Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeRegistrace aut v Evropě v srpnu 2024: Velký pád elektromobilů i většiny značek
42 komentářů
kesumb
Takze otazka pro panadola, muze za to:
1) krize po x letech rustu a podporach v covidu
2) greendeal
1) krize po x letech rustu a podporach v covidu
2) greendeal
@kesumb
Jinak píšeš naprostý nesmyl v bodě č. 1). Žádná krize po podporách covidu se nekonala a nekoná. NAOPAK covid znamenal pád a odložení spotřeby, problémy ve výrobě navíc znemožnily plnění poptávky.
Takže NAOPAK covid má pozitivní dopady ve vztahu k odložené poptávce, která se stále může promítat ve svých dozvucích.
Může za to politika EU. Green deal za to může v tom zevrubném významu (pravý green deal je na počátku...).
Jinak píšeš naprostý nesmyl v bodě č. 1). Žádná krize po podporách covidu se nekonala a nekoná. NAOPAK covid znamenal pád a odložení spotřeby, problémy ve výrobě navíc znemožnily plnění poptávky.
Takže NAOPAK covid má pozitivní dopady ve vztahu k odložené poptávce, která se stále může promítat ve svých dozvucích.
Může za to politika EU. Green deal za to může v tom zevrubném významu (pravý green deal je na počátku...).
ptr078
Treba dodat podstatnu info, ze v uk je zakonom dane, ze toho roku kazda automobilka musi predat 22% ev zo vsetkych predanych aut, za kazde fosilne auto nad je pokuta 15 000 libier
@ptr078
Ano, dobrá poznámka k situaci na "trhu" v UK.
Pokuty budou asi dost tučné, za prvních 8 měsíců je podíl elektrických aut v UK zatím jen 17 %.
Ano, dobrá poznámka k situaci na "trhu" v UK.
Pokuty budou asi dost tučné, za prvních 8 měsíců je podíl elektrických aut v UK zatím jen 17 %.
del42sa
Proč, proč jsou jen lidi tak zaslepení a nevidí jak úžasná elektromobilita je? Neustále mě zaplňuje smutkem, ten nevděk Evropského lidu, který nechce vidět kolik dobra , kolik pozitivní energie a kolik uspokojení může elektrobilita přinést. Jako ráj na zemi, kde si i děti všech pohlaví mohou bezpečně hrát na silnici a svěží vánek čistého skoro-alpského vzduchu rozjitří všechny vaše nově nabyté genderové smysly a identity.
A nyní se pomodleme za ty, kteří strádají ve tmě fosilního paliva, a žehnejmě těm, kteří kacířsky ničí naši svatou víru v budoucnost EV. Zvedněme nyní symbolicky svou dlaň s prsty ve tvaru V ( jako vítěz) a přísahejme, že nepovolíme i když se bude zdát, že je celý svět proti nám. Pravda je naše a budoucnost jasná a zářivá. Zelená Evropa pokvete a celý svět se bude divit, co jsme my evropané zač a to vidím jasně. Zvláště teď, když jsme jednou nohou v pr....
A nyní se pomodleme za ty, kteří strádají ve tmě fosilního paliva, a žehnejmě těm, kteří kacířsky ničí naši svatou víru v budoucnost EV. Zvedněme nyní symbolicky svou dlaň s prsty ve tvaru V ( jako vítěz) a přísahejme, že nepovolíme i když se bude zdát, že je celý svět proti nám. Pravda je naše a budoucnost jasná a zářivá. Zelená Evropa pokvete a celý svět se bude divit, co jsme my evropané zač a to vidím jasně. Zvláště teď, když jsme jednou nohou v pr....
@del42sa
Spousta hloupých lidí ignoruje emise, protoze je nevidí. A ti budou vždy tvrdit, jak EV jsou k ničemu.
Spousta hloupých lidí ignoruje emise, protoze je nevidí. A ti budou vždy tvrdit, jak EV jsou k ničemu.
@Mikesus
Spousts hloupých lidi ignoruje emise EV. Protože je nevidí. A ti budou vždy tvrdit, že EV zachrání planetu...
Spousts hloupých lidi ignoruje emise EV. Protože je nevidí. A ti budou vždy tvrdit, že EV zachrání planetu...
@Mikesus Ano, seber saky paky a leť do Konga ekologicky těžit kobalt pod bičem čínského rákosníka.
PowerHouse
V září to bude zcela jinak
Loni v srpnu končily v Německu dotace pro firmy,
takže září bude zcela jiné.
Loni v srpnu končily v Německu dotace pro firmy,
takže září bude zcela jiné.
DonVito
Nemel by nekdo absolutni cisla o kolik se propadl prodej EV a o kolik prodej spalovaku?
Mam rad cisla...
Muj nazor? Jedna se o celkove ochlazeni poptavky.
Vinit z toho EV je hloupost.
Mam rad cisla...
Muj nazor? Jedna se o celkove ochlazeni poptavky.
Vinit z toho EV je hloupost.
@DonVito
Proč se nepodíváš do oficiální zprávy sdružení ACEA? Tam máš čísel habaděj. Vydávají to každý měsíc.
https://www.acea.auto/files/Press_release_car_registrations_August-2024.pdf
Proč se nepodíváš do oficiální zprávy sdružení ACEA? Tam máš čísel habaděj. Vydávají to každý měsíc.
https://www.acea.auto/files/Press_release_car_registrations_August-2024.pdf
@Tycoon takže som sa pozrel a nejak som nanašiel ten prepad. Píšu "In August, battery-electric cars accounted for 14.4% of the EU car market". Za celý rok 2023 bol podiel EV v EU 14,6%. Takže kde je ten obrovský prepad teda?
@dodo24
Nikde jsem nepsal o obrovském propadu.
Podíl BEV v EU byl takový:
Za celý rok 2021: 9.1 %
Za celý rok 2022: 12,1 %
Za celý rok 2023: 14,6 %
Za prvních 8 měsíců roku 2024: 12,6 %
Každý může ta čísla interpretovat jinak. Já bych je nazval realita.
Nikde jsem nepsal o obrovském propadu.
Podíl BEV v EU byl takový:
Za celý rok 2021: 9.1 %
Za celý rok 2022: 12,1 %
Za celý rok 2023: 14,6 %
Za prvních 8 měsíců roku 2024: 12,6 %
Každý může ta čísla interpretovat jinak. Já bych je nazval realita.
@Tycoon bylo by fajn vidět i celkovou hodnotu nebo z jakého počtu prodaných aut to procento je...
rohYpnol
Bulvární proruské dezolátní ACZ 😄
Tohle přece není pravda!!! Všichni chtějí a kupují EV!!!
Tohle přece není pravda!!! Všichni chtějí a kupují EV!!!
ericn
Tady je to docela pěkně popsáno YoY 8/23 ku 8/24:
https://www.best-selling-cars.com/…market-analysis/
“ The decline in demand for battery electric vehicles (BEVs) had a significant impact on the performance of the overall European new car market in August 2024. Only 125,070 electric cars were registered in Europe in August 2024, marking a 36% fall in year-on-year sales. ”
https://www.best-selling-cars.com/…market-analysis/
“ The decline in demand for battery electric vehicles (BEVs) had a significant impact on the performance of the overall European new car market in August 2024. Only 125,070 electric cars were registered in Europe in August 2024, marking a 36% fall in year-on-year sales. ”
Pepa_007
Green deal nepokračuje dostatečně rychle. BEV se prodávají málo.
Pro start prodejů BEV bych
- zvedl cenu benzínu a nafty na 200Kč/l.
- zdrazil uhlí na topení z 6000kč za tunu na 60 000kč za tunu.
- zvedl cenu plynu na 5ti násobek.
+ zavedl emisní povolenky na 1kg masa ve výši 100Kč.
Pak bude krásně. Žádné smrady na ulicích. Raketové prodeje BEV. Čistý vzduch. 😉 👍🏻 🍀
Pro start prodejů BEV bych
- zvedl cenu benzínu a nafty na 200Kč/l.
- zdrazil uhlí na topení z 6000kč za tunu na 60 000kč za tunu.
- zvedl cenu plynu na 5ti násobek.
+ zavedl emisní povolenky na 1kg masa ve výši 100Kč.
Pak bude krásně. Žádné smrady na ulicích. Raketové prodeje BEV. Čistý vzduch. 😉 👍🏻 🍀
×
Sdílení komentáře
×
To už čteme každý měsíc od března 2024.
Elektroúderníci ti vysvětlí, že jsou to jen dočasné obtíže.
DonVito srponový propad níže v diskuzi vysvětluje "celkovým ochlazením poptávky po autech včetně spalováků". Za zářijový propad budou zodpovědné záplavy. Za říjnový propad nepřízeň diskutérů na fórech. Za listopad problém s dodávkami dílů kvůli uvíznutí lodi v Suezském průplavu. Za prosinec podvratná činnost Putinových agentů.
Mazda má problémy sama se sebou tak obecně a to hlavně přímo na domácím trhu. Zastoupení na trhu je navíc malinké. Brát ji jako příklad je bezpředmětné.
Mnohem zajímavější je Tesla, Full EV automobilka a padá a padá. Zajímavé je, že přestal růst čínského draka, který nás všechny sežere - SAIC. Nějak nám to super hyper nejlepší MG netáhne. Přitom prý z nuly se roste lehce...
Takže pokud jde o EV, tak jedině Volvo roste. Příští rok se dle elektrofanatiků (i zdejších) má prodat polovina aut jako EV. Minulý rok to blábolili, teďkom to nějak raději utichlo a doufaj, že se zapomnělo.
Pada evropa a hlavne Nemecko. Nejspis vidime nasledky ekonomickeho poklesu.
Globalne prodej EV roste.
Globálně ať si roste co chce. Článek je o Evropě.
A Audi prodava jen v evrope?