Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentáře20 nejprodávanějších aut v Česku za listopad: Škoda Enyaq rozdrtila konkurenci
128 komentářů
J J
Jednooky kral medzi slepymi 🙃
DonVito
Blahopreju Skodovce a Enyaqu.
Je videt, ze kdyz se EV stane dostupnejsi, tak zajem ze strany zakazniku je skutecne velky, dokonce i u nas.
👍
Pristi rok do statistik navic promluvi Elroq, u nehoz cenova parita jiz neni daleko.
👍👍
Ty nejdulezitejsi modely nas teprve cekaji. Facelift TMY (Juniper), pozdeji TM2, ID.1...
Pristi rok se zapisou vyrazneji do statistik i mala auta jako R5, ë-C3, Panda, Inster.
👍👍👍
Az budou EV levnejsi nez spalovaky, zmizi spalovaky zcela prirozene i bez zakazu.
👍👍👍👍
FUTURE IS ELECTRIC
Je videt, ze kdyz se EV stane dostupnejsi, tak zajem ze strany zakazniku je skutecne velky, dokonce i u nas.
👍
Pristi rok do statistik navic promluvi Elroq, u nehoz cenova parita jiz neni daleko.
👍👍
Ty nejdulezitejsi modely nas teprve cekaji. Facelift TMY (Juniper), pozdeji TM2, ID.1...
Pristi rok se zapisou vyrazneji do statistik i mala auta jako R5, ë-C3, Panda, Inster.
👍👍👍
Az budou EV levnejsi nez spalovaky, zmizi spalovaky zcela prirozene i bez zakazu.
👍👍👍👍
FUTURE IS ELECTRIC
@DonVito
Úspěch je to bezpochyby obrovský.
Strategie Škody překvapila všechny spalovací konkurenty. Zatímco jsme všichni čekali tvrdé a nelítostné souboje na prvních pozicích, Enyaq překvapivě drtí spalovací soupeře z 15. místa prodejního žebříčku. Tohle už spalovací dinosauři nerozdýchají.
Jsme v bodu zlomu. Future is definitely electric. A kdyby to přece jen nebyl bod zlomu, tak jako už několikrát předtím, tak příště už to určitě vyjde.
Úspěch je to bezpochyby obrovský.
Strategie Škody překvapila všechny spalovací konkurenty. Zatímco jsme všichni čekali tvrdé a nelítostné souboje na prvních pozicích, Enyaq překvapivě drtí spalovací soupeře z 15. místa prodejního žebříčku. Tohle už spalovací dinosauři nerozdýchají.
Jsme v bodu zlomu. Future is definitely electric. A kdyby to přece jen nebyl bod zlomu, tak jako už několikrát předtím, tak příště už to určitě vyjde.
@Horký Hrom Koukni do Německa, kdo tam má potřetí za sebou první místo? Enyaq před faceliftem příští rok. Prostě je to dobrý auto.
@DonVito
Kazdej dealer povinne jednoho enyqa, a uspech je zarucen!
Teda uspech, "marketingove vitezstvi"...
Kazdej dealer povinne jednoho enyqa, a uspech je zarucen!
Teda uspech, "marketingove vitezstvi"...
1- a nebude to za rok kôli Brusel buzeracii tak že za rok budú spalovaky drahé ako EVcka ???? :-)
(2- nemám nic proti EVckam, sám uvažujem o 5rocnom e-Golfe za cca 15000E na jazdenie do roboty a okolo komina z ekonomickych dovodov + malo by to kúriť hneď narozdiel od TDI)
3- nedajme sa rozhádat, vecná pravda je taká že aj keď všetky osobaky v Európe budu bez výfuku tak to cca 1% CO2 prírodu nezachráni.....je to len nanutena tema niektorých polit. skupin.
PS: pekný deň prajem
(2- nemám nic proti EVckam, sám uvažujem o 5rocnom e-Golfe za cca 15000E na jazdenie do roboty a okolo komina z ekonomickych dovodov + malo by to kúriť hneď narozdiel od TDI)
3- nedajme sa rozhádat, vecná pravda je taká že aj keď všetky osobaky v Európe budu bez výfuku tak to cca 1% CO2 prírodu nezachráni.....je to len nanutena tema niektorých polit. skupin.
PS: pekný deň prajem
@Jano- Korňa
Takze potvrzuješ, ze to je čistě volba peněženky. Navíc zde je důležitější než to co2, ze ubudou lokalni a zdraví škodlivé emise. To je to zásadnější nez nějaké procento co2.
Takze potvrzuješ, ze to je čistě volba peněženky. Navíc zde je důležitější než to co2, ze ubudou lokalni a zdraví škodlivé emise. To je to zásadnější nez nějaké procento co2.
Sám za seba :
1-ÁNO nešiel by som do toho kebyže náklady na jazdenie s tým eGolfom sú vyzsie ako so spalovakom.
2- na denné jazdenie do 100km má netrápi menší dojazd.
3- teším sa na benefity z EVcka :-)
- zarábam čosi vyse 1000E a mám 4deti takže finančná efektivita je priorita.....
1-ÁNO nešiel by som do toho kebyže náklady na jazdenie s tým eGolfom sú vyzsie ako so spalovakom.
2- na denné jazdenie do 100km má netrápi menší dojazd.
3- teším sa na benefity z EVcka :-)
- zarábam čosi vyse 1000E a mám 4deti takže finančná efektivita je priorita.....
@Jano- Korňa
Já mám 3 děti, takže naprosto chápu tu nutnost efektivity a neplýtvání. Obzvlášť ještě s jedním dalším. ten e-golf má tedy tragickej dojezd, už měl jako nový. Nekoukal jsi po něčem jiném i?
Já mám 3 děti, takže naprosto chápu tu nutnost efektivity a neplýtvání. Obzvlášť ještě s jedním dalším. ten e-golf má tedy tragickej dojezd, už měl jako nový. Nekoukal jsi po něčem jiném i?
Kukať som kukal ....npr. enyag ale stoji 25kE +
- Áno e-golf má nic-moc dojazd, ale ja to mám denne 70km do práce (+ večer do obchodu) a to mi tvori cca 3/4 ročného najazdu. Na dlhšie cesty ostane zatiaľ spalovak.
- za životnosť toho golfu (cca 150 000km) usetrim cca 10 000E (AC nabíjať budem doma, mozno aj v praci)....takže takto to ma zmysel :-)
- Áno e-golf má nic-moc dojazd, ale ja to mám denne 70km do práce (+ večer do obchodu) a to mi tvori cca 3/4 ročného najazdu. Na dlhšie cesty ostane zatiaľ spalovak.
- za životnosť toho golfu (cca 150 000km) usetrim cca 10 000E (AC nabíjať budem doma, mozno aj v praci)....takže takto to ma zmysel :-)
@Jano- Korňa
tak asi netřeba koukat zrovna po enyaqovi.
Taková kona electric, ioniq, niro, zoe, leaf. Myslím, že spoustu se najde, ale úplně přehled nemám. Ten e-golf je fakt asi nejhorší EV. dojezd reálně do 150, bez nějaké degradace baterky. Těch 32kwh baterka je na takové auto malá. Dnes mají skoro takhle velkou baterku PHEV.
Ale jo, jestli máš denně max 70km a můžeš denně nabíjet, tak se to asi dá.
tak asi netřeba koukat zrovna po enyaqovi.
Taková kona electric, ioniq, niro, zoe, leaf. Myslím, že spoustu se najde, ale úplně přehled nemám. Ten e-golf je fakt asi nejhorší EV. dojezd reálně do 150, bez nějaké degradace baterky. Těch 32kwh baterka je na takové auto malá. Dnes mají skoro takhle velkou baterku PHEV.
Ale jo, jestli máš denně max 70km a můžeš denně nabíjet, tak se to asi dá.
@Mikesus eGolf má dvě výhody - levné díly a dostupný servis díky karoserii sdílené s masově vyráběným modelem... a slušné výsledky v různých statistikách závad (které ovšem můžou být ovlivněné menším dojezdem a v důsledku nájezdem).
Zoe nebo Leaf bych se trošku bál, aby mě pak nepřekvapila cena za světlomet nebo blatník - ale tak třeba ne... nastudované to nemám.
Krom toho je to Golf ve své nejlepší formě - dobře se ovládající, dobře jezdící.
Zoe nebo Leaf bych se trošku bál, aby mě pak nepřekvapila cena za světlomet nebo blatník - ale tak třeba ne... nastudované to nemám.
Krom toho je to Golf ve své nejlepší formě - dobře se ovládající, dobře jezdící.
@Mikesus
Provoz BEV již dnes není levnější než provoz auta se spalovacím motorem v režimu, který by čekal většinu při přechodu na BEV.
Provoz BEV již dnes není levnější než provoz auta se spalovacím motorem v režimu, který by čekal většinu při přechodu na BEV.
@DonVito
Jistě. Dalších 20+ let tady budeme od hujerů jako jsi ty poslouchat jak cenová parita nastane už příští rok, co... 🤣🤣🤣 hujere
Jistě. Dalších 20+ let tady budeme od hujerů jako jsi ty poslouchat jak cenová parita nastane už příští rok, co... 🤣🤣🤣 hujere
@rohYpnol
Psal jsem to pred asi peti lety.
A ve vyssich tridach (Tesla, VW Transporter) uz skutecne nastala parita letos.
Ale i nizsi tridy, postupne zlevnuji.
Viz treba Zoe vs R5.
2018
Nejlevnější verze modelu Renault Zoe 829.900 Kč (R90 Life) 😲
2024
Elektrická reinkarnace Renaultu 5 přijíždí na český trh se základní cenou 675.000 korun 👍
Takze si nechte pohadky o tom, ze EV nezlevnuji.
🙂😀🙂😀
U Renaultu se jedna o zlevneni o skoro 20%. A to jen v absolutnich cislech. Zapocteme-li inflaci za poslednich 6 let bude pokles ceny EV jeste vyssi!
👍👍
Psal jsem to pred asi peti lety.
A ve vyssich tridach (Tesla, VW Transporter) uz skutecne nastala parita letos.
Ale i nizsi tridy, postupne zlevnuji.
Viz treba Zoe vs R5.
2018
Nejlevnější verze modelu Renault Zoe 829.900 Kč (R90 Life) 😲
2024
Elektrická reinkarnace Renaultu 5 přijíždí na český trh se základní cenou 675.000 korun 👍
Takze si nechte pohadky o tom, ze EV nezlevnuji.
🙂😀🙂😀
U Renaultu se jedna o zlevneni o skoro 20%. A to jen v absolutnich cislech. Zapocteme-li inflaci za poslednich 6 let bude pokles ceny EV jeste vyssi!
👍👍
@DonVito
Samozřejmě opět blábolíš nesmysly.
Burze vs. Transporter žádná cenová parita není. Nejsou to souměřitrlná auta.
Samozřejmě opět blábolíš nesmysly.
Burze vs. Transporter žádná cenová parita není. Nejsou to souměřitrlná auta.
@xxc
Hele, a víš ty co?
Ok, klidně přistoupím na tenhle nesmysl, že Enyaq je levnější než Kodiaq a cenová parita je za námi. Proč ne.
Takže BEV je levnější než spalovák, a proto jej lidi nechtějí a chtějí a Kupují Kodiaq s dýzlem. Opět potvrzení mých slov, opět potvrzení že lidi o BEV nestojí 🤣🤣🤣
To je smůla, co? Hujeři opět lhali, není to jen o ceně 🤣🤣🤣
Hele, a víš ty co?
Ok, klidně přistoupím na tenhle nesmysl, že Enyaq je levnější než Kodiaq a cenová parita je za námi. Proč ne.
Takže BEV je levnější než spalovák, a proto jej lidi nechtějí a chtějí a Kupují Kodiaq s dýzlem. Opět potvrzení mých slov, opět potvrzení že lidi o BEV nestojí 🤣🤣🤣
To je smůla, co? Hujeři opět lhali, není to jen o ceně 🤣🤣🤣
@rohYpnol Jasne, ze to nie je len o cene. Elektricke auta su uz davno lacnejsie ako spalovacie. A ovela lepsie. Mozno preto tu je vzdy taka diskusia, lebo ludia su obete bludov. Ale takto je to vsade, nech si kazdy kupuje co chce, kazdy ma ine preferencie a cena nie vzdy hra rolu. Len tie spalovacie auta nam nicia zivotne prostredie a vedu nas do zahuby, preto sa to snazia ludia riesit viac.
@xxc
Takže opět utíkáš z debaty úplně jinam. Znovu - tvrdíš, že BEV je jiz dnes levnější. Zároveň hujeři tvrdí, jak BEV je nesrovnatelně lepší než spalováky.
Přitom ale 9 z 10ti zcela jednoznačně upřednostňují dražší a horší trchnologii... co? 🤣🤣🤣
Takže opět utíkáš z debaty úplně jinam. Znovu - tvrdíš, že BEV je jiz dnes levnější. Zároveň hujeři tvrdí, jak BEV je nesrovnatelně lepší než spalováky.
Přitom ale 9 z 10ti zcela jednoznačně upřednostňují dražší a horší trchnologii... co? 🤣🤣🤣
@rohYpnol Ano, presne tak, ludia uprednostnuju horsiu a drahsiu technologiu. Co by mi nevadilo, keby nam vsetkym nenicili zivotne prostredie a buducnost. Pokial su len obetou nejakej propagandy, tak sa im snazim pomoct. Zase komu niet rady, tomu niet pomoci. A zase je to o tom istom, nech si kazdy kupi co chce, ale nech nam nenici zivotne prostredie.
@xxc
Tak jestli máš takovéto názory, tak debata s tebou postrádá smysl.
Neznám nikoho, kdo by si vybíral dražší a horší technologii.
Závěr - jednoznačné potvrzeni mých slov. Jednoznačný důkaz toho, že přirovnání k Nokii nebo k přechodu z páry na spalovací motory je zcela lživé.
BEV není lepší technologií, ani technologií budoucnosti. Je to alternativa pro zlomek trhu.
Tak jestli máš takovéto názory, tak debata s tebou postrádá smysl.
Neznám nikoho, kdo by si vybíral dražší a horší technologii.
Závěr - jednoznačné potvrzeni mých slov. Jednoznačný důkaz toho, že přirovnání k Nokii nebo k přechodu z páry na spalovací motory je zcela lživé.
BEV není lepší technologií, ani technologií budoucnosti. Je to alternativa pro zlomek trhu.
@rohYpnol
A 829.000Kc 2018 vs 675.000Kc 2024 neni zlevneni...
😀🤣
Ty mas svoji viru hodne pevnou!
A 829.000Kc 2018 vs 675.000Kc 2024 neni zlevneni...
😀🤣
Ty mas svoji viru hodne pevnou!
DonVito
To je skoro zprava na urovni, ze TMY se stala globalne nejprodavanejsim autem bez ohledu na druh pohonu v roce 2023. 😀
"České elektrické SUV v listopadu suverénně ovládl registrace elektrických aut na našem trhu a dostalo se do dvacítky nejoblíbenějších modelů za jedenáctý měsíc."
👍
K top ten uz neni daleko!
"České elektrické SUV v listopadu suverénně ovládl registrace elektrických aut na našem trhu a dostalo se do dvacítky nejoblíbenějších modelů za jedenáctý měsíc."
👍
K top ten uz neni daleko!
@DonVito jak tak koukám na tu tabulku, oslavuješ tu 15. Místo Enyaqu. Není ti trapně? Navíc jen za listopad? Do Octavky mu chybí asi 1000ks aut … 🤣🤣🤣
@DonVito
Vy ev nadsenci jste fakt magoři... neni daleko?
Nakresli si to graficky.
V absolutnich cislech, ne jen poradi.
Vy ev nadsenci jste fakt magoři... neni daleko?
Nakresli si to graficky.
V absolutnich cislech, ne jen poradi.
@Ja Prvni 123
S velkým zájmem sleduji, s jakou zuřivostí byl zahájen útok a urážky na DonaVita, a to ze všech obvyklých muItiúčtu 👍
S velkým zájmem sleduji, s jakou zuřivostí byl zahájen útok a urážky na DonaVita, a to ze všech obvyklých muItiúčtu 👍
@Horký Rom Tak nějak všichní, co jsme tu déle, víme, kdo je tu multinick 😋 Btw být Donem, asi by mě štvalo, že mě obhajuje individuum jako jsi ty 🤢
@ericn
První 👍
Který multinick bude další řadě: Kozohorský, Absolon, Arese, ericn nebo ptr078? 😅🤣
První 👍
Který multinick bude další řadě: Kozohorský, Absolon, Arese, ericn nebo ptr078? 😅🤣
Horký Rom
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
@Horký Rom Tak to bych si vyprosil, prosím neurážet. Jsem tu sám za sebe, žádný multinick, opírejte se pouze do svých kámošů.
@Horký Rom P.S. A jedna prosba nakonec. Máte li děti, prosím, naučte je tomu co Vám absolutně chybí - respekt k jinému názoru druhých lidí.
@Horký Rom Já myslím, že byste si měl jít ven se sobě rovnýma klukama třeba zahrát fotbal a do diskusí se zapojovat, až dospějete a naučíte se slušnosti vůči druhým. Máte dětské resp. nedospělé vyjadřování, takže budete ještě nedospělý - slovním projevem určitě. Odhaduji Vás na 17 - 23 let, když moc.
@Horký Rom Nikdy v životě jsem na auto.cz neměl ani nepoužil jiný nick, než můj Arese. Víš, on není každý takový magor, jako jsi ty. :)))
Horký Rom
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
@DonVito A čo tento rok?Ako si stojí TMY?Naplnili sa predobjednávky a nejako nám klesá TMY. "Jedna lastovička leto nerobí" , rovnako ako jedno víťazstvo pre Teslu v roku 2023 nič neznamená.Po skončení predobjenávkových aut sa TMY úspešne prepadáva stále hlbšie a hlbšie.
https://www.topspeed.sk/…del-y-pada/25960
https://www.topspeed.sk/…del-y-pada/25960
@Caterhem
Tento rok uz je TMY trochu zastarala. Uvidime 2025.
😉
Prvni uz byla, treba zase bude...
Tento rok uz je TMY trochu zastarala. Uvidime 2025.
😉
Prvni uz byla, treba zase bude...
@DonVito TM3 facelift neurobil zďaleka také čísla ako keď prišiel model TM3 na trh a rovnako si myslím,že to bude aj v prípade TMY.Predaje sa dvihnú,ale zďaleka nie na úroveň,aby TMY obhájil svoj titul z roku 2023.
@DonVito
TM3 po FL nema takovy uspech kvuli vlastni konkurenci TMY.
TMY mozna nebude uz tak uspesna, protoze jsou i jina zajimava auta jako EV6, Ioniq 5, Scenic nebo Enyaq (ktery uz po FL je).
Uvidime.
TM3 po FL nema takovy uspech kvuli vlastni konkurenci TMY.
TMY mozna nebude uz tak uspesna, protoze jsou i jina zajimava auta jako EV6, Ioniq 5, Scenic nebo Enyaq (ktery uz po FL je).
Uvidime.
@DonVito
Jistě. BEV vlastně nebudou možná tak úspěšná, že.
Protože jsou stále vlastně ještě
auta se spalovacími motory 🤣🤣🤣😎
Jistě. BEV vlastně nebudou možná tak úspěšná, že.
Protože jsou stále vlastně ještě
auta se spalovacími motory 🤣🤣🤣😎
jirik_kirij
Není mezi nejprodávanějšími auty i Tesla (dá-li se ten tablet na kolech autem nazvat)? Pokud jo, měl bych docela strach do toho křápu sednout.
viz "Do žebříčku třiadvaceti nejvražednějších aut USA dostala hned dva své hlavní modely.
Zdroj: https://www.idnes.cz/…49_automoto_dohr"
viz "Do žebříčku třiadvaceti nejvražednějších aut USA dostala hned dva své hlavní modely.
Zdroj: https://www.idnes.cz/…49_automoto_dohr"
@jirik_kirij
Akorát ta statistika neříká nic o bezpečnosti auta, ale o tom jak často pri jejich havárii nekdo zemře. A to může být i jiný účastník provozu nez posádka daného auta.
Kdyz vezmeme do extrému, ze dane auto bude pro posádku tak bezpečné, ze ji se nic nestane, ale budou umírat v druhých autech, nejspíše taktéž bude vysoko, protoze pro ostatní je to nebezpečné auto, ale pro posádku extrémně bezpecne.
Akorát ta statistika neříká nic o bezpečnosti auta, ale o tom jak často pri jejich havárii nekdo zemře. A to může být i jiný účastník provozu nez posádka daného auta.
Kdyz vezmeme do extrému, ze dane auto bude pro posádku tak bezpečné, ze ji se nic nestane, ale budou umírat v druhých autech, nejspíše taktéž bude vysoko, protoze pro ostatní je to nebezpečné auto, ale pro posádku extrémně bezpecne.
@Mikesus Bezpečnost, způsob ovládání a havárie spolu úzce souvisí. A jako uživateli by mě zajímalo hlavně to, jakou mám šanci na přežití. A ta je patrně u Tesel nedobrá.
@jirik_kirij
no právě ta statistika to vůbec neříká. Bere všechny úmrtí v dané nehodě, i tehdy, když posádka tesly nezemřela, ale je započítána. Takže když třeba přejede ožralu na cestě a zabije ho, je do dané statistika připočtena. Nebo se srazí s autem, které je méně bezpečné, a protože je EV obecně těžší, v tom druhém autě zemře někdo, v Tesle nikdo, a stále tam je započítána.
no právě ta statistika to vůbec neříká. Bere všechny úmrtí v dané nehodě, i tehdy, když posádka tesly nezemřela, ale je započítána. Takže když třeba přejede ožralu na cestě a zabije ho, je do dané statistika připočtena. Nebo se srazí s autem, které je méně bezpečné, a protože je EV obecně těžší, v tom druhém autě zemře někdo, v Tesle nikdo, a stále tam je započítána.
@Mikesus
Zase meleš kraviny. Nedokážeš vůbec vyhodnotit informace a fakta.
Akademický samozřejmě ano, ale reálná "velká" čísla nějaké anomálie vstřebají a stejně tak reálně auto nikdy nebude tak extrémně bezpečné pro posádku a zároveň nebezpečné pro své okolí. Reálně je to prostě naprostý nesmysl.
Je to vlastně obdoba green dealu. Ty opravdu neumíš vyhodnotit fakta a informace. Jen čteš informace, k analýze a syntéze u tebe už nedojde.
Zase meleš kraviny. Nedokážeš vůbec vyhodnotit informace a fakta.
Akademický samozřejmě ano, ale reálná "velká" čísla nějaké anomálie vstřebají a stejně tak reálně auto nikdy nebude tak extrémně bezpečné pro posádku a zároveň nebezpečné pro své okolí. Reálně je to prostě naprostý nesmysl.
Je to vlastně obdoba green dealu. Ty opravdu neumíš vyhodnotit fakta a informace. Jen čteš informace, k analýze a syntéze u tebe už nedojde.
Th0r
@Th0r
Zase někdo, kdo neumí číst ve výsledcích a datech. Hodnotili smrtelné nehody, ne úmrtí uvnitř tesly.
Zase někdo, kdo neumí číst ve výsledcích a datech. Hodnotili smrtelné nehody, ne úmrtí uvnitř tesly.
@Mikesus
Dnes tento článek šíří diskuze roztleskávač prostřednictvím všech svých muItiúčtů:
1. https://www.auto.cz/diskuse/95470/1#…
2. https://www.auto.cz/diskuse/95470/1#…
3. https://www.auto.cz/diskuse/95472/1#…
4. https://www.auto.cz/diskuse/95472/1#…
Dnes tento článek šíří diskuze roztleskávač prostřednictvím všech svých muItiúčtů:
1. https://www.auto.cz/diskuse/95470/1#…
2. https://www.auto.cz/diskuse/95470/1#…
3. https://www.auto.cz/diskuse/95472/1#…
4. https://www.auto.cz/diskuse/95472/1#…
MarekAbsolon
Kde jsou všechny ty drtiči konkurence vidět? Já jsem viděl za celý svůj život na silnici jeden. Bojí se vyjet z Prahy asi.
Ringhofer
Tady je svět ještě v pořádku 1. Škoda Octavia 2. Škoda Fabia 3. Škoda Scala 4. Škoda Kodiaq 5. Škoda Kamiq 6. Škoda Karoq 7. Hyundai i30.
Není náhodou čas rozpouštění firemních rozpočtů před koncem roku? A je tedy vůbec nad čím jásat? Auta (a byty) se stala pro občana s průměrnou mzdou nedostupnými. Jeden z důvodů, proč se evropský autoprůmysl otřásá v základech.
Není náhodou čas rozpouštění firemních rozpočtů před koncem roku? A je tedy vůbec nad čím jásat? Auta (a byty) se stala pro občana s průměrnou mzdou nedostupnými. Jeden z důvodů, proč se evropský autoprůmysl otřásá v základech.
@Ringhofer jj, je to tak. Ty auta jeste tak neboli, jak ty nemovitosti. A co je horsi, ze svetlo na konci tunelu nevidim (jen ten protijedouci rychlik :-)).
@Ringhofer rozmysli si, co vlastně chceš říct. Jsou ta čísla dobrá nebo špatná?
Medián (nikoli průměr) přesáhl 40t, s jedním dítětem 33 čistého... a za roční plat si tedy půlka zaměstnaců dokáže koupit nové auto.
Medián (nikoli průměr) přesáhl 40t, s jedním dítětem 33 čistého... a za roční plat si tedy půlka zaměstnaců dokáže koupit nové auto.
@Emel
Jenže nejde vůbec o to, jestli auto je drahé nebo levné. Podstatné je jak je dostupné. A dostupnost nových aut pro nefiremni zákazníky u nás je naprosto tristní.
Jenže nejde vůbec o to, jestli auto je drahé nebo levné. Podstatné je jak je dostupné. A dostupnost nových aut pro nefiremni zákazníky u nás je naprosto tristní.
@Emel Jen došlo k nepochopení mé ironie (ona tedy skutečně není v psaném textu vidět). Je cosi shnilého, když prvních 6 příček prodejů v zemi má jen jedna značka. A ani ona nemůže moc vyskakovat, protože meziroční poklesy jsou odměnou za dlouhodobou cenovou politiku zaměřenou jen na firmy.
@Ringhofer Ten důvod famózní obliby škodovek na našem trhu ale není jen historicky daný. Hlavním důvodem je jejich nadprůměrná prostornost (vč. kufru), design přesně přizpůsobený evropskému vkusu a v neposlední řadě bezkonkurenční nabídka hybridizací nezprzněných motorů, vč. nafty a dvoulitrových agregátů. :)
Jan Kastl
Ten model " OCTAVINA " viz . tabulka to je nějaký nový model pro místní Škodomilskou pakáž?
kruskar
Umíte psát ještě jinak, než manipulativně? Pokud chcete ukázat jak Enyaq drtí konkurenci, tak porovnávejte porovnatelné, tedy srovnávejte v jeho kategorii. Takhle ten článek vypadá, jako by ho napsal blb. Nadepíšete ho jak Enyaq drtí konkurenci, ale on to dělá po tom, co kupcům stát zadotuje část kupní ceny, na patnáctém místě tabulky s třemi stovkami prodejů. Fakt drtič, kdejaká piksla je na tom lépe, než on.
@kruskar
dotace byly vyčerpány v půlce října. Jak se promítly do listopadu?
dotace byly vyčerpány v půlce října. Jak se promítly do listopadu?
@Mikesus Že by firmy utrácely před koncem roku, EV se do ESG reportu celkem hodí :-) Dost by mě zajímal poměr registrací firma vs Soukromá osoba a kolik z toho počtu jsou registrace přímo na Škodovku. Btw kdysi jsem ten report někde viděl a nějak ho nemůžu najít...
@ericn No, že soukromé osoby představují pouze 25% nákupů a zbytek jsou firmy, je všeobecně známý údaj a v případě EV to bude ještě méně. Že EV nejdou tak na odbyt, tak to se není čemu divit. Pokud od občanů odčerpáte formou zdražení prakticky všeho volné peníze, tak jim na nakup EV (nebo i spalováku) přirozeně nezůstává. Ale i kdyby přece jen zůstaly, tak kvůli (ne)užitným vlastnostem si EV zase nekoupí zdaleka všichni. Často omílané žvásty zde v diskusi, jak EV už brzy zlevní, třeba na 600-700 tis, jsou dokladem, jak někteří žijí mimo realitu ve své bublině. Protože podle statistik mají občané ČR problém s nakupem nového auta v ceně 500 tis., navíc to auto musí být víceúčelové, tedy kolem komína a občas do dálky, takže bazary jedou. K samotné tabulce - autor článku si je nepochybně vědom, že je rozdíl mezi registrací a skutečným prodejem a jaké čachry se s tím dějí. Přesně jak mi řekl prodejce, když jsem si u něj před 2,5 rokem kupoval nového spalováka. Na ploše několik nových aut která byla formálně na něj.
@ericn jo taky jsem kdysi něco takového viděl a škodovka na sebe obecně registrovala spoustu aut. A to EV ještě nebyla.
listopad byl fleet u škody cca 87%. kolik z toho je EV, těžko říct. Ale řekl bych že naprostá většina, ani bych se nedivil blížící se hodnotě 100%. Privát kupuje v jiných cenovkách než enyaq.
https://portal.sda-cia.cz/stat.php?m
Nicméně to nemění nic na dotatu, jak se v listopadu promitly dotace, které skončily v rijnu
listopad byl fleet u škody cca 87%. kolik z toho je EV, těžko říct. Ale řekl bych že naprostá většina, ani bych se nedivil blížící se hodnotě 100%. Privát kupuje v jiných cenovkách než enyaq.
https://portal.sda-cia.cz/stat.php?m
Nicméně to nemění nic na dotatu, jak se v listopadu promitly dotace, které skončily v rijnu
@Mikesus Jj, tuhle znám, není moc sdílná. Ale byl jeden človíček, tuším že měl Smarta EV, a ten vždy našel i počty prodaných EV jednotlivým organizacím. Hledal to někde na portálu státní správy nebo ministerstva průmyslu a obchodu...
@ericn Přesně. Vyjebáwky typu ESG jedou na plno. Zrovna včera jsem mluvil se známým, co byl už na prášky páč víc jak polovinu zisku vydává na všemožný ISA a certifikace a audity a podobný zbytečný 𝛑čoviny a na práci nemá čas a nakonec mu ani moc nezbyde. A zrovna včera ho jeden větší zákazník vyzval, aby sdělil, jak hodlá do konce příštího roku snížit svoji emisní stopu. Ty kráwo, tohle je teda svět, ve kterým nechci žít...
Tak to aby honem běžel prodat Q7 a bleskově koupil étron (francouzsky howno).
Tak to aby honem běžel prodat Q7 a bleskově koupil étron (francouzsky howno).
@Mikesus Nedělej blbýho. Od podání žádosti o dotaci až ke koupi vozu je docela dlouhá cesta, hodně se v tom projevuje setrvačnost takovýchto opatření. To, že stát k nějakému datu zastaví přidělování dotací, neznamená, že dotovaný prodej ještě nějakou dobu neběží dál.
@Mikesus
Úplně normálně. Nějakou dobu asi trvá, než auto dodají a dojde k registraci, že... hujere.
Úplně normálně. Nějakou dobu asi trvá, než auto dodají a dojde k registraci, že... hujere.
johny555
Koukám Octavia výrazně klesá, i30 a Ceed rostou... Ještě kdyby odečetli flotilové Oktávky, kde Škoda zaháčkovaná u flotilových manažerů....
Ozzman
Gratuluji Fordu, že se dostal alespoň na nějakej žebříček, kterej není o spolehlivosti ! Škoda, že nestíhaj vyrábět při tom fičáku :D
Arese
Obrovská gratulace Škodovce a zvláště pak Scale! Poprvé bronzový stupínek! Po prvotním váhání Češi konečně doceňují její kvality. :)))
rohYpnol
Lži hujerů neznají konce.
Takže si je shrňme:
1) cenová parita BEV
slyšíme o ní už asi 10 let, přitom stále nic... Ani na obzoru.
2) nová technologie BEV musí vstoupit do drahých a luxusních vozů
lež jak věž. BEV přišlo mj. segmentu Golfu (Leaf), supermini (e-miev, Spring, eUp, Citigo iV...)
3) BEV je lepší technologií a všichni ji chtějí
lež jak věž, 9 z 10ti zákazníků nechce BEV a chce spalovák, více než polovina prvomajitelů BEV již další koupit nechtějí a chtějí zpět spalovací motor.
4) BEV je budoucnost, spalovák je jak Nokia/parní stroje...
Lež největší. Nokia skončila právě proto, že ignorovala názor zákazníků. Parní stroje nikdo nezakazoval, nikdo nerozdával dotace na spalovací motory.
Takže si je shrňme:
1) cenová parita BEV
slyšíme o ní už asi 10 let, přitom stále nic... Ani na obzoru.
2) nová technologie BEV musí vstoupit do drahých a luxusních vozů
lež jak věž. BEV přišlo mj. segmentu Golfu (Leaf), supermini (e-miev, Spring, eUp, Citigo iV...)
3) BEV je lepší technologií a všichni ji chtějí
lež jak věž, 9 z 10ti zákazníků nechce BEV a chce spalovák, více než polovina prvomajitelů BEV již další koupit nechtějí a chtějí zpět spalovací motor.
4) BEV je budoucnost, spalovák je jak Nokia/parní stroje...
Lež největší. Nokia skončila právě proto, že ignorovala názor zákazníků. Parní stroje nikdo nezakazoval, nikdo nerozdával dotace na spalovací motory.
@rohYpnol a i ten přínos pro enviromentální prostředí je velmi sporný ...
https://www.autojournal.cz/…rovnou-ve-srotu/
https://www.autojournal.cz/…rovnou-ve-srotu/
psel
A gratulujeme také k nejprodávanějšímu BEV v Německu, potřetí za sebou první příčka.
A pro Rohypnola: BEZ DOTACÍ
A pro Rohypnola: BEZ DOTACÍ
@psel
„Německo je nemocným mužem Evropy, pokud jde o elektromobily. Zatímco trhy, které mají silné a předvídatelné pobídky pro zavádění elektromobilů, sklízejí ovoce. Němečtí zákonodárci CDU v Bruselu by se měli přestat snažit oslabit cíl EU pro rok 2035 a místo toho skutečně podporovat elektromobily.“
https://www.idnes.cz/…451_automoto_fdv
„Německo je nemocným mužem Evropy, pokud jde o elektromobily. Zatímco trhy, které mají silné a předvídatelné pobídky pro zavádění elektromobilů, sklízejí ovoce. Němečtí zákonodárci CDU v Bruselu by se měli přestat snažit oslabit cíl EU pro rok 2035 a místo toho skutečně podporovat elektromobily.“
https://www.idnes.cz/…451_automoto_fdv
escomak
Enyaq:
elektropohon vzadu 5630,- euro, vpředu 3480,- euro
12 članků = 23 600,-euro ( 1 článek modulu 2300,- euro)
8 článků = 17 950,- euro ( 1 článek modulu 2600,- euro)
a to nepočítám řídící jednotky elektrických modulů 525,- euro
jednotka řídíci pro regulaci baterie 1140,- euro a.
a spoustu věcí dalších které jsou potřeba k výměně i jednoho modulu a nepočítám práci za hodinu, která stoupá každým rokem. Možná to vydrží dlouho a nebo taky ne. Za 10 let se uvidí kde je budoucnost. Spalováky tu s námi budou ještě dlouho.
Benzínu zdar.
elektropohon vzadu 5630,- euro, vpředu 3480,- euro
12 članků = 23 600,-euro ( 1 článek modulu 2300,- euro)
8 článků = 17 950,- euro ( 1 článek modulu 2600,- euro)
a to nepočítám řídící jednotky elektrických modulů 525,- euro
jednotka řídíci pro regulaci baterie 1140,- euro a.
a spoustu věcí dalších které jsou potřeba k výměně i jednoho modulu a nepočítám práci za hodinu, která stoupá každým rokem. Možná to vydrží dlouho a nebo taky ne. Za 10 let se uvidí kde je budoucnost. Spalováky tu s námi budou ještě dlouho.
Benzínu zdar.
@escomak
Co namisto cernych prognoz, co bude za deset let, se podivat radeji na desetilete EV dnes?
😉🙂
https://www.sauto.cz/inzerce/osobni?…
Zda se, ze cerne scenare se nenaplnuji. Jak Zoe, tak i3 jsou pomerne spolehliva auta.
A Tesla? Podle hodnoty kterou si drzi, tak to take nevypada zle...
Co namisto cernych prognoz, co bude za deset let, se podivat radeji na desetilete EV dnes?
😉🙂
https://www.sauto.cz/inzerce/osobni?…
Zda se, ze cerne scenare se nenaplnuji. Jak Zoe, tak i3 jsou pomerne spolehliva auta.
A Tesla? Podle hodnoty kterou si drzi, tak to take nevypada zle...
@DonVito
Zoe koupí jen blázen a než i3 tak radši dvě Fabie a ty budou po deseti letech naprosto v pohodě. V lednu jsem koupil Cupru Formentor VZ5 a prodal O3 se 120 000 km, která měla jen ve 110t. vyměna brzd a 120t. čekala na tlumiče. Jinak cajk :-)
At si každý koupí co chce, ale pak at nebrečí, že se mu elektro
porouchalo a odešla nejaká řídící jednotka za desítky tisíc a že jich je v elektru velký dostatek. No a články opravdu nejsou zadarmo. Né každý má výplatu přes 100.000kč, aby ho pak nebolela výměna jednoho članku za těch 100t. Na ojetá auta se dá sehnat vše od motoru, převodovku za dobré peníze, ale článek baterie ???? z vrakáče asi těžko.
Zoe koupí jen blázen a než i3 tak radši dvě Fabie a ty budou po deseti letech naprosto v pohodě. V lednu jsem koupil Cupru Formentor VZ5 a prodal O3 se 120 000 km, která měla jen ve 110t. vyměna brzd a 120t. čekala na tlumiče. Jinak cajk :-)
At si každý koupí co chce, ale pak at nebrečí, že se mu elektro
porouchalo a odešla nejaká řídící jednotka za desítky tisíc a že jich je v elektru velký dostatek. No a články opravdu nejsou zadarmo. Né každý má výplatu přes 100.000kč, aby ho pak nebolela výměna jednoho članku za těch 100t. Na ojetá auta se dá sehnat vše od motoru, převodovku za dobré peníze, ale článek baterie ???? z vrakáče asi těžko.
Ja Prvni 123
Enyaq nepřekvapivě nárůst. Proč? Že by DOTACE? Co???
Opět jen poptávka postavená na dotacích doníčci, hendlíčci, hujeříčci...
Ano, porizovaci cena je klicova.
Nic si z toho nedelej. 🙂
Brzy uz budou EVcka evnejsi i bez dotaci.
👍👍
Konec paleni ropy v autech skutecne neni konec sveta.
I kdyz se nam to tu snazis tak podavat.
Ja jezdim elektricky uz dnes, navic uz s trochu zastaralym EVckem a jsem naprosto spokojeny.
Az si koupis olitanyho Enyaqa, budes taky. 😀
PS Cenova parita ojetin uz nastala.
https://www.autoforum.cz/…oda-octavia-tdi/
Škoda Enyaq ztrácí na ceně tak rychle, že už se dostala do výběru levných rodinných ojetin, stojí skoro stejně jako tříletá Octavia TDI
👍👍👍
Pokles hodnoty novych EV te (tak jako me...) trapit nemusi, ne? 😀
Nic si z toho nedělej…
ano, uz par let tu pisu o roce 2025 😀
ty brepto
chces-li nekoho citovat, bud priste pozornejsi
😉
Hle, v nekterych tridach nastala parita uz 2024.
https://www.auto.cz/…nou-verzi-153318
Elektřina za cenu nafty: ID. Buzz v Česku zlevnil a přidal prodlouženou verzi
👍👍
V nizsich tridach zase bastane ah 2026 nebo 2027.
👍👍👍
konkretne?
Jestli vidim nejakou lez, tak to tve "kde nic tu nic" vyvracene odkazem na acz: Elektrina za cenu nafty
👍
Muzes mi ukazat cenove srovnatelne auto s parametry TM3 performance?
😎😎😎
https://ev-database.org/…el-3-Performance
PRAVDA VITEZI
Takze ty tu pises smele o tom, jak ostatni lzou, ale sam pouzivas cenu id.3 skoro dvounasobnou nez cenu od?
https://www.auto-horejsek.cz/volkswagen-id-3
Volkswagen ID.3
Cena vozu od:
799 900 Kč
🤫
čím nižší segment, tím později je nová technologie dostupná. Musí se nejprve zaplatit, aby byla prodejná v daném segmentu. takto to bylo vždy a je i teď. Aktuálně se dostává do C segmentu.
nikdo nikomu EV nenutí. Můžeš si koupit ze všeho ( tedy kromě tesly např ). Chceš benzin, můžeš u většiny automobilek, to samé diesel, phev nebo EV. U hev je to horší, to někteří nedokázali doladit a tak ho nenabízejí.
nejsi zklamán, že nemůžeš třeba bičovat své okolí? Když ti vadí, že poškozování zdraví emisemi je pokutováno, tak poškozování zdraví lidí v okolí jiným způsobem by mělo být taky povoleno, ne? Proč bych nemohl někoho vzít prknem přes hlavu, když jde kolem mého plotu, protože se zrovna chci jen s tím prknem otočit? Nebo ho postříkat DDT, protože zrovna já si tím chci postříkat plot. Takový původní roundup, ten je taky super nastříkat na souseda. Nebo to neděláš a jen pokrytecky bojuješ za emise, které nevidíš?
Samozřejmě opět blábolíš nesmysly.
BEV např. zcela konkrétně přišla u Škody v Citigo iV. Bylo to auto úspěšné.
Řeči o tom, jak BEV musí přijít prvně v drahých luxusních a velkých autech je absolutní nesmysl.
Další příklad - Dacia Spring...
Lžeš jako obvykle.
Souhlasim.
A jakmile bude EV levnejsi, budou kupovat EV.
tecka
Což se nikdy nestane. A kdyby BEV stálo stejně jako ICE, tak budou lidi kupovat ICE. BEV nikdo nechce. Tečka.
Coze?
https://ev-database.org/…0/Skoda-Enyaq-85
77.0 kWh
Useable Battery
450 km 🤫
Real Range
171 Wh/km
Efficiency
Ja vim, ze rodiny potrebujou kazdy tyden jezdit na otocku do Spanelska.
🤣
Strasne se to blizi tem spalovakum 🤣👍
https://www.auto.cz/…j-pockame-152672
Rad ti odpovim, kdyz nevis co znamena "nakupovat penezenkou".
Znamena to prioritu ceny. 😉
Nakupovat hlavou znamena nakupovat racionalne.
Nakupovat srdcem znamena podlehnout emocim.
Je to pro tebe pochopitelne?
Nemas zac
Napodobne.
Jezdi si cim chces a hlavne prestan tu brecet.
😉
Ano, všichni tady vi, že jsi smýšlením nechutný zelenorudý kmér , co bude ostatním diktovat, nařizovat a rozmazlovat.
Je jasne videt, ze jde jen o cenu.
PS: Mit vlastního trolla? Dik, o tohle fakt nestojim.
To už jsem ti taky 1000x vysvětloval.
Opět lžeš. Nejde JEN o cenu. Cena hraje důležitý faktor.
Kdyby byly auta s růžovou barvou s 90% dotací, tak většina zákazníků bude mít růžové auto.
Když budou BEV rozdávat zadarmo k nákupu v Kauflandu nad 1000 Kč, tak většina lidí bude mít BEV...
A tohle vše ani za mák, ani omylem, ani náznakem nenaznačuje, že jde JEN o cenu ty troubo.
jo to mne taky pobavilo. Jak dotace, které už se nedávaly, ovlivnily listopad.
Přesně tak. Ale to těm hujerům nedojde...
Každopádně potěšilo, že se hujeři opět chytili přesně toho čeho jsem očekával 😁