Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeKomentář: Odborářská párty ve Volkswagenu končí. Teď je potřeba něco udělat
125 komentářů
Arese
@Arese....... já to říkám už asi rok. Uhlí skončí, ale náhrada není. Blackout? Násobné zdražení?
Green deal nepřinese nic dobrého.
Green deal nepřinese nic dobrého.
@Pepa_007 Ked spalovanie uhlia ma byt nieco dobreho, tak snad neprinesie nic dobre.
@xxc ať zavřou uhelné elektrárny. Ale před tím to chce náhradu. A ta není. 50% elektrické energie je z uhlí. Až to vypnou bez náhrady tak co? Chybí koncepce.
@Arese ten strojově vytvořený blábol má dokázat co?
@zihac No, tak když nic jiného, tak tvoje reakce na něj ukázala, jak jsi totálně mimo. 😊)))
@Arese tak mi prosím ve své prudké inteligenci vysvětlí, co chtěl ten bot, který psal ten nesmyslný článek říct, cituji: "Co se děje s vaším pracovním prostředím. A takhle se to dělá v rámci říkal – co naopak fungovat?" Díky za jasnou a věcnou odpověď.
PowerHouse
Ganz Einfach.
Je to jednoduché, s montootrokama to již nepůjde,
je třeba zvýšit kadenci linky 2,5x a do roku 2030 3x, abychom dotáhli Asiaty.
Na youtube vidíme kadenci u Xiaomi, která je více než 2x vyšší.
Je to jednoduché, s montootrokama to již nepůjde,
je třeba zvýšit kadenci linky 2,5x a do roku 2030 3x, abychom dotáhli Asiaty.
Na youtube vidíme kadenci u Xiaomi, která je více než 2x vyšší.
@PowerHouse
Jenže větší míra robotizace znamená větší náklady na energie. A víc energie. A tu Evropa nemá a protože zavírá zdroje, tak ani mít nebude. To je ten problém.
Jestliže Evropa nemá suroviny a energie si uměle zdražuje, tak prostě konkurenceschopná nikdy nebude. Jinými slovy - GD je úplně špatně.
Jenže větší míra robotizace znamená větší náklady na energie. A víc energie. A tu Evropa nemá a protože zavírá zdroje, tak ani mít nebude. To je ten problém.
Jestliže Evropa nemá suroviny a energie si uměle zdražuje, tak prostě konkurenceschopná nikdy nebude. Jinými slovy - GD je úplně špatně.
@rohYpnol Robotizace je zaklínadlo dnešní doby, ale podstatné je, že když chceš robotizovat výrobu, tak za tím musí být nějaký smysluplný objem výroby. Pokud budeš chtít robotizovat malosériovou výrobu, tak bude výsledný produkt neprodejný svou cenou.
GD je naprosto špatně. Celé současné vedení EU je špatně, ale to vědí jen ti co jim to trochu pálí a přijde se na tenhle průser respekive začne se s tím něco dělat až když už bude pozdě.
Vezmi si takové zavírání jaderek v Německu. To bylo špatně. Naprosto fatální chyba vlády Merkelová, za které Německo zaplatilo nehorázné miliardy EUR a uvrhlo so do zaostání a ekonomického úpadku a přišlo se na to až teď, když už je pozdě. No přišlo se na to je asi silný výraz. Už se o tom může veřejně psát a kritizovat to.
GD je naprosto špatně. Celé současné vedení EU je špatně, ale to vědí jen ti co jim to trochu pálí a přijde se na tenhle průser respekive začne se s tím něco dělat až když už bude pozdě.
Vezmi si takové zavírání jaderek v Německu. To bylo špatně. Naprosto fatální chyba vlády Merkelová, za které Německo zaplatilo nehorázné miliardy EUR a uvrhlo so do zaostání a ekonomického úpadku a přišlo se na to až teď, když už je pozdě. No přišlo se na to je asi silný výraz. Už se o tom může veřejně psát a kritizovat to.
@ryccardo Jo, ta poslední věta ve tvém příspěvku je na tom celém to nejsmutnější... A pro masovou muslimskou migraci platí to samé! 😞(((
@ryccardo Je to tak. A pak se nesmíme divit, že nás Čína předběhla a z nás se stává skanzen, který umí akorát řvát o záchraně planety a zbytek světa z nás má akorát srandu.
@ryccardo
Jak mam brat vazne tvuj nazor, kdyz motas politiku EU a politiku Nemecka do jednoho nesmyslneho baliku…
Konec JE v Nemecku si nemci nekolikrat potvrdili ve svobodnych volbach.
Jak mam brat vazne tvuj nazor, kdyz motas politiku EU a politiku Nemecka do jednoho nesmyslneho baliku…
Konec JE v Nemecku si nemci nekolikrat potvrdili ve svobodnych volbach.
@ryccardo Mě je ale úplně jedno jestli mě bereš vážně nebo ne. To je čistě tvoje emoce. A bohužel nic nemotám, ale všechno souvisí se vším.
O energetické koncepci nemůžou rozhodovat lidi, kteří o tom nemají šajnu. Takže o tom jak budeme vyrábět nejlépe elektrickou energii rozhodně nemůže rozhodovat volič ani politik, ale odborníci, energetici. A upřímně, kdyby z toho Merkelová a její klika neudělali politický téma a nazačali lidem lhát jak podobná katastrofa hrozí i v Německu a že je tudíž potřeba pozavírat si jaderky, tak s tím vůbec nebyl problém a jaderky mohly dál vyrábět.
O energetické koncepci nemůžou rozhodovat lidi, kteří o tom nemají šajnu. Takže o tom jak budeme vyrábět nejlépe elektrickou energii rozhodně nemůže rozhodovat volič ani politik, ale odborníci, energetici. A upřímně, kdyby z toho Merkelová a její klika neudělali politický téma a nazačali lidem lhát jak podobná katastrofa hrozí i v Německu a že je tudíž potřeba pozavírat si jaderky, tak s tím vůbec nebyl problém a jaderky mohly dál vyrábět.
@ryccardo
Kdyz se odvolavas na odborniky.
Odbornici jasně rikaji, že dalsi spalování fosilních paliv je cesta do pekla?
Proc je neposlouchás?
Kdyz se odvolavas na odborniky.
Odbornici jasně rikaji, že dalsi spalování fosilních paliv je cesta do pekla?
Proc je neposlouchás?
@ryccardo Takže je lepší si zavřít 22 GW jaderek a raději místo toho pálit fosilní paliva? Zajímavé.
A názor vědců vykřikujících, že je potřeba udělat řadu sebedestruktivních opatření, abychom zvrátili klimatickou změnu je samozřejmě zajímavý, ale s ohledem na fakt, že klima nedokážeme uřídit dle našich představ a neexistuje ani žádný jeho normální stav, je to názor, kterým bych se zase tolik nevzrušoval. Je samozřejmě dobré nacházet čistější zdroje energie a způsoby pohonů, ale nejde na to udělat žádný plán a nařídit to befelem. Navíc jen v EU a myslet si naivně, že to změní klima.
A názor vědců vykřikujících, že je potřeba udělat řadu sebedestruktivních opatření, abychom zvrátili klimatickou změnu je samozřejmě zajímavý, ale s ohledem na fakt, že klima nedokážeme uřídit dle našich představ a neexistuje ani žádný jeho normální stav, je to názor, kterým bych se zase tolik nevzrušoval. Je samozřejmě dobré nacházet čistější zdroje energie a způsoby pohonů, ale nejde na to udělat žádný plán a nařídit to befelem. Navíc jen v EU a myslet si naivně, že to změní klima.
@ryccardo
Nejde o zadne vykrikujici vedce jak se snazis naznačit.
Jde o shodu cele vědecké komunity v oblasti klimatu.
Takze tvuj nazor “musime poslouchat odborniky” plati teda jen kdyz se ti to hodi?
Nejde o zadne vykrikujici vedce jak se snazis naznačit.
Jde o shodu cele vědecké komunity v oblasti klimatu.
Takze tvuj nazor “musime poslouchat odborniky” plati teda jen kdyz se ti to hodi?
@ryccardo Vše je třeba brát s rezervou. Stejně jako bylo třeba brát s rezervou odborníky epidemiology v době Covidu. Tam taky nebylo možné poslouchat je na 100%, ale bylo potřeba najít rozumný kompromis mezi nesmysly co nám radí a tím, že je to fakt průser a je třeba přijmout skutečně určitá opatření.
Takže ano klima se mění. Do jaké míry je to naše zásluha to je otázka, na kterou nevíme odpověď, ale není to až tak podstatné. Klima se skutečně mění. Odborníci klimatologové řeší problém jen ze svého pohledu. Zastavit okamžitě vypouštění CO2 v rámci celé planety. To je nápad z říše snů, takže to udělat nemůžeme. Co můžeme udělat je snažit se být maximálně ohleduplní k životnímu prostředí a tam kde to dává smysl zavádět nové technologie, pokud budou šetrnější. Nesmyslné politické cíle a závěry nesmyslné Pařížské dohody prostě nemíním brát vážně stejně jako jsem se ušklíbal nad nápady nutnosti nosit roušku v době Covidu i když jdu sám po ulici, nakupovat v rukavicích a dezinfikovat si každou potravinu, kterou si koupím. Takže ano poslouchat odborníky, ale o tom co nám říkají zároveň kriticky uvažovat. Jsou to úzce kvalifikovaní lidé, kteří zohledňují problematiku jen z pohledu jejich oboru. Nelze tedy postavit závěr jen na doporučeních klimatologů.
Takže ano klima se mění. Do jaké míry je to naše zásluha to je otázka, na kterou nevíme odpověď, ale není to až tak podstatné. Klima se skutečně mění. Odborníci klimatologové řeší problém jen ze svého pohledu. Zastavit okamžitě vypouštění CO2 v rámci celé planety. To je nápad z říše snů, takže to udělat nemůžeme. Co můžeme udělat je snažit se být maximálně ohleduplní k životnímu prostředí a tam kde to dává smysl zavádět nové technologie, pokud budou šetrnější. Nesmyslné politické cíle a závěry nesmyslné Pařížské dohody prostě nemíním brát vážně stejně jako jsem se ušklíbal nad nápady nutnosti nosit roušku v době Covidu i když jdu sám po ulici, nakupovat v rukavicích a dezinfikovat si každou potravinu, kterou si koupím. Takže ano poslouchat odborníky, ale o tom co nám říkají zároveň kriticky uvažovat. Jsou to úzce kvalifikovaní lidé, kteří zohledňují problematiku jen z pohledu jejich oboru. Nelze tedy postavit závěr jen na doporučeních klimatologů.
@ryccardo A závěr klimatologů je jaký, že zvyšující se hladina CO2 v atmosféře mění klima? A není soustavná změna klimatu náhodou běžný jev, který se děje v historii země průběžně a nelze s tím dělat nic jiného než se tomu přizpůsobit? A že jsou ve Španělsku záplavy je sice smutné, ale řešením není zavřít uhelný elektrárny a začít jezdit na elektřinu. Řešení udělat taková opatření, aby v těch místech podobná záplava už nenastala. Postavit přehradu, zbudovat záchytné nádrže na vodu, protipovodňové valy apod. Ne si naivně myslet, že když zahodím své ICE auto do šrotu a přestanu topit plynem, tak už nás rozmary počasí trápit nebudou.
BTW furt jen melete o negativních dopadech klimatické změny. A co ty pozitivní dopady? Viz třeba deště v Maroku, kde se zdá, že by klimatická změna mohla způsobit častější srážky a vyřešení problémů se suchem v Maroku a Alžíru. Co těm lidem tam řekneš? "Sorry hoši to že se vám tu dělají jezera a rybníky není normální. Musíme to vrátit zpět do toho správného stavu. Vy tady vodu mít nemáte"
Takže abych to shrnul. Jednostranné domněnky klimatologů jsou zajímavé, ale rozhodně se jimi nesmíme úplně řídit do té míry, aby to poškozovalo náš průmysl a energetiku. Tady zajímavá přednáška na toto téma od odborníka.
https😐/www.youtube.com/watch?…
BTW furt jen melete o negativních dopadech klimatické změny. A co ty pozitivní dopady? Viz třeba deště v Maroku, kde se zdá, že by klimatická změna mohla způsobit častější srážky a vyřešení problémů se suchem v Maroku a Alžíru. Co těm lidem tam řekneš? "Sorry hoši to že se vám tu dělají jezera a rybníky není normální. Musíme to vrátit zpět do toho správného stavu. Vy tady vodu mít nemáte"
Takže abych to shrnul. Jednostranné domněnky klimatologů jsou zajímavé, ale rozhodně se jimi nesmíme úplně řídit do té míry, aby to poškozovalo náš průmysl a energetiku. Tady zajímavá přednáška na toto téma od odborníka.
https😐/www.youtube.com/watch?…
@ryccardo
Znova.
Nejde o zadne domněnky. Je to shoda vedeckych odborniku na klima.
Nejde o zadnou prirozenou zmenu klimatu.
Extremni jevy jsou stale castejsi a bude se to s velkou pravdepodobnosti zhorsovat.
Znova.
Nejde o zadne domněnky. Je to shoda vedeckych odborniku na klima.
Nejde o zadnou prirozenou zmenu klimatu.
Extremni jevy jsou stale castejsi a bude se to s velkou pravdepodobnosti zhorsovat.
@ryccardo Dobře tak budeš spokojenější, když napíšu, že jsou to závěry klimatologů? Že nejde o přirozenou změnu klimatu už ovšem není pravda. Jen nevíme do jaké míry tu změnu má na svědomí člověk a do jaké míry je to přirozený přírodní jev. Malá doba ledová končila před tím než se začala mohutně pálit fosilní paliva a oteplovat se začalo dávno před tím než jsme začali s pálením plynu, benzínu a uhlí.
S tvou větou: "Extremni jevy jsou stale castejsi a bude se to s velkou pravdepodobnosti zhorsovat" souhlasím. S čím ovšem nesouhlasím a jsem zásadně proti tomu - je kvůli tomu přijímat drastické kroky, které budou devastovat evropský průmysl a energetiku a nesmyslně finančně zatěžovat firmy a domácnosti v EU. Těm jevům se prostě musíme jako lidstvo přizpůsobit, abychom jako civilizace přežili. To je náš hlavní úkol. Ne se snažit narovnat klima nesmyslnýma krokama do stavu, který považujeme na "normální"
S tvou větou: "Extremni jevy jsou stale castejsi a bude se to s velkou pravdepodobnosti zhorsovat" souhlasím. S čím ovšem nesouhlasím a jsem zásadně proti tomu - je kvůli tomu přijímat drastické kroky, které budou devastovat evropský průmysl a energetiku a nesmyslně finančně zatěžovat firmy a domácnosti v EU. Těm jevům se prostě musíme jako lidstvo přizpůsobit, abychom jako civilizace přežili. To je náš hlavní úkol. Ne se snažit narovnat klima nesmyslnýma krokama do stavu, který považujeme na "normální"
@ryccardo
Jen kratce. Opet se pleteš a zaviras oci pred skutecnosti co se deje a co rikaji vedci. Nikdy v minulosti nedoslo k tak rychle zmene klima (krome globálních katastrof s totalnim dopadem na zivot).
Jinak tvuj odkaz na youtube…
https😐/ekolist.cz/…-petra-pokorneho
Jen kratce. Opet se pleteš a zaviras oci pred skutecnosti co se deje a co rikaji vedci. Nikdy v minulosti nedoslo k tak rychle zmene klima (krome globálních katastrof s totalnim dopadem na zivot).
Jinak tvuj odkaz na youtube…
https😐/ekolist.cz/…-petra-pokorneho
@ryccardo No nevím v čem všem se konkrétně pletu. Každopádně vaši hysterickou hru na nějakou záchranu klimatu nemíním hrát. To si hoši hrajte kdož tomu věříte.
V minulosti docházelo k podobným změnám i podobně rychlým. A rozhodně není problém když se otepluje, ale průšvih by byl kdyby se ochlazovalo. Nicméně ani s tím bychom jako lidstvo nedokázali nic udělat. Musíme se přizpůsobit rozmarům počasí a nic jiného jako lidstvo nedokážeme udělat. Obzvlášť my v EU nedokážeme udělat zhola nic, tudíž je třeba si nasadit reálné cíle a rozhodně ne ty nesmysly co nám soudruzi v Bruselu nalinkovali a teď se ukazuje jak totálně mimo realitu ty cíle jsou.
A tvá snaha o dehonestaci našeho předního paleoklimatologa byla celkem předvídatelná. Ve stylu - nebudu se jiným názorem zabývat a raději ho zesměšním nebo srazím jeho váhu, alespoň nějakým pofidérním článkem. Co na tom, že ten člověk svému bádání zasvětil celý svůj život a teď to přednáší na VŠ, takže jeho názory budou relevantnější, nežli analytika, který je mimo obor. Takže věř si čemu chceš a svou zelenou agitaci směřuj na někoho jiného než na mě. U mě neuspěješ 😉
V minulosti docházelo k podobným změnám i podobně rychlým. A rozhodně není problém když se otepluje, ale průšvih by byl kdyby se ochlazovalo. Nicméně ani s tím bychom jako lidstvo nedokázali nic udělat. Musíme se přizpůsobit rozmarům počasí a nic jiného jako lidstvo nedokážeme udělat. Obzvlášť my v EU nedokážeme udělat zhola nic, tudíž je třeba si nasadit reálné cíle a rozhodně ne ty nesmysly co nám soudruzi v Bruselu nalinkovali a teď se ukazuje jak totálně mimo realitu ty cíle jsou.
A tvá snaha o dehonestaci našeho předního paleoklimatologa byla celkem předvídatelná. Ve stylu - nebudu se jiným názorem zabývat a raději ho zesměšním nebo srazím jeho váhu, alespoň nějakým pofidérním článkem. Co na tom, že ten člověk svému bádání zasvětil celý svůj život a teď to přednáší na VŠ, takže jeho názory budou relevantnější, nežli analytika, který je mimo obor. Takže věř si čemu chceš a svou zelenou agitaci směřuj na někoho jiného než na mě. U mě neuspěješ 😉
KANKUNEN
Konečně někdo vypustil pravdu, každý Německý zaměstnanec z blahobytu neví co by už chtěl. Ne GD, ale blahobyt nás táhne dolů. Největší hrůza je, že se zavírají fabriky, ale za branou nikdo o práci nežádá. Ani ten nejhloupější Němec nechce montovat palubku do Passatu.
@KANKUNEN
Problém je v tom, že jsou u VW naprosto zastaralé výrobní linky,
u kterých se zatím nemuselo propouštět.
Stejně jako auta jsou robotická, Qualcomm Snapdragon má pro automobilky eyes off (nemusíš sledovat provoz do 130 na dálnici),
tak se robotizuje výroba.
VW na stejnou produkci bude potřebovat 1/3 továren, když ty linky poběží 3x rychleji.
Problém je v tom, že jsou u VW naprosto zastaralé výrobní linky,
u kterých se zatím nemuselo propouštět.
Stejně jako auta jsou robotická, Qualcomm Snapdragon má pro automobilky eyes off (nemusíš sledovat provoz do 130 na dálnici),
tak se robotizuje výroba.
VW na stejnou produkci bude potřebovat 1/3 továren, když ty linky poběží 3x rychleji.
@PowerHouse problém není zastaralost linek (ve VW žádné zastaralé linky nejsou) problém jsou vysoké mzdové náklady z velké části způsobené přebujelou interní byrokracií a obrovskou přezaměstnaností. VW by mělo vyhodit tak 10% zaměstnanců, ale ne z výroby, ale z THP a manažerstva. Zjednodušit systém vedení. Zploštit strukturu vedení a tím získat na akceschopnosti a omezit náklady.
@KANKUNEN No jo, žili si jak prasata v žitě a teď se diví? Vw ceny jsou už hodně vysoko - Tiguan, Passat, T7 a vyrábějí auta, co nikdo nechce - celá iD řada. Tak co se diví? Zákazníky už to nebaví...
Ve 2018 jsem si koupil Tourana a dal za něj cca o 100tis Kč víc než nabízela konkurence a věděl jsem proč. Dneska, když bych ho chtěl vyměnit, tak není za co. SUV Tiguan je za 1,3-1,5mil a T7 ještě o 200tis výše. Jako upadli na hlavu? Tak ať si to vyžerou až do dna 😄
Ve 2018 jsem si koupil Tourana a dal za něj cca o 100tis Kč víc než nabízela konkurence a věděl jsem proč. Dneska, když bych ho chtěl vyměnit, tak není za co. SUV Tiguan je za 1,3-1,5mil a T7 ještě o 200tis výše. Jako upadli na hlavu? Tak ať si to vyžerou až do dna 😄
Arese
@Arese
Otázkou je, jestli to pochopí politici. Zatím stále opakují nesmysly, že GD pozvedne evropskou ekonomiku a prosperitu. A když vidí, že to nefunguje, tak jako řešení plánují další zákazy, regulace, kvóty a cla.
Otázkou je, jestli to pochopí politici. Zatím stále opakují nesmysly, že GD pozvedne evropskou ekonomiku a prosperitu. A když vidí, že to nefunguje, tak jako řešení plánují další zákazy, regulace, kvóty a cla.
@Tycoon
Jojo, poslouchat odborníka na spalovaci motory je urcite zaruka nezávislého nazoru.
Jinak mezitím CATL shazuje cenu za kWh LFP baterie na 45 dolaru….
Hezky sny
Jojo, poslouchat odborníka na spalovaci motory je urcite zaruka nezávislého nazoru.
Jinak mezitím CATL shazuje cenu za kWh LFP baterie na 45 dolaru….
Hezky sny
@Hendly
A jaká měla být pointa tvého příspěvku?
CATL je bezpochyby leaderem v Li-Ion bateriích a je logické, že se dostane na nejnižší cenu. Jeho baterky odebírá několik evropských automobilek včetně VW a ty snížení ceny od svého dodavatele určitě uvítají. Ale nic to nemění na nesmyslnosti GD včetně oprávněné kritiky nesmyslného tlaku EU na evropské automobilky. V tomto desetiletí budou mnohé z nich bojovat o přežití a EU jim hrozí obrovskými pokutami za neplnění nereálných politických cílů.
A jaká měla být pointa tvého příspěvku?
CATL je bezpochyby leaderem v Li-Ion bateriích a je logické, že se dostane na nejnižší cenu. Jeho baterky odebírá několik evropských automobilek včetně VW a ty snížení ceny od svého dodavatele určitě uvítají. Ale nic to nemění na nesmyslnosti GD včetně oprávněné kritiky nesmyslného tlaku EU na evropské automobilky. V tomto desetiletí budou mnohé z nich bojovat o přežití a EU jim hrozí obrovskými pokutami za neplnění nereálných politických cílů.
@Hendly Tak rozhodně je to tisíckrát smysluplnější, než poslouchat takového elektrofanatika a eurohujera, jako jsi ty! 😊)
@Hendly No a proč není Evropa lídrem na poli baterií? Protože si tady hrajeme na ekologii a veškerou špinavou práci jsme už dávno přestěhovali do Asie, plus jsme si zdražili energii kvůli záchraně planety, takže už tady ani nejsme schopni nic levně vyrobit. Evropské vysoké platy a životní standard nad poměry je už jen třešnička na dortu.
@Hendly řešíš tu CATL a cenu za kWh, tak navazuju na tvé téma. A ano poslouchat odborníka na spalovací motory je záruka kvalitního nezávislého názoru.
@Tycoon
Cena 1000kc za kWh baterie = 50 000 kc za baterii 50kWh coz je velice slusna baterie do auta tridy Fabia.
Opravdu si myslis, že nekdo bude prilacet desitky tisic za moznost mit v tak malem aute splovak?
A nebo veme levnejsi EV ktere ma levnejsi provoz i servis?
* zatim je tato cena za bateriové clanky. Baterie bude ve vysledne cene o něco dražší, ale ukazuje to dnesni stav a rychlost vyvoje s poklesu ceny.
Cena 1000kc za kWh baterie = 50 000 kc za baterii 50kWh coz je velice slusna baterie do auta tridy Fabia.
Opravdu si myslis, že nekdo bude prilacet desitky tisic za moznost mit v tak malem aute splovak?
A nebo veme levnejsi EV ktere ma levnejsi provoz i servis?
* zatim je tato cena za bateriové clanky. Baterie bude ve vysledne cene o něco dražší, ale ukazuje to dnesni stav a rychlost vyvoje s poklesu ceny.
@Hendly
Kromě kompletace bateriových modulů a výsledné baterie si zapomněl si na marži výrobce, dopravu, clo, licenční poplatky majitelům patentů (v Evropě budou pravděpodobně vyšší než v Číně), náklady na krytí záruky (významná nákladová položka, pokud je záruka na 8 let), marži automobilky a z toho všeho ještě DPH. No a si na třeba 200 tisích za Fabii bez Fabie, jen máš její baterii.
Kromě kompletace bateriových modulů a výsledné baterie si zapomněl si na marži výrobce, dopravu, clo, licenční poplatky majitelům patentů (v Evropě budou pravděpodobně vyšší než v Číně), náklady na krytí záruky (významná nákladová položka, pokud je záruka na 8 let), marži automobilky a z toho všeho ještě DPH. No a si na třeba 200 tisích za Fabii bez Fabie, jen máš její baterii.
@Tycoon
clo?
Ty stale nechapes o co jde?
CATL za tuhle cenu dodava automotiv v Cine a ten bude zasobovat cely svet. Teda ten svet ktery dnes ovladaji zapadni vyrobci spalovaku.
Jestli uvazujes smerem, ze zapadni znacky budou kupovat baterie a montovat je do svych aut a tim budou konkurence tak to je hodne naivni nazor. Proto je tak dulezite maximalne rozvijet a podporovat elektromobilitu, protože je posledni sance to zachytit…
PS: marze vyrobce a patenty jsou v cene produktu… ale to by pak asi nevysla ta tebou uváděna nesmyslná cena
clo?
Ty stale nechapes o co jde?
CATL za tuhle cenu dodava automotiv v Cine a ten bude zasobovat cely svet. Teda ten svet ktery dnes ovladaji zapadni vyrobci spalovaku.
Jestli uvazujes smerem, ze zapadni znacky budou kupovat baterie a montovat je do svych aut a tim budou konkurence tak to je hodne naivni nazor. Proto je tak dulezite maximalne rozvijet a podporovat elektromobilitu, protože je posledni sance to zachytit…
PS: marze vyrobce a patenty jsou v cene produktu… ale to by pak asi nevysla ta tebou uváděna nesmyslná cena
@Hendly A kdy tu tvojí pohádkovou baterii uvidíme v autě za ty peníze? Tj příští elektrickou Fabii/P208 apod. máme čekat za 250-300tis Kč? Pořád vyprávíš pohádky a na ceně aut se to jaksi neprojevuje 😄 Malá EV, viz třeba P e208, s baterií nad 50kWh jsou pořád hooodně vysoko nad 3/4 milionem Kč...
Edit: jo a letos se prodalo v ČR 26ks tohoto klenotu 😄
Edit: jo a letos se prodalo v ČR 26ks tohoto klenotu 😄
Minule som pocuval blazna, ktory tvrdil ,ze ev budu lacne lebo maju menej suciastok ako ice 😂. Ako keby tu bola tabulka na to, kolko si moze vyrobca uctovat za urcity pocet casti. A nejak odbornici zabudaju, ze v cene sa zaratavaju aj ine veci a nejak vsetci zabudaju, ze ev je narocnejsie na softver a nieje oroblem si dohladat, kolko uz vw stala ich softverova odnoz.
@Hendly i kdyby tak píšeš, že je 1000Kč za 1kWh = tedy 1450Kč za KWh i clem + DPH 21% = 1754Kč za 1kWh, tj 50KWh baterie by neměla stát víc jak 88000Kč 😄 Pořád dobrý a dál?
@Hendly Já jen, že tyhle pohádky jak jsou baterky levný, posloucháme už tak 5 let a to malé EV pořád stojí 800-900tis Kč. Si tak říkám, když má 50kWh baterka stát 88tis, co na té P e208 stojí těch dalších cca 827tis kč? Když základní benzinovou koupím od 445tis Kč, co mě doveze výrazně dál 😄
@Hendly
Ale ty pořád nechápeš, že automobilky nejsou výrobci baterií. Tak jako si nikdy nevyráběly olověné baterie, tak si nebudou vyrábět Li-Ionky. BYD a Toyota jsou výjimky, jelikož jsou to velké konglomeráty, které mají historicky i chemickou a bateriovou divizi.
Pokud chceš, aby se EU stala leaderem v bateriích, je potřeba podporovat chemický a metalurgický průmysl a výrobce baterií. Tzn. rušit regulace z posledních desetiletí, emisní povolenky atd.
BTW Patenty výrobce jsou v ceně, ale patenty třetích stran nikoliv. Proč si myslíš, že nyní nastal takový boom LFP? Protože v roce 2022 vypršely klíčové patenty na sloučeninu LiFePO4, které vlastnilo konsorcium firem. Pokud si chtěl prodávat LFP baterku v Evropě, musel si platit licenční poplatky tomuto konsorciu. Ale mnoho dalších patentů třetích stran je ještě platných.https😐/www.lifepo4ag.com
Takhle to v tomto byznysu chodí. Boty si v obchodě taky nekoupíš za cenu přímých výrobních nákladů čínské fabriky, ake mnohonásobně dráže.
Ale ty pořád nechápeš, že automobilky nejsou výrobci baterií. Tak jako si nikdy nevyráběly olověné baterie, tak si nebudou vyrábět Li-Ionky. BYD a Toyota jsou výjimky, jelikož jsou to velké konglomeráty, které mají historicky i chemickou a bateriovou divizi.
Pokud chceš, aby se EU stala leaderem v bateriích, je potřeba podporovat chemický a metalurgický průmysl a výrobce baterií. Tzn. rušit regulace z posledních desetiletí, emisní povolenky atd.
BTW Patenty výrobce jsou v ceně, ale patenty třetích stran nikoliv. Proč si myslíš, že nyní nastal takový boom LFP? Protože v roce 2022 vypršely klíčové patenty na sloučeninu LiFePO4, které vlastnilo konsorcium firem. Pokud si chtěl prodávat LFP baterku v Evropě, musel si platit licenční poplatky tomuto konsorciu. Ale mnoho dalších patentů třetích stran je ještě platných.https😐/www.lifepo4ag.com
Takhle to v tomto byznysu chodí. Boty si v obchodě taky nekoupíš za cenu přímých výrobních nákladů čínské fabriky, ake mnohonásobně dráže.
@Ericn
Kdyz klesne cena ropy tak to na benzince vidis za mesic. Kdyz je spatny rozvodovy retez u motoru tak novy se do vyroby dostane po roce a vic.
Ty chces u tak komplexniho vyrobku jako je EV pokles za mesic?
Proc jsi ta iracionalni?
PS: Proc je takovy rozdil u Peugeotu se ptej v Peugeotu.
Kdyz klesne cena ropy tak to na benzince vidis za mesic. Kdyz je spatny rozvodovy retez u motoru tak novy se do vyroby dostane po roce a vic.
Ty chces u tak komplexniho vyrobku jako je EV pokles za mesic?
Proc jsi ta iracionalni?
PS: Proc je takovy rozdil u Peugeotu se ptej v Peugeotu.
@Hendly Nejsem iracionální, leta tu posloucháme, jak baterky zlevňují a na malých autech to pořád není vidět. I ten blbý Spring je pořád nad 400tis Kč, ten použitelný až od 470tis (ale pořád s pidi baterkou)...
Co je na tom iracionálního se zeptat, kdy konečně to bude dostupné? Když nás tu 5 let krmíš neustálím klesáním cen baterií a Kde nic, tu nic...
Co je na tom iracionálního se zeptat, kdy konečně to bude dostupné? Když nás tu 5 let krmíš neustálím klesáním cen baterií a Kde nic, tu nic...
@Tycoon
A co zbyde z automobilky kdyz nebude mit baterie tedy hlavni cast EV?
Co dnes muze zapadni automobilka nabídnout vic nez historii?
Ta cena 45$ neni vyrobni, ale prodejni..
A co zbyde z automobilky kdyz nebude mit baterie tedy hlavni cast EV?
Co dnes muze zapadni automobilka nabídnout vic nez historii?
Ta cena 45$ neni vyrobni, ale prodejni..
@Hendly
Jak už jsem řekl, automobilky až na dvě výjimky nemají chemické či bateriové divize. A je to logické, jelikož jde o úplně jiný typ výroby. Vem si třeba, kolik automobilky spotřebují oceli a přesto nemají vlastní ocelárny, ale nakupují ocel od výrobců oceli. Výjimka je opět Toyota, kde v konglomerátu mají i ocelářský podnik.
Ok, tak tak částka je prodejní cena u brány fabriky CATL. Přičti k tomu vše, co jsem napsal u prvního příspěvku, s výjimkou té marže výrobce, která v tom možné už je započítána. Ty pořád hledáš nějaké spiknutí, že nám automobilky nechtějí dopřát levné BEV. Není tomu tak.
Jak už jsem řekl, automobilky až na dvě výjimky nemají chemické či bateriové divize. A je to logické, jelikož jde o úplně jiný typ výroby. Vem si třeba, kolik automobilky spotřebují oceli a přesto nemají vlastní ocelárny, ale nakupují ocel od výrobců oceli. Výjimka je opět Toyota, kde v konglomerátu mají i ocelářský podnik.
Ok, tak tak částka je prodejní cena u brány fabriky CATL. Přičti k tomu vše, co jsem napsal u prvního příspěvku, s výjimkou té marže výrobce, která v tom možné už je započítána. Ty pořád hledáš nějaké spiknutí, že nám automobilky nechtějí dopřát levné BEV. Není tomu tak.
@Tycoon
automobilka kupuje surovinu - ocelovy plech, ingot atd a dela z toho finalni vyrobek s obrovskou pridanou hodnotou.
Kdyz bude nakupovat baterii-nejpodstatnější cast EV tak ta přidaná hodnota moc neni.
A tady melo byt evropske automotiv na spici a jsou kde? Dlouha leta jen opovrzeni a smoch smerem k Tesla a ostatnim.
automobilka kupuje surovinu - ocelovy plech, ingot atd a dela z toho finalni vyrobek s obrovskou pridanou hodnotou.
Kdyz bude nakupovat baterii-nejpodstatnější cast EV tak ta přidaná hodnota moc neni.
A tady melo byt evropske automotiv na spici a jsou kde? Dlouha leta jen opovrzeni a smoch smerem k Tesla a ostatnim.
@Hendly
Docela si protiřečíš, když ráno píšeš, jak jsou baterie levné (tzn. nemají velkou hodnotu, natož velkou přidanou hodnotu) a v poledne naopak označuješ baterii za největší přidanou hodnotu BEV. Měl by sis nejdříve sám ujasnit, zda je baterie levná, nebo drahá 😄 A pak to používat jako argument.
BTW Když koupíš plechy a ingoty, uděláš z toho klasické auto, tak přidaná hodnota tam je, zatímco u BEV, kde kvůli těžkým bateriím musíš nakoupit ještě více těch plechů a ingotů, tak už to přidaná hodnota není? Opět si protiřečíš a zamotáváš se do té neobhajitelné konstrukce 😄
Docela si protiřečíš, když ráno píšeš, jak jsou baterie levné (tzn. nemají velkou hodnotu, natož velkou přidanou hodnotu) a v poledne naopak označuješ baterii za největší přidanou hodnotu BEV. Měl by sis nejdříve sám ujasnit, zda je baterie levná, nebo drahá 😄 A pak to používat jako argument.
BTW Když koupíš plechy a ingoty, uděláš z toho klasické auto, tak přidaná hodnota tam je, zatímco u BEV, kde kvůli těžkým bateriím musíš nakoupit ještě více těch plechů a ingotů, tak už to přidaná hodnota není? Opět si protiřečíš a zamotáváš se do té neobhajitelné konstrukce 😄
@Tycoon
Co tvori spalovaci auto? Motor. To je to know how ktere zabraňovalo konkurenci udelat lepsi auto.
U EV je to baterie. To je to rozhodujíci. Kdyz ji nemas tak si pouze jeden z mnoha co si to koupi a jakou muzes nabidnout pridanou hodnotu?
Co tvori spalovaci auto? Motor. To je to know how ktere zabraňovalo konkurenci udelat lepsi auto.
U EV je to baterie. To je to rozhodujíci. Kdyz ji nemas tak si pouze jeden z mnoha co si to koupi a jakou muzes nabidnout pridanou hodnotu?
@Hendly
Ano. Jenže lišit se můžeš víceméně "jen" softwarem baterie. Jen je v uvozovkách, protože je to důležité know-how, jak ukázal příběh Tesly.
Prakticky všechen hardware, což jsou zejména jednotlivé články, jsou něco, čím se automobilky odlišit nemůžou, jelikož nemají články své, ale kupují standardizované články CATL, LG, Panasonic apod. Výjimkou může být jen BYD nebo Toyota, ale tam to má historické důvody, které jsem zmínil. Volkswagen pod vedením Herberta Diesse si taky myslel, že bude mít svůj hardware. Nasypal peníze do nově vytvořené divize Power Co, nasypal peníze do švédského start-upu Northvolt, peníze vylétly komínem a teď mu chybí.
Na přidanou hodnotu článků si evropské automobilky prostě nikdy nesáhnou, ta zůstane v rukou asijských firem.
https😐/www.hrot24.cz/…up-sesel-z-cesty
Je potřeba si uvědomit, že evropské automobilky daleko více spoléhají na subdodavatele. Málokterá evropská automobilka si například vyvíjí své vlastní automatické převodovky (já vím jen o Mercedesu), zatímco americké či japonské to dělají poměrně běžně. Tak proč by baterie/moduly/články měly být výjimkou?
Ano. Jenže lišit se můžeš víceméně "jen" softwarem baterie. Jen je v uvozovkách, protože je to důležité know-how, jak ukázal příběh Tesly.
Prakticky všechen hardware, což jsou zejména jednotlivé články, jsou něco, čím se automobilky odlišit nemůžou, jelikož nemají články své, ale kupují standardizované články CATL, LG, Panasonic apod. Výjimkou může být jen BYD nebo Toyota, ale tam to má historické důvody, které jsem zmínil. Volkswagen pod vedením Herberta Diesse si taky myslel, že bude mít svůj hardware. Nasypal peníze do nově vytvořené divize Power Co, nasypal peníze do švédského start-upu Northvolt, peníze vylétly komínem a teď mu chybí.
Na přidanou hodnotu článků si evropské automobilky prostě nikdy nesáhnou, ta zůstane v rukou asijských firem.
https😐/www.hrot24.cz/…up-sesel-z-cesty
Je potřeba si uvědomit, že evropské automobilky daleko více spoléhají na subdodavatele. Málokterá evropská automobilka si například vyvíjí své vlastní automatické převodovky (já vím jen o Mercedesu), zatímco americké či japonské to dělají poměrně běžně. Tak proč by baterie/moduly/články měly být výjimkou?
@Tycoon
takze zaver ktery si popsal?
Automobilky muzou byt odlisne v SW.
A snazi se o to evropske znacky?
A nebo se snazi bojovat za spalovaci svet a nechat si i ten SW vlak ujet jako se to stalo u baterií?
takze zaver ktery si popsal?
Automobilky muzou byt odlisne v SW.
A snazi se o to evropske znacky?
A nebo se snazi bojovat za spalovaci svet a nechat si i ten SW vlak ujet jako se to stalo u baterií?
@Hendly
Znova. Evropské automobilky nikdy neměly chemické či bateriové divize. Články a moduly jsou pro ně subdodávka a je chyba Heberta Diesse, že chtěl VW zatáhnout do tohoto problému. Místo toho měl investovat do vývoje battery managementu, tzn. SW. Vedle toho však investovat i do klasických aut, které budou VW ještě dlouhá desetiletí živit.
Znova. Evropské automobilky nikdy neměly chemické či bateriové divize. Články a moduly jsou pro ně subdodávka a je chyba Heberta Diesse, že chtěl VW zatáhnout do tohoto problému. Místo toho měl investovat do vývoje battery managementu, tzn. SW. Vedle toho však investovat i do klasických aut, které budou VW ještě dlouhá desetiletí živit.
@Tycoon
a klasika.. jsme opet na zacatku.
Spalovak co bude jeste dlouha desetiletí zivit VW…
Kdo koupí spalovak kdyz bude baterie za 45 dolaru za kWh?
a klasika.. jsme opet na zacatku.
Spalovak co bude jeste dlouha desetiletí zivit VW…
Kdo koupí spalovak kdyz bude baterie za 45 dolaru za kWh?
@Hendly
"Kdo koupí spalovak kdyz bude baterie za 45 dolaru za kWh?"
Tipuju, že nadpoloviční většina zákazníků. Electrodadové a spol. si stále myslí, že všichni ostatní se budou myslet a chovat se jako oni. A že jakmile se dosáhne cenové parity ve všech segmentech, BEV převálcuje spalováky. Ale tak tomu není. Lidé přemýšlejí různě, lidé se chovají různě, lidé mají různé potřeby, lidé bydlí na různých místech.
Důkaz? BMW či Mercedes prodává v luxusní třídě (řada 7, třída S) elektrický pohon dokonce levněji než spalovací o stejném výkonu/dynamice. Ve světě Electrodadů by všichni koupili i7 a EQS. V reálném světě se prodá mnohem více spalovacích verzí 7 a S.
"Kdo koupí spalovak kdyz bude baterie za 45 dolaru za kWh?"
Tipuju, že nadpoloviční většina zákazníků. Electrodadové a spol. si stále myslí, že všichni ostatní se budou myslet a chovat se jako oni. A že jakmile se dosáhne cenové parity ve všech segmentech, BEV převálcuje spalováky. Ale tak tomu není. Lidé přemýšlejí různě, lidé se chovají různě, lidé mají různé potřeby, lidé bydlí na různých místech.
Důkaz? BMW či Mercedes prodává v luxusní třídě (řada 7, třída S) elektrický pohon dokonce levněji než spalovací o stejném výkonu/dynamice. Ve světě Electrodadů by všichni koupili i7 a EQS. V reálném světě se prodá mnohem více spalovacích verzí 7 a S.
@Tycoon
Snazit se dokazat chovani zakazniku Fabie na MB S. a BMW 7?
Bavime se o tridach kde rozhoduje cena a ekonomika provozu a dojezd neni tim hlavnim.
A stale to neni o cenove parite. To je jenom zlomovy bod. Ta cena EV půjde samozřejmě jeste niz. Tim se proda mene spalovaku a jejich cena tim pujde opacnym smerem. S rozsirenim EV se taky rozsiruje sit nabijecek a tim zase rozsiruje okruh zakazniku.
Pri takove cene baterii bude taky davat daleko vetsi smysl bateriove uloziste s FVE. To sinooridi vic lidi a tim zase vic lidi kterym EV bude davat daleko cetsi smysl nez spalovak. A to se opravdu nebavime jen o rodinných domech.
Princip sněhové koule.
Lidem je úplně jedno co maji v aute za motor. Rozhoduje cena a cena provozu.
Snazit se dokazat chovani zakazniku Fabie na MB S. a BMW 7?
Bavime se o tridach kde rozhoduje cena a ekonomika provozu a dojezd neni tim hlavnim.
A stale to neni o cenove parite. To je jenom zlomovy bod. Ta cena EV půjde samozřejmě jeste niz. Tim se proda mene spalovaku a jejich cena tim pujde opacnym smerem. S rozsirenim EV se taky rozsiruje sit nabijecek a tim zase rozsiruje okruh zakazniku.
Pri takove cene baterii bude taky davat daleko vetsi smysl bateriove uloziste s FVE. To sinooridi vic lidi a tim zase vic lidi kterym EV bude davat daleko cetsi smysl nez spalovak. A to se opravdu nebavime jen o rodinných domech.
Princip sněhové koule.
Lidem je úplně jedno co maji v aute za motor. Rozhoduje cena a cena provozu.
@Hendly
Ale vždyť jsem psal, že u MB S a BMW 7 už nejde jen o tu váš svatý grál cenové parity, ale že BEV o stejném výkonu/dynamice má nižší prodejní cenu a přesto si většina raději koupila dražší spalovací verzi.
Byl to je ukázkový příklad toho, že váš předpoklad (když nastane cenová parita, všichni budou kupovat BEV) není správný.
Ano, v levných cenových kategoriích mají zákazníci jiné priority. Ekonomika provozu? Ano, ta bude na prvním místě, souhlas. Jenže vy těm lidem tu ekonomiku provozu ničíte regulacemi a kvótami EU, kvůli kterým na trhu ojetin dochází k obrovskému poklesu cen BEV, zatímco spalováky si drží cenu dobře a některé (Suzuki Jimny) dokonce přináší zhodnocení za dobu jeho vlastnictví.
Ale vždyť jsem psal, že u MB S a BMW 7 už nejde jen o tu váš svatý grál cenové parity, ale že BEV o stejném výkonu/dynamice má nižší prodejní cenu a přesto si většina raději koupila dražší spalovací verzi.
Byl to je ukázkový příklad toho, že váš předpoklad (když nastane cenová parita, všichni budou kupovat BEV) není správný.
Ano, v levných cenových kategoriích mají zákazníci jiné priority. Ekonomika provozu? Ano, ta bude na prvním místě, souhlas. Jenže vy těm lidem tu ekonomiku provozu ničíte regulacemi a kvótami EU, kvůli kterým na trhu ojetin dochází k obrovskému poklesu cen BEV, zatímco spalováky si drží cenu dobře a některé (Suzuki Jimny) dokonce přináší zhodnocení za dobu jeho vlastnictví.
rohYpnol
Párty začíná.
Eurohujerská politika přináší první výsledky😒br />https😐/www.idnes.cz/…utomoto_fdv/foto
Eurohujerská politika přináší první výsledky😒br />https😐/www.idnes.cz/…utomoto_fdv/foto
@rohYpnol hnát k zodpovědnosti politiky.
@Pepa_007
Takze jak to je.
Napr VW zacalo s modernim EV kdy?
iD3 na konci 2019. Vyvoj teda zacal nekdy v roce 2016?
Dnes pan Martin Jahn ze Skoda rika, ze vedi, ze ta elektronika v tom je spatne, ale museji v ni pokracovat protoze se to musi zaplatit.
A ty chces po VW aby jela dal spalovak v momente kdy cena baterii pada jak kamen.
Takze jak to je.
Napr VW zacalo s modernim EV kdy?
iD3 na konci 2019. Vyvoj teda zacal nekdy v roce 2016?
Dnes pan Martin Jahn ze Skoda rika, ze vedi, ze ta elektronika v tom je spatne, ale museji v ni pokracovat protoze se to musi zaplatit.
A ty chces po VW aby jela dal spalovak v momente kdy cena baterii pada jak kamen.
@Hendly ja chci zrusit Drahé energie. Sankce na Rusko. Emisní povolenky. Pokuty automobilkam.
A automobilky at vyrábí co lidi budou kupovat. Klidně samá BEV. Kapitalismus prostě.
A automobilky at vyrábí co lidi budou kupovat. Klidně samá BEV. Kapitalismus prostě.
@Pepa_007 No to evidentně uniká nejen zdejším EV fandům, ale i vládám a celé EU. Na kapitalismus jaksi zapomněli a tvoří pro nás opět plánované hospodářství...
@Hendly No, tak ceny EV ale rozhodně jak kámen nepadají, to jsem jen vlhké sny takových elektrofanatiků, jako jsi ty! A že rostou i ceny spalovacích aut, to je jen následek zločinných nařízení a zákazů EU, jejichž náklady si takto automobilky snaží alespoň částečně kompenzovat.
@Hendly jasně krachy ke kapitalismu patří, ale ne řízené politiky 😋 Politici mají zasahovat do obchodu a výroby co nejméně. Hlavně nesmí nařizovat, co se smí vyrábět a co ne… To je plánované hospodářství a to nikdo nechce 🤢👎
@Hendly
Samozřejmě že technologii EU diktuje!!! a navíc jako jediná!!!
Nikdo kromě EU nechce zakázat spalovací motory!!!
A to, že forma, kterou to EU dělá, jsou emisní limity, to je věc, kterou ty evidentně vzhledem k tvým rozumovým (ne)schopnostem nikdy nepochopíš.
Je to úplně stejné jako nastavit podmínky ve výběrovém řízení tak, aby je splnil jen jeden uchazeč. podle tebe všechno ok... EU nastauje pravidla tak, že je je schopna splnit jen jedna technologie. podle tebe všechno ok... Hujerství prvního řádu!
Samozřejmě že technologii EU diktuje!!! a navíc jako jediná!!!
Nikdo kromě EU nechce zakázat spalovací motory!!!
A to, že forma, kterou to EU dělá, jsou emisní limity, to je věc, kterou ty evidentně vzhledem k tvým rozumovým (ne)schopnostem nikdy nepochopíš.
Je to úplně stejné jako nastavit podmínky ve výběrovém řízení tak, aby je splnil jen jeden uchazeč. podle tebe všechno ok... EU nastauje pravidla tak, že je je schopna splnit jen jedna technologie. podle tebe všechno ok... Hujerství prvního řádu!
@Pepa_007
Politiky?
GD za Ceskou republiku schválil Babis.
Babis ma dle pruzkumu vic jak 30% podporu volicu.
Volici s tim ted souhlasi.
Politiky?
GD za Ceskou republiku schválil Babis.
Babis ma dle pruzkumu vic jak 30% podporu volicu.
Volici s tim ted souhlasi.
@Hendly voliči neví už co schválil Babiš. Nechtějí tam Fialu a nikdo jiný tam není krom spd.
BTW. Fiala mohl za 3 roky vše zrušit. Neudělal nic. Jen GD podporuje - viz schválené emisní povolenky na benzín a uhlí pro lidi.
BTW. Fiala mohl za 3 roky vše zrušit. Neudělal nic. Jen GD podporuje - viz schválené emisní povolenky na benzín a uhlí pro lidi.
@Hendly je to smutné. Ale je to normální. Hlídací psi demokracie nefungují - novináři. Takže pomalu nastoupí korporátní socialismus. A lidem je to jedno. Jen 20-30% se zajímá a koná. Ostatní......? Ne.
Pepa_007
Ono to je logické.
Drahé energie. Sankce na Rusko. Emisní povolenky. Pokuty automobilkam.
To vše zrušit a bude lépe. 😉 👍🏻
Pokud ne, tak Evropa ekonomicky padne.
Drahé energie. Sankce na Rusko. Emisní povolenky. Pokuty automobilkam.
To vše zrušit a bude lépe. 😉 👍🏻
Pokud ne, tak Evropa ekonomicky padne.
@Pepa_007
Ano.
Presne o tohle v cele tehle debate jde. Zrusit sankce na rusko a zacit znova co nejvice ropy, plynu atd nakupovat z ruska….
Kdo za tim muze asi tak stat?
Kdo na tom vydělá?
Ta odpoved neni slozita…
Ano.
Presne o tohle v cele tehle debate jde. Zrusit sankce na rusko a zacit znova co nejvice ropy, plynu atd nakupovat z ruska….
Kdo za tim muze asi tak stat?
Kdo na tom vydělá?
Ta odpoved neni slozita…
@Hendly
A o co v debatě jde? O naši planetu?
Nedávno vyšla studie, že dovoz zkapalněného zemního plynu z USA je z hlediska klimatu horší než spalování uhlí nebo ropných paliv.
https😐/scijournals.onlinelibrary.wiley.com/…0.1002/ese3.1934
Co na to ochránci planety? Proč raději než zákaz spalovacích aut nebo konec uhelných elektráren neprosazují konec dovozu LNG?
A o co v debatě jde? O naši planetu?
Nedávno vyšla studie, že dovoz zkapalněného zemního plynu z USA je z hlediska klimatu horší než spalování uhlí nebo ropných paliv.
https😐/scijournals.onlinelibrary.wiley.com/…0.1002/ese3.1934
Co na to ochránci planety? Proč raději než zákaz spalovacích aut nebo konec uhelných elektráren neprosazují konec dovozu LNG?
@Tycoon
a dalsi troll nick tady.
O co jde pise jasne Pepa-007 a ty proti tomu nerikas ani slovo.
Kdo mlčí souhlasi…
a dalsi troll nick tady.
O co jde pise jasne Pepa-007 a ty proti tomu nerikas ani slovo.
Kdo mlčí souhlasi…
@Tycoon plyn se dováží loděmi z USA. Uhlí se vozí z austrálie přitom v Evropě je ho mraky, jen jej vytěžit.
@Hendly
Čili souhlasíš s ničením klimatu dovozen LNG?
Bavím se o GD, nikoliv Rusku. Sankce jsou diskutabilní. U plynu fungují, u ropy moc ne. A na spoustu jiných ruských surovin žádné sankce nejsou.
Čili souhlasíš s ničením klimatu dovozen LNG?
Bavím se o GD, nikoliv Rusku. Sankce jsou diskutabilní. U plynu fungují, u ropy moc ne. A na spoustu jiných ruských surovin žádné sankce nejsou.
@Pepa_007 zase ten blábol o uhlí z Austrálie😊
to je uhlí pro metalurgický průmysl, koksovatelné, ne na topení... a takové u nás není
to je uhlí pro metalurgický průmysl, koksovatelné, ne na topení... a takové u nás není
@Hendly Rusko má důležité suroviny. Pokud ty ruské suroviny překupujeme z jiné země za dvojnásobnou cenu tak sankce nefungují. A doplatí na to naše ekonomika a průmysl.
@Pepa_007
Tak jestli ropu kupujeme z ruska za dvojnasobek tak to ukazuje, ze sankce funguji.
Znamená to, že za ropu dostava rusko polovinu trzni ceny a to ho jistě stve hodne.
Mozna ho to stve tak, ze v evropskych zemich uplácí politiky, lidi a trolly ať siri nazor, že se maji sankce na rusko zrusit….
Tak jestli ropu kupujeme z ruska za dvojnasobek tak to ukazuje, ze sankce funguji.
Znamená to, že za ropu dostava rusko polovinu trzni ceny a to ho jistě stve hodne.
Mozna ho to stve tak, ze v evropskych zemich uplácí politiky, lidi a trolly ať siri nazor, že se maji sankce na rusko zrusit….
@Hendly Nechapes. Rus dostane za ropu normální penize. My koupíme za dvojnásobek a druhou polovinu dostane prekupnik (kazachstan). Sankce nefungují. Rusko prodá co chce za jejich cenu. My kupujeme ruské suroviny dráž.
Když sankce na Rusko, tak pořádně. Celý svět nekoupí z Ruska ani tužku. Pak sankce budou fungovat. Tyhle polo sankce jsou pouze sankce na EU.
Když sankce na Rusko, tak pořádně. Celý svět nekoupí z Ruska ani tužku. Pak sankce budou fungovat. Tyhle polo sankce jsou pouze sankce na EU.
@Pepa_007
Nesmysl.
Ropa ma trzni cenu pres cely svet. Kdyz vydělává prekupnik tak je to na ukor ruska.
Nesmysl.
Ropa ma trzni cenu pres cely svet. Kdyz vydělává prekupnik tak je to na ukor ruska.
@Pepa_007 hujeři křičí, že EV je budoucnost a ono jaksi nikdo nepřemýšlí, kde se všechna ta energie vezme ....
https😐/www.idnes.cz/…38_ekonomika_ven
https😐/www.idnes.cz/…38_ekonomika_ven
Anonym
Fascinují mě vaše debaty o tom, jak nás GD může zavést do zadele. Ne, nemůže. Už nás tam dávno dostal a cesta zpět povede v tom lepším případě přes hluboký ekonomicky propad Evropy. Tak jak ho známe z doby, kdy nám soudruh Klaus, který nezná špinavé peníze, utáhnul opasky. A pak je zde ta horší varianta a to je 3. světová válka. Už začala.
@Roman Horký válka je řešení na vše. Na CO2. Emise skodlivin. Plýtvání jidlem a výrobky. Prostě vyřeší vše. Počkejme po volbách v USA.
@Roman Horký Asi tak. Klaus len použil otrepaný ekonomický šlabikár. Ale koľko sa pri tandeme Klaus-Tošovský tunelovalo a sanovali banky, tak o tom ani Ň!!
@Roman Horký Klaus sice opasky utáhnul, nicméně je zanedlouho (kvůli volbám) zase povolil (tam prapůvodně začala naše rozmazlenost a rozežranost na dluh), aby následně zase utahoval (to byly ty první úsporné balíčky). O dekádu později to akceleroval Sobotka (v Grossově a Paroubkově vládě) a o další dekádu později to dorazilo duo Bureš & bláznivá Alča (Venezuela zdatně sekunndovala). Výsledek: rozmazlená pazoury natahující společnost opič@nů, co mají na všechno nárok, totálně nepřipravená na jakoukoliv krizi. Pozůstatky socialismu (v hlavách) a politiky EU (regulace + dotace) u nás tvoří dost toxický koktejl. 3. světová ani nebude potřeba, tady si opič@ni zvolí proruskýho vítače "spřátelených vojsk" sami...
jam2015
Ale na mastné dividendy pre akcionárov peniaze nájde vždy - aj keby si mal požičať!!!
@jam2015
Akcionáři jsou majitelé firmy. Proč by si nemohli nechat vyplatit zisk. Máme svobodu vlastnictví, nikdo nebrání odborům si založit vlastní automobilku na družstevním principu a vyplácet zisk svým členům. Stejně tak nikdo nebrání tomu, aby se odboráři stali akcionáři firmy, ve které pracují, a místo odměn inkasovali dividendy podle výše zisku. Což je obecně asi nejlepší řešení výhodné pro obě strany.
Akcionáři jsou majitelé firmy. Proč by si nemohli nechat vyplatit zisk. Máme svobodu vlastnictví, nikdo nebrání odborům si založit vlastní automobilku na družstevním principu a vyplácet zisk svým členům. Stejně tak nikdo nebrání tomu, aby se odboráři stali akcionáři firmy, ve které pracují, a místo odměn inkasovali dividendy podle výše zisku. Což je obecně asi nejlepší řešení výhodné pro obě strany.
Arese
https😐/www.autoforum.cz/…ami-krale-uspor/
Absurdita ekoteroristy rozvráceného automobilového trhu v EU dosahuje neuvěřitelných výšin!
Absurdita ekoteroristy rozvráceného automobilového trhu v EU dosahuje neuvěřitelných výšin!
@Arese
Problém je, že architekti této absurdnosti si nechtějí přiznat, že je to absurdní.
Navíc kážou vodu a pijí víno. Předsedkyně evropské komise se nechává vozit ve dvanáctiválcové Audi A8. Měli by ji vozit třeba ve VW ID.3., aby sama na sobě ochutnala medicínu, kterou chce vnutit nám ostatním.
Problém je, že architekti této absurdnosti si nechtějí přiznat, že je to absurdní.
Navíc kážou vodu a pijí víno. Předsedkyně evropské komise se nechává vozit ve dvanáctiválcové Audi A8. Měli by ji vozit třeba ve VW ID.3., aby sama na sobě ochutnala medicínu, kterou chce vnutit nám ostatním.
DonVito
Zajimave.
Nejak se zdejsim diskuterum nevyplnil krach Tesly....
Ja jsem zde predem psal o tom, ze Tesla bude ubirat prodeje VW.
Diess to vedel take.
A ted se zde ti sami diskuteri rozciluji. WTF
Ja tu leta pisu o naskoku Tesly a blizici se cenove parite.
Prechod na elektromobilitu neni jednoduchy. Odborari (kteri se postarali m.j. o odchod Diesse) jej neulehcuji.
Jak chcete konkurovat Tesle a cinanum?
TSIckama s DSG asi tezko.
Umite jen brecet.
PS Za vysoke ceny energii v Nemecku muze predevsim nesmyslne uzavreni jadernych elektraren v Nemecku (ne GD) nastartovanem putinovym pritelem G. Schroederem.
https😐/www.idnes.cz/…16zahranicni_mhk
"Německo jako první zavrhlo elektřinu z jádra
15. června 2000 11:08
- Německo se jako první mocnost na světě zřeklo jaderné energetiky. V časných ranních hodinách německý kancléř Gerhard Schröder oznámil.."
Ne nahodou skoncil Schroeder po odchodu z politiky v Gazpromu.
Za to co "dokazal" si to zaslouzil.
👎
Nejak se zdejsim diskuterum nevyplnil krach Tesly....
Ja jsem zde predem psal o tom, ze Tesla bude ubirat prodeje VW.
Diess to vedel take.
A ted se zde ti sami diskuteri rozciluji. WTF
Ja tu leta pisu o naskoku Tesly a blizici se cenove parite.
Prechod na elektromobilitu neni jednoduchy. Odborari (kteri se postarali m.j. o odchod Diesse) jej neulehcuji.
Jak chcete konkurovat Tesle a cinanum?
TSIckama s DSG asi tezko.
Umite jen brecet.
PS Za vysoke ceny energii v Nemecku muze predevsim nesmyslne uzavreni jadernych elektraren v Nemecku (ne GD) nastartovanem putinovym pritelem G. Schroederem.
https😐/www.idnes.cz/…16zahranicni_mhk
"Německo jako první zavrhlo elektřinu z jádra
15. června 2000 11:08
- Německo se jako první mocnost na světě zřeklo jaderné energetiky. V časných ranních hodinách německý kancléř Gerhard Schröder oznámil.."
Ne nahodou skoncil Schroeder po odchodu z politiky v Gazpromu.
Za to co "dokazal" si to zaslouzil.
👎
@DonVito
Tesla prodeje VW neubírá. Tesla si hraje svou vlastní elektromobilní a fanouškovskou ligu.
Koncern VW letos dosahuje rekordního 26% podílu na trhu aut v EU. Jelikož celkový trh klesl, tak v absolutních číslech určitý pokles oproti předcovidovým letům je. Ano, samotná značka VW ztrácí, ale zákazníky ji berou především Cupra a Škoda, které nabízejí tu samou techniku za lepší poměr kvalita/cena.
Německé fabriky nesou kyselé plody Diessovy strategie udělat z VW druhou Teslu a v německých fabrikách soustředit výrobu BEV a ošizeného Golfu. Přechod na elektromobilitu se v EU nekoná a Golf prodejně prohrává se starším, ale neošizeným T-Rocem vyráběným v Portugalsku. Německé fabriky s luxusně placenými zaměstnanci z poloviny stojí, zatímco české, slovenské, španělské a portugalské s levnější pracovní silou jedou na prakticky plný výkon.
VW nemá BEV platformu vhodnou pro čínský trh a bez toho těžko může konkurovat tamním levným BEV.
Tesla prodeje VW neubírá. Tesla si hraje svou vlastní elektromobilní a fanouškovskou ligu.
Koncern VW letos dosahuje rekordního 26% podílu na trhu aut v EU. Jelikož celkový trh klesl, tak v absolutních číslech určitý pokles oproti předcovidovým letům je. Ano, samotná značka VW ztrácí, ale zákazníky ji berou především Cupra a Škoda, které nabízejí tu samou techniku za lepší poměr kvalita/cena.
Německé fabriky nesou kyselé plody Diessovy strategie udělat z VW druhou Teslu a v německých fabrikách soustředit výrobu BEV a ošizeného Golfu. Přechod na elektromobilitu se v EU nekoná a Golf prodejně prohrává se starším, ale neošizeným T-Rocem vyráběným v Portugalsku. Německé fabriky s luxusně placenými zaměstnanci z poloviny stojí, zatímco české, slovenské, španělské a portugalské s levnější pracovní silou jedou na prakticky plný výkon.
VW nemá BEV platformu vhodnou pro čínský trh a bez toho těžko může konkurovat tamním levným BEV.
@Tycoon Přesně tohle je problém VW😒br />
“ Německé fabriky nesou kyselé plody Diessovy strategie udělat z VW druhou Teslu a v německých fabrikách soustředit výrobu BEV a ošizeného Golfu. ”
Jen se to ještě ve Volfsburgu pořád bojí říct nahlas. Herbert Diess je ten, kdo svým špatným rozhodováním stojí za současnými problémy koncernu 🤢👎
“ Německé fabriky nesou kyselé plody Diessovy strategie udělat z VW druhou Teslu a v německých fabrikách soustředit výrobu BEV a ošizeného Golfu. ”
Jen se to ještě ve Volfsburgu pořád bojí říct nahlas. Herbert Diess je ten, kdo svým špatným rozhodováním stojí za současnými problémy koncernu 🤢👎
@ericn
Je mi vas lito.
Co budete psat za pet let, az bude 50% prodeju EV.
Ze Tesla neubira zakazniky VW?
😀
Zajimavy, ze nejprodavanejsi model sveta TMY, zrejme tradicnim automobilkam neubral ani jednoho zakaznika.
Jedna se o Tycoonuv paradox.
PS Za vse spatne muze GD a Diess (prestoze presne pred tim co prave nastava a teprve nastane davno varoval)....
https😐/www.e15.cz/…kswagenu-1352512
"Německu hrozí stejný pád jako Detroitu. Za 10 let už nemusíme být mezi elitou, varuje šéf Volkswagenu
Šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess
David Bureš - Auto.cz
18. října 2018 · 15:00"
Je mi vas lito.
Co budete psat za pet let, az bude 50% prodeju EV.
Ze Tesla neubira zakazniky VW?
😀
Zajimavy, ze nejprodavanejsi model sveta TMY, zrejme tradicnim automobilkam neubral ani jednoho zakaznika.
Jedna se o Tycoonuv paradox.
PS Za vse spatne muze GD a Diess (prestoze presne pred tim co prave nastava a teprve nastane davno varoval)....
https😐/www.e15.cz/…kswagenu-1352512
"Německu hrozí stejný pád jako Detroitu. Za 10 let už nemusíme být mezi elitou, varuje šéf Volkswagenu
Šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess
David Bureš - Auto.cz
18. října 2018 · 15:00"
@DonVito
Žádný Tycoonuv paradox, ale DonVitova neznalost. Ford, Opel, Fiat, Renault, Nissan, Honda, Citroen ... to jsou automobilky, kterým za posledních desetiletí výrazně klesly prodeje v EU. Nedovedu si moc přestavit, že majitel Fiatu Punto si kupuje Teslu, takže tipuju, že Tesla nejvíce zákazníků vzala značkám jako Nissan nebo Honda. Když sečteme pokles prodeje Nissanu a Hondy, je to stejné číslo jako nárůst prodejů Tesly.
Ano, musím uznat, že pan Diess měl v roce 2018 pravdu😒br /> "Snahu Evropské unie o další snižování emisí oxidu uhličitého pak považuje za příliš ambiciózní. Vadí mu hlavně snaha o rychlou adaptaci, kterou automobilky budou těžce stíhat."
"Unijní úředníci už nijak neřeší, kdo vlastně elektromobily bude kupovat a kde je bude možné dobíjet, hlavně aby flotilové emise automobilek byly co nejnižší."
Žádný Tycoonuv paradox, ale DonVitova neznalost. Ford, Opel, Fiat, Renault, Nissan, Honda, Citroen ... to jsou automobilky, kterým za posledních desetiletí výrazně klesly prodeje v EU. Nedovedu si moc přestavit, že majitel Fiatu Punto si kupuje Teslu, takže tipuju, že Tesla nejvíce zákazníků vzala značkám jako Nissan nebo Honda. Když sečteme pokles prodeje Nissanu a Hondy, je to stejné číslo jako nárůst prodejů Tesly.
Ano, musím uznat, že pan Diess měl v roce 2018 pravdu😒br /> "Snahu Evropské unie o další snižování emisí oxidu uhličitého pak považuje za příliš ambiciózní. Vadí mu hlavně snaha o rychlou adaptaci, kterou automobilky budou těžce stíhat."
"Unijní úředníci už nijak neřeší, kdo vlastně elektromobily bude kupovat a kde je bude možné dobíjet, hlavně aby flotilové emise automobilek byly co nejnižší."
@Tycoon
Husty jak ty dokazes vytrhávat veci z kontextu. Zapomněl si v te citaci to zasadni.
“ třeba v případě Volkswagenu bude muset být 30 % prodaných aut v roce 2030 elektrických,”
Kolik% je to uz dnes?…
On neni problem na straně poptávky. Problem je nabidka.
Kde je dlouho slibovane levne EV od VW? Aktualne nekdy na konci roku 2026…
Husty jak ty dokazes vytrhávat veci z kontextu. Zapomněl si v te citaci to zasadni.
“ třeba v případě Volkswagenu bude muset být 30 % prodaných aut v roce 2030 elektrických,”
Kolik% je to uz dnes?…
On neni problem na straně poptávky. Problem je nabidka.
Kde je dlouho slibovane levne EV od VW? Aktualne nekdy na konci roku 2026…
@Hendly
Zapomněl jsi na to zásadní. Až do roku 2023 platilo nařízení EU, že flotilové emise CO2 mají klesnout v roce 2030 o 37,5 %. Tomu by odpovídal podíl BEV 30 %, což Diess tehdy označil za příliš ambiciózní. Odpověď EU? V roce 2023 bylo prosazeno ještě výraznější snížení o 55 %. To odpovídá podílu BEV cca 50 %.
Podíl BEV na prodejích osobních aut v EU za Q1-Q3 klesl z 14,0 % v minulém roce na 13,1 % v letošním roce. Je potřeba uznat, že tehdy měl Diess pravdu. Splnit ten starší plán EU by bylo hodně obtížné. Splnit aktuální plán EU se zdá
Že není problém na straně poptávky? Dealeři Nissanu v Německu nabízí plnohodnotný levný elektromobil Leaf za 22 000 Eur, čili mnohem levněji, než stojí v Německu srovnatelný VW Golf. Přesto jim stále stojí na skladě. A je vidět spousta dalších tržních signálů, že poptávka je mnohem slabší než nabídka. Ale ty budeš dál ignorovat realitu a recitovat věrouku od lidí jako Electrodad, že problém je primárně v nabídce.
Zapomněl jsi na to zásadní. Až do roku 2023 platilo nařízení EU, že flotilové emise CO2 mají klesnout v roce 2030 o 37,5 %. Tomu by odpovídal podíl BEV 30 %, což Diess tehdy označil za příliš ambiciózní. Odpověď EU? V roce 2023 bylo prosazeno ještě výraznější snížení o 55 %. To odpovídá podílu BEV cca 50 %.
Podíl BEV na prodejích osobních aut v EU za Q1-Q3 klesl z 14,0 % v minulém roce na 13,1 % v letošním roce. Je potřeba uznat, že tehdy měl Diess pravdu. Splnit ten starší plán EU by bylo hodně obtížné. Splnit aktuální plán EU se zdá
Že není problém na straně poptávky? Dealeři Nissanu v Německu nabízí plnohodnotný levný elektromobil Leaf za 22 000 Eur, čili mnohem levněji, než stojí v Německu srovnatelný VW Golf. Přesto jim stále stojí na skladě. A je vidět spousta dalších tržních signálů, že poptávka je mnohem slabší než nabídka. Ale ty budeš dál ignorovat realitu a recitovat věrouku od lidí jako Electrodad, že problém je primárně v nabídce.
@Hendly
Příklad skladovky Nissanu Leaf za 22 000 Eur😒br />https😐/www.moll-automobile.de/…ofort-verfuegbar
Pokud bys chtěl opravdu ušetřit, tak v základní výbavě je za 20 000 Eur😒br />https😐/www.moll-automobile.de/…ofort-verfuegbar
Vítej v realitě, Hendly.
Příklad skladovky Nissanu Leaf za 22 000 Eur😒br />https😐/www.moll-automobile.de/…ofort-verfuegbar
Pokud bys chtěl opravdu ušetřit, tak v základní výbavě je za 20 000 Eur😒br />https😐/www.moll-automobile.de/…ofort-verfuegbar
Vítej v realitě, Hendly.
@Tycoon
Tak tohle není dealer Nissanu a nejsou uvedeny jako nova auta.
Co za tim stoji a jestli to nema hacek me zajima. Zajimava nabidka.
Je otazka proc Lead netahne. V prodejich je to proti konkurenci totalni propadak.
Tak tohle není dealer Nissanu a nejsou uvedeny jako nova auta.
Co za tim stoji a jestli to nema hacek me zajima. Zajimava nabidka.
Je otazka proc Lead netahne. V prodejich je to proti konkurenci totalni propadak.
@Hendly
OK, je to nějaký překupník.
Ale u autorizovaných dealerů jde taky najít😒br />https😐/www.bleker-gruppe.de/…paket-LED/125841
https😐/www.emilfrey.de/…SSAN/Leaf/438114
Samozřejmě, jde o už zaregistrovaná vozidla, běží jim záruka atd. Avšak za velmi nízkou cenu nejen na poměry BEV, ale i spalovacích aut nižší střední třídy podobné specifikace (110 kW, automat). Přesto jim to stále leží na skladě. Mnoho automobilek bude mít velký problém "vnutit" zákazníkům BEV, aby splnili požadavky EU.
Dle mého názoru zde funguje "efekt Tesla". Kdo jde kupovat BEV, ať už vyloženě jako fanoušek, nebo jako neutrální zákazník, má na prvním místě Teslu. Značky jako VW či Škoda tlačí svá BEV přes fleety (korporace, státní správa), případně své věrné zákazníky, kteří od nich koupí cokoliv, pokud to má správný znak na kapotě. Na Nissan a spol. zbývají jen drobky, ať už se snaží sebevíc.
OK, je to nějaký překupník.
Ale u autorizovaných dealerů jde taky najít😒br />https😐/www.bleker-gruppe.de/…paket-LED/125841
https😐/www.emilfrey.de/…SSAN/Leaf/438114
Samozřejmě, jde o už zaregistrovaná vozidla, běží jim záruka atd. Avšak za velmi nízkou cenu nejen na poměry BEV, ale i spalovacích aut nižší střední třídy podobné specifikace (110 kW, automat). Přesto jim to stále leží na skladě. Mnoho automobilek bude mít velký problém "vnutit" zákazníkům BEV, aby splnili požadavky EU.
Dle mého názoru zde funguje "efekt Tesla". Kdo jde kupovat BEV, ať už vyloženě jako fanoušek, nebo jako neutrální zákazník, má na prvním místě Teslu. Značky jako VW či Škoda tlačí svá BEV přes fleety (korporace, státní správa), případně své věrné zákazníky, kteří od nich koupí cokoliv, pokud to má správný znak na kapotě. Na Nissan a spol. zbývají jen drobky, ať už se snaží sebevíc.
@Tycoon
To co popisujes, zajem o Teslu a nezajem o ostatni, je ale presne to o cem mluvim.
Problem neni v EV. Problem je v tom pristupu co mela Nokia..
PS: prodejce se mi zatim zpatky neozval, ale je to kratka doba.
A jak na to koukam tak to budou ceny podmíněné leasingem…
To co popisujes, zajem o Teslu a nezajem o ostatni, je ale presne to o cem mluvim.
Problem neni v EV. Problem je v tom pristupu co mela Nokia..
PS: prodejce se mi zatim zpatky neozval, ale je to kratka doba.
A jak na to koukam tak to budou ceny podmíněné leasingem…
@Tycoon
Leaf je zastaraly, se suboptimalnim battery managementem a hlavne nema CCS2, ale Chademo.
Nabijeni je extremne pomale a navic s vymirajicim konektorem...
https😐/ev-database.org/…1656/Nissan-Leaf
Ale zajimava nabidka, vim o nem.
Leaf 39kWh😒br /> Fast Charging
Charge Port CHAdeMO
Port Location Front Side - Middle
Charge Power (max) 46 kW DC
Charge Power (10-80😖 40 kW DC
PS Zajem o Teslu je ryze racionalni (prestoze zdejsim diskuterum to prijde jako nabozenstvi). Tesly jsou svymi vlastnostmi opakem toho Leafa. Rychlost nabijeni, termomanagement i nabijeni ve vlastni siti - to vsechno ma Tesla spickove.
Leaf je zastaraly, se suboptimalnim battery managementem a hlavne nema CCS2, ale Chademo.
Nabijeni je extremne pomale a navic s vymirajicim konektorem...
https😐/ev-database.org/…1656/Nissan-Leaf
Ale zajimava nabidka, vim o nem.
Leaf 39kWh😒br /> Fast Charging
Charge Port CHAdeMO
Port Location Front Side - Middle
Charge Power (max) 46 kW DC
Charge Power (10-80😖 40 kW DC
PS Zajem o Teslu je ryze racionalni (prestoze zdejsim diskuterum to prijde jako nabozenstvi). Tesly jsou svymi vlastnostmi opakem toho Leafa. Rychlost nabijeni, termomanagement i nabijeni ve vlastni siti - to vsechno ma Tesla spickove.
@DonVito
Samozřejmě, Leaf je z dnešních pohledu "zastaralý". Ale jde o plnohodotné auto, narozdíl třeba od Dacie Spring.
Ano, zájem o Teslu je racionální, v podstatě je to už etalon BEV. Tak jako je třeba Toyota etalonem pro hybrid nebo Oktávka pro služební dieselový kombík.
Samozřejmě, Leaf je z dnešních pohledu "zastaralý". Ale jde o plnohodotné auto, narozdíl třeba od Dacie Spring.
Ano, zájem o Teslu je racionální, v podstatě je to už etalon BEV. Tak jako je třeba Toyota etalonem pro hybrid nebo Oktávka pro služební dieselový kombík.
Th0r
Jaka je pointa? Neni tam nic noveho, objevneho, originalniho,... A za to se korunky vyplacej?
kuk
Banda darmožroutů který trvá vyrobit jedno auto 30 hodin zatímco Tesla to stíhá za 10 hodin i bez odborů. Ty si můžou říct akorát tak vo pár facek a ne o peníze a o výhody.
https😐/www.motorbiscuit.com/…ceo-unable-keep/
https😐/www.motorbiscuit.com/…ceo-unable-keep/
kuk
Volkwagen vyhazuje a zavírá zatímco Tesla stále rozšiřuje a nabírá. 😜 😊))
https😐/www.tesla.com/cs_cz/careers
https😐/www.tesla.com/cs_cz/careers
No to právě pravda už není, ta zveřejněná ziskovost je tragická...