Profi
Tatra těží právě ze své unikátnosti a jde cestou výroby specifických aut přím ona klíč, kde si může dovolit vyšší cenu. A rozhodně nemá ambice (a ani možnosti) konkurovat počtem vyrobených kusů třeba Scanii nebo Manu (ti vyrábí téměř o dva řády více vozidel.
Dnešní automaty dokáží řadit efektivněji než 95% řidičů. A potvrzuje se to třeba na Dakaru kdy kompletní špička kategorie kamionů používá automaty již řadu let (včetně Kamazu).
Pro Tatrováky musí být největší výzvou to, aby správně odhadli, jak moc budou schopni i přes zjevné výhody své koncepce podvozku prosadit ji na trhu, a to při její vyšší nákladovosti. A kdy a jak budou nuceni doplnit svůj výrobní program o "klasické" rámové řešení s tuhými nápravami, aby dosáhli na deklarované cíle v prodejích. Jasně, klasický podvozek dodávají všichni ostatní a mají na to zkušené konstruktéry (o které Tatra v minulosti přišla), ale stále ještě se obávám, že zrovna tatrovka bez (dostatečného) růstu nebude generovat dost na udržení se na trhu. Chtělo by to více pronikat do armád NATO, (i když military dodávky mají dlouhodobou obrátkovost), aby se tatrovácká podvozková koncepce zachovala pro budoucnost. Těžký, přetěžký úkol mají ti tatrováci... Nový Phoenix vypadá vážně dobře, gratuluji!
Škoda že dnešní doby se nedožil i LIAZ, spolu s Tatrou by to byly super náklaďáky z našeho státu
Nebo: Tatra má našlápnuto k mimořádným výsledkům. Vysokou poptávku ani nestíhá odbavovat - Zdroj E15, pravda již v roce 2022
Nebo: TATRA TRUCKS byla v roce 2020 navzdory pandemii výrazně zisková Třetího nejlepšího výsledku pod současnými majiteli dosáhla v roce 2020 TATRA TRUCKS. Tradiční automobilka vykázala provozní zisk EBITDA ve výši 509 milionů korun při obratu více než pět a půl miliardy korun. - zdroj: Tatra.cz, již v roce 2020...
Jedná se patrně o dlouhodobý trend plácání se...
Někdy je třeba neposlouchat a ignorovat štěky kdejakých ratlíků... 😉