Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nejlevnější Škoda Superb liftback bez jediného příplatku není žádná chudobka

96 komentářů

Avatar - radolaco
radolaco
Najvacsi fail je ta kaplička a to v kazdej vybave. To ako sa na poslednu chvilu rozhodli ze tam bude displey inak umiestneny a uz nemenili stare plany na palubovku ci ako tomu mam chapat? Sak to si ani Dacia nedovoli.
Germanec
No v reali, kdyz v tom sedis tak ti daleko vic vadi ta kostra v pristrojove desce zejmena pred spojuezdcem. To fakt nevim koho napadlo takovyhnus. Budiky z celniho pohledu nevypadaji tak zle jako ze sikmeho na fotkach.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Souhlas. Plus mizerné boční vedení sedaček.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nesouhlasím. Sedadla (ergo) jsou skvělá. A to o Škodě neříkám často. Ale ono je to tím, že sedadla jsou Passat 😒]
Avatar - Mokrous
Mokrous
Mám Passat a boční vedení je super. V Supu jsem seděl v top verzi L&K černá kůže, fajn na omak, fajn masáž, ale bočnice příliš daleko od sebe a nedržely pořádně tělo. Jsou zaměřené na pohodlí a silnější postavy. Opora ramen se ale zase zlepšila. Je to něco za něco.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Dejme tomu, že jsem asi silnější postavy 😉
Avatar - Mokrous
Mokrous
😁 Nemohu posoudit.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ale měl jsem zato, že sedadla v novém Passatu a Superbu jsou zcela identická...
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já mám ještě předchozí B8FL a tam je silnější boční vedení.
V novým jsem zatím seděl jen v R-Line a tam sedačky drží parádně.
Klasika vypadá podle fotek stejně jako u Škodovky a tak jsem zvědavej, až si to vyzkouším, jestli budu mít stejný pocity.

Abych si nakonec nenechal současný auto až do rozpadnutí. Z těch novejch si nedokážu vybrat vůbec nic.
Dřív jsem se těšil jako malej Jarda na každou novinku a poslední roky je mi ze všech novinek, nejen u aut jen blivno.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nový Superb-Passat má ještě jednu komickou věc. Je to drobnost, ale nechhápu 😁 A tou je chybějící krytka zámku dveří řidiče!!! Prostě tam zeje zámek a vypadá to, jako kdyby ti někdo sebral krytku, pod kterou ta vložka zámku byla schovaná (jen pro nouzové odemčení). Jenže... Ta krytka prostě NENÍ!!! 😒] 😒]

Jinak ale musím říct, že se mi nový Superb až na některé detaily a drobmosti zamlouvá a neměl bych s ním problém. Naopak nový Kodiaq za mě dopadl mnohem hůř. Sedadla nejsou moc pohodlná, vysoké sezení, nízká palubka... prostě úplně divný pocit ze základní ergonomie. Hodně mě to zaskočilo.

V Superbu jsem se v zásadě "cítil" velmi příjemně, a velký kus v tom sehrávají právě sedadla.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jo, no, ta dirka na klíč je taky docela trapná. Kdo to kdy použil?
Avatar - Atomas
Atomas
Souhlas. Ještě bych přidal hrozný plastový pocit z multifunkčních ovladačů klima... Když jsem za ně vzal, měl jsem pocit ovládání jako desetiletého vysavače nebo věží Aiwa z devadesátek... Přitom pokud by to bylo z hliníku, nebo slitiny, byl by to super pocit za pár korun...
Avatar - Mokrous
Mokrous
Měl jsem stejný pocit. Je to jak hračka z Alie😜ressu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Mě ta struktura a plast nevadí seteticky, ale z praktického pohledu je to prostě prasečina. Nevím, jak na tom kdo dokáže udržet čistotu (prach...).
Avatar - Mokrous
Mokrous
Proto mám radši svůj dotykový panel klimy, který funguje 100% vždycky a spolehlivě a jeho údržba je geniálně snadná. Jeden tah hadrem.
stopel
Aby si sa z toho ne***, dávaj pozor dobre?
traveldrive
Čo je to za dementnú reakciu? Však má 100% pravdu.
stopel
Ty si ďalší magor co si kupuje auta podľa kapličky ? Daj sa liecit
Avatar - Mikesus
Mikesus
No já bych si třeba nevybral auto, kde mi kaplička nevyhovuje, nebo vadí. Koukam na to při každé jízdě a trápit se s tim každý den, to fakt ne. To uz je lepší, když to auto je hnusne zvenku, nemusím si ho prohlížet kdyz k němu jdu a po usednuti to nevidím.
stopel
Nevyhovuje a nepáči sa mi dizajn sú dve veci. Už zo seba nerobte debilov kvôli jednému krytu z plastu
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ty pracuješ ve skupině, co to navrhovala? A nebo tvůj přítel? 😁
stopel
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mokrous
Mokrous
A povedzte mi vojín Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom "buzetant"?

A jinak doporučuju procházky v lese.
stopel
Je úplne smiešne ako sa nasilu snažíš superba zhodiť za každú cenu a pritom jazdis na passeratti 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
stopel
Na základe tvojich ubohych názorov je práveže vidno tvoj komplex, tak si to kludne ventiluj ďalej ale si fakt na smiech.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
stopel
S tým ***om si začal sam tak teraz sa nevykrucaj. Ale keď toto je pre teba podstatne tak budis
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jakmile máš jiný názor než on, jsi hned vulgarne pocastovan. Jeho typické bohužel. A takovej zoufalec tu je pořád a redakce s tím nic nedělá. Jen mu maže příspěvky jeden za druhým než aby ho trvale blokli, kdyz není schopen psát normálně.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Pokud si dobře pamatuju, tak základ superb 3 s motorem 1.4 byl okolo 500tis před 10lety.
Krásná to cena.
Nebo Nebo
Protože vw group jsou hloupý
Měli ty motory ponechat a ne zrušit a nahradit nesmyslnými elektromotory.
Navíc měli dát manuál, který by snížil cenu taky o cca 30000Kč. A nesměli by vyrábět enyaqi, které se dotují např. Ze Superbu
Takže 1.4+manuál=780.000Cca. i ten Mild hybrid ten základ prodražuje
Freddka
Tak jednoduchy to neni. Najednou vyrabis dve prevodovky misto jedny, dva stredove tunely misto jednoho a s tim spolecne hromadu dalsich veci. A musis to resit na lince, musis to resit na skladech, a to jen proto, aby si to koupili 1-2 z deseti. Takze asi tak.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Není to tak jednoduché. Protože ty 2 převodovky vyrábíš stejně tak jak tak, jen je otázkou do čeho je montuješ. A ještě jinak - vyrábíš stejně jen jednu převodovku (a možná ani tu ne), prootže automat ti dodáva just in time ZF, getrag, ... 😉
Avatar - Mokrous
Mokrous
ZF dělá DSG? 😲
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nemyslel jsem VAG, bylo to obecně.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Už jsem se lekl.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, ty jsi to směřoval v zásadě na VAG, takže moje reakce byla trochu zcestná.
Cla Specialized
Průměrná mzda 2014 - 25 546 Kč
Průměrná mzda 2024 - 43 941 Kč (1,72 násobek)

https😐/www.autocentrum.cz/…superb-cenik.pdf 1. 12. 2024
Cena 1,4 TSI/92 kW Active - 552 900 Kč Ambition - 637 900

https😐/www.skoda-auto.cz/…5f9-dda9a2ea91b3
Cena 1,5 TSI/110 kW Selection - 935 000 Kč (1,69 násobek Active, 1,47 násobek Ambition)

Takže i proti Active, což byla tehdy daleko chudší výbava, jsme na tom reálně lépe 😄 .
Cla Specialized
1. 12. 2014 stál Active 1,4 TSI/92 kW - 552 900 Kč
Dnes stojí Selection (vyšší výbava) 1,5 TSI/110 kW - 935 000 Kč

Průměrná mzda oproti roku 2014 je na 1,7 násobku 25 546 Kč vs. 43 941 Kč

Takže reálně je auto reálně levnější s větší výbavou.

To jsou čísla/fakta.
Klouzan
2015 stála nejlevnější S3 1,4 manuál 615tis a bylo to podstatně větší holátko. S automatem už 679tis a s aspoň trochu výbavou odpovídající malinko té dnešní 760tis. Takže to není tak horký.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Ok,tak to bylo o 100k víc. Už si to přesně nepamatuju.
Urcite neměl takovou výbavu jako dnesni základ, ale svezení v kočáru to bylo.
Freddka
No a kdyz vezmes 760 tisic a kzdy rok to o 3 procenta zdrazis po dobu deviti let (inflace), je z toho necekanych … chvilka napeti … 991 tisic :-!
XTad
Inflace, inflace... To ze za devet let doslo k velke inflaci ale neni dobre. Proste se skoro vsechno zdrazilo. Muzeme tomu rikat jakkoli, ale melo by to vest k nespokojenosti.
Freddka
Ne, to je normalni vec, s tim nic nenadelas.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ty bys raději deflaci?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak moment, jaká inflace? Podle skvělého premiéra stojí přece máslo 41 Kč dnes, zatímco za zlého Babiše stálo máslo 42 Kč!!!

A teď reálně - používat argument inflace bez souvislostí je naprostá demagogie. Inflace se primárrně týká spotřebitelských cen, a nevím otom, že by v běžném spotřebním koši byl nákup osobního vozu :-! :-! :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Inflaci ale neurcuje jeden produkt. To bys mohl vědět ale.
To je zase jak od Burešovo koblihy.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jak se do inflace započítává nový vůz? Děkuji předem za konkrétní popis!
Prasivak P
Svata prostoto, takto to vyzera ked si niekto pozna jednu poucku o spotrebnom kosi, ale absolutne nicomu nerozumie. Auta zdrazeli spolu s ostatnymi vecami skrz inflaciu, co je aj logicke ze zdrazia ked ti zdrazia komplet vsetky vstupy do vyroby. Ze ty si myslis, ze vodny mlyn pohana prud rieky?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Vůbec nechápeš souvislosti, ve kterých jsem reagoval. :no:

Fiala přeci vysvěltuje, že máslo stálo za Babiše 42, dnes stojí 41 a co bysme chtěli... Potraviny zlevňují a to díky svělé vládě 5demolice...

To NEJSOU MOJE SLOVA ani moje MYŠLENKY!!!
Prasivak P
To som zrovna neriesil, nakolko nepoznam vase politicke realie takto do detailov. Reagoval som na auto vs spotrebny kos.
Freddka
Ja ti nebudu delat ekonomii 101, ovsem staci wikipedie zejo😒br />
“Inflace je většinou ekonomů definována jako nárůst všeobecné cenové hladiny zboží a služeb v ekonomice v určitém časovém období. Ekvivalentně lze inflaci definovat jako snížení kupní síly neboli hodnoty peněz.”

Zvlast ta druha cast je podatatna: Inflace znamena jak se v case meni hodnota penez!!

Jednoduchy teoreticky priklad😒br /> V ekonomice je 1000 korun.
O rok pozdeji se vytiskne dalsich 1000 korun. V ekonomice jsou nyni 2000 korun.
Ale stale stejne mozstvi vsech veci (v ekonomii se rika statku). Napr v podstate totozne mnozstvi domu. Pokud nejaky dum stal pred rokem 10, pak nyni stoji 20.
A stejne tak je to s rohlikem, s autem nebo s letadlem.

Index spotrebitelskych cen je jen jeden ze zpusobu, jak inflaci merit. Je mnoho zpusobu a vsechny z nich jsou nedokonale.

Vic se k tomu vyjadrovat nebudu
Avatar - Mikesus
Mikesus
No zrovna superb nebylo nějaké svezení v kočáru. Obzvlast ne ty základy.
Avatar - miromen
miromen
V superbu a svezeni jak v kočaru no ahoj.
A jinak to je pravě to, že dnes ti automobilky nuti řadu vybavy v zakladu na ktere maji jistě finančni zisk a mi jako zakaznici to "musime" samozřejmě zaplatit. Navic se tim u některych automobilek vytratila individualizace.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To je věčné téma, jeslti je lepší model japonský/korejský, kdy jdeš po dvou max 3 výbavách, příp. nějaké příplatkové balíčky, nebo jdeš německou cestou individuálních příplatků položkově.
Evidentně ten japonsko-korejský model je ve výsledku efektivnější. Má to své výhody, ale samozřejmě i nevýhody. Z druhé strany, německý model vedl často k absurdním specifikacím, kdy auto bylo naložené příplatkama až po střechu a na něco se zapomnělo a chyběl třeba... já nevím... např. tempomat, nebo stěrač, nebo vyhřívání sedadel atp.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Za blbost majitele, nebo jeho potřeby nemůže automobilka.
Taky znám frajera, co se nenamáhal si ani přečíst seznam výbavy a zadal si do výroby Passat CC ve verzi 2+2 bez možnosti sklápění zadních sedadel. I když chtěl a potřeboval 2+3 se sklápěním. A pak čuměl jako puk.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Že mne nepřekvapuje, že zrovna takový člověk objednával VW.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To bylo značně ubohé :no:
JKdybych chtěl být na téhle mentální úrovni, tak ti to napíšu něco jako že Japonci a Korejci mají své zákazníky za totální zaostalce, kteří si neumí poskládat výbavu a proto to dělá za ně 😒] 😒] 😒]
Avatar - Mokrous
Mokrous
Třeba to tak je. Minimálně o jednom to tu je známo.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Je to tak, zmínil jsi jednoho svého známého s passatem.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jelikož tohle se dělá, a je to obecne známo, kvuli efektivitě, je tvoje zmínka naprosto zcestná. Spis to vypadá, ze zákazníci, dle tvého zaostalci, si výbavu neumí poskládat u VW.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
😒] 😒] 😒] 😒] Zase ses utopil na vlastní myšlence 😒] 😒] 😒] 😒]

Jo, takže u Japonců je to efektivita protože to je přece VŠEOBECNĚ ZNÁMO (úplně zcestný argument...), zatímco u VAG to efektivita VŠEOBECNĚ ZNÁMÁ 😒] 😒] 😒] není, ale je to neschpnost zákazníků???

Jo to je logika... Fakt ti to vůbec nejde :no:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Od kdy má VAG dané výbavy a nemá možnost individualizace? Jestli jsem přehlédl pristup, je to možné, ale pokud ne, jen další lež z tvé strany.
Pevně stupně výbavy, o které se tu bavíme na začátku jsou právě ta efektivita na výrobu. To je všeobecně známo. Že má VAG možnost individualizace, je všeobecně známo. Takze nevím co mektáš.
Avatar - miromen
miromen
Tohle neni žadne věčne tema, prostě a jednoduše pro zakaznika je jasny benefit pokud ma možnost co největši individualizace a rozhodně jde o lepši službu od vyrobce. Tohle je prostě neokecatelny fakt. Ano zakaznik v připadě asijskeho vybavoveho přistupu by měl těžit z lepši ceny, ale tohle je hodně otazne a individualni. Navic v připadě, kdy musiš jit do lepši vybavy, kvuli jedine položce. Prostě tohle je spiš vyhodne pro vyrobce ne pro zakaznika. Jen v tom jejich přistupu vznikaji některe absurdity, ktere hlava nebere...chceš lepši audio no tak bez panoramy ani ranu.
A to, že si někdo špatně nakonfiguruje vyrobek rozhodně neberu jako argument. Tohle je něco co je pro mě až nepochopitelne byť vim, že se to stat muže a že se to i stava.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Však každý si může vybrat. Který výrobce ti dnes nutí panoramu? Zatím jsem ji vzdy musel zaškrtnout i v nejvyšší výbavě. Od aurise po highlandera. Asi se najdou nějaké modely, ale jako pravidlo bych to neviděl.
A ano, kdo chce konkrétní prvky, které nejsou obecne zadané, tak má problém v poskladanych vybavach.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Který? Třeba Škoda - Enyaq Coupe... 😒] 😒] 😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne, není to jasný benefit. Protože ten bebefit má taky nějaká negativa. A tím jsou zvýšené náklady.
Pokud se "trefíš" do předdefinované výbavy, tak je rozhodně lepší korejsko-japonský přístup, protože ty prvky výbavy získáváš za lepší pořizovací cenu.
Pokud se ale netrefiš a chceš nebo naopak něco nechceš za každou cenu, tak můžeš být u korejců-japonců v háji.
Ale není že jedno je lepší. Každé má své + a -.
Avatar - miromen
miromen
Ten benefit v připadě individualizace je jasně na straně zakaznika. To, že pevne vybavy maji sve vyhody plati předevšim pro vyrobce pro zakaznika však již ne.
Vyrobce ma nižši naklady, zjednodušena vyroba nějaka logistika atd. Což by se mělo promitnout do nižši ceny pro zakaznika a tedy měl by to byt klad, ale je tomu opravdu tak ?
To, že se muže pevna vybava přesně trefit do vkusu několika zakaznikum neni však obecny fakt a pujde spiš o vyjimky.
U koncernu VW či u forda nebyl ještě před lety problem nakonfigurovat auto tak, že mělo vše co zakaznik vyžadoval a nebylo v něm nic navic co nevyžadoval max nějaka spiš nepodstatna drobnost. Když jsem kouknul u japoncu tak to byla past vedle pasti s absurditami, ktere hlava nebrala.
Když jsem naposled objednaval golfa tak je v něm řada prvku, ktere bych si rozhodně nepřiplatil a to rozhodně neberu v potaz dnešni povinnosti.
Ale naštěsti nejde o vybavove prvky jako kuže či panorama, ktere pravě jsou kolikrat u asijatu podminkou pro nějake běžne vybavove prvky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Je tomu tak, že výhodnější cenu promítá do ceny proukdu?
ANO JE. U korejců. Jednoznačně.

Proč se Japonci často netrefují do vkusu EU zákazníků? No nejspíš proto, že ty výbavy skládá Japonec. Typicky to byly dřív třeba mlouvé světla jen v nejvyšší výbavě...

Takže je to přesně tak, jak jsem napsal, obojí má + i -. Koneckonců, i VAG přešel k tomu, že obvyklé příplatky začal sdružovat do výhodnějších paketů a to za mě bylo optimum. Vzal jsi výbavu + 2 až 3 pakety a případně doladil konkrétním příplatkem.

Jenže ono to má další rovinu. V dnešní přetechnizované době tohle už prostě nedává smysl. Těch kombinací by bylo nekonečno. Dnes už to je prostě přežité.
Avatar - miromen
miromen
A kde bereš tu jistotu, že korejci promitaji tu vyhodnějši cenu ? Korejci byli a jsou levnějši a jsou to jednoduše lacinnějši produkty. Ano podle všeho by byli ještě dražši v připadě individualizace, ale do jake miry...troufnu si tvrdit, že marginalně.
Kdyby tomu bylo jak pišeš tak to plati obecně a ne jen u H/K což neplati, ale to jsem již naznačoval.
A jen se budu opakovat, ale pro koncoveho zakaznika je jednoznačně vyhodnějši individualizace než pevně dane vybavy. Na to se nemusi dělat žadne ankety či pruzkumy, ktere by dopadli jednoznačně.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Hele ok, neber to že ti nutím svů jázor. Nech si klidně svj, i když je zcestný 😁
Ono to platí obecně, nejen u H/K. Kde mám tu jistootu? No jistotu nemám nikde, dokud nevidím interní ekonomiku výrobce, což neuvidíš nikdy. Ale všecho tomu nasvědčuje.
H/K rozhodně levnější ani méně jakostní auta než VAG nejsou, ta doba je dávno, dávno pryč. A to, že si Audi hraje na prémii teď nechávám stranou.
Ano, VW/Škoda určitě mají některé věci lépe ošetřené než korejci. Z druhé strany ve spoustě věcí vynikají naopak korejci.
Avatar - miromen
miromen
H/K ma stale u běžnych automobilek ty lacnějši produkty ne, že ta doba je davno pryč. To, že tam, kde ma nějake sofistikovanějši řešeni např. viceprvek vs traverza ještě nemusi nic znamenat ono taky zaleži na samotnych komponentech pak tu mame plechy, barva a jeji vrstva, antikoroz, latky atd atd. Prostě Korejci jsou ti lacinnějši.
A rozhodně pro takovou mazdu či hondu neplati, že cenově vychazeji nějak niže spiš naopak prostě obecně to nelze použit.
A benefit v podobě individualizace je prostě neoddiskutovatelny fakt ve vztahu k zakaznikovi.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Hm. Kdyz si poskládam malého kodiaqa, do kterého se nevejdeme s rodinou ( ale to je teď irelevantní) ve stejné výbavě a stejne dynamice, a jsem na tom ve vysledku o něco výš než highlander. Malé auto, stejně vybavené, stejně dynamické a dražší.
Myslím, že těch příkladů se najde dost.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Něco z toho i v dnešní době smysl má. Nejde o každou elektronickou číčovinu, která jde třeba i zpřístupnit jen softwarově, ale rozhodně by měl mít kupec možnost si vybrat kola a jejich velikost, střešní okno, materiál sedaček, audiosystém a tak podobně. Vynucování takovýchto věcí pomocí výbavových stupňů je k prdu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak ještě jednou. Neznám všechny modely a jejich výbavy, proto se ptám, kdyz to víš tak dobře, ve kterých modelech ti asijati nutí panoramu?
Avatar - Mokrous
Mokrous
Souhlas.
Většinou jsou ty jejich pevné výbavy k vzteku. Chceš menší kola, dostaneš hnusný sedačky a vlečku. Chceš víceprvek, dostaneš mlátící 21" kola, chceš muziku, to samý, chceš kůži, tu máš panoramu, chceš světla, dostaneš alarm a rádiový ventilky a tak dále do nekonečna. Naprosto tohle nesnáším.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Viceprvek za příplatek dělá snad jen VW ne? Chceš viceprvek, kup si silnější motor.
Jezdec667
Uvažoval jsem o tom, ale má to dost háčků. Nemá to alarm, vyhřívání volantu, airbagy vzadu. Takže je třeba dokoupit balíky se zbytečnostmi navíc a je to přes milion.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Na co alarm a výhřev volantu?
Arese
...ale jediné, co by mi nesmělo do baráku je ta příšerná nemetalická modrá barva ala Česká pošta. Určitě bych si připlatil za nějakou pěknou barvu, ale to platí pro jakoukoliv škodovku, nejen Superb. 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, souhlasim, i když já bych asi i tu barvu přežil, myslím, že tam je ještě bílá v nabídce. Jak už jsem psal, před dvěma měsíci jsem kupoval auto v této cenové a základní Sup/Passat je hodně zajímavá nabídka v kontextu té zoufalosti u neSUV aut, co jdou do cca milionu vůbec koupit. Ten Superb má vše potřebné, motor sice není trhač asfaltu, ale je naprosto dostatečný, výbavu slušnou,je tam rovnou automat (kdo by taky v takovém velkém autě chtěl řadit, to je jako si tam koupit do manažeřskýho auta švihadla na okna, protože nemam na elektricky žejo 😁).

Ale reálně jsem se bál 2 věcí, protože auto neměním co 3 roky : životnost suchého DSG, přecijen dobrou pověst nemá a taky funkčnost celého auta a jeho infotainmentu. Mám v okolí několik Oktávií 4. generace a zkušenosti majitelů (i částečně moje) jsou tedy horší, než historky majitelů Renaultu Laguna 2 a to byl ve své době pojem elektroinstalace 😁

Ale obecně takhle od stolu - bravo Škodovko, tohle je v dnešní době crossoverů jedno z mála slušných aut :yes: :yes:
kotzitzaq
Bílá tam sice je, ale za 10.600 čechokreditů a ostatní barvy skoro za dvacku. A tu modrou museli v AZNP ladit hodně dlouho, aby byla tak odporná a donutili většinu zákazníků vysázet nemálo bankovek navíc. Jinak je základní výbava celkem fajn a dostatečná (ikdyž interiér v základním šedém textilu nevypadá právě honosně). Možná ještě ten zadní stěrač za příplatek je trochu zbytečné šetření, ale to už jsem hnidopich.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já to v nějaké modré viděl, podle mě to byla ta základní a taková ta modrá, co se dávala dříve na Fabie v ceně již od a nebo Oktávky 1 a 2 to není, ta byla ošklivější 😁
kotzitzaq
No já nový v té základní neviděl. Ale viděl jsem v ní S3 (má jej kolega) a hodně čtyřkových Octavií a na všech je právě ta nepěkná, která bývala i na Fábiích. A vzhledem k tomu, že se ve všech případech (včetně nového Superbu) jmenuje modrá Energy, předpokládám, že to bude právě tahle krasavice.
Avatar - Seeloewe
Seeloewe
Tak třeba já jsem rád, že zadní stěrač je za příplatek. Je to naprostá zbytečnost, která kazí vzhled i aerodynamiku. Pokud má nějaký chalupník potřebu mít na sedanu zadní stěrač, tak ať si připlatí.
XTad
Presne tak, bohuzel liftbacku bez sterace je minimum a burani se jeste smeji skodovce, ze chce priplatek i za zadni sterac. Pritom treba na s class nebo rolls royce se neda objednat vubec.
kotzitzaq
Nevím proč by člověk, který chce vidět z auta ven měl být buran, ale budiž. Jinak S-Class a RR jsou skutečně sedany. Mají krapet jiný sklon zadního okna a tam problém není. Jeden čas jsem střídal služební Octavií a Jettu. Oboje bylo bez stěrače a Jetta byla bez problému, ale Octavie nic moc. Proto bych na liftbacku stěrač chtěl (a na Superbu 3 LB jsem jej také měl). Nicméně příplatek je zanedbatelný, proto jsem psal o hnidopišství.
XTad
I u kombiku, kde se zadni okno spini mnohem vic a sterac je tam v zakladu jej pouziji v podstate pouze tehdy, kdyz se sam zapne pri zpatecce a nemam pocit, ze bych z auta nevidel.
Jinak zrovna phantom ma zadni sklo dost kolme, urcite vic nez skodovky, dost mozna se i vic spini (nebo to maji osetrene jinak, nevim), ale sterac tam neni proste proto, ze to vypada blbe.
Avatar - Dinar
Dinar
Mně to přijde jako velmi slušná nabídka v kontextu doby a konkurence, zákl barva je pravda nabízena taková, aby si každý připlatil, ale s tím, co to auto v základu ve výbavě má, je to opravdu sice střízlivá, ale rozhodně ne sociální varianta. :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Osobě jsem z nových Škodvek rozčarovaný. Jsou značná pozitiva - nenacpali tam eketrifikaci. Super :yes: Má to dobré motory. Super :yes: Základní výbava je dostečná a nic zásadního nechybí. Super :yes:
Jenže z druhé strany - ceny. Díky dotování EV nesmyslu cena je na úrovni prémie. Průšvih. A hlavně - a to z konkugurátoru nevyčtete - nové Škody přináší problém v naprosto nečekaných věcech. A dost mě mrzí, že ACZ v tomto opět "mlčí", byť to asi bude do jisté míry subjektivní záležitost. Mě ale nestkutečně vadí MATERIÁLY V INTERIÉRU. Fakt je to špatné. Auto za 1,0M prostě nemá vypadat jak zrecyklovaný kelímek od jogurtu. To ej rpotě špatné. Dekory, látky, sladění prostě je špatné. Ano, hodně z toho vyřeší LaK. Ale proč sakra nemůže základ vypadat důsteojně? I blbá stříbrná lišta by stačila... A ne takový hnus. Nebo třba polokůže v Octavii. Ten materiál je tak neprodyšný, že vůbec nechápu, jak tohle někdo mohl pustit do výroby. Úplně zoufalé. Přitom auto fakt není levné...
A poslední věc, co mi opravdu vadí, je řekněme ergonomie. Zatímco v předchůdci byl vše tam kde má být a jak má být, tak v novince to tak úplně není. Vadí m to ale více v Kodiaqu. A na co narážím? Třeba na zpětná zrcátka. Jsou velká, výhled do nich ok. Ale jsou umístěné úplně nesmyslně příliš vzadu. A mě to fakt vadí. Další znak - výškové nastavování sedadla - v Superbu ještě opět limitně ok, ale chtěl bych sedět níže. Nejde. Ale u Kodiaqu je to extrém, prostě člověk sedí jak na kuchyňské židli....
A tohle vše jsou věci které dříve prostě byly vždycky v koncetnu na jedničku s hvězdičkou...
A poslední věc - opět trend doby - naprosto tristní barevné vzorníky. V podstatě vždycky 3 odstíny šedé, bílá, černá, modrá a nějaká jenda barva aby se neřeklo... Proč??? Přitom ještě před nedávnem byla Škoda opravdu skvělá a měla dokonce idividuální lakování... Ale ok, tomu rozumím, že se asi nevyplatilo to držet. Ale přejít na model Tesly, kdy auto má tak 6+2 barev z nichž všechny jsou hnusné nebo bezpohlavní, to je smutné. Metalická Ice Tea je jediná hezká "barevná" barva... Neuvěřitelná škoda. Přitom Sup III měl krásnou vínovou, lava blue byla nádherná, atd. ...
Fakt mám z novinek hodně smíšené pocity. A opět jsem nemlie zaskočen, že ACZ ani žádný novinář na to není ochotný upozornit.
Avatar - Emel
Emel
S něčím souhlas, s něčím ne.
Superb rozhodně není za cenu prémie. Auto je reálně vnitřním prostorem větší, než A6/5er... a nepochybně je levnější, než třeba 4er.
Barevný vzorník není co býval, to je pravda... ale je tam hezká modrá a červená a k tomu ta ice tea... já bych si vybral.
Materiály a ergonomie - něco jsem slyšel, ale ještě jsem neměl možnost si to osahat. Ty materiály by mohly být problém.
Michal800
Každý kdo má zkušenosti s předraženou škodovkou hned ví, že takový auto neexistuje. Musí se připlatit X xxčovin aby to auto šlo vyrobit
uxauxa
nevnucujte mi něco co nechci,asi se moc neprodává co?...,nový superb se narodil bohužel mrtvý...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Mne to přijde, že ví, že jsou prakticky poslední ve své kategorii, tak se moc nezamerili na detaily a jsou tam odflaknute věci na první pohled.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Co tam je oddfláknuté??? Vzhled je subjetkivní, ten vynech.

NAOPAK. Výborné motory, skvělá sedadla, skvělé světla, výborně odladěný podvozek... Je to nejlepší Superb-Passat, co kdy byl. A že se některé detaily nepovedly? A které auto je dokonalé??? Mám z prvních dojmů k Superbu hodně výhrad, spousta věcí mohla dopadnout lépe (třeba ta kaplička...). Ale z druhé strany podstatné věci jsou jak mají být a jsou lepší než kdy dříve byly.

Vůbec nic o tom nevíš :no:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Sams sis odpověděl co tam je odflaknute např.