Novinky
Je to především díky EU a jiné generaci nejen mladých řidičů jako v devadesatkach. Politicky správné rozhodnutí o povinných asistenčních systémech sklízí ovoce, auta jsou díky tomu bezpečnější. A druhá věc, lepsi uvědomění řidičů než před desítkami let. A pokud není lepsi uvědomění řidičů, pak se vracíme k bodu jedna, kdy tedy díky EU to za ně resi auto.
@Mikesus Asistenční systémy ano, ale hlavně ABS a ESP. Debilní vedení v pruzích či pípáky na rychlost určitě ne. Hlavní zásluhu na poklesu mrtvolek ale mají velmi pevné střední části karoserie, účinné deformační zóny, napínače pásů a samozřejmě airbagy! 🙂👍
@Mikesus Bože to je blábol. Mimo EU se asi bezpečná auta nevyrábějí.
Takže lepší bezpečnost je především díky tomu, že auta mají ABS, ESP, bytelnější skelet auta a spoustu airbagů. To automobilky zaváděly i bez EU a na celém světě. Tj je to čistě výsledkem nikým neřízeného pokroku. Jestli tenkrát byli řidiči špatní a teď se rodí, z nějakého důvodu, über řidiči to bych si netroufal tvrdit.
Takže lepší bezpečnost je především díky tomu, že auta mají ABS, ESP, bytelnější skelet auta a spoustu airbagů. To automobilky zaváděly i bez EU a na celém světě. Tj je to čistě výsledkem nikým neřízeného pokroku. Jestli tenkrát byli řidiči špatní a teď se rodí, z nějakého důvodu, über řidiči to bych si netroufal tvrdit.
@ryccardo Naprostý souhlas! Přitom právě airbagy EU legislativně kupodivu nijak nevyžaduje...
@ryccardo
Tak se podívej do Indie, Mexika, Brazílie, kde nic takového neresi. Jak tam jsou bezpečná auta? I ta evropských automobilek dost tragicky.
Tak se podívej do Indie, Mexika, Brazílie, kde nic takového neresi. Jak tam jsou bezpečná auta? I ta evropských automobilek dost tragicky.
@Mikesus Dívám.
viz naprosto odlišný test od toho co známe u nás.
https😐/www.latinncap.com/…tana-+-6-airbags
Bývávalo. I tam se na bezpečnost už dbá. Jen tam naštěstí nemají všechny nesmyslný EURO udělátka, takže nemusí sednout do auta a začít to všechno vypínat.
viz naprosto odlišný test od toho co známe u nás.
https😐/www.latinncap.com/…tana-+-6-airbags
Bývávalo. I tam se na bezpečnost už dbá. Jen tam naštěstí nemají všechny nesmyslný EURO udělátka, takže nemusí sednout do auta a začít to všechno vypínat.
@ryccardo
No teda,zavratnych 79% a ja nejprve myslel, ze se neco zmenilo. Bez dynamického testu, jen statické nárazy. Takze 79% za testy, co byly u euro ncap tak před 10 roky. Bravo.
Ano je to lepsi než dřívější, ale pořád se to nedá hodnotit za bezpečné v dnešních možnostech.
No teda,zavratnych 79% a ja nejprve myslel, ze se neco zmenilo. Bez dynamického testu, jen statické nárazy. Takze 79% za testy, co byly u euro ncap tak před 10 roky. Bravo.
Ano je to lepsi než dřívější, ale pořád se to nedá hodnotit za bezpečné v dnešních možnostech.
@Mikesus Taky je to tím, že pomalu, ale jistě, přibývají dálnice, kde je provoz bezpečnější...
@Barry Lyndon Ano to je taky jeden z faktorů. Nicméně naproti tomu jde mnohem větší počet aut, takže počet smrtelných nehod je vlastně malý zázrak při tom počtu aut na silnicích.
ještě je dobré si uvědomit, že v roce 1961 bylo v Československu registrováno 1,4 milionu vozidel a pouze v České republice v roce 2023 to bylo 6,3 milionů.
Rozvoj silniční sítě samozřejmě proběhl také - 1 500 km dálnic přibylo.
Myslím, že právě hustota provozu je jedním z podstatných přínosů snížení nehod.
Auta už se většinou jenom šourají v kolonách a tak nedochází k tolika fatálním DN
Rozvoj silniční sítě samozřejmě proběhl také - 1 500 km dálnic přibylo.
Myslím, že právě hustota provozu je jedním z podstatných přínosů snížení nehod.
Auta už se většinou jenom šourají v kolonách a tak nedochází k tolika fatálním DN
I když průměrný věk vozového parku je vyšší, pořád je ve vysledku mladší. Kdyz v roce 2010 byl 13.7 roku, tedy průměrné auta z roku 97, v roce 2015 to bylo 15.1, tedy auta z roku 2000. V roce 2020 to bylo 15.2, což je z roku 2005. No a teď to je 16.4, tedy auta z roku 2008. Po roce 2000 došlo k prudkému nárůstu bezpečnosti auta, která stále stoupá. Až tu ale nebudou ty vraky starší než z roku 2015, pak to bude ještě razantneji lepsi. Pokročilé asistenční systémy, pevnejsi skelety, to vše pomůže snížit úmrtí na silnicích.
Kdyz není schopné projít technickou nebo emisemi, pak ano. A to často tato auta nejsou už, hlavně s dieselem. Takze ano, nenapsal jsem to úplně správně, ale obecně diesely nad 10let vraky jsou.
Jen bych tě rád upozornil, že nová auta z roku 2015 jsou moderní splňující přísné emisní normy a to včetně dieselových, takže není důvod se jich nijak obávat nebo si snad naivně myslet, že se jedná o vraky, které budou v dohledné době vyhozeny do šrotu.
Takze sis odpověděl sam. Není schopné v provozu plnit emise, pak tam nemá co dělat a je to vrak.