Novinky
JirkaVejrazka
10
Tak nejak. Ono je sice CO2 potreba, ale i zde plati zname "vseho moc skodi".
Přejít do diskuze
Tak chceš mě poučovat a přitom píšeš hlouposti, navíc pravopisně (nikoli gramaticky) chybně. Má to smysl, Petře? Ono taky kdo má problémy pochopit pravopis, může mít problémy s porozuměním textu, psaného navíc v cizím jazyce.
Uz bohuzel nema zadny smysl na to individuum reagovat. Jeho prispevky jsou cim dal tim zmatenejsi a uz si ani nepamatuju kdy naposledy napsal neco konstruktivniho.
Co to meleš? Jestli to myslíš vážně tak na mě raději nereaguj protože jsi hloupý. Vlivy CO2 i NO2 na živé organismy jsou dávno dostatečně prozkoumány.
a) Nyní se všechen amoniak vyrábí ze zemního plynu, případně z jiných fosilních uhlovodíků. Za takové situace je mnohem efektivnější v autech rovnou spalovat ten zemní plyn. Ano, amoniak jde teoreticky vyrobit i přes elektrolýzu vody, ale to by pak byl hodně drahý.
b) Nutnost skladovat a čerpat pod tlakem jako LPG, přičemž nádrž v autě by musela mít cca dvakrát větší objem než nádrž na LPG.
c) Pravděpodobně nutnost dvoupalivového systému s benzínem jako základním palivem (jako u CNG a LPG)
d) Vysoká toxicita při úniku (tankování, nehoda, servisní práce)
e) Pravděpodobně vyšší emise NOx (nutnost SCR katalyzátorů jako u dieselů, přestože by to byl zážehový motor) a/nebo samotného NH3 (emisní limity nejsou prozatím stanoveny, jelikož při spalování uhlovodíkových paliv ho vzniká zanedbatelné množství).
Japonská vodíková strategie má určitou logiku, její součástí je právě amoniak jako nosič vodíku, ale u osobních aut to nedává smysl. Něco jiného jsou třeba lodě, tam by to mohlo dávat smysl.
b) Nutnost skladovat a čerpat pod tlakem jako LPG, přičemž nádrž v autě by musela mít cca dvakrát větší objem než nádrž na LPG.
c) Pravděpodobně nutnost dvoupalivového systému s benzínem jako základním palivem (jako u CNG a LPG)
d) Vysoká toxicita při úniku (tankování, nehoda, servisní práce)
e) Pravděpodobně vyšší emise NOx (nutnost SCR katalyzátorů jako u dieselů, přestože by to byl zážehový motor) a/nebo samotného NH3 (emisní limity nejsou prozatím stanoveny, jelikož při spalování uhlovodíkových paliv ho vzniká zanedbatelné množství).
Japonská vodíková strategie má určitou logiku, její součástí je právě amoniak jako nosič vodíku, ale u osobních aut to nedává smysl. Něco jiného jsou třeba lodě, tam by to mohlo dávat smysl.
Namísto limonádového CO2, který rovněž chutná rostlinám, raději produkujme jedovatý a škodlivý NO2, zodpovědný mj. za kyselé deště. Holt dnešní svět je takových bezva nápadů plný. Tak soudruzi, kupředu, progresivně a zpátky ni krok!
"raději produkujme jedovatý a škodlivý NO2, zodpovědný mj. za kyselé deště." - to si mal za toto, je to mimo mýsu k tomu clanku, tak sa tu neháj pod prispevkom od niekoho ineho
Díky Petře za bezplatnou reklamu na můj Youtube kanál. Škoda, že do mnoha diskusí zapomínáš ten odkaz dát. Zlepši se v pečlivosti, Petře, dík předem.
Za prve, vyraba sa mnoho inej chemie, rizika su len pri vyrobe amoniaku ?
Za druhe, je dobre ze sa skumaju alternativne paliva a moznosti spalovania, to predsa chces zachovat spalovaci motor, nie ?
Za tretie nepoznas emisie zo spalovania amoniaku, nie je znama ani finalna zmes, ktora by bola v praxi pouzitelna, ale ty si uz vycislil vplyv na zivotne prostredie do konca oproti CO2... diletanstvo
Za stvrte, kolobeh dusika je vyznamny pri polnohospodarstve a chove zvierat, moze to mat potencial pre zhodnotenie odpadovych dusikatych foriem, ktore uz dnes unikaju do ŽP.
Za druhe, je dobre ze sa skumaju alternativne paliva a moznosti spalovania, to predsa chces zachovat spalovaci motor, nie ?
Za tretie nepoznas emisie zo spalovania amoniaku, nie je znama ani finalna zmes, ktora by bola v praxi pouzitelna, ale ty si uz vycislil vplyv na zivotne prostredie do konca oproti CO2... diletanstvo
Za stvrte, kolobeh dusika je vyznamny pri polnohospodarstve a chove zvierat, moze to mat potencial pre zhodnotenie odpadovych dusikatych foriem, ktore uz dnes unikaju do ŽP.