Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Největší problém plug-in hybridů jsou řidiči. Neumějí je nabíjet

142 komentářů

Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Proc? Proc ne 18kWh, nebo treba 8kWh?
DonVito
Ahoj Ondreji.
Znam tvuj odpor k elektromobilum.
Co je to zas za sileny udaj 99%???
Jsem elektromobilista a doma nabijim zhruba 10%...

Co ma proboha elektromobilita spolecneho s PHEV?

Elektromobilitu usnadnuje moznost domaciho nabijeni, nabijeni v praci i verejneho nabijeni v miste bydliste.
Jake jsou moznosti ukazuje PRE v Praze. :yes:

Tak nesir nekvalifikovane predpovedi.
Diky.
DonVito
To jsou katastrofalni hodnoty primych emisi. :no:

Zjisti si, za kolik (neprimych emisi) jezdi EV...
;-)

Nez zacnes psat o EU...
DonVito
Jeste siris bludy, ze globalni oteplovani neexistuje?

Cetl jsi to prece na (asi ruske verzi) science direct.
Jen jsi neuvedl odkaz.

Porad stejny ideologicky kecy bez realneho zakladu.
Jen hejt. :no:
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Tak nejak, mam to hodne podobne. PHEV je pro nekoho, kdo ho dokaze vyuzit.

Nacpat zamestnancum PHEV bez reseni dobjieni (u nich doma nebo v zamestnani) je stejna blbost jako koupit dieslova SUV nekomu kdo popojizdi po meste, nebo koupit benzinove Citigo nekomu kdo musi trikrat mesicne dojet do Hamburku.
Avatar - eLzyx
eLzyx
tohle není o soudruzích, ale o oyebu ze strany automobilek. Oyebávají CO2 limity nepoužitelným systémem a dodávají zákazníkům auta, která ve většině případů nechtějí. Ale bohužel zákazník nemá leckdy na výběr.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Mne to vysvetlovat nemusis. Mam PHEV s cca 8,8kWh baterkou a dobijim ho. Mozna proto, ze jsem si ho koupil za vlastni a predem jsem pocital s tim, ze ho dobijet budu.

AC nabijeni u PHEV neni potreba, protoze spalovak. Bohuzel zrejme spousta vyrobcu neumi vyrobit PHEV tak, aby pri zapnutem spalovaku nezraly skoro stejne jako nehybridni verze, to je pak tezke. V takovych pripadech maji pravdu vsichni ti, kteri hudraji ze PHEV jsou vlastne dva oddelene systemy v jednom aute.

Existuji i vyrobci, kteri to umi. Tam pak auto funguje ve spalovacim rezimu jako hybrid (zere malo) a s dobijenim pak jeste lepe (nezere skoro nic). Diky tomu ze s vybitou baterkou auto jezdi porad dobre (a usporne) mi AC dobijeni nechybi a uz vubec by me nenapadlo hledat nabijecku nekde, kde se zastavim na nakup nebo obed.
Avatar - chcíplý pes
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
DonVito
Jen pro poradek. Tady nejde o me. Ale o to, ze BEV ma MNOHEM nizsi emise nez fosil.
:yes: :yes: :yes:

A byla to reakce konkretne na toto:
"Seat Leon 1.4 TSI: 119 g/km (normované emise CO2 120 g/km dle NEDC)
Škoda Fabia 2.0 MPI LPG: 139 g/km (normované emise 187 g/km dle NEDC)
Doufám, že dostanu od Evropské komise řád Green dealu prvního stupně." :no:
:D

Ne, produkovat vice nez 10kg co2 kazdych 100km jen spalenim benzinu Leonem neni malo. Navic se ten benzin musi dovezt na benzinku, vyrobit v rafinerii, ropa dopravit z ruska :no: z 2.500km vzdalene Samary ropovodem a nejprve se ta ropa musi VYTEZIT! 8-s
A takto presne vznikaji neprime emise fosilu o kterych petrolheadi nehovori radi. :D
Hlavne ze vsichni moc dobre vi o neprimych emisich EV, ktere udava jednoduse energeticky mix.

Ve kontextu emisi CO2 nebo ropy z ruska je hejtovani EV jezdicich v nejhorsim pripade na lokalni uhli naprosto absurdni!
:-O

PS Neprime emise fosilu se zanedbavaji, prototoze se obtizne (a samozrejme ne uplne presne) vycisluji. Tudiz skutecne porovnatelne jsou ty prime. Kde ale fosil taha za hodne kratky konec, kdyz EV ma nulu. :D
A dobra zprava na zaver:
"V roce 2023 poprvé čtvrtina elektřiny pocházela z větrné a solární energie; v roce 2022 to bylo 23 %. Výroba z těchto zdrojů vzrostla o rekordních 90 TWh a instalovaný výkon o 73 GW. Solár pokračoval ve svém silném růstu s 56 GW dodatečné kapacity v roce 2023 ve srovnání s 41 GW v roce 2022."
https://www.technickytydenik.cz/…-2023_59753.html
:yes:
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Doma. Za pet a pul roku vlastnictvi jsem nikdy nemel potrebu ani touhu nabijet jinde.
Avatar - eLzyx
eLzyx
já si myslím, že ten tlak na ekologizaci dopravy je správný. Ovšem provedení je špatné od počátku, tedy od vládních nařízení. Zaměřují se jen na CO2. Ale měli by se zaměřovat na celý životní cyklus dopravního prostředku. Tedy i na životnost, údržbu, ale i na "pohonnou energii". A hlavně by měly být delší intervaly před regulačními skoky. Vždyť to ty automobilky ani nestíhají vyvíjet.
Avatar - eLzyx
eLzyx
je to jednoduché - za tu námahu to nestojí. Malé baterky mají dost často jen AC nabíjení, takže třeba 10 minutová zastávka v Lidlu znamená dobití 1,5-1,8kWh. Takže energie na méně jak 10km.
Dalším diskomfortem je, že AC nabíječky bývají bez kabelu, takže musíš do kufru, vyndat kabel, zapojit, autorizovat se ... nabíjíš ... a pak to zase všechno uklidit. Opruz.
A to ještě počítám s tím, že ta auta umí aspoň 11kW AC. Dost často umí jen 3,6kW, takže ty počty jsou pak trošku jiné - za 10 minut nabiješ 600Wh, což dostačuje tak na rozjezd a první kilometr.

Ale >30kWh PHEV baterie, které jsou třeba u Mercedesu, tak umí i DC. Tuším že až 60kW. Takže přijedeš na 10 minut k obchoďáku, nemusíš lézt do kufru pro kabel, protože DC kabel je součástí nabíječky, autorizace, nabíjení ... a za 10 minut získáš 10kWh. Tedy energie třeba na 50km. A to už nějaký smysl má.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Koupil jsem si PHEV, protoze v dobe kdy jsem ho kupoval, byla nabidka EV zoufala. Vzpomenu si na Nissan Leaf a Renault Zoe (mozna ze v te dobe bylo i Citigo iV) . A pak jeste TMS a TMX, ale by byly drahe, bez lokalniho servisu a celkove mimo mou oblast zajmu.
Avatar - eLzyx
eLzyx
ano, tak to v praxi funguje. A i já to občas dělám s Teslou. Zejména v zahraničí, když je tam třeba 2-3€/h parkovné. Na nabíječce je to "free", jen za elektriku. Tak to tam píchnu, stáhnu ampéry, aby to vyšlo časově a finančně dobře.
Nedovolím si to pouze v tom případě, že je tam plno a poslední nabíjecí místo. Jinak s tím nemám morální problém. Je zapotřebí vytěžovat nabíječky, aby provozovatelé byli motivováni k jejich další výstavbě.
Avatar - eLzyx
eLzyx
taky se mi tohle občas stane, že obětuji x hodin v OC, protože potřebuji nové boty, kalhoty, trika, podívat se po novém gauči ... jasně. mohl bych si to vybrat na netu, ale já mám rád dobře pasující věci.
Tycoon
Přesně tak, hledejme chybu v lidech. To oni můžou za to, že teorie a realita je jiná. Nechtějí se chovat podle nerealistických terorií. Neustále sabotují naše plány tím, že jezdí po reálných silnicích, za reálnými příbuznými, do reálné práce, v reálném počasí a celkově se chovají příliš reálně. Přitom my jsme jim krásně naplánovali, jaký má být poměr jízdy na elektřinu a jízdy na palivo a jak pojedou normovaným stylem jízdy po normované silnici a za normovaného počasí. Hlavně nehledejme chybu sami u sebe, že jsme nastavili nesmyslné regulace, které jsou ve výsledku méně efektivní než rozumná řešení jako jsou malá lehká auta.

BTW
Podle zprávy Evropské komise řidiči plug-in hybridních automobilů vyprodukují v průměru 139,4 gramu oxidu uhličitého na jeden kilometr.
Mé emise CO2 jsou (přepočítáno ze skutečnách spotřeb paliva) následující.
Seat Leon 1.4 TSI: 119 g/km (normované emise CO2 120 g/km dle NEDC)
Škoda Fabia 2.0 MPI LPG: 139 g/km (normované emise 187 g/km dle NEDC)
Doufám, že dostanu od Evropské komise řád Green dealu prvního stupně.
DonVito
Ty jeho ukony stoji v souctu nejspis min casu, nez kolik ty stravis na smradlavy benzince.
U BEV, ktery takto nabijis jednou az dvakrat tydne urcite.
U PHEV mozna taky. Strcit kabel do auta a rano vytahnout, zabere radove jednotky vterin.

Tohle normalni clovek fakt neresi...
Sorry

PS Doufam, ze denne nenabijis telefon, protoze to je podobnej vopruz.
:D
DonVito
Pri takovemto pouzivani dava PHEV smysl.
:yes:
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Pred deseti lety nebyly bezne prodejne ani PHEV, snad s vyjimkou Outlanderu :)
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Skoro urcite BEV, ale zatim to neni na poradu dne. Auto neni ani v polovine toho, co jsme najeli s predchozim autem a stale jezdi (a vypada) jako nove. Zrovna dnes rano jsem koukal na indikovany elektricky dojezd 59 kilometru, coz je o devet vic nez ten tabulkovy. A to ma auto na hrbu skoro 100 tisic km.
Avatar - eLzyx
eLzyx
těm hotelům s "fix charging price + pay per kWh" dávám nízké hodnocení. Občas naléhají na stáhnutí hodnocení, nabízejí vouchery na další pobyt, ale já mám jedinou podmínku - upravit cenu nabíjení na "zero/low profit". Zatím bez odezvy.
Avatar - eLzyx
eLzyx
kde jej dobíjíš? Hádám, že jen doma, protože jinde se to nemůže za tu námahu vyplatit. Resp. jen v případě, že tím získáš benefity v podobě volného parkovacího místa, případně i bezplatného.

Já jsem takto zvažoval PHEV od Volva. Tu druhou generaci, tedy benzin + asi 12kWh baterie (první gen. byla s dieselem, tzv. D6). Dojel bych s tím leda tak do práce, z práce už za benzin. Jenže to nabíjení 3,6kW je peklo. I kdybych měl FVE a chtěl to dobít z posledních slunečních paprsků před večerem, tak 5h nabíjení. Takže část i z baterie FVE. A to je otázka, jestli se to vyplatí.
DonVito
Nabijeni PHEV je takto pomaly, protoze se pocita primarne s nabijenim pres noc doma.
DonVito
Zadne takove narizeni samozrejme neexistuje.

Ale kdyz bych prijel se svym BEV, potreboval nabit a nabijecku blokoval PHEV, tak BY me to nastvalo.
PHEV at se radeji dobiji doma nebo ve firme, na ceste dobijenim stejne nic nusetris, jen s PHEV blokujes nabijecky kvuli (obvykle) silene pomalemu nabijeni.
DonVito
A pak je jeste dalsi miliarda moznosti nabijeni, o kterych uzivatel spalovaku nema potuchy.
Avatar - eLzyx
eLzyx
Nedávno jsme byli ve třech na jedné výstavě a šli jsme na oběd do IKEA. Za krkovici s hranolkama plus unlimited pití každý zaplatil asi 150Kč. Za to se dneska nenajíš pomalu ani na vesnici. A bylo to velice chutné. Losos za 190 vypadal taky hodně dobře.
Takže pokud ti nejde o "fancy atmosféru" klasické restaurace, tak naprosto v pohodě.
Na první rande bych tam ženskou netáhl, ale třeba čtvrté rande ... aspoň se dozvíš, jestli nemá frňák nahoru a jak moc praktický člověk to je.
Avatar - eLzyx
eLzyx
málo nabíječek? Zrovna jsem byl na jedné akci, všude hromada aut, ale na nabíječce volná obě místa. Tak jsem to tam nechal 3h nabíjet (pak už je to za "pokutu" za překročený čas), ale to přesně vycházelo na oběd. Takže jsem přejel do IKEA, nadlábnul jsem se, vrátil se zpátky a opět nabíječky volné. Až když jsem odjížděl, tak přijel nový Superb IV, který tam pak nabíjel.
sduben
Mám PHEV s reálným dojezdem 43-45 km čistě na EV a mám možnost ho nabíjet doma. Jenže jaká je realita vs očekávání.

Očekávání:
Když pojedu po městě a nebo dojedu někam dál, dám auto na nabíječku a než nakoupím je auto doplna nabité (umí rychlonabíjení) a zase můžu jet domů, takže se mi zvedne EV perimetr na 60-80km. Dojedu někam cestou na dovolenou a natankuju někde u benzínky, nebo na u apartmánu/hotelu a zase budu moct část jízdy používat EV.

Realita:
Mimo větší města nabíječky nejsou a teď nemyslím projít se pár ulic (i když ani to s nákupem nechcete řešit), ale tak, že přijedete třeba do Žďáru nad. Sázavou, jdete na zámek, na výlet, ideální příležitost dobít auto. Ale nejbližší nabíječka je 26km a to někde na dálnici.

V zahraničí, u apartmánů často není možnost dobíjet a v hotelu zase mají občas fix za tipu 19 EUR za dobití, jenže já nemám EV ale plugin, takže při téhle ceně a přepočtu na můj dojezd odpovídající ceně cca 1.250 Kč na 100km ... nesmysl.

Dobíjení čímkoliv jiným než domácím AC je ekonomický nesmysl. Při cených EV v ČR 6-8 Kč za 1 kWh = ekvivalent 280 Kč za 100 km, ale jakmile jste na DC je to 460-480 Kč na 100 Km (protože ceny 13-16 kč za kWh) a rychlé DC? To je při ceně 18-22 kč / 1 kWh přes 800-860 Kč na 100 km, to je jako tankovat litr benzínu za 80 Kč. V zahraničí, díky cenám nabíjení a roamingu, je to ještě horší. Takže paradoxně vychází skoro vždy levněji jezdit se spotřebou 10 litrů na 100 Km. A to nezohledňuju dobu dobíjení a počítám, že bych dobíjel jen když opravdu časové dává smysl, protože auto stojí a čeká na mě, ne že se mu já přizpůsobuju.

A nejlepší je to množství karet / smluv pro dobíjení, jedno se fakturuje souhrnně měsíčně, jedno okamžite faktura za každé dobíjení do mailu, třetí si strhává samo kartou ale faktura je souhrnně ... bordel a práce se zaúčtováním takhle blbě udělaných faktur vyjde dráž než samotné nabíjení.

A kdybyste náhodou tohle všechno chtěli z nějakého důvodu podstoupit, platit nesmyslně víc za elektřinu než benzín, tak přijedete ke stojanu, kde mají být 4 nabíjecí kabely a ono ejhle, je tam 1 stojan, má to 3 různé koncovky, kdy na vaše auto pasují jen dvě (pomalá a rychlá), reálně jsou tam jen 2 místa na stání a na jednom někdo nabíjí na pomalé nabíjení. Jenže rychlé je "dočasně mimo provoz". Jediné plusy EV vidím v tom, že po městě je to tiché (musíš dávat pozor, abys někoho nepřejel, protože tě neslyší),, v kolonách to nesmrdí a prakticky nic nežere dokud stojíš. Tím veškeré reálné EV přínosy končí.
Avatar - del42sa
del42sa
problém je mnohem hlubší, pravidelné nabíjení má k dispozici jen velmi malá část řidičů vlastnící plugin, ten zbytek prostě

1.) nemá kde
2.) naráží na omezenou kapacitu nabíjecích stojanů
3.) z časových důvodů (tankování trvá 2 -3 min.)
4.) dobíjet nechce
DonVito
Zajimavy.
To samy tvrdi Tykac o energetice...
A stavebnici o stavebnictvi.
Ze jsou tercem jen oni.
:D
DonVito
Zadny auto neni pro kazdyho.
PHEV bez nabijeni je blbost, ale nekdo ho tak provozuje.
BEV bez nabijeni nefunguje. :D
To je velka vyhoda, ze na ropu jezdit proste nejde.
Avatar - eLzyx
eLzyx
to je právě o čem píšu. Mít to jako služebák, tak se na nějaké dobíjení kdekoliv vykváknu. Nemá to jakékoliv benefity.
Ale mít jako služebák třeba Mercedesa, co umí 60kW DC, tak se někde zastavím na oběd, firemní kartou pípnu dobíjení a klidně si s tím tu práci dám.
A nejvíce PHEV jsou právě služebáky. Aneb ESG.

PHEV začnou být ekologické až ve chvíli, kdy se změní majitel z firemního na soukromého. Ten soukromý ví, kvůli čemu to kupuje, takže to i chce využívat.
ericn
Mají dělat full hybridy a je klid, PHEV je v podstatě otrava a auto nabere 250-300kg hmotnosti :no:

Navíc je to něco ve smyslu, otevřel si hospodu, ale chodili mu tam lidi :-[]
Mr.Murphy
Lidi to nenabijeji a zaroven blokuji nabijecky :D :yes:

Ale vazne - spousta lidi v cizine to nakoupila na dotace a nikdy nemeli realny zajem to nabijet. Zaroven samozrejme pokud to nekomu koupi firma a plati mu benzin a ne elektriku tak proc by to nabijel doma???

Holt koncept je to dobrej ale v realu to fakt neni s beznym spotrebitelem casto kompatibilni. Pritom aktualni PHEV Skodovky maji dojezd na elektriku 100km a to uz je fakt skoho plnohodnotny EV.... jen to holt chce sahnout na ten kabel....
Avatar - Atlis
Atlis
Dovolím si reagovať:

1. Cena - omyl. V prípade môjho auta bola porovnateľná s podobne výkonným turbobenzínom bez hybridu s automatom.
2. Pokles ceny - je to stále auto so spaľovacím motorom, nie je to EV. Pokles ceny nie je nižší ako v prípade iných áut.
3. Servisné náklady sú rovnaké ako pri obdobnom spaľováku - iba olej každých 15tis a väčší servis (filtre atď) každých 30tis.
4. Milióny. :-)
Avatar - Atlis
Atlis
Tak skúsime názor niekoho iného, kto PHEV má a kupoval si ho, pretože use case presne pasuje na využitie PHEV:

1. Nabíjam doma AC,
2. Dojazdy do práce +/- 35-40km denne,
3. Každý mesiac jedna cesta nad 200km jedným smerom, každý druhý mesiac jedna cesta nad 500km jedným smerom.

Auto nabíjam 98% doma a celé týždne jazdím iba na elektrinu. Nabíjanie mimo domu využívam iba ak parkujem niekde dlhšie (služobná cesta, dlhšie nákupy, kino...) a chcem si predĺžiť dojazd a je dostupná nabíjačka. Ak nie je, tak jednoducho jazdím PHEV ako full-hybridom, žiadna tragédia.

Pretože mám 13kWh baterku s využiteľnými asi 10kWh, za nabitie málokedy platím viac ako 60-70Kč, pretože na nabíjačku nejdem na nule. Moje auto nemá problém urobiť 40-50km na jedno nabitie, takže aj pri bežnej cene okolo 12Kč/1kWh nie je cena vyššia ako 120Kč, čiže asi 240Kč/100km, čo je ekvivalent spotreby 6l benzínu/100km. Ale ako hovorím, je to skôr núdzovka. Jazdím často k dcérke do Nemecka, majú verejnú nabíjačku pred bytovým domom, tam sa po 800km nabíjam vždy, cena je 0,49€/1kWh, čiže de facto rovnaká ako u nás.

Počas dlhších ciest sa nikdy po ceste nenabíjam, je to nezmysel. Nastavím si limit minimálnej baterky na 20% a nechávam auto hospodáriť s el. energiou podľa plánovanej cesty v navigácii. Jazdím podľa limitov (aktívny tempomat), cesty nad 500km robím so spotrebou 4,8-5,8l benzínu (záleží od profilu cesty, obmedzení po ceste, premávke ...). Čistým turbobenzínom som sa pohyboval medzi 6,5-7,5l, dieselom zvyčajne okolo 5,5l.

Nabíjacie karty nevyužívam. Väčšina operátorov má na to aplikáciu.

Dlhodobú spotrebu mám, kvôli dlhším cestám a občasnému blbnutiu na okreskách, keď akurát nemám deti v aute, 2,1l/100km, spotreba elektriny - 14,2kWh/100km.

Nijak sa neobmedzujem, výkon auta využívam podľa potreby, nabíjanie doma je úplná pohoda. Hrozne rád využívam nezávislé kúrenie a chladenie auta.
DonVito
Ano, 119g je katastrofa.

Ja jezdim zhruba za polovinu a to porovnavame prime emise fosilu s neprimymi u EV, ktere ma ovsem fosil taky, navic k primym...

O PHEV se nebavim.
Ty jdou mimo me. Resp. hybridni fazi jsem preskocil.

Kdyz se PHEV nenabiji, je o nicem.
Avatar - eLzyx
eLzyx
a proč to řešíš, když "průměrná doba u stojanu s PHM vč. placení je tak 3 minuty. A za ty 3 minuty mám dojezd 600 až 1000 km podle toho čím zrovna jedu."
Avatar - eLzyx
eLzyx
já to bral podle té Tesly, kdys zmiňoval, že tu nebyl lokální servis a byly tu jen S a X. Takže více jak 7 let. Zoe je tu 12 let.
Nenapadlo mě se podívat, jestli máš recenzi vlastního auta.
Takže 2018. To už se dala TM3, ale chápu, že kupovat auta v první roce výroby se málokomu chce. Navíc to bylo ještě dost drahé.
A ostatní EV .. eGolf, Leaf. Nic moc.
Avatar - eLzyx
eLzyx
to jsem čekal, že budeš mít víc. Podle toho předchozího komentáře jsem odhadoval, že to máš tak 10let. 100k km je nic, nové auto.
Já jsem s Teslou z 420km na 386km po 240k km. A u mě bude to rozhodování poměrně jednoduché. Vzhledem k doživotnímu free superchargingu to dojezdím do KO baterie a pokud nebude další akce na transfer freeSCH na nové auto, tak to svoje nechám repasovat.
Avatar - eLzyx
eLzyx
a už máš rozmyšleno jakým směrem se budeš ubírat, až budeš svoje PHEV nahrazovat? Jestli to bude stále PHEV, nebo rovnou BEV?
Miorolo
A proč by mě to mělo zajímat? Já si taky potřebuji dobít svého plugina. Nemůžu za to, že infrastruktura je nedostatečná. Jdi se stěžovat vedení OC, že neinstalovali víc nabíječek.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Kombinovaná spotřeba 1,5 litru na sto kilometrů vypadá na papíře fantasticky. Kde se ale vůbec vzala? V rámci měřícího cyklu se zjišťuje čistě elektrický dojezd a na jeho základě se pak snižuje spotřeba vypočtena při dalším měření s vybitými bateriemi. Elektrický dojezd 25 km sníží spotřebu na polovinu, 75 km už výsledné číslo vydělí čtyřmi (největší benefit, kterého lze dosáhnout). Většina plug-in hybridů má dojezd okolo 50 kilometrů, což spotřebu v litrech snižuje zhruba na třetinu. Velice zjednodušeně lze tedy říct, že spotřeba v reálu by měla být třikrát vyšší než v tabulkách.
Avatar - eLzyx
eLzyx
asi jsem neforemný, protože mi pasuje tak jedno triko z 20. Jedny boty z 50.
Avatar - eLzyx
eLzyx
tu chceš mít list všech nabíječek, které byly v tu chvíli, kdy jsem psal příspěvek, volné?
Myšlenka je v tom, že jsem vůbec nemusel hledat, přijel jsem, viděl nabíječku, byla volná. Uprostřed Prahy, v čase konání motoristické akce, kdy tam byla spousta lidí a aut.
Avatar - Atlis
Atlis
Tak keď nemáš kde nabíjať, tak si nekúpiš PHEV alebo EV, nie?
Avatar - Atlis
Atlis
Pokiaľ si niekto kúpi PHEV s myšlienkou, že ho bude nabíjať v Lídli, tak je dement. PHEV a pomalé nabíjanie je pre tých, ktorí to nabijú buď v zamestnaní alebo doma. Ja jazdím medzi 35-40km denne a nabíjam doma s tým, že po príchode z práce sa auto nabije na 50% a zvyšok pred dojazdom do práce. A jazdím na elektrinu 90% času. Kto toto nechápe, nech do PHEV nelezie.
Avatar - del42sa
del42sa
do malého auta je to výborný motor, má malou hmotnost, solidní výkon i spotřebu, teď s řetězem i mnohem delší životnost. Co víc bys chtěl slyšet ?
ukaž mi zákazníka, co s běžným autem najede milion kilometrů, argument jak z pr*ele prak ....
Tycoon
Kde se to bere?
WLTP test simuluje jízdu dlouhou cca 23 km. Což by znamenalo, že většina plug-in hybridů by měla nulovou spotřebu,protože automobilky by je před testem pochopitelně plně nabily. Takže se pro ně vymyslelo speciální testování v různých režimech nabití batere. Tato čísla se vezmou, dosadí se do nějakého (pravděpodobně složitého) vzorce a vyjde z toho třeba 1,1 l/100 km. A to fiktivní číslo je pak bráno jako kázání boží a určují se podle něho pokuty za CO2 a podobně.
Avatar - eLzyx
eLzyx
proč by měl být dement? Auta se mají nabíjet při nečinnosti. Jedu nakoupit, auto tedy zůstává nečinné, ideální čas tam něco docucnout.
Ovšem kvůli špatnému technickému řešení většiny PHEV to není realizovatelné, protože se to za tu námahu nevyplatí.
Avatar - Atlis
Atlis
Blbosť. Baterka v PHEV váži nejakých 100-120 kilo. Moja Cupra e-Hybrid váži toľko čo Cupra v diesli.

A o akej otrave hovoríš? Prídem domov, pripnem auto na nabíjačku, ráno odpojím a idem do práce. Benzínku som nevidel dva mesiace. Jazdím v tichu, mám nezávislé kúrenie aj chladenie v cene so vzdialeným prístupom...
Avatar - eLzyx
eLzyx
víš co je divné? Že problémy s půlhodinovým nabíjením mají jen ti, co nemají EV.
Ostatním to někdy přijde i krátké a tu a tam zaplatí pokutu za blokování nabíječky s ukončeným nabíjením.
Ale s první půlkou souhlas. Řidiči PHEV (nikoliv majitelé) nechtějí nabíjet, protože je to na cestách k prdu. Využívatelné jen pokud by měli AC nabíječku s integrovaným kabelem na parkovišti zaměstnavatele a bylo to nařízené vnitrofiremní směrnicí.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Souhlasím. Cíl je správný, provedení špatné. Důsledek toho, že rozhodovací pravomoc získávají ve volbách většinově diletanti. Případně přímo zákeřní zločinci.
Avatar - Dinar
Dinar
za lepší socialistickou (pardon ekologicky pokrokovou) morálku! Lidé musejí pochopit..., je třeba vychovat lepšího, socialistického (pardon ekologicky pokrokového) člověka... atd., atp.
Tenhle auto-elektrifikační celospolečenský projekt dostává trhliny, kvůli sobeckosti a neuvědomělosti lidí. Ale sociální inženýr půjde dál, překážek se nebojí, lidé přece jednou pochopí, že to s nimi myslí dobře, a když to nepude po dobrym...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Majitel, ten nabíjet bude. Ale kdo by doma nabíjel nafasované auto.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
On tam čte 3 hodiny, jak BMW kopčí hybridy od Toyoty.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Blokuji stojan BEV které potřebuje nutně nabit.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Ono v reálu nabíječek je malo.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Služební auta.
Nemá doma zasuvku.
Lenost.
Auto bez toho také jezdí.

dopravy, tedy z odvětví, které se na celosvětových emisích podílí zhruba jednou pětinou....... A osobní doprava se podílí tak 3%. Proto je zásadní ji elektrifikovat. Logické. 🤣🤣🤣
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Ale to je přece důsledek. Příčina jsou ekoteroristé v řídících strukturách - vládních i nevládních.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Mně nepřijde divné, že lidi, kterým vadí nabíjení, nemají EV.
Mr.Murphy
tak IKEA nepovazuju za OC.... proti te nic nemam.... jen mi vadi ze tam je skoro vzdycky hodne lidi a fronta.... jidlo samo o sobe mi tam nikdy nevadilo. Nesnasim food courty klasicky v OC ktere jsou drahe, ke kazde porci jidla je tuna plastu a jis to tam na zamastenem stolku..... to si fakt radeji snim chleba se sunkou a vlastni zeleninou nekde venku :-)
Mr.Murphy
podle ma PHEV smysl pro nekoho kdo ma zasuvku hezky po ruce doma nebo v praci. Nic vic, nic min.... s mym Supem co ujede 60 e-kilometru by me fakt nenapadlo jen na nabijecku.
Eduard Stehlík
Mám plugina, těch 60 km denně mně stačí, dobijim doma, v dubnu 73Kwh, km vyjde pod korunu, dlouhodobá spotřeba benzínu 2,4litru, já jsem spokojený
Pavel Chval
Kde je toto nařízení možno nahlédnout?
ACE.
To mi povídej, vždy koukám na ty davy co jedou v so, ne směr Praha, co tam jdou dělat a oni s rodinou na oběd a nekupovat. To je zážitek místo přírody.
Avatar - del42sa
del42sa
nebo na nich už někdo jiný nabíjí a blokuje stojany :D
Avatar - sargis
sargis
Ked ma sofer auto aj dotankovavat aj nabijat, coskoro ho to prestane bavit a zvoli tankovanie na pumpe po ceste domov (za predpokladu, ze nema garaz/zasuvku/nabijacie miest...).
Vozit zo sebou nadvahu v podobe techniky, ktoru mam primarne vyuzivat a pritom na nu kaslem je smutny osud mnohych plug-inov.
Avatar - Stejsn
Stejsn
3-4 hodiny v OC? No tě prsk...
Avatar - del42sa
del42sa
@Mr.Murphy:

hodně automobilek už ti ani jiný než plugin hybrid pohon nenabízí, například takový Stellantis příklad za všechny.
Chceš výkonnější motor ? V nabídce je jen plugin nebo zaklad tříhrnek, který do velkého auta prostě nechceš (i když je to povedený motor) ....

No a lidi to prostě nenabíjí nebo to nabijí jednou za čas , sporadicky když na to mají čas se tím zdržovat (což je málokdy). Fakt je , že prostě lidi se tím nechtějí vůbec zabývat :*)
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Stále je nutné uctívat nějaké náboženství...... 😉 👍🏻
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Hezky jsi popsal, jak to zelení soudruzi mají nedomyšlené a pak se divijó.
Jan Čeřovský
nejčastěji jizdim do prace kde mam nabijecku už s kabelem a domů kde mam nabíječku s kabelem, jen zasunout,trvá to do 10 s. A ušetřím spoustu času na benzince kam vubec nemusím. Koupit si Plugin hybrid a bydlet v paneláku je nesmysl.
Avatar - Atlis
Atlis
Každý PHEV sa po vybití baterky správa ako HEV. PHEV som si kúpil na dojazdy do práce, na ktoré mi baterka stačí a na dlhšie výlety to používam ako HEV.

To, že slovenská polícia kúpila RAV4 PHEV a jazdia tým ako HEV alebo dokonca jak dementi nabíjajú benzínom je problém Polície s policajtov a nie PHEV. Určite mali kúpiť iba HEV.
Avatar - speedfred
speedfred
Až nejaká zmena klímy je tak za to nemôžu autá ale kvôli tomu že nás je na zemi ako psov a s tým prameniace ďalšie potreby.
Automotive sa stalo len takým terčom pre politikov a im podobným gašparom.
Mr.Murphy
ja tu delsi cestu mam jednou za tyden, jinak jezdim vyhradne na elektriku. Mam treba 6 kratkych pojizdek denne.... tim bych ten fosil zbytecne trapil. Za me s PHEV naprosta spokojenost. A vzdycky pisu, ze neni pro kazdeho.
Mr.Murphy
jako pekny ale PHEV jsou prece evidentne delane na dobijeni pres noc doma nebo pres den v praci. Pak to funguje jak ma. Ja to tak delam a jsem naprosto spokojeny.
_Teddy_
Tvoje spravanie je ekvivalentne tomu, ked niekto na cerpacke natankuje, vojde dovnutra, zaplati, a potom zacne jest a popijat kavu. Ze blokuje stojan ho nezaujima.

Nemam problem takeho sedlaka vytiahnut spoza stola, aby si svoju karu laskavo preparkoval. A pritom mu poriadne nahlas poviem, co si o takom spravani myslim.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
PHEV není nutné dobíjet. Přednost mají BEV.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Přijedu s PHEV s téměř nabitou baterií, pod střechou zaparkuji u dobíječky. Zapojím kabel a jdu na oběd a nakupovat. Po 3-4 hodinách odjíždím s plnou baterií. Zaplatím pouze pár korun za odebranou elektřinu. I tak to může v praxi fungovat?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To je nabíjí, ale špatně?
PowerHouse
Já bych asi dobíjel až od 20kWh baterky.
Avatar - chcíplý pes
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - speedfred
speedfred
To vieš, peniaze sa ťahajú tam kde sú. Momentálne sú to eko zámienky/povolenky/emisie.
Lubo
Vrchol ekológie je aj tak BMW XM RedLabel V8, 748 koní

Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP): 1,7–2,0
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP): 37–45

https://www.bmw.sk/…xm-overview.html
Tycoon
119 g/km ze spalovacího motoru ... katastrofa?
139,4 g/km z paliva z PHEV + xyz g/km nepřímých emisí ze spotřebované elektřiny vyrobeného v tepelných elektárnách + větší CO2 stopa při výrobě auta ... to bys nazval jak?
Jen připomínám, že to druhé je politiky všemožně zvýhodňováno jako ekologické řešení ... na evrpské úrovni přes flotilové emise CO2 a na lokální úrovni někde dotacemi, někde parkováním zdarma, levnější dálniční známkou apod.
Avatar - Jean Reno
Jean Reno
👍🏻👏🏻✌🏻
Mr.Murphy
... kdyz uz jsme u toho.... na tu malou baterku u Supa iV jsem najel zatim tak 45tkm a degradaci nevidim vubec zadnou....
Mr.Murphy
Obed v OC.... nocni mura.... 8-s 8-s 8-s ostatne jako cokoliv co tam trva dyl nez 20 minut....
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
To nejsou "někteří výrobci", kteří to umějí. To je výhradně jen Toyota.
Avantime
S takmer nabitou batériou a nabíjaš ešte 3-4 hodiny? Ale no. :-)
admin badge
Ondřej Šámal
Dobrý den,

zrovna ve Žďáru nad Sázavou je jedna dobíječka ČEZ (až 50 kW) u Kauflandu a další u čerpací stanice Orlen, byť stojany u zámku a pod Zelenou horou by se šikly.

Já jsem původem z Dobříše (město cca 25 minut od Prahy s více než 9000 obyvateli), kde první veřejnou dobíječku otevřeli teprve loni v září (60 kW). Nedávno pak zprovoznili 4 nabíjecí body (180 kW) u čerpací stanice Shell, auta se 400V (což jsou skoro všechna) zde ovšem zvládnou pouze 120 kilowattů.

Každopádně jak píšete, elektromobilita je určena hlavně těm, kteří 99 % dobíjení zvládnou doma. Veřejná síť je značně nepředvídatelná a dost drahá. Také proto se elektrická auta rozšiřují tak pomalu. A do roku 2035 rozhodně nebudou tvořit majoritu. Můj osobní odhad bude někde okolo 35-40 procent na registracích nových aut za rok.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Jak se nám soudruzi ta kolektivizace nedaří. Když jste to rozdali z eráru tak se k tomu halt všichni chovají jako k erarnimu. Tak jednoduché to je. Mě jste nedali nic. Já bych nabijel.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Vysvětlí mi někdo jak může být ten 1.2 PureTech povedený motor? Co je tak báječného na tom tříválci?
Výkon nic moc. Průběh točivého momentu asi good. Životnost se časem ukáže. Ale 1 mil km to asi nedá z povahy konstrukce.
Mr.Murphy
sorry preklep :-)
Tomáš Klouda
Pokud tím služebním autem jezdíš soukromé cesty (jak je tu dobrým zvykem), tak by sis měl i sám platit palivo a tedy by nabíjení doma smysl dávalo.
Ale chápu, že takhle běžný uživatel asi nepřemýšlí😄
Tomáš Klouda
Ano, podmínkou pro komfortní vlastnictví EV je, že můžete nabíjet tam, kde běžně parkujete.
Bez toho to zatím velký smysl nedává.

Takže i když bydlíte v bytě, tak to jde, pokud máte parkovací stání se zásuvkou nebo nabíječku na parkovišti kousek od domu.
Pomalé nabíjení je za rozumnou cenu i na veřejných nabíječkách, jen to rychlé je předražené.
Naštěstí pokud nejede člověk extra daleko, tak rychlé nabíjení nepotřebuje.
Já mám třeba dvě návštěvy na rychlé nabíječce za 8000km a to jsem nejezdil ani zdaleka jen kolem komína. Ale vešel jsem se vždy do 200km jedním směrem nebo na jeden zátah, takže buď nabíjel doma po návratu, nebo při parkování v cíli cesty (např. při lyžování u sjezdovky, nebo v noci na nabíječce poblíž ubytování, atd.)
Tomáš Klouda
Proč by tě to mělo bavit? :-O
Správný postup je zapojit nabíječku a jít dělat něco jiného. Pak člověk ani neřeší jak dlouho to nabíjení trvá...
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ktere PHEV ma nadrz 20-30 litru? Konkretne prosim.
ericn
Nevím, včera jsem nabíjel iD.3 - 40kWh cca 50min, moc mě to nebavilo, kámo ;-)
Avatar - chcíplý pes
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
admin badge
Ondřej Šámal
Můj odpor k elektromobilům neexistuje ;-) Já je mám naopak velmi rád, řadím se ale do toho "prostředního" tábora, který tuhle koncepci v mnoha ohledech respektuje, podporuje, ale zatím ji nevidí jako jediné řešení.
Ostatně kdybych bydlel v rodinném domě, hned si elektromobil koupím. Na většinu cest by mi stačil. Aktuálně zrovna výběr nového rodinného auta řešíme, ale jelikož bydlíme v bytě bez parkovacího stání, tak tuhle koncepci musíme vyřadit z výběru a zřejmě skončíme u klasického hybridu.

Ano, nabíjet se samozřejmě dá i z veřejné sítě, ale je to násobně dražší a mnohem méně pohodlné a předvídatelné (sám to takhle u testovacích aut dělám, takže mám relativně dost negativních zkušeností - klidně napíšu).

Elektromobily a plug-iny toho mají společného opravdu dost. Nová generace PHEV totiž obvykle ujede 70+ kilometrů, při pravidelném nabíjení tudíž mohou drtivou většinu času fungovat jako elektrická auta, s čímž se pojí i prakticky totožný režim dobíjení. Jenže pokud nemáte v garáži zásuvky nebo wallbox, tak se k tomu donutíte jen těžko. To ostatně ukazují i reálné zkušenosti některých provozovatelů plug-inů, které je často dostali jako firemní vůz, aniž by jej mohli doma/v práci dobíjet.
nikdo
asi ne vždycky je chyba v lidech. U mně by nebyl problém nabít doma na kratší popojíždky, jenže na moje dlouhý trasy mi to nepomůže a nikdo už nedělá PHEV v naftě. Jinak lidi co maj PHEV v mým okolí ho buď dostali jako služebák (nemaj proč nabíjet) , nebo kvúli parkování v Praze (taky nemaj proč nabíjet)
Avatar - chcíplý pes
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
gil54
Popros Lenku Čížkovou, ať tě vezme na vodítko a běžte na procházku do Krizového centra RIAPS, tam vám oběma pomohou také.
Avatar - chcíplý pes
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
gil54
Přitom to má jednoduché a logické řešení.

Parkovací místo u nabíječky placené, cena parkovného mírně vyšší než okolní místa, protože vícenáklady provozovatele na zbudování a provoz, plus cena za odebranou elektřinu.

A hned bude u nabíječek volno. Pro ty, kdo to nabití akutně potřebují a nezodpovědně si nenaplánovali všechno pěkně dopředu doma den před tím. :D A takové ty vychcánky to krásně eliminuje.
Tomáš Klouda
A proč se takhle trápit?
Pokud jedu na Lipno na otočku, tak se stavím v Krumlově na OMV kde je rychlá nabíječka PRE a stačí 10-20 minut.
A pokud tam jedu na dýl, tak naopak preferuji tu pomalou nabíječku na Lipně, protože je levnější a nechám to nabít, když je auto zaparkované. Např. při lyžování.
Tomáš Klouda
Chtěl tím říct, že nechápe proč to řešíš, když máš spalovák 😉
Je zajímavé, že to trápí jen řidiče spalováků, ale řidiči BEV nikde nepláčou. Čím to asi bude? 🤔
Tomáš Klouda
Zato ale musíš na tu benzínku, vrčí ti to a smrdí lidem pod nos😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak to jsi borec, planeta zachráněna.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To jsou dva úkony, které denně nedělám.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
1) je vnucují firmy zaměstnancům, protože ESG
2) je vnucují automobilky a nenabízí podobně výkonnou alternativu.
Avatar - chcíplý pes
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Miorolo
Oooh, tady je někdo děsně drsný :D Já fakt nemůžu za to, že to nabíjení je tak pomalé.
ericn
Tak ti můžu říct, jak mě to bavilo. Půjčil jsem si iD.3 PRO S 77kWh na víkend a po cca 175km z Prahy jsem nabíjel v Českém Krumlově u ČEZ nabíječky 50kW cca 50min. 39.8kWh.

Stihl jsem si dojít na toaletu, pak párek v rohlíku s limonádou na Benzině naproti. Pak jsem skočil nakoupit do Lidlu, procházkou. Vrátil se k autu, kde byl stav po půl hodince 75%, tak jsem si dal ještě jedno kolečko k Benzině na Costa café a pán se mi smál, že už jsem tam zase :-[]

Motivace byla jasná, nabíječka na Lipně je jen 11kW, to je na půl dne :no:

Tak asi tak ;-)
Lubo
Jj, pre Teba hádam dáva PHEV zmysel. Prečo nie. Vďaka za konkrétne info. :yes:
Dokonca pri nákupe elektriny na spote sú čím ďalej tým častejšie záporné ceny elektriny (1.5. by Ti za nabitie 14kWh na obed zaplatili cca 1,6 Eur).

Aj tak si myslím, že ekonomicky si nejako nepomôžeš.

- kúpna cena oproti klasickému spaľovaciemu modelu (+5-10 tis. Eur)
- pokles ceny voči spaľováku pri následnom predaji (?)
- prípadné servisné náklady, predsa sú to len 2 technológie
- koľko je takýchto ideálnych používateľov?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nevím co jsi tím chtěl říct.
Tycoon
Ano, to je do očí bijící příklad.
ACE.
Pro mě je to vopruz net mi vyhovuje dobře pasující věci si nechám a zbytek odešlu zpět, žádný problém. A co bych dělal v OC hodiny netuším.
Avatar - chcíplý pes
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ericn
OK, zeptej se mě po víkendu, jak moc mě bavilo stát u stojanu s nabíječkou ;-)
Vik7
Hmotnost navíc tahají oba motory, dojezd na tekuté palivo také žádný zázrak neb mají často nádrže 20-30 litrů. Plug in je opravdu paskvil
Miroslav Polák
Jedním slovem je to křáp nepraktické nemožné využití na baterie minimální dojezd to bych musel být každých 40 km u nabíječky spotřebu bez baterky to má jako tank takže nechápu jak někdo může říct že má 20% emise jsem furt benzínové pumpy a nebo u nabíječky pro praktický život absolutně nevhodné auto služby nabíječek to vůbec radši nekomentuji. Zlatý Superb v dieselu a dvoulitrové motoru který jsem měl předtím tankoval jsem dvakrát do měsíce a najel jsem 2500 km s tím jde křápem se nedá jezdit vůbec a když ho nechám otevřený sklíčky před domem ani ho nechce nikdo ukrást. Za cenu 1,5 milionu Kč jsou to vyhozené peníze.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Víš proč mám problém s 0,5h nabíjením? Protože průměrná doba u stojanu s PHM vč. placení je tak 3 minuty. A za ty 3 minuty mám dojezd 600 až 1000 km podle toho čím zrovna jedu. :-!
Daniel Je
Ale to moc nevypovídá o tom, že není dostatek nabíječek. Infrastruktura pokulhává o tom ani žádná. To že byla někde 2 volná...🤣
Daniel Je
Pravomoc získávají také tací co tomu nerozumí a mají svou eko vizi a neposlouchají rady zkušených odborníků. :-(
Lubo
U nás pred Billou pravidelne obsadené. často je jeden spaľovák a druhý EV, ktorý tam parkuje bez nabíjania 🤦‍♂️
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
:yes:
A to se vyplatí :-[]

Hlavně ať budujeme zelený evropský socialismus pro lepší zítřky na věčné časy :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne že neumějí. Umějí. Ale nechcou. Stejně jako nechcou jezdit dobíjet EV a trčet tam půl hodiny u stojanu a mezitím drbat ježky proti srsti.
Mr.Murphy
jj ja to samy :yes:
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avantime
Viackrát som počul to klišé, že PHEV spájajú všetko najlepšie zo sveta ICE a EV, no za mňa často aj to najhoršie. Áno, aj to je dnes už klišé konštatovanie, ale vychádza z reálnych skúseností. V zásade sa stretávam s dvoma extrémami.
Poznám pár ľudí, ktorí si kúpili PHEV a chvália sa, že už rok nemuseli tankovať. Keď rok nemusíš tankovať, prečo si nekúpiť elektromobil? Odpoveď väčšinou je, že lebo idú raz za čas na dovolenku alebo na výlet. Neuvedomujú si v tom momente, že pri EV by mali väčšiu baterku a nemuseli kalkulovať s dojazdom, aký majú v PHEV.
Druhý extrém sa týka skôr tých, čo majú PHEV ako služobák a áno, nenabíjajú ho, lebo im je to jedno. Tam by som zarátal aj slovenskú políciu, ktorá buď nemá dobudovanú nabíjaciu infraštruktúru alebo sa ta policajtom proste len nechce nabíjať lebo vraj nemajú kedy. Neverím, že tie autá jazdia 24/7.
Tam aspoň majú prevažne tie RAV4, jedno z mála PHEV áut, ktoré sa po vybití správa ako HEV a extrémne nežere. Že mohli ušetriť a kúpiť rovno HEV je druhá vec, z Fondu obnovy to museli byť len EV alebo PHEV, čo je tá blbosť, ktorá drží PHEV v Európe pri živote.
Takže za mňa: Buď si kúpim HEV keď to nemám alebo sa mi nechce denne nabíjať a keď takú možnosť mám a aj finančne mi to vychádza, tak rovno EV a raz za čas prežijem to dobrodružstvo na nabíjačkách pri dlhšom cestovaní, nič strašné.
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - idam.i
idam.i
Podmienka je,že musíš mať kde.
Služobné auto dobíjať za svoje(doma) nedáva zmysel.
Súkromné auto ti vo firmách tiež väčšinou nedovolia nabiť a ísť na rýchlonabíjačku nemá zmysel.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Vidíš, já jedu k bezínce a od benzínky odjíždím na elektriku. A víš proč? Protože ti za hodinu jede vlak, vole.
Pavel Chval
Kde je toto nařízení možné nahlédnout?
Michal Ježek
Je to stejný problém najít u BEV. Nikomu se.Nechce stát 20 minut u nabíječky, nebo hledat ty levnější. Prostě se jezdí na benzín a auto se dobije minimálně, když už někde fakt stát budu.
Opět jsou to spíš auta pro majetel rodinného domu.
sduben
Mám PHEV s reálným dojezdem 43-45 km čistě na EV a mám možnost ho nabíjet doma. Jenže jaká je realita vs očekávání.

Očekávání:
Když pojedu po městě a nebo dojedu někam dál, dám auto na nabíječku a než nakoupím je auto doplna nabité (umí rychlonabíjení) a zase můžu jet domů, takže se mi zvedne EV perimetr na 60-80km. Dojedu někam cestou na dovolenou a natankuju někde u benzínky, nebo na u apartmánu/hotelu a zase budu moct část jízdy používat EV.

Realita:
Mimo větší města nabíječky nejsou a teď nemyslím projít se pár ulic (i když ani to s nákupem nechcete řešit), ale tak, že přijedete třeba do Žďáru nad. Sázavou, jdete na zámek, na výlet, ideální příležitost dobít auto. Ale nejbližší nabíječka je 26km a to někde na dálnici.

V zahraničí, u apartmánů často není možnost dobíjet a v hotelu zase mají občas fix za cenu třeba 19 EUR za dobití, jenže já nemám EV ale plugin, takže při téhle ceně a přepočtu na můj dojezd odpovídající ceně cca 1.250 Kč na 100km ... nesmysl.

Dobíjení čímkoliv jiným než domácím AC je ekonomický nesmysl. Při cenných EV v ČR 6-8 Kč za 1 kWh = ekvivalent 280 Kč za 100 km, ale jakmile jste na DC je to 460-480 Kč na 100 Km (protože ceny 13-16 kč za kWh) a rychlé DC? To je při ceně 18-22 kč / 1 kWh přes 800-860 Kč na 100 km, to je jako tankovat litr benzínu za 80 Kč. V zahraničí, díky cenám nabíjení a roamingu, je to ještě horší. Takže paradoxně vychází skoro vždy levněji jezdit se spotřebou 10 litrů na 100 Km. A to nezohledňuju dobu dobíjení a počítám, že bych dobíjel jen když opravdu časové dává smysl, protože auto stojí a čeká na mě, ne že se mu já přizpůsobuju.

A nejlepší je to množství karet / smluv pro dobíjení, jedno se fakturuje souhrnně měsíčně, jedno okamžite faktura za každé dobíjení do mailu, třetí si strhává samo kartou ale faktura je souhrnně ... bordel a práce se zaúčtováním takhle blbě udělaných faktur vyjde dráž než samotné nabíjení.

A kdybyste náhodou tohle všechno chtěli z nějakého důvodu podstoupit, platit nesmyslně víc za elektřinu než benzín, tak přijedete ke stojanu, kde mají být 4 nabíjecí kabely a ono ejhle, je tam 1 stojan, má to 3 různé koncovky, kdy na vaše auto pasují jen dvě (pomalá a rychlá), reálně jsou tam jen 2 místa na stání a na jednom někdo nabíjí na pomalé nabíjení. Jenže rychlé je "dočasně mimo provoz". Jediné plusy EV vidím v tom, že po městě je to tiché (musíš dávat pozor, abys někoho nepřejel, protože tě neslyší),, v kolonách to nesmrdí a prakticky nic nežere dokud stojíš. Tím veškeré reálné EV přínosy končí.