Novinky
Brácha má Konu BEV už víc jak 5 let, baterie po 100 tisících na 98%, zatím žádné problémy, pravidelný roční servis 2000,- po čtyřech letech to jednou bylo 5000,-. Takže za pět let servisu za něj dal 13000,-.
Já už čekám jen EV náhradu za můj A6 Allroad a jdu do toho taky. Jen si asi nějaký čas ještě počkám, protože náhrada tu asi jen tak nebude. Počítám ale, že by něco rozumného mohlo dorazit do roku 2028-2030 a pak nebudu váhat.
Já už čekám jen EV náhradu za můj A6 Allroad a jdu do toho taky. Jen si asi nějaký čas ještě počkám, protože náhrada tu asi jen tak nebude. Počítám ale, že by něco rozumného mohlo dorazit do roku 2028-2030 a pak nebudu váhat.
@Tomogo A6 Etron Avant je důstojný nástupce. Velmi rychlé nabíjení, pěkný dojezd. Zatím nejlepší praktické EV z Německé trojice.
@skejpa Není, Allroad je ještě trochu jiné auto, jde o možnost přizvednutí v terénu, má ochranu blatníků a podvozku pro špatné cesty.
Ale hlavně mi nesmí do auta dotykový volant, nebo dotykové ovládání oken apod. Takže nová A6 mi nesmí přes práh.
Ale hlavně mi nesmí do auta dotykový volant, nebo dotykové ovládání oken apod. Takže nová A6 mi nesmí přes práh.
Jsem zvedavej na absurdni argumenty lidi, co EV a jejich pouzivani nechapou.
Pro taxi neni nic lepsiho nez EV. A dnes uz jsme uplne jinde.
Za cenu Leafa z clanku je dnes skoro TM3 v zakladu.
Pro taxi neni nic lepsiho nez EV. A dnes uz jsme uplne jinde.
Za cenu Leafa z clanku je dnes skoro TM3 v zakladu.
@DonVito
Má už Tesla nejaké oficiálne zastúpenie aspoň v CZ? U nás tuším stále nie.
Má už Tesla nejaké oficiálne zastúpenie aspoň v CZ? U nás tuším stále nie.
@traveldrive
Trochu jste zaspal
Trochu jste zaspal
Slyšel jsem strašidelné zkazky o servisu na Teslu. Tedy ne že by to potřebovalo nějak moc údržby, to ne... spíš takové ty ťukance, nové světlo + blatník apod.
Předpokládám, že tohle byl i hlavní problém, proč se Tesel zbavuje Hertz.
Předpokládám, že tohle byl i hlavní problém, proč se Tesel zbavuje Hertz.
@Arese hele to si úplně nemyslím. Alespoň v ofiko prohlášení byly "vysoké provozní náklady"... a protože to nemůže být ani palivo, ani běžný údržbový servis, tak to podle mě musí být drobné opravy ve spojení s tím, že auto (třeba i měsíce) stojí a nejezdí.
@Emel Herz se Tesel zbavil z úplně jiných důvodů.
Šli do toho moc brzo. Ještě v době, kdy to nejen jejich zákazníci, ale z většiny ani zaměstnanci neuměli používat.
Obzvlášť velký problém to byl v jižních státech, kde zaměstnanci byli schopní nechat stát na 100% nabité auto na přímém slunci v teplotách 40+. Běžně ta auta dobili na 100% a odstavili, aby byla připravená kdyby někdo přišel a pak to auto takhle třeba stálo dny i týdny.
A zákazníci se k půjčeným autům obecně nechovají nejlíp, i pokud vědí, jak se k nim správně chovat (spalováky). U auta, které ani používat neumí to bylo ještě horší.
Zkrátka Hertz dokázal zlikvidovat baterie, které normálním majitelům drží 10 let a víc, klidně i za 2-3 roky. A v kombinaci s tím, že opravy lehkých nehod a poškození způsobených zákazníky byly také obecně dražší, jim to prostě ani nemohlo ekonomicky vycházet🤷♂️
Šli do toho moc brzo. Ještě v době, kdy to nejen jejich zákazníci, ale z většiny ani zaměstnanci neuměli používat.
Obzvlášť velký problém to byl v jižních státech, kde zaměstnanci byli schopní nechat stát na 100% nabité auto na přímém slunci v teplotách 40+. Běžně ta auta dobili na 100% a odstavili, aby byla připravená kdyby někdo přišel a pak to auto takhle třeba stálo dny i týdny.
A zákazníci se k půjčeným autům obecně nechovají nejlíp, i pokud vědí, jak se k nim správně chovat (spalováky). U auta, které ani používat neumí to bylo ještě horší.
Zkrátka Hertz dokázal zlikvidovat baterie, které normálním majitelům drží 10 let a víc, klidně i za 2-3 roky. A v kombinaci s tím, že opravy lehkých nehod a poškození způsobených zákazníky byly také obecně dražší, jim to prostě ani nemohlo ekonomicky vycházet🤷♂️
@Tomáš Klouda máš k tomu nějaké zdroje? Nabít auto na 100 a pak ho týdny nechat stát... nevím, ideál to není, ale ta baterka se bude samovybíjet, tak za týden bude třeba na 90%... a to už je pohoda, ne? A zákazníci... jako co nejhoršího tomu můžeš udělat? Rychlonabíjet do 100... tam se pak ale nabíjení zpomaluje, taky by to neměl být nějakej zásadní problém.
@Emel už je to hodně starý příběh, nevím, jestli bych k tomu ještě něco našel, takže zdroje už nedodám.
Lithiové baterky mají samovybíjení v podstatě nulové. Když odjedete na měsíc na dovolenou, tak se vrátíte a nebude tam ani o procento méně. To není olovo...
Navíc i těch 90% je pro baterku dost špatné, pokud jsou teploty nad 5-10°C. Teploty nad 25-30°C v kombinaci s SOC nad 80% prostě nejsou pro baterku dobré a čím vyšší teplota a úroveň nabití, tím rychlejší degradace baterky.
Ti zákazníci tomu asi neudělali nic, co by neudělali spalovákům, sem tam nějaké poškození, semtam nabít do 100% a nechat stát do druhého dne. Malé věci. Ale spolu s tím jak se k tomu chovali zaměstnanci se to nasčítá.
A to, že je servis EV drahý víme všichni. Jenže když to má člověk vlastní a dává na to pozor, tak žádný nepotřebuje a proti spalováku ušetří. Když to má půjčovna a každou chvíli naopak něco řeší, tak se to prodraží🤷♂️
Lithiové baterky mají samovybíjení v podstatě nulové. Když odjedete na měsíc na dovolenou, tak se vrátíte a nebude tam ani o procento méně. To není olovo...
Navíc i těch 90% je pro baterku dost špatné, pokud jsou teploty nad 5-10°C. Teploty nad 25-30°C v kombinaci s SOC nad 80% prostě nejsou pro baterku dobré a čím vyšší teplota a úroveň nabití, tím rychlejší degradace baterky.
Ti zákazníci tomu asi neudělali nic, co by neudělali spalovákům, sem tam nějaké poškození, semtam nabít do 100% a nechat stát do druhého dne. Malé věci. Ale spolu s tím jak se k tomu chovali zaměstnanci se to nasčítá.
A to, že je servis EV drahý víme všichni. Jenže když to má člověk vlastní a dává na to pozor, tak žádný nepotřebuje a proti spalováku ušetří. Když to má půjčovna a každou chvíli naopak něco řeší, tak se to prodraží🤷♂️
Tak asi pro tohle použití a pro svou dobu ideální. Koupil ho na taxíkaření, čili ježdění kolem komína, v době, kdy to dávalo největší smysl, najel s ním hodně a až ho dojezdí, tak ho zahodí (zůstatková hodnota bude 0). Auto se zaplatilo. Dneska jsou podmínky zase jiné, vhodné pro něco jiného. Taxíky a rozvážkové dodávky jsou podle mě nejsmysluplnější použití EV.
jako respekt, nedovedu si predstvit jezdit s autem co nema wltp aspon tech 400km. Najezdil jsem neco s egolfem a to proste za me neni auto k necemu. Povazuju to za prvni generaci. Druha je na trhu ted, 400-700km wlpt. Na hrane je eqs sedan.
A jak pise nekdo vejs, dalsi generace bude 150-180kwh coz bude definitivni konec spalovaku. Pripojuju se s predpokladem, ze to bude pred 2030
A jak pise nekdo vejs, dalsi generace bude 150-180kwh coz bude definitivni konec spalovaku. Pripojuju se s predpokladem, ze to bude pred 2030
@kesumb Já bych počkal na reálné testy toho CLA až s tím MB vyleze ven. Ona je totiž i druhá cesta, spotřeba 10kWh / 100 v reálu a najednou ti MEB 77kWh bude stačit😉.
Navíc s pokrokem v baterkách to jednou bude vážit skoro jako spalovák s 4x4.
Navíc s pokrokem v baterkách to jednou bude vážit skoro jako spalovák s 4x4.
@psel 10kWh/100 je tak fyzikální limit toho, co ti stačí na udržení 100km/h u nízkého aerodynamického auta (cca. 2,5m2 a 0,2Cx). Jasně, nemusíš jezdit 100... ale zase je to bez ztrát, akcelerace, topení, svícení...
@psel Nízká spotřeba je jedna věc a pak s 800V platformama nabíjení 10-80% za 10 minut je další. To CLA už by mělo mít 800V a k tomu i nízkou spotřebu. Tak uvidíme.
@kesumb NIO už má 150kWh baterku a reálný test v ET5 ukázal dojezd 950km.
A to NIO rozhodně není nijak úsporné. Ten test byl z mixu, kde hádám nebylo moc dálnice, protože NIO na dálnici baští klidně 29kWh.
Bude to ale hádám ještě nějaký rok trvat, než se do běžných aut dostanou tyhle baterky. NIO je slibovalo už na začátek 2022 a nakonec se začaly dávat letos v létě do aut v Číně a měli dorazit teď ke konci roku do Evropy, ale zatím je ticho, takže hádám dál nabírají zpoždění.
Ještě to asi není vyladěné tak jak by bylo potřeba...
Nejspíš zatím nejede výroba s tak nízkou zmetkovitostí, aby to chtěli masově prodávat...kdo ví🤷♂️
A to NIO rozhodně není nijak úsporné. Ten test byl z mixu, kde hádám nebylo moc dálnice, protože NIO na dálnici baští klidně 29kWh.
Bude to ale hádám ještě nějaký rok trvat, než se do běžných aut dostanou tyhle baterky. NIO je slibovalo už na začátek 2022 a nakonec se začaly dávat letos v létě do aut v Číně a měli dorazit teď ke konci roku do Evropy, ale zatím je ticho, takže hádám dál nabírají zpoždění.
Ještě to asi není vyladěné tak jak by bylo potřeba...
Nejspíš zatím nejede výroba s tak nízkou zmetkovitostí, aby to chtěli masově prodávat...kdo ví🤷♂️
Pro taxikare a rozvozy po mestem prip. blizsim okoli je EV jak delane. Pro rodiny a chatare je neprakticke.
@Frfla Proč? U chatařů mě napadá tažný, u rodin leda kdybys chtěl tchyni šupnout na vozík 😄. Nicméně EV9 uspokojí i rozměrově fakt velké rodiny a když nic nepomůže tak dlouhý busík od VW 😄.
@Frfla u toho taxikáře asi záleží. Pokud může při čekání na zákazníka stát doma nebo u Lidlu a nabíjet, tak jo. Co tak vídám taxikáře po Evropě na letištích, kdy tam relativně dlouho stojí v nějaké frontě, čeká a potřebuje si topit... na to by to asi úplně nebylo.
@Emel zase ti co jezdí po městě a kolem města, tak nenajedou vysoké stovky km. Takže jim stačí nabít třeba 1x - 2x denně.
V té frontě a s topícím autem jim to sežere podobně jako spalovákům, to problém není.
Navic dnes jim hraje do karet to, že čím dál víc lidí si objednává taxi přes appku, než že by čekali ve frontě na taxík. Pak klidně může dojet na nabíječku kdykoliv má prostoj a je v pohodě.
V té frontě a s topícím autem jim to sežere podobně jako spalovákům, to problém není.
Navic dnes jim hraje do karet to, že čím dál víc lidí si objednává taxi přes appku, než že by čekali ve frontě na taxík. Pak klidně může dojet na nabíječku kdykoliv má prostoj a je v pohodě.
@Tomáš Klouda
To nie je celkom pravda. Počas dňa sa dopyt po taxíkoch mení, takže nabíjanie si musíš plánovať. Napr. ak je od popoludnia do druhej-tretej rána full špička( čo v piato, sobotu býva), tak stáť 2x po hodine na nabíjačke je riadna strata času a peňazí (a nervov, že musíš sedieť pri káve, keď všetci ostatní zarábajú). Prestoj totiž len tak jednoducho nezistíš, môžeš čakať na jazdu 5-10 minút, rozhodneš sa, že ideš nabíjať, a vtedy ti to zrovna pípne, a zrazu máš aj 4-5 jázd jednu po druhej. Bežná prax. Rozhodne to nie je také jednoduché ako si predstavuješ,
To nie je celkom pravda. Počas dňa sa dopyt po taxíkoch mení, takže nabíjanie si musíš plánovať. Napr. ak je od popoludnia do druhej-tretej rána full špička( čo v piato, sobotu býva), tak stáť 2x po hodine na nabíjačke je riadna strata času a peňazí (a nervov, že musíš sedieť pri káve, keď všetci ostatní zarábajú). Prestoj totiž len tak jednoducho nezistíš, môžeš čakať na jazdu 5-10 minút, rozhodneš sa, že ideš nabíjať, a vtedy ti to zrovna pípne, a zrazu máš aj 4-5 jázd jednu po druhej. Bežná prax. Rozhodne to nie je také jednoduché ako si predstavuješ,
@traveldrive Vždyť to píšu. Ten taxikář dobře ví, kdy jsou špičky. A pokud ví, že páteční večer/noc je nabitý, tak odpoledne nabije a vystačí s tím nejspíš na celou noc. A pokud toho najede tolik, že by mu to nevystačilo, tak dojede nabít na rychlou nabíječku. Nevím, jak dlouho trvá jedno rito, hádám že 15-20 minut určitě, často více. Za takovou dobu nabije minimálně na 100-150km i pokud by to byla ta nejslabší 50kW nabíječka. Pustit jedno rito ho určitě nepoloží...
Ať přemýšlím jak přemýšlím.... kde je ta výhodnost? Solidní nafťák, či auto na LPG by měl za tu cenu skoro 2x za sebou a nebýt nabíjení v počátku zdarma, tak je to solidní e-propadák.
@MOJEJMENO Tak se zamysli ještě jednou, třeba to pomůže. I to bych provedl i u tvého nicku, takto to vypadá že půjdeš jednoduše hacknout, protože používáš při logovaní do PC uživatele UZIVATEL a heslo HESLO.
@MOJEJMENO
Jen jedna z "drobnosti", ze taxikar nemusel dychat jedy z vlastniho auta behem cekani na staflu?
A kde je ta vyhodnost???
Cetl jsi ten clanek vubec?
"Při najetém půl milionu kilometrů se už úspora proti autům se spalovacím motorem výrazně nasčítala a může se i přibližovat původní pořizovací ceně auta."
Staci????
Jen jedna z "drobnosti", ze taxikar nemusel dychat jedy z vlastniho auta behem cekani na staflu?
A kde je ta vyhodnost???
Cetl jsi ten clanek vubec?
"Při najetém půl milionu kilometrů se už úspora proti autům se spalovacím motorem výrazně nasčítala a může se i přibližovat původní pořizovací ceně auta."
Staci????
@DonVito
Tá "drobnost" vôbec neplatí, taxikár nie je blbec, aby na "štaflu" nechal bežať motor. Druhá vec je, že väčšina taxikárov dnes fičí na aplikácii a žiadne stanovište, kde čaká na zákazníka, ani nemá. 😉
Tá "drobnost" vôbec neplatí, taxikár nie je blbec, aby na "štaflu" nechal bežať motor. Druhá vec je, že väčšina taxikárov dnes fičí na aplikácii a žiadne stanovište, kde čaká na zákazníka, ani nemá. 😉
@traveldrive
Fakt? Já jel vídám bezne s nastartovanym motorem a čekající třeba na parkovišti. Taxikáři úplně bezne. Takze bud blbci jsou, nebo neplatí co jsi napsal.
Fakt? Já jel vídám bezne s nastartovanym motorem a čekající třeba na parkovišti. Taxikáři úplně bezne. Takze bud blbci jsou, nebo neplatí co jsi napsal.
@traveldrive a jak se v tom autě zahřejí? Nevšiml jsem si, že by stáli s vypnutým motorem a třeba jen měli puštěný bufík. Většina to neřeší a nechá běžet motor...
@Tomáš Klouda
Pekná blbosť, čo píšeš. Za prvé nemrzne celý rok a za druhé, motor beží jednému autu, a sedia v ňom aj dvaja alebo traja. Alebo postávajú vonku s cigaretou. To čo píšeš, bolo pred covidom, resp. predtým, ako sa sem navalil Bolt a Uber. Dnes si taxikár stráži každé deci v nádrži.
Pekná blbosť, čo píšeš. Za prvé nemrzne celý rok a za druhé, motor beží jednému autu, a sedia v ňom aj dvaja alebo traja. Alebo postávajú vonku s cigaretou. To čo píšeš, bolo pred covidom, resp. predtým, ako sa sem navalil Bolt a Uber. Dnes si taxikár stráži každé deci v nádrži.
@traveldrive je pravda, že od Covidu jsem drtivou většinu času mimo velká města, tak třeba se praxe změnila.
Na druhou stranu i pokud více šetří a sesednou se do jednoho auta, když jich čeká víc, tak v čem je rozdíl? Místo aby dýchal každý ty jedy ze svého výfuku, tak je dýchají všichni společně z toho auta, ve kterém sedí🤷♂️
Na druhou stranu i pokud více šetří a sesednou se do jednoho auta, když jich čeká víc, tak v čem je rozdíl? Místo aby dýchal každý ty jedy ze svého výfuku, tak je dýchají všichni společně z toho auta, ve kterém sedí🤷♂️
@MOJEJMENO Tak já vám to vysvětlím jako retardovi.
Koupil auto za 700 tisíc, dal do něj se vším všudy 300 tisíc.
Kdyby koupil nafťák za 500 tisíc, dá do něj za servis taky 300.000 ale ještě za naftu dalších 500.000,-.
Takže suma sumárum ušetřil 300.000,- proti naftě. A to v dnešní době už nafťáky atakujou ceny EV. Naftová Octavia je za 900 a Tesla 3 za mega. Takže teď to bude ještě rychlejší návratnost.
Koupil auto za 700 tisíc, dal do něj se vším všudy 300 tisíc.
Kdyby koupil nafťák za 500 tisíc, dá do něj za servis taky 300.000 ale ještě za naftu dalších 500.000,-.
Takže suma sumárum ušetřil 300.000,- proti naftě. A to v dnešní době už nafťáky atakujou ceny EV. Naftová Octavia je za 900 a Tesla 3 za mega. Takže teď to bude ještě rychlejší návratnost.
@skejpa
Elektrina je zadarmo? Možno bola, dnes už asi nie.
Elektrina je zadarmo? Možno bola, dnes už asi nie.
O ničem.... správný king jako já koupí naftového Superba a od novoty dolévá olej a sleduje ubývání chladísí směsi.... To je chlapskej postoj, nebát se umazat si ruce 😉 a cítit to vibrování dieselu pod kapotou.... příště si koupím koně, tam si to užiju ještě víc....
@Mr.Murphy_ Lepší je si koupit benzínové auto, v kterém Vám provozní kapaliny zásadně neubývají. 🙂
@Mr.Murphy_
mokrouš ti urcite poradi jak na to!
mokrouš ti urcite poradi jak na to!
@kesumb
Jo přesně.🤣 Přijde s tím, že to je výmysl, protoze on za celý život nic nedolil.
Musím říct, že nevozit nahradni olej v kufru je fakt super.
Jo přesně.🤣 Přijde s tím, že to je výmysl, protoze on za celý život nic nedolil.
Musím říct, že nevozit nahradni olej v kufru je fakt super.
@Mr.Murphy_ to dolievaš brutálne množstvo . Z auto čo som mal takú spotrebu snáď nemalo ani ducato v zábehu a to bol fakt hnoj. Ale trochu prilejem oleja do ohňa, 110kW žebrácka verzia mi medzi výmenami nezožerie nič a i cez to nosím v kufri vždy pre istotu litrofku oleja (aj v každom aute predtým)
@Mr.Murphy_ Fakt by mě zajímalo, kdy se dozvíme pravdu o těchto motorech a co ten problém způsobuje. Už taky vím o lidech co jim to žere olej a ztrácí se jim voda a mají na víčku emulzi a podobně...
To je fakt k pos.ání...
Musí jít asi o vadné série a subdodavatelé se.ou na výstupní kontrolu a tolerance. Motor má zalité ocelové vložky válců a solidní vysoké písty a kroužky jsou taky OK. Mě fakt nebere téměř nic až mě to děsí. Mám přes 20 tisíc od posledního oleje a pořád dobrý.
Zejtra radši zase mrknu na měrku, kdyby náhodou nefungovaly čidla...
Hnus je ale postoj VW, který mlčí a přitom pokračuje ve výrobě dál.
Neodpovídá na dotazy novinářů a nikdo nezná příčinu, řešení, % vadných kusů atd... To je od nich fakt hnůj.
To je fakt k pos.ání...
Musí jít asi o vadné série a subdodavatelé se.ou na výstupní kontrolu a tolerance. Motor má zalité ocelové vložky válců a solidní vysoké písty a kroužky jsou taky OK. Mě fakt nebere téměř nic až mě to děsí. Mám přes 20 tisíc od posledního oleje a pořád dobrý.
Zejtra radši zase mrknu na měrku, kdyby náhodou nefungovaly čidla...
Hnus je ale postoj VW, který mlčí a přitom pokračuje ve výrobě dál.
Neodpovídá na dotazy novinářů a nikdo nezná příčinu, řešení, % vadných kusů atd... To je od nich fakt hnůj.
@Mokrous a nebo stačí mít BMW, kde je v pořádku úbytek oleje do 1l na 1000km, pokud si správně pamatuji údaj výrobce.
Ty motory jsou jinak super, ale spotřeba oleje není jejich silnou stránkou😅
Asi kdo maže, ten jede😂
Když jsem mazlíka koupil, bralo to tak 2-3l na 10000km. Pak jsem nechal udělat dekarbonizaci ventilů a vyčištění celého sání a všeho kolem, včetně separátoru olejových par a od té dobu už je to "jen" 1l oleje na 10000km.
S tím už se dá žít, ale stejně mě to znervózňuje. Byl jsem zvyklej na motory, co měli před vypuštěním oleje stejnou hladinu, jako když se tam nalil novej olej 🤷♂️
Ty motory jsou jinak super, ale spotřeba oleje není jejich silnou stránkou😅
Asi kdo maže, ten jede😂
Když jsem mazlíka koupil, bralo to tak 2-3l na 10000km. Pak jsem nechal udělat dekarbonizaci ventilů a vyčištění celého sání a všeho kolem, včetně separátoru olejových par a od té dobu už je to "jen" 1l oleje na 10000km.
S tím už se dá žít, ale stejně mě to znervózňuje. Byl jsem zvyklej na motory, co měli před vypuštěním oleje stejnou hladinu, jako když se tam nalil novej olej 🤷♂️
A?
Výpovedná hodnota tohto článku?
Tu je taxikár čo ma milion km na starej Fabke a nikdy nemenil motor.
Nízke náklady,nízka obstarávacia cena auta,dražšie predá auto ako niekto vyzmýchaný Leaf,kde bude musieť kupujúci meniť baterky za 5000 eur.
https😐/www.startstop.sk/…lion-kilometrov/
Výpovedná hodnota tohto článku?
Tu je taxikár čo ma milion km na starej Fabke a nikdy nemenil motor.
Nízke náklady,nízka obstarávacia cena auta,dražšie predá auto ako niekto vyzmýchaný Leaf,kde bude musieť kupujúci meniť baterky za 5000 eur.
https😐/www.startstop.sk/…lion-kilometrov/
@Caterhem Fabia by jako taxi neprošla ani v Číně ne? Navíc s motorem SDI a počtem koňů pod kapotou která pokoří tak s105 ne?
A to že neměnil motor znamená, že za palivo a servis nic nedal nebo co?
A to že neměnil motor znamená, že za palivo a servis nic nedal nebo co?
Tak přece každý má kamarády co umí vytáhnout tu baterii z auta a dát tam novou a na to téma by mě zajímalo kdo to je a třeba i fotečku z účtem.Jako nejvíc jsem se lekl že baterie 81procent a je na odpis-to budí důvěru v to koupit si ojetinu.
@Michal220
No je videt, ze co se tyce zivotnosti nejhorsi EV je na tom porad lip nez fosil.
Zcela neprekvapive.
Takze si klidne drz svou duveru (viru) ve spolehlivy ojety spalovak...
😀
No je videt, ze co se tyce zivotnosti nejhorsi EV je na tom porad lip nez fosil.
Zcela neprekvapive.
Takze si klidne drz svou duveru (viru) ve spolehlivy ojety spalovak...
😀
@Michal220 stačí si pořádně přečíst článek.
Baterku neměnil proto, že už by byla opotřebovaná (nad 70% je to v EV v pohodě a měla 81😖.
Měnil jí proto, že "praskla".
Hádám, že je tím myšleno to, že praskl ten kovový obal baterie a ztratila hermetickou těsnost. Nejpravděpodobnější příčina je, že dostala ránu. Někde spadl kolem do díry nebo přejel hup a auto šlo až na břicho. Případně při tom množství projetých vymolů a kanálů ve městě je možné, že to byla únava materiálu. Těžko říct. Z popisu ve článku to jasné není🤷♂️
Takže něco jako kdyby u spalováku praskla olejová vana nebo blok motoru.
Baterku neměnil proto, že už by byla opotřebovaná (nad 70% je to v EV v pohodě a měla 81😖.
Měnil jí proto, že "praskla".
Hádám, že je tím myšleno to, že praskl ten kovový obal baterie a ztratila hermetickou těsnost. Nejpravděpodobnější příčina je, že dostala ránu. Někde spadl kolem do díry nebo přejel hup a auto šlo až na břicho. Případně při tom množství projetých vymolů a kanálů ve městě je možné, že to byla únava materiálu. Těžko říct. Z popisu ve článku to jasné není🤷♂️
Takže něco jako kdyby u spalováku praskla olejová vana nebo blok motoru.
Článek zajímavý. Za mě to je tak 50:50... na jednu stranu to vypadá, že se s tím autem dalo normálně každodenně fungovat a výsledkem je jen úspora peněz. Na druhou stranu jsou tam i větičky, které to normální používání trošku zpochybňují😒br />
- "Pokud by se vše opravovalo jen oficiálně, náklady na servis byly výrazně vyšší než zmíněných maximálně 300 tisíc."
- "Tehdy se dokonce třikrát nechal táhnout a alespoň něco tím rychle dobil, aby mohl jet pro zákazníka."
A samozřejmě je tady časová hodnota peněz, pokud za to v roce 2018 dal 910t a srovnatelný Golf by stál třeba 500, tak je potřeba počítat nejen ten rozdíl 400t, ale třeba i náklady na úvěr a pojistku a tak.
Ale když vezme v potaz to, že Leaf z dnešního pohledu není žádná hvězda... tak asi dobrý, no.
- "Tehdy se dokonce třikrát nechal táhnout a alespoň něco tím rychle dobil, aby mohl jet pro zákazníka."
A samozřejmě je tady časová hodnota peněz, pokud za to v roce 2018 dal 910t a srovnatelný Golf by stál třeba 500, tak je potřeba počítat nejen ten rozdíl 400t, ale třeba i náklady na úvěr a pojistku a tak.
Ale když vezme v potaz to, že Leaf z dnešního pohledu není žádná hvězda... tak asi dobrý, no.
@Emel
Presne to ma napadlo - koľko musíš najazdiť, aby sa rozdiel v cene vyrovnal, a nejako mi to stále nevychádza. Možno pri úvahe kúpiť Corollu v hybride (sedan je od nejakých 25 tis. €) alebo mierne jazdené elektro v tej cene, Enyaq, eC4,možno TM3. Tam by sa už rozdiel v prospech elektra mohol prejaviť. Kupodivu v cene slabo cez 25 tis. som našiel dosť kombíkov MG5 so 61 kWh baterkou, ale neviem, čo je to za autá, či sú dosť trvácne na podobný účel ako taxi, aký majú servis a ako je ten servis potrebný.
Ale celkovo elektro ako taxi prečo nie. Len asi tiež nie pre každého.
Presne to ma napadlo - koľko musíš najazdiť, aby sa rozdiel v cene vyrovnal, a nejako mi to stále nevychádza. Možno pri úvahe kúpiť Corollu v hybride (sedan je od nejakých 25 tis. €) alebo mierne jazdené elektro v tej cene, Enyaq, eC4,možno TM3. Tam by sa už rozdiel v prospech elektra mohol prejaviť. Kupodivu v cene slabo cez 25 tis. som našiel dosť kombíkov MG5 so 61 kWh baterkou, ale neviem, čo je to za autá, či sú dosť trvácne na podobný účel ako taxi, aký majú servis a ako je ten servis potrebný.
Ale celkovo elektro ako taxi prečo nie. Len asi tiež nie pre každého.
Zajímalo by mě TCO
Nissan Leaf 2018: 910 tisíc Kč
Toyota Corolla/Auris benzín 2018 : 400 tisíc Kč
Toyota Auris Hybrid 2018: 520 tisíc Kč
Mně z toho hrubých odhadem vychází, že i kdyby Leaf celou dobu jezdil "zadarmo", tak je dražší než třeba hybrid od Toyoty.
Nissan Leaf 2018: 910 tisíc Kč
Toyota Corolla/Auris benzín 2018 : 400 tisíc Kč
Toyota Auris Hybrid 2018: 520 tisíc Kč
Mně z toho hrubých odhadem vychází, že i kdyby Leaf celou dobu jezdil "zadarmo", tak je dražší než třeba hybrid od Toyoty.
@Tycoon Minimálně to při akceleraci to nezpívalo písničku z CVT ne? A za to to stojí ne 😄.
@Tycoon
Muzes mi priblizit tvuj vypocet nakladu jen na palivo pro 500.000km u ty Toyoty?
Mozna by bylo fajn nez neco napises o TCO mit vic nez "hruby odhad"...
👎
Muzes mi priblizit tvuj vypocet nakladu jen na palivo pro 500.000km u ty Toyoty?
Mozna by bylo fajn nez neco napises o TCO mit vic nez "hruby odhad"...
👎
@DonVito
Vezmu třeba Auris hybrid😒br />
Kupní cena: -390 tisíc Kč
Výměna baterie a převodovky: - 168 tisíc Kč
Amortizace odha😜 - 100 tisíc Kč
Finanční náklad (úrok zaplacený nebo ušlý) odha😜 - 50 tisíc Kč
POV+HAV odha😜 - 50 tisíc Kč
Celkem úspora oproti Leafu: -758 tisíc Kč
Palivo 1,5 Kč/km: 750 tisíc Kč
Vezmu třeba Auris hybrid😒br />
Kupní cena: -390 tisíc Kč
Výměna baterie a převodovky: - 168 tisíc Kč
Amortizace odha😜 - 100 tisíc Kč
Finanční náklad (úrok zaplacený nebo ušlý) odha😜 - 50 tisíc Kč
POV+HAV odha😜 - 50 tisíc Kč
Celkem úspora oproti Leafu: -758 tisíc Kč
Palivo 1,5 Kč/km: 750 tisíc Kč
edit😒br />
Diky. Alespon nejaka cisla...
👍
Je videt, ze i proti taxikarskemu etalonu HSD si vede Leaf prekvapive dobre.
Pocitas Leafu urok, ale u Toyoty utracis vic za palivo.
Takze je to vicemene plichta.
U Toyoty jsi nezapocetl zadnou udrzbu... Ocekaval bych treba vymenu baterky alespon za cca 40.000Kc.
S dnesnimi cenami a spolehlivosti bude uz EV (klidne bZ4X, kde baterka vydrzi milion km) jednoznacny vitez.
👍
👍
Je videt, ze i proti taxikarskemu etalonu HSD si vede Leaf prekvapive dobre.
Pocitas Leafu urok, ale u Toyoty utracis vic za palivo.
Takze je to vicemene plichta.
U Toyoty jsi nezapocetl zadnou udrzbu... Ocekaval bych treba vymenu baterky alespon za cca 40.000Kc.
S dnesnimi cenami a spolehlivosti bude uz EV (klidne bZ4X, kde baterka vydrzi milion km) jednoznacny vitez.
👍
@DonVito
Není to tak zlé, ale musí se najet kvanta kilometrů, jak je už řečeno v článku.
Finanční náklad se těžko odhaduje, když nevíme, jestli si to taxikář vzal na úvěr, nebo platil vše hotově.
Údržbu jsem bral, že když se dá baterka a převodovka zvlášť, tak zbytek údržby bude plus minus stejný. Majitel Leafu to jen odhaduje, bez té baterky a převodovky to bude do 100 tisíc Kč s tím, že se servis dělal "u kamaráda". Kamarád jednou za 15 000 km vymění olej a filtr za 1000 Kč, za 60 000 km svíčky, vzduchový filtr a brzdovou kapalinu za 3000 Kč, k tomu možná jednou chladicí kapalinu, brzdy, nebo olej v převodovce. Co jiného by hybrid od Toyoty potřeboval? A do těch 100 000 Kč se celkově taky vlezeš. Baterky NiMH nejsou jako Li-Ionky, průběžně se jim snižuje kapacita, ale baterka by měla pořád fungovat i při nízkém SoH, žádná "náhlá smrt" atd.
Není to tak zlé, ale musí se najet kvanta kilometrů, jak je už řečeno v článku.
Finanční náklad se těžko odhaduje, když nevíme, jestli si to taxikář vzal na úvěr, nebo platil vše hotově.
Údržbu jsem bral, že když se dá baterka a převodovka zvlášť, tak zbytek údržby bude plus minus stejný. Majitel Leafu to jen odhaduje, bez té baterky a převodovky to bude do 100 tisíc Kč s tím, že se servis dělal "u kamaráda". Kamarád jednou za 15 000 km vymění olej a filtr za 1000 Kč, za 60 000 km svíčky, vzduchový filtr a brzdovou kapalinu za 3000 Kč, k tomu možná jednou chladicí kapalinu, brzdy, nebo olej v převodovce. Co jiného by hybrid od Toyoty potřeboval? A do těch 100 000 Kč se celkově taky vlezeš. Baterky NiMH nejsou jako Li-Ionky, průběžně se jim snižuje kapacita, ale baterka by měla pořád fungovat i při nízkém SoH, žádná "náhlá smrt" atd.
Upřímně, právě Taxi a městské služby alá Rohlík, jsou přímo doménou elektromobilů, za mě zcela v pořádku na ježdění krátkých tras kolem komína s častými zastávkami a rozjezdy. Nedivím se, že s tím najel 500tis Km (na 2 baterky a 2 motory) + si pořídil dalšího prcka do města Citigo-e. Proč ne, když se to tomu taxikáři vyplatí... Sám se tak rozhodl...
@ericn
Taxi vždy nie. Keď máš šťavy len na dne a vezmeš 50 km jazdu, nebude to bohviečo. 😉
Taxi vždy nie. Keď máš šťavy len na dne a vezmeš 50 km jazdu, nebude to bohviečo. 😉
@traveldrive pokud vezme 50km jízdu (což je značně neobvyklé) a má v baterce prd, pak je ten taxikář blb😋
@ericn "Červenka ze zkušeností ví, že pasažéři s přestávkami na nabíjení problém nemají. Sami chtějí na záchod, dát si cigaretu, koupit si kafe a pauze jsou tak zpravidla nakloněni." - vidíš, není to problém, prostě během té 50km jízdy na 15min někde zastavíš.
@ericn
Niekedy si taxikárčenie vyskúšaj. Zistíš, že často si nestihneš info o jazde ani prečítať, buď to vezmeš, alebo ti to za krátku chvíľu vyzvoní a posunie to niekomu inému. V hustejšej premávke berieš bez premýšľania, nie je čas to skúmať, alebo máš zapnuté automatické prijímanie jázd, ktoré si zabudol včas zrušiť. 😉
@Emel
No, to by som povedal, že je blbosť, to napísal skôr na obhajobu elektriky. Ľudia dnes ponáhľajú, preto si vezmú taxíka aj na dlhšiu vzdialenosť, lebo vlakom aj autobusom to trvá večnosť.
Niekedy si taxikárčenie vyskúšaj. Zistíš, že často si nestihneš info o jazde ani prečítať, buď to vezmeš, alebo ti to za krátku chvíľu vyzvoní a posunie to niekomu inému. V hustejšej premávke berieš bez premýšľania, nie je čas to skúmať, alebo máš zapnuté automatické prijímanie jázd, ktoré si zabudol včas zrušiť. 😉
@Emel
No, to by som povedal, že je blbosť, to napísal skôr na obhajobu elektriky. Ľudia dnes ponáhľajú, preto si vezmú taxíka aj na dlhšiu vzdialenosť, lebo vlakom aj autobusom to trvá večnosť.
@traveldrive Nn díky, tohle dělat nechci a na 50km bych si taxíka opravdu nevzal 😄 Nedává to smysl...
@traveldrive a ty ano? Nic neodsuzuju, ale pokud vím, že ten dojezd nemám, neberu to. Jednoduché, ne?
@traveldrive pokud vím, že bude v nějaké hodiny špička, kdy nebudu mít čas pomalu ani skočit si na WC, tak si naplánuju nabíjení tak, abych měl plnou baterku. To není žádná raketová věda🙄
A jak v článku popisují, že klientům nevadí zastávka na nabíječce, tak to je u cesty od nich z města do Prahy, tedy cesta dlouhá X hodin.
A jak v článku popisují, že klientům nevadí zastávka na nabíječce, tak to je u cesty od nich z města do Prahy, tedy cesta dlouhá X hodin.
@ericn netuším, píšou to ve článku.
Navíc na cestách do 200-300km nabíjet nepotřebuje, takže to musí být na cestě dlouhé několik hodin.
@traveldrive netaxikařím, jen jí vlastním, takže vím jak se s tím funguje. Na zbytek stačí trocha uvažování.
Hlavní problém je, že skoro 80% lidí v ČR ještě v EV ani nesedělo, natož aby s tím najeli nějaké tisíce km a tak objektivně nemají šanci tušit, jak se s tím vlastně funguje.
Zajímavé je, že tak 8 z 10-ti lidí to kritizuje a tvrdí, že se s tím fungovat nedá 🤔
Navíc na cestách do 200-300km nabíjet nepotřebuje, takže to musí být na cestě dlouhé několik hodin.
@traveldrive netaxikařím, jen jí vlastním, takže vím jak se s tím funguje. Na zbytek stačí trocha uvažování.
Hlavní problém je, že skoro 80% lidí v ČR ještě v EV ani nesedělo, natož aby s tím najeli nějaké tisíce km a tak objektivně nemají šanci tušit, jak se s tím vlastně funguje.
Zajímavé je, že tak 8 z 10-ti lidí to kritizuje a tvrdí, že se s tím fungovat nedá 🤔
To je předpokládám článek namířený proti EV. Normální auta to taky najedou a za zázrak se to obvykle nepovažuje. A dokonce bez výměny pohonné jednotky 😏
No, ano.
Na vozeni lidi z Bystrice nahoru na Hostyn se to hodi.
Jeste i do Prerova to dojede.
Zaujala me ta praskla baterka.
Na vozeni lidi z Bystrice nahoru na Hostyn se to hodi.
Jeste i do Prerova to dojede.
Zaujala me ta praskla baterka.
Bezna spotreba vozitek je cca 20 kWh, pri cene 10 Kc u Lidl, to jsou 2 Kc na km. Nafta pri spotrebe 5 l a cene 33 Kc za litr vychazi na 1,60 Kc. Benzin vychazi na cca 2,2 Kc na km.
https😐/fdrive.cz/…ektromobilu-6386
K cene za km je potreba si pricist taky ty kafe a bagety, jak to porad zduraznuj elektromaniaci 🫶 A to kazdych cca 200 - 300 km, taxikar si da denne tedy nekolik baget, aniz by je chtel, ale co, to k nabijeni patri 🤣
https😐/fdrive.cz/…ektromobilu-6386
K cene za km je potreba si pricist taky ty kafe a bagety, jak to porad zduraznuj elektromaniaci 🫶 A to kazdych cca 200 - 300 km, taxikar si da denne tedy nekolik baget, aniz by je chtel, ale co, to k nabijeni patri 🤣
@Th0r Doma mám elektřinu za 0-1,40Kč. Ropný vrt si na zahradě neudělám. Šach mat 😉
@Jaroslav Pihrt
Benzínku máš na každom rohu a nemusíš tam jazdiť 2x denne. 😉
Ale áno, ak to nemáš ďaleko a máš rodinný dom, môžeš nabíjať lacno. Koľko taxikárov myslíš, že to tak má?
Benzínku máš na každom rohu a nemusíš tam jazdiť 2x denne. 😉
Ale áno, ak to nemáš ďaleko a máš rodinný dom, môžeš nabíjať lacno. Koľko taxikárov myslíš, že to tak má?
@Th0r u Lidlu a Kauflandu to stojí 5 nebo 6Kč, všude jinde 8Kč.
Taxikář rozhodně nebude nabíjet na DC pokud nebude mít nějakou nouzi. Nechá to nabít mimo směnu a když bude mít prostoj, tak to píchne na AC aby dobil co už projel.
A po městě rozhodně nejezdí za 20kWh, za to jezdí spíš po dálnici. Po městě se většina aut vejde komfortně do 15kWh, některé jezdí klidně i kolem 11-12kWh/100km.
Tedy se bavíme u tohohle auta s 62kWh baterkou o městském dojezdu 400-500km. To věřím, že jsou dni, kdy ani nabíjet nepotřebuje a bude jich docela dost.
Navíc s takovým nájezdem a tedy spotřebou elektriky by byl hloupej, kdyby neměl vlastní nabíječku, kde to přes noc nabije za pakatel.
Taxikář rozhodně nebude nabíjet na DC pokud nebude mít nějakou nouzi. Nechá to nabít mimo směnu a když bude mít prostoj, tak to píchne na AC aby dobil co už projel.
A po městě rozhodně nejezdí za 20kWh, za to jezdí spíš po dálnici. Po městě se většina aut vejde komfortně do 15kWh, některé jezdí klidně i kolem 11-12kWh/100km.
Tedy se bavíme u tohohle auta s 62kWh baterkou o městském dojezdu 400-500km. To věřím, že jsou dni, kdy ani nabíjet nepotřebuje a bude jich docela dost.
Navíc s takovým nájezdem a tedy spotřebou elektriky by byl hloupej, kdyby neměl vlastní nabíječku, kde to přes noc nabije za pakatel.
Mňa vždy fascinujú ľudia ktorí tu onanuju nad spalovakmi a pritom brúsia kadejaké TDI. Boha jeho šak tie baterky strčia do kapsy všetko vo všetkom, nad čím furt dumate..
Takze to mame MOC za 1kwh baterky 4750kc, cca 200$. Po odečtu výkupu jen 145$. Turbo, výstřiky, dpf, egr, mechatroniky, to tuhle cenu snadno dožene. Ta investice do dieselu za 333tis km by byla řádově vyšší. Už jen na běžném servisu to bude kolem 1kc/km minimálně. A to nemluvím o běžném opotřebení vsech dílů.
To je realita pouzivani EV.
👍👍👍
Vic takovych clanku, ktere rozptyli obavy z EV.
Jeste k baterii Leafu, ta se ukazala jako jedna z nejslabsich v EV, jen vzduchem chlazena.
Presto je videt, ze se neni ceho obavat.
A cerne scenare o cenach se nenaplnily.
👍
To jsem si říkal taky. Jeden z nejhorších termomanagementů a stejně zvládla 333tis km denního používání.
A to mela jeste 81%.
Jinak to co zajima ludi nejvic neni, zda ujede na zatah do Chorvatska.
Ale toto😒br /> "Dnes už podle něj vychází elektřina na zhruba korunu na kilometr, nafta do octavie ale vyjde na víc jak dvojnásobek. Při najetém půl milionu kilometrů se už úspora proti autům se spalovacím motorem výrazně nasčítala a může se i přibližovat původní pořizovací ceně auta."
👍
navic baterky z leafu brali zpet aspon v usa jako protiucet. Skoda ze jim panadol neporadil ze je to nerecyklovatelnej cinskej odpad..
Však taky leaf patri v tomhle ohledu k nejhorším. A presto je to lepší než se tu tvrdi.
A třeba koupíš octavii TDI za 300 a zahucis tam za 140 jak fík taky a případně ještě něco dalšího.
Kamarad ted menil zadreny motor...
TDI najeto 280.000km.
Uplne jak nic.
ta baterka je strasne draha, 12kwh lifepo stoji na ceskym eshopu 39 tis kc. Doba postupuje rychle...
A presto je to levnější, než rohypnol, ryccardo atd stále tvrdi. Je to nějaká MOC, která může být realne ještě levnější.
Nicméně beru, že jako taxi se EV vyplatí pokud se dá levně nabíjet. To je přesně ta oblast kde EV dává smysl. Malé auto na jízdu po městě a okolí.
Po 333tis km mít 300tis na servise včetně této baterky? To je mnohem méně než jen předepsaný servis u dieselu, nebo i benzinu na tyhle najete km. A to jeste nemluvím o novém turbu, vstrikach dpf atd.
https😐/vtm.zive.cz/…382/default.aspx
Ten Leaf má větší baterku, než základní Tesla Model 3 a nová baterka do TM3 stojí 236K. Takže úplně stejný případ. Než ta baterka odejde, tak to auto ušetří svému majiteli tolik peněz, že ho investice do nové rozhodně nepoloží. U té TM3 se totiž bavíme o životnosti baterky alespoň 3x vyšší, než u toho Leafu.
Takze se diesel rozpadne dřív než baterka v EV, které má jeden z nejhorších termomanagementů
No a to se právě ještě pořádně neví, ale místní odborníci to vi naprosto přesně.