Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Čínu kritizujeme, Amerika to dělá taky. USA rozdělí automobilkám miliardovou podporu

33 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Opět se jen potvrzuje co opakuji v diskusích. Bravo, nezbývá než opět napsat - já to říkám!!!!!
EU podporuje automobilky, USA podporují automobilky, Čína podporuje automobilky...
U Číny je to nepřijatelné, u ostatních je to vpořádku... Aneb eurohujerské pokrytectví se vším všude :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Četl jsi víc než titulek? Je v tom jeden zásadní rozdíl, Čína dotuje výrobu a vyrobni naklady ( aspon takto je to prezentovano ), tady je podpora na transformaci. Neznamená, že s dotacemi souhlasím, ale rozdíl je to dost zásadní.
Avatar - apoho
apoho
přestaň tady pořad chytračit!
Transformace čeho v co? Funkčního systému v nefunkční.
Cína sleduje svoji strategii vlastními zdroji a my tady také akorát výsledek je celkem jiný. Číně jde o ovládnutí trhů, politikům zde je o uchránění vlastních zadků
Když se evropané pokusili kolonizovat Čínu, tak chvili to šlo ale Číňan není padlý na hlavu a pustil si tam cizáky jenom na 50% účasti a zbytek kontrolovali místní. A teď se naučili vše, jsou pilní a organizovaní a nabrali rychlost rakety a nám tady zůstávají vzducholodě a sny, jak to změníme
Avatar - Mikesus
Mikesus
Přesně naopak. Je vidět, že jsi to nečetl. Dotace na přeměnu zavřených, nebo před uzavřením, továren automotive, výrobou spalovaků si nevydelaly dost na inovace a investice, a aby byly konkurenceschopný kdyz jim ujel vlak, dostaly peníze na rozjezd výroby. Čína nepřispívá na investice, ale dává peníze na každé jedno auto.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zásadní je, že ten rozdíl naprosto není zásadní. Protože je úplně jedno, jak tu věc pojmenujeme. Jsou to peníze pro automobilku.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Rozdíl je hodne velký. Jednorázová povídka vs pravidelné přispívání. I přes bulvární titulek, na který se spoustu jednoduchých lidi chytne, autor ten rozdíl v textu zmiňuje.
traveldrive
Nemudruj, nevieš o tom viac ako my ostatní.
Futurista
Jo, účetnictví, to je hra pro velký kluky. Není dotace jako dotace, není podpora jako podpora. 😁 Důležitej je záměr na papíře. 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Nemá náhodou PRC centrálně řízenou plánovanou ekonomiku? Srovnávat ji s tržní ekonomikou USA je vůbec dosti ujeté už od zakladu.
Freddka
Leda prd.
Kdyz to krachuje, tak jim stat posle prachy nebo to rovnou cely zestatni a pak zase odprodaji. Treba zrovna v USA prezili bez zestatneni jen Ford a Tesla (ovsem dotaci zpolykali taky hromady).

Ty jejich “obcasne dotace” jsou ve skutecnosti 365 dni v roce a i tak cas od casu krachujou.
Avatar - apoho
apoho
já se ti divím, že se nad tím vůbec pozastavuješ.
Dobře víme, že kdyby Čína začala dotovat evropské automobilky, tak i tak si ideologičtí diktátoři z EU najdou na Číně jiný důvod, třeba že mají žlutou pleť nebo cokoliv.
Prostě s někým, kdo Evropu evidentně hospodářsky předbíhá se nebudeme štítit jakéhokoliv faulu na vlastním území.
Tragédi místo toho aby si řekli, jo, zaspali jsme dobu, musíme přidat, tak se vymyslí Green deal a k tomu zlý komunistický režim v Číně a máme strategii do budoucna hotovou. K naplnění těchto najdeme hordu vymývačů mozků, kteří plebs přesvědčí, že toto je to správné náboženství a týpci jako HR nám pomohou jakou užiteční osli nakazit co nejvíce hlupáků a tí to pak vše šíří dál
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
Ty jsi nějaký člen klubu přátel Číny? V Číně se krade know-how, fauluje se tam dennodenně a ty tady budeš plác at takové bláboly o faulování chudáků Mandarínů, pilně kradoucí evropské a americké know-how?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nesmysly předkládáš. Čína krade know-how?!?

On někdo nutil BMW, VAG, Mercedes a další spolupracovat a vyrábět spolu s Číňany?!?????
traveldrive
Presne tak. Číňania kradli, hlavne dizajn. Veľa úspechov im to neprinieslo. Know-how im západné automobilky doniesli až pod nos. A presne ten balík peňazí, ktoré vtedy na tom nahrabali, teraz strácajú, ak ich aj nepoloží.
Al Po
co tady meleš? Kdy to budou Libanonci nebo Eskymáci, mne to bude jedno. Ale nemám rád ideologické kecy.
Když jednou nastavím mantinely, tak se mají dodržovat a ne posouvat jak se mi to zrovna bude hodit v danou chvíli. A svojí neschopnost zakrývat tím, že protivníka vyfauluju mi nepřijde celkem v poho. Když se tam sáčkovaly firmy z Evropy a USA, tak si všichni mnuli ruce, jak super jsme ty Číňany donutili dělat co my chceme ale jak se karta otočila, tak stop!
dodo24
Vieš o tom, že čína zatvára jednu banku za druhou? Že im tam kolabuje realitný trh? Že čínske indexy klesajú? Alebo si len ideš svoju ideológiu, teda verziu sveta ktorá sa ti páči? Je pravda, že čína je v niektorých oblastiach pred západom, to ale neznamená, že sme vo všetkom pozadu.
Avatar - apoho
apoho
Předpokládám, že jseš zrálého věku a tak asi ti něco říká Lehman brothers?
Každá vyspělá ekonomika z času na čas má svou realitní a měnovou krizi.
Dostal se z toho západní svět a dostanou se z toho i Číňané.
Já jinak nejsem jejich advokátem ale vidím, jak jsou schopni řešit výzvy rychle a účinně, kdežto v Evropě a ve východní zvlášť jsou vlády e😜erty na komplikace, průtahy, falešné vývojové směry atd.
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
Kamaráde jsi mimo, již delší dobu. Nemáš tuchu jak moc čínská vláda podporuje výrobu na e😜ort, a nejen automobilů ...
traveldrive
Asi vie, prečo to robí.
milous
Zdanit prijmy nad 10 Mega 50 % odpisy na 20 let a odečíst jen DPH a všude bude dobře
Avatar - Anonym
Anonym
jak z ní ostatně název jedné z písniček, kterých na toto téma raketově přibývá.....

Zase cpaní peněz na plečky, které nikdo nekupuje a ani je pořádně neumí vyrobit od kabinetu socialistického senila Bideta 😄 😄 😄
Děda už by toho měl nechat, lidi tam nemaj na jídlo a oni rozhazují peníze na nesmysly
https😐/www.hrot24.cz/…uji-i-fast-foody
https😐/www.idnes.cz/…_zahranicni_vals
dodo24
A potom realita: Tesla Y je najpredavanejším autom sveta za rok 2023. Plečko
Avatar - Anonym
Anonym
Když má Tesla jenom dva modely (ty zbylé 3 nikdu nekupuje) tak se jeden moel dostane na vrchol snadno, odtatní jich maj 5-10-15-25 😄
A v součtu to dělá víc jak Tesla 😄 😄 😄
dodo24
Alfa Romeo, Buick, LADA, Polestar, SSANGYONG, Cupra alebo napríklad Lancia by mali byť tiež v TOP 5, keďže majú podobný počet modelov, resp ešte menej. Ale nie sú a pritom sú to tie chcené ICE 😁 . Tento istý blud tu píšeš stále dookola, len aby si obhájil hlúposť. Nie, naozaj najpredavanejšie auto sveta nemožno nazvať autom, ktoré nikto nechce.

Rozdiel medzi Teslou a vyššie spomenutými je len to, že jeden vie vyrobiť dobré auto pre masy (ale vôbec nie lacné) a tí druhí nie 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Alfu romeo kupují jen srdcači, Buick frčí jen v Číně v USA, jinde se skoro neprodává, Lancia je lokální zančka POUZE pro Itálii, Cupra nemá 2 modely, Lada se prodává jen bývalém sojuzu a ještě ne v celém atd atd

Tesla není auto pro masy, masy na to nemají love. Auto pro masy za 1,1 mega je vtip 😄 😄 😄
Auto pro masy má stát 300 000 Kč
dodo24
Ani Tesla nemá 2 modely. Klameš a ohýbaš realitu ako sa ti to hodí. Raz ich je 5, tak ich je 5. Je uplne jedno, ci to tak vnimas alebo nie.

No veď práve, je mega drahé a aj tak sa predáva masovo.

"má stát" je slovné spojenie pre komunistov, všade inde to určuje trh.

Automobilka, ktorá pred 20 rokmi poriadne ani neexistovala, vyrába najpredávanejšie auto sveta. Áno, celkovo ako značka predáva menej áut ako giganti ktorých spomínaš, ale úspech modelu Y nevidí len pravoverný popierač.

Alfa Romeo je príklad toho, že môžeš vyrábať aj málo modelov, ale pokial nemáš špičkový produkt, tak sa najpredávanejším nestane len preto, že je jediný.
Avatar - Anonym
Anonym
Ty zbývající 3 modely + ten rádoby slavný truck, kterýho jsou desítky fotek jak ho tahaj fosilní americké Kenworthy, Peterbilty a Frieghtlinery když to přestalo jet - nikdo nekupuje nebo se toho vyrábí pár kusů.
A každoročně ta čísla klesaj, u modelu S i X 😄

Trh křivený dotacemi, restrikcemi a zákazy má se svobodným trhem společného asi tolik co Maluch s Lambo Countach.
Ale neboj, čím hůř se budou mít lidé v EU i v USA, tím méně toho Ajlon prodá. A bude to už brzy. GreenDeal jim sebere z peněžek veškeré výdělky, protože zdraží naprosto vše od elektřiny, přes fosilní paliva, dovážené výroby zatížení emisními cly , přes potraviny, služby a bydlení atd atd
dodo24
Prečo už nejdeš konečne do toho raja na východ? Ved tam je tvojou optikou najlepsie. Až mi je zle z toho, že takto niekto vníma svet.
Avatar - Anonym
Anonym
Já někde píšu že je tam ráj? Nikoliv, taky mají svoje problémy.

Není tam ale tolik byrokracie a zelených pomatenců - to je pravda😄
Nestaví větrníky tam kde nefouká a nestaví FVE někde kde je -50 nebo kde to - jako u nás - 5 měsíců v roce nic nedává, a jako na potvoru těch 5 měsíců v roce je potřeba té elektřiny nejvíc, protože je ve 4 tma a k tomu se topí.

Ale je super se plácat že v červnu to pokryje 90% spotřeby, když je vidět do 10 večer a netopí se 😄 To je nám hodně platný.

Takže platit uhelkám a paroplynkám že budou 6 měsíců v roce v pohotostním řežimu a budou čekat na telefon "Nahodte výkon na maximum" 😄
Nebo radši cesta typu, když španelsku stačí na pokrytí vesnice 10 000 panelů, dáme 17500 protože u nás tolik nesvítí?
Spolu s inveticemi do vodíku a OZE bude už díky tomu kilowattka jenom zlevnovat, že jo Borisove.
Stalinistický utopista byl hadr ve srovnání s vámi.. To byl amatér 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Sečti si kolik prodá Ford USA nebo Chevrolet USA na domácím trhu, všechny modely sečti a provnej to s Teslou.

To je konkurence Tesly doma, ne Buick 😄
dodo24
Ten obrovský Ford USA má hodnotu na burze na úrovni 56 miliárd dolárov, zatial čo tá neuspešná a okrajová Tesla iba 777 miliárd.

Investory to vnímajú trochu inak ako ty, vlastne väčšina sveta to tak vníma. Snáď ale existuje paralelný vesmír kde je to najlepšie V8 na lpg.
Avatar - Anonym
Anonym
Musk je mistr v dindání peněz z vlád a investorů a z dávání nereálných slibů, to je fakt. V tom umí chodit skvěle, to ostatní už je poněkud slabší 😄
Michal Faraday
To že se tato podpora objevila pár měsíců před volbami a je směřována na unijní zaměstnavatele je asi těžko náhoda. Tipuji že ani to senilního Bidena nezachrání..