Novinky
Mikesus
@ryccardo
Aha, takže někteří to uměli, dokonce po dieselgate ro umí většina, ale požadavky byly nereálné. To je dobrý vtip. To slyšíme pořád od euro4, že požadavky jsou nereálné a jde to. Jen se některým podvodníků nechce investovat a raději zabijou i vlastní rodinu, aby měli o pár korunmvic má účtě.
Aha, takže někteří to uměli, dokonce po dieselgate ro umí většina, ale požadavky byly nereálné. To je dobrý vtip. To slyšíme pořád od euro4, že požadavky jsou nereálné a jde to. Jen se některým podvodníků nechce investovat a raději zabijou i vlastní rodinu, aby měli o pár korunmvic má účtě.
KANKUNEN
Proč vlastně Dieselgate vznikl? Odborníci EU zvolili pro měření spotřeby a emisí cyklus, který vubec neodpovídal realitě. Proto mohly automobilky tvořit SW měřící a reálný. Šetřili na zařízení vstřikování močoviny. Testy jste viděli, MB s močkou byl na 20% NOx, Renault s 1,6kou bez močky byl na 2000%.
Mikesus
@ryccardo
Není to představa, jsou to dlouhodobě studie, protoze právě to pro jednoduché lidi není srozumitelné, protoze nevidí téct krev, tak to neexistuje.
Navíc se to řeší stále, jen to bohužel trvá.
Není to představa, jsou to dlouhodobě studie, protoze právě to pro jednoduché lidi není srozumitelné, protoze nevidí téct krev, tak to neexistuje.
Navíc se to řeší stále, jen to bohužel trvá.
ryccardo
@Mikesus možná ti uniklo, že postupem času vyplulo na povrch, že různým způsobem "podváděli" všichni a děje se to i teď. Ono takový test spotřeby s přefouknutýma gumama a zalepenýma spárama na karoserii, nebo už jen to, že se spotřeba u hybridů počítá s nabitou baterkou je svým způsobem podvod, aby ti vyšlo co nejnižší číslo. Nebo myslíš, že reálná spotřeba PHEV je 1,5 l na sto?
https://www.garaz.cz/…perb-iv-21004342
https://www.garaz.cz/…perb-iv-21004342
Mikesus
@Frfla
A za co by měl jít k soudu? Že převzal automobilku, která nebyla schopna vyrobit motor splňující emise a teď se o to snaží? Dieseldezolati a hateri ev jsou fakt ulítlí.
A za co by měl jít k soudu? Že převzal automobilku, která nebyla schopna vyrobit motor splňující emise a teď se o to snaží? Dieseldezolati a hateri ev jsou fakt ulítlí.
Mikesus
@ryccardo
Koukam, ze stále někteří jednoduší jedinci stále bagatelizují problém, který tu byl a je.
https://www.europeandatajournalism.eu/the-dieselgate-and-air-pollution-in-europe/
Nejen předčasná úmrtí úplně zbytecne, ale i miliardy na léčení, jen v EU.
Přidávej si do pití každý den velice malé množství arsenu nebo olova. Určitě taky nejakou dobu nepocitis žádné důsledky a taky neuvidís rozdíl.
Koukam, ze stále někteří jednoduší jedinci stále bagatelizují problém, který tu byl a je.
https://www.europeandatajournalism.eu/the-dieselgate-and-air-pollution-in-europe/
Nejen předčasná úmrtí úplně zbytecne, ale i miliardy na léčení, jen v EU.
Přidávej si do pití každý den velice malé množství arsenu nebo olova. Určitě taky nejakou dobu nepocitis žádné důsledky a taky neuvidís rozdíl.
Mikesus
@ericn
Měl se soudit hned, tohle je skutečně pozdě. Ale vina nemizi léty. Ano, věděl co podepisuje. Podepisoval podvod.
Měl se soudit hned, tohle je skutečně pozdě. Ale vina nemizi léty. Ano, věděl co podepisuje. Podepisoval podvod.
ericn
@KANKUNEN Taky si myslím, že prvotní chyba je na straně legislativy, viz to co píšeš "Odborníci EU zvolili pro měření spotřeby a emisí cyklus, který vůbec neodpovídal realitě". Výrobci toho využili a implementovali po svém a pak je za to někdo soudí... Tohle už je před před loňský sníh a vůbec nevidím ani morální důvod odsoudit 77letého manažera, který to nejspíš jen podepsal :-)
Hendly
@ryccardo
a jak bys to teda meril?
Nekdo jezdi kratke trasy jenom na ele z FVE. Jinej zase nikdy nenabiji, dalsi to nabiji z uhelne ele atd.
Jiste tedy mas nejakou vlastni predstavu kdyz tak kritizujes.
Jezdim “stale na elektrinu “ se u PHEV fakt jako oficialni udaj neuvadi.
a jak bys to teda meril?
Nekdo jezdi kratke trasy jenom na ele z FVE. Jinej zase nikdy nenabiji, dalsi to nabiji z uhelne ele atd.
Jiste tedy mas nejakou vlastni predstavu kdyz tak kritizujes.
Jezdim “stale na elektrinu “ se u PHEV fakt jako oficialni udaj neuvadi.
ryccardo
@Tycoon řekl bych že ano, protože stejně jako teď EU tlačí BEV, tak před 20 lety tlačila naftový auta a přiohýbaly se normy a měření. Obojí špatně.
ryccardo
@KANKUNEN Hele vidím to ve svém oboru. Taky se "podvádí" tam kde jsou požadavky nereálné, protichůdné nebo žadatel přesně nespecifikuje co vlastně chce. Tady se VW jen přizpůsobilo metodice měření a splnilo ji po svém. Že jsou emise aut v reálu jiné než na měřící stolici je jasné každému kdo má v hlavě kousek mozku. A to že jsou jiné je ve finále úplně jedno.
Tycoon
@KANKUNEN
Cyklem měření to není. Je to prostě morálkou a úctou k právu. VW podváděl už od 90. let. Zázračná spotřeba jeho TDI nebyla dána technickým náskokem, ale podvodem s NOx.
Japonci a Korejci si to nedovolili, jejich diesely normy plnily, ale před zavedením močoviny měly o litr vyšší spotřebu.
Cyklem měření to není. Je to prostě morálkou a úctou k právu. VW podváděl už od 90. let. Zázračná spotřeba jeho TDI nebyla dána technickým náskokem, ale podvodem s NOx.
Japonci a Korejci si to nedovolili, jejich diesely normy plnily, ale před zavedením močoviny měly o litr vyšší spotřebu.
Tycoon
@tomas4568
Ano. Jenom drobná chyba. Marketing koncernu VW ty podvodné smraďochy nazýval Clean Diesel.
Ano. Jenom drobná chyba. Marketing koncernu VW ty podvodné smraďochy nazýval Clean Diesel.
Emel
@tomas4568 je za tím trošku rozdílný přístup k právu v Evropě a v USA. Evropské právo je v principu doslovné - co je v zákoně napsáno, to platí. Americké právo je více závislé na tom, jak soudy ty zákony vykládají.
V Evropě to v té době před vypuknutím Dieselgate došlo až do absurdna - v zákoně se nepíše nic o tlaku v pneumatikách nebo zalepování spár na karoserii... a protože se tam o tom nepíše, tak se to může (při měření spotřeby). A v principu totéž i pro detekci měřícího cyklu při měření emisí.
I evropské právo umí postihovat obcházení zákona... ale tehdy asi chyběla politická vůle to dělat.
Až když to "prasklo" v Americe, tak se rozhýbaly ledy i v Evropě.
V Evropě to v té době před vypuknutím Dieselgate došlo až do absurdna - v zákoně se nepíše nic o tlaku v pneumatikách nebo zalepování spár na karoserii... a protože se tam o tom nepíše, tak se to může (při měření spotřeby). A v principu totéž i pro detekci měřícího cyklu při měření emisí.
I evropské právo umí postihovat obcházení zákona... ale tehdy asi chyběla politická vůle to dělat.
Až když to "prasklo" v Americe, tak se rozhýbaly ledy i v Evropě.
Alpha Tango
Tak na vareni tyhle arogantni svine se rad podivam v realnem prenosu...
tomas4568
@KANKUNEN
EU s tim nemela nic spolecneho. VW chtelo v US uspet s diesly v osobnich autech. Bylo to kratce po zavedeni DPF filtrů, VW marketing prisel s oznacenim "BlueMotion" a v reklame se tvarili, ze jsou cistejsi nez benzin. No a na provincni univerzite ve West Virginia dosteli tri zahranicni studenti - dva Indove a jeden Svycar - za ukol merit emise v realnem provozu, nanestesti pro VW a v zasade nahodou tam meli i jejich dve auta. O vysledky se pak podelili s Environmental Protection Agency a pak uz se to zacalo valit jako snehova koule.
EU s tim nemela nic spolecneho. VW chtelo v US uspet s diesly v osobnich autech. Bylo to kratce po zavedeni DPF filtrů, VW marketing prisel s oznacenim "BlueMotion" a v reklame se tvarili, ze jsou cistejsi nez benzin. No a na provincni univerzite ve West Virginia dosteli tri zahranicni studenti - dva Indove a jeden Svycar - za ukol merit emise v realnem provozu, nanestesti pro VW a v zasade nahodou tam meli i jejich dve auta. O vysledky se pak podelili s Environmental Protection Agency a pak uz se to zacalo valit jako snehova koule.
KANKUNEN
@Barry Lyndon Brusel skutečně ohýba fyziku. Skutečná spotřeba PHEV se dělí, el. energie se nepočítá a do flotily se dělená spotřeba počítá 2x. Podvod ze zákona je ok? Toto neprospěje ovzduší, ale akorát Turkovi, rajchlovi a místní rudé úderce, která by zrušila katalyzátor i DPF.
ericn
@Mikesus Souhlas s tou první větou, ale k tomu nedošlo. Aktuálně už to smysl postrádá...
pradeda777
@KANKUNEN Přesně. Bylo to chytře naplánované a provedené ekoteroristy placené Číňany a EV lobby. VW se nechalo "nachytat". Příště si dají pozor....jestli bude ještě "příště".... 😒
Mikesus
@Mikesus
No je jedno kolik automobilek podvadelo, je to špatně, pokud se to týká jedovatých emisi nebo bezpečnosti. Pokud nejsou schopni plnit emise a jiní ano, a to jsou, kteří to zvládají bez podvodu, tak mají vyrábět to co emise zvladne. Ale tak na to naštěstí dojizdeji i nenazrani manažeři. Teď ještě dieseldezolaty, kteří tyto podvody podporují.
No a phev, to říkám od začátku, že měření spotřeby by mělo být jinak koncipováno. Ale měření spotřeby a měření emisí je zásadní rozdíl. Jinak s phev jsem jezdil dost krát a většinou jsem byl na spotřeby kolem 0.3l/100km. Takze realne ty spotřeby jsou úplně v pohodě.
No je jedno kolik automobilek podvadelo, je to špatně, pokud se to týká jedovatých emisi nebo bezpečnosti. Pokud nejsou schopni plnit emise a jiní ano, a to jsou, kteří to zvládají bez podvodu, tak mají vyrábět to co emise zvladne. Ale tak na to naštěstí dojizdeji i nenazrani manažeři. Teď ještě dieseldezolaty, kteří tyto podvody podporují.
No a phev, to říkám od začátku, že měření spotřeby by mělo být jinak koncipováno. Ale měření spotřeby a měření emisí je zásadní rozdíl. Jinak s phev jsem jezdil dost krát a většinou jsem byl na spotřeby kolem 0.3l/100km. Takze realne ty spotřeby jsou úplně v pohodě.
Hendly
@Ryccardo
no a ja zas jezdil vetsinu cest s PHEV za nula. Proste jen elektrina.
Jak to teda udelat?
To cislo spotreby vstupuje do mnoha veci jako je cestaky, ucetnictvi atd. Kdyz chces dve cisla tak musis predelat tyto veci ve vsech zemich….
no a ja zas jezdil vetsinu cest s PHEV za nula. Proste jen elektrina.
Jak to teda udelat?
To cislo spotreby vstupuje do mnoha veci jako je cestaky, ucetnictvi atd. Kdyz chces dve cisla tak musis predelat tyto veci ve vsech zemich….
ryccardo
@Mikesus Ano protože je to pseudokauza a jak správně píšeš problém tu byl a je a nikomu už nevadí ani ho nikdo dál neřeší. Auta dál jezdí a nic se neděje.
Předčasná úmrtí a virtuální miliardy na léčení jsou jen tvá představa a nikdo to nedokáže kvantifikovat jaký vliv ta auta reálně mají. Ono totiž kdyby si věděl v jakým ovzduší vyrůstala třeba moje generace v 80tých letech, tak nějaké moderní EURO5 diesely jsou proti tomu Alpský vzduch. Takže znova dál tvrdím. Kolik jiných škodlivin z domácích topenišť nebo naftových aut bez DPF, kouření apod asi způsobí daleko větší zdravotní problémy? Řešíš pokácený strom a uniká ti celý vykácený les.
Předčasná úmrtí a virtuální miliardy na léčení jsou jen tvá představa a nikdo to nedokáže kvantifikovat jaký vliv ta auta reálně mají. Ono totiž kdyby si věděl v jakým ovzduší vyrůstala třeba moje generace v 80tých letech, tak nějaké moderní EURO5 diesely jsou proti tomu Alpský vzduch. Takže znova dál tvrdím. Kolik jiných škodlivin z domácích topenišť nebo naftových aut bez DPF, kouření apod asi způsobí daleko větší zdravotní problémy? Řešíš pokácený strom a uniká ti celý vykácený les.
ryccardo
@ryccardo tenhle dementní způsob diskuzního fóra mě fakt dojímá. Nejde ani odpovědět. Nicméně k Hendlyho dotazu: Souhlasím s tím co píše dole Mikesus. Změřit s plnou i prázdnou a uvádět obě hodnoty a dát ke spotřebě komentář jako to třeba dělají recenzenti. Jenže EU po nich chce právě jednu hodnotu, aby se vědělo kolik, že to bude dělat ve flotilových emisích, takže se tam nalže to nejnižší číslo. Superb iV má deklarovanou spotřebu 1,4 l/100 a v testu se člověk dočte, že to žere mezi 4-8 litry podle profilu používání, ale teoreticky to taky dokáže jezdit krátký trasy za nula.
https://www.garaz.cz/…perb-iv-21004342
https://www.garaz.cz/…perb-iv-21004342
Mikesus
@Hendly
Já s tím měřením phev taky nesouhlasím. Za mne ideal změřit při plné baterce spotřebu na 100km, pak při prázdné a obě hodnoty udávat.
Já s tím měřením phev taky nesouhlasím. Za mne ideal změřit při plné baterce spotřebu na 100km, pak při prázdné a obě hodnoty udávat.
Frfla
A Herbert Diess by ho měl následovat. Do jakých sra..k dostal koncern svým eurohujerstvím. Jen ať konečně nese zodpovědnost za své green-deal jednání. Teď to za něj obse..u lidí u pásu.
tomas4568
@Tycoon
pravda :-) mozna, kdyby si odpustili ten provokativni nazev, nemuselo je to znicit. Aby ze sebe setrasli ten skandal, vrhli se pro zmenu bezhlave do EV.
https://blog.consumerguide.com/…ers-are-getting/
pravda :-) mozna, kdyby si odpustili ten provokativni nazev, nemuselo je to znicit. Aby ze sebe setrasli ten skandal, vrhli se pro zmenu bezhlave do EV.
https://blog.consumerguide.com/…ers-are-getting/
ryccardo
@KANKUNEN ano je přeci naprosto v pořádku deklarovat u auta spotřebu 1 litr na 100 a elektřinu do toho vůbec nepočítat nebo nebrat v potaz v jakém režimu to auto vlastně jezdí a počítat jen ten nejideálnější případ (jezdím furt na elektřinu) a to dávat do statistik a s tím všude počítat.
ryccardo
Bože on tu pseudokauzu ještě někdo řeší? Já být jím a mít jeho prachy, tak se zdejchnu, ať si to tu soudy řeší beze mě.
Tycoon
@KANKUNEN
Norma NEDC byla nastavena tak, že byla optimální pro maloobjemové motory a turbodiesely. Jestli to byl záměr, těžko říct.
Norma NEDC byla nastavena tak, že byla optimální pro maloobjemové motory a turbodiesely. Jestli to byl záměr, těžko říct.
Tycoon
@Alpha Tango
Tady by si maoisté z Evropské komise měli vzít příklad z Číny. Tam se korupce a podvody trestají přísně. Tady dostane pár hodin veřejně prospěšných prací.
Tady by si maoisté z Evropské komise měli vzít příklad z Číny. Tam se korupce a podvody trestají přísně. Tady dostane pár hodin veřejně prospěšných prací.
KANKUNEN
@KANKUNEN Nastavit pravidla špatně byl záměr, aby auta vypadala na papíře úspornější.
Změnil zlotřilý Brusel fyzikální zákony? Žijeme v Matrixu? Fyjalo octup a na hranici s fonder Henleynovou!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(jako že upálit, ne vyhostit :-D)