Nejlevnější Škoda Superb liftback bez jediného příplatku není žádná chudobka
Na rozdíl od sesterského Volkswagenu Passat si super nadále zachoval dvě karosářské verze. Jak vypadá zcela základní liftback bez jediného příplatku? Kupodivu dobře.
Na prezentacích a v oficiálních novinářských flotilách obvykle narazíme především na hezky vybavené exempláře na větších kolech. Jak vypadají základní modely, které lákají na oblíbený marketingový tah s „cenou od“, obvykle víme pouze z fotek. Nejinak tomu pravděpodobně bude také v případě čtvrté generace Škody Superb, kterou jsme čerstvě vyzkoušeli ve verzi liftback s velkým víkem zavazadelníku.
Zatímco technicky velmi podobný Volkswagen Passat se v aktuálním provedení musel rozloučit s tradiční tříprostorovou karoserií (kombi Variant je jedinou volbou), Škodě Superb zůstal jak oblíbený kombík, tak o něco méně praktický liftback, jehož cena startuje na 935 tisících (Combi je o 40.000 Kč dražší).
A co za tuhle částku dostanete? Kupodivu toho není málo. Základem je mild-hybridní zážehová patnáctistovka TSI se standardním sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG.

Vstupní linie Selection bez příplatku nabídne například komfortní přední sedadla s masážní funkcí a vyhříváním, třízónovou klimatizaci Climatronic, tónovaná skla, multifunkční kožený volant, LED světlomety vpředu i vzadu, hlídání mrtvého úhlu, Front Assist s upozorněním a zabrzděním při hrozící kolizi s vozidly, chodci a cyklisty, asistence při průjezdu křižovatkou, přední a zadní parkovací senzory se zpětnou kamerou, infotainment s 10“ obrazovkou, bezdrátové nabíjení telefonu o výkonu 15 W, virtuální palubní přístroje s desetipalcovým displejem, elektricky ovládaná a sklopná vnější zpětná zrcátka či elektrické ovládání oken vpředu a vzadu.
V rámci základního stupně Selection jsem si zkusil nakonfigurovat nejlevnější verzi Škody Superb liftback a snažil se zaškrtávat finančně nejméně náročné příplatky. Nakonec jsem si vystačil s tím, co vůz nabízí v ceně, tedy s modrým lakem Energy, 17“ koly Mintaka a černým čalouněním Loft.
Konečná cena tudíž nevzrostla ani o halíř, vůz přitom rozhodně nevypadá chudě, abyste se za něj museli stydět.