Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Hendly
Nejdriv lobbing za zruseni EURO7, pak odstranit clem konkurenci z ciny a muze se dal nicit zdravi lidi smradem bez investic misto vyvoje.
Pak az pujde do tuheho bude krik po statni podpore.
Pak az pujde do tuheho bude krik po statni podpore.
@Hendly To zní jakoby už i Hendly přiznal, že budoucnost elektromobilům patřit nebude. No jen se vztekej a vřískej Horký Rome. Pro moje uši rajská hudba. A kup si klimatizaci. Planeta se nádherně otepluje tak ať netrpíš.
@Roman Horký
EV jsou samozrejme budoucnost.
Bohuzel u toho asi nebude evropský automotiv..
PS: doufam, ze si nikdo ze zastancu spalovaku na letosni vedra nestezuje…
EV jsou samozrejme budoucnost.
Bohuzel u toho asi nebude evropský automotiv..
PS: doufam, ze si nikdo ze zastancu spalovaku na letosni vedra nestezuje…
@Hendly No jo, když EV fanatik zneužívá spal. motory, tak je to dobré, ale když je to naopak, tak je to blbě...
Jinak emise produkuje jen doprava? A co třeba cyklisté (brzdy), EV (každý nemá FVE, aby nabíjel zdarma), uhelné elektrárny atd.
Jinak emise produkuje jen doprava? A co třeba cyklisté (brzdy), EV (každý nemá FVE, aby nabíjel zdarma), uhelné elektrárny atd.
@Hendly Tak např. v zemedělství, jezdí tam často starými traktory, tedy Zetory.
To je ten obor, kde se emise neřeší a jsem za to velice, ale velice rád (: Co dýl slouží, to je ekologičtější :)
To je ten obor, kde se emise neřeší a jsem za to velice, ale velice rád (: Co dýl slouží, to je ekologičtější :)
@Hendly Líbí se mi, jak tu plácáš o zaostalém evropském automotive, přitom ten vývoj je třeba v US podobný.
PS: Normální léto, žádné velké extrémy. Zkus občas natáhnout přes noc prodlužku a zajeď si k vodě.
PS: Normální léto, žádné velké extrémy. Zkus občas natáhnout přes noc prodlužku a zajeď si k vodě.
@Hendly
Jsem s počasím naprosto spokojený.
Globální oteplování je ekologický počin tisíciletí. Snižuje emise z topení 😅😎
Jsem s počasím naprosto spokojený.
Globální oteplování je ekologický počin tisíciletí. Snižuje emise z topení 😅😎
@Hendly Ev nejsou budoucnost, cílem EU je aby autem jezdilo max 40% současných majitelů aut. Ostatní na to nebudou mít
Říkáte Vy, který v elektru (hybridu) sám jedete.
@praptak Hybrid je celkem skvělá věc... Se snad za elektro považovat nedá (PHEV už asi celkem jo)....
Hybrid jen pomáhá tomu, aby se brždění nepřeměnilo v teplo, ale v el. energii, která se využije např. při dalším rozjezdu.
Hybrid jen pomáhá tomu, aby se brždění nepřeměnilo v teplo, ale v el. energii, která se využije např. při dalším rozjezdu.
@praptak na tom není nic špatně. HEV a zejména ten s technologií Toyoty je nejekologictejsi řešení osobního automobilu. Mnohem ekologičtější, než EV. A mimochodem, EV mám rád. Co nesnáším jsou EV fanatici a ekoteroriste.
@Hendly
Pokaždé, když vidím stejnou a horkou skupinu odpůrců elektromobilů, stále ty samé mordy (tyfoon, gil, ptr, ace, win, kardiak a alkoholik smutný román a další drůbež - však oni se ozvou), jako by to byl záměr jednoho a téhož člověka se stejným úkolem – vyvolat dojem, že těchto haterů je více, než ve skutečnosti je 👍
Pokaždé, když vidím stejnou a horkou skupinu odpůrců elektromobilů, stále ty samé mordy (tyfoon, gil, ptr, ace, win, kardiak a alkoholik smutný román a další drůbež - však oni se ozvou), jako by to byl záměr jednoho a téhož člověka se stejným úkolem – vyvolat dojem, že těchto haterů je více, než ve skutečnosti je 👍
@Horký Rom
...ale já nejsem odpůrce elektromobilů, jak jsi na to přišel?
...ale já nejsem odpůrce elektromobilů, jak jsi na to přišel?
@Horký Rom
Ale já nejsem a nikdy jsem nebyl odpůrce elektromobilů, jak jsi na to přišel?
(Pokud jsi tedy myslel mě.)
Ale já nejsem a nikdy jsem nebyl odpůrce elektromobilů, jak jsi na to přišel?
(Pokud jsi tedy myslel mě.)
@Horký Rom No, přání je u tebe otcem myšlenky. Naopak bych řekl, že podobných elektrofanatiků jako jsi ty, postupně ubývá, jak pod tlakem současného vývoje trhu postupně dostávají zpět zdravý rozum a vyprošťují se z levičáckého ideologického fanatismu. :))
@Arese kdy už konečně všem dojde, že je to jen diskusní roztleskávač ? Nejlepší je na něj úplně přestat reagovat.
@Hendly kňůůůůůůůůů
@Hendly Začal bych sekackami, strunovkama (kua, to je odporný hluk a smrad stále dokola), traktůrky, motorovky atp. Co nechápu jsou ***i s fukary, delaji ***, jen furt zapnout/vypnout. Není toho vůbec málo a fůra dvojtakty... V USA to prý je větší zdroj emisí než auta. https://ct24.ceskatelevize.cz/…v-cele-evrope-80
@Hendly
Zajisté, to Euro 7 a elektromobily ovzduší tááák prospějou. Že největší peklo dělají křápy, které v provozu nemají co dělat, podvody na emisích ve velkém, to prostě Euro7 a EV vyřeší.
Stanice technické kontroly dostaly za podvody směšné tresty a jede se dál.
Zajisté, to Euro 7 a elektromobily ovzduší tááák prospějou. Že největší peklo dělají křápy, které v provozu nemají co dělat, podvody na emisích ve velkém, to prostě Euro7 a EV vyřeší.
Stanice technické kontroly dostaly za podvody směšné tresty a jede se dál.
@Hendly
bože kam na ty dementní kecy chodíš? Takže nově prodávaná auta "ničí zdraví lidí smradem" ? Tak to je už vrchol zelený propagandy tyhle žvásty. Ty jsi se už mentálně zhroutil na totální dno.
bože kam na ty dementní kecy chodíš? Takže nově prodávaná auta "ničí zdraví lidí smradem" ? Tak to je už vrchol zelený propagandy tyhle žvásty. Ty jsi se už mentálně zhroutil na totální dno.
@ryccardo
Samozrejme. I nove auta produkuji jedy a rokovinotvorne latky.
Samozrejme. I nove auta produkuji jedy a rokovinotvorne latky.
@Hendly Uplně neuvěřitelný jedy. Zkus si představit v čem vyrostla dnešní generace 40níků a porovnej to se současným stavem kvality ovzduší. Jsi blázen a řešíš marginality. Současná auta jsou bezproblémů a pokud by se povedlo všechny staré spalováky nahradit za EURO6 tak je ve velkých městech vzduch jako v Alpách.
@ryccardo
Vypoustibi auta plnici EURO6 jedy a rakovinotvorne latky? - ANO
Plni auta pri realnem provozu limity na tyto latky dle EURO6? - NE (realne plneni limitu byl nejvetsi problem EURO7)
A ted ke zbytku. Byl snad stav driv spravny? Nebyl a neni spravny ani ted. Byl drive takovy provoz? Emise vyfukovych plynu maji primy vliv na zdravi a zpusobuji zdravotni komplikace.
Problem pevnych castic se pouze presunul do kategorie mensich castic.
Alpsky vzduch se opravdu nekona, staci se postavit vedle nastartovaneho auta a vnimat.
Vypoustibi auta plnici EURO6 jedy a rakovinotvorne latky? - ANO
Plni auta pri realnem provozu limity na tyto latky dle EURO6? - NE (realne plneni limitu byl nejvetsi problem EURO7)
A ted ke zbytku. Byl snad stav driv spravny? Nebyl a neni spravny ani ted. Byl drive takovy provoz? Emise vyfukovych plynu maji primy vliv na zdravi a zpusobuji zdravotni komplikace.
Problem pevnych castic se pouze presunul do kategorie mensich castic.
Alpsky vzduch se opravdu nekona, staci se postavit vedle nastartovaneho auta a vnimat.
PowerHouse
Kdo ví co bude příští rok.
Jak se příští rok změní názory na EV?
Jak se příští rok změní názory na EV?
@PowerHouse
Záleží, čí názory myslíš. Názory lidí, názory manažerů automobilek, názory techniků, názory evropskách politiků a úředníků?
Záleží, čí názory myslíš. Názory lidí, názory manažerů automobilek, názory techniků, názory evropskách politiků a úředníků?
@Tycoon
Opravdu si ty a nevo nekdo jiny mysli, ze na dnesni globalni automotiv ma vliv evropsky politik a nebo urednik?
Opravdu si ty a nevo nekdo jiny mysli, ze na dnesni globalni automotiv ma vliv evropsky politik a nebo urednik?
@Hendly
Článek se zaměřuje převážně na evropský automotive a na ten má evropský politik a úředník velký vliv. Ony jsou v podstatě jen dva trhy, kde se mění "elektroplány". Evropský a americký. Trhy, kde si politici mysleli, že naplánují budoucnost.
Článek se zaměřuje převážně na evropský automotive a na ten má evropský politik a úředník velký vliv. Ony jsou v podstatě jen dva trhy, kde se mění "elektroplány". Evropský a americký. Trhy, kde si politici mysleli, že naplánují budoucnost.
@Tycoon
Tedy trhy kde maji velke zastoupeni stare znacky ktere totalne nezvladaji prechod na EV.
Teziste trhu se ale velice rychle presunuje jinam.
Tedy trhy kde maji velke zastoupeni stare znacky ktere totalne nezvladaji prechod na EV.
Teziste trhu se ale velice rychle presunuje jinam.
@Hendly
Kam se přesunuje?
Myslíš tím zemi, kde minulý rok začali stavět uhelné elektrárny o výkonu 70 GW, čili cca 30 temelínských reaktorů?
https://www.cnbc.com/…-coal-power.html
Kam se přesunuje?
Myslíš tím zemi, kde minulý rok začali stavět uhelné elektrárny o výkonu 70 GW, čili cca 30 temelínských reaktorů?
https://www.cnbc.com/…-coal-power.html
@Tycoon
tak opet utikas jinam. Kdyz davas nove instalovany vykon elektraren v Cine tak tam dej i rust OZE.
Pak to totiz ukaze uplne neco jineho.
To se ti ale do argumentace nehodi.
https://oenergetice.cz/…rnych-elektraren
tak opet utikas jinam. Kdyz davas nove instalovany vykon elektraren v Cine tak tam dej i rust OZE.
Pak to totiz ukaze uplne neco jineho.
To se ti ale do argumentace nehodi.
https://oenergetice.cz/…rnych-elektraren
@Hendly
Z hlediska bilance CO2 je úplně jedno, kolik kde kdo naistaloval panelů. Z hlediska bilance CO2 je důležité pouze to, kdo kolik spálil uhlí a jiných fosilních paliv.
Čína letos zvýšila za první pololetí výrobu elektřiny z uhlí o 2,4 %. To je v přepočtu na celý rok přírůstek uhelné elektřiny cca 130 TWh. To je v přepočtu přírůstek emisí z uhelné elektřiny cca 130 milionů tun CO2.
Takže kdybychom letos v ČR vypnuli všechny tepelné elektárny, ocelárny, cementárny, přestali topit v teplárnách i domácích kotlích, přestali jezdit auty, autobusy, přestali vozit zboží v nákladních autech, přestali vyrábět hnojiva apod., prostě zalezli do jeskyní a tam umírali hlady a snížili tím emise CO2 v naší zemi na nulu, nestačilo by to pokrýt letošní přírůstek emisí CO2 z uhelných elektráren v Číně.
Zdroj: Reuters (China cuts coal's share of electricity output in H1 2024; By Gavin Maguire; July 24, 2024) a vlastní výpočty.
Z hlediska bilance CO2 je úplně jedno, kolik kde kdo naistaloval panelů. Z hlediska bilance CO2 je důležité pouze to, kdo kolik spálil uhlí a jiných fosilních paliv.
Čína letos zvýšila za první pololetí výrobu elektřiny z uhlí o 2,4 %. To je v přepočtu na celý rok přírůstek uhelné elektřiny cca 130 TWh. To je v přepočtu přírůstek emisí z uhelné elektřiny cca 130 milionů tun CO2.
Takže kdybychom letos v ČR vypnuli všechny tepelné elektárny, ocelárny, cementárny, přestali topit v teplárnách i domácích kotlích, přestali jezdit auty, autobusy, přestali vozit zboží v nákladních autech, přestali vyrábět hnojiva apod., prostě zalezli do jeskyní a tam umírali hlady a snížili tím emise CO2 v naší zemi na nulu, nestačilo by to pokrýt letošní přírůstek emisí CO2 z uhelných elektráren v Číně.
Zdroj: Reuters (China cuts coal's share of electricity output in H1 2024; By Gavin Maguire; July 24, 2024) a vlastní výpočty.
@Tycoon
jsi uplne mimo od prvniho prispevku o zaostavani evropskeho automotiv, ale ok.
V prepoctu na hlavu je CR v produkci CO2 horsi nez Cina.
V Cine je jasny smer k OZE ve kterem významně valcuje zbytek sveta.
Ano, je pro svet spatne, ze dal spaluje uhli, ale i Cina to vi a aktivne omezuje CO2 viz OZE a EV.
A ted to poslední, a z meho pohledu nejzasadnejsi na tvem prispevku, tve mysleni… kdyz dela nekdo jiny neco spatne mam to teda delat taky?…
Takhle se ty chovas?
jsi uplne mimo od prvniho prispevku o zaostavani evropskeho automotiv, ale ok.
V prepoctu na hlavu je CR v produkci CO2 horsi nez Cina.
V Cine je jasny smer k OZE ve kterem významně valcuje zbytek sveta.
Ano, je pro svet spatne, ze dal spaluje uhli, ale i Cina to vi a aktivne omezuje CO2 viz OZE a EV.
A ted to poslední, a z meho pohledu nejzasadnejsi na tvem prispevku, tve mysleni… kdyz dela nekdo jiny neco spatne mam to teda delat taky?…
Takhle se ty chovas?
@Hendly
Zajímalo, kde vidíš, že by Čína aktivně omezovala CO2?
Dal jsem odkaz, že i letos Čína emise CO2 při výrobě elektřiny zvyšuje.
Pokud vezmeme v úvahu všechny zdroje CO2, tak v roce 2023 zvýšila Čína emise CO2 o 4,7 %, což odpovídá 565 milionům tun CO2 více než v předchozím roce. Můžeme to kompenzovat, když 5 let zalezeme do jeskyní budeme tam umírat hladem (nebudeme topit, svítit, vyrábět, jezdit a jíst).
Jsem všemi deseti pro snížení emisí v ČR. Dlouhodobě podporuju co nejvyšší podíl jaderné energetiky. Tím bychom mohli snížit emise CO2 na zhruba polovinu, tak jako to má třeba Francie. Bohužel naše politická reprezentace ani úředníci v Bruselu tento názor nesdílí a proto máme a nadále budeme mít jedny z nejvyšších emisí CO2 na obyvatele.
Zajímalo, kde vidíš, že by Čína aktivně omezovala CO2?
Dal jsem odkaz, že i letos Čína emise CO2 při výrobě elektřiny zvyšuje.
Pokud vezmeme v úvahu všechny zdroje CO2, tak v roce 2023 zvýšila Čína emise CO2 o 4,7 %, což odpovídá 565 milionům tun CO2 více než v předchozím roce. Můžeme to kompenzovat, když 5 let zalezeme do jeskyní budeme tam umírat hladem (nebudeme topit, svítit, vyrábět, jezdit a jíst).
Jsem všemi deseti pro snížení emisí v ČR. Dlouhodobě podporuju co nejvyšší podíl jaderné energetiky. Tím bychom mohli snížit emise CO2 na zhruba polovinu, tak jako to má třeba Francie. Bohužel naše politická reprezentace ani úředníci v Bruselu tento názor nesdílí a proto máme a nadále budeme mít jedny z nejvyšších emisí CO2 na obyvatele.
@Tycoon
opet se velice rycle dostavas na uroven Barika.
Cina ma obrovsky podil i rust OZE a EV, prekonava vsechny ostatni staty a je lidrem v technologii kolem OZE.
Takze snaha o omezeni produkce CO2 je obrovska.
CR ma kolem 40% elektriny z jadra ( klidne upresni) a CO2 na hlavu ma stejne jedno z nejhorsich protoze se zde prosazuje spalovani uhli pro export elektriny.. shodou “nahod” na to ma obrovsky zisk majitel auto.cz….
opet se velice rycle dostavas na uroven Barika.
Cina ma obrovsky podil i rust OZE a EV, prekonava vsechny ostatni staty a je lidrem v technologii kolem OZE.
Takze snaha o omezeni produkce CO2 je obrovska.
CR ma kolem 40% elektriny z jadra ( klidne upresni) a CO2 na hlavu ma stejne jedno z nejhorsich protoze se zde prosazuje spalovani uhli pro export elektriny.. shodou “nahod” na to ma obrovsky zisk majitel auto.cz….
@Hendly
Čínská snaha o snížení CO2 je něco jako snaha člověka, který přibírá, protože jedl 20 koblih denně a nyní jí zeleninový salát a 21 koblih.
Já jsem byl vždycky pro nahrazení všech tepelných elektráren jadernými, a nechat pouze teplárny a spalovny s kombinovaným provozem.
Čínská snaha o snížení CO2 je něco jako snaha člověka, který přibírá, protože jedl 20 koblih denně a nyní jí zeleninový salát a 21 koblih.
Já jsem byl vždycky pro nahrazení všech tepelných elektráren jadernými, a nechat pouze teplárny a spalovny s kombinovaným provozem.
@Tycoon
Cinska ekonomika neustale roste, tim i spotreba energie, ktera ale pouze dohani ostatni svet, ale pritom v OZE a EV jsou absolutni spicka jak ve vyvoji tak v instalaci.
Ty ale stejne tvrdis, ze se o redukci CO2 nesnazi…
To velice dobre vystihuje jak je tvuj postoj i k EV pokriveny.
Cinska ekonomika neustale roste, tim i spotreba energie, ktera ale pouze dohani ostatni svet, ale pritom v OZE a EV jsou absolutni spicka jak ve vyvoji tak v instalaci.
Ty ale stejne tvrdis, ze se o redukci CO2 nesnazi…
To velice dobre vystihuje jak je tvuj postoj i k EV pokriveny.
@Tycoon A teraz si predstavme, zeby sme v Cine predavali dalej europske spalovacie auta, ako to kedysi robili europske automobilky a Cina by nebudovala tolko obnovitelnych zdrojov energie, o kolko % by spotreba uhlia narastla? Im uz bolo davno jasne, ze takto to dalej nepojde, nam tu niektorym to nie je jasne doteraz.
@xxc
Kdo my? Které evropské automobilky? Na čínském trhu měly dlouhodobě dominanci joint-venture automobilky vlastněné minimálně z poloviny čínským státem nebo čínskou firmou. Například FAW-Volkswagen je z 60 procent vlastněn čínskou automobilkou FAW.
Kdo my? Které evropské automobilky? Na čínském trhu měly dlouhodobě dominanci joint-venture automobilky vlastněné minimálně z poloviny čínským státem nebo čínskou firmou. Například FAW-Volkswagen je z 60 procent vlastněn čínskou automobilkou FAW.
gil54
Pod takovým tématem bývaly za chvilku desítky a desítky diskuzních příspěvků před "vylepšením" diskuzního formátu. Dnes už 6. No a pro jistotu článek v placené sekci. Charakter článku asi těžko někoho zláká pro zaplacení Auto+, mě tedy určitě ne.
Evidentně se krok za krokem krystalizuje kvalita jak v diskuzích, tak ve formátu a i v samotných článcích. Dělají to zde lépe a lépe, kluci šikovní....
Evidentně se krok za krokem krystalizuje kvalita jak v diskuzích, tak ve formátu a i v samotných článcích. Dělají to zde lépe a lépe, kluci šikovní....
@gil54 Bodejť by se tu diskutovalo, když je nový formát navržený tak, aby hlubší diskuse byla maximální pain. Nemožnost reagovat od tří nebo kolika úrovní, zrušení diskusního stromu, zrušení chronologického zobrazení, skrývání příspěvků, časová omezení (!). Bomba.
@twistedTSD Přesně tak, nová diskusní platforma na auto. cz je pro čtenáře hotová katastrofa! :((( Kde jsou například emotikony? A proč nelze svobodně reagovat na každý příspěvek?!!
kesumb
ono to nebude tak horky…
Nekdo na ev prejde, nekdo ne. Ocekavat rusty prodeju v dobe kdy v Nemecku stoji elektrika vic nez u nas nelze. Zajimavej bude vyvoj pokut za nad co2 emise flotily. Muze se taky velmi rychle stat, ze ev bude levnejsi diky porad zlevnujicim baterkam a z druhy strany poroste cena spalovaku za emise.
Chytrejsi si misto utraceni za auta buduji bydleni s vlastnim stanim…
Nekdo na ev prejde, nekdo ne. Ocekavat rusty prodeju v dobe kdy v Nemecku stoji elektrika vic nez u nas nelze. Zajimavej bude vyvoj pokut za nad co2 emise flotily. Muze se taky velmi rychle stat, ze ev bude levnejsi diky porad zlevnujicim baterkam a z druhy strany poroste cena spalovaku za emise.
Chytrejsi si misto utraceni za auta buduji bydleni s vlastnim stanim…
@kesumb Nebo se prostě stane, že věk evropského vozového parku poletí k 20 letům.
@twistedTSD A co take hrozne sa stane? Najekologickejsie auto je to nevyrobene, ludia na asistenty nadavaju a vypinaju ich. Ma niekto pocit, ze na uliciach je malo aut a musia rapidne pribudat nove?
@xxc Mně je to celkem jedno, stejně už v automotive dobře bylo. Ale vysvětluj eurobyrokratům, že tvoje ovce TDI asi tailpipe emise moc snižovat nebude.
@twistedTSD Nie celkom suhlasim, kedysi bolo nepredstavitelne, ze budeme sadat do vychladeneho 200 kw auta, jazdit na slnko, nemusiet radit a mat auto, ktore reaguje okamzite :-) Ked si predstavim, ako sme navigacie na drziakoch lepili na okno, neviem co na tom bolo dobre. To mi pripomina ludi, co spominaju, ako bolo za socializmu dobre.
@xxc
Před 60 lety (rok 1964) sis mohl koupit třeba Cadillac Eldorado. 250 kW, automatická převodovka, automaticky řízená klimatizace. Pravda, předchlazené nebylo, ale mohl si nechat staženou střechu, aby nebylo přehřáté.
Před 60 lety (rok 1964) sis mohl koupit třeba Cadillac Eldorado. 250 kW, automatická převodovka, automaticky řízená klimatizace. Pravda, předchlazené nebylo, ale mohl si nechat staženou střechu, aby nebylo přehřáté.
@xxc Řazení mi nepřekáží a elektrické kW, kterých polovina zmizí po přehřátí baterie, mít nemusím. Chci lehké, mrštné, nízké auto, které mě nijak neomezuje a nebude z něj po 10 letech bezcenný kus šrotu. Tzn. peak nastal kolem roku 2015. Ale jo, Android Auto nebo navi s OTA updaty asi jsou inovace, které jsou k něčemu.
@Tycoon Ano, urcite bolo u nas bezne dostupne eldorado za vtedajsie platy :-) Aj teraz su aj lepsie auta, ale taky bezny chudobny clovek je rad, ked ma aspon 200 kw, ked to funguje a jazdi to "zadarmo" pol roka.
@xxc
To auto nebylo zase tak drahé. Základní cena Cadillacu Eldorado 1965 s motorem 7.0 V8, výkonem 250 kW při 4600 ot/min a třístupňovým automatem byla 6604 USD (přepočteno na dnešní peníze dle Inflation Calculator to je 67000 USD). Automatická klimatizace Comfort Control byla za příplatek 484 USD. Průměrná roční mzda v USA tehdy byla 4600 USD.
Ano, v zemi, kde vám vládli soudruzi Viliam Široký, Alexander Dubček, Vasil Biľak a podobní, to byl nedosažitelný sen. Tehdy nová Škoda 1000MB s motorem 1.0 a výkonem 31 kW stála 45.699 Kčs. Tedy pokud tvé jméno bylo dostatečně vysoko v pořadníku nebo si někoho uplatil v Mototechně. Průměrná roční mzda byla 18000 Kčs.
To auto nebylo zase tak drahé. Základní cena Cadillacu Eldorado 1965 s motorem 7.0 V8, výkonem 250 kW při 4600 ot/min a třístupňovým automatem byla 6604 USD (přepočteno na dnešní peníze dle Inflation Calculator to je 67000 USD). Automatická klimatizace Comfort Control byla za příplatek 484 USD. Průměrná roční mzda v USA tehdy byla 4600 USD.
Ano, v zemi, kde vám vládli soudruzi Viliam Široký, Alexander Dubček, Vasil Biľak a podobní, to byl nedosažitelný sen. Tehdy nová Škoda 1000MB s motorem 1.0 a výkonem 31 kW stála 45.699 Kčs. Tedy pokud tvé jméno bylo dostatečně vysoko v pořadníku nebo si někoho uplatil v Mototechně. Průměrná roční mzda byla 18000 Kčs.
@xxc V poriadku, vtedy sme jazdili Daciou bez klimatizacie. Teraz je to ovela lepsie a este nas cakaju velke inovacie a velke veci.
Jezdec667
Tohle jsou zbytečné a možná i účelové spekulace. Do pěti let přijde nová generace baterek a pak už spalovací auto nikdo chtít nebude.
@Jezdec667
V čem se ta nová generace bude technicky lišit, smím-li se zeptat? A v čem bude její hlavní přínos?
V čem se ta nová generace bude technicky lišit, smím-li se zeptat? A v čem bude její hlavní přínos?
@Tycoon Asi tahle 😂😂
https://www.fonetech.cz/…musely-zastavit/
Když se píše o elektromobilech, tak to dezinformace být nemůže, ne?
https://www.fonetech.cz/…musely-zastavit/
Když se píše o elektromobilech, tak to dezinformace být nemůže, ne?
@Nebo Nebo
Aha, tak odtud čerpají své elektrooptimisté a europolitici svá moudra. A není 5000 km málo? Doufám, že přístí týden vyjde článek, že bude dojezd 50000 km.
Aha, tak odtud čerpají své elektrooptimisté a europolitici svá moudra. A není 5000 km málo? Doufám, že přístí týden vyjde článek, že bude dojezd 50000 km.
@Jezdec667 Nová generace baterek, po které nikdo spalovací auto nebude chtít, přichází pětkrát do roka.
@Jezdec667
Přesně. Tohle je jak s tím oslem, co jde za mrkví co má 20 cm před nosem tak dlouho až zdechne...
Přesně. Tohle je jak s tím oslem, co jde za mrkví co má 20 cm před nosem tak dlouho až zdechne...
@Jezdec667 Cha cha, cha. Tohle už tady místní elektrofašisté hlásají roky, a kde nic, tu nic. :))))
apoho
Ach Bože, a ono nikdo toho Horkého Roma ne a ne poslechnout.
A přitom on to myslel tak dobře se všema🤡
A přitom on to myslel tak dobře se všema🤡
Nommonik
Co debilní fukary, sekacky apod.? ;o) Dále zámořské lodě, co spalují topné oleje, ***ské 500m a 30patrove parníky... Buzeruji se pouze auta
https://ct24.ceskatelevize.cz/…v-cele-evrope-80
https://ct24.ceskatelevize.cz/…v-cele-evrope-80
@Hendly co vojenská technika? Kdy dostane NATo pokut 300 bilionů za staré verky co poslalo Ukrajině, Ukrajiina pokutu 200 bilionů že to používá, Rusko 5 Trilionů a Kim raketák 1,5 bilionu?
Ta válka vyproukuje emise jako 900 bilionů auta za 30 let, trolle a další válka je v Palestině a lokální konflikty v Africe, Arménie atd atd
Kdy bude Euro 8 tank neostalinistickej utopisto :)
Osobní auta v EU produkují 3% světových emisí, opakuj si to každej večer 15 000 x než usneš!!!
Ta válka vyproukuje emise jako 900 bilionů auta za 30 let, trolle a další válka je v Palestině a lokální konflikty v Africe, Arménie atd atd
Kdy bude Euro 8 tank neostalinistickej utopisto :)
Osobní auta v EU produkují 3% světových emisí, opakuj si to každej večer 15 000 x než usneš!!!
@Barrichello
Problem je, ze tvuj rozhled je velice omezeny.
Valka je velice spatna, ale i pres tu hruzu valky je ve finale z pohledu emisi zanadbatelna..
Pro predstavu meritka:
Denni spotreba ropy na svete je 100 milionu barelu.
Problem je, ze tvuj rozhled je velice omezeny.
Valka je velice spatna, ale i pres tu hruzu valky je ve finale z pohledu emisi zanadbatelna..
Pro predstavu meritka:
Denni spotreba ropy na svete je 100 milionu barelu.
@Hendly ona válka neprodukuje emise jen se spálené ropy v tanku, Bradley nebo Uralu co má na kobě raketomet, ona je produkuje ze zapálených rafinerek a skladů paliva, s vypouštění raket, dronů, jejich výbuchů, zamořuje to půdu, vody, atd atd
@Barrichello
Kazdy den 100 milionu barelu ropy.
To ke to meritko ktere je tak obrovske, ze mam i pochopeni jak moc ti utika ten rozmer.
Kazdy den 100 milionu barelu ropy.
To ke to meritko ktere je tak obrovske, ze mam i pochopeni jak moc ti utika ten rozmer.
@Nommonik Proč má 90 % lidí problém rozlišit emise a emise? Sekačky a fukary mají vysoké emise škodlivin (neplést s CO2), protože mají motory tak na úrovni roku 1960. Až EU nařídí povinné vstřikování a katalyzátory i pro křovinořezy, tak se zase všichni dezoláťáčci pos€rou :-D
jersey.se
Miluju po ránu slzy elektrosvazáků 😎
jiras_
Hlavně že tomu automobilky tolik fandily, když viděli mamon za to, že všichni přesednou. Máme je teď litovat? Jako fajn, to šílenství se musí zastavit, ale VW a spol. nejsou oběti, ale spoluviníci.
supec
Dacia prodává se ziskem desítky tisíc Springů (tržby v řádu miliard eur), ale VW třeba ještě v segmentu malých elektroaut spí jako Růženka. Asi ty tržby nepotřebuje.... Tak ať platí na pokutách, ztrácí podíl na trhu. Nic jiného si nezaslouží.
Igor Albert
Každý normálny človek dávno vedel že násilné pretláčanie zelenej agendy nemá zmysel. Zrazu sa menia veci..ale nikto z tých liberálnych bláznov neprizná otvorene že sme sa mýlili...
EU musí skončiť. Rozpad je nevyhnutný.
Toto nie je tá EU do ktorej sme chceli ísť!
EU musí skončiť. Rozpad je nevyhnutný.
Toto nie je tá EU do ktorej sme chceli ísť!
lordlord
Za pár let se sníží limit CO2= vyšší pokuty, akuauto se do emísí přestane počítat jako 2 auta = vyšší pokuty. Už dnes bude např. vw platit miliardové pokuty....
@lordlord No však ty nesmyslné emisní pokuty bude muset EU co nejpozději v roce 2026 zrušit, nebo aspoň výrazně snížit, to je jasné!
×
Sdílení komentáře
×
Problém je, že zatím to začíná docházet jen těm hloupějším. Pro změnu evropské politiky potřebujeme, aby to došlo i těm nejhloupějším.
Možná je nutno těm nejhloupějším znemožnit rozhodování o naší budoucnosti. Protože jim to nedojde nikdy. A nebo možná je to jinak amusí většině dojít, že to není hloupost těch co rozhodují, ale práce pro zájmy někoho jiného a je to to naopak naše hloupost, že jim to dovolíme.