Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Nová Tatra Phoenix oficiálně: Osvědčená technika a nejmodernější kabina

10 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
a furt se v tom Tatra plácá. Snad už to vyjde.
msifa
V čem se konkrétně Tatra plácá?
Avatar - Atomas
Atomas
No docela dost: Za loňský rok kopřivnická společnost Tatra Trucks, kterou vlastní akcionáři z Czechoslovak Group a Promet Group, vyrobila a prodala 1451 vozidel, naplnila své plány a dostála svým závazkům k partnerům i zákazníkům. V roce 2023 Tatra vyrobila a zákazníkům dodala 1451 automobilů, což je o více než 100 kusů více ve srovnání s rokem předcházejícím. Především v loňském čtvrtém kvartálu objem výroby výrazně akceleroval a v tomto trendu automobilka pokračuje i v letošním roce - Zdroj Tatra.cz.
Nebo: Tatra má našlápnuto k mimořádným výsledkům. Vysokou poptávku ani nestíhá odbavovat - Zdroj E15, pravda již v roce 2022
Nebo: TATRA TRUCKS byla v roce 2020 navzdory pandemii výrazně zisková Třetího nejlepšího výsledku pod současnými majiteli dosáhla v roce 2020 TATRA TRUCKS. Tradiční automobilka vykázala provozní zisk EBITDA ve výši 509 milionů korun při obratu více než pět a půl miliardy korun. - zdroj: Tatra.cz, již v roce 2020...
Jedná se patrně o dlouhodobý trend plácání se...

Někdy je třeba neposlouchat a ignorovat štěky kdejakých ratlíků... 😉
msifa
Právě proto se ptám - protože KANKUNEN naznačuje, že má Tatra nějaké problémy.
Nebo Nebo
Ach jo... Kam ta doba spěje. Prostě do takových nákladních vozů patří manuál, i do tahačů
msifa
Dnešní automaty dokáží řadit efektivněji než 95% řidičů. A potvrzuje se to třeba na Dakaru kdy kompletní špička kategorie kamionů používá automaty již řadu let (včetně Kamazu).
Petrhradec
Škoda že dnešní doby se nedožil i LIAZ, spolu s Tatrou by to byly super náklaďáky z našeho státu
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
Pro Tatrováky musí být největší výzvou to, aby správně odhadli, jak moc budou schopni i přes zjevné výhody své koncepce podvozku prosadit ji na trhu, a to při její vyšší nákladovosti. A kdy a jak budou nuceni doplnit svůj výrobní program o "klasické" rámové řešení s tuhými nápravami, aby dosáhli na deklarované cíle v prodejích. Jasně, klasický podvozek dodávají všichni ostatní a mají na to zkušené konstruktéry (o které Tatra v minulosti přišla), ale stále ještě se obávám, že zrovna tatrovka bez (dostatečného) růstu nebude generovat dost na udržení se na trhu. Chtělo by to více pronikat do armád NATO, (i když military dodávky mají dlouhodobou obrátkovost), aby se tatrovácká podvozková koncepce zachovala pro budoucnost. Těžký, přetěžký úkol mají ti tatrováci... Nový Phoenix vypadá vážně dobře, gratuluji!
Avatar - Dinar
Dinar
Máš dobrej nick na komentář o Tatře. 😄
msifa
Tatra těží právě ze své unikátnosti a jde cestou výroby specifických aut přím ona klíč, kde si může dovolit vyšší cenu. A rozhodně nemá ambice (a ani možnosti) konkurovat počtem vyrobených kusů třeba Scanii nebo Manu (ti vyrábí téměř o dva řády více vozidel.