Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Renault Scenic E-Tech EV87 – Bez strachu z dojezdu

134 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Čínský BYD zvyšuje prodeje elektroaut, v současném kvartále zřejmě porazí Teslu. Automobilka po špatném prvním čtvrtletí prudce roste. E😜ort nabíjecích aut značky se v dubnu meziročně téměř ztrojnásobil. Pro BYD to znamená historicky druhý nejlepší měsíc.

Autobranze dekády blouzní o "svetovém aute". Modelu, který by bez velkých zmen akceptovali zákazníci na celém svete. Podarilo se to pár modelum v historii, treba Corolla, Golf a Model 3. Ted to podle jejich úspesného receptu zopakuje Číňan. Ten recept se jmenuje "hodnota za peníze" :yes:
Karese
Avatar - apoho
apoho
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Fakjunen
Příspěvek podléhá schvalování.
Al Po
:no: :no:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Renault 21.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To jsi fakt jediný reálný diskutér tady ? 😲 to je fakt šílené, co redakce dopustí.... p.s. ty kola jsou divny, ale nějak mi to k Scenicu nevadí, kdyby tak měl i normální spalovák..
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Dva roky zpět mi Machala psal, že to řeší.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Machala byl vyřešen, že byl odejit 😁
Avatar - Dinar
Dinar
Potkal jsem ho nedávno v Mostě na okruhu, říkal, že je teď na garáž.cz
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, a s ním utekl třeba i Standa Kolman a vlastně tady nikdo z těch normálnějších nezůstal. Machiho ještě trochu zajímala diskuzní komunita, tohle je tady bída... nahlásil jsem příspěvek toho trolla a zamítli to... 😁 to je prostě výsměch redakce
Avatar - xxc
xxc
To je obraz doby, o com tu diskutovat, ked niekto seriozne prehlasi, ze normalny spalovaci motor 😁 Az mi sanka spadla. Ale tak je to so vsetkym, kedysi ludia riesili mobily, pocitace, diskutovali. Teraz clovek kupi mobil este v predobjednavke a roky nemusi riesit. Pocitac to iste. A auto rovnako, mozno aj ten Scenic, ked clovek kupi, tak pojazdi a neurobi chybu, pokial Renault nenechal nejake prekvapenie, ako pri starom Scenicu 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Co je na spalovacím motoru nenormální prosimtě ?
Avatar - xxc
xxc
Je obsolentny a lokalne taky nebezpecny pre okolie, ze ho chcu zakazat 😄
ericn
Nenormální jsou tvé názory a příspěvky, ne spalovací motor 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
A ty jsi ten co rozhoduje co je normální. Tak určitě. Útočit na ostatní za jiny nazor, jak zoufalé.
Ačkoliv s ním nesouhlasím, může se diskutovat, ne se pouštět do osobních útoků. Ale ze mne to u urcite skupiny nepřekvapuje.
Avatar - xxc
xxc
Tu vidim trosku rozdiel, sloboda kazdeho konci tam, kde zacina sloboda inych. Nemam nic proti spalovacim autam, pokial neznecistuju aj moje zivotne prostredie a neohrozuju moju bezpecnost podporou nepriatelskych rezimov. Ja o tom nerozhodujem, snad existuje nejaky vedecky konsenzus, na zaklade ktoreho sa planuje predaj spalovacich aut ukoncit. Niekedy bolo normalne fajcit v lietadle, teraz s tym uz malokto pride. Doba sa meni a volanie po spalovacich motoroch ostava 😄
ericn
Já tě jako chápu, ale zamysli se nad tím. Každá doba se mění, ale zákazy jsou prostě špatně. Moderní spalovací auta už dost dávno nejsou žádnou hrozbou. Btw taky mě štve jet za nějakou kouřící popelnicí, což ale auta s Euro 5/6 prostě nejsou 😉

Btw celý víkend jsem byl elektromobilista, měl jsem půjčenou iD.3 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
HAHAHAHHAHAHHAHAHAHA

Tak ted ale vážně spadnul smíchy pod stůl.

Výrobou EV a sdvozem komponent pro OZE se nepřátelské řežimy nepodporují, škoda že 55-99% pochází z Číny, Konga,Chile, Ruska, Venezuely, a dalších afrických, jihoamerických a ex sovětských zemí 😄 😄

A tento výplod si anvíc nabušil na čínské ajfounu nebo na čínské klávesnici svého notasu nebo stolního PC vid 😄
A láduješ se něčím co vyrostlo díky ruskému hnojivu
https😐/www.hrot24.cz/…m-dovozu-z-ruska

Pokrytectví TOP LEVEL 😄 😄 😄
kyklop
Toľko nezmyslov v jednom príspevku. Drtivá väčšina komponentov pochádza z demokratickej spriaznenej Číny. Keď píšeš o slobode svojej a druhých, ešte stále páliš plasty? Doba sa mení, to áno, ale na niektoré veci potrebuješ viac času ale to je asi zbytočné s tebou riešiť
ericn
Takže on může mít názor a já ne? Napsat takovou kravinu je nenormální...

Btw do role arbitra se tu stavíš ty, ne já 😉
Avatar - xxc
xxc
Ja neviem, podla mna utocil na mna 😄 Ja nemam nic proti nazorom. Nech si kazdy robi co chce, zije ako chce. Pokial to neohrozuje inych.
ericn
Asi mi trochu unikla posloupnost příspěvků 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
No je to tak nějak na oba.
DonVito
Ten kdo tu zacal rozhodovat o tom, co je normalni je Ozzy....

Od xxc to byla jen reakce. 😉

Kdyby tu ta uvodni pitomost nezaznela, nebyla by takova reakce potreba.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Lžeš, o ničem jsem nerozhodl, přečti si celé spojení co sem napsal --- "normální spalovák" (navíc to byl postesk, protože bych třeba i o tom autě uvažoval) a to je v mé interpretaci pojem, v případě Renaultu je to třeba 1,33Tce, kdyby mu chyběl EV, napsal bych, že mu chybí normální elektrický motor. Normální hybrid u Renaultu zatím není (nejsem přesvědčen o tom, že zcela funguje dobře a proto ho nemohu subjektivně nazvat normální, neboj, po reálném vyzkoušení v Arkaně - nemelu tu z hladu jako někteří) Normální znamená standartní, bez výstřelků a e😜erimentů, tedy tak to bylo myšleno. Do role arbitra, jestli je normální ten či onen typ pohonu se tu postavil první XXC, ublíženej chudáčku, který rád překrucuje texty. Ty by si byl excelentní jako agent STB, kteří v textech hledali zmíňky o západní kultuře a propagandě a překrucovali významy textů , akorát to děláš za EV... 😉

p.s. Done, upřímě, po tom, co jsem tu po tobě pročetl, jak diskutuješ semnou poslední dobou a jak jen překrucuješ, musím napsat, že jsi Dement (nemám pro tebe jiné slovo - omlouvám se všem ostatním), pls, už mne nepiš soukromě na tel. Nemám do budoucna důvod se s někým jako ty potkat v reálu. Zmagořil si a nejsem jediný, kdo ti to tady píše, takže by si se měl nad sebou zamyslet....
Avatar - Mikesus
Mikesus
Standardní se píše s "D" 😒] 😒]
Standarta vlaje na hradě
Avatar - lamal
lamal
DonVito, netvarme sa ani, ze baterka je normálna, jej povod, vyroba, prevadzka a likvidacia su tiez zatazou pre Environment.
Cele sa to dramaticky znasobi ked ich tu bude tolko co spalovacich aut, som velmi zvedavy aka bude realita u ludi, co nebudu mat prachy na nove baterky.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kdyby si to přečetl pořádně, tak by zjistil kontext, že nikdo o ničem nerozhoduje, ale že je to jen postesk, že není u Scenicu alternativa normálního ICE, ale on je zaslepený blázen.

Dnes vnímám normalizované 4 druhy pohonu.

Diesel, Benzin, Hybrid, EV.. nic víc v tom není, ale chudáci ublížení to tady budou hejtovat...
Avatar - lamal
lamal
Na co sa tlakujes 😁 Vidis, ze web je plny scamu, na kazdu zmenu ludia na webe reaguju rovnako, tábor sem, tábor tam...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže Don není anonymní Troll, byval normální a podívej, jak se zbláznil a to jen proto, že si koupil malé EV..
Avatar - lamal
lamal
Neviem nepoznam ho, za kazdym anon trollom sa skryva dakto mozno ex normalny. Niektori ludia sa menia, ked ho zmena vozoveho parku zradikalizovala, je to jeho volba, alebo nevedomost. Na co s tym chces bojovat ? ... v diskusii plnej scamu
Avatar - Ozzman
Ozzman
Spíš je to psychický problém šikanovaného jedince, který tu bojoval s větrnými mlýny a trolly, stejně jako při diskuzi s Hendlym (který je o mnoho slušnější) skončíme na tom, že pokud nechválím EV a nehejtuji ty trolly se spalovákama, jsem jednoznačně proti EV a vždy mi to začne omlacovat o hlavu. Jako bych za ty ostatní mohl. Nedokáží číst psaný text a překrucují a hlavně vidí černobíle 😊 To je fuk, bojovat nechci, ale už si nebudu brát servítky jen proto, že jsme se 2x potkali, pro mne je Donvito největší blb v diskuzi a ani o Hamunovi jsem si tohle nikdy nemyslel i když jsem k němu měl výhrad mnoho.
Avatar - lamal
lamal
Nebranie si servitok je cesta do scamu, bude aj z teba radikal, pretoze trvas na moralke od ludi, kt sa jej vzdali ?
Na koniec ta prestane bavit rozlisovat pred kym servitku ano a pred kym nie a tvoja moralka tiez skonci v pí... tak ako to vidno u ustatnich.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Máš pravdu....
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - xxc
xxc
Zase je tu problem s tym, ze ice nie je normalne v dnesnej dobe. Ako alternativu pre zabavu to mozu dat, kludne aj spalovacie r8 s manualom, ale urcite to nebude nieco normalne, skor okrajova zalezitost. Prestanme sa tvarit v dnesnej dobe, ze spalovaci motor ma byt nieco normalne. Hlavne pri novych, drahych autach.
kyklop
Daj alternatívu, masovo dostupnú a bez zásadných obmedzení?
Avatar - xxc
xxc
Od Renaultu? Ako alternativa je Espace, je to o 4000 € lacnejsie. Neviem, ci to je masovo dostupne, ale ak niekto nepovazuje za zasadne obmedzovanie znecistovanie zivotneho prostredia a podporu nepriatelskych rezimov, tak ako alternativa dobre. Ale uz by to nemala byt norma.
Avatar - Anonym
Anonym
O tom co je správné rozhodujete přeci vy- neomarxistický zelený utopisti podporující a propagující Pavědecký utopistický zelený socialismus 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Problém je, že v EU chybí cca 3,5-7 milionů ůžek v psychiatrických léčebnách a tudíž že tito lidé co by tam dávno měli ležet sou volně na veřejnosti 😄
Avatar - Stejsn
Stejsn
Kdepak, já jsem tu (ještě) taky. Ale ty kola mi na tomhle nevadí, příjde mi to totiž hnusné celé 😊
ptr078
Tak pri ev vzhlad kolies je nepodstatny, skor ide o funkcnost, tusim pri viacerych testoch bol rozdiel pri tesle 3 na 18kach a 19 10% dojazdu v prospech mensich diskov.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Nejak sa v tých Renaultoch začínam strácať, nie je k Scénicu eventualita so spaľovacím motorom Symbioz? Či ten je menší?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak záleží na definici reálný. AI asi není nikdo z nich.
No a ty kola, jak bych to řekl, zvláštní.
ericn
Ta kola jsou přímo odporná, stejně jako na aktuálních Peugeotech. Francouzům design poslední dobou moc nejde😒br />
https😐/www.auto.cz/…-prvni-rade-styl?…

Zvracel bych :no:
Avatar - apoho
apoho
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - apoho
apoho
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - apoho
apoho
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Sedačky, nabijeni, design,..... a za toto dát milión?
Ne.
Avatar - Well-being
Well-being
že pan Vaculík v poslední době nějak zezelenal? 😉
Avatar - xxc
xxc
Zda sa, je to normalna reakcia normalneho cloveka. Postupne viac ludi prichadza k rozumu, zatial je tu iba jedno volanie po normalnom spalovacom motore. Co je na tom normalne v dnesnej dobe?
Renoo
No zrovna u vás jsou prodeje EV snad nejnižší v EU a v ČR o něco méně tristní a drtivá většina lidí si prostě EV nekoupí, tak je záhodno, aby redakce psala pro normální lidi.
DonVito
Uroven diskuze?

Tvrdit, ze elektromotor neni normalni motor? Ryzi hejt.
:no: :no:
Tvrdit, ze normalni lidi nejezdi EV? WTF
:no: :no: :no:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Každopádně normální řidiči EV Renaultu nechodí do našich diskuzí a nepřekrucují texty, žejo Done
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄 😄
Jojo, těště se na výsledky Eurovoleb, lidi Vám to zelenání doslova žerou.

Tu neostalinistickou ubohou zelenou propagandu už většina lidí prokoukla. Pavědecký utopistický zelený socialismus 😄
Avatar - kuk
kuk
zELENÁŠ AKORÁT TY AKORÁT VZTEKY. 😁 😉
Karese
PowerHouse
Každý rok je u BEV vidět velký skok.

Kolik auto s 87kWh baterkou stálo před rokem?
Kolik bude stát příští rok?

90kWh baterka by stačila i mně.
Arese
To je úplně jedno. Zkratowůz ani zadarmo! 😉
Renoo
Jo, ale taky by to mělo Renckovi vydělat. Jak tento rok De Meo oznámil, "plánem je na EV začít vydělávat". Takže evidentně Rencek na EV prodělává. Uvidíme, zda ho taky vláda bude živit jako Čína. Ale pochybuju, protože to je nekalá obchodní praktika a to smí jen komouši v Číně.
DonVito
Bo dochazi argumenty.

Scenic je skvele rodinne auto.
Avatar - xxc
xxc
Ale zase ID4 mi prislo lacnejsie a lepsie pre rodinu, tam som fakt nevidel vela dovodov kupovat Scenic. Trosku v teste chyba test svetiel, ci su tie matrixy dobre, odhlucenie na dialnici, aby to niekoho nezaskocilo ako mna predchadzajuca generacia. Aj ked 170 sa dlhodobo tahat neda 😄 V minulom Scenicu sa mi pri 180ke normalne zobudilo spiace dieta a udivene sa pytalo, preco mame otvoreny kufor.
kyklop
Pri 180km/h na diaľnici je vo vozidle nižšej strednej triedy nejaká miera hluku normálna. Trebalo ísť o triedu vyššie a nekupovať mpv. Bolo by menej hlučné
Avatar - xxc
xxc
Preco potom v konkurencnom Citroene C4 Picasso sa dalo cestovat normalne? Budu aj v novom Scenicu spolujazdi po prisadnuti hladat ovladanie okien s snazit sa zatvorit okna, lebo bude "fukat"? Budu spolujazdci po prisadnuti nadavat na stav ciest, v akom hroznom su stave? Test nedal odpovede, ostava verit, ze je to uz ok 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
tak tohle se mi stalo třeba ve trojkovém superbu, když jsem si sedl dozadu. Hledal jsem, které z oken je pootevřené, když jsme jeli 130 po dálnici. To si myslím že je dost subjektivní.
Avatar - xxc
xxc
Súhlasím, môže sa to stať, Suzuki autá odhlučňuje podobne. Alebo Citigo tiež. Ale citigo nie je rodinné auto s ambíciou cestovať s rodinou dlhé rýchle cesty.
ericn
Spíš byl 😉
Karese
tomas4568
Tuší někdo, jaký smysl ma u tohoto auta FWD? Technicky narocnejsí, horsi prenos sil na vozovku nez RWD. Ale z nejakeho duvodu se pro to konstrukteri rozhodnout museli...
Avatar - xxc
xxc
Usetri im to kable a mozu mat vacsi kufor. Zaroven toho predaju menej, lebo najekologickejsie auto je to nevyrobene 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Ma vacsie caro ako tento bakelitovy nocnik... este ze aspon clio je stale fajn.. len dokedy mu to vydrzi
dodo24
To bude trhák až na to nalepia Mitsubishi znak, potom sa pojdes potrhat bonbóne
traveldrive
Nakoniec mi z toho vychádza obyčajný hatchback vyšší a ťažší o väčšiu porciu bateriek. Z "SUV" definície neťaží vôbec nič, priestor a variabilita MPV sú neznáme pojmy, snahy o popis skončia nadmerne veľkými kolesami, hromadou plechu a minimom zasklenej plochy. Zo všetkých cenených hodnôt Renaultu nezostalo absolútne nič. Dizajn sa snáď ani hodnotiť nedá, bez farby, chuti aj zápachu.
Othello
citace😒br /> ... Pro elektromobily je typické, že jejich motory nemají nejvyšší výkon při maximálce, ale v nějaké běžně používané rychlosti, typicky kolem 100 km/h.....

Zajímalo by mě odkud pochází tato informace. protože si myslím že není pravdivá.
Podle mě elektromobily dosahují maxima výkonu už kolem třetiny maximální rychlosti. Tedy při maximálce 170 km/h by plný výkon měl být dostupný už od cca 60 km/h.
DonVito
Informaci z clanku muzu potvrdit.

Maximum vykonu EV je obvykle v oblasti zlomu krivky torque, vychazi z charakteristik motoru.
Za timto zlomem krivka obvykle mirne klesa a pri nejvyssich otackach muze mit i o 20% nizsi vykon nez maximalni.
Viz treba😒br />https😐/firstworldmotoring.com/…ine-performance/
Ale v obvyklych rychlostech mas nejprve k dispozici plny moment a nasledne plny vykon, ktery muze do vyssich rychlosti mirne klesat v zavislosti na motoru...

PS Jsem rad za vecnou diskuzi namisto osobnich urazek a hejtu. :yes😒br /> Elektromobilita je krasna a elektromobiliste jsou obvykle slusni ohleduplni lide, kterym zalezi na zivotnim prostredi.
Othello
Typická charakteristika EV je třeba tady😒br />https😐/www.i4talk.com/…que-curves.8754/
https😐/www.carthrottle.com/…e-instant-torque

Tedy od nuly do zhruba třetiny otáček (i rychlosti) konstantní moment a lineárně rostoucí výkon, a pak následuje široké pásmo konstantního výkonu při momentu klesajícím po hyperbole. Výhodou je tedy široké pásmo maximální dynamiky

Teřba Tesla S to má podobně, pásmo vysokého výkonu nastupuje taky brzy akorát je užší, zřejmě kvůli přetížení
https😐/www.autopunditz.com/…-and-3-solutions

Jestli i3 má opravdu charakteristiku jako v tvém odkazu tak se to v Mnichově myslím úplně nepovedlo. Pásmo vysokého výkonu je velmi úzké a ve zbytečně velkých otáčkách. Auto má pak logicky horší dynamiku, vzhledem k udanému maximu výkonu.
DonVito
Existuje spousta motoru s charakteristikou jako ma ta Tesla.
Tj. se stoupajicimi otackami s mirnym linearnim klesanim vykonu po dosazeni maxima.

Ver mi.
V clanku je to nejspis spravne.
Mozna novinari videli krivku vykonu. 😉

Tady mas dnes obvykle vykonove krivky EV😒br />https😐/www.macheforum.com/…ss-torque.29297/
Othello
Tyhle grafy jsou spíše o tom, jak do stejného motoru nacpat víc kW. Ale i podle nich, pokud se stoupajícími otáčkami výkon mírně klesá, tak maximum výkonu nastává logicky už při nižší rychlosti. Tj i tyhle křivky potvrzují, že v článku zmíněných 100 km/h (což je skoro 60% maximálky) nemůže být pravdivých a mělo by to být ve skutečnosti výrazně míň. Už v úvodu jsem to hádal na cca 60 kmh
A novináři určitě křivku výkonu neviděli
DonVito
Ja jsem krivku Scenicu taky nevidel.

Ale jestli je maximum pri 60 nebo 100km/h tezko odhadovat.
Je mozny, ze mas pravdu.
Ale nezapomen, ze Renault ma uplne jiny typ motoru. 😉
Takze si netroufam odhadovat.
Othello
Já to beru čistě pragmaticky. Bez ohledu na druh elektromotoru přece musí být snahou co nejdříve dosáhnout vysokého resp. maximálního výkonu a ten udržet v co nejširším pásmu. Kvůli co nejlepší dynamice.

Takže logicky musí být snahou konstruktérů aby výkonové maximum nastoupilo už v nízké rychlosti. Je to jednoduchá fyzika
DonVito
Co to je za nesmysl? :-!

Vykon ti zpocatku roste jen linearne s otackama pri konstantnim maximalnim momentu.

Tudiz zrychleni mas od nuly az do spicky vykonu maximalni.

Pochop uz konecne, ze pro rozjezd je rozhodujici tocivy moment (na kolech) ne vykon!
Kdyz budes mit ten samy motor (stejny vykon) zprevodovany na vyssi Vmax, bude moment na kolech nizsi a tudiz i pomalejsi zrychleni...
A cely jen to o momentu na kolech.

A zvoleny prevod je vzdy kompromisem mezi Vmax (omezeni maximlnimi otackami) a dynamikou v nizkych rychlostech.

Takze tvoje uvaha je uplne zcestna. Samozrejme, ze kdyz pouzijes lehci prevod, tak dosahnes na Pmax driv. Budes lip akcelerovat. Ale budes mit nizsi Vmax.
Ty konstrukteri elektrickych aut asi nejsou tak hloupi, jak si myslis. 😁

Torque is a key factor in determining the acceleration of a vehicle. Higher torque results in greater force applied to the wheels, leading to faster acceleration. Factors such as inertia, wheel rotation, gear ratios, and traction all play a role in how torque affects the acceleration of a vehicle.

Je to pro tebe dostatecne srozumitelne?
Chapes, ze vykon je pri nulovych otackach k nicemu? 😉

Nejsem si jisty, zda tu j"ednoduchou fyziku" chapes spravne. Sorry. Nic ve zlym.
Othello
Z neznalosti fyziky mě opravdu podezírat nemusíš. To za prvé. A za druhé, autem nehýbe ani moment motoru, ani moment na kolech, ale hnací síla na kolech. Ta je závislá mj. na valivém poloměru kol. Nicméně když to vezmu polopaticky ani ta samotná síla nestačí, silou působí třeba i zatažená parkovací brzda když auto stojí. Takže je potřeba aby ta síla na nějaké dráze vykonávala práci a protože jde i o rychlost resp. čas, skončíme u výkonu. Ten je zcela rozhodující. Nastavením takových podmínek, aby v průběhu rychlostí auta od nuly do maxima motor dosahoval co největšího výkonu tedy dosáhneme nejlepší dynamiky. A souhlas, nastavíme to nejspíše vhodnou volbou dostatečně krátkého převodu, který zajistí co největší hnací sílu na kolech ale zároveň umožní dosáhnout i potřebnou Vmax. v tomhle si určitě rozumíme. Pochopitelně roli hraje i charakteristika elektromotorů, ale ta jak jsem ukazoval na grafech (asi bych jich našel i více) je nejčastěji taková, že max. výkon dosáhne už v cca třetině otáček na konci pásma konstantního momentu ve kterém výkon samozřejmě roste lineárně. Tj. v tom pásmu EV zrychluje zhruba lineárně, po dosažení max výkonu kreutak padá po hyperbole pokud výkon je dále konstantní. Dříve než ve třetině obvykle ten průběh zlomit nejde kvůli limitu max.otáček, ale pokud by motor dosahoval max výkonu až ve vyšších otáčkách byl by méně vhodný protože by se max výkon využíval v menším rozsahu rychlostí, tj utrpěla by dynamika. Jinými slovy pásmo konstantního výkonu je potřeba mít co nejširší a to jde v podstatě jen rozšířením směrem k nižším otáčkám. Pokud má motor jinou charakteristiku než popisuju může to být složitější ale to bychom se museli bavit o konkrétním případu. Podobně i při použití dvourychlostního převodu. Jasné ?
Radovan Pastucha
autom hybe jedine vykon.....krutiaci moment je sraticka sila na paku a nehybe vobec nicim....vykon je dany krutiacim momentom a OTACKAMI. moj ty boze,stale to iste dokola...
DonVito
A co tedy hybe autem z nulovych otacek?
😁 😁 😁

Nulovy vykon?
😉
Othello
Hele Done, místo psaní smajlíků by sis tu fyziku měl zopakovat ty
multicar
Ve fyzice je jednoduchý vzorec: P=F.V, neboli výkon rovná se součinu síly a rychlosti. (U rotačního pohybu je to součin momentu síly a úhlové rychlosti [ta odpovídá otáčkám za sekundu] )

V okamžiku rozjezdu z klidu je rychlost nulová, moment nenulový a tedy výkon nulový. 😊

U vozidla v pohybu budou všechny veličiny nenulové.
DonVito
Ano, spravne, autem hybe sila na kolech, kterou urcuje MOMENT, ne vykon.
Radovan Pastucha
ale coze,kde si videl ako sa auto pohlo s nulovymi otackami motora? Aj si si predtym cosi pofajcil alebo mas taketo haluze aj za triezva? pri nulovych otackach ma motor nulovy vykon a s nulovym vykonom motora auto robi co? s nulovym vykonom motora auto stoji....ty si na fyzike zakladnej skoly nepatril k najostrejsim ceruzkam v peracniku, vid...autom hybe jedine vykon motora a nic ine. Vykon je tvoreny krutiacim momentom a otackami a ak motor nema otacky, nprodukuje ziadny vykon/pracu. Mozem ta ubezpecit, ze v momente ako sa auto pohne, ma motor otacky a len vdaka otackam sa auto pohlo. Bez oracok motor nevykonava ziadnu pracu,bez ohladu na to aka sila posobi na ojnicu/rotor.To ze to nedokazes pochopit este neznamena ze to tak nie je.
odporucam zopakovat vyznam pojmov sila a praca a rozdiel medzi nimi.
Othello
Neměl jsem dnes čas se tomu věnovat ale Radovan to už napsal za mě.
Othello
DV: Zkus prosím pochopit, že když se něco při působení síly hýbe, tak se koná práce a mírou práce za čas je výkon. Případně je výkon i působení síly spojené s rychlostí. Už jsem psal že momentem působí i zatažená ruční brzda, ale autem nepohne. Samotný moment je pro dynamiku auta k ničemu, musí se konat práce. Obávám se že jestli tady někdo nechápe jednoduchou fyziku, tak jsi to v prvé řadě ty.
Radovan Pastucha
obavam sa,ze v pripade DonVita si uplne zbytocne pouzil slova: prosim a pochopit. Ani jedno z nich adresatovi vobec nic nehovori.....
DonVito
Samotny moment na kolech je klicovy pro dynamiku auta.

Tecka.

Dynamika primo odpovida momentu, ne vykonu.

Zkusim ti to vysvetlit na spalovaku.
Rozjed to na 30km/h.
Zarad sestku.
A dej plny plyn.
Pak mi napis, k cemu ti je vykon motoru.
😉

Uprimne vubec tuto diskuzi nechapu.
Kazdymu (s odpustenim) jelitu je jasny, ze auto pohani sila na kolech. A tu silu urcuje moment.

Vztah vykonu a otacek je zrejmy i vam.
Tak tu nesirte bludy o dynamice a vykonu.
Kdyby to tak bylo, tak se ani nepohnete z mista.
😁 😁 😁
Radovan Pastucha
stale dokola....sila a praca,fyzika zakladnej skoly. jediny kdo tu siri bludy si ty panko. zrychlenie je dane vykonom a nicim inym.
DonVito
Mohl bys mi vysvetlit, jak se rozjedes nulovym vykonem?

Tvrdis, ze dynamika odpovida vykonu.

Nechapu to.
😁

Co konretne rozporujes na tom, ze sila hybe autem?
Radovan Pastucha
rozporujem hluposti ktore pises..autom nehybe sila,ale vykon. ako sa auto rozbehne s nulovym vykonom som ti vysvetlil vyssie.
DonVito
Zkus toto, treba ti to pomuze😒br />https😐/motoiq.com/…r-from-datalogs/

Vykon je pro akceleraci nepodstatny soucin momentu a otacek....
Vykon (napr v nizkych otackach) nerika o akceleraci vubec nic.

Using the value of the net force and the radius of the tire, we can calculate the torque at the tire. To convert to torque at the engine (as measured at the wheels/tires such as most chassis dynos), the value of the torque at the tire is divided by the gearing.
😉

Jsem rad, kdyz vam pomuzu se vzdelavanim.
Nepodcenuj fyziku ZS...

Doporucuji ti oprostit se od spalovaciho motoru. Muj (elektricky) motor ma plny tocivy moment pri NULOVYCH otackach. 😲 A ne nic nefajcim. 😁
Podle vasi teorie, kde zrychleni urcuje vykon :no: bych se nikdy nepohnul z mista.
😁 😁 😁
Jinak veta😒br /> "Mozem ta ubezpecit, ze v momente ako sa auto pohne, ma motor otacky a len vdaka otackam sa auto pohlo."
hodne pobavila.

Ale ted vazne. Hosi, nic ve zlym. Zkuste se zamyslet. Nekoho se zeptat. Treba vaseho fyzikare...
Radovan Pastucha
zamotavas sa do vacsich a vacsich nezmyslov. tvoj elektricky motor moze mat pri nulovych otackach akykolvek krutiaci moment a napriek tomu ma nulovy vykon. je uplne jedno,aky na motor krutuaci moment,kym nema otacky nasledne produkuje vykon a ten hybe autom. krutuaci moment je STATICKA sila na paku,vies co znamena slovo staticky? daj si to v hlave dohromady a prestan sa zosmiesnovat.
DonVito
Ja se do niceho nezamotavam.

Od pocatku tvrdim, ze vykon neni rozhodujici pro akceleraci.
V nulovych otackach je vykon samozrejme nulovy. 😁
Jaky vliv tedy muze mit vykon na akceleraci z nuly?
Odpovim ti. NULOVY. :-!

Hadate se tu, ze pro akceleraci je dulezitym udajem vykon. Je to nesmysl. Dulezite pro akceleraci je zprevodovani motoru s danym maximalnim vykonem - cili tocivy moment na kolech.

Zkus toto😒br />https😐/www.motortrend.com/…-torque-in-cars/
What Is Torque?
In the simplest terms, torque represents how strong an engine is. It's the rotational force that translates into acceleration 😲 and, ultimately, speed.
😉 😉 😉

Cesky? Auto je tak silny, jakej ma kroutak (samozrejme na kolech, ne na motoru).

PS Tu statickou silu uz jsem od tebe vubec nepobral. Muzes mi v grafu prubehu kroutaku (moment na ose y otacky na ose x) vysvetlit, jak jsi myslel tu "statickou" silu?
😁
Radovan Pastucha
dlzka tvojich prispevkov neznamena ze nepises tie iste hluposti dokola. fyzikalna definicia pojmu krutiaci moment je: staticka sila posobiaca na paku,jednotka je Nm. tak som to myslel a tak to aj odjakziva je.ta tvoja posledna veta presne vyjadruje tvoje znalosti z elementarnej fyziky,ty graf krutaku.

tvoj vyrok😒br /> Jaky vliv tedy muze mit vykon na akceleraci z nuly?
Odpovim ti. NULOVY

definuje mieru tvojej hluposti,pisem to ako konstatovanie,nie osobny utok.
DonVito
Myslel jsem ze pochopis alespon, to, ze cim vetsi bude mit EV kroutak na kolech, tim rychleji sd rozjede z nuly.

Ale podle tebe je pro zrychleni urcujici vykon, ktery je ale u obou aut nulovy.

Nema to cenu.
Sni si svuj sen o vykonu.

Taky nic ve zlem. Zkus si procist me odkazy. Pak budes chytrejsi.
😉
Othello
Ale jistě, čím větší krouťák na kolech, tím rychleji bude auto akcelerovat. A nemusíme to vůbec směřovat jen na EV, tohle platí obecně pro všechny vozidla s poháněnými koly.

Ty nedokážeš pochopit, že stojící auto žádné zrychlení nemá. Takže opakuju, stojící auto je speciální případ kdy je výkon nulový ale nulové je i zrychlení.

Pokud se ale bavíme o nenulovém zrychlení, nemůže být nulový ani výkon.
Othello
Don Vito:

....Cesky? Auto je tak silny, jakej ma kroutak (samozrejme na kolech) .....??
To přece nemůžeš myslet vážně když se tu oháníš fyzikou.

Hnací sílu neurčuje krouťák na kolech, ale obvodová hnací síla kol která je podíle krouťáku a POLOMĚRU kola ! Můžeš mít dvě auta se stejným momentem na kolech, ale to s menšími koly bude akceletovat rychleji
F = Mk / r

Ale protože tahle hnací síla je zároveň poměrem výkonu a rychlosti auta
F = P / v

tak ani nepotřebuješ znát momenty, poloměry apod. Prostě s daným výkonem P a při rychlosti "v" získáš tažnou sílu F a ta udělí autu zrychlení a = F / m (na rovině)
Chápeš to ? Pro dynamiku je rozhodující výkon. Bez ohledu na momenty kdekoliv, na kolech, na motoru, bez ohledu na poloměry kol atd. .Jen výkon !

Samozřejmě nulová rychlost je speciální případ, ale ten nemusíme uvažovat protože stojící auto žádnou dynamiku nemá. Ostatně je známo, že nulou umí dělit jen Chuck Norris.
Ve chvíli kdy se pohne o libovolně malou vzdálenost, už se bavíme o výkonu.
DonVito
Dekuji mlho😒br />
"Hnací sílu neurčuje krouťák na kolech, ale obvodová hnací síla kol která je podíle krouťáku a POLOMĚRU kola!"

Jsem rad, ze jsi to napsal sam.
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Skoda ze s chybou.
Tu silu urcuje kroutak.
Radovan Pastucha
jedina chyba v tejto debate si ty DonVito.
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Othello
Ne hnací sílu neurčuje krouťák.

Hnací sílu určuje KROUŤÁK i POLOMĚR kola. Nemůžeš jeden z obou stejně důležitých parametrů jen tak vynechat.
DonVito
Snad prvni souhlas v cele diskuzi.
Nemel jsem v umyslu vynechavat polomery kol.
Porovnavejme auta se stejnymi koly.
:yes:
DonVito
Jeste musim zareagovat na toto😒br /> "Samozřejmě nulová rychlost je speciální případ, ale ten nemusíme uvažovat protože stojící auto žádnou dynamiku nemá."

To je dalsi fyzikalni perla.

A co rikas rychlosti 1km/h?
A 10km/h?

Me (ostatne kazde, krom velmi lehce zprevodovanych) auto ma pri rychlosti 10km/h i pri maximalni akceleraci velmi nizky vykon.
Vis proc? Protoze nastavim pohybem prave nohy plny tocivy moment (ne vykon 😁 ).
😉

Ja uz nevim, jak vam to mam vysvetlit.
Ja dokud se nedostanu otackami ke zlomu momentu, tak vykon s otackami jen linearne narusta.
Radovan Pastucha
DonVito,tvoj problem spociva v tom,ze sa vyjadrujes k veciam, ktorym nerozumies. Meles tu dokola o krutiacpm momente a netusis co to je. Ked ti napisem definiciu,cudujes sa co je to staticka sila posobiaca na paku. Pises jeden nezmysel za druhym a hlavne,nic nam tu nevysvetlujes,takze ziadne obavy :yes:
DonVito
Nepamatuji si z definice pojem "staticka" sila.

Doufam, ze uz jste to pochopili a prestanete se tu ztrapnovat.

Uz jsem to nakousnul.
Jaky parametr myslis, ze zadavas elektromobilu, kdyz slapes na akcelerator? Vykon? 😁 😁 😁

Zkus smysluplne odpovedet. 😉
Othello
Pokud u EV šlápneš na akcelerátor, nezadáváš žádný parametr. Zadáváš pouze pokyn ŘJ, aby zvýšila točivý moment motoru. Pokud se motor v té chvíli točí, zároveň se zvýší jeho výkon, podle vztahu
P = omega . Mk
omega je úhlová rychlost

Jestli motor ve okamžiku pokynu ŘJ stojí, zvýší se jeho Mk a pokud se pak pohne o libovolný zlomek úhlu, začne současně i produkovat výkon.

Má na tom být něco nepochopitelného ?
DonVito
:yes: :yes:
Othello
citace😒br /> .....A co rikas rychlosti 1km/h?
A 10km/h?....

neříkám jim nic. Co bych měl ?

citace😒br /> ....Me (ostatne kazde) auto ma pri rychlosti 10km/h i pri maximalni akceleracu minimalni vykon.
Vis proc? Protoze nastavim pohybem prave nohy plny tocivy moment.....

Co si představuješ pod pojmem "minimální výkon" ?
Každé auto má při libovolné akceleraci výkon daný vztahem
P = a . m . v
P je výkon, a je zrychlení, m je hmotnost a v je rychlost
Dosaď si tam klidně ten 1 km/h nebo 10 km/h, nebo cokoliv jiného. Hodnotu krouťáku tam vůbec nepotřebuješ
DonVito
Tohle jsi napsal sam v 17😁0😒br /> "Ale jistě, čím větší krouťák na kolech, tím rychleji bude auto akcelerovat. A nemusíme to vůbec směřovat jen na EV, tohle platí obecně pro všechny vozidla s poháněnými koly."

O to mne celou dobu slo.
ALELUJA
Othello
citace:
Tohle jsi napsal sam😒br /> "Ale jistě, čím větší krouťák na kolech, tím rychleji bude auto akcelerovat. A nemusíme to vůbec směřovat jen na EV, tohle platí obecně pro všechny vozidla s poháněnými koly."

O to mne celou dobu slo.....

Jestli to šlo jen o tohle, tak jsi myslím zůstal v půlce cesty. Já teda předpokládal že jsme už trochu dál.
DonVito
Ne, to je cely.

Nemel jsem dojem, ze tobe nebo Radovanovi je tohle jasne.
Kdyz jste porad psali o vykonu.

Nepodcenujte kroutak. 😁
Othello
Tak doufám že ji pochopil, že nám je toho jasného o dost víc. A fyzika nám opravdu problém nedělá, kór tahle primitivní.

Pokud si teda rozumíme, tak bych diskuzi ukončil 😄 :yes:
DonVito
No, vypada to, ze uz snad nebudete opakovat svou mantru o vykonu. 😄
Tak my jsme snad zajedno.
S Radovanem si nejsem jisty.
😁

Diky
Hezky vecer plny akceleraci
:yes:
Radovan Pastucha
autom hybe vykon motora.
mieru akceleracie auta urcuje vykon motora.
Othello
no mantra o výkonu .... za tím co jsem v téhle diskuzi napsal si plně stojím

a pro jistotu zopakuju závěr
P = a . m . v

a = P / (m . v)
Radovan Pastucha
autom hybe vykon motora. krutiaci moment je staticka sila posobiaca na paku. krutiaci moment ziadnu pracu nevykonava, v jeho vzorci nie je cas ani draha,iba sila a paka.. Pracu vykonava motor tym,ze sa vdaka krutiacemu momentu toci a tym vykonava pracu,cize produkuje vykon. Vykon,cize praca motora je to co hybe autom. Nechapes rozdiel nedzi silou a pracou. To nie je ziadna mantra,ale elementarny fakt. To je reakcia na DonVita
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Othello
lajk jsem mu dal já. Protože má pravdu.
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.