Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto.cz podcast

Podcast Auto.cz
Zpět na článek

Najít nabíjecí místa pro auta na sídlištích je nadlidský úkol, říká Libor Hladík

19 komentářů

Avatar - Zetti
Zetti
Mam auto s nabijeckou 7kw a baterku 70 kwh. Prijedu k nabijecce AC 22kw, nejběžnější na sidlisti. I male děcko spočítá ze budu blokovat tu nabijecku az 10 hodin. Pre mi za to nauctuje 8 korun za kwh, pohoda, ale co neni pohoda muzu u ty nabijecky stat zdarma jen 3 hodiny, každá další mi vyjde na 30 korun. To mame 560 plus 210. Tedy pokud ve dve rano vstanu a pujdu to auto od nabijecky odpojit
To vsechno za predpokladu, ze nebudu ten druhy co ve dvě vstane a pujde se podivat,jestli ten prvni uz to auto odpojil. Pokud se na to vybodne, musim k nabijecce chodit kazdou hodinu, pripadne si na cestu vzit taxi. Nebo nabijet DC v rozsahu 10 - 25korun za kwh

Jestli je tohle elektrodebilni vize, tak se nedivte,ze normalni clovek si elektroauto nemuze poridit
Avatar - Mikesus
Mikesus
Pokud sis koupil auto s takto slabou palubní nabíječkou, budeš mít takový diskomfort. To je něco jako kdyby někdo koupil auto s manuální klimou a divil se, že ji musí ovládat a regulovat. Kdyz si poridis auto s 22kw nabíječkou, budeš za 3 hodiny mít hotovo. Něco jako automatická klima, nastavis a hotovo. Nebo najdeš jinou nabijecku, třeba ČEZu, kde mají jiné podmínky.
Avatar - Zetti
Zetti
Vetsina aut ma 7 nebo 11 kw, 22 uz mene. Je to dany vyrobcem, vybrat si vetsinou nemuzes. A kzpovat auto podle nabijecky uz je uolna pakarna. Vyrobci masiruji s nerealnymi DC vykony, tech nabijecek je pár a casto se nabijeni z ruznych duvodu omezuje.

Cez ma stejný podminky, 3 hodiny a pak 30
korun za hodinu .

Me se to netyka, nabijim v garazi. Moje poznamka byla k tematu, ne k me situaci
Avatar - xxc
xxc
To je pravda, budu sa preferovat auta s 22 kw nabijackou. Trh sa prisposobi.
Avatar - Zetti
Zetti
Enyaq ma taky 11kw. Nez přizpůsobí bude trvat. Ale stejne. Nabijeni ze zkrati na 6 hodin. Jedna zasuvka teoreticky nabije 2 auta za noc. Tohle preci neni podpora elektromobility, tohle je elektronobilni tortura
Avatar - Mikesus
Mikesus
No a pokud si někdo nezjistí informace a koupí s takovou palubní nabijecku, jeho problém. Proto ty starší EV nejsou tolik lákavé.
Avatar - Zetti
Zetti
Ja mam nabijecku 7,4kw, ale doma ji ani vyuzit nemuzu. Muzu nabijet max. 3.7kw, takze pro mne by byla silnejsi nabijecka nevyuzitelna. DC nabijecka 150kw, ale tech v cr moc neni, na sidlisti asi zadne. Porad se bavime o sidlisti vsiml sis toho?
Avatar - Ondore
Ondore
Skúsme realistickejšiu situáciu😒br /> - priemerný vodič denne najazdí 40 km, prevažne (prí)mestský cyklus, t.j. ak je majiteľom EV, tak za noc potrebuje dobiť cca 6 kWh,
- ideálny stav nebude mať pri paneláku samé AC 22kW, ale bude stačiť aby 75 % bol stĺpik AC 7 kW zdieľaný medzi dve autá a 25% nech pripadne na vyššie tarifikované (DC?) stojany 22 kW.
- jediné, čo tomu chýba sú parkovacie miesta, kapacita siete je v mnohých prípadoch dostatočná, po 22 hod. padá spotreba dole.

PS: Stačilo by aj 3,7 kW zdieľaných medzi dve autá, za noc pohodlne nabiješ...
Avatar - Zetti
Zetti
To neni realisticka situace, ale modelova. V Českých podminkach v blizke dobe nerealizovatelna. Jinak vize dobra, souhlasím.

Pokud by nekdo chtel elektromobilitu protlačit tak takhle by se mohlo zacit ne jen na sidlisti, ale v každé vesnici
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Již nevyráběný Renault Zoe v obou generacích měla AC nabíjení 22 kW.
Vysoce technologická bZ4X od automobilového giganta Toyoty má i v roce 2024 stále palubní nabíječku s výkonem 11 kW.
Co na to říkáš, Elone Musku? Že by proto recenze na tento skvost byla zakázána na moje.auto.cz
Avatar - Jean Reno
Jean Reno
Víš, je to nepochybně problém, se kterým se často setkávám, ale nejčastěji mě neštvou fosily, nýbrž překvapivě řidiči BEV, kteří zabírají místa u nabíječek, aniž by připojili kabel k nabíjení. Nejčastěji se s tím setkávám v Atrium Flora, na Žižkovo náměstí, McDonald's OC Řepy, Jabloňová P-10 a na dalších místech, kterým třeba chybí značka “Pouze pro dobíjení elektromobilů na dobu určitou”.
https😐/www.idnes.cz/…948_automoto_fdv
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Já zase nechápu, proč se k tomuto a podobním článkům vyjadřují lidé, co jezdí spalovacím vozem. Evidentně není určený pro ně. Napadá mě jedině, že si potřebují dokazovat, že jejich spalovací auto je lepší, než elektromobil. Ten, kdo elektromobil používá, ví, jak to je, a podobné nesmysly nemá zapotřebí. Spalovací technologie v té podobě, v jaké ji známe dnes, naráží na své limity účinnosti. Proto je odkázána k zániku, však ty víš, kamo 😄
Avatar - Jean Reno
Jean Reno
Poslyš, nevíš, jestli je ten Zetti vůbec reálný člověk a skutečný majitel elektromobilu vedle svých spalovacích vraku.
Jeho úroveň nenávisti k BEV je až příliš velká. Chápu, že ho někdo označil za „early adopter“, ale jeho míra nenávisti mi přijde nerealistická. Nechápu.
Avatar - Zetti
Zetti
Ty vraky bych si vyprosil. Jeden z mych hvezdnych klenotů je vyfoceny i na https😐/www.idnes.cz/…ojetiny_LHR/foto
Avatar - Jean Reno
Jean Reno
Ano, Volga GAZ 21 Carevna je nádherná.
Avatar - Zetti
Zetti
Rikal jsem hvezdny, tzn s hvezdou. Osmivalecek, 160 kw, 1620 kg. Jede rychle, zlehka a potichu jako elektrowerk.
Avatar - Jean Reno
Jean Reno
Ten nádherný v modré Mercedes-Benz W111 je tvůj?
Avatar - lordlord
lordlord
Najít nabíjecí místa pro auta na sídlištích je nadlidský úkol... Problém je najít volné místo pro normální auto. Nabíječka sníží už tak malou kapacitu míst, musí být postavena mimo stávající parkoviště.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Nejlépe na chodníku či na trávníku :yes: