Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářePrvní Škoda Fabia slaví 25 let. Zkontrolujte techničáky! Možná máte vzácnou verzi
23 komentářů
KANKUNEN
5
V dobách kdy se ještě hádalo jestli VW nebo žabožrout jsem najednou jezdil v této první ne moc hezké Fabii a krásným Peugeotem 206. Ten rozdíl v technice byl šílený. Ovládání plynu, spojka, řazení bylo ve Fabii o dvě třídy lepší.
Karel Štolař
0
@KANKUNEN .
Stejsn
4
@KANKUNEN 206ku jsem měl asi 5 let, krásné auto, ale na ježdění hrozné. Fabia byla hnusná, ale o poznání lepší svezení.
ericn
1
@Stejsn Souhlas s oběma, měl jsem tu čest jezdit s P206 1,4HDI (hrůza, btw P207 se stejným motorem je stejná bída) i s F1 s 1,4MPI a 1,9TDI a obě byla výrazně jízdně i funkčně dál než P206 :-)
KANKUNEN
4
To auto bylo tak kvalitně sešroubované, že si o tom francouzská prémie mohla jenom zdát. Asi se sešla německá preciznost a zlaté české ručičky. No a poslední Fabka zase klobouk dolů.
ericn
2
@KANKUNEN Tak F4 jsem ještě nezkoušel, ale věřím, že je dobrá :-)
Arese
1
@KANKUNEN To jistě, ale 206ka zase byla o 2 třídy hezčí. Zvenčí i v interiéru. Ovšem jinak to byl mizerně řadící a dost nekvalitně vyrobený stroj, o tom žádná...🙂
PavelK_
1
@KANKUNEN svého času jsem si krátce po sobě mohl vyzkoušet Fabii 1.4 Mpi a Hyundai Getz 1.1 a Peugeot 1,1. Fabia jednoznačný vítěz, Getz překvapivě, ale zaslouženě, druhý. No a pro Peugeot zbylo tak páté, možná šesté místo.
ljube
čtvrt století. tyjo, to to uteklo - a přitom stále takové šikézní autíčko. střídmé, vychytané tvary bez příkras, poctivě sestrojené..njn, zlatá éra automobilu to byla..
Mikesus
V roce 2006 jsem ji dostal k narozeninám, úplně novou. Moje první auto. Asi každý s láskou vzpomíná na to první. tohle byl kombik, tmavě modrá metalíza, 1.4tdi 59kw. Nemůžu ale říct, že bych na to s láskou vzpomínal. Ano naučila mne jezdit, tehdy i v docela slušné výbavě, okna v elektrice, klima, posilovače, asr, ABS. Jezdit jezdila, jen z toho pořád utíkala chladící kapalina, po každém dešti měl spolujezdec na podlaze louži, neustále praskání žárovek,caste nekolikavtrrinove pohasinani podsvětlení palubní desky a vnejsiho osvetleni. Nic z toho nedokázal servis škodovky odstranit. Nicméně to jezdilo, i když moc netopilo, vibrace a dunění byly všudypřítomné a po druhem roce uz zacal hnit kufr. ale auto působilo bytelne, bylo čitelné a poslušné, obzvlášť na 15" kolech, které jsem tam měl. Jezdila za krásné 4l, což tehdy dokázal jen prius. Motor byl dostačující do cca 70, pak už mu docházel dech i bez plného auta.
Že bych tedy s láskou vzpomínal na první auto to ne, ale spoustu těch věcí, které jsem tehdy toleroval ( a vlastně mu odpouští dodnes ) , by dnes u mne neprošlo a auto by šlo hned z domu. A ještě když to srovnam, ze jeji ceníková byla nějakých 450tis, tak i dnešní moderni holobyt je lepší kup.
Že bych tedy s láskou vzpomínal na první auto to ne, ale spoustu těch věcí, které jsem tehdy toleroval ( a vlastně mu odpouští dodnes ) , by dnes u mne neprošlo a auto by šlo hned z domu. A ještě když to srovnam, ze jeji ceníková byla nějakých 450tis, tak i dnešní moderni holobyt je lepší kup.
Mikesusi, konečně to z tebe vypadlo, proč máš tu nenávist k dieslům. Mám nový diesel a když přesednu do 1,9 TDI, tak se až leknu. Diesel měl kromě spotřeby ještě jednu výhodu, jel. Dnešní TSI už taky jede a o tolik víc nežere. Nebylo to jen o šetření.
@KANKUNEN
No není to tím. Tehdy mi to nepřišlo. Kdyz jsem na začátku prázdnin usedl do nového kodiaqu se 147kw dieselem, bylo to jako vrátit se zpět o 10 let, možná víc.
No není to tím. Tehdy mi to nepřišlo. Kdyz jsem na začátku prázdnin usedl do nového kodiaqu se 147kw dieselem, bylo to jako vrátit se zpět o 10 let, možná víc.
Arese
Já bych při této příležitosti vyzdvihl skvělou úroveň současné Fabie IV. generace, která je už výborná nejen technicky, ale i designově. Bohužel je už ale tak drahá, že si ji málo kdo kupuje, zvláště když výrazně prostornější Scala stojí jen o trochu více a navíc nabízí čtyřválec 1.5 TSI i s manuálem! 🙂👍
rohYpnol
Tohle byla ekologie.
Ty auta slouží dodnes. A při troše péče by tu vydržely další desítky let. Samozřejmě začínají být problém díly.
Zatímco dnes ty úžasné EV, které jsou takřka na úrovni výrobků na 1 použití, a jejichž servisovatelnost a opravitelnost je naprosto tristní stejně jako ekonomická životnost...
Ty auta slouží dodnes. A při troše péče by tu vydržely další desítky let. Samozřejmě začínají být problém díly.
Zatímco dnes ty úžasné EV, které jsou takřka na úrovni výrobků na 1 použití, a jejichž servisovatelnost a opravitelnost je naprosto tristní stejně jako ekonomická životnost...
Avantime
Prvú Fabiu som dlho nemal rád. Bolo to auto, ktoré bolo na každom rohu a smutne otrasný Junior tomu dával korunu. A tiež preto, že som v jednej socke HTP bez rádia aj klímy robil v horúcom lete autoškolu. Lenže...
Teraz mi už príde to auto nadčasové a v striebornej vo výbave Elegance so svetlým interiérom sa mi vyslovene zapáčila. U nás v meste ich jazdí stále veľa, hádam aj viac ako Fabii druhej generácie.
Teraz mi už príde to auto nadčasové a v striebornej vo výbave Elegance so svetlým interiérom sa mi vyslovene zapáčila. U nás v meste ich jazdí stále veľa, hádam aj viac ako Fabii druhej generácie.
Futurista
Jsem jedinej, komu to auto prijde nehezky i dnes? Takova buchta na kolech, kombiku pate dvere delali strasne tezkej zadek a sedan... A k tomu to pravy zrcatko, uf. To byl strasnej fail, a jak si to v Bolce obhajovali. 🤣 No nic. A jizdne dobry, na suchu. Na mokru to byly sanky, a nedej buh, aby s tim clovek zajel prednima kolama do nejakyho drenazniho zlabku. To byla konecna. Interier uz byl na urovni, o tom zadna...
@Futurista
Designovej vykvet to nebyl nikdy. To souhlas. Na druhou stranu, je to takový design, který neurazí ani dnes. To co předváděli tehdy jiní, bylo třeba tehdy hezčí, ale dodnes to hodně zestarlo
Designovej vykvet to nebyl nikdy. To souhlas. Na druhou stranu, je to takový design, který neurazí ani dnes. To co předváděli tehdy jiní, bylo třeba tehdy hezčí, ale dodnes to hodně zestarlo
@Futurista
Právě že kombik je extrémně vydařený.
Samozřejmě, že pokud vidíš utrápený kus, co má pružiny a tlumiče KO, leží na zemi a má ještě lépe orvaný nárazník tak to moc hezky pohled není.
Ad sedan - sedan byl ať se ti to líbí nebo ne, také extrémně vydařený. Extrémně praktický, navíc minimum změn v dílech. Přesto měl výborné proporce a zadní víko bylo skvěle navrženo. Zavěšeno na víceprvku a tlumiče... To neměly mnohé sedany střední třídy... A dodnes nemají.
Právě že kombik je extrémně vydařený.
Samozřejmě, že pokud vidíš utrápený kus, co má pružiny a tlumiče KO, leží na zemi a má ještě lépe orvaný nárazník tak to moc hezky pohled není.
Ad sedan - sedan byl ať se ti to líbí nebo ne, také extrémně vydařený. Extrémně praktický, navíc minimum změn v dílech. Přesto měl výborné proporce a zadní víko bylo skvěle navrženo. Zavěšeno na víceprvku a tlumiče... To neměly mnohé sedany střední třídy... A dodnes nemají.
@Futurista
Fabia byla ze začátku dost kritizována českými novináři (ano, tehdy se mohla Škodovka kritizovat) a to zejména za stísněný interiér a design hatchbacku, nejvíce byla kritizována záď. Pamatuju si, že mě se Fabia hatchback taky nelíbila. Ale když přišel kombík, tak ten naopak dostával slova chvály, že to je jeden z nejkrásnějších kombíků.
Fabia byla ze začátku dost kritizována českými novináři (ano, tehdy se mohla Škodovka kritizovat) a to zejména za stísněný interiér a design hatchbacku, nejvíce byla kritizována záď. Pamatuju si, že mě se Fabia hatchback taky nelíbila. Ale když přišel kombík, tak ten naopak dostával slova chvály, že to je jeden z nejkrásnějších kombíků.
@Futurista To nejsi. Když to ukázali poprvé po elegantní felicii (pravda, ta hodně utrpěla faceliftem), spadla mi čelist jak je to hnusný a že ten masivní přední nárazník připomíná buldozer. A můj názor se vůbec nezměnil. Kombíkem to dorazli a vtip "Co dokáže spolehlivě otrávit celý den? Fabia sedan!" platí dodnes.
×
Sdílení komentáře
×