Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNad mini vozy se v Evropě smráká. Prodeje padají, nabídka se zmenšuje. Čím to je?
34 komentářů
Pepa_007
Takže malá auta a zájem o ně zabila EU svými nařízeními.
jam2015
***izmus Bruselu! Tieto autá majú reálne nízku spotrebu a idú ich zlikvidovať!
A tak budú ľudia jazdiť na starých kalfasoch. Aj dnes som videl na pár km štyri Felicie - plechy z papiera a bez airbagov!!!
A tak budú ľudia jazdiť na starých kalfasoch. Aj dnes som videl na pár km štyri Felicie - plechy z papiera a bez airbagov!!!
KANKUNEN
Možná to trochu obrátím, chce někdo z vás Cígo? Já ani kdyby stálo o 100 méně než Fabka. Cígo stálo jak 5 ajfonů, to přece nemohlo dopadnout dobře.
@KANKUNEN
Naprosto souhlas. Problém není cena, ale každý rozumný pro osobní použití nic takového nekoupí.
Ano, rozvoz jídla apod, těm se to hodí.
Naprosto souhlas. Problém není cena, ale každý rozumný pro osobní použití nic takového nekoupí.
Ano, rozvoz jídla apod, těm se to hodí.
@Mikesus ale Mikeší, cena je problém. Když tato stála auta 200-250tis kupovala se, když jsou o 100tis výše, smysl nemají 😋 Tj proto ani Spring za půl míče smysl nedává…
@ericn
Spring nemá smysl kvůli úplně jiným věcem.
Ale jak jsem si všiml, stále nedokážeš ani napsat můj nick správně.
Spring nemá smysl kvůli úplně jiným věcem.
Ale jak jsem si všiml, stále nedokážeš ani napsat můj nick správně.
@Mikesus Mikesus je špatně? No proto ti říkám Mikeši, je to kratší. Spring je celý špatně, takový golfový vozík za velké peníze 😋 Btw v Číně je za půlku…
@ericn
Ano, a to je problém nejen springu. Tady chtějí automobilky ukázat za každou cenu, že EV není cesta, protoze je drahé a je potřeba dotovat, aby automobilky vydelaly. No a pak popojedeme o pár km dal a tam to samé stojí polovinu.
No a super, někdy to i zvládneš tech 7 písmen napsat správně místo těch 6. Fakt je to 1 písmeno takový rozdíl?
Ano, a to je problém nejen springu. Tady chtějí automobilky ukázat za každou cenu, že EV není cesta, protoze je drahé a je potřeba dotovat, aby automobilky vydelaly. No a pak popojedeme o pár km dal a tam to samé stojí polovinu.
No a super, někdy to i zvládneš tech 7 písmen napsat správně místo těch 6. Fakt je to 1 písmeno takový rozdíl?
@Mikesus Mikeš je pěkný Český jméno, co se di na něm nelíbí 😄 Mikesus nejde přes pusu ani prsty 😄
Hele ohledně těch malých aut, je to zrovna segment, kam se elektrika hodí, ale ne za 500tis Kč plus... Má to byýt levnější na produkci a pořád tu čtu, že baterka je na úrovni 50USD/kWh. Tj kdyby tam byla 50kWh baterka, tak by měla stát 2500USD, tedy asi 60tis Kč 😄 Zbytek auta je levnější, tak nevidím důvod proč by mělo takový golfový vozík do města stát 500tis Kč plus??? Jen nenažranost Automobilek...
Hele ohledně těch malých aut, je to zrovna segment, kam se elektrika hodí, ale ne za 500tis Kč plus... Má to byýt levnější na produkci a pořád tu čtu, že baterka je na úrovni 50USD/kWh. Tj kdyby tam byla 50kWh baterka, tak by měla stát 2500USD, tedy asi 60tis Kč 😄 Zbytek auta je levnější, tak nevidím důvod proč by mělo takový golfový vozík do města stát 500tis Kč plus??? Jen nenažranost Automobilek...
@Mikesus blbost, dokud ta auta na trhu byla a byla za nízké ceny, jezdilo toho kvanta. Nedává to smysl za ceny, jaké dnes mají. Když byla malá auta někde pomalu od 150000, tak se jich vyrobilo kvanta.
Koupit si dneska malou pixlu za nesmysl? Kdo by to kupoval.
Koupit si dneska malou pixlu za nesmysl? Kdo by to kupoval.
@Mikesus Citroen Saxo, Daewo👋Chevy Matiz, Chevy Spark, Fiat Panda, Peugeot 205 a 206 , Ford Fiesta, Smarty Fortwo 1 a 2 generace, Opel Corsa, Renault Clio, Seat Ibiza, Fabia.....toho tu jezdilo ve své době mraky. Malá, levná auta v cenách 200-350 tis Kč.
@KANKUNEN Tak pozor, Citigo je super auto. Ale pokazili to trosku spracovanim a technologiami. Ludia fakt nechcu male auta. Ludia to kupovali preto, lebo to boli lacne auta, nie preto, ze to boli male auta idealne do mesta. Dat do Citiga vacsiu baterku, svetla, stvorkolku, odhlucnit to, zlepsit komfort, mohlo to byt super auto. Len by to nikto nekupoval, lebo ludia si nepriplatia za male auto, ludia chcu velke auta.
Prezivkynetreba
Samozrejme lebo sa v EÚ pretláčajú elektroodpady ktoré nikto nechce stoja nezmysel. Dokonca u nás už ani operatívne leasingy nechcú financovať na elektormobily lebo prišli na to, že keď sa im tie autá vrátia tak ich nikto nechce odkúpiť.... Proste green deal v praxi. Takto to vyzerá keď veci nastavujú tupí aktivisti ktorý sami seba označujú za odborníkov miesto skutočných odborníkov. Lebo to je ekologickejšie vyrobiť auto ktoré jazdí dva roky a potom zhnije na parkovisku.... ako vyrábať autá ktoré 20 rokov jazdia...
Problém je, že kým to celé nespadne ako domček z kariet tak sa s tým nič robiť nebude ale keď to spadne už bude pozde.
(Akurát včera som videl na YT zostrih z debaty Turek vs nejaká progresívna politička on jej tam sypal argumenty jeden za druhým ona len krútila hlavou a ešte sa priblblo smiala a keď dostala slovo tak argument žiadny len akivistické žvásty. A takýto ***i tam riadia všetko a potom to tak aj vyzerá)
Problém je, že kým to celé nespadne ako domček z kariet tak sa s tým nič robiť nebude ale keď to spadne už bude pozde.
(Akurát včera som videl na YT zostrih z debaty Turek vs nejaká progresívna politička on jej tam sypal argumenty jeden za druhým ona len krútila hlavou a ešte sa priblblo smiala a keď dostala slovo tak argument žiadny len akivistické žvásty. A takýto ***i tam riadia všetko a potom to tak aj vyzerá)
PETR ŠTĚPÁNEK
Je to jednoduché, ceny malých aut se přibližují cenám těch větších, tudíž je nikdo za ty prachy nechce.
Ten samý problém je v obecném propadu prodejů za poslední roky, auta zdražila o desítky procent, tudíž ........ opět koupěschopnost klesá.
Ten samý problém je v obecném propadu prodejů za poslední roky, auta zdražila o desítky procent, tudíž ........ opět koupěschopnost klesá.
Avantime
Malé autá boli populárne len keď v nejakej krajine platili reštrikcie, boli ľudia chudobní alebo nebolo nič iné dostupné. To je jednoducho fakt, ktorý treba vnímať v kontexte súčasnej ekonomiky. Ak by napríklad extrémne vzrástli dane alebo poistky pri väčšom či výkonnejšom aute, tak asi vzrastie zas záujem o tie malé. Lenže momentálne na to nie je dôvod. Pri malých autách sú aj malé marže a predaje sú pomerne nízke. Podľa mňa ich v Európe zachraňujú autopožičovne a tí, čo chcú druhé malé auto do rodiny. Ale môžeme to hodiť aj na tú zlú EÚ.
• Renault 5 E-Tech https😐/www.youtube.com/watch?…
• Fiat Grande Panda Elettrica
https😐/www.youtube.com/watch?…
Petře, chápeš, že problém není v tom, kolik ten automobil stojí, ale spíše v tom, že ses měl věnovat studiu a zvolit si profesi, která by ti přinášela radost a finanční prostředky, díky nimž bys mohl žít pohodlný, důstojný a naplněný život.
Nemusel bys zůstat po zbytek života připoutaný k počítači a vykonávat stupidní práci diskusního roztleskávače českých fór, můj milý příteli.
Automotive se zhroutí, ekonomika padne, a já skončím na ulici…
No, to zní jako zápletka z románu, co si plánuji napsat na stará kolena.
Ale díky za varování, možná začnu investovat do lepenkových krabic. Kdo ví, třeba bude mít EU speciální dotační program pro bývalé majitele Tesel 👍
P.S. Akurát, že tú ich elektrifikáciu financujú spalovákmi!!
PZP? Je tohle skutečně to jediné, co tě napadlo jako odpověď?
Tvůj boj, Petře 👍
Není vůbec zač, Petře 👍