Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Mikesus
Je to především díky EU a jiné generaci nejen mladých řidičů jako v devadesatkach. Politicky správné rozhodnutí o povinných asistenčních systémech sklízí ovoce, auta jsou díky tomu bezpečnější. A druhá věc, lepsi uvědomění řidičů než před desítkami let. A pokud není lepsi uvědomění řidičů, pak se vracíme k bodu jedna, kdy tedy díky EU to za ně resi auto.
@Mikesus Asistenční systémy ano, ale hlavně ABS a ESP. Debilní vedení v pruzích či pípáky na rychlost určitě ne. Hlavní zásluhu na poklesu mrtvolek ale mají velmi pevné střední části karoserie, účinné deformační zóny, napínače pásů a samozřejmě airbagy! 🙂👍
@Mikesus Bože to je blábol. Mimo EU se asi bezpečná auta nevyrábějí.
Takže lepší bezpečnost je především díky tomu, že auta mají ABS, ESP, bytelnější skelet auta a spoustu airbagů. To automobilky zaváděly i bez EU a na celém světě. Tj je to čistě výsledkem nikým neřízeného pokroku. Jestli tenkrát byli řidiči špatní a teď se rodí, z nějakého důvodu, über řidiči to bych si netroufal tvrdit.
Takže lepší bezpečnost je především díky tomu, že auta mají ABS, ESP, bytelnější skelet auta a spoustu airbagů. To automobilky zaváděly i bez EU a na celém světě. Tj je to čistě výsledkem nikým neřízeného pokroku. Jestli tenkrát byli řidiči špatní a teď se rodí, z nějakého důvodu, über řidiči to bych si netroufal tvrdit.
@ryccardo Naprostý souhlas! Přitom právě airbagy EU legislativně kupodivu nijak nevyžaduje...
@Arese
Nejlepší airbag je ten, který se nemusí aktivovat. A taky je dost klame ničemu, kdyz se volant posune až před obličej atd.
Nejlepší airbag je ten, který se nemusí aktivovat. A taky je dost klame ničemu, kdyz se volant posune až před obličej atd.
@ryccardo
Tak se podívej do Indie, Mexika, Brazílie, kde nic takového neresi. Jak tam jsou bezpečná auta? I ta evropských automobilek dost tragicky.
Tak se podívej do Indie, Mexika, Brazílie, kde nic takového neresi. Jak tam jsou bezpečná auta? I ta evropských automobilek dost tragicky.
@Mikesus Dívám.
viz naprosto odlišný test od toho co známe u nás.
https://www.latinncap.com/…tana-+-6-airbags
Bývávalo. I tam se na bezpečnost už dbá. Jen tam naštěstí nemají všechny nesmyslný EURO udělátka, takže nemusí sednout do auta a začít to všechno vypínat.
viz naprosto odlišný test od toho co známe u nás.
https://www.latinncap.com/…tana-+-6-airbags
Bývávalo. I tam se na bezpečnost už dbá. Jen tam naštěstí nemají všechny nesmyslný EURO udělátka, takže nemusí sednout do auta a začít to všechno vypínat.
@ryccardo
No teda,zavratnych 79% a ja nejprve myslel, ze se neco zmenilo. Bez dynamického testu, jen statické nárazy. Takze 79% za testy, co byly u euro ncap tak před 10 roky. Bravo.
Ano je to lepsi než dřívější, ale pořád se to nedá hodnotit za bezpečné v dnešních možnostech.
No teda,zavratnych 79% a ja nejprve myslel, ze se neco zmenilo. Bez dynamického testu, jen statické nárazy. Takze 79% za testy, co byly u euro ncap tak před 10 roky. Bravo.
Ano je to lepsi než dřívější, ale pořád se to nedá hodnotit za bezpečné v dnešních možnostech.
@Mikesus Ano já vidím podle testů normální bezpečné auto do kterého bych se nebál sednout. Co vidí tvá dutá hlava je čistě tvoje věc.
@Mikesus Taky je to tím, že pomalu, ale jistě, přibývají dálnice, kde je provoz bezpečnější...
@Barry Lyndon Ano to je taky jeden z faktorů. Nicméně naproti tomu jde mnohem větší počet aut, takže počet smrtelných nehod je vlastně malý zázrak při tom počtu aut na silnicích.
@ryccardo tak jasně, že auta jsou základ. V takových 30tých letech musela být smrťák pomalu každá nehoda od 30 km/h výše, když řidiče spolehlivě probodla tyč řízení... :-)
A Paul
ještě je dobré si uvědomit, že v roce 1961 bylo v Československu registrováno 1,4 milionu vozidel a pouze v České republice v roce 2023 to bylo 6,3 milionů.
Rozvoj silniční sítě samozřejmě proběhl také - 1 500 km dálnic přibylo.
Myslím, že právě hustota provozu je jedním z podstatných přínosů snížení nehod.
Auta už se většinou jenom šourají v kolonách a tak nedochází k tolika fatálním DN
Rozvoj silniční sítě samozřejmě proběhl také - 1 500 km dálnic přibylo.
Myslím, že právě hustota provozu je jedním z podstatných přínosů snížení nehod.
Auta už se většinou jenom šourají v kolonách a tak nedochází k tolika fatálním DN
@A Paul
Kolonu mimo velká města potkám zřídka. Kde se takto mimo město auta plouzi? Abych se te oblasti vyhnul.
Kolonu mimo velká města potkám zřídka. Kde se takto mimo město auta plouzi? Abych se te oblasti vyhnul.
I když průměrný věk vozového parku je vyšší, pořád je ve vysledku mladší. Kdyz v roce 2010 byl 13.7 roku, tedy průměrné auta z roku 97, v roce 2015 to bylo 15.1, tedy auta z roku 2000. V roce 2020 to bylo 15.2, což je z roku 2005. No a teď to je 16.4, tedy auta z roku 2008. Po roce 2000 došlo k prudkému nárůstu bezpečnosti auta, která stále stoupá. Až tu ale nebudou ty vraky starší než z roku 2015, pak to bude ještě razantneji lepsi. Pokročilé asistenční systémy, pevnejsi skelety, to vše pomůže snížit úmrtí na silnicích.
Kdyz není schopné projít technickou nebo emisemi, pak ano. A to často tato auta nejsou už, hlavně s dieselem. Takze ano, nenapsal jsem to úplně správně, ale obecně diesely nad 10let vraky jsou.
Jen bych tě rád upozornil, že nová auta z roku 2015 jsou moderní splňující přísné emisní normy a to včetně dieselových, takže není důvod se jich nijak obávat nebo si snad naivně myslet, že se jedná o vraky, které budou v dohledné době vyhozeny do šrotu.
Takze sis odpověděl sam. Není schopné v provozu plnit emise, pak tam nemá co dělat a je to vrak.