Ekonomika
Kde jsou doby, kdy VW bojoval o první místa. Teď má sotva 20.misto. To bez podvodu nejsou konkurenceshopny? Nebo cim to je? Golf nic, tiguan nic, ID nic.
Spousta aut se nenabízí celosvětově.
Jako třeba golf nebo tiguan? Od kdy se nenabízí celosvětově?
Golf se kupříkladu vůbec nenabízí v Brazílii a Jižní Africe, což jsou dva důležité trhy VW (má tam desítky let výrobní závod). A na některých dalších trzích jsou hatchbacky nižší střední třídy mimo hlavní zájem, takže se tam prodává třeba jen Golf GTI nebo R.
Druhým aspektem je, že sláva Golfu na hlavním trhu, což je Evropa, výrazně pohasla. Třeba v roce 2000 se v Evropě prodalo 685 tisíc Golfů. To samo o sobě by dnes stačilo na 6. místo v žebříčku.
Druhým aspektem je, že sláva Golfu na hlavním trhu, což je Evropa, výrazně pohasla. Třeba v roce 2000 se v Evropě prodalo 685 tisíc Golfů. To samo o sobě by dnes stačilo na 6. místo v žebříčku.
takže to znamená co? Z důležitých trhů neodešel, presto ztrácí. Nebo kdy stáhli golf z Brazílie? Nebo snad Brazílie zavedla kvóty na emise?
Mne by zajímalo, proč tomu tak je, když je údajně tak skvelej a už ani nepodvadi.
Mne by zajímalo, proč tomu tak je, když je údajně tak skvelej a už ani nepodvadi.
To znamená to, že celosvětové prodeje Golfu stojí a padají na Evropě. A tady se mu posledních několik let vůbec nedaří. Určitě to svousís s oblibou SUV a crossoverů. Myslím si, že nejvíce ho kanibalizuje podobně velký T-Roc, který podle mě boduje tím, že má ještě klasický středový panel s ovládacími prvky, klasická tlačítka na volantu apod. Pro mě je právě tohle diskvalifikující, zatímco třeba sedmou generaci jsem zvažoval.
No vidíš, už sedmička ztrácela prodeje od roku 2016. To asi s osmičkou nemá zas tolik společného, ta to jen urychlila. Nebo taky ne. V tisicich
2015 - 1041
2016 - 980
2017 - 880
2018 - 789
2019 - 687
2023 - 230
Covid přeskakuju. od roku 2015 ztrácí cca 100tis aut ročně. No a i když nepočítáme covid, za 8 let spadly prodeje golfu o 800tis. To uz zdatne konkuruje Fordu.
2015 - 1041
2016 - 980
2017 - 880
2018 - 789
2019 - 687
2023 - 230
Covid přeskakuju. od roku 2015 ztrácí cca 100tis aut ročně. No a i když nepočítáme covid, za 8 let spadly prodeje golfu o 800tis. To uz zdatne konkuruje Fordu.
Když se na to tak dívám, tak jsem se spletl a v dřívějších letech se hodně Golfů prodávalo i mimo Evropu. A ty mimoevropské prodeje klesaly dakeko rychleji než evropské. V Evropě se ještě v roce 2019 Golf sedmé generace držel na slušných číslech. Pak přišla nová generace a Covid a už se to nevzpamatovalo. Ale VW to narozdíl od Fordu kompenzoval vyšším prodejem T-rocu a dalšími modely.
😉 VW ( golf ) bol vzdy nanajvys treti... po corolle a F150tke... o prvenstvo nebojoval uz davno davno ... a uz da sa povedat ze ani nikdy nebude
Mna prekvapil Hilux.. vyse 600 tisic kuskov je pecka... predsa len je to pickup a nie rodinny hatch... L200 ma pritom "len" okolo 250 tisic ... ale cela afrika defakto patri toyote ... tam naopak mitsu ma este co dohanat...
Mna prekvapil Hilux.. vyse 600 tisic kuskov je pecka... predsa len je to pickup a nie rodinny hatch... L200 ma pritom "len" okolo 250 tisic ... ale cela afrika defakto patri toyote ... tam naopak mitsu ma este co dohanat...
U nejnovějšího Golfu (vzhledem k jeho totálně zpraseným ovládacím prvkům) to nemohlo dopadnout jinak! 😒 :no:
A co minulý? Ten už zahájil sešup velice uspesne.
Jo lidi si radsi koupili T-Roc.
Nesmis taky zapominat, ze VW ma mega portfolio (znacky i modely) tj zadny kus nema hromadu prodeju, ale dohromady prodaji celkem dost.
Nesmis taky zapominat, ze VW ma mega portfolio (znacky i modely) tj zadny kus nema hromadu prodeju, ale dohromady prodaji celkem dost.
Že to u toho t-rocu není vidět. Loni měl 221tis.
No že by prodali hodně, to jo, ale padají dost. Od 2014 prodali pres 10M aut, nejvíce 2019, a to skoro 11M V roce 2023 9.2M.
Kdyz vezmu jen VW. 2015 měl 5.8M, nyní 4.8M. To je propad o 18%. Kdyz bych ještě vzal vrchol, tj 2019, kdy vw prodal 6.3M, tak jsme na propadu téměř 25%. No uvidíme, jak na tom bude rok 2024, jestli se nejedna jen o statistickou odchylku.
No že by prodali hodně, to jo, ale padají dost. Od 2014 prodali pres 10M aut, nejvíce 2019, a to skoro 11M V roce 2023 9.2M.
Kdyz vezmu jen VW. 2015 měl 5.8M, nyní 4.8M. To je propad o 18%. Kdyz bych ještě vzal vrchol, tj 2019, kdy vw prodal 6.3M, tak jsme na propadu téměř 25%. No uvidíme, jak na tom bude rok 2024, jestli se nejedna jen o statistickou odchylku.
Bez debat, VW se pekne trapi, ale pulka propadu je cina a dalsi kus urcite i rusko.
Ale golf, oktavka, T-roc T-cross, Arkana, leon, kamiq, karoq, formentor a kdo vi co jeste. To secti, ja jsem linej.
Ale golf, oktavka, T-roc T-cross, Arkana, leon, kamiq, karoq, formentor a kdo vi co jeste. To secti, ja jsem linej.
Koukam dva "umělci" se předhani v tom jak na sebe co nejvice upozornit většim blabolem.
Ergonomie tak zprasena, že je golf stale nejprodavanějši auto segmentu a to tušim se vzestupnou tendenci. A to v době, kdy je trh zcela odlišny než a teď placnu před 10 lety. Ale to je spiš spekulativni pač byl kovid či nedostatek komponentu. Mimochodem VW s tim ma opět problemy takže zakaznikum oddaluje objednavyk o několik měsicu. Takže dnes je podstatně vice třid, kdy ty tradični jsou snad všechny na ustupu a na nenaročnem evropskem trhu, kvete pšenka takovym jebkam jako jsou elektra, hybridy či krabicoidy.
No a k te ergonomi kde jsi akorat tak za placalistu teoretika. Už nějaky ten rok je jedna z nej funkci co do automobilu přišla možnost zrcadleni founu na displej tedy android aut👋carplay, kvuli navi. No a tvou řeči tohle u předchozi 7 generace zprasili tim, že displej utopily oproti předchozi 6 generaci. A kdybych měl byt hnidopich tak u 8 generace bych si dokazal představit displej možna ještě 1 či 2 cm vyše, niže rozhodně ne to jsem měl možnost užit si to v supu 3 generace s jeho utopenějšim displejem. Takže rozhodně raději dotyk ovladani s dobře umistěnym displejem než HW ovladani s utopenym displejem, kde jsou ještě dalši ovladaci prvky pod nim.
Ergonomie tak zprasena, že je golf stale nejprodavanějši auto segmentu a to tušim se vzestupnou tendenci. A to v době, kdy je trh zcela odlišny než a teď placnu před 10 lety. Ale to je spiš spekulativni pač byl kovid či nedostatek komponentu. Mimochodem VW s tim ma opět problemy takže zakaznikum oddaluje objednavyk o několik měsicu. Takže dnes je podstatně vice třid, kdy ty tradični jsou snad všechny na ustupu a na nenaročnem evropskem trhu, kvete pšenka takovym jebkam jako jsou elektra, hybridy či krabicoidy.
No a k te ergonomi kde jsi akorat tak za placalistu teoretika. Už nějaky ten rok je jedna z nej funkci co do automobilu přišla možnost zrcadleni founu na displej tedy android aut👋carplay, kvuli navi. No a tvou řeči tohle u předchozi 7 generace zprasili tim, že displej utopily oproti předchozi 6 generaci. A kdybych měl byt hnidopich tak u 8 generace bych si dokazal představit displej možna ještě 1 či 2 cm vyše, niže rozhodně ne to jsem měl možnost užit si to v supu 3 generace s jeho utopenějšim displejem. Takže rozhodně raději dotyk ovladani s dobře umistěnym displejem než HW ovladani s utopenym displejem, kde jsou ještě dalši ovladaci prvky pod nim.
Nejprodavanejsi auto segmentu už dlouho nebyl. Corolla ho dávno předehnala, umělče. Letos třeba 600tis corolla ( a to jen sedan ) vs 230tis golf.
Píšou Corolla Sedan 803 tisíc aut, ale já viděl někde nějakou tabulku, kde První byla TMY a druhá Corolla bez rozlišení a rozdíl byl snad 30 tisíc aut, takže reálně Corolla je 1,2 milionu, ovšem nevím, jestli tam počítaj i Cross, což je tak trochu jiné auto, něco jako ten Troc.
Umělec zde přišel podebatovat o bezpohlavnosti...no 8 generace od počatku neni globalnim modelem tak jako tomu bylo u předchozich generaci a tam, kde se nenabizi se bych řekl ani nemuže prodat byť jediny kus. A pokud se nepletu tak kompletni nabidku ma VW u golfa pouze v evropě.
No když o něj není zájem, tak ho stahujou. Nebo jaké jsou důvody, že ho stali z jiných trhu? A z kterých trhu ho stahli oproti sedmičce?
VW Group loni prodal 9,24M aut. Kde vidíš jaký prodejní podvod?
Nikdo o prodejním podvodu nemluvil. On nějaký měl VW? Já vím jen o vykonnejsich motorech z důvodu neplnění emisí a v důsledku toho cca 8.8M předčasných úmrtí
Tahle přímá souvislost na umrtnost, kde si to četl ? Pls ideálně jestli máš odkaz, to by mne zajímalo.
Například zde
https😐/www.kpl.co.uk/dieselgate-and-human-health-just-how-harmful-was-it/
A jsou pak lokální studie.
Třeba jen v Milane to je to cca 500 ročně, 70tis v Evropě ročně.
https😐/epha.org/…deaths-in-milan/
Je potřeba to brát s rezervou, ale i kdyby to byla polovina, je to hrozné číslo. Jen za to, ze si někdo chce mastit kapsu a ostatní, kdyz to nevidí, tak to neexistuje a smějí se tomu.
https😐/www.kpl.co.uk/dieselgate-and-human-health-just-how-harmful-was-it/
A jsou pak lokální studie.
Třeba jen v Milane to je to cca 500 ročně, 70tis v Evropě ročně.
https😐/epha.org/…deaths-in-milan/
Je potřeba to brát s rezervou, ale i kdyby to byla polovina, je to hrozné číslo. Jen za to, ze si někdo chce mastit kapsu a ostatní, kdyz to nevidí, tak to neexistuje a smějí se tomu.
No, jako tady bych řekl, že si se zachoval typicky jako politik 😁 a udělal si z VW toho, kdo zabil ty lidi 😁 Já fakt myslel, že existuje studie ohledně dopadu Dieselgate od VW, protože změřit, že tyto motory uškodili zdraví, by bylo skoro nereálné. To by si musel mít statistiku aut (přesných verzí aut), které se v tom městě třeba pohybovaly za posledních 20, ale ideálně 50 let a jaký vliv na to mají ty emise navíc aut dieselgate. Toto je vztaženo na emise z dieslových motorů obecně. Já si myslím, že pokud dieselgate opravdu tak uškodila, budeme dopady pozorovat až za deset let, kdy bude populace e😜onována dost dlouhou dobu na to, aby vznikla typická onemocnění.
Sorry, ale tohle je tak hamunozní, že to snad ani nemá smysl komentovat.
Takže můžeme sčítat počty mrtvých dál😒br />
https😐/www.novinky.cz/…skandal-40474711
https😐/www.idnes.cz/…031_automoto_fdv
https😐/www.seznamzpravy.cz/…-problemy-244742
Takže můžeme sčítat počty mrtvých dál😒br />
https😐/www.novinky.cz/…skandal-40474711
https😐/www.idnes.cz/…031_automoto_fdv
https😐/www.seznamzpravy.cz/…-problemy-244742
Hamunózní… Že by nový slovotvar?
Když nemá smysl komentovat, tak proč to komentuješ a tapetuješ zde?
Když nemá smysl komentovat, tak proč to komentuješ a tapetuješ zde?
Nejlepší statistika je ta kterou sis zfalšoval sám vid.
Je to asi jako když se zkoumalo, jestli u horníků na uranu může za to, že dostali rakovinu plic to, že dělali na uranu nebo že hulili 40 cigaret denně.
To samé to bude s těmi diesly vid 😄
Je to asi jako když se zkoumalo, jestli u horníků na uranu může za to, že dostali rakovinu plic to, že dělali na uranu nebo že hulili 40 cigaret denně.
To samé to bude s těmi diesly vid 😄
Ty jeho rádobyodborný studie vycucaný z prstu, ale bohatě zaplacený a dělaný na zakázku, jen aby manipulovaly s veřejným míněním u lidí s nižší IQ mě vždy baví.
Pokaždé stejný scénář. Mnoho teorie, ale nula tvrdých dat. Vždy se jen něco předpokládá, ale nijak nedokládá. Když už se náhodou něco měří, tak jen úzká výseč a zbytek se tak nějak, jakože nenápadně vynechá, protože by se mohlo zjistit, že to je stejnej, nebo ještě horší shit, ale zadání bylo jasné. Strašit jen tou jednou výsečí. Prostě jen trapná demagogická manipulace, jako vždy. Uboh s.r.o.
Pokaždé stejný scénář. Mnoho teorie, ale nula tvrdých dat. Vždy se jen něco předpokládá, ale nijak nedokládá. Když už se náhodou něco měří, tak jen úzká výseč a zbytek se tak nějak, jakože nenápadně vynechá, protože by se mohlo zjistit, že to je stejnej, nebo ještě horší shit, ale zadání bylo jasné. Strašit jen tou jednou výsečí. Prostě jen trapná demagogická manipulace, jako vždy. Uboh s.r.o.
Hlavní je přeci na studii nahrabat dotace a granty, jestli je to studie kolik lidí zabil diesel nebo jak zachránit křečka a žáby je jedno, hlavně podojit stát, Unii a další ne.
"Věda a ochrana planety" v praxi 😄
"Věda a ochrana planety" v praxi 😄
Mikešovi a podobným to ale stačí aby mali proti čomu bojovať alebo sa aspoň pri pondelku vyventilovať.
Tak mi dej nějakou studii, která to vyvrací. Já jsem zatím nenašel žádnou. Já se opiram o fakta, vy co mi to vyvracite jen o domněnky. Přijďte se studií, podlozenou fakty, že tomu tak není. Pak se může bavit o vašich domněnkach a diskutovat proč jedno říká A a druhé B. Zatím jsou studie, které říkají jen A a mají to něčím podložené, na druhé stranediskuteri a rádoby odborníci, kteří říkají B a nemají k tomu žádné podklady.
Ja štúdie k životu nepotrebujem, stačí používať rozum.
Dízel zabíja všetko okolo ale iné palivá sú poho, priemysel je v poho atď atď
Dízel zabíja všetko okolo ale iné palivá sú poho, priemysel je v poho atď atď
No. Tak když vezmu rozum. NOx je zdraví škodlivý, kdyz je ho násobek, treba i 20x vic než doporučuji normy a WHO, je to tedy hodně zdraví škodlivé než splňující normy. Zároveň překročení imisnich limitu zvládnou i auta, která limity splňují, stačí dostatečný počet. A pak kdzy je možnost mít emise řekněme do 10mg, proč to neudělat u všech, kdyz to jde. Ale ne, limit je 80 tak nebudeme snižovat kdyz nemusíme, však dodržime limit ( snad nejen v laboratoři), ale ze to může být 10x méně je nám fuk, i když by to mohlo znamenat výsledné neprekracovani imisních limitu ve mestech. Tohle je rozum bez studie. No a ty studie to jen potvrzuji, že takový rozum je nejspíše dostačující. Zkuse se rozepsat se svým rozumem.
Není to jen o dieselu,je to především o NOx. A ten je u benzínu povětšinou v jednotkách mg, narozdil od dieselu. Takze kdyz vezmu benzin s 5mg a podobně velký diesel se 110mg, nebo i 80mg, je to pořád jeden diesel jako 14 benzínových.
Není to jen o dieselu,je to především o NOx. A ten je u benzínu povětšinou v jednotkách mg, narozdil od dieselu. Takze kdyz vezmu benzin s 5mg a podobně velký diesel se 110mg, nebo i 80mg, je to pořád jeden diesel jako 14 benzínových.
Hele Mikeši, nevedeš ty tady pobočku těch bláznů z “poslední generace”? Tak nějak by to na tebe sedlo. Napíše se diesel a ty hned vystartuješ 😉
No pokud vím, poslední generace bojuje proti všem autům. Já jen upozornuju na nevhodnost dieselu ve městě. Kdyz jedeš po dálnici, jed si čím chceš.
Ja myslel, že mne máš na HL. Ukaž tedy studii, která tohle vyvrací. Zatím jsem našel jen ty, které to potvrzuji, ale žádná nebyla, který by řekla, ne není to pravda, nic to nezpůsobilo
A proč by někdo oponenturu dělal? VAG sklopil uši, protože věděl, že mu nic jiného než pokora nezbývá. Jakákoliv oponentní studie by byla placena VAG a tím pádem by byla zcela irelevantní pro ostatní.
Ale alespoň bylo z čeho platit podpory na EV, byl potřeba někdo, kdo zajímavou částkou přispěje. Tedy bráno z druhém strany, VAG výraznou částkou přispěl na podporu EV. 😉
Ale alespoň bylo z čeho platit podpory na EV, byl potřeba někdo, kdo zajímavou částkou přispěje. Tedy bráno z druhém strany, VAG výraznou částkou přispěl na podporu EV. 😉
Elektromobily, navíc Tesla 2x v top 10. To jim v redakci autoforum praskne cévka. Budou muset přitvrdit v antiev kampani.
ale jen té napůl - hybridní.
Když se podívám na TOP10/11, jsou tam auta, která se prodávají převážně jako hybridní. RAV,Corolla, CR-V, Camry, ale i ten Civic... Výše se tleská elektromobilitě. Dohromady Tesly 1 732 tisíc, Hybridní ofenzíva dohromady 4 570 tisíc... Jasně, né všechny auta z výše zmíněných jsou hybridní, ale i kdyby to byla polovina, pořád to cosi ukazuje 😊
No a pak auta jako F150, Hilux, Silverado a Ram - ať žije ekologie a pořádný pickup
Nebo za mne sedany - Sentra, Jetta, Accord, ale i ty nám známé jako Corolla a Camry... :yes: :yes: Svět není tak špatnej
Když se podívám na TOP10/11, jsou tam auta, která se prodávají převážně jako hybridní. RAV,Corolla, CR-V, Camry, ale i ten Civic... Výše se tleská elektromobilitě. Dohromady Tesly 1 732 tisíc, Hybridní ofenzíva dohromady 4 570 tisíc... Jasně, né všechny auta z výše zmíněných jsou hybridní, ale i kdyby to byla polovina, pořád to cosi ukazuje 😊
No a pak auta jako F150, Hilux, Silverado a Ram - ať žije ekologie a pořádný pickup
Nebo za mne sedany - Sentra, Jetta, Accord, ale i ty nám známé jako Corolla a Camry... :yes: :yes: Svět není tak špatnej
Tak nikdo asi nečeká, že EV nahradí hybridy hned. Hybrid, full hybrid, je částečná cesta k EV. Využívá výhodou obou řešení a mininalizovanim jejich nevýhod. Jsou nejvíce zastoupení v top10 a nemyslím si, ze se to ještě nějak brzy změní.
No, bude to ještě trvat, ale u toho EV, já si pořád nejsem jistej, že motivace kupce Tesly je elektromobilita, ale že velká část kupců si jde pro Teslu, protože je to Tesla, výkon, aura té moderní a zajímavé automobilky. A jiné EV, ani ty čínské, nejsou v tabulce..
Ona ta Tesla ve výsledku má dobre value/money. Já bych to spíš řekl opačně. Kdyz nekdo chce EV, Tesla dává velký smysl. Par jich tam určitě bude, ale jaké procento, těžko říct.
Určitě smysl dává, to nepopírám, ale já se setkal ve své sociální bublině spíše s tím, že "chci Teslu", než "chci EV a Tesla se zdá jako zajímavé".
Jo určitě budou. Pak možná je otázka, proč chci teslu. Technicky vyspělá? To je prakticky jen ten pohon. Věci jako FSD atd neberu, to tu v Evropě není pokud vím. Takze pak uz tu máme jen konektivitu.
Proč chce někdo Apple ? Značkové tričko ? Protože je to moderní a docela to funguje, někde to je i část prestiže. Lidi to vnímají rovno prémiovce. Tím neshazuji kvality auta.
Protože to má soused mámo a musíme být coool a IN a mít to taky 😄 😄 😄
To neznamená, že je ten produkt špatný 😊
To znamená že se to kupuje kvůli nálepce, statusu a poze, a kupovalo by se to i kdyby to bylo o 40% horší než je to ted. Hlavně že je to COOL, smutná doba povrchní společnosti plné pokrytců 😄
Dneska genální video od borce jak dobíjí na ČEZu, Ivanovice na Hané, dobíječka, 180 , do auta do láduje 71 Kw, a účtujou mu 180.
Naprosto geniální, asi jako kdyby sis natankoval u Shellu 100 okranu , naúčotvali ti 100oktan a dostal si Natural 85 😄 😄 😄 😄 😄
Kvalitní služby a super ceny, Elektromobilita je pecka. Pro pomatence a mileniály co u 15 kafí čekaj až se jim to nabije 😄 😄 😄 😄
Užívejte, užívejte. Mě zlevnili LPG na 15,90 a mam natankováno za 4 minuty 😄 😄 😄 😄
Naprosto geniální, asi jako kdyby sis natankoval u Shellu 100 okranu , naúčotvali ti 100oktan a dostal si Natural 85 😄 😄 😄 😄 😄
Kvalitní služby a super ceny, Elektromobilita je pecka. Pro pomatence a mileniály co u 15 kafí čekaj až se jim to nabije 😄 😄 😄 😄
Užívejte, užívejte. Mě zlevnili LPG na 15,90 a mam natankováno za 4 minuty 😄 😄 😄 😄
Nebol si cez vikend v Pasohlávkach ?
Nebyl, byl sem na jiné akci kus za Prahou.
Prvý krát som ta bol a budúci rok asi znova a najlepšie s karavanom.
Byl jsem tam 3 roky nazpět, přišlo mne to jako velký lunapark pro omladinu 😁 Takovej ošklivější a mnohem masovější Mácháč, kterej žil 15 let nazpět.
Mal som tam pár známych ktorý tam pravidelne kempujú a ja som išiel náhodou okolo. Bol som len jednu noc a musel som ďalej.
Pripomenulo mi to mladícke časy na moto-zrazoch.
Pripomenulo mi to mladícke časy na moto-zrazoch.
Tesla Model Y :yes:
https😐/youtube.com/watch?…