Novinky
Zpět na článek
Čínu neodradí od exportu do Evropy ani vysoká cla. Ochrání je vysoká marže
46 komentářů
Miorolo
Jaká je pravda se nikdy nedozvíme. Nicméně, podívejme se na podmínky jaké nastolil Medvídek Pú v Číně pro dovoz a výrobu zahraničních výrobců. Proč by Evropa neměla následovat USA a nezvednout cla taky na 100%? Jooo, Čína zavede protiopatření a vše zdraží... bla bla bla
traveldrive
Nech tu Číňania predávajú svoje autá. Ale len tie, ktoré tu vyrobia. V spoločných podnikoch, s podielom hostiteľskej krajiny 51%.. Z materiálu nakúpeného v EU. :D
Hendly
Dokonce to delaji ta chytre, ze nejen, ze se to deje v celém svete, ale aby na to nikdo nepřišel, nejvice to delaji v samotne Cine. Lisaci mazání😀
Hendly
OK, proc se pak teda bavime o nějakém clu?
Kdy ze se presne změnilo tvrzeni: “elektronika nikdo nechce a uz vubec ne cinska” na “ Čínská auta jsou nebezpečí a je nutná na ne dat cla”?
Kdy ze se presne změnilo tvrzeni: “elektronika nikdo nechce a uz vubec ne cinska” na “ Čínská auta jsou nebezpečí a je nutná na ne dat cla”?
Hendly
Skoda, ze uz i tak kratky prispevek ma v sobe mnoho logických rozporu.
Zrušením zakazu spalovaku skončí evropsky automotiv a bude prevalcovan EV z USA, Ciny a zbytku sveta.
Zrušením zakazu spalovaku skončí evropsky automotiv a bude prevalcovan EV z USA, Ciny a zbytku sveta.
Hendly
Zakaz spalovaku je plánován na 2035. Za 11 let.
Jedine co maji spalovaky za restrikce je limit CO2 Neni nijak přísný. EURO7 pro spalovaky nic nemeni a bezpecnostni pozadavky plati i pro EV
Jedine co maji spalovaky za restrikce je limit CO2 Neni nijak přísný. EURO7 pro spalovaky nic nemeni a bezpecnostni pozadavky plati i pro EV
KANKUNEN
Lidé si kupují MG, protože mají pocit lepší značky než Dacia. Jinak Čína je už teď drahá.
Mikesus
A kolik staly dohromady všechna ta čínská auta? Rekl bych min, než těch 253 tesel. A kolik se těch Číňanů prodalo v cenovce Tesly? Tipuji tak 2, a to je možná moc.
PowerHouse
Za čínské ceny umí auta vyrobit i další Asiati a také Tesla.
Za kolik asi bude vozit Tesla ta auta z Mexika, kde bude mít továrnu na 5 000 000 aut.
Nedej bože, aby Tesla vozila auta z Indie.
Za kolik asi bude vozit Tesla ta auta z Mexika, kde bude mít továrnu na 5 000 000 aut.
Nedej bože, aby Tesla vozila auta z Indie.
rohYpnol
Ne. Retardovaní jsou proto, že ty jejich myšlenky a politické ideologie nefungují.
Hendly
“ Co udělala Čína? Zajistila si zdroje svojí zahraniční politikou. Naučila se vyrábět baterie.”
“ Časem by se zvládla výroba EV, možná by se našla jiná cesta třeba vodík..”
To pises v jednom krátkém prispevku.
Vodik pro osobni dopravu umřel.
“Casem” se opravdu Nokia dobre chytré telefony nenaucila delat, dokonce ani Kodak “casem” nezačal delat digital…
“ Časem by se zvládla výroba EV, možná by se našla jiná cesta třeba vodík..”
To pises v jednom krátkém prispevku.
Vodik pro osobni dopravu umřel.
“Casem” se opravdu Nokia dobre chytré telefony nenaucila delat, dokonce ani Kodak “casem” nezačal delat digital…
Nebo Nebo
Ať si s nima Evropa zahrává... Oni nám taky dají cla na mobilní telefony a pak tu všichni budeme brečet, že si to nemůžeme dovolit, zdraží baterie do EV kvůli jejich clům...
Hezky ta Zelená Unie
Každopádně nezmeskejte volby.
Hezky ta Zelená Unie
Každopádně nezmeskejte volby.
rohYpnol
Proč ty hujere??? No protože EU zakazuje spalováky!!!!!!!!!! Prootže na ICE stanovuje nesmyslné daně, poplatky, sankce, restrikce!!!!
Pavel Konvalina
Ono je to trochu jinak. Když to zobecníme a rozšíříme. Za prvé: čínské elektrické automobily jsou dnes někde úplně jinde než před 2 roky a budou jinde za rok, dva. Příklad, dnes již se tam prodávají EV s dojezdem 1000 km a doba nabití z 20na 80% je pouhých 15 minut. Dnes se již testují EV z dojezdem 1500-2000 km a stejnou dobou nabití. Za druhé: na konstrukci čínských EV aut se podílí nejen čínští konstruktéři, ale ti nejlepší z Evropy a světa, které pro ně pracují. Příklad Wolfgang Egger. Za třetí: všechny evropské automobilky nějakým způsobem spolupracují a to velmi mohutně s čínskými automobilkami.. Díky této spolupráci tam prodávají své auta. Dnes se situace otočila. Evropské automobilky spolupracují proto, že potřebují čínské nové technologie.. Za čtvrté dnes všechny velké čínské automobilky produkují nové provedení hybridů. Nejnovější se zahájením výroby v II.pol.2024 budou mít dojezd 2000 km a spotřebu 2,9 l na 100 km co je zajímavé cena bude začínat na našich 450 000 Kč. Ten bude taky patřit ke clům? Za páté: Čína se vrhá ne na Evropu, nebo USA, ale na ostatní svět tam kde chce vyřadit svými nejen EV auty, ale především hybridními auty automobilky z USA, Japonska a Evropy. To se jim nadmíru daří. To jakmile se uzavře výroba v těchto dosud automobilových velikánech do své vlastní bubliny tak to je jejich konec. Čína to ví. Nyní to podstatné. CLO jako něco co nemá s tržním hospodářství vůbec nic společného tomu napomáhá a to je začátek konce evropských automobilek.
Freddka
Treba to MG (SAIC, tam patri napr take dodavky Maxus ktere zacinam po evrope vidat) to zvlada dobre, no a Volvo a Smart (Geely) ma v evrope uplne normalni kompletni sit.
Oba z nich sem klidne muzou zacit vozit dalsi ze svych ja nevim 10 nebo 15 dalsich znacek, co kazdy z nich ma.
Nejaka predstava, ze nebudou dily, nepujde to opravit, nemaji zarizene dodavatelske retezce a zastoupeni a servisni sit nebo ze nebudou uznavat reklamace atd. je hodne mimo. Tohle prave umi cinani velmi dobre (mozna nejlip na svete) a jak zminuju nahore, mnozi z nich to maji podchycene uz ted.
Oba z nich sem klidne muzou zacit vozit dalsi ze svych ja nevim 10 nebo 15 dalsich znacek, co kazdy z nich ma.
Nejaka predstava, ze nebudou dily, nepujde to opravit, nemaji zarizene dodavatelske retezce a zastoupeni a servisni sit nebo ze nebudou uznavat reklamace atd. je hodne mimo. Tohle prave umi cinani velmi dobre (mozna nejlip na svete) a jak zminuju nahore, mnozi z nich to maji podchycene uz ted.
Lubo
Padne to na (ne)servise čínskych značiek. Bez toho to nepôjde.
Vybudovanie servisnej siete + náklady na marketing = marže dole. K tomu nasýtenie trhu EV (dopyt sj ponuka).
Ázia má výhodu voči Európe, že chápe význam času. Ale tu ťahajú za kratší koniec.
Prečo EU nezrkladlí podmienky EU výrobcov v Číne (colné aj necolné) - v chápaní ťahám za kratší koniec ja.
Vybudovanie servisnej siete + náklady na marketing = marže dole. K tomu nasýtenie trhu EV (dopyt sj ponuka).
Ázia má výhodu voči Európe, že chápe význam času. Ale tu ťahajú za kratší koniec.
Prečo EU nezrkladlí podmienky EU výrobcov v Číne (colné aj necolné) - v chápaní ťahám za kratší koniec ja.
Barrichello
To měl smůlu no, tady sou dodneska lidi co neznaj auta co se tu ofiko prodávaj, stejně jako se tu ofiko prodávalo Rover/MG :-)
Kdo si nepamatuje jak tu jezdily 25ky, 75ky atd a říká si automobilový fanda by si měl dát facku nebo zajít k doktorovi na vyšetření sklerozy :-)
Ty auta dodnes potkvám, nedalko ode mě stojí 25ka i ZT a 75ku občas taky potkám
Kdo si nepamatuje jak tu jezdily 25ky, 75ky atd a říká si automobilový fanda by si měl dát facku nebo zajít k doktorovi na vyšetření sklerozy :-)
Ty auta dodnes potkvám, nedalko ode mě stojí 25ka i ZT a 75ku občas taky potkám
Stejsn
nějak bude. Ono je možné, že prostě dojde k nějakému dalšímu globálnímu průšvihu (eurovolby, čínská realitní recese, epidemie, asteroid, whatever) a za rok bude zase všechno jinak. ;-)
ericn
Hlavně kdo by to kupoval, prodeje letí dolu a 9600ks TMY už taky není žádná hitparáda ;-)
Tj fabrika v Mexiku na 5mio aut je jen vlhký sen…
Tj fabrika v Mexiku na 5mio aut je jen vlhký sen…
Barrichello
Opět lži, co flotilové emise na celý koncern? Nic?
Fakt si ted můžu koupit např nějakou zaniklou značku ala Oldsmobile (kdyby jí GM prodalo) a začít ročně vyrábět 4 miliony auto pouze s V8? A bude mi stačit že plní Euro 7 či adektvátní US normu?
Asi ne vid, napálí mi pokuty za překročení foltilových emisí na značku a bud si budu muset koupet od někoho povlenky (Tesla) nebo to připálit zakzníkům a místo toho abych jim prodal auto za 1 215 000 jim ho prodám za 1 375 000
:-):-):-):-)
Fakt si ted můžu koupit např nějakou zaniklou značku ala Oldsmobile (kdyby jí GM prodalo) a začít ročně vyrábět 4 miliony auto pouze s V8? A bude mi stačit že plní Euro 7 či adektvátní US normu?
Asi ne vid, napálí mi pokuty za překročení foltilových emisí na značku a bud si budu muset koupet od někoho povlenky (Tesla) nebo to připálit zakzníkům a místo toho abych jim prodal auto za 1 215 000 jim ho prodám za 1 375 000
:-):-):-):-)
Barrichello
čína není schopna konkurence v oblasti prémiových spalovacích aut a lidí stále chtějí benzín a diesel v této oblasti aut, tj žádné převálcování by se nekonalo
Barrichello
ještě MG nezaniklo v roce 1975, ale vyrábělo v británii až do roku 2005 a hned v témže roce to činani koupili :-)
Poslední MG ZT měly dokonce V8 z Mustangu :-)
Poslední MG ZT měly dokonce V8 z Mustangu :-)
Barrichello
To je sice možné, ale na druhou stranu je jasně vidět, oč mají lidé zájem a je vidět že čínani frčí už víc jak Tesla.
neboj, bude už to jen a jen horší :-):-):-):-)
neboj, bude už to jen a jen horší :-):-):-):-)
rohYpnol
Ano. Ale tobě vůbec opět nedochází, že bod 1 je Čína a bod 2 je EU!!!
Ad H2 - jenže oné nejí jen osobní individuální doprava že...
Jak říkám, rozpor jsi jen ty 8-s :no:
Ad H2 - jenže oné nejí jen osobní individuální doprava že...
Jak říkám, rozpor jsi jen ty 8-s :no:
Stejsn
Ano, tady číňani vsadili na koupi zavedené evropské značky a to přesto, že jí v podstatě už nikdo nezná. A vyšlo to, což je až s podivem. Zajímalo by mě, kdyby to zkusili s jinou z kdysi slavných, ale dneska zaniklých značek - Sunbeam, Hillman, Singer - jestli by to vyšlo taky. Např. pokus s Borgwardem nevyšel.
wakantanka
Už teraz aj Európska komisia obviňuje Čínu, že tie autá predáva do Európy so stratou a aj tak nie sú najlacnejšie a ľudia sa za nimi netrhajú. Či si niekto myslí že dovozcovia a distribútori budú robiť zadarmo?
Barrichello
MG - 420
DongFeng - 6
Joyear - 4
SWM - 3
Voyah - 2
Baic - 1
436 ks, co by za to dala Teslička
DongFeng - 6
Joyear - 4
SWM - 3
Voyah - 2
Baic - 1
436 ks, co by za to dala Teslička
traveldrive
Recipročné opatrenia k tým, čo má voči európskym výrobcom zavedené Čína.
traveldrive
No, kto predáva napr. značku MG, ak zabezpečuje aj náhradné diely a servis. Alebo nie?
Freddka
Jako prece je jasny, ze clo funguje, kdyz je dostatecne vysoke.
V tom pripade ale zalzi 1. jak musi byt vysoke a 2. jaka bude cinska odpoved. Nemusi byt proporcni, muze klidne byt mnohem tvrdsi - jako varovani.
Nejlepsi by bylo najit nejakou zlatou stredni cestu - klidne at jsou na evropskem trhu, ale musi to byt ferovy boj, ne ze jim vlada da na 30% nakladu, to nikdo tolerovat nebude.
V tom pripade ale zalzi 1. jak musi byt vysoke a 2. jaka bude cinska odpoved. Nemusi byt proporcni, muze klidne byt mnohem tvrdsi - jako varovani.
Nejlepsi by bylo najit nejakou zlatou stredni cestu - klidne at jsou na evropskem trhu, ale musi to byt ferovy boj, ne ze jim vlada da na 30% nakladu, to nikdo tolerovat nebude.
pradeda777
Chybí ti tam, že Čína si také zaplatila ekoteroristická hnutí, která chytře ovlivnila EU politiky k podpoře elektromobility i za cenu zničení evropského auto průmyslu.... :-[]
rohYpnol
Možná začne z Indie vozit i Škoda, aby byla konkurenceschopná... :-[] Kushaq na český trh :-[] :yes:
Evropská ideologie EV mobility je cesta zcela chybná už od počátku.
Co udělala Čína? Zajistila si zdroje svojí zahraniční politikou. Naučila se vyrábět baterie. Koupila si know-how evropských automobilek jak vyrábět auta. Naučila evropské automobilky na svůj dodavatelský řetězec.
Co udělala Evropa? Automobilky se slepě hnaly za ziskem. Politici se hlava nehlava hnali vstříc zeleným zítřkům zelenou ideologií. EK podlehla laciné populistické zelené ideologii, kdy všichni chceme zachraňovat pandy, ale nikdo už není ochotný říct, kde na to vezme, kdo to zaplatí a jak to reálně dokáže.
Řešení je zcela jednoduché. Žádné sankce, žádné dotace. Žádný zákaz spalováků, žáné nesmyslné Euro7. Trh by poptával auta se spalovacími motory, kdo by chtěl, koupil by si EV, nejspíš by se prosadily hybridy. Časem by se zvládla výroba EV, možná by se našla jiná cesta třeba vodík... Trh by si sám řekl a rozhodl. Poptávka po EV by ale určitě šla rapidně dolů a Číně by se prostě nevyplatilo investovat do prodeje v EU.
Ale pokud tohle zelení eurohujeři nepochopí ani minutu po dvanácté... Tak jak se říká, bůh ochraňuj Evropské automobilky, aby z nich vůbec něco zbylo :-!