Re: Tvrda konkurence TMY
Já zase nemám rád, když někdo podléhá Elonovým lžím a není schopen si zjistit skutečnosti!
Takže speciálně pro tebe, který nejsi schopen pochopit výhody kombíků oprotí těmhle zavalitým suvařským hnusům:
Rozměry kufru Tesla model Y - delka 111cm, šířka 95cm, výška 64,5cm
Rozměry kufru Golf Variant - delka 108,5cm, šířka 100,5cm, výška 62cm

Když to srovnáme s rozměry aut:
Tesla 4,75m x 1,92m x výška 1,62m
Golf 4,63m x 1,79m x výška 1,5m
tak je krásně vidět, jak mizerně suvy využívají prostor.

Jako perlička pro tebe Neználku - Golf Variant má objem kufru po střechu 810 litrů - takhle to totiž měří i Tesla, takže jen se ukazuje, že ničemu nerozumíš a nic nechápeš!

Kdyby si někdo chtěl ověřit napsané údaje, tak můžu doporučit stránky ADAC (musíte samo umět německy, což by mělo být v Česku samozřejmost :) ).
Avatar - Mikesus
12. 3. 2024 10:18
Re: Tvrda konkurence TMY
Rozměry kufru Tesly y jsou 110/95/40 ( minimální, nemůžeš úplně brát různé kapsičky vybouleni a hlavně svazovani strechy, ale samozřejmě jsou výhodou )
U golfu jsme to nenašel, tak vezmu to tvoje. U golfu tedy máme 108/100/62. Což hlavně ta výška je u Tesly omezující, právě z důvodu svazite zade. Ale jinak pokud to pro někoho omezující není, kufry jsou jinak hodně podobné. Tedy o třídu větší SUV má podobný kufr jako kombik o třídu menší.

https://m.youtube.com/watch?…
https://www.carsized.com/…olf-2019-estate/
Avatar - Ozzman
12. 3. 2024 10:20
Re: Tvrda konkurence TMY
Přičemž si opětovně dokázal mnohokrát dokázané, že pokud chceš kufr kombi v SUV, musíš o třídu výše ;)
12. 3. 2024 10:40
Re: Tvrda konkurence TMY
@ Mikesus:

Diky za objektivni porovnani bez ideologickeho zabarveni.
:yes: :yes:
A potvrzeni toho, o co se tu snazim od pocatku. Dokazat, ze TMY je tvrdou konkurenci pro Golf Variant.

PS O tridu vetsi nez kompaktni kombi (C-segment) je "maly crossover". WTF
:D
12. 3. 2024 11:04
Re: Tvrda konkurence TMY
A omluva za lživé tvrzení, že Y má o třetinu větší kufr než Golf je kde?

Tvoje tvrzení o tvrdé konkurenci Y vůči Golfu je jen tvoje subjektivní tvrzení, já zase tvrdím, že použitelných elektroaut je tak málo, že můžeš Y prohlásit za tvrdou konkurencí oprotí každému spalováku. Pokud tedy dotyční zákazníci překousnou zprzněnost Tesel obecně.
Avatar - Jamme
12. 3. 2024 11:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 3. 2024 11:38
Re: Tvrda konkurence TMY
Golf 611 litru
TMY 854 litru

To jsou udaje vyrobcu.
Za co se mam omlouvat?
:D
Avatar - Ozzman
12. 3. 2024 11:41
Re: Tvrda konkurence TMY
Má smysl ti psát, že u Golfu je ten údaj do roletky a u TMY po sklo ? Nemá viď...
12. 3. 2024 11:46
Re: Tvrda konkurence TMY
Takze chces rict, ze odvolavat se na udaje vyrobce je lez???

Ty jsi ale strasne maaaarnej.
:D :D

Uz dost, prestan se dal ztrapnovat.
Trolle!
Avatar - Ozzman
12. 3. 2024 11:48
Re: Tvrda konkurence TMY
Myslíš to vážně, že je to srovnatelný údaj ? Bez zaujetí k jednomu či druhému a tvé antipatii ke mne, opravdu si myslíš, že tato čísla mají stejnou vypovídající hodnotu ? Ty si fakt tady zakládáš kariéru na trollingu ?
12. 3. 2024 11:49
Re: Tvrda konkurence TMY
Tocis se v kruhu...

Toto jsem napsal vcera:
"Ze se jedna o jinou karoserii vime oba.
A ze lednicku lip prestehujes kombikem taky."

Uznej svou diskuzni porazku trolle!
:D
Avatar - Ozzman
12. 3. 2024 11:54
Re: Tvrda konkurence TMY
Takže ten Golf má asi víc litrů, když v něm převezeš ledničku, než 611, metodikou měření zav. prostoru jako u TMY, že ? Kdyby VW šetřil na roletce, bude tam silně přes 1000 litrů do stropu
12. 3. 2024 11:55
Re: Tvrda konkurence TMY
Jsi vazne tak marnej nebo to hrajes?
:D

Daval jsem ti tu odkaz uz jednou.
https://www.autogott.at/autovergleich/tesla-model-y/volkswagen-golf-variant
Avatar - Ozzman
12. 3. 2024 11:55
Re: Tvrda konkurence TMY
Umíš ještě diskutovat o faktech namísto navážení se do diskutérů ?
12. 3. 2024 11:57
Re: Tvrda konkurence TMY
TMY

Maximum total cargo volume with driver and front passenger 72 cu ft (2040 L)

Kolik ma Golf?
Avatar - Ozzman
12. 3. 2024 11:58
Re: Tvrda konkurence TMY
Ano, to je po sklopení sedaček, tam je větší, to se nehádám...to každé vyšší auto, než nízké kombi. Golf 1600 něco... ale když máš vzadu lidi ? Já číslo u Golfu nedohledal
12. 3. 2024 11:59
Re: Tvrda konkurence TMY
:D :D :D :-! :D
Ja diskutuju o faktech.
Bud chlap!

Nebud prolhanej trol. ;-)

Prohrals!
Avatar - Ozzman
12. 3. 2024 12:02
Re: Tvrda konkurence TMY
V čem lžu ?

pro 2 cestující Golf=1642 vs TMY 2040
Pro 5 cestujících TMY = 854 vs Golf = 611 + x
12. 3. 2024 12:03
Re: Tvrda konkurence TMY
To je dukaz ceho?

Ze mam pravdu?
:D :D :D :D :D :D

WTF

Tohle neokecas.
Avatar - Ozzman
12. 3. 2024 12:04
Re: Tvrda konkurence TMY
V čem lžu ? Buď už doprkna chlap a přestan s touhle šaškárnou, víš, že Golf to má po roletku a že TMY neuspokojí nároky na přepravu každého díky tvaru karoserie, to je celé o čem se tu 2 dny přeme. 854 litrů je proto, že jsou v Tesle škrti a nedávaj tam roletku... Nic víc v tom nehledej. Nazdar
12. 3. 2024 12:07
Re: Tvrda konkurence TMY
Ja se tu o nic takoveho nepru, tro(t)lle.

Ja jen obhajuju tvrzeni o konkurenci.

Jsi strasne marnej.

Sorry, uz me nebavis.
Nemas uroven.
Avatar - Ozzman
12. 3. 2024 12:09
Re: Tvrda konkurence TMY
Ok Done, 2 dni se tu do mne navážíš, tak máš co si chtěl (nejde o nesmyslnou diskuzi o očividném rozdílu karoserie, ale o to, jak vuči mne vystupuješ - já se snažím celou dobu slušně vysvětlit fakta a rozdíly díky vlastním potřebám a zkušeností mezi jinými typy karoserie a to na rozdíl od tebe bez osobních invektiv) a od teď se podle toho zachovám i já... :) Měj se a hezký zbytek dne.
Avatar - kari.laz
12. 3. 2024 17:36
Re: Tvrda konkurence TMY
Obdivuji tě, že toho vydlabance s baterkou v lebeční dutině a téčkem na čele nemáš ještě na HL. Od něj se to nedá ani číst, natož se s ním pokoušet diskutovat. Ale máš můj obdiv, že jsi to dva dny takto zkoušel. Musíš mít nervy jak námořnický lano.
12. 3. 2024 13:56
Re: Tvrda konkurence TMY
Tesla Y je o 20 cm vyšší auto a to z principu jezdí jinak. Kufr po střechu má větší a praktičtější Golf. Pak můžem vzít krátkého Golfa a tam jízdní schopnosti nelze srovnávat už vůbec. Poměr cena/výkon v kw je u Tesly Y zajímavý. V čem jsou ta auta za tu cenu porovnatelné je asi to, že když se dá občas na rovince podlaha, tak jsou oba rychlé a Tesla Y bude asi rychlejší (pod 200 km/h). Ale to je tak všechno.

@Donvito: občas máš rozumné chvilky, tak mi řekni co na tomhle co píšu není pravda nebo vidíš jinak?
12. 3. 2024 14:13
Re: Tvrda konkurence TMY
Napsal jsi to hezky a hlavne bez nenavisti.
:yes:

Spouste lidi nejde o vteriny na okruhu, s praktickym autem je to kravina tak jako tak...

Diky za kazdou takovou vecnou diskuzi.

Jen rozdil vysky je 126mm ne 200mm.
A Tesla ma teziste (na svoji vysku) proklate nizko. :-)

Rad se bavim o faktech a cislech. Dojmy a pocity az potom...
12. 3. 2024 14:46
Re: Tvrda konkurence TMY
Ok. Výška asi otázkou, teď jsem našel Golf 1456 ale i 1483, Y 1624, tak to je 16,8 - 14,1 cm rozdíl. Není to 20, ale i kdyby jen 14, v kombinaci s hmotností to bude mít odlišné vlastnosti a způsob řízení.
12. 3. 2024 14:47
Re: Tvrda konkurence TMY
Rekl bych, ze podstatnejsi bude vliv hmotnosti nez vysky/teziste.
Avatar - Ozzman
12. 3. 2024 14:52
Re: Tvrda konkurence TMY
Já napsal na tu konkurenci toto "Akorát, že vůbec... všiml sis, že tohle je kombi ?"

Mohu se zeptat, kde je ta nenávist? Můžeš mi ji ukázat ? Je ta nenávist tady s námi v místnosti ?
Avatar - Barrichello
12. 3. 2024 15:30
Re: Tvrda konkurence TMY
A kam se terpve Tesla hrabe na Dongfeng U-Tour https://www.sauto.cz/…statni/202200748

Objem kufru 1320 litrů :-)

A stojí to o půl mega méně jak Tesla Y

A ted přijde největší pecka - venitř to vypadá líp jak Tesla https://www.sauto.cz/…u-tour/203939868
Avatar - Mikesus
12. 3. 2024 16:53
Re: Tvrda konkurence TMY
interiér není marnej. ale ten kufr od oka nebude mít 1320l ani zdaleka. Možná po sklopení všech sedaček a po strop. To na těch fotkách fakt není.
Avatar - Barrichello
12. 3. 2024 19:57
Re: Tvrda konkurence TMY
ale jo, samozřejmě po skolpení zadních sedaček, všech :-)
Avatar - Mikesus
12. 3. 2024 20:27
Re: Tvrda konkurence TMY
Tak po sklopení sedaček má třeba octavia 1700l. Takze to těch 1300 zrovna moc není.
Avatar - kari.laz
12. 3. 2024 17:39
Re: Tvrda konkurence TMY
Marně přemýšlím, co vypadá uvnitř hůř než Tesla. Ať je jaká je, tak uvnitř je to snad nejnusnější interier, co člověk může potkat.
12. 3. 2024 15:10
Re: Tvrda konkurence TMY
Ne Tesla Y je vyšší od Golfu jen o 13 až 17 cm vyšší (podle typu Golfu) a NE kufr po střechu nemá Y ani větší ani menší (alespoň podle ADACu), litrově se tam vejde stejně, akorát Golf ho má nesrovnatelně praktičtější, v tom máš pravdu.
Jinak v dalším s tebou souhlasím, bohužel se z Donvita stal prolhaný troll :-(
Avatar - Barrichello
12. 3. 2024 15:12
Re: Tvrda konkurence TMY
Doníku, dáme ti zahrát Olympic

Ve všem chtěl mít větší podíl
Pro jiné se nenarodil
Sám neuměl ničeho se vzdát
Jen ostatní za nos vodil
Myslel na to kkudy chodil
A jen sebe upřímně měl rád
Každou větu začal slůvkem Já
Každou větu končil slůvkem Já
On nevěřiil na chiméry a ve jménu kariéry
Nosil boty špičkou dozadu
Nikdy nepsal verše ženě
Vždy se tvářil unuděně
Když jsi k němu přišel o radu
Každou větu začal slůvkem Já
Každou větu končil slůvkem Já
Já, já, já, jenom já já, já, já, jenom já
Já, já, já, jenom já já stačím si sám
Já, já, já, jenom já já, já, já, jenom já
Já, já, já, jenom já já stačím si sám
Já se mám
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Barrichello
12. 3. 2024 15:11
Re: Tvrda konkurence TMY
utopista Doník Borisov se vzteká :-) :-) :-) :-)
12. 3. 2024 14:57
Re: Tvrda konkurence TMY
Tak údaje výrobců jo :D A víš vůbec, jak je Elon prolhaný?

Já se držím údajů ADACu, který u všech výrobců uplatňuje stejnou metodiku a tam jsou údaje jasné:
Kofferraum normal/geklappt/dachhoch:
Tesla model Y: 420/850/1.380 l
VW Golf Variant: 455/810/1.380 l

Asi nejseš zvyklej, že někdo přichází s konkrétními ověřenými čísly, ale tady sis naběhl. Normálně lžeš, lžeš a zase jenom lžeš.

Stále čekám omluvu, jinak se odkopeš jako prolhaný troll!
Avatar - Mikesus
12. 3. 2024 17:01
Re: Tvrda konkurence TMY
nerozporuju co píšeš, spíš je to takové na zamyšlení. Kouknul jsem na ten ADAC na to měření a zajímalo by mne, jak může mít RAV4 po střechu větší objem kufru než Highlander.

https://www.adac.de/…lumen-vergleich/

https://www.carsized.com/…lander-2019-suv/

nebo dle toho měření má corolla cross po střechu jen o 55l méně než Highlander. To je do očí bijící blbost. Ale nevím, jak to ADAC měří.

https://www.carsized.com/…lander-2019-suv/
12. 3. 2024 17:54
Re: Tvrda konkurence TMY
Tak to zírám, je vidět, že i mistr tesař se utne. Já tedy koukám přímo na jednotlivé modely, ne na tyhle srovnání, a právě když se podíváš přímo na Highlandera, tak tam je správně větší objem kufru.
Konkrétně:
Kofferraum normal/geklappt/dachhoch
Highlander 560/950/1.755 l
RAV 4 470/885/1.590 l

viz.
https://www.adac.de/…der/xu70/318504/
a
https://www.adac.de/…rav4/xa5/296851/
je nutno tam rozkliknout pdf dole na stránce

Je vidět, že při zadávání do srovnávače udělali chybu. Jinak já ADAC uznávám z toho důvodu, že to opravdu fyzicky přeměřují takovýma specialnima cihličkama a právě dochází k tomu, že výrobci co se týče objemu kufrů strašně kecaj.
Ty stránky v angličtině mně nepřijdou moc seriozní.....
Avatar - Mikesus
14. 3. 2024 08:42
Re: Tvrda konkurence TMY
Jo, to jsem nerozklikaval.
Ja jsem rád za každého, kdo to skutečně zkouší změřit. Protoze jak říkáš, výrobci si napíšou spoustu a pak se člověk diví, kdyz srovnává dva "stejné" kufry vedle sebe
12. 3. 2024 10:57
Re: Tvrda konkurence TMY
Já vycházím z toho, co se uvádí na stránkách ADACu - zvláště výška kufru je tam uváděna v rozmezí od do a měří po střechu ne po roletku - já jsem vzal tu nejnižší míru.

A NE, podobné ty kufry nejsou, ta využitelnost Golfu poráží Y na hlavu. Do těch litrů objemu se počítá u Tesly ta díra za nárazníkem, kterou pak blokuje náklad v kufru, o zkoseném zadku suv-kupé asi nemá cenu dál diskutovat, to sám zmiňuješ. Golf má naopak skvěle využitelné polohovatelné dno kufru a využitelnost po střechu je oproti Tesle skvělá!

Co mě fascinuje, že u auta o 13cm širšího nedokázali udělat ani metr široky kufr.
Avatar - Mikesus
12. 3. 2024 17:03
Re: Tvrda konkurence TMY
já to říkám pořád, že pokud chce člověk u SUV srovnatelný kufr, musí jít o třídu výš, minimálně. A to se bavíme o klasických SUV, ne SUV-kupé jako tady. Ta splývavá záď je možná hezká, efektní, efektivní, ale nepraktická uvnitř.
Avatar - Ozzman
12. 3. 2024 06:44
Re: Tvrda konkurence TMY
Obdivuji tvou schopnost cítit se být uražen a dotčen defakto čímkoliv :D Když si jednou pořídíš rodinu, nebo budeš muset vozit něco rozměrnějšího pravidelněji, pochopíš, že to ode mne není arogance, ale zkušenost…. Takhle přesně funguje Barichello, kteremu se vysmíváš. “Když to nepotřebuji já, tak nikdo”
12. 3. 2024 07:54
Re: Tvrda konkurence TMY
Dnes je ten troll nažraný až k prasknutiu.
Avatar - iudex
12. 3. 2024 08:18
Re: Tvrda konkurence TMY
Ale nedá si Ozzy povedať, kŕmi ho stále. ;-\
Avatar - Ozzman
12. 3. 2024 08:38
Re: Tvrda konkurence TMY
Protože Don je reálný člověk, né žádný čížek a tak.... byl na srazu 2x, byl normální a byl to i fajn pokec.

Nevím, co se mu děje. Asi se už dočista zbláznil ? Nejde o názory, ale o chování a sebereflexi. Příjde mi, že je jako malé šikanované děcko, kterému se tady řada smála za jeho EV názory (a někteří samozřejmě i neprávem) a tak to teď hustí do všech a kope kolem sebe a reaguje naprosto přehnaně a dotčeně. Už jen to, když ho člověk poopraví, napíše jiný názor, tak vyskočí jak čert z krabičky, začne mlžit a pokrucovat argumenty a vytahovat i další věci o kterých se nikdo nepřel, dokonce si i vymýšlet a lhát a dělat závěry z věcí, které vkládá do "úst" a dezinterpretovat tvrzení - což je tedy hodně ubohé, to nedělal ani Hamuna. Že ho tady trollí jiní, to je možné, že je kvuli tomu podrážděný, to se dá pochopit, ale to není můj/náš problém a neopravňuje to nikoho k takovému vystupování vůči jiným lidem, kteří mu to příkoří nezpůsobili :)
12. 3. 2024 10:46
Re: Tvrda konkurence TMY
Nejaka sebereflexe na "maly crossover"?
:D

WTF, jak hluboko jsi klesnul.

Bylo fajn, ze jsi zorganizoval sraz.
Ale neni fajn, kdyz v diskuzi ignorujes arogantne fakta.
:no:

I rozmery kufru nakonec potvrdily me pocatecni tvrzeni.
:-! :-! :-!

GAME OVER
Avatar - Ozzman
12. 3. 2024 11:02
Re: Tvrda konkurence TMY
Upřímě nevím, jak velké TMY je (já měl dojem, že je to kompakt, ale tady se nechám rád poučit, koukal jsem na testy, je to pro mne mimořádně odporné auto, ale když TM3 = konkurent 3er = D segment, tak TMY je C ?), ale Mikesus potvrdil, že nestíhá na kufr kombi C segmentu, proč lžeš ? Ostatně jako snad všechna SUV a crossovery C segmentu.... Pořád platí, že pokud chceš dohnat v takovém autě využitelnost kufru kombi, musíš mít o třídu větší... ostatně, nejsem jediný, kdo ti tvé tvrzení vyvrací.
Avatar - Emel
12. 3. 2024 14:57
Re: Tvrda konkurence TMY
TMY je bráška od TM3, takže určitě D segment... a vnitřním prostorem je na tom dobře... ostatně, v US se dělá i sedmimístná verze.
Avatar - Ozzman
12. 3. 2024 14:58
Re: Tvrda konkurence TMY
V tom případě jsem ho mylně zařadil níže, když se vždy psalo o nejmenší Tesle, nicméně to nemění nic na faktu, že kombi v určitých schopnostech nenahradí.
Avatar - Emel
12. 3. 2024 15:05
Re: Tvrda konkurence TMY
To nevím kdo to psal, Y je jednoznačně (ve všech rozměrech) větší než 3... logicky nejvíc ve výšce, tam je to +20cm asi, ale je i delší a širší, s větším rozvorem i rozchodem...
EDIT: no dobře, tak +18,3cm :-)
PS: mně se teda Y nelíbí, je to taková hrouda na kolech, i proti té TM3... ale je to velká a prostorná hrouda :-)
Avatar - Ozzman
12. 3. 2024 15:11
Re: Tvrda konkurence TMY
Ted jsem ji potkal, mala neni a co do srovnani s okolnimi auty, je to neconjako Tucson/Kuga3, tzn male to neni, kufr proste svažitý. Jak rikam, vnimal jsem ji jako nejmensi a nejlevnejsi Teslu, taky jsem se nikde nehadal, ze mam pravdu. Kdysi o tom tak nekdo psal.
12. 3. 2024 15:30
Re: Tvrda konkurence TMY
Zatim nejlepsi perla diskuze:
"jsem se nikde nehadal, ze mam pravdu."
:D :D :D

"Kdysi o tom tak nekdo psal."
Lidi kteri meli prijit neprisli.
:no: :no: :no: :no:

Nemas koule na to napsat: "Spletl jsem se, omlouvam se. DonVito mel zase pravdu."

Stejne ti odpoustim.
Jsem nad veci. ;-)
Avatar - Barrichello
12. 3. 2024 15:33
Re: Tvrda konkurence TMY
á, já, já, jenom já já, já, já, jenom já
Já, já, já jenom já mam pravdu
Já, já, já, jenom já já stačím si sám
Já, já, já, jenom já já, já, já, jenom já
Já, já, já, jenom já já stačím si sám
Já se mám
Avatar - Barrichello
12. 3. 2024 15:34
Re: Tvrda konkurence TMY
napiš radši Elonovi at se naučí dělat interiéry, už i čínan má hezčí https://d19-a.sdn.cz/…P_Ep/6xLpzE.jpeg?…
12. 3. 2024 16:08
Re: Tvrda konkurence TMY
Jo jo Donvito, a tohle napíše troll, který není schopen uznat, že výrobci uvádějí vycucaná čísla týkající se velikosti kufrů, takže když to pak ADAC přeměří, tak najednou Golf Variant má jenom 455 litrů a Tesla Y jenom 420 litrů (oboje po roletku).
Tohle je ten o třetinu větší kufr Tesly viď :D Ale chybu chceš uznat jen od druhých, ty že se necháš výrobci, a Elonem zvlášť, tahat za nos, to je v pořádku :D
Akorát se ti pak nedá věřit nic, když se necháš opít rohlíkem.
Avatar - Emel
12. 3. 2024 15:47
Re: Tvrda konkurence TMY
Kuga je pořád ještě o třídu menší... hlavně vnitřním prostorem, přece jen je typ karoserie "brambora" prostornější než "SUV".
Rozměry viz https://www.autoweek.nl/auto/vergelijk/107615-99933-108302/
Nejlevnější Tesla to teď momentálně možná je, protože TM3 má po faceliftu a Y ještě ne a má výprodejové slevy... technicky jsou to ekvivalentní auta (tedy až na ten facelift teď), ale Y je zjednodušeně "nafouklej crossover na platformě TM3".
Avatar - Ozzman
12. 3. 2024 16:14
Re: Tvrda konkurence TMY
Js se o tom třídním zařazení vůbec nepřu, jen jsem to letmým okem zhodnotil v kontrxtu vedle stojících aut :)
12. 3. 2024 14:00
Re: Tvrda konkurence TMY
Úplně malý není, ale 4,75m není nic extra, v US snad ani midsize, některé US weby o tom píšou jako o malém SUV. Např. Renault Arkana má asi 4,6m a je to natažené Clio. Je to ale úplně jiný druh karoserie, takže já bych ta auta prostě nesrovnával. Že tam je nějaký překryv ceny je pravda, ale dneska se za cenu okolo 1 milionu překrývají snad všechny kategorie aut.
Avatar - Jamme
12. 3. 2024 08:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 3. 2024 13:30
Re: Tvrda konkurence TMY
iudex, kámo, vraj sme bratia... :D :D :D
Avatar - iudex
12. 3. 2024 13:42
Re: Tvrda konkurence TMY
Stratený môj bratu, vitaj! :-[] :-[] :-[]
Avatar - Jean Reno
11. 3. 2024 14:28
Re: Tvrda konkurence TMY
Aktuálně TMY Performance startuje na 1 358 900 Kč
Avatar - Barrichello
12. 3. 2024 15:14
Re: Tvrda konkurence TMY
za to je skoro novej (skladovej Charger V8, takže se ozzy spletl když tu psal o oejtině) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Ozzman
12. 3. 2024 15:15
Re: Tvrda konkurence TMY
Skoro novej je ojetej ;)
Avatar - Mikesus
12. 3. 2024 17:15
Re: Tvrda konkurence TMY
skoro novej není novej. Co je pod pojmem skoro novej? To bychom mohli říct, že kupujeme jen nová auta, protože všichni v bazarech zajisté kupují jen skoro ojetá auta.
Avatar - Barrichello
12. 3. 2024 19:33
Re: Tvrda konkurence TMY
nájezd do 3000 km :-) předváděčka
Avatar - Mikesus
12. 3. 2024 20:31
Re: Tvrda konkurence TMY
Predvadecku bych nechtěl ani zadarmo. Chovají se k ní presne jak se nemá. Studená, sedne se a hned tomu nakládají. Než se vůbec malinko prohreje, už je konec zkušební jízdy.
Avatar - white label
13. 3. 2024 01:43
Re: Tvrda konkurence TMY
Tak zadarmo bych to snad nějak zkousl... ;-)
Avatar - Mikesus
13. 3. 2024 12:56
Re: Tvrda konkurence TMY
Tak jasné, dost lidí udělá cokoliv, aby dostali něco zadarmo.
Avatar - Barrichello
13. 3. 2024 11:05
Re: Tvrda konkurence TMY
jenže HEMI není 1,2 HTP, takže ty necelé 3 tis jí rozhodně nezabijou ani tímhle stylem
Avatar - Ozzman
12. 3. 2024 20:21
Re: Tvrda konkurence TMY
Ja koupil tenkrat skoronovyjo 12 let staryho Megana, mel malo najeto :D
Avatar - Mikesus
12. 3. 2024 20:29
Re: Tvrda konkurence TMY
Jo vidíš. Před nejakou dobou se tu objevil článek o skoro nové š105, měla pár km najeto.
Avatar - Barrichello
13. 3. 2024 11:06
Re: Tvrda konkurence TMY
Jo já koupil skoro nového 25 let starého Jaguara s 59 tis km co nikdy nejel v soli :-) Koupit se dá leccos
Avatar - white label
13. 3. 2024 11:51
Re: Tvrda konkurence TMY
Když člověk "pevně" věří prodávajícímu, dá se koupit leccos. ;-)
Avatar - Barrichello
13. 3. 2024 12:11
Re: Tvrda konkurence TMY
Na kanárských ostrovech se jaksi komunikace nesolí a brzdové desitčky z roku 1997, to samé tlumiče, stabilizační tyčky atd asi těžko dají 300 tis km - na podvozek nikdo nesáhl, všechno jak to vyjelo z fabriky s nálepkami nebo vyraženými datumy 1997 .

Takže netřeba jenom věřit, ono se to dá snadno ověřit co je skutečná uloženka kde je vyměněno půl auta za nové díly. A měřičkou laku se dá snadno změřit, jestli má blatník 250 nebo 1300 :-)
Avatar - hugino
12. 3. 2024 16:14
Re: Tvrda konkurence TMY
https://www.topky.sk/…ovacich-motorov- a bublina spľasla . A nezabudnite idú voľby do EP . Treba voliť s rozumom . :-) :-) :-) A ku Golfu ak niekto potrebuje taký výkon a cena ho neodradí tak nech sa páči je to super auto ale ja by som skôr volil za tie prachy volil toto https://www.sauto.cz/…nz/cla/204677322 :yes: :yes: :yes:
Avatar - iudex
11. 3. 2024 14:17
Torque splitter
Tak pohon všetkých kolies a torque splitter schopný výrazne presúvať krútiak medzi zadnými kolesami sú objektívne pozitívami a zlepšením oproti predošlej generácii. Ale tie všeobecné výhrady proti interiéru a ovládaniu Golfu 8 zostávajú a pri hotheči/hotkombi vadia ešte viac, pretože práve pri rýchlom aute treba jednoznačné a presné ovládanie.
Takže kvalitná technika, motor a výborný podvozok v zlej karosérii. Problém bol, že v rámci koncernu mal GR lepšiu techniku ako Audi S3 a kto siahol po prémiovejšom súrodencovi, dostal síce lepší a ergonomickejší interiér a dokonca aj prekvapivo nižšiu cenu, ale zase nedostal tú techniku pohonu, čo bolo veľké mínus (plus slabší motor, ale to bol detail v porovnaní s podvozkom).
Ale pri facelifte S3 dostane práve túto techniku Golfu R, teda ako výkonnejší motor, tak hlavne torque splitter. Takže pri hatchbacku bude teraz jednoznačnou voľbou Audi S3. Kto ale potebuje kombík, stále zostáva len ten Golf.
Rozbalit vlákno
11
11. 3. 2024 14:29
Re: Torque splitter
Ten interiér nechápu. Jakože ve 250km/h potřebuju umět rychle nastavit vyhřívání sedaček nebo navigaci?

Nebo je volant nějaký nejednoznačný?
Avatar - iudex
11. 3. 2024 14:37
Re: Torque splitter
Presne tak, čím rýchlejšie auto, tým väčšia potreba rýchleho a jednoznačného nastavenia/zapnutia/prepnutia funkcií. Keď ideš ako dôchodca 70kou medzi dedinami, tam sa máš čas hrajkať s displejom.
Keď ideš ostrejšie niekde na kľukatej okreske, posledné čo potrebuješ je zapínať si pri točení volantom nechtiac funkcie dotykovými tlačidlami.
11. 3. 2024 17:46
Re: Torque splitter
máš naprostou pravdu :yes: v tomhle je extrémní třeba Alfa 4C - pořád potřebuješ obě ruce na volantu a tak se prostě hodí, že ventilaci ovládáš otočnými manuálními ovladači jak v autě z roku 1985.... sice to vypadá brutálně levně, ale prostě na to za půl sekundy sáhneš a máš vyřešeno.... :yes:
Avatar - miromen
11. 3. 2024 18:31
Re: Torque splitter
OMG...rychle auto rovna se rychle ovladani a naopak to neni až tak potřeba. Tak tohle by mě snad ani ve snu nenapadlo.
No, ale to bude asi tim, že pokud jedu jak prase či kudlu tak se nanejvyš věnuji samotnemu ovladani auta a to jak končetinama tak mozkem. A jinak mam to zřejmě štěsti, že dokažu ovladat podružne funkce u dotykovky cca stejně rychle jako u klasiky max rozdilem ve velmi uzkem zanedbatelnem časovem mantinelu. A jestli bych si něco přal, ale zde bude troufnu si tvrdit velmi ojediněli tak to je mit na volantě vypinani ESP tak, abych nemusel vubec davat ruku z volantu. Jenže co je mi znamo tak tohle je i v praxi ojedinělost. Pač to při te kudle občas vypinam a bylo by to pro mě přinosnějši než třeba volba jizdnich režimu, ktere řešim povětšinou hned ze startu.
No a je opravdu škoda, že si některe diskuze neukladam. Protože ovladani G8 vs A3 se řešilo a jsou vlastnici obou aut. A znam jejich vyjadřeni a docela by mě zajimalo co by si jim ty konkretně napsal, protože oni v praxi nevidi žadnou vyhodu těch par tlačitek co ta audina ma.
12. 3. 2024 01:24
Re: Torque splitter
Vypínání ESP na volantu umí asi jen S3XY Buttons v Tesle a pak Manettino ve Ferrari ;-)
Avatar - iudex
12. 3. 2024 08:00
Re: Torque splitter
Prepáč, neuvedomil som si, že som sa dotkol Tvojej garáže a akákoľvek negatívna zmienka o vlastnostiach auta, ktoré máš práve v garáži, je neprípustná. Predtým to bol dvojkový Focus, na ktorý sa nesmelo povedať krivé slovo, aktuálne Golf 8; daj potom vedieť dopredu, čo ideš kupovať, aby som sa vyhol kritike. ;-)
Avatar - miromen
12. 3. 2024 10:02
Re: Torque splitter
Hele ja jsem to rozhodně nezamyšlel v tehle rovině a jak s tebou často souhlasim tak je tomu i naopak. A tohle je jeden z připadu. Podstatou je to samotne ovladani a kladeni durazu u vykonnějšich vozu, ktere zde zmiňuješ.
Když se nad tim zamyslim tak bych chapal, kdyby si řešil ovladani ne komplexni, ale pravě ovladani, ktere bude mit vliv na samotnou jizdu u HH, sportovnějšich či sportovnich aut.
Takže třeba co nejlepši přistupnost jizdnich režimu nebo aktivace/deaktivace ESP. A lepši misto než to mit na volantě mě nenapada. Takhle si u golfu změniš akorat tak grafiku budiku na sportovnějši vzhled nebo si z volantu aktivuješ stopky. Ale jo jedine co se da z volantu ovladat a ma či muže mit vliv na jizdu jsou jizdni asistenty.
Avatar - iudex
12. 3. 2024 13:15
Re: Torque splitter
Ja som proste už asi stará škola, najviac mi vyhovujú jednoduché, ľahko a bez pozerania nastaviteľné tlačidlá a ovládače; dotykáče ma rozčuľujú. Ja som ovládanie a interiér Golfa 7 adoroval ako vzor ergonómie a dokonalosti (plus kvalitu materiálov a vypracovania), preto ma neteší ten posun k horšiemu, ktorý G8 absolvoval Keby mi bol Golf ukradnutý, tak sa ani nevyjadrujem.
Ako vyššie spomínal Mr. Murphy Alfu Romeo, taká Giulia je v tomto ohľade ideál ovládania aj pre mňa, to auto mi sadlo na prvé vyskúšanie (a mať nejaký podladený V6, mám ho s najväčšou pravdepodobnosťou v garáži). Pre rýchle Golfy mám slabosť a Rko som zvažoval, ale v súčasnom kabáte 8G žiaľ nie. Možno facelift tie hrany obrúsil, to neviem, možno by som si zvykol, ale je proste z môjho pohľadu veľký rozdiel medzi "ovládanie mi sadne" a "na ovládanie si musím dlhšie zvykať". Minulý týždeň som jazdil v krajine s ľavostrannou premávkou, po 5 dňoch som si akotak zvykol, ale bolo mi to krajne neprirodzené, musel som sa na to dosť sústrediť. Ale tam iná možnosť nebola, také sú predpisy. Kdežto pri autách stále iné možnosti mám a pokiaľ sú, tak ich uprednostním.
Avatar - miromen
12. 3. 2024 13:40
Re: Torque splitter
A ja tě v tomhle plně chapu a respektuji tvoje požadavky.
Rozhodně tu nehodlam dal pitvat něco co je již davno rozpitvano a probrano. Dal je to spiš o realne zkušenosti a zrovna v tomhle připadě nemusi stačit jen nějaka kratkodoba zapujčka.
Vim co jsem při představeni nove generace golfa chvalil a co naopak kritizoval a jedna z věci te kritiky bylo zrovna to ovladani. A byl to jeden z duvodu proč jsem golfa puvodně ani nezahrnul do vyběru. No a ve finale jsem si s tim ovladanim sedl lepe než jsem doufal a to opravdu velmi rychle. Spiš mam připominky pro mě zasadnějši v jinych oblastech, ale holt je to o těch prioritach a to co komu sedne.
A co se FL tyče tak zde jsem upřimě zklamany respektive nejde ani tak o spiš drobne změny, kde někde fajn jinde zase naopak, ale o to, že nezustal zachovany manual u GTI. Ale to jsme spolu již řešili. Ale opět je o individualni zaležitost, kdy bych si mohl prodloužit vlastněni klasickeho spalovaku s manualem tim, že bych pravě pořidil FL.
No a jak je to s alternativama sam moc dobře viš, že misto toho, aby bylo ještě z čeho vybirat tak opak je pravdou.
Avatar - iudex
12. 3. 2024 15:01
Re: Torque splitter
Jj, možnosti sa nám zužujú; kamarát tu z ACZ práve zvažoval i30N a smola, už nie je, bola jediná skladovka na Slovensku a výroba už skončila.
Čo sa týka manuálu, som síce fanúšik, ale zase nie som tak striktne vysadený proti automatom ako Arese, takže s tým nemám až taký zásadný problém. To GTI ale malo svoje čaro aj vďaka manuálu, čím malo konkurenčnú výhodu a možnosť voľby. Pri výlučnom automate by som ho síce apriori neodmietol, ale už skôr by som sa orientoval na Clubsport (som zvedavý, či vlastne po F/L bude) alebo R.
Inak polovička rieši nové auto a páči sa jej Tiguan, tak ho idem tento týždeň vyskúšať a sám som zvedavý, do akej miery mi bude vadiť to ovládanie. Ale keďže to nie je auto primárne pre mňa, tak môj názor na dotykáče je podružný.
Avatar - miromen
12. 3. 2024 15:45
Re: Torque splitter
To jsou pravě ty priority a manual je pro mě vyloženě zasadni a to do te miry, že bych si byl ochoten za něj i připlatit. Ale jsem si vědom, že do budoucna tohle, už nebudu muset řešit, protože tohle za mě vyřeši automobilovy trh.
Každopadně, když jsem dostal druhou šanci, kdy jsem přišel o prvni GTI tak bez vahani jsem šel opět do něj, ale...jista vahavost tam byla jen z toho duvodu, že dodavky byly hrozne a vlastně jsem byl od něj odrazovan. A vlastně prodejce mě nabadal ke skladovkam CS v doměni, že i CS se děla s manualem což jsem ho doinformoval po to co zjistil, že žadna neni a ani byt nemuže. Holt ne zrovna kompetentni prodejce. Nicmeně mi to nedalo a po skladovkach CS jsem se opravdu dival. Snažil jsem se přesvědčit, že do toho skočim. No a začal jsem hledat duvody proč CS ne a vlastně to byly 3 věci, ktere mě odrazovali a to sniženy podvozek, nemožnost mit dojezdovou rezervu a zhoršeny rejd. Nevim jak by to dopadlo a je klidně možne, že bych se s těmito negativy smiřil a nějake to skladove CS pořidil. Jenže blik a jen si řekl co blbneš vždyť to nejhlavnějši a to pravě manual chyby. Takže jsem byl ochoten dlouze čekat na zakladnoi GTI.

Jinak jsem zvědavy jak s Tiguanem nakonec dopadneš přesněji dopadnete.
Ja co mam vypozorovano skrze monitor tak u noveho systemu infot. vidim vyhodu v tom, že na displeji je možnost mit vice věci najednou a ještě o něco větši konfigurovatelnost. Na druhou stranu mi přijde, že prostory pro ovladani jsou zmenšene. Ale je to čistě na zakladě teorie.
Jedna věc je fajn a to, že VW na rozdil pravě od Audi či Škody ma ty displeje vyše a periferně je slušně na něj vidět a řadu věci pravě takzvaně poslepu řešit. V jistych připadech i lepe než u klasickeho ovladani. Ale pravě zde zaleži i na velikosti těch ovladacich ploch. Ty jsou a to asi ještě neznaš kolikrat vyrazně větši než ty klasicke ovladače.
A samozřejmě zaleži jak často mate s ženou potřebu něco ovladat a co konkretně. Pak je tu dalši věc, kdy řadu věci je možno mit již automatizovanych. Dale třeba takovy zaklad samotneho ovladani auta, ale to, už je spiš o tom golfu a to je naprosto OK. Tim myslim poloha sedadel, volantu a jeho tvaru, umistněni paček vedle volantu tzn ovladani blinkru, stěrače to vše je prostě bez vyhrad. Samo v připadě řadici paky, ale to tě určitě nemusi zajimat tak ta je na vyvyšene konzoli takže taky velice fajn. Nebo to, že 8G ma po vzoru 6G ovladani oken ve dveřich opět na ruku.

Navic bych řekl, že si VW již pohlida uvodni katastrofalni fungovani diky SW chybam, kdy něco menšiho asi ze startu bude, ale nic zasadnějšiho bych neočekaval. Což je věc, ktera samozřejmě muže velice ovlivnit samotne ovladani a fungovani a odradit od připadne koupi.
11. 3. 2024 16:27
Golf R nebo Cupra Leon?
Cupra Leon ST 4drive vyjde o dost levneji a lisi se jen absenci toho driftovani ne?

Hezke ze tu jsou porad takovato auta.
Rozbalit vlákno
9
11. 3. 2024 18:47
Re: Golf R nebo Cupra Leon?
A driftování je to o co tady jde.
Přece kdo nedriftuje, tak je naprostý břídil! :-)
BTW, rád se podívám na někoho, kdo mi předvede driftování na silnicích v Česku :-[]
Avatar - Emel
11. 3. 2024 19:51
Re: Golf R nebo Cupra Leon?
Driftování není problém, ale nevím jestli s Golfem.
Avatar - Mokrous
11. 3. 2024 20:57
Re: Golf R nebo Cupra Leon?
Znáš Muldixe? :-!
Avatar - iudex
12. 3. 2024 08:07
Re: Golf R nebo Cupra Leon?
Presne ako písal Mokrous, sleduj na YT Muldixa, on dokáže driftovať na úzkej okreske lemovanej stromami so zadokolkou aj predokolkou, s čímkoľvek.
Pointa je, že ten torque splitter umožní aj iným, nie tak skvelým vodičom jazdiť mierne bokom či aspoň si pohodiť zadkom.
Avatar - lamal
12. 3. 2024 13:06
Re: Golf R nebo Cupra Leon?
Super :no:
Avatar - iudex
12. 3. 2024 13:38
Re: Golf R nebo Cupra Leon?
Prehodil si palec, iste si chcel dať hore. ;-)
Avatar - lamal
12. 3. 2024 14:41
Re: Golf R nebo Cupra Leon?
Nelubi sa mi aby niekto kto nevie tocit volantom jazdil bokom...
Avatar - Emel
11. 3. 2024 19:53
Re: Golf R nebo Cupra Leon?
Cupra 1,325 a Golf R 1,370...
Avatar - iudex
12. 3. 2024 08:14
Re: Golf R nebo Cupra Leon?
No práve, ten torque splitter robí rozdiel. Cupra má obyčajný haldex, medzinápravovú viskospojku, Golf R má dve spojky na zadnej náprave. Ja to podvozkovo a jazdne úplne iné auto.
Ono fakt, že je to sofistikovanejšia a drahšia technika dokazuje aj to, že prémiové Audi S3 (ktoré má obyčajnú štvorkolku s haldexom) je lacnejšie, ako mainstreamový Golf R, ktorý ale má torque splitter.