Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Automatické převodovky jsou starší, než si možná myslíte. Pokus se vzduchem nevyšel

7 komentářů

Avatar - Mokrous
Mokrous
WOW! Tak to byl zase odborný megačlánek. A nezapomnělo se ani na popeláře. 👍
Nejlepší byl hlavně ten hladký rozjezd. Ten lingvista ocení nejvíc.
2 nadpisy v množném čísle a za nimi následuje text v čísle jednotném.

Myslím, že průměrně nadaný produkt inkluzivního školství s datem výroby po r.2000 bude rozsahem textu nadšen.
Avatar - Jan Mokrý
Jan Mokrý
Hrozný češtin @Mokrousi
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Mokrous
O stylu psaní by se dalo diskutovat dlouho a polemizovat. Nicméně o hladkém rozjezdu se ti asi už zda dnem a nocí, protoze to v článku není zmíněno. Zkoušel jsem i fulltext, jestli jsme neco neprehledl a nic. Ale chápu, taky bych s DSG snil o hladkém řazení bez cukani.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Jan Mokrý
Jan Mokrý
Seš neuvěřitelný m@gor @Mokrousi
Avatar - Ozzman
Ozzman
A mě se v článku zase líbí, že pamatovali i na Areseho "Příznivci manuálního řazení ale automatům vytýkají nižší požitek z jízdy."

To je od redakce hezké :D
@Mokrous
Lála
V článku je hned několik nepřesností/chyb. Ford Model T s planetovou převodovkou měl kromě zpátečky celé 2 stupně pro jízdu vpřed (redukci a přímý záběr).

Hydra-Matic měla 4 stupně pro jízdu vpřed, což bylo v té době dosti pokročilé. Přenos výkonu šel přes hydrodynamickou spojku a soukolí s dělením toku výkonu, což zajišťovalo velmi hladký rozjezd, a zároveň velkou účinnost při jízdě po dálnici. Nevýhodou byla sama složitost převodovky a špatná kvalita řazení 2-3 (kvůli nutnosti ovládat všechny řadící brzdy/spojky naráz).

Buick Dynaflow byla převodovka s hydrodynamickým měničem, která ovšem dosahovala hladkosti jízdy tak, že vůbec neřadila (a nebo jen 1-2). Hydrodynamický měnič byl celkem složité konstrukce s několikastupňovou turbínou a/nebo s nastavitelnými lopatkami statoru, dle varianty a roku výroby.

Pro zájemce doporučuji https://ateupwithmotor.com, kde je to velmi dobře popsáno vč. schémat.