Poslední červnový pátek, Berlín: 14.30 – odhalení nového vozu Opel Corsa ecoFLEX, 15.00 – rozhovor s Bobem Lutzem, viceprezidentem General Motors, 15.15 – jízda vodíkovým prototypem… Co naděláte, někdo z nás se obětovat musí.
To ony PR kecy automobilek take ne. Pravda je, ze nove technologie se nevymysleji kvuli politickym stranam, ale aby se uspelo na trhu budoucnosti. Ze by automobilky byly nejradeji, kdyby vyrabely stale to same, 20x faceliftovane, vydavane PR oddelenim za revolucni zmeny, je zrejme.
Jako fanda aut mám technický pokrok rád, ale poslední dobou mi trochu leze krkem, jak se do jejich ekologičnosti všichni pořád navážejí. Automobilky musí reagovat, protože nabízet zelené modely je IN a přispívá to k image značky. Většina zákazníků si potom sice stejně koupí zcela nezelený diesel bez DPF, který po po podřazení v kopci vyrobí takové množství černé mlhy, že všechny jím předjetá auta houfně odbočují k nejbližší myčce. Jednu výhodu tohle "zelené zbrojení" má. Nové technologie blížící se k běžné použitelnosti. Až nám totiž jednoho krásného dne dojde ropa, budou se vodíková auta hodit. ;-) Jen doufám, že v tu dobu už budu v tom velkým nebeským autosaloně v nekonečných vlásenkách prohánět modelky v osmiválcové M3 a hádat se s kolegy, komu to žere víc a jak je krásný jezdit k benzínce, kde se neplatí >:D
Nicméně dokud si všichni budeme jenom takhle stěžovat a přitom se budeme bát nahlas říct to samé co řekl Bob Lutz, bude to čím dál tím horší. Teoreticky komunismus skončil, ale všichni ti zakomplexovaní levičáci se rozptýlili do nejrůznějších amnesty internationalů či greenupísů, aby otravovali život ostatním lidem. A na druhou stranu rozumnou ekologii - viz. negativní působení boomu v Číně a Indii ignorují, dílem ze zbabělosti (už vidím, jak by se greenpísáci přivazovali na vrata chemického podniku někde v Pekingu a hlavně, co by se s nimi dělo potom) a dílem taky proto, že nadnárodní korporace tady vydělávají víc, něž v západních zemích. Nicméně by mě zajímalo, je-li údaj o O,4% CO2 pravdivý. Je-li tomu tak, tak pánbůh s námi (motoristy...)
Keby som si mohol v cene bezneho auta kupit velkostou a vybavou zodpovedajuci elektromobil, ktory zvladne 140 km/h, na stovku zrychli za 15 sekund a ma dojazd povedzme 500 km, za 1/2 hodiny sa da dobit na dalsich 150 km a za noc na plnu kapacitu, tak nevaham ani okamih...Myslim, ze to nie je nerealne, co sa tyka parametrov, chyba je v tom, ze vyvoj v tejto oblasti spal a doteraz viac-menej spi...
No, elektromobil s akceleraciou 15 s? Taky hadam ani nie je... >:D Elektromotory zvladaju akceleraciu ovela lepsie ako spalovacie motory, tie najpriemernejsie elektoromobily dnes maju zrychlenie 0-100 pod 5,5 s.
Souhlas, staci se podivat, jaky stredni vykon jede ve spalovacich motorech a jaky bezi v elektrarnach, teplarnach a podobne. A kde jinde se CO2 produkuje? Auta spaluji opravdu hodne energie, vzdyt 1MW jsou radove 4 jedouci kamiony na dalnici.
Mam tabulku o produkcii CO2 vo vyspelych krajinach. 20% je doprava (vsetky druhy), 8% polnohospodarstvo, 36% energetika, etc.
Konkretne o automobiloch nehovori nic...
Bob Lutz (nebo novinari, kteri ho interpretuji) velmi fikane rekl ze osobni auta produkuji 0.4% CO2, jenomze uz nerekl z ceho 0.4%. Je to podil na rocni produkci CO2 odevsech emitentu? No to by bylo jiste zoufale malo protoze jsou to radove desitky procent. Nebo je to rocni narust podilu CO2 v atmosfere? To by ovsem bylo zase zoufale velke cislo. Zkratka ten pan uvedl nejake cislo, ktere zni jako hodne male, aby podporil svoji argumentaci, ale vlastne nikdo nevi o cem mluvil.
Souhlas, staci se podivat, jaky stredni vykon jede ve spalovacich motorech a jaky bezi v elektrarnach, teplarnach a podobne. A kde jinde se CO2 produkuje? Auta spaluji opravdu hodne energie, vzdyt 1MW jsou radove 4 jedouci kamiony na dalnici.
Kdejakej zelenej mozek s úspornou baterkou v ruksaku se tváří jako spasitel světa. Jasně... ideální životní postoj je si na ochraně životního prostředí založit dokonalou životní živnost. Ostatně, známe to přece všichni - zavěšeni na dokonale syntetických lanech, obuti do posledního koženého výkřiku módy od Adidas, dredy barvené krví nenarozených kvíčal, umlácených plastovou tyčí od luxu, zaklínají velkými písmeny, vyvedenými v barvě sloních výkalů na břichu světa vše, co jen trochu svítí dýchá či bzdí... nejlepší přece by bylo ticho... tma... a u malého táboráčku někde na lesní mítině si péci dva biobuřty na klacíku z olše... Naštěstí jsou tu i ti, kteří za světlo světa nesou dobrovolně odpovědnost... Všichni ti dospělí rozumní lidé... všichni ... normální. Tak se nenech vystrašit jedním koktavým vodníkem, který ti sděluje pravdu světa očima podlitýma petrolejem... neboť... Na topole podle skal... Jestli se něčeho dožít nechci, pak je to výstřelu z Aurory... tentokrát se zeleným kýlem. P.S. Dokonalej článek :yes:
U plastové tyče od luxu jsem slítnul ze židle, budeš mi platit doktora! >:D:yes::yes::yes: Nejdojemnější jsou káravé hlasy Al Gora, který má větší spotřebu elektřiny než půlka Prahy a Madonny přesouvající se zásadně v koloně Range Roverů. Jen ať dál lítají tryskáčema kolem celé planety z jednoho "koncertu za záchranu" na druhý. >:D
Miliarda dolaru a prace tisice lidi byla vynalozena na vyvoj novych technologii. V prvni pulce clanku je ten pan vychvali jak jsou fantasticke a ve druhe polovine rekne neco jako - jen tak mezi nami je to vsechno na houby. Jenom plnime politickou objednavku, ale vy to nekupujte. Takovy chlap musi byt pro firmu opravdu nadelenim.
General Motors byl do minulého roku největším výrobcem osobních a užitkových automobilů na světě. ....Světovou automobilovou "jedničkou" byl GM už od roku 1931.....General Motors neustále pracuje na konceptech automobilů budoucnost a vše nasvědčuje, že se na post jedničky opět vrátí...Dělá vše pro to, aby dokázal zájemcům nabídnout dostupný a spolehlivý automobil poháněný palivovými články ještě do konce tohoto desetilet.... Pro připomenutí Chevrole Sequel, technologicky jeden z nejpokrokovější automobilů světa, který elektrickou energii vyrábí právě ve vodíkových palivových článcích a dokáže ujet až 480 km na jedno naplnění vodíkové nádrže.... Rekordní jízda tohoto malého zázraku probíhala na běžných silnicích....