Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

25 nejprodávanějších aut světa za rok 2023: Tesla první, Toyota nejúspěšnější

80 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Sales of the Tesla Model Y totaled 1.22 million units globally, up by 64% from 2022, or 480,000 more units than 2021—a result achieved by no other manufacturer before. Consequently, the Model Y managed to outsell traditional global top-sellers like Toyota's RAV4 and Corolla sedan.


Tesla Model Y :yes:
https😐/youtube.com/watch?…
Nebo Nebo
Avatar - Mikesus
Mikesus
Uvidíme na konci roku o kolik Tesla padne. A clo, to bude na vše z Číny, to nebude jen Tesla.
Freddka
Berlin neni v cine
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tam se děla Y ne? Trojka jde z Číny. Nebo se to změní?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kde jsou doby, kdy VW bojoval o první místa. Teď má sotva 20.misto. To bez podvodu nejsou konkurenceshopny? Nebo cim to je? Golf nic, tiguan nic, ID nic.
Avatar - praptak
praptak
Spousta aut se nenabízí celosvětově.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jako třeba golf nebo tiguan? Od kdy se nenabízí celosvětově?
Avatar - Anonym
Anonym
Golf se kupříkladu vůbec nenabízí v Brazílii a Jižní Africe, což jsou dva důležité trhy VW (má tam desítky let výrobní závod). A na některých dalších trzích jsou hatchbacky nižší střední třídy mimo hlavní zájem, takže se tam prodává třeba jen Golf GTI nebo R.
Druhým aspektem je, že sláva Golfu na hlavním trhu, což je Evropa, výrazně pohasla. Třeba v roce 2000 se v Evropě prodalo 685 tisíc Golfů. To samo o sobě by dnes stačilo na 6. místo v žebříčku.
Avatar - Mikesus
Mikesus
takže to znamená co? Z důležitých trhů neodešel, presto ztrácí. Nebo kdy stáhli golf z Brazílie? Nebo snad Brazílie zavedla kvóty na emise?
Mne by zajímalo, proč tomu tak je, když je údajně tak skvelej a už ani nepodvadi.
Avatar - Anonym
Anonym
To znamená to, že celosvětové prodeje Golfu stojí a padají na Evropě. A tady se mu posledních několik let vůbec nedaří. Určitě to svousís s oblibou SUV a crossoverů. Myslím si, že nejvíce ho kanibalizuje podobně velký T-Roc, který podle mě boduje tím, že má ještě klasický středový panel s ovládacími prvky, klasická tlačítka na volantu apod. Pro mě je právě tohle diskvalifikující, zatímco třeba sedmou generaci jsem zvažoval.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No vidíš, už sedmička ztrácela prodeje od roku 2016. To asi s osmičkou nemá zas tolik společného, ta to jen urychlila. Nebo taky ne. V tisicich
2015 - 1041
2016 - 980
2017 - 880
2018 - 789
2019 - 687
2023 - 230

Covid přeskakuju. od roku 2015 ztrácí cca 100tis aut ročně. No a i když nepočítáme covid, za 8 let spadly prodeje golfu o 800tis. To uz zdatne konkuruje Fordu.
Avatar - Anonym
Anonym
Když se na to tak dívám, tak jsem se spletl a v dřívějších letech se hodně Golfů prodávalo i mimo Evropu. A ty mimoevropské prodeje klesaly dakeko rychleji než evropské. V Evropě se ještě v roce 2019 Golf sedmé generace držel na slušných číslech. Pak přišla nová generace a Covid a už se to nevzpamatovalo. Ale VW to narozdíl od Fordu kompenzoval vyšším prodejem T-rocu a dalšími modely.
Avatar - Mikesus
Mikesus
T-roc měl loni něco kolem 220tis. To je s Golfem dohromady 450. To samé třeba Polo, to mělo kdysi i 800tis
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
😉 VW ( golf ) bol vzdy nanajvys treti... po corolle a F150tke... o prvenstvo nebojoval uz davno davno ... a uz da sa povedat ze ani nikdy nebude

Mna prekvapil Hilux.. vyse 600 tisic kuskov je pecka... predsa len je to pickup a nie rodinny hatch... L200 ma pritom "len" okolo 250 tisic ... ale cela afrika defakto patri toyote ... tam naopak mitsu ma este co dohanat...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Hilux je i pro mne překvapení.
Arese
U nejnovějšího Golfu (vzhledem k jeho totálně zpraseným ovládacím prvkům) to nemohlo dopadnout jinak! 😒 :no:
Avatar - Mikesus
Mikesus
A co minulý? Ten už zahájil sešup velice uspesne.
Freddka
Jo lidi si radsi koupili T-Roc.
Nesmis taky zapominat, ze VW ma mega portfolio (znacky i modely) tj zadny kus nema hromadu prodeju, ale dohromady prodaji celkem dost.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Že to u toho t-rocu není vidět. Loni měl 221tis.
No že by prodali hodně, to jo, ale padají dost. Od 2014 prodali pres 10M aut, nejvíce 2019, a to skoro 11M V roce 2023 9.2M.
Kdyz vezmu jen VW. 2015 měl 5.8M, nyní 4.8M. To je propad o 18%. Kdyz bych ještě vzal vrchol, tj 2019, kdy vw prodal 6.3M, tak jsme na propadu téměř 25%. No uvidíme, jak na tom bude rok 2024, jestli se nejedna jen o statistickou odchylku.
Freddka
Bez debat, VW se pekne trapi, ale pulka propadu je cina a dalsi kus urcite i rusko.

Ale golf, oktavka, T-roc T-cross, Arkana, leon, kamiq, karoq, formentor a kdo vi co jeste. To secti, ja jsem linej.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Arkana ? To je Renault ne? 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Asi myslel Aronu.
Freddka
Jj, ale Arkana vypada lip :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
:yes: :yes:
Avatar - miromen
miromen
Koukam dva "umělci" se předhani v tom jak na sebe co nejvice upozornit většim blabolem.
Ergonomie tak zprasena, že je golf stale nejprodavanějši auto segmentu a to tušim se vzestupnou tendenci. A to v době, kdy je trh zcela odlišny než a teď placnu před 10 lety. Ale to je spiš spekulativni pač byl kovid či nedostatek komponentu. Mimochodem VW s tim ma opět problemy takže zakaznikum oddaluje objednavyk o několik měsicu. Takže dnes je podstatně vice třid, kdy ty tradični jsou snad všechny na ustupu a na nenaročnem evropskem trhu, kvete pšenka takovym jebkam jako jsou elektra, hybridy či krabicoidy.
No a k te ergonomi kde jsi akorat tak za placalistu teoretika. Už nějaky ten rok je jedna z nej funkci co do automobilu přišla možnost zrcadleni founu na displej tedy android aut👋carplay, kvuli navi. No a tvou řeči tohle u předchozi 7 generace zprasili tim, že displej utopily oproti předchozi 6 generaci. A kdybych měl byt hnidopich tak u 8 generace bych si dokazal představit displej možna ještě 1 či 2 cm vyše, niže rozhodně ne to jsem měl možnost užit si to v supu 3 generace s jeho utopenějšim displejem. Takže rozhodně raději dotyk ovladani s dobře umistěnym displejem než HW ovladani s utopenym displejem, kde jsou ještě dalši ovladaci prvky pod nim.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nejprodavanejsi auto segmentu už dlouho nebyl. Corolla ho dávno předehnala, umělče. Letos třeba 600tis corolla ( a to jen sedan ) vs 230tis golf.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Píšou Corolla Sedan 803 tisíc aut, ale já viděl někde nějakou tabulku, kde První byla TMY a druhá Corolla bez rozlišení a rozdíl byl snad 30 tisíc aut, takže reálně Corolla je 1,2 milionu, ovšem nevím, jestli tam počítaj i Cross, což je tak trochu jiné auto, něco jako ten Troc.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo nepamatoval jsem si číslo. Jo taky jsme to viděl někde corollu dohromady a bylo to 1.2 cca
Avatar - miromen
miromen
Umělec zde přišel podebatovat o bezpohlavnosti...no 8 generace od počatku neni globalnim modelem tak jako tomu bylo u předchozich generaci a tam, kde se nenabizi se bych řekl ani nemuže prodat byť jediny kus. A pokud se nepletu tak kompletni nabidku ma VW u golfa pouze v evropě.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No když o něj není zájem, tak ho stahujou. Nebo jaké jsou důvody, že ho stali z jiných trhu? A z kterých trhu ho stahli oproti sedmičce?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ono se to prodávalo i pod jinými jmény pokud vím. VW prodává příbuzné modely pod větší variantou jmen. Některé jsou trochu odlišné, některé více. Má více Passatů, Jetty, Bory..
webpaja
VW Group loni prodal 9,24M aut. Kde vidíš jaký prodejní podvod?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nikdo o prodejním podvodu nemluvil. On nějaký měl VW? Já vím jen o vykonnejsich motorech z důvodu neplnění emisí a v důsledku toho cca 8.8M předčasných úmrtí
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tahle přímá souvislost na umrtnost, kde si to četl ? Pls ideálně jestli máš odkaz, to by mne zajímalo.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Například zde
https😐/www.kpl.co.uk/dieselgate-and-human-health-just-how-harmful-was-it/

A jsou pak lokální studie.
Třeba jen v Milane to je to cca 500 ročně, 70tis v Evropě ročně.
https😐/epha.org/…deaths-in-milan/

Je potřeba to brát s rezervou, ale i kdyby to byla polovina, je to hrozné číslo. Jen za to, ze si někdo chce mastit kapsu a ostatní, kdyz to nevidí, tak to neexistuje a smějí se tomu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, jako tady bych řekl, že si se zachoval typicky jako politik 😁 a udělal si z VW toho, kdo zabil ty lidi 😁 Já fakt myslel, že existuje studie ohledně dopadu Dieselgate od VW, protože změřit, že tyto motory uškodili zdraví, by bylo skoro nereálné. To by si musel mít statistiku aut (přesných verzí aut), které se v tom městě třeba pohybovaly za posledních 20, ale ideálně 50 let a jaký vliv na to mají ty emise navíc aut dieselgate. Toto je vztaženo na emise z dieslových motorů obecně. Já si myslím, že pokud dieselgate opravdu tak uškodila, budeme dopady pozorovat až za deset let, kdy bude populace e😜onována dost dlouhou dobu na to, aby vznikla typická onemocnění.
webpaja
Sorry, ale tohle je tak hamunozní, že to snad ani nemá smysl komentovat.

Takže můžeme sčítat počty mrtvých dál😒br />
https😐/www.novinky.cz/…skandal-40474711

https😐/www.idnes.cz/…031_automoto_fdv

https😐/www.seznamzpravy.cz/…-problemy-244742
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Hamunózní… Že by nový slovotvar?

Když nemá smysl komentovat, tak proč to komentuješ a tapetuješ zde?
Avatar - Anonym
Anonym
Zalez Hammuno
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kolik způsobilo úmrtí ten administrativní nedostatek? Klidně se rozepis.
Ten diesel, to je stejně jako u VW, takže to budou podobné dopady. Jaké překvapení, že to je opět diesel.
Avatar - Anonym
Anonym
Nejlepší statistika je ta kterou sis zfalšoval sám vid.

Je to asi jako když se zkoumalo, jestli u horníků na uranu může za to, že dostali rakovinu plic to, že dělali na uranu nebo že hulili 40 cigaret denně.

To samé to bude s těmi diesly vid 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ty jeho rádobyodborný studie vycucaný z prstu, ale bohatě zaplacený a dělaný na zakázku, jen aby manipulovaly s veřejným míněním u lidí s nižší IQ mě vždy baví.
Pokaždé stejný scénář. Mnoho teorie, ale nula tvrdých dat. Vždy se jen něco předpokládá, ale nijak nedokládá. Když už se náhodou něco měří, tak jen úzká výseč a zbytek se tak nějak, jakože nenápadně vynechá, protože by se mohlo zjistit, že to je stejnej, nebo ještě horší shit, ale zadání bylo jasné. Strašit jen tou jednou výsečí. Prostě jen trapná demagogická manipulace, jako vždy. Uboh s.r.o.
Avatar - Anonym
Anonym
Hlavní je přeci na studii nahrabat dotace a granty, jestli je to studie kolik lidí zabil diesel nebo jak zachránit křečka a žáby je jedno, hlavně podojit stát, Unii a další ne.
"Věda a ochrana planety" v praxi 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak tak. Zdraví Děti Země.
Avatar - speedfred
speedfred
Mikešovi a podobným to ale stačí aby mali proti čomu bojovať alebo sa aspoň pri pondelku vyventilovať.
Avatar - Mokrous
Mokrous
:yes: :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak mi dej nějakou studii, která to vyvrací. Já jsem zatím nenašel žádnou. Já se opiram o fakta, vy co mi to vyvracite jen o domněnky. Přijďte se studií, podlozenou fakty, že tomu tak není. Pak se může bavit o vašich domněnkach a diskutovat proč jedno říká A a druhé B. Zatím jsou studie, které říkají jen A a mají to něčím podložené, na druhé stranediskuteri a rádoby odborníci, kteří říkají B a nemají k tomu žádné podklady.
Avatar - speedfred
speedfred
Ja štúdie k životu nepotrebujem, stačí používať rozum.
Dízel zabíja všetko okolo ale iné palivá sú poho, priemysel je v poho atď atď
Avatar - Mikesus
Mikesus
No. Tak když vezmu rozum. NOx je zdraví škodlivý, kdyz je ho násobek, treba i 20x vic než doporučuji normy a WHO, je to tedy hodně zdraví škodlivé než splňující normy. Zároveň překročení imisnich limitu zvládnou i auta, která limity splňují, stačí dostatečný počet. A pak kdzy je možnost mít emise řekněme do 10mg, proč to neudělat u všech, kdyz to jde. Ale ne, limit je 80 tak nebudeme snižovat kdyz nemusíme, však dodržime limit ( snad nejen v laboratoři), ale ze to může být 10x méně je nám fuk, i když by to mohlo znamenat výsledné neprekracovani imisních limitu ve mestech. Tohle je rozum bez studie. No a ty studie to jen potvrzuji, že takový rozum je nejspíše dostačující. Zkuse se rozepsat se svým rozumem.
Není to jen o dieselu,je to především o NOx. A ten je u benzínu povětšinou v jednotkách mg, narozdil od dieselu. Takze kdyz vezmu benzin s 5mg a podobně velký diesel se 110mg, nebo i 80mg, je to pořád jeden diesel jako 14 benzínových.
ericn
Hele Mikeši, nevedeš ty tady pobočku těch bláznů z “poslední generace”? Tak nějak by to na tebe sedlo. Napíše se diesel a ty hned vystartuješ 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
No pokud vím, poslední generace bojuje proti všem autům. Já jen upozornuju na nevhodnost dieselu ve městě. Kdyz jedeš po dálnici, jed si čím chceš.
ericn
Upřímně já budu jezdit čím chci kdekoliv 😉 U mě je to CNG a benzín. Nijak se mi k naftě vracet nechce, nicméně pokud by se rozmohlo HVO (což se aktuálně děje - redukce emisí o cca 90😖, stálo by to za zvážení 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja myslel, že mne máš na HL. Ukaž tedy studii, která tohle vyvrací. Zatím jsem našel jen ty, které to potvrzuji, ale žádná nebyla, který by řekla, ne není to pravda, nic to nezpůsobilo
webpaja
A proč by někdo oponenturu dělal? VAG sklopil uši, protože věděl, že mu nic jiného než pokora nezbývá. Jakákoliv oponentní studie by byla placena VAG a tím pádem by byla zcela irelevantní pro ostatní.

Ale alespoň bylo z čeho platit podpory na EV, byl potřeba někdo, kdo zajímavou částkou přispěje. Tedy bráno z druhém strany, VAG výraznou částkou přispěl na podporu EV. 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Aha. Takze oponentura je zbytečná. Jo není potřeba hledat fakta, stačí říct svoji domněnku a je to. Kde jsem to jen slyšel? Jedná strana musí dávat důkazy, druhé stačí říct svoji domněnku bez faktů a je to rovnocenné.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Samozřejmě, vše je zfalsovane.
Avatar - Anonym
Anonym
Ohnout to tak aby mi dál tekly penízky z grantů a dotací je asi ten nejmenší problém 😄
Ondrej1
Elektromobily, navíc Tesla 2x v top 10. To jim v redakci autoforum praskne cévka. Budou muset přitvrdit v antiev kampani.
Avatar - Ozzman
Ozzman
ale jen té napůl - hybridní.


Když se podívám na TOP10/11, jsou tam auta, která se prodávají převážně jako hybridní. RAV,Corolla, CR-V, Camry, ale i ten Civic... Výše se tleská elektromobilitě. Dohromady Tesly 1 732 tisíc, Hybridní ofenzíva dohromady 4 570 tisíc... Jasně, né všechny auta z výše zmíněných jsou hybridní, ale i kdyby to byla polovina, pořád to cosi ukazuje 😊

No a pak auta jako F150, Hilux, Silverado a Ram - ať žije ekologie a pořádný pickup

Nebo za mne sedany - Sentra, Jetta, Accord, ale i ty nám známé jako Corolla a Camry... :yes: :yes: Svět není tak špatnej
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak nikdo asi nečeká, že EV nahradí hybridy hned. Hybrid, full hybrid, je částečná cesta k EV. Využívá výhodou obou řešení a mininalizovanim jejich nevýhod. Jsou nejvíce zastoupení v top10 a nemyslím si, ze se to ještě nějak brzy změní.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, bude to ještě trvat, ale u toho EV, já si pořád nejsem jistej, že motivace kupce Tesly je elektromobilita, ale že velká část kupců si jde pro Teslu, protože je to Tesla, výkon, aura té moderní a zajímavé automobilky. A jiné EV, ani ty čínské, nejsou v tabulce..
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ona ta Tesla ve výsledku má dobre value/money. Já bych to spíš řekl opačně. Kdyz nekdo chce EV, Tesla dává velký smysl. Par jich tam určitě bude, ale jaké procento, těžko říct.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Určitě smysl dává, to nepopírám, ale já se setkal ve své sociální bublině spíše s tím, že "chci Teslu", než "chci EV a Tesla se zdá jako zajímavé".
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo určitě budou. Pak možná je otázka, proč chci teslu. Technicky vyspělá? To je prakticky jen ten pohon. Věci jako FSD atd neberu, to tu v Evropě není pokud vím. Takze pak uz tu máme jen konektivitu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Proč chce někdo Apple ? Značkové tričko ? Protože je to moderní a docela to funguje, někde to je i část prestiže. Lidi to vnímají rovno prémiovce. Tím neshazuji kvality auta.
Avatar - Anonym
Anonym
Protože to má soused mámo a musíme být coool a IN a mít to taky 😄 😄 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
To neznamená, že je ten produkt špatný 😊
Avatar - Anonym
Anonym
To znamená že se to kupuje kvůli nálepce, statusu a poze, a kupovalo by se to i kdyby to bylo o 40% horší než je to ted. Hlavně že je to COOL, smutná doba povrchní společnosti plné pokrytců 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, né všichni to tak mají, ale část určitě ano.
webpaja
Ale právě to btw prodávalo prémiové výrobky za vyšší ceny než dárcové techniky i u GM, Fordu či Chrysleru.

Tím bych se neoháněl.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nějak jsem si nevšiml, že sousedi mezi sebou soupeři, kdo má lepší teslu. Ještě jsem u nás nikde neviděl 2 Tesly u dvou sousedících baráku.
Avatar - Anonym
Anonym
Dneska genální video od borce jak dobíjí na ČEZu, Ivanovice na Hané, dobíječka, 180 , do auta do láduje 71 Kw, a účtujou mu 180.
Naprosto geniální, asi jako kdyby sis natankoval u Shellu 100 okranu , naúčotvali ti 100oktan a dostal si Natural 85 😄 😄 😄 😄 😄

Kvalitní služby a super ceny, Elektromobilita je pecka. Pro pomatence a mileniály co u 15 kafí čekaj až se jim to nabije 😄 😄 😄 😄
Užívejte, užívejte. Mě zlevnili LPG na 15,90 a mam natankováno za 4 minuty 😄 😄 😄 😄
Avatar - speedfred
speedfred
Nebol si cez vikend v Pasohlávkach ?
Avatar - Anonym
Anonym
Nebyl, byl sem na jiné akci kus za Prahou.
Avatar - Ozzman
Ozzman
U Nového Strašecí ?
Avatar - speedfred
speedfred
Prvý krát som ta bol a budúci rok asi znova a najlepšie s karavanom.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Byl jsem tam 3 roky nazpět, přišlo mne to jako velký lunapark pro omladinu 😁 Takovej ošklivější a mnohem masovější Mácháč, kterej žil 15 let nazpět.
Avatar - speedfred
speedfred
Mal som tam pár známych ktorý tam pravidelne kempujú a ja som išiel náhodou okolo. Bol som len jednu noc a musel som ďalej.
Pripomenulo mi to mladícke časy na moto-zrazoch.
Avatar - Anonym
Anonym
Je tam moc lidí i auta, kdo nemá rád masové akce, pro toho to není. Letos to trhlo rekord v počtu amerik co přijely.
Já sem byl v Jizbicích, tam to bylo díky počasí mohem komornější a člověk má aspon čas pokecat s kamarády a známými.